Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

15

Kommenttia

66

1. Puolisoni antoi vinkin, kun silmiin katsominen ahdistaa; kohdista katse vastapuolen otsaan. Testasimme toisillamme ja eroa ei huomaa!
  2. ... Aliisa
  3. Taisi Hermanni75 vastuullisena kani-ihmisenä tarkoittaa kommentillaan sitä, että kaikki kanipariskunnat eivät enää poikasten saamisen jälkeen valitettavasti tulekaan toimeen keskenään. Hermanni75 korjatkoon, mikäli olen väärässä :) Ja tässä vielä omat kommenttini aiheesta; jos eivät tule enää toimeen, kuinkas sitten jaloittelu hoidetaan, jos koti vilisee pikkupupuja, eivätkä kanivanhemmat pysty jaloittelemaan samassa tilassa? En toki poikasista haaveilevan tilanteesta voi tietää mitään. Voihan olla, että hänellä on kodissaan huoneita vaikka muille jakaa, joissa kaikille riittää oma aikansa ja paikkansa.

Yleisesti näen punaista, kun kanille halutaan poikasia, vaikka Suomi pursuaa niin kasvattajien, kuin pikkutyttöjenkin tehtailemia pikkupupusia joita raukkamaisesti täälläkin kaupitellaan alehinnoin :/ Miksei poikasista haaveilevat tekisi päivän hyvää tekoa ja antaisi kotia vaikka yhdelle näistä. Poikasia teetettäessä on mietittävä, onko valmis pitämään itsellään vaikka 12 poikasta sekä toimeentulemattomat vanhemmat, jollei poikasille löydy vastuuntuntoisia koteja. Ja tietenkin poikasetkin täytyy erottaa toisistaan, kun sukukypsiksi ehtivät ja mahdolliset urokset kastroida, kun sen aika koittaa. Eli toivottavasti poikasista haaveileva on varautunut niin taloudellisesti, henkisesti kuin fyysisestikin poikasten tuloon! Jos todella näin, toivon että kaikki menee hyvin. Jos joku vielä mättää, kehottaisin vielä muutaman kerran miettimään asiaa perin pohjin. Eli älä ota itseesi, jos täytät nuo kriteerit! Tuntuu vain, että tällä palstalla joka toinen kirjoitus tulee pikku-/teinitytöltä, joilla on ihanien pikkupupujen kiilto silmissään (en tarkoita tällä alkuperäistä kirjoittajaa) Mutta ainakin kyselet ennen poikasia, pisteet siitä :)
  4. Itse en ottaisi vain yhtä kania jos tietäisin, että se joutuu olemaan yksikseen 23 tuntia päivässä. Itse olen hankkinut kaneja kolme, joten niistä on seuraa toisilleen kun minä tai mieheni emme ole kotona. Yleensä kuitenkin jompikumpi meistä on kotosalla, joten kanitkin ssavat olla vapaana ja valita itse seuransa. Ja kyllähän se niin on, ettei toisen kanin seuraa voita mikään. Kanin paras kaveri on kani!

Saahan kanisi jaloitella enemmän kuin tuon tunnin päivässä? Yritä nyt puhua äitisi kanssa toisesta kanista tai yritä seurustella kanin kanssa vähän enemmän. Ja jätä kanille paljon virikkeitä poissaoloajaksesi. Onnellinen kani on omistajalleenkin suuri ilo ja päivän piristys :)