Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Onhan se selvää, että nuo käskyt kuten kaikki muukin Mooseksen jutut ovat israelilaisille. Mutta onhan niissä ihan hyviäkin juttuja, joita suomalaistenkin on hyvä noudattaa.

Järkikin sanoo, ja Suomen laissakin kielletään varastamasta ja tappamasta. Mutta esim. toisen palvelijan ja härän halajaminen ovat asioita, jotka kuuluvat enemmänkin muinaiseen aikaan.

Historiassa on ollut paljon kirjoituksia, joita on muunneltu Raamatussa. Onhan Paavalinkin nimiin väärennetty kirjoituksia, jotka on joku muu kirjoittanut. Ei ole mikään ihme, että asiat muuttuvat ja Raamatun asiat hämärtyvät. "Herran siunauskin" oli tarkoitettu vain ja ainoastaan Israelin kansalle. Turha sitä meidän kirkoissa on kuuluttaa.
  2. Balttis mesoo aivan turhaan. Mä oon arvostanut dikdukia jo aiemmin, ja nyt kun selvisi hänen taustansa, ymmärrän häntä vielä paremmin. Balttis, oot alakynnessä, ja turvaudut jo alatyyliin.

Mutta se pistää silmään, että dikduk odottaa uskontonsa perusteella Messiasta, joka ei koskaan näytä saapuvan. Balttis odottaa Jeesusta takaisin, kuten muutkin kaltaisensa, mutta ei Jeesus näytä koskaan palaavan. Eli kaiken järjen mukaan te odotatte turhaan. Mutta ei odottaminen kiellettyä ole, vaikuttaa vaan vähän hoopolta. Onhan sentään kulunut jo tuhansia ja tuhansia vuosia.