Vapaa kuvaus

mitäköhän tähänkin taas säveltäis. Autoista ja ajamisesta kiinnostunut, pa/ka kuljettaja, joka vapaa ajallaan harrastelee oman auton virittelyä, ja kysyttäessä auttaa jos osaa auttaa. Metsästelen elämänkumppania sillointällöin. Alkoholia käytän kohtuullisuuden rajoissa, Autot ja liikenne on melko lähellä sydäntäni, joten yritän oppia niistä kokoajan jotain uutta, Olen työkseni ajanut Taksia, pienoisbussia, kuin kuorma-autoakin, joten ala on yleisesti melko tuttu. ja koska katson ajokokemukseni riittävän, niin saatan sillointällöin puuttua joihinkin aiheisiin aika hanakasti, kuitenkin muistaen, etten ole kaikkitietävä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

1014

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. itse olen koulutukseltani automekaanikko, ja ammtiltani kuljetaja. (epäolennaista)

    Jonkun verran noita mekaanikon hommia tehtyäni olen huomannut, että noin 6 vuotiaissa autoissa alkaa sähköt hieman oireilemaan, tämä ei yleensä vaikuta oikeastaan mihinkään mitenkään, ainoastaan jonkun litteen toiminta heikkenee, tai petää kokonaan.

    Yli 10 vuotta vanhoissa autoissa alkaa sähköviat olla jo vakavampia, harvemmin matkantekoon vaikuttaa, mutta kaikki laittet ei toimi enää niinkuin uusissa.

    Autojen keski-ikä suomessa on kuitenkin 14v (suurinpiirtein). hieman laskmalla yli 20vuotiaita on siis päivittäisessä käytössä vielä aika monta. Mitenköhän sähköt näissä pelaa?
    kaikinpäin huonosti? no harva niitä pikkuvikoja ton ikäsestä viittii korjata.
    Miten käy 7 vuoden päästä? autokanta on ehkä vähän uudempaa, ja lähes poikkeuksetta kaikissa on paljon sähkö härveleitä.
    Oletetaan että keski-ikä on tuolloin 10v, eli 15v vanhoja on edelleen päivittäisessä käytössä melko paljon. Onkohan näissä sähkövikoja. epäilemättä, mutta jos on mennyt leimasta läpi ni varmaan niillä ajetaan.

    (ja tämä on vain ajan kysymys)
    Mutta mitäs sitten kun pari anturia antaakin hieman virheellistä tietoa? keskusyksikkö luulee että auto on sivuluisussa, ja lähtee oikaisemaan luistoa. Samaan aikaan kuski ohjailee parilla sormella kun kerran on suora tie ja vauhtiakin vaan ~80km/h.
    no autohan tempasee yhtäkkiä sivulle mahdollisesti päin vastaantulijaa, ohittajaa, ohitettavaa, tai sitten kaiteeseen.

    Ja kaikki tämä vain parissa liitoksessa olevan pienen hapettumisen syystä.
  2. minäminäminäminäminä asenne, joka häiritsee liikennettä.
    kun joustaa EDES hieman niin kaikki on sujuvampaa, ja "tieeraivo" vähenee.