Vapaa kuvaus

Satunnaista kirjoittelua harrastuksista. Vapaa-aikanani: Hiihtoa, pyöräilyä (maastossa ja maantiellä) muuta pientä ulkoilua Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

241

  1. Olen itse vähän katsellut jos hankkisi paremman kiikarin. Nykyinen on 8x40:nen Tento (ikää on yli 20v?). Silläkin jotain näkee ja kevyempää en ole etsimässä. Toiveissa on että reunoilta piirtäisi paremmin.

    Taitaa tuossa tulle kohtalaisesti parannusta jos päätyisi 8x43 Hawke Frontieriin. Katselukulma ainakin paranisi (+kevyempi ja vesitiiviimpi). Mitä muita malleja kannattaa harkita 300..400€ budjetilla? Nikon 8x42 Monarch 5 näytti olevan alle 300e yhdessä suomalaisessa nettikaupassa, mutta tiedä sitten kannattaako ostaa kiikaria vertailematta sitä ensin toisiin malleihin.

    +Paljonko tuntuu omien silmien taittovirheet miten näkee erilaisilla kiikareilla?
  2. Voitelutarve varmasti riippuu olosuhteista. Sisällä kuivassa säilytetty pyörä "vähäisellä" ajolla menee monta vuotta ilman laakereiden voitelua. Ulkona säilytetty pyörä, sateella ja nollakeleillä ajettu on jo selvästi kovemmalla rasituksella vähäiselläkin ajolla. Toisena vaikuttaa laakereiden suojaus. Siinä on eroja.

    Avaamalla laakerit tuonkin tilanteen tietää. Joka vuosi avaaminen ei ole välttämätöntä, kun pyörä on hyvissä olosuhteissa ja noilla kilometreillä. Sinänsä navan vaihtamiseen nähden laakereiden voitelu on helppo homma...