Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Oletko "adfat" miettinyt myös, että ovatkohan ne ohjeet Jumalalta vai sen aikaisilta ihmisiltä? Olisiko "ihmistä viisampi Jumala" todella antanut ohjeen surmata lapset, jotka ovat kovakorvaisia tai lyövät vanhempiaan? Jos Jumala on tuollainen, niin haluan pysyä hänestä erittäin kaukana.

Jos ihmiset ovat keksineet sellaisia, niin ymmärrän että silloin ihmisten mieli saattoi olla niinkin musta. Mutta "adfat" on huomannut kauheidenkin käskyjen olevan "hyvin harkinnoita ja viisaita". Olen eri mieltä.
  2. aloittajalle. Saatan vaikuttaa siltä että olen katkeroitunut Jumalalle. Paljon on muuttunut, kun ollessani nuori, eräs pappi totesi, että hän näkee minusta tulevan jotakin suurta uskonnollisissa piireissä. Nykyinen tilanteeni on, että kun en itse kokenut Jumalan rakkautta enkä muutenkaan olemassaoloaan, niin aloin seurata muita uskovia ja tarkemmin Raamattua ja lopputulos oli se, että jouduin myöntämään, ettei Jumalaa ole, ja sen takia uskovat eivät tee mitään mitä Raamatun mukaan pitäisi. Tiedän kyllä, että ihmiset uskovat, mutta minulle se merkitsee vain että uskovat olemattomaan.

Vaikka kirjoitan paljon Raamatusta, se on vain sen takia, että tunnen sen kirjan niin hyvin, ja tällä palstalla perustellaan asioita paljon Raamatulla. Mutta en usko enää sen juttuihin jumallisina. Jos Jumala on sellainen kuin Raamatussa sanotaan, niin se jo yksistään riittää mulle osoittamaan, ettei mikään Júmala voi olla niin hullu ja mielisairas kuin Jumalan sanotaan olevan. Vaikea mun on ajatella, että oikeasti Jumala on hyvä, mutta ihminen paha. Minun elämässäni on ollut paljon hyviä ihmisiä. Se todistaa mulle, että puhe ihmisen pahuudesta on peräisin Raamatusta.

Ja sitten se saatana. Yhtä todellinen varmaan kuin lohikäärme, puhuva käärme, velhonoita, enkelit, jumala, jeesus, riivajat, paha henki, metsän peikko ja jättiläiset? Itse en voi uskoa kaikkea mitä sanotaan. Nuo eivät kuulosta todellisilta eikä järkeviltä. Ihme että jotkut aikuisetkin uskovat sellaisiin, kun Raamatussa sanotaan niin.
  3. Mä ainakin olen etsinyt totuutta ja löytänyt. Entisenä seurakuntanuorena, Raamattukoulun oppilaana, uskova vaimo, kaikenlaisia hengellisiä tilaisuuksia, myös parantamiskokukouksia kokeneena voin avoimin mielin todeta, että se kaikki uskonto oli huijausta.

Ensin en tietenkään etsinyt totuutta muualta kuin Raamatusta, mutta kun aloin tarkkailla uskovien touhuja ja alkoi näyttää, ettei kellään ole sellaista uskoa ja voimaa kuin Raamatun perusteeella pitäisi, niin kaikki paljastui. Usko on huijausta tai paremminkin itsepetosta. Mehän uskomme siihen mihin meidät on opetettu. Kuin opetetut koirat myös islamilaiset uskovat siihen mihin heidät opetettu: Allahiin. Vai ovatko kaikki jumalat ja uskonnot oikeita ja todelllisia muuta kuin heidän itsensä mielestä?

Ja kun erkanin siitä elämästä, niin olen vain enemmän ja enemmän saanut selvyyttä siitä, ettei Jumalaa ole missään eikä oikea Jeesus ollut sellainen kuin Raamatussa esitetään. Totuus löytyi ja nyt olen onnellinen.
  4. Niin LUMINARSKU. Käsitin, että sinulla on se kanta, että homouskielto on oikein. Ja Raamattu on samaa mieltä. Enkä mä sun esimerkkejä muuten epäile, mutta kun otat kaikki huoruudet ja porttoilut esimerkkeinä homouden pahuudesta, niin menet liian pitkälle.

Koska en arvosta Paavalia hänen jumallisen voiman puutteen takia, niin puutun vain siihen ainoaan Jumalan ja Jeesuksen Sanaan:
    "Älä makaa mihen kanssa kuten naisen kanssa maataan".

Koska Raamatussa ei ole ainuttakaan esimerkkiä miten Jumala toimisi, jos miehet olisivat kekenään "sillä lailla", niin se jää vähän epäselväksi.

Otankin asian siinä perspektiivissä, jossa vertaan suhtautumista Jumalan muihin tuomioihin. Raamatussa on esimerkkejä, kuinka Jumala tuomitsee ja rankaisee kurittomia lapsia, eli lapset surmataan. Silti en ole huomannut uskovien puuttuvan tähän, eli kurittomia lapsia vastaan vihakampanjaa ei ole ollut. Nyt on käynyt niin hassusti, että Jumalan tuomitsemat kurittomat lapset jäävät tuomiotta, mutta homoille tuomioita ja raaamtunpaikkoja satelee.

Haluan ihmisten tajuavan, että Raamatussa on asioita, jotka ovat tavallisen ihmisen mielestä pöyristittyvää ja julmaa. Siksi homouskin voi saada samanlaisen armon kuin kurittomat lapsetkin ovat jo saaneet. Tai sitten pitää alkaa vainoamaan myös lapsia. Eli joku järki pitää olla päässä, kun Raamattua käyttää lyömäaseena. Ei kukaan halua tappaa kurittomia lapsia, vaikka Raamattu niin käskee.

Ja kaikki siis tekevät seksuaalirikoksia, niin heterot kuin homotkin, ja kristilliset piirit, vaikka itse en ole kuullut homojen tekemistä raiskauksista.