Tarkotan sellasia jotka alottavat vastaamaan eri alotuksiin ja sit lopettavat keskeen kun oma juttu tuntuu aivan joutavalta.
Mistähän tommonen johtuu kun en mä ainakaan viisaammaks oo tullut ja arvostelu kykykin pettää entiseen malliin.
Ei vaan tunnu mikään osuvan kohilleen, kuulokin on mennyt kun äsken ulkona vein sapuskaa adoptio kissalle seisoin pitkään tuol pimeyres.
Ihan hiljasta ,ei kuulunut kunnian kukon lauluakaan.
Olis vaan lohruttavaa kuulla jos jollain toisellakin olis samoja oireita.
Onko muita ?
72
568
Vastaukset
- ent.siivoojaparka
Tässä yksi ilmoittautuu. Kuulo toimii kuitenkin vielä moitteettomasti. Vaan sen kunniankukon laulua en ole kuullut sen jälkeen, kun äiti jo lapsena povasi, että minulle ei kunniankukko laula. Liekö katkaissut siltä kaulan.
En minä tässä koneella päivystä vaikka olisin kotonakin. Häälyn sinne tänne, välillä saatan häipyä kesken sanankin. Nyt juoksentelen pyykkituvalla eestakaisin.- k_kk
Mihin sun kirjottaminen tyssää? tuntuuko vähemän viisaalle vai epäröitkö tietojesi riittämättömyyttä,vai mikä saa empimään?
- ent.siivoojaparka
k_kk kirjoitti:
Mihin sun kirjottaminen tyssää? tuntuuko vähemän viisaalle vai epäröitkö tietojesi riittämättömyyttä,vai mikä saa empimään?
Minulla tyssää aina siihen kun tulee muuta tekemistä.
- k_kk
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minulla tyssää aina siihen kun tulee muuta tekemistä.
Alun perin tarkotin sitä tilannetta kun on jo alottanut vastaamaan mut sit kumittaa tekstinsä kesken kaiken pois.
Olkoon tältä erää mä meen vaimon leviän selän taakse. - ent.siivoojaparka
k_kk kirjoitti:
Alun perin tarkotin sitä tilannetta kun on jo alottanut vastaamaan mut sit kumittaa tekstinsä kesken kaiken pois.
Olkoon tältä erää mä meen vaimon leviän selän taakse.Ai jaa. Joo. Joskus tulee vaan sellainen, että "tai no olkoon".
- ettäsilleen
k_kk kirjoitti:
Olkoon tältä erää mä meen vaimon leviän selän taakse.Olen joskus vastannut sellaiseen aloitukseen ja lähettämiseni jälkeen lukeekin että viesti on poistettu. Harvemmin niitä nykyisin on sattunut, koska en kovin usein koneella käy.
Jälkeenpäin olen lukenut kiukkuisia aloituksia että miksi se ja se aloitus on poistettu. sinulle ent.siivoojaparka
"kun äiti jo lapsena povasi, että minulle ei kunniankukko laula. Liekö katkaissut siltä kaulan."
Nauroin eilen yksikseni vedet silmistä sinun hyvää oivallustasi ja yritin vastata, mutta ei minulle se "kunniankukko" laulanut? Kone oli "juntturassa", ei mennyt eteen, ei taakse ja hyvä että sain katkaistua virran kunniallisesti...en kukosta, vaan töpselistä!
Minut on muuten nimitetty Kreetan kukoksi!
Esimieheni oli siellä lomalla ja oli todella ärsyyntynyt näihin kukkoihin, jotka herättivät hänet liian aikaisin. Minä taas tulin työpaikalle ennen "kukonlaulua", joten hän totesi; "olet kuin Kreetan kukko".))
Ai´ niin, se aloittajan kysymys? Lukiessani taas aamulla näitä juttuja, niin siellä oli jo kirjoitettu "minun ajatukseni"? Uskomatonta, että joku rohkenee tehdä sellaista? Jos esitän jotain toista mielipidettä, niin mielipiteeni on liian vanhoillinen, ei sovi hipin maailmaan?
- ettäsilleen
Saatan katsella keskusteluja ja jos jotakin tulee mieleen ehkä kirjoittelen jotakin.
Yleensä menen omiin hommiini ja jopa unohdan tietokoneen moneksi tunniksi. Ehkä välillä ohi kulkiessani vilkaisen, enkä aina tee sitäkään. Kotoa pois lähtiessäni laitan viimeistään koneen kiinni. Joskus iltaisin olen niin väsynyt että nukahdan teeveetä katsoessani ja siirtyessäni sänkyyni huomaan että kone on vielä auki. Jos jaksan luen tai kirjoitan jotakin, jos en laitan koneen kiinni ja jatkan uniani.
Toisinaan iltaisin värkkää jotakin ja unohdan tietokoneen kokonaan.
Päivällä hiihdellessäni oli hiljaista, vain tuuli humisi puissa. Yhden ainoan kerran hiljaisuuden katkaisi rääkäisy. Luultavasti kettu sai kiinni jäniksen. Joten kuulo on vielä ainakin tallella.
Kunnian kukosta en tiedä. Taitaa enää kukkojakin olla harvassa.- k_kk
Armeijassa viimeksi kävelin sukset jalassa,merijäällä oli vettä ja suksien pohjassa 10cm jää kerros.
Taukopaikalla lenteli lastut kun pohjaa putsailin puukolla.
Olen enempi fillari ja jalkamies.
Ei kai sen kukon jatkuvast tarvis huutaa kuhan kolmastikkin silloin tällöin. - ettäsilleen
Kotonani oli kukko. Kivalta kuulosti aamuisin kukon kiekaisu.
Tänä talvena on ollut jäällä vettä. Eipä ole tehnyt mieli mennä sinne hiihtelemään. Viime viikon puolivälissä kesti jää hiihdellä. Joten kait oli pinta sen verran jäätynyt ettei upottanut ainakaan suksien kanssa. Jalkaisin en ole kokeillut.
Fillarilla ajelen kesällä ja sauvakävelyllä käyn silloin kun hiihtolatu on tukossa tai keli on huono. Nykyisin nuo hiihtimet ovat jo niin kehittyneet että pääsee hiihtämään melkein kelillä kuin kelillä. No, ehkä jos Tapio on kovasti riihtä puinut ja pitää laittaa liisteriä suksien pohjaan, voi hiihtäminen olla jo melko vaikeaa, koska roskat tarttuvat liisteriin, eikä sukset enää luista.
- liian.pitkään.mukana
Harvoin enää viitsin mitään kirjoittaa, toisinaan pyyhin senkin mitä olen näpytellyt.
Täytyy myöntää että olen kyllästynyt palstaan, samoihin kirjoittajiin ja samoihin kirjoituksiin. Voihan siinä montakin syytä olla. Joskus aivot väsyy eikä sanat tule oikeassa järjestyksessä. Joskus se luottamus puuttuu, välillä taas mielipiteet on niin kaukana toisistaan että tuo 5000 merkkiä ei riitä lähentämään toista. Tai se asia on niin vähäpätöinen ettei viitsi vaivautua.
Näistä voisi jokaisesta syystä tehdä oma lappunsa ja laittaa purkkiin, yksi joukkoon missä lukis että "viitsin vastata", ja kun lukee aiheen arpoo purkista mitä tekee.
Aurinko paistaa, ja lämmittääkin jo.- Heikunkeikku
Huomenta koti-kiusattu.
No kuule, sanonpahan vaan, että tämän tästä tulee tunne, että äsh olokoot vastaileminen.
Ensteks sekottelen sanoja pääs ja just kun oo sekottanut ne silleen, että olis valmista kamaa kirjotettavaksi, niin tuunkin toisiin aatoksiin ja jätän kirjottamatta.
Äskenkin meinasin vastata aloitukseen, jossa lääkkeistä kirjotettiin, mut toppasin sormeni näppäimistön yläpuolelle, kun tuli tunne, että ketä kiinnostaa jonku vaasalaismuorin kilpailu (muuten oli Turussa) lääkevaikutuksen alaisena.Olkoot aattelin ja hyppäsin sitte tähän sun aloitukseen. Tähänkin aloitukseen olin kahden vaiheilla, että vastatako vai ei.
Joskus en osaa kirjoittaa ollenkaan. Puuttuu joku vietävä inspis, jota aina tarvitsen, jos jotakin alan kirjottamaan.Helpottaa kun ei oo yksinään pähkäilemässä juttujensa kanssa.
Nyt tosin en oo mistään mitään mieltä kun pötkötän sänkyssä ,vatta täynnä kaalilaatikkoa,jaloissa aamulenkin väsymys.
On vaan yks mielipire ja se on vakaa ,on se ihmiselo toisinaan sierettävää.
Huomenna on melkein joulu kun saan pikku kätösteni kosketukseen ihka uuren fillarini.
Olen mä niin äijää kun sillä kurvailen.- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Helpottaa kun ei oo yksinään pähkäilemässä juttujensa kanssa.
Nyt tosin en oo mistään mitään mieltä kun pötkötän sänkyssä ,vatta täynnä kaalilaatikkoa,jaloissa aamulenkin väsymys.
On vaan yks mielipire ja se on vakaa ,on se ihmiselo toisinaan sierettävää.
Huomenna on melkein joulu kun saan pikku kätösteni kosketukseen ihka uuren fillarini.
Olen mä niin äijää kun sillä kurvailen.Joo, samaa mieltä, ihmiselo on joskus niin kutkuttavan mukavaa, että ei oikein tiedä kuinka päin kiemurtelis.
Vai ihka uuden pyörän oot ostamas. Voin kuvitella, että rinta rottingilla tyyräät pyörääs. Niin ryhdikkäänä, että melkein takakenos. Ehkä klinkahutat kelloa ihmisten lähettyvillä, että Varmasti huomaisivat sut ja sun uuden pyöräs.
Saanko arvata, onkos se semmonen maastopyörä. Leviärenkainen vai semmonen ohutrenkainen menijä. Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, samaa mieltä, ihmiselo on joskus niin kutkuttavan mukavaa, että ei oikein tiedä kuinka päin kiemurtelis.
Vai ihka uuden pyörän oot ostamas. Voin kuvitella, että rinta rottingilla tyyräät pyörääs. Niin ryhdikkäänä, että melkein takakenos. Ehkä klinkahutat kelloa ihmisten lähettyvillä, että Varmasti huomaisivat sut ja sun uuden pyöräs.
Saanko arvata, onkos se semmonen maastopyörä. Leviärenkainen vai semmonen ohutrenkainen menijä.Se on cyklocros eli semmonen kilpapyörän treeni versio,kauheeta kyytii pääsee .
Ikuisuuren mittanen haave joka toteutui.
Voi olla, ettei tämä satu lainkaan aloitukseesi, mutta...
Musiikkiketju on jo niin pirun pitkä ja tavan tallaaja ei kehtoo rullailla,
tuikkanpa sen tähän sinun aloitukseesi. Anteeksi vaan. Joskus voi käydä niin, että olisi jotain jaettavaa syvämmen päällä muttei keksi minne sen laittaisi.
Eilen, ystävänpäivänä fasebook oli täynnä erilaisia ystävälauluja, yksi jäi soimaan sieluuni,
...me jokainen ollaan joskus niin tasamaantallaajia mutta ystävän kanssa päästään jopa vuoren huipulle, ja voidaan yhdessä jakaa kiipeämisen kokemus kuin myös ne näkymät...näin aika konkreettisesti ajatellen.
Hyvää pyhäpäivän jatkoa ja liukasta laskiaista.
http://youtu.be/I3rHHaf0UzgRosaliini
Aina voi tulla mun alotukseen ja puhuu huoleta asian vierestäkkin, on niin sanotusti rönsyily sallittua.
Itte en oo naamakirjas ja en muissakaan jutuissa, tykkään pitää ystävä porukan niin pienenä et tunnen sen.
- de-meter
En tiedä miten, mutta minusta uudistus on etäännyttänyt kirjoittajat toisistaan. Tuttuja on
tallella, mutta jos vastailee, vastaus menee jonnekin kaukaisuuteen. Puumallia kaipailee taas. Uudet kirjoittajat ovat tietysti virkistäviä, mutta itse olen sen verran rajoittunut, että kaipaan saada tietää, kenen kanssa keskustelen.
Niin, että onko muita, joiden tekee mieli pyyhkiä pois se. mitä on kirjoittanut ? No on.
Etenkin kun lukee kommentteja samoista kirjoittajista, samoista aiheista.
Vaikka peukkuja paheksuttiin, ne olivat kuitenkin jonkinlainen palaute kirjoittajalle.
Niistä saattoi päätellä, oliko vastaus herättänyt vastakaikua, oliko sitä luettu edes.
Nyt tuntee usein käyvänsä yksinpuhelua lasikaapissa.
Tietysti kirjoittajasta itsestään on paljon kiinni. Jos käy täällä harvakseltaan, voi syyttää omaa vähäistä panostustaan. Ellei osallistu, ei pitäisi moittiakaan.demeter
Miten musta on ruvenu tuntumaan et tää omien juttujen kriittinen tarkastelu onkin fiksujen onkelma.- ei.peukkuja
Toivottavasti peukut eivät tule takaisin, niillä se oli joitakin hyvä kiusata. Ellei sanat riitä ja niitä osaa käyttää, enempi sääli peukuttaa
- de-meter
Niin. Olivathan ne peukut myös oiva kiusaamisen väline. Jos itse sain miinuksia, jäin kyllä aina miettimään, mitä oli niiden takana. En pitänyt niitä pahana, enkä kiusaamisena. Ehkä ne kertoivat "vain" kyllästymisestä (liikaa äänessä) tai sitten erimielisyydestä, jota ei haluttu perustella.
Miinuksethan poistettiinkin sitten ja monien mielestä se oli hyvä uudistus. Taisin itsekin kannattaa sitä... - de-meter
koti-kiusattu kirjoitti:
demeter
Miten musta on ruvenu tuntumaan et tää omien juttujen kriittinen tarkastelu onkin fiksujen onkelma.Niin, k/k. Sinähän sen otit puheeksi..))
"mikälie-k_kk"
Minulla ei ole tuota taipumusta.
Luen aina hartaasti ja ajatuksella mitä kirjoitellaan.
Tarvittaessa toiseenkin kertaan.
Sitten teen päätökseni kommentoinko vai en.
Siinä uskoisin olevani kanssasi samoilla linjoilla että yli-voimainen määrä
aloituksista ei oikein ansaitse mitään.
Niistä saan usein tunteen että niissä käydään yksin-keskustelua.
Korkeintaan voi vähän kunnioittaa kykyä keksiä eri-laisia nimmareita.
Toivottavasti voin tuolla ajatuksella sinua lohduttaa.
Täällä Stadissa kaipaan ratikoiden aamuista kirskuntaa.
Kyllä tännekin raiteet vievät, vaan niiden kukko kulkee liian hiljaa.
Ennenkin tulin kertoneeksi aamuista Hagiksessa, Hakaniemen torikadulla.
Dösat aloittivat, Spårat jatkoivat.
Roska-pönttö-autot kruunasivat ääni-maailmani silloin.
22 vuotta...
Vappu-puheiden kaiuttimet, tuli-punaiset kukot niillä kailottivat.
H.Oikeestaan pitäs ottaa sut varmoine mielipiteineen valikoimaan ton portaikon uusia värejä.
Olen toisinaan pähkäillyt tota ittelleen vastailua ja jotenkin tuntuu todella kummalliselta ,nehän olis minuakin onnettomampia tyyppejä,en usko ilmiöön.
Stadin slankilla laulettu spora kuskin laulu on hyvä."koti-kiusattu"
Aika pahan eteen aiot minut panna.
Uskoisin kyllä jotain saavani aikaiseksi.
Kunhan saan aikaa katsella rappusia eri-puolilta, eri valaistuksilla.
Pitää ottaa huomioon myös mahdolliset rappusilla istuskelijat.
Mikä väri on pyjamassa, mikä Tee/Kahvi-mukissa.
Sinulla on se nainenkin siellä.
Mikä väri on varpaan-kynnessä, mihin sointuu korkojen kopina?
Onko silkkiä alla, villaa ylle?
Palsta-ilmiöön minä uskon vakaasti.
Niin onnetonta toisinaan on.
Laitan sinulle omaan aloitukseeni, siihen alku-peräiseltä perittyyn aitoon,
jotain kivaa.
Toivon sen nousevan korviisikin asti.
yst.
H.
Olen monesti vastannut johonkin aloitukseen, usein pyyhin sen pois jos viitsin lukea ennen jakamista, tuntuukin turhalta ja typerältä.
Minun kattiseni jouduttiin päästämään kissojen taivaaseen eläinlääkärin avustuksella. Siinä oli Diabetes joka ei enää pysynyt hallinnassa piikeilläkään. Oli se niin hyvä kaveri minulle, on kova ikävä. Saatiin haudattua mökille vaikka olikin lunta maassa, lumen alla maa ei ollutkaan jäässä vaikka niin luulin.
Uutta kissaa en ota, ainakaan pitkään aikaan, ehkä kun tiedän pysyväni kotona, sitten ei tarvitse enää kissalle hoitajaa reissujen akaksi.Mä ottaisin kissan ellei toi järki laittas vastaan,katellaan nyt keväällä ku oikein alkaa tunteet kuohumaan.
Mulle tos vastauksen kumitukses tulee usein mieleen et,jos vastauksen kohre ymmärtää väärin mun ajatuksen,kuten usein käykin.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Mä ottaisin kissan ellei toi järki laittas vastaan,katellaan nyt keväällä ku oikein alkaa tunteet kuohumaan.
Mulle tos vastauksen kumitukses tulee usein mieleen et,jos vastauksen kohre ymmärtää väärin mun ajatuksen,kuten usein käykin.Pyyhin toisinaan aloittami kommentin juuri tuolla ajatuksella, että jos se ymmärretään väärin.
On muuten ensimmäinen muistoni, kun olin 2v ja vihainen kukko ajoi minua takaa, kerkesin sisälle. Olivat ulkona kanat ja kukot kesällä.
Ota vaan kissa, se on ihastuttavin nelijalkainen, ainakin minun mielestäni.
Tuossa tuo Eppu loikoilee tuolilla tyytyväisenä.
Aurinko paistaa, täytyy vielä lähteä kävelylenkille tänään. - ettäsilleen
eppu2 kirjoitti:
Pyyhin toisinaan aloittami kommentin juuri tuolla ajatuksella, että jos se ymmärretään väärin.
On muuten ensimmäinen muistoni, kun olin 2v ja vihainen kukko ajoi minua takaa, kerkesin sisälle. Olivat ulkona kanat ja kukot kesällä.
Ota vaan kissa, se on ihastuttavin nelijalkainen, ainakin minun mielestäni.
Tuossa tuo Eppu loikoilee tuolilla tyytyväisenä.
Aurinko paistaa, täytyy vielä lähteä kävelylenkille tänään."On muuten ensimmäinen muistoni, kun olin 2v ja vihainen kukko ajoi minua takaa, kerkesin sisälle. Olivat ulkona kanat ja kukot kesällä."
Tuostapa tulikin mieleeni....
Lapsena ollessamme äiti pullaa lepoessaan leipoi meille lapsille omat pienet mustikkapiirakat. Menimme niitä ulos jäähdyttelemään. Pihalla käyskennellyt kukko sieppasi sisareni mustikkapiirakan nokkaansa ja juoksi pakoon minkä koivistaan pääsi. Emmehän me saaneet sitä kukolta pois, eikä olisi enää ollut tarviskaan. Kukko nokki saamaansa mustikkapiirakkaa, me jaoimme omamma keskenämme.
- staka
Voi että, tunnustan että olen osasyyllinen. Mutta en mitenkään tarkoituksellisesti!
Aloituksia en suuremmin tee, en ainakaan omalla nimmarillani. Mutta jos teen ja saan edes yhden järkevän vastauksen niin olen hyvilläni - täällä kun on 'samanhenkisiä' aika harvassa. Onneksi ei tarvitse väkisin ketään miellyttää!
Olen intuitiolla käyvä ihminen ja toisaalta myös niin varovainen, että tällaisessa melekosen oudossa seurassa en viitsi niinsanotusti revitellä. Harvoihin kommentteihini on toki syynä sekin etten läheskään kaikkia ketjuja edes avaa. Tai avaan yhden kerran, vilkaisen, ja se on siinä. On sinne voinut myöhemmin tulla mielenkiintoisiakin kirjoituksia mutta jäävät lukematta - ja siis myös kommentoimatta.
KK:n aloitukset ja kommentit luen aina, ja jos olisi plus/tykkää-painike niin sitä usein käyttäisin, niinkuin muissakin erityisen fiksuissa ja sympaattisissa teksteissä.
Toivoisin että palsta muuntuisi enemmän FB:n tyyliin, ei kokonaan tietenkään. Mutta vaikka niin että kirjautuneilla olisi mahdollisuus plussaillakin jos haluaa, mutta VAIN kirjautuneilla, ja että halutessaan näkisi ketkä tykkäsi, hehhee. Siitä tuskin voi haaveillakaan että vain kirjautuneet voisivat kommentoida? Mutta eihän sekään mitään muuttaisi koska nickejä voi availla itselleen pilvin pimein...
Kaunista aurinkoista päivänjatkoa - ja hymyjä !!! Joo, aina vaan useammin ja useammin, yleensä en viitsi edes aloittaa mitään kirjoittamaan.
Jos viestin lähetän, niin joskus saattaa jopa joku siihen vastata, jotkut eivät yleensä koskaan.
Tulee tosiaan tunne, että itsellenikö kirjoitan ja osaan minä näitä miettiä ominenikin.
Tuskin koskaan edes niin tärkeitä ja fiksuja ajatukseni ovat, että niitä kannattaa esille tuoda.
Tai ehkä sittenkin, kun joku älynlähettiläs esiintyi yks`päivä nikilläni, se oli muuten fiksusti keksitty, kuka sitten olikin.
Onhan täällä silloin tällöin hieman hupia, mutta ei koskaan sellaista kuin ennen.
Kesällä kiekuu naapurin kukko, lieneekö uusi vai onko viettänyt talven sisätiloissa, kun en ole ääntään kuullut.Moi enkeli
Ollaanko me sit tultu liian vanhoiksi vai joko kaik on sanottu.
Riittäähän naapureillakin juttuu vuoresta toiseen ,miksei palstalaisilla.
Jospa jätettäis kaik ennakkoluulot ja mielikuvat narikkaan ja yritettäis olla tavan tallaajia,tai me nyt ollaankin oltu ,ainakin toistemme seuras.
Mut yleisesti oltais vaan sillä tierolla ja ymmärryksellä mitä omataan ,kateltais ihmisinä samalta viivalta.koti-kiusattu kirjoitti:
Moi enkeli
Ollaanko me sit tultu liian vanhoiksi vai joko kaik on sanottu.
Riittäähän naapureillakin juttuu vuoresta toiseen ,miksei palstalaisilla.
Jospa jätettäis kaik ennakkoluulot ja mielikuvat narikkaan ja yritettäis olla tavan tallaajia,tai me nyt ollaankin oltu ,ainakin toistemme seuras.
Mut yleisesti oltais vaan sillä tierolla ja ymmärryksellä mitä omataan ,kateltais ihmisinä samalta viivalta.Moi, eihän me vanhoja, palstan nuoremmasta päästä ollaan.
Kyllä joskus naapurien kanssakin tulee toistoa, riippuen kuinka usein jutellaan ja mistä.
Joidenkin kanssa ne jutut pyörivät tietyissä jutuissa, voiko niin olla täälläkin, siihen en uskalla sanoa mitään.
Minulla ei ennakkoluuloja juurikaan ole, ihmiset voivat elää ja toimia tavoillaan.
Jjokainen saa kirjoittaa mitä haluaa ja kertoa kantansa vaikkapa aloitukseen.
Paitsi en minä.. :)
En usko, että täällä voi muuten ollakaan kuin niillä omilla tiedoillaan ja ymmärryksellään. Apuja voi tietysti hakea vaikka Googlesta ja siten esiintyä fiksumpana kuin onkaan.
Ja kun en osaa enkä halua olla mitään muuta kuin oma itseni, voin vaikuttaa (ja olenkin) tylsältä, mutta mitään rooleja en suostu vetämään.
Väkisin viitsi rustata runojakaan, kun ei niillä paremmille kuitenkaan pärjää.. :)Anceli kirjoitti:
Moi, eihän me vanhoja, palstan nuoremmasta päästä ollaan.
Kyllä joskus naapurien kanssakin tulee toistoa, riippuen kuinka usein jutellaan ja mistä.
Joidenkin kanssa ne jutut pyörivät tietyissä jutuissa, voiko niin olla täälläkin, siihen en uskalla sanoa mitään.
Minulla ei ennakkoluuloja juurikaan ole, ihmiset voivat elää ja toimia tavoillaan.
Jjokainen saa kirjoittaa mitä haluaa ja kertoa kantansa vaikkapa aloitukseen.
Paitsi en minä.. :)
En usko, että täällä voi muuten ollakaan kuin niillä omilla tiedoillaan ja ymmärryksellään. Apuja voi tietysti hakea vaikka Googlesta ja siten esiintyä fiksumpana kuin onkaan.
Ja kun en osaa enkä halua olla mitään muuta kuin oma itseni, voin vaikuttaa (ja olenkin) tylsältä, mutta mitään rooleja en suostu vetämään.
Väkisin viitsi rustata runojakaan, kun ei niillä paremmille kuitenkaan pärjää.. :)Niin no,en minäkään viitti runoja vääntää,Leinot on omassa kastissaan.
Mä joskus haluisin olla oman elämän sankari sil tää kiusatun osa on sellanen et,kyl niin paljom kärssi saa.koti-kiusattu kirjoitti:
Niin no,en minäkään viitti runoja vääntää,Leinot on omassa kastissaan.
Mä joskus haluisin olla oman elämän sankari sil tää kiusatun osa on sellanen et,kyl niin paljom kärssi saa.Jätetään runoilu heille, jotka ihailua kaipaavat ja sitä saavatkin.
Tosiaan, olisi kiva olla joskus edes oman elämänsä sankari, harvinaista herkkua.
Hetkittäin sitä voidaan kuvitellakin, kun kiitää pyörällään tukka tuulessa hulmuten, tai sukset hangella luistaen.
Sen jälkeen onkin edessä paluu arkeen ja orjan hommiin.- k_kk
Anceli kirjoitti:
Jätetään runoilu heille, jotka ihailua kaipaavat ja sitä saavatkin.
Tosiaan, olisi kiva olla joskus edes oman elämänsä sankari, harvinaista herkkua.
Hetkittäin sitä voidaan kuvitellakin, kun kiitää pyörällään tukka tuulessa hulmuten, tai sukset hangella luistaen.
Sen jälkeen onkin edessä paluu arkeen ja orjan hommiin.Sinähän olet sankari, ainakin mun mielessä, on sulla niin suuret saappaat et harva ne täyttää,siitäkin huolimatta et kenkän numero on 32.
Voitais ihan sopia et aina kun tulee pula kehuista niin toinen rientää hätiin, takaa sen et kyllä pesee ja linkoaa. k_kk kirjoitti:
Sinähän olet sankari, ainakin mun mielessä, on sulla niin suuret saappaat et harva ne täyttää,siitäkin huolimatta et kenkän numero on 32.
Voitais ihan sopia et aina kun tulee pula kehuista niin toinen rientää hätiin, takaa sen et kyllä pesee ja linkoaa.Omanlaisiamme sankareita ovat kaikki, minä isokenkäisempi kuin mitä arvasit.
Olisihan tuollainen varma kehujen antaja aika hyvä idea, kyllä se meiltä onnistuisi.
Sinua voisin helpostikin kehuskella harva se päivä.- ent.siivoojaparka
Anceli kirjoitti:
Omanlaisiamme sankareita ovat kaikki, minä isokenkäisempi kuin mitä arvasit.
Olisihan tuollainen varma kehujen antaja aika hyvä idea, kyllä se meiltä onnistuisi.
Sinua voisin helpostikin kehuskella harva se päivä.Minulla on aina varma kehujen antaja ihan tässä lähellä. Harvasepäivä saan itseltäni kehuja; "sillätavalla joo, kylläpä taas kunnostauduit..."
Minulla on aina varma kehujen antaja ihan tässä lähellä. Harvasepäivä saan itseltäni kehuja; "sillätavalla joo, kylläpä taas kunnostauduit..."
Sinä et oikein pysynyt mukana, ei ole kyse itsekehuista (edes ironisista) tai muista live-elämän kehumisista.
Niitähän me k/k:n kanssa saadaan runsain määrin joka päivä.
Korjaan hieman tuota edellisen viestin lausettani, sen pitäisi alkaa sanalla omanlaisiansa.- omakehuhaisee
Minulla on aina varma kehujen antaja ihan tässä lähellä. Harvasepäivä saan itseltäni kehuja; "sillätavalla joo, kylläpä taas kunnostauduit..."
Näkyy palstalla itsensä kehujia olevan,kuka on komein kenel on rahaa yli oman tarpeen ja joku on kehunu persettäänki.
- kiertää
omakehuhaisee kirjoitti:
Näkyy palstalla itsensä kehujia olevan,kuka on komein kenel on rahaa yli oman tarpeen ja joku on kehunu persettäänki.
Muistakaa myös matkojensa kehujat ja kuinka monessa maassa on käyty ja asuttu.
Anceli kirjoitti:
Omanlaisiamme sankareita ovat kaikki, minä isokenkäisempi kuin mitä arvasit.
Sinua voisin helpostikin kehuskella harva se päivä."Anceli"
Musta vähän tuntuu että te runoilette kk:n kanssa vähän tarkoitus-hakuisesti :)
Häivähdys purppuraa vilahti silmissäni, ajatus iski.
Eivät kai nuo kaksi halua että kirjoittaisin jotain juuri helle?
Yhteisesti, yksityisesti?
Otanpa siis riskin, koska minähän en pyyhi ikinä mitään.
Mielestänikään...
"Monta virstaa on matkaa paikasta toiseen
niihin hetkessä entää vain ajatus.
Paikka toinen toiselta hehkua oottaa
jolla loistaa jo aamun kajastus.
On toisella uusi puoli-kuu"
yst.
kk
Yh.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Mielestänikään...
yst.
kk
Yh.hunksz
Voi ystävä hyvä, kun ei aina ole kyse sinusta, vaikka niin hirmuisen mielelläsi siten oletat, ehkä usein toivotkin.
Meillä k/k:n kanssa on tietynlainen yhteys, joka pelaa ilman mitään tarkoitushakuisuutta, kuten hyvillä ystävillä usein on.
Jos otat nämä jutut itsellesi osuviksi, sille en voi mitään.
Ja kyllähän runoilija mainittiin, ei tosin nimimerkiltä, senkin otit itseesi ja voi olla, että ihan osuvasti tällä kertaa. :)
Juuri tuon vuoksi enää harvoin kirjoitan, koska hyvin harva ymmärtää ja osaa ottaa oikein.
Kyllä sinä toki voit kirjoittaa ihan millä tavalla haluat, yhteisesti tai yksityisesti, luen ne viestit jotka on nimimerkilleni osoitettu.
Kiva runo ja paljon kaikenlaista säilytän minäkin mielessäni. :)
YP."Anceli"
Enhän minäkään ilman sukkia kävele :)
No olkoon sit.
Tuntuu vain niin haikealta olla laituri, joka erottaa kaksi kaunista purtta toisistaan.(Natural Geographic)
Kummallekin kun on suonut oman koukkunsa.
Hän ja muutkin, kirjoittaa vain minulle innokkaasti.
Kyllä minä aina otan, osaamisestahan minulla ei ole puutetta.
YH.- eppu2
omakehuhaisee kirjoitti:
Tuli vaan mieleen sellainenkin näkökulma, että se, minkä joku näkee kehuna voi kertojalle olla jokapäiväistä elämää.
Meillä ihmisillä, kun on niin monia lähtökohtia, kun on ihmisiäkin. hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Enhän minäkään ilman sukkia kävele :)
No olkoon sit.
Tuntuu vain niin haikealta olla laituri, joka erottaa kaksi kaunista purtta toisistaan.(Natural Geographic)
Kummallekin kun on suonut oman koukkunsa.
Hän ja muutkin, kirjoittaa vain minulle innokkaasti.
Kyllä minä aina otan, osaamisestahan minulla ei ole puutetta.
YH.hunksz
Minäpä kävelen sisätiloissa ilman sukkia.
Enkä pidä mustista sukista, nytkin ulkoilemaan lähtiessäni laitoin vaaleansiniset, kissan kuvilla koristellut sukat.
Eikös me jo vuosia sitten sovittu, että sinä tulet mukaan lammen rannalle, nuotion ääreen makkaraa paistamaan.
Jos lupaat laulaa.. :)
Halit ystäville.
YP.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Mielestänikään...
yst.
kk
Yh.Hunksille.
En oo koskaan yhtyny siihen kuoroon mis vaaritaan kaikkia pirättäytymään sulle kirjottamisesta.
Tierän toki et täydellinen hiljasuus olis myrkkyä sulle.
Kirjottele ihan vapaast mitä sylki suuhun tuo,siinä on se haitta et yleensä vastaan joskus pistävästikkin.
Jatketaan vaan sanailua entiseen malliinkoti-kiusattu kirjoitti:
Hunksille.
En oo koskaan yhtyny siihen kuoroon mis vaaritaan kaikkia pirättäytymään sulle kirjottamisesta.
Tierän toki et täydellinen hiljasuus olis myrkkyä sulle.
Kirjottele ihan vapaast mitä sylki suuhun tuo,siinä on se haitta et yleensä vastaan joskus pistävästikkin.
Jatketaan vaan sanailua entiseen malliin"koti-kiusattu"
Eihän sulle tarttis, mutta Suomennan kuitenkin runoni :)
Aurinko nousee idästä, laskee länteen.
Crescent on englanniksi puoli-kuu.
Crescent on myös fillari-merkki.
Sinäkin saat aina pistellä minua.
Voima niissä on sinullekin vapaa-valintainen.
En usko hiljaisuuden sentään tappavan minua, saati mieltäni.
Hiljaisuus saattaisi saada minut suru-mielisesti miettimään, miksi ihmiset eivät
enää halua innostua raakan moni-puolisesti.
Murehtivat vaan vanhuuden vaivoista, peläten henkisestä murentumisesta.
Etsien anteeksi-antoa uus-tautien diagnooseista.
Lievästi kehuen olen tyytyväinen että sinä ja Anceli ette moiseen sorru.
Ja onhan täällä pari muutakin viriilin elin-voimaista kirjoittajaa.
KH.
- mollberg
Oikeasti mä kumitan kirjaimeni useammin kuin painan enteriä. Tulee tunne, että joko vääntää asiaa turhan pikkutarkasti ja silloin vastapuoli saattaa luulla, että aliarvioin hänen hoksottimensa. Sitten taas jos lyhyesti vastaan, niin käsitetään ehkä väärin ja usein taas ajattelen, että oma komenntini on niin vähäpätöinen, että anti olla.
Harvoin on kunnian kukko laulanut, mutta usein on tunne, että olen Se tunkio, jossa kukko keikaroi. Kaikille vastaajille ,yhressä ja erikseen ,älkää ainakaan mulle vastatessa väärinkäsityksen pelossa jättäkö vastaamatta, en mä sutena silmille tuu, tarkennuksii pyytämällä näist selvitään.
- tympeää
Saahan tänne yrittää kirjoitella vaikka mitä, kuitenkin se jää omalle koneelle pyyhittäväksi koska ei lähde minnekkään useista yrityksistä huolimatta.
- ei-enää
Jaahas..
Oli niin kiukkusesti lähetetty että varmaan siksi menikin näkyville.
;-)
- Kommentaattorina
Juu tulee kyllä joskus sellainen tilanne. Sitä alkaa miettimään että yhdentekevää tänne on kommentoida ja jättää kirjoituksensa kesken. Toisinaan taas sivut ei pelaa kunnolla ja viesti ei lähde, ei viitsi alkaa montaa kertaa lähettämään.
- staka
Olen pienessä päässäni (tämä ei ole kehumista, pienipäisyys siis) jo aikapäiviä sitten päätellyt että turha tänne on keskustelun toivossa mitään kirjoittaa. Jollei sitten kirjoittele ihan hölön-pölöä - silloin vastauksia tulee vuorenvarmasti, ja paljon.
Ja kun ei itsekään tule suuremmin vastailluksi niin summa summarum: se on sitten siinä.- eppu2
´´Kukas sen kissanhännän nostaa, jollei kissa itse.´´
"staka"
Yli kuuskymppisten oma palsta.
Tjaa, olkoon.
Kerkisit jo vastaamaan itsellesi.
Eri nimmarilla tosin.
H.- eppu2
Miksi Sinulla on musta hunksz toisaalla, vai onko se jonkun toisen?
- k_kk
eppu2 kirjoitti:
Miksi Sinulla on musta hunksz toisaalla, vai onko se jonkun toisen?
Ancelinkin pystyy kuulemma kirjoittamaan kuhan vaan osaa, harvat sen taitaa ja se herättää epäilyksiä muutenkin sekalaises palstas.
- eppu2
k_kk kirjoitti:
Ancelinkin pystyy kuulemma kirjoittamaan kuhan vaan osaa, harvat sen taitaa ja se herättää epäilyksiä muutenkin sekalaises palstas.
Kun tarkkaan katsoin, tuosta mustasta h:sta puuttuu s. Joku siis kuvittelee huvittelevansa tällä lailla.
Voi hyvä tavaton, halvat on huvit. - käypä.katsomassa
eppu2 kirjoitti:
Kun tarkkaan katsoin, tuosta mustasta h:sta puuttuu s. Joku siis kuvittelee huvittelevansa tällä lailla.
Voi hyvä tavaton, halvat on huvit.Siinä asperger aloituksessa kyllä on myös s mustassa hunksz nikissä.
- staka
hunksz kirjoitti:
"staka"
Yli kuuskymppisten oma palsta.
Tjaa, olkoon.
Kerkisit jo vastaamaan itsellesi.
Eri nimmarilla tosin.
H.Tunnustan: kaksi kommenttia tässä ketjussa minulta on - aika samansuuntaisia tekstiltään mutta ei ihan, siitähän jo ohjelma (toiveesi mukaisesti) varoittaa ;-//. En ole mielipidettäkään vaihtanut tässä välillä.
Mutta MOLEMMAT on omalla staka-nimmarillani kirjoitettuja! Niin ja tässä kolmas, heko heko.
Enpä tiedä maksoiko vaivaa vääntää tätäkään kommenttia. - k_kk
staka kirjoitti:
Tunnustan: kaksi kommenttia tässä ketjussa minulta on - aika samansuuntaisia tekstiltään mutta ei ihan, siitähän jo ohjelma (toiveesi mukaisesti) varoittaa ;-//. En ole mielipidettäkään vaihtanut tässä välillä.
Mutta MOLEMMAT on omalla staka-nimmarillani kirjoitettuja! Niin ja tässä kolmas, heko heko.
Enpä tiedä maksoiko vaivaa vääntää tätäkään kommenttia.Kannattaa se ,olen hyvä lukija ja kattelen hyvinkin tarkkaan näit juttuja .
- eppu2
staka kirjoitti:
Tunnustan: kaksi kommenttia tässä ketjussa minulta on - aika samansuuntaisia tekstiltään mutta ei ihan, siitähän jo ohjelma (toiveesi mukaisesti) varoittaa ;-//. En ole mielipidettäkään vaihtanut tässä välillä.
Enpä tiedä maksoiko vaivaa vääntää tätäkään kommenttia.Ihmettelin minäkin, että hunksz moiseen luulotautiin sortui.
- juu_useinkin
Kyllä, useinkin käy niin. Varsinkin, kun olen jonkun kanssa oikein eri mieltä, ja varsinkin, kun on kyse asiasta, josta itse olen oivaltanut jotakin, mikä on tehnyt omasta elämästäni parempaa. Saatan innostuksissani kirjoittaa pitkän kommentin ja sitten tulla siihen tulokseen, ettei maksa vaivaa. Kun usein ne asiat ovat sellaisia, etteivät ne muiden kertomana uppoa, vaan ne pitää ihan itse oivaltaa.
- Hunkz
ccccccccccccccccccccccc
- hytinäx1
Kyllä, jotenkin vastaamisen innostus on lopahtanut, sitten myös kriittisyys omiin vastauksiin on lisääntynyt ja tulee aika usein pyyhittyä pois ne muutamatkin lauseet.
- k_kk
Totahan minä hytinäx itekkin ajattelin ja sen syytä, olisko sittenkin jossain alitajunassa vaikuttamassa se valitus mikä näil tantereilla kaikuu.
Aina vaan roikutaan ja toistellaan samoja asioita, noh itte aion kumminkin olla ja elää niin kuin haluun.
Mua ja nettiä ei erota ku teleoperaattori ja noutaja.
- mimmimum-mi
Usein käy niin ettei aloitakaan kirjoittamaan....kun uutta aloitusta asiasta ei halua tehdä....mutta kun sanoit että voi rönsyillä....niin tässä tulee nyt rönsyjen rönsy...
Tänäänhän on varsinainen laskiainen...huvitti nuo vanhankansan uskomukset laskiaiseen liittyen. " kehruut oli saatava päätökseen laskiaiseen mennessä..siitä aloitettiin kankaiden kutominen... mutta jos laskiaisen jälkeen kehräsi..kesällä lampaat sairastuivat..lehmät loukkasivat jalkansa..käärmeet ja kärpäset ahdistelivat. Laskiaisena saunassa piti olla puhumatta...että kesä saatiin olla rauhassa hyönteisiltä...Ruoassa piti olla laskiaisena rasvaa ..niin että suupielet kiilsi...sitä paremmin sitten siat lihoivat ja lehmät lypsivät....- k_kk
Ei kiiltänyt suupielet rasvasta kun tänään sain eteeni,ruskeita linssejä,maissia ja munakokkelii, hyvin sekin vattan täytti.
Laskiainen on ajankohtanen aihe sopii hyvin puheenaiheeks,en jaksa kuuklettaa joten mikä on laskiaisen tarkotus? - alas.vaan
k_kk kirjoitti:
Ei kiiltänyt suupielet rasvasta kun tänään sain eteeni,ruskeita linssejä,maissia ja munakokkelii, hyvin sekin vattan täytti.
Laskiainen on ajankohtanen aihe sopii hyvin puheenaiheeks,en jaksa kuuklettaa joten mikä on laskiaisen tarkotus?Laskeudutaan pääsiäiseen ja sen odotusaika alkaa NYT!!
- mimmimum-mi
En muuta tiedä laskiaisesta kun siitä on seitsemän viikkoa pääsiäiseen....ja laskiaisesta on aloitettu paaston aika...
On noissa vanhankansan jutuissa jo meikäläisillekin ihmettelemistä....saati sitten nuorisolla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573471Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472836Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482640Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572331Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572063- 1581747
- 761505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231348Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381303- 241184