ismi ja syrjintä ja muu vastaava esim. homoja, vieraita kulttuureja, erilaisuutta kohtaan johtuu PELOSTA ja tietämättömyydestä ko. asiaa kohtaan.
Mielestäni se ei ole pelkoa, vaan jotain muuta. Mutta mitä, mielestänne?
Viisaat, asiantuntijat yms. sanovat usein että ras
11
124
Vastaukset
- eppu2
Minun mielestäni kysymys pohjimmiltaan on juuri pelosta.
Se näkyy myös asioiden muutosvastustuksessa kaikkialla. Uuusien asioiden torjumisena.
Pelko nousee heti ihmismieleen, jos hänen täytyy astua ulos mukavuusalueeltaan.
Tietämättömyys on sitä, ettei halutakaan ottaa asioista oikeasti selvää.
Etsitään vaan sitä mikä vahvistaisi omia luutuneita käsityksiä ja ennakkoluuloja. - antero.jl
Eikä ole kyse pelosta!
Itse en ymmärrä ja tykkää esim. romaneista. Mutta en heitä pelkää. En siedä siksi että elävät minun kustannuksellani eikä tee töitä, samoin monet mamut. En moiti homoja, transuja, lesboja, en budhalaisia en mitään erikoisia jos he ei ole minun elätettävinä.- su.to.rum
Antero.jl
Aivan. Siis itsekkyydestäkin voi olla kyse. Mistä muusta vielä?
Yksi syy on luullakseni se ett pidetään itseä noita muita parempana. Liittyy itsekkyyteen tietysti. Jotain i-s-i-s-t-ä varmaan on syytä pelätäkin. - ElleiPelkoaNiin
Pelkään, että Antero.jl'n kaltaiset ihmiset lisääntyvät Suomessa ja tietämättömyys kasvaa samalla. Luultavasti hän itse saattaa elää meidän muiden suomalaisten maksamien palveluiden ja tukien avulla.
Vain typerät, sivistymättömät ja ennakkoluuloiset ihmiset lokeroivat ihmisiä omien luulojensa mukaan.
He eivät tutustu ihmisiin ja asioihin, he vain kuvittelevat. Kun liikkuvat kaltaistensa parissa, eivät voi muuta oppiakaan. - jaahasVaiNiin
Pelkään, että Antero.jl'n kaltaiset ihmiset lisääntyvät Suomessa ja tietämättömyys kasvaa samalla. Luultavasti hän itse saattaa elää meidän muiden suomalaisten maksamien palveluiden ja tukien avulla.
Vain typerät, sivistymättömät ja ennakkoluuloiset ihmiset lokeroivat ihmisiä omien luulojensa mukaan.
He eivät tutustu ihmisiin ja asioihin, he vain kuvittelevat. Kun liikkuvat kaltaistensa parissa, eivät voi muuta oppiakaan. - eppu2
P e l k ä ä t, että elävät kustannuksellasi. Luulet, etteivät tee töitä. Yleistät.
Kaikki hyvin kunhan eivät tule Sinun mukavuusalueellesi.
Ymmärsin pelko-käsitteen tässä ehkä vähän laajemmin.
Henkinen edistys ei ihmiskunnassa etene, jos aina vaan kuljetaan laput silmillä.
Mitä se sinun mielestäsi sitten on?
Unohdit kertoa.
Minä näen nuo olevan taistelua elämän puolesta.
Elämän, joka kuvaannollisesti on luonut Baabelin tornin.
Jotta asiat eivät sekoittuessaan vaaranna koko elämää.
Huomautan että EN kirjoita uskonnosta.
H.hunksz
Kuinka vastaukseni muotoilisin nyt aloituksen otsikkoon, että hyväksyisin kirjoituksesi ja alkaisin kuulumaan "klaaniisi"?
Kysymyksesi oli hyvä, joka ainakin mielessäni herätti lisäkysymyksiä aloitajasta?
Onko nämä nykyiset sodankäynnit vain homojen ja lesbojen taistelua?? Kuuluuko ALLAHIN huuto?
Jokusen kirjankin olen lukenut aiheesta, Vaikka "Alastarossa" en olekkan vieraillut?
Kun nousen esim. lentokoneeseen ja näen kanssamatkustajien joukossa tummia ulkolaisia nuoria miehiä, arabeja jne. ajattelen terroristiako. (pelko)
Kun näen hunnutetun naisen ajattelen, alistettu. (sääli)
Kun näen mustalaisen hienoissa merkkiautossa, ajattelen, millä rahalla. (kateus)
Feministinen homo pistää silmään kuten myös maskuliiniinen lesbo, ajattelen, miksi (tietämättömyys)
Tunteita laidasta laitaan.
Tunteen määritelmä.
Tunne on jonkin ärsykkeen aiheuttama lyhytaikainen kokemus tai reaktio. Yleensä tunne herää sosiaalisissa tilanteissa, ajattelun tai tavoitteiden yhteydessä. Tunteet voivat olla perinnöllisiä, kaikissa kulttuureissa ilmeneviä universaaleja tunteita. Näitä ovat esimerkiksi pelko, inho ja rakkaus. Tunteet ohjaavat ihmisen toimintaa motiivien, tavoitteiden ja tiedonkäsittelyn ohella. Tunteet edistävät ihmisen sopeutumista ympäristöön, kuten sosiaalisiin - tai uhkaaviin tilanteisiin. Tunteet ovat myös verbaalinen kommunikaatiokanava, viestinnän väline. (wiki)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112942Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U461921Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411703SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011703Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin761428- 71981
Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11898Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä185856- 54792
- 17764