Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

42

Kommenttia

421

1. FISHER PANDA AGT-DDC 4000/12V ~6700 Euroa
    lisäksi siihen tarvitaan asennusosia noin 700 Euron verran.
    Ongelmani on lähinnä se että valmistajan tapa käsitellä takuuhommia on aiheuttanut paljon keskustelua netissä, niin paljon että helposti saa kuvan että tuote on epäluotettava.
    Kuitenkin sen kompakti rakenne ja DC-ideologia kiinostaa.
  2. Hyviä neuvoja näyttää tulevan mutta...
    Latausteho normaali akuille ei saisi ylittää 20-25% nimelliskapasiteetistä. Jotta akut latautuisi täydellisesti tulisi jännite akkutyypistä riippuen saavuttaa ~14.2V +-akun lämpötilasta riippuva kompensaatio. Ehdotetut jakodioodit on tavallisin virhe mitä tehdään. Jos jakodioodi otetaan käyttöön ilman sen aiheuttama ~0.6V jännitelaskun kompensaatio on sinulla käytettävissä noin puolet akkujen muuten käytettävissä oleva kapasiteetti.
    Moottorisi normaalikäynistyksen jälkeen on kulutettu määrä saatu käynistysakkuun 10-15 min kuluttua (jos kaikki on kunnossa) sen jälkeen laturin teho on käytettävissä hupipuolelle.
    Ehdotan että hankit Blue Sea 9112 Automatic Charging Relay (Nautikulma)joka tunnistaa kun käynistysakun jännite on käynistyksen jälkeen noussut 13.6V jolloin se kytkee kaikki akut rinnan. Se on ehdottomasti hinta laatusuhdeltaan paras rele mitä olen nähnyt ja hinta on suunilleen samaa tasoa kun Leabin modifioitu Boschin hupirele.
    Hupiakut on oltava syväpurkausakkuja. Kuitenkin sellainenkaan ei saa toistamiseen purkaa kuin 60% nimeliskapasiteetistä. Latauksen loppuvaiheessa on saavutettava ainakin 14.2V jotta akku olisi suunilleen täynnä.
    Silloin tällöin tulisi ladata akut kunnollisella automaattilaturilla. Lue: http://www.mastervolt.info/finland/chargers/index.asp
    Mikäli näin menettelet riittää satamaan/satamasta ajot moottorilla sinun mainitsemaan sähkökulutukseen. Ainakin minulle riittää ja minulla on kaksi jääkaappia.
  3. 21 / 22