ennenvanhaan ei edes ollut tollasii sohvia. Miks täytyy maata illalla siin sohvalla, miks ei istua ja katella tv-tä?
Miksihän nykyään vaan maataan sohvalla eikä istuta
9
150
Vastaukset
- TelkunIsäntäEiOrja
Sohvalla en ole maannut koskaan. Sängyssä kylläkin ja muissa asennoissa. Väkisin ei ole tullut maattua, lemmestä toki.
Sohvalla tulee istuttua, esimerkiksi uutiset katsottua mutta harvinaista sekin.
Olihan sohvakulttuuria jo 60 luvulla, etenkin avattava eli levitettävä sohva koska se saattoi toimia sänkynä sitten. Telkkareita ei ollut niinkään. Niin ja ne pakolliset 1 - 2 nojatuolia jos huusholliin mahtui.
Kyllä, omasta mielestänikin sohvalla lojuminen ja telkkarin katsominen on outoa, koska useinmiten se sohva on poikittain telkkarin kuvakulmaan nähden. Omituinen asento tuijottaa lötköä. - Muotiako
Vuodet ovat vierineet, on nyt huomioitava löhöämisen monet kasvot. Työelämä on jäänyt taakse, iltaisin katsoo TV ohjelmia jos katsottavaa on, tietysti lähöämällä sohvalla, kulmasohva on paras tähän asiaan.
Tosi on, jos ajoi polkupyörällä jatkuvasti takamus levisi ja nyt jos istuu alvariinsa sama juttu.Pakko kuitenkin harrastaa lattialla ison pallon kanssa kiinteyttäviä liikuntaohjelmia, että pakarat pysyvät kiinteinä omassa aitauksessa. Kiinteä takamus takaa sen että pitkät housut, hameet ja legginsit näyttävät hyvän näköisiltä päällä.
Jokin aika sitten oli pitkät housut pop, nyt näyttää hameet ja mekot ovat tulleet uudelleen muotiin ja eittämättä naisellisuus pääsee esille. Siispä housut henkariin ja kaappiin hameet ja mekot päälle, ja jo tyttäret näyttävät tosi naisellisilta. Onpä ne klanipää naiset jääneet muistojen joukkoon, pitkät tai puolipitkät hiukset ovat tänä päivänä pop. Minulla on makuuhuoneen seinällä telkkari, toinen keittiössä, olohuoneessa ei ole kuten muilla ihmisillä. Sama juttu mökillä, katson keittiössä aamu tv.n ja luen samalla lehden. Illalla katson telkkaria jonkin aikaa sängystä ennen nukkumista. Olohuone on minulle ihan turhaan, vieraitakin käy harvoin, silloinkin istutaan usein keittiön pöydän ääressä.
- ent.siivoojaparka
On se niin rentouttavaa väsyneille jaloille heittäytyä sohvalle selälleen ja nostaa jalat sohvan korkealle käsinojalle, laittaa jotain klassista soimaan ja häivyttää paha maailma mielestään.
En minä siinä asennossa telkkaria katso koskaan, harvoin muutenkaan enää. Siihen tarkoitukseen on joko kiikkustuoli tai nojatuoli. Silloinkin jalat joko pöydällä (jos siinä sattuu olemaan tilaa) tai jalkajakkaralla vaakatasossa. - mimmimum-mi
Minulla kahdenistuttava sohva....en löhöile..eikä oikein mahtuisikaan...
Miten niin nykyään...vanha lorukin sanoo....Minä vaan pankolla makasin....
tai toinen ...Sauna paloi.. mutta maattiin vaan..- opopop9090
no siten niin, että ei esim 70 ja 80-luvulla vaakatasossa oltu pitkin iltoja!
- ent.siivoojaparka
Tuosta nyt tuli taas mieleen meidän entisaikainen koulukyyditsijä. Kun ei alkanut kyytiä tulemaan, niin ei muuta kuin kävellen kouluun myöhästymisen ja opettajan torumisten uhallakin. Koulukyyditsijä näki kävelijät talonsa kohdalla, avasi ikkunan ja örisi täyskännissä: "Sauna palaa ja markkinamiehet makaa".
opopop9090 kirjoitti:
no siten niin, että ei esim 70 ja 80-luvulla vaakatasossa oltu pitkin iltoja!
Mietis nyt itsekkin sitä 70-80 lukua? Meidän ikäisillä oli silloin työelämä, ...todellakin,..ja useimmilla lapsia. Ei siinä sohvalla löhöilty ja silloin ei ollut näitä nykyisiä "löhöily" sohviakaan!
En halua kertoa, mitä itse teen, mutta lapselleni olen sanonut, että en saa telkkarista mitään tolkkua, jos en saa sitä maaten katsoa!:))
- VoiHyväTavatonTaas
Ja tarkoittaako tämäkin aloittaja, että hän tietää, miten toisten pitäisi elää ja toimia?
On se kumma, että toiset on niin tavattomia ja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain36210284Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112932Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2852336Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1262111Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U381883SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011683Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411673- 1471577
Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin731398Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931056