Miksihän nykyään vaan maataan sohvalla eikä istuta

nana43

ennenvanhaan ei edes ollut tollasii sohvia. Miks täytyy maata illalla siin sohvalla, miks ei istua ja katella tv-tä?

9

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TelkunIsäntäEiOrja

Sohvalla en ole maannut koskaan. Sängyssä kylläkin ja muissa asennoissa. Väkisin ei ole tullut maattua, lemmestä toki.
      Sohvalla tulee istuttua, esimerkiksi uutiset katsottua mutta harvinaista sekin.
      Olihan sohvakulttuuria jo 60 luvulla, etenkin avattava eli levitettävä sohva koska se saattoi toimia sänkynä sitten. Telkkareita ei ollut niinkään. Niin ja ne pakolliset 1 - 2 nojatuolia jos huusholliin mahtui.
      Kyllä, omasta mielestänikin sohvalla lojuminen ja telkkarin katsominen on outoa, koska useinmiten se sohva on poikittain telkkarin kuvakulmaan nähden. Omituinen asento tuijottaa lötköä.

• Muotiako

Vuodet ovat vierineet, on nyt huomioitava löhöämisen monet kasvot. Työelämä on jäänyt taakse, iltaisin katsoo TV ohjelmia jos katsottavaa on, tietysti lähöämällä sohvalla, kulmasohva on paras tähän asiaan.

Tosi on, jos ajoi polkupyörällä jatkuvasti takamus levisi ja nyt jos istuu alvariinsa sama juttu.Pakko kuitenkin harrastaa lattialla ison pallon kanssa kiinteyttäviä liikuntaohjelmia, että pakarat pysyvät kiinteinä omassa aitauksessa. Kiinteä takamus takaa sen että pitkät housut, hameet ja legginsit näyttävät hyvän näköisiltä päällä.

Jokin aika sitten oli pitkät housut pop, nyt näyttää hameet ja mekot ovat tulleet uudelleen muotiin ja eittämättä naisellisuus pääsee esille. Siispä housut henkariin ja kaappiin hameet ja mekot päälle, ja jo tyttäret näyttävät tosi naisellisilta. Onpä ne klanipää naiset jääneet muistojen joukkoon, pitkät tai puolipitkät hiukset ovat tänä päivänä pop.

• Minulla on makuuhuoneen seinällä telkkari, toinen keittiössä, olohuoneessa ei ole kuten muilla ihmisillä. Sama juttu mökillä, katson keittiössä aamu tv.n ja luen samalla lehden. Illalla katson telkkaria jonkin aikaa sängystä ennen nukkumista. Olohuone on minulle ihan turhaan, vieraitakin käy harvoin, silloinkin istutaan usein keittiön pöydän ääressä.

• ent.siivoojaparka

On se niin rentouttavaa väsyneille jaloille heittäytyä sohvalle selälleen ja nostaa jalat sohvan korkealle käsinojalle, laittaa jotain klassista soimaan ja häivyttää paha maailma mielestään.
      En minä siinä asennossa telkkaria katso koskaan, harvoin muutenkaan enää. Siihen tarkoitukseen on joko kiikkustuoli tai nojatuoli. Silloinkin jalat joko pöydällä (jos siinä sattuu olemaan tilaa) tai jalkajakkaralla vaakatasossa.

• mimmimum-mi

Minulla kahdenistuttava sohva....en löhöile..eikä oikein mahtuisikaan...
      Miten niin nykyään...vanha lorukin sanoo....Minä vaan pankolla makasin....
      tai toinen ...Sauna paloi.. mutta maattiin vaan..

• opopop9090

no siten niin, että ei esim 70 ja 80-luvulla vaakatasossa oltu pitkin iltoja!

• ent.siivoojaparka

Tuosta nyt tuli taas mieleen meidän entisaikainen koulukyyditsijä. Kun ei alkanut kyytiä tulemaan, niin ei muuta kuin kävellen kouluun myöhästymisen ja opettajan torumisten uhallakin. Koulukyyditsijä näki kävelijät talonsa kohdalla, avasi ikkunan ja örisi täyskännissä: "Sauna palaa ja markkinamiehet makaa".

• opopop9090 kirjoitti:

no siten niin, että ei esim 70 ja 80-luvulla vaakatasossa oltu pitkin iltoja!

Mietis nyt itsekkin sitä 70-80 lukua? Meidän ikäisillä oli silloin työelämä, ...todellakin,..ja useimmilla lapsia. Ei siinä sohvalla löhöilty ja silloin ei ollut näitä nykyisiä "löhöily" sohviakaan!

En halua kertoa, mitä itse teen, mutta lapselleni olen sanonut, että en saa telkkarista mitään tolkkua, jos en saa sitä maaten katsoa!:))

• VoiHyväTavatonTaas

Ja tarkoittaako tämäkin aloittaja, että hän tietää, miten toisten pitäisi elää ja toimia?

On se kumma, että toiset on niin tavattomia ja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      431
      3161
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      112
      2241
    3. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      2
      2045
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1954
    5. 177
      1953
    6. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      111
      1684
    7. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      459
      1288
    8. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      149
      1270
    9. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      0
      1250
    10. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      55
      1180
    Aihe