Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2895

1. Jos pystyt raivoltasi ajattelemaan, niin amu polveen tai vatsaan, mutta älä tapa. Silloin jää vielä mahdollisuus selvitellä välinne myöhemmin, että ei moista haveria tulisi.

Tuntien itseni, ampuisin kyllä heti ja silmien väliin tähtäisin. Voi olla, että kuolisin sen jälkeen, koska en osuisi kuitenkaan.

Siksi välttelen paikkoja, joissa ehkä tulisin ammutuksi ja sitäpaitsi, ei minulla ole asettakaan.
  2. Ystävänpäivä terveiset minultakin teille kaikille.

Olen niin onnellinen useammasta syystä ja on pakko kertoa se täällä, koska kotona ei ole ketään kuuntelemassa.

Eilen oli "onnenpäivä", koska taas oli arpominen, käynkö taloyhtiön saunassa, vai tyttäreni luona ja menenkö ensin Lidliin, vai sen jälkeen? Lapsen hoitoa olisi ollut yhdestä viiteen.
    Menin saunaan ensin, koska sain saunavuoroni 8-10 ja sitten vetkuttelin kotona mukamas hiusten kuivatusta? Sainkin ilmoituksen, että lastenhoitajaa ei tarvita! Jipiii!

Sitten meinasi tulla toinen ongelma, koska en mennyt kauppaan, niin sämpylät oli loppuneet ja aamulla haluan kahvin kanssa jotain vaaleaa leipää, joten vettä, hiivaa, öljyä ja vehnäjauhoja sekaisin, kunnes huomasin, että eilen keittämääni puuroa oli jäljellä, joten kaikki ainekset haarukalla sekaisin aika löysäksi ja levitin sen uunipannulle.

Kerrankin tuli ihanaa rieskaa, siis ei kivikovia sämpylöitä, joita yleensä onnistun saamaan sämpyläjauhoista. Laiskuuttani en viitsinyt sämpyläksi pyöritellä, koska jauhojakin olisi pitänyt lisätä.

Viikolla olin jo saanut hyvän idean, kun perunoita keittäessä laitoin Bataatin kuorineen kiehumaan samalla siinä päällä, ..höyryssä. Voi, miten helppo se oli kuoria ja ei mennyt soseeksi, kuten yleensä. Samaa keinoa käytän vastaisuudessa lanttuun, koska molemmat ovat niin kovia pilkottavia kuin koivuhalot.

No, kyllä ne jipii huudot vähenee, kunhan seuraavan kerran menen "lapsia hoitamaan", sillä minulla on aina silitys urakka siellä. Siinä taas tupakkaa kuluu, kun selkää lepuuttaessa käyn ulkona tupakalla. Pääsispä siitäkin paheesta eroon.

Pilvistä on, joten ulos ei voi mennä! :))) Voi olla liukastakin ja onhan noita lehtiä luettavaksi.
  3. Ihan kateellisena luin Skillani kävelyjä, sillä itse päätän joka ilta, että huommenna lähden, oli sää mikä oli. No, huomiseen on yksi yö nukuttava...onneksi.

Ja entäs nuo pullat, joilla herkuttelette?! Olen jo kauan korvannut makeannälkäni sämpylällä, päälle voita ja vadelmahilloa, marsipaania ja tipat rommiaromia mutta nyt nekin on loppu ja tekee mieli pullaa. Katselin kaappejani, koska korvapuusteja, tai siis pullaa tekee mieli ja vain täältä lukemani inspiraation mukaan.! Hyi teitä!DDD

Löytyi hieman kuivamaitoa ja ruokakermaa!. Hiivaa ja jauhoja kyllä on aina, joten siitä vain sekoitin pullataikinan. Laitan paljon sokeria, voita ja kanelia ja huomenna lähden kävelemään!DD

Kauppaankin on pakko mennä piakkoin, sillä nyt loppui jo maitopulverikin, tai sitten opettelen kahvini juomaan mustana. No, en sentään pilaa elämääni nykyisin sellaisella, vaikka vuosikausia join kahvin mustana, mutta teehen tarvitsen aina maitoa. Liekö muisto lapsuudesta, koska isä sanoi veden ja maidon olevan hopeateetä ja Englannissa ollessani teehen kuului aina maito.

Olen onnistuneesti vältellyt kauppareissujani ja kun katsoin laskuista, niin 22.12.-014 ja 15.1.-15 olen asioinut itse kaupassa! Hyvä minä, mutta pari`kertaa on naapuri tuonut maitoa ja sitten olen saanut lapseltani "valtavasti" ruokaa ja silloin "verotan" myös maidot! Ne on silityspalkkaa, ilman muita veroja! :DD

ps. onneksi minuun ei koske mihinkään, ....niin, paitsi yks´aamu heräsin rintakipuun. Todella pelästyin, mutta nyt se on ainakin toistaiseksi pois ja pysyköön kanssa. Olen jo niin paljon korjaillut kirjoitustani, kun tuota "pullaa" täytyy vahtia ja onhan tuossa tulossa ruisleipä kakkaroita, koska nekin alkaa loppumaan, joten kuullaan...
  4. @hepokatille

Ei makriina "provosoi", vaan hänellä on yhtä huono viinapää, kuin minulla.

Muistan kesän, kun minut laitettiin kauppaan 50 km päähän. Oli muitakin ostoksia, mutta Alkosta piti tuoda useampi kori kaljaa. Olin valinnut oluet, kun myyjä kysyi, että oletko varma, että ostat "kolmosta"? No, en ollut todellakaan varma!:)) Olisi siinä miehet laittaneet minut heti takaisin, tai ainakin kiroaisivat vielä tänäpäivänäkin.

Muuten tuosta "holhouksesta" olen sitä mieltä, kuin se Kauppatorin puliukko, jonka poliisi huomasi kus..pissaavan torilla, jolloin poliisimies tomerana huomauttamaan. "Lopeta se kus..pissaaminen ja pistä kalusi piiloon", johon ukkeli sanoi, että kaluni voin piilottaa, mutta kus...pissamasta en lakkaa.

Siis viinaralli kiihtyisi, salakauppa rehottaisi ja kotiviiniä oppisi jokainen mummokin laittamaan.