Tyttö hyppäsi pyörältään alas ja onnistui toimillaan pelastamaan pojan hengen.
Liikutuitko?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021419194708_uu.shtml
Kyynelet valuivat poskiani alas, kun luin tämän
29
219
Vastaukset
- Oikeat_asenteet
ovat selvästi tuolla tytöllä, poika saa kiittää henkensä pelastajaa!
Pian nuokin kaksi, poika ja tyttö
saavat tanssia ''Wanhoina''.
http://www.kmvlehti.fi/Uutiset/1194960391270/artikkeli/katso video wanhat tanssivat ja irrottelivat.htmlKävipä hyvin kun sattui oikea tyttö oikeaan aikaan paikalle kuin tilauksesta. Oli jopa tuoreet opetukset muistissa ensiavun annosta. Toiminta-aikaa noissa tapauksissa ei ole liiemmin.
Ei ollu vielä pojan aika lähteä, ei ollut "ikä otsassa". Saakoon tyttö hengenpelastusmitalin. Varmaan ikänsä tuon muistaa ja kiitollisia ovat takuulla poika sekä pojan vanhemmat.Tyttö ihmetteli suomalaista katsoppas-tuota-mitähän-toi-tossa-makaa-asennetta.
Onneksi kaveri oli jo soittanut hätänumeroon. Aikuiset vain toljottivat.
Iskeekö siinä paniikki vai avuttomuuden tunne, vai eikö kiinnosta?
- MummeliMia
Jännittyneenä ka liikuttuneena luin minäkin, hyvä tyttö tosiaan.
Molemmat muistavat ikänsä tapahtuneen pelastumisen. - jakolasku
Tälläinen tyyppi itse selviää jos joku onnettomuus sattuu, toimintakyky ykkösluokkaa.! Jotkut menee vakavissa onnettomuuksissa toimintakyvyttömiksi.
Olin kesällä silloin täyttänyt 9 vuotta, kun koin tämän, pystyin saamaan pienemmän siskon suksineen jään alta ylös, kotiin, märät vaatteet pois ja lämpimään. Ehkä siksi eläydyin tuohon alun kertomukseen niin täysin, että kyynelet vuotivat. Ei unohdu ikinä.
Hei Merilii!
Hyvä kun kerroit tuon oman kokemuksesi, ihmettelin hieman reaktiotasi En viitsinyt eilen vastata, kun olisin kuitenkin rehellisesti vastannut, vain olleeni täynnä ihailua reipasta tyttöä kohtaan, ja myös koululaitosta otettuaan ohjelmaan myös ensiapuopetuksen.
PS. Useinhan reaktiot tulevatkin vasta jälkeenpäin, vaaranhetkellä ei voi kuin toimia!sini-sirkku kirjoitti:
Hei Merilii!
Hyvä kun kerroit tuon oman kokemuksesi, ihmettelin hieman reaktiotasi En viitsinyt eilen vastata, kun olisin kuitenkin rehellisesti vastannut, vain olleeni täynnä ihailua reipasta tyttöä kohtaan, ja myös koululaitosta otettuaan ohjelmaan myös ensiapuopetuksen.
PS. Useinhan reaktiot tulevatkin vasta jälkeenpäin, vaaranhetkellä ei voi kuin toimia!Samoin ajattelin, kuten sinä s-s, koska 16 v on jo "iso tyttö" ja juuri opin saanut. Nuori on rohkea ja pelkäämätön.
Sitä´vastoin herkkyys iski, kun luin lehdessä taas toistamiseen tuosta 6 v tytöstä, jota ei kukaan kutsu synttäreilleen? Mielipiteitä siellä yli 2000, joten ilmeisesti myös joku kutsui, sillä lehden mukaan on nyt kutsuja sadellut ulkopuolisilta.
Hieman ihmetyttää kuitenkin tuo uutisointi? Onko tarkoitus herätellä vanhempia koulukiusaamisen seurauksista?
Tosin lapsen lapseni sai tarha ikäisenä kutsun kuolleen lapsen synttäreille? Saman tarhan lapsi oli kuollut, mutta äitinsä halusi pitää aina kutsut hänen muistokseen? Outoa mielestäni.
Sinne tyttäreni ei päästänyt lastaan, joka ei olisi halunut mennä "kuolleen" synttäreille? Siellä ilmeisesti äiti tarvitsisi apua?- Varangin_kautta
Olet sankariainesta Merilii. Omalle kohdalle ei vielä ole tullut pelastustapahtumaa. Monista kiperistä tilanteista olen onnella selvinnyt. Siitäkin kun pakkanen oli naamioinut railon muka kestäväksi.
Kukaan ei olisi voinut tulla pelastamaan, niin hiljainen paikka tää oli. Sitä ajattelee, oliko minulla tuntematon suojelija, jossakin.
Olin siis 9 v. kolmannen luokan alussa, ja kahdenistuttavissa pulpeteissa erään vuotta vanhemman tytön kanssa silloin istuin, tykkäsimme toisistamme.
Muisteja kirjoitettiin ja useinmmiten, oikeastaan aina kuljimme matkatkin yhdessä.
Hänellä oli joskus nenäverenvuotoa matkalla.
Tuon tytön iso veli oli murrosikäinen, kylällä hiukan paheksuttu poika,
koska hän yritti joskus ajaa polkupyörällään päälle.
Mutta isompaa poikaa silti ihailtiinkin.
Hän tuli yllättäen hakemaan meitä hiihtoretkelle.
Minä lähdin ja siskokin sitten halusi lähteä.
iso poika hiihti joen yli suoraan toiselle puolelle. Minä olin jo myös samaa latua mennyt Paavon perässä sille puolelle. Mutta nuorempi sisko ei hiihtänytkään latua suoraan joen yli, vaan viistosti sinne oikealle päin, missä olimme. Ja siinä sisko oli hiihtänyt sulaan kohtaan.
Laskin heti sinne hänen luokseen ja huusin, HUUSIN apuun sitä Paavoa.
Mutta tuo murrosiässä oleva poika, Paavo, katosi paikalta.
Ei ollut aikaa enempi huudella, vaan toimeen.
Pitkät sukset kiinni kengissä, pieni avanto, vesi kylmää kuin jääkin.
Ponnistelin kaikin voimin.
Lopulta sain kuin sainkin hänet vedettyä jäälle, ja kyllä hän itsekin pystyi ponnistelemaan, kun aikaa ei ollut kulunut, sisko ei ollut EHTINYT kylmettyä!
Kotiin takaisin päästyämme kaikki vaatteet äkkiä pois ja lämpimään, muistan elävästi sen sängyn silmissäni, minne hänet peittelin, ja hakemaan hellalta kuumaa keittoa.
...
Jälkinäytöskin oli ikävä, äiti soitti puhelun Paavon äidille ja ääni kohosi aika tavalla, puhelinlangat olivat kuumina.
Vierustoveriani koulussa, Paavon sisar, tyttö jonka kanssa olin ystävä, häntä oli äitinsä kieltänyt puhumasta meidän lapsille.
Meni pitkä aika, ennenkun tuo onneton tapaus unohdettiin ja ystävyys sai taas jatkua.
Tyttö oli parhain ystäväni viellä aikuisenakin, hän kertoi aina kaikki asiansa minulle. :)
Unohtumatonta!
En saanut hengenpelastusmitalia, mutta sain takaisin Tuulian ystävyyden. Se oli hyvä.Terveiset kipakasta saunasta!
Oijjoi oli tuokin melkoinen vaaratilanne 9 vuotiaallekin pienelle, ei tuollainen voikaan unohtua! Reipas olit sinäkin, kyllä siinä mahtoi vanhemmatkin pelästyä.
Tässä otin niin hyvät löylyt, kun lumilenkkeilyni sai hikoilemaan, ja muutenkin olin jo kylpyä vailla:D Puhdas oloasu ja tuuletetut petivaatteet on nyt illan ilonani.
Mukavaa iltaa vaan muillekin!
Hohhoijaa, en ole tiennytkään muistavani niin tarkkaan kaikkea tuohon liittyvää, kuin nyt osoittautui, että todella kaikki on vielä tuoreena mielessäni. Eihän näitä ole ruuhkavuosina ollut aikaa eikä tilaa ajatella, on vain ollut tehtävä jokaisen päivän agendalla olleet asiat, ehdottoman tärkeät.
En tietenkään kirjoittanut tuohon läheskään kaikkea, vain pääkohtia hipaisin.
Jälkinäytöksen jälkeen seurasi paperinkeräystä taas, sen viemistä kauppaan ja siskolle niiden ruskeiden suksien ostaminen. Nekin muistan vielä aivan selvästi. Isä laittoi niihin ne lenkit, mäystimet.
Sinä talvena isä vei minut suutarille, ja mittojen mukaan teetti minulle nahkasaappaat, sillä sodan jälkeen nahkakenkiä ei ollut kaupoissa. Villasukkain päällä nahkasaappaat olivat lämpimät ja kevyet.
Opettaja oli puhunut siitä oppikouluun menosta minulle. En tiennyt, mitä pitäisi sanoa.
Vasta nykyisin vanhana tajuan miten paljon rakastin silloin isää. Hänen kuoltuaan itkin paljon. Samoin äidin kuoltua.
Menettämään varmaan kaikki olemme saaneet oppia.- Varokaa
heikkoja joen jäitä. Laitan tytöille musiikkia:
https://www.youtube.com/watch?v=V83iwvHkRt0- Parempi
Tässä parempi tämä soi kauniisti eikä hälisemisiä.
- juujuuujuuuu
nononono kirjoitti:
Tätä tarkoitin mutta pääsi unohtumaan
https://www.youtube.com/watch?v=RCU8qmj839ETämä on yksi niistä lauluista, joissa tulkinta on onnistunut,
vaikka laulajan ääni ei olekaan täydellinen.
Kukaanhan ei ole täydellinen, jos ääni olisikin, nii jotain muuta voisi puuttua.
- Häliseväämenoa
Kaunis laulu tuo, vaikka yleisö hälysi liian paljon tanssiessaan.
- johannyt
asiahan on selvä jo
- Heikot-jäät
Tänä talvena jäät ovat heikkoja, kannattaakin varoa.
Paprinkeräyksestäni puhuminen ... olinhan niillä rahoilla ostanut itselleni siniset kauniit sukset , joiden ulkonäön muistan hyvin vieläkin, ja sitten siskolle ne ruskeat, hiukan leveämmät, niin nyt jälkeen päin muistan ostaneeni myös puupohjaiset kengät, joiden päälliset oli tehty sinisen,valkoisen ja mustan kirjavista naruista.
Kun näin pitkään voi muistaa omien töittensä tulokset, niin pitäisi ymmärtää se tilaisuus antaa lapsille ja lastenlapsille.
Heille ei valmiina annettu lahja merkitse yhtä suurta asiaa.Nuo onkin meidän ikäpolvellemme selviä asioita. Kolmentoista ikäisenä koululaisena olin 1 v. ikäisen tytön lastenkatsijana Vesijärvellä keskisuomessa, silloisen kouluhallituksen puheenjohtajan kesänviettohuvilalla. Palkkaa ei siitä saanut matkat toki maksettiin, vaan täysi ylläpito ja mahdollisuus kesänviettoon maalla riitti siihen aikaan. Sama toistui vielä seuraavana kesänä, ihan kivoja muistoja niistä kesistä on jäänyt.
Lastenlapsia (teinipoikia) työllistin itse heinäaikaan, rankasta työstä saivat ylläpidon lisäksi rahakorvauksen, jolla ostivat tarvitsemiaan syysvaatteita.
Tosin en halunnut myöhemmin ilmaista data-apua tytt.pojalta pyytää, perheellinen mies sentään,... tulla nyt matkan takaa iltapuhteistaan, joten bensakorvaus, mikäli en iltapalaa tarjonnut samalla koko perheelleen:D
Uskon sodanjälkeisen ajan olleen kaikilla yritteliämpää aikaa, silloin osattiin iloita mahdollisuudesta ostaa jotakin somaa päällepantavaa:D Miten onnelliselta se tuntuikaan!
Sinisellä on tuossa nimpparini, vaan väittää etten ole kirjautunut,...oppinut valehtelemisenkin pahuksen data :D
sini-sirkku
PS. saa nähdä onnistuuko, yhteys kun on poikki S24 se tekee tuon tempun! Oma koneeni ei katko, siellä se ylikuormittuu kai, työlästä on,...- Nykyisin
nuorten kesätyöpaikat ovat kiven alla.
- Edelleenkin
Nykyisin kirjoitti:
nuorten kesätyöpaikat ovat kiven alla.
edelleenkin jatkuu nuorten hätätila työn saamisen suhteen.
Kokeilu <<<<<>>>>>
En pääse jyvälle tuosta temppuilusta, se nimittäin tarjoaa sinisirkkuek, koska sitä olen joutunut muutaman kerran käyttämään.
No, Int.yhteys ei aina toimi, silloin ei mene perille. Yläpalkista on silloin syytä vilkaista etsiikö se verkkoa päästäkseen,...kaikenlaistaMinulla on toiminut tää siniseni,
en ole huomannut mitään häikkää.
Siksi en osaa antaa mitään neuvoa.
- Uutisissa
juuri kuulin: nyt etelässä sulavat loputkin lumet, ikkunastani näkyy vihreä nurmi.
Valkoinen maisema
aina välillä on helpottanut tätä ennätyspimeää
pitkää talvea,
vielä eilinenkin oli tosi pimeä.
Silti lämpö on kyllä hyvä asia, joten
asioissa on aina puolensa, hyvät ja huonot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain36210284Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112932Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2852336Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1262111Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U381883SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1011683Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1411673- 1471577
Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin731398Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931056