Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Kattoikkuna on.
  2. Miksi liität lomittumisen ja teleportaation toisiinsa? Nehän ovat kaksi, toisistaan riippumatonta ilmiötä. Toinen on myös luonnollinen, toista ei ole luonnostaan havaittu tapahtuvan.

Ja kvanttifuktaatiota en rautalangasta väännä, kun siitä on kirjoitettu juurta jaksain. Enkä väitä, etteikö ilmiölle olisi jokin syy vaikka se tuntematon onkin. Ilmiö sinänsä on havaittava, mitattava ja toistettava. Suurin ongelma on, että tyhjiö sisältää energiaa enemmän kuin teoriat ennustavat.

Syy taas siihen, ettei lomittumista ole liitetty (tai teleportaatiota) kvanttifluktuaatioon löytyy kenties fyysikoiden laboratorioista. Itse en syytä tiedä, enkä ole edes koskaan törmännyt väitteeseen jossa näitä olisi ympätty yhteen.

Itsekään en ymmärrä kuinka lomittumisen voisi liittää tyhjiöenergiaan, teleportaatio.. jaa... Vai tulevatko ne jostakin toisesta ulottuvuudesta? No, tuollaisia ajatusleikkejä ainakin on esitetty vakavastiotettavienkin tutkijoiden toimesta.

Kvanttimaailman kausaliteetissa olet osin oikeassa, tekstini oli huono ja epätarkka.

Syy-seuraussuhteita on mutta ne eivät ole deterministisiä, klassista ja modernia fysiikkaa pidetään deterministisenä, kvanttifysiikkaa ei. Kvanttifysiikka on tilastollista, jossakin määrin ennustettavaa mutta vain tilastollisesti, ehdottomia syy-seurausuhteita ei ole, on vain joukko vaihtoehtoja joilla on tilastollisesti eri todennäköisyyksiä toteutua tai olla toteutumatta. On tietenkin mahdollista, että asia aukeaa. Joskus.

Kvanttimaailmassa ei kuitenkaan olla enää tuntemiemme luonnonlakien äärellä ja se, että siellä tapahtuu ilmiöitä joilla ei ole tai ei näyttäisi ainakaan olevan absoluuttisia syy-seuraussuhteita ei tietenkään kuvaa tätä makromaailmaamme jonka luonnonlait jotakuinkin tunnemme. Ja jotka ovat tyystin erilaiset kvanttimaailmassa päteviin lakeihin. Siltäosin kun niitä nyt edes tunnetaan.

Lisäksi puhutaan kosmologisesta kvanttifysiikasta, jossa kvanttifysiikkaan liittyvät aika ja perusvoimat siten, ettei niitä katsota singulariteetissa vallineen lainkaan jolloin ne eivät ole toisiinsa vaikuttaneetkaan vaan syntyivät singulariteetista.

Ilmeisesti uskot täysin, ehdottoman deterministiseen maailmaan? Kyllä, se vaatii Jumalan olemassaolon. Minä uskon, että puhtaalla sattumallakin on osansa tässä maailmassa.
  3. Ajatus kvanttifluktuaatiosta, faasimuunnoksesta ja Heisenbergin epätarkkuusperiaatteesta maailmankaikkeuden synnyttäjänä ei toki ole omani :), enkä kykene likimainkaan kaikkiin sen väitteisiin sanomaan juuta, enkä jaata.

Mutta teoriaan:

Teoria jonka mukaan maailmankaikkeus nyhjäistiin todellakin joko täysin tyhjästä tai mikrogramman osasesta materiaa (avaa sitten tien erilaisten vaikkapa erilaisten säieteorioiden pohtimiseen) lähtee perusolettamuksesta, että maailmankaikkeuden kokonaisenergiasumma on pyöreät nolla, alussa, nyt ja tulevaisuudessa.

Puhutaan "tyhjästä tyhjää tapahtumasta" joka yksinkertaistettuna tarkoittaa, että on massaenergiaa ja gravitaatioenergiaa jotka ovat toisensa kumoavat. Summa on siis pyöreät nolla. Materian ei siis tarvinnut "olla" tai "tulla" vaan tyhjiöenergia, eli kvanttifluktuaatio (kokeellisesti todistettu ilmiö, jonka mukaan täydellistä "olemattomuutta" ei fysikaalisena ilmiönä ole koskaan missään vaan tyhjiökin sisältää aina energiapotentiaalin) ja Heisenbergin epätarkkuusperiaate yhdistettynä siihen, että energiasta syntyy materiaa jos energia on vain riittävän keskittynyttä riittävät selittämään aika näppärästi materian ja maailmankaikkeuden synnyn.

Kiistaa on sitten detaljeista, kuten vaikka siitä mitä kvanttifluktuaatiossa meni "vikaan" kun annihilaatiossa toinen puoli jäi vallitsevaksi (materia) eikä kaikki materia muuttunut takaisin energiaksi ym. ym.

Edellisessä postauksessasi viittasit kausaliteettiin. Siihen on todettava, että kvanttifysiikan tiedetään rikkovan hulppeasti perinteistä käsitystä kausaliteetista, syy-seuraussuhdetta ei kvanttifysikaalisella tasolla ole vaan ilmiöt ovat todellakin täysin sattumanvaraisia ja vailla riippuvuutta paikkaan tai aikaan.

Tällä on myös osansa selitettäessä maailmankaikkeuden syntyä, asiat ns. "kvanttiutuvat", gravitaatio, aika katoavat ja kausaliteetti katoaa, asioilla ei ole enää "järjestystä" vaan kaikki lomittuvat toisiinsa ilman noita syy-seuraussuhteita. Ja siten: puhdas sattuma astuu peliin. Näitä ilmiöitä voidaan nykyisin testata ja testataankin, esim. Gernissä, joten mitään huuhaata ne eivät ole.

"Miten mikään kaareutti avaruuden (tilan) singulariteetiksi jos ei ollut massaa?"

Singulariteetin yhteydessä käytetään kyllä termiä "käyristynyt" mutta sitä ei tule sotkea gravitaation aiheuttamaan aika-avaruuden kaareutumiseen.