ted

ted profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Corona Panmedia konsernissa.

Lisää kuvaan vapaus!

Maailma on kova, elon taisto ankaraa ja useimmat ihmiset tylyjä. Minä en ole.

Kuka prostituoi prostituoidut?

Valehtelet minulle, enkä minä sano vastaan. Se ei johdu siitä, että uskoisin sinua, vaan siitä, etten näe syytä riidellä kusipäiden kanssa.

Ja sit mää keitän semmost kaffetta ku ylkämiästä!

Liittynyt 12v sitten
1 aloitusta · 123 kommenttia
---feromonit---
Näyttää+monilta+unohtuvan,+että+Lammio+on+fiktiivinen+hahmo,+kuten+muutkin+Tuntemattoman+sotilaan+hahmot.+Toki+heillä+varmaan+on+esikuvia,+mutta+ne+esikuvat+ovat+olleet+tavallisia+ihmisiä,+eivät+välttämättä+yhtä+äärimmäisiä+kuin+esimerkiksi+Lammio+ja+Rokka.+Tämän+kiistaparin+keskeinen+tehtävä+on+luoda+kirjallista+jännitettä,+ei+esittää+kenenkään+henkilöhistoriaa.Samanlaisia+erehdyksiä+tapaa+toisinaan+muuallakin+kirjallisuuskeskusteluissa.+Joitakin+kertoja+olen+havainnut+vedottavan+Koskelan+Jussiin,+kun+on+ollut+taipumattomuuden+tarvis.+Koskelan+Jussi+on+kuitenkin+fiktiivinen+hahmo+siinä+kuin+Lammio+ja+Rokkakin.+Linnalla+taisi+olla+taito+kirjoittaa+uskottavia+hahmoja,+ja+lukijoilla+taas+pula+luetun+ymmärtämisestä.
Hienoa,+että+joku+aikuinen+on+tulossa+kevytvenepurjehduksen+pariin!+Itse+olen+jollaillut+aikuisiällä,+vaikka+tällä+hetkellä+olenkin+köliveneilijä.+Eurooppajolla+on+varmasti+oikein+hyvä.+Laser+radial+voisi+olla+toinen.+Laseria+saattaa+jopa+joku+myydä+suomessa.+Varastossa+tuskin+on+kenelläkään.+Sanoisin,+että+eurooppajolla+on+ergonomisempi+hengaamisen+kannalta,+mutta+laser+hauskempi.+Tosin+olen+purjehtinut+vain+standard-mallin+laserilla.Maailmalla+on+tukuittain+erilaisia+jollia.+Niille+ei+ole+maahantuojaa+eikä+niitä+juuri+löytäne+käytettynä+maastamme.+Yhden+hengen+kevytveneistä+sinulle+voisi+sopia+vielä+contender,+mutta+se+on+teknisesti+vaativa+trapetsijolla+-+mikä+tosin+säästää+hengaamisen+vaivassa.+Veneitä+on+maassamme+joitakin+kappaleita.+Lukemani+mukaan+kevyetkin+purjehtivat+pärjäävät+sen+kanssa.+Sitä+en+tiedä,+mitä+tuo+"kevyt"+tässä+tarkoittaa.Yhden+hengen+jollista+on+vielä+kaksi+vaihtoehtoa,+jotka+sulkisin+pois:+finnjolla+vaatii+liki+100-kiloisia+lihaskimppuja+kipparikseen.+Olen+sellaistakin+teinipoikana+kokeillut,+ja+kyllä+siinä+jolla+vei,+en+minä.+Ok-jolla+sopii+vähän+kevyemmällekin,+mutta+hyväkuntoisia+ei+taida+Suomesta+löytyä+enää.+Ruotsista+kyllä.Yllä+mainittu+vikla+on+kiva+vene,+jos+sinulla+on+purjehduskaveri.+50-kiloiselle+aloittelijalle+se+on+vähän+raskas.+Teinipoikana+minulla+oli+sellainenkin,+ja+purjehdin+sillä+joskus+yksin,+mutta+ei+silloinen+50+kilon+massani+oikein+riittänyt+viklan+tehokkaaseen+purjehtimiseen+yksin.+Lightning+on+liki+kuusi+metriä+pitkä,+painaa+kolmisen+sataa+kiloa+ja+kisoissa+sitä+seilaa+kolmen+hengen+miehistö.+Kaksinkin+varmaan+onnistuu+suopealla+säällä.
On noita holisteja minunkin lähipiirissäni. Juomisen aiheuttamat kirot on nähty, joskaan ei itse koettu. Olen huomannut, että lopettaminen ei ole kiinni selkärangasta. Ryhtiliikkeet näyttävät olevan tuomittuja epäonnistumaan, vaikka jonkin aikaa auttaisivatkin. Turha siitä selkärangasta on vaahdota, kun tässä asiassa heillä ei sellaista ole. Ei pysty ottamaan itseään niskasta, koska käsi ei nouse ja voimat eivät riitä. Toisten ihmisten oikeassaolo ei auta ja totuuksien lateleminen aiheuttaa vain vastarintaa tai vastaanotto on välinpitämätön.

Näyttää siltä, että viina tekee päätökset, ei juoppo. Etanoli ei tietenkään päätä mitään, mutta jostain syystä jotkut ovat alttiimpia alkoholismille kuin toiset. Meillä, jotka emme ole niin alttiita, ei ole mitään syytä röyhistää rintaamme. Emme me joudu ponnistelemaan pysyäksemme kohtuudessa tai kokonaan raittiina. Ylpeydenaihe on niillä, jotka ovat päässeet eroon juomisesta, minkä avulla sitten ovatkin.

Monille näyttää olevan mahdotonta käsittää, miksi heidän hyvät neuvonsa eivät päde. On kaiketi vaikea uskoa, että riippuvuus on viisautta vahvempi asia. Viime kädessä me emme kuitenkaan voi juuri muuta kuin olla tarjoamatta juomisen mahdollisuuksia ja kenties auttaa joissain arkiaskareissa. Sen lisäksi voimme vain muistuttaa erilaisten hoitojen mahdollisuudesta sen hetken varalta, että alkoholisti motivoituisi hankkimaan apua. Ja ainahan sitä toivoo, että alkoholisoitunut läheinen kohtaisi jonkin sellaisen muutoksen, joka pistäisi pisteen ryyppäämiselle. Ehkä vielä sekin auttaa, että jos holistia kiinnostaa jokin harrastus tai puuha, niin osallistuu hänen kanssaan siihen. Sillä tavalla antaa myönteistä palautetta ja tukea terveille elämäntavoille. Ylipäätään ihmisiin kai voi vaikuttaa paremmin ja pitkäkestoisemmin myönteisin kuin kielteisin keinoin. Ja se nyt ainakin on varmaa, että muutaman hurskaan totuuden sanominen ja yksin jättäminen eivät aiheuta mitään muuta kuin halvan tyydytyksen hurskastelijassa.
Tuo, että onko poskipusu tai muu yksittäinen teko pettämistä, on oikeastaan vain esimerkkitapaus, jonka voi pistää luokkaan pettäminen tai ei-pettäminen. Pettämisen raja lienee epäselvä, mutta jotkut teot ovat silti selvästi hyväksyttäviä ja toiset väärin.

Lähtisin liikkeelle sellaisesta ajatuksesta, että kypsässä suhteessa kumpikin osapuoli välttää tekemästä tekoja, joiden tietää loukkaavan toista. Eli jos toinen ei ole millänsäkään kaverien halaamisesta, se on okei. Jos puoliso ei pidä halailua hyväksyttävänä, sitä ei sitten tehdä. Jossain tietenkin tulee kohtuuden rajat vastaan, vaikka rajat olisivatkin liukuvat ja niitä joka suhteessa jossain vaiheessa kai hiukan pitää selvitellä. Lisäksi asia ei ole yhdenkään parin yksin pääteltävissä. Jos pariskunnan osapuolella on jotakin suhteelta näyttävää vaikka työkaverinsa kanssa, työyhteisö voi päätellä, että suhde on olemassa, vaikka asianomaiset kuinka inttäisivät vastaan. Edelleen ollaan tekemisissä sen kanssa, että mitä kannattaa antaa ihmisten ymmärtää. Nuoret ihmiset sanovat usein painokkaasti, etteivät välitä toisten puheista tai ajatuksista. Tietynlainen kovapintaisuus on ihan hyväkin ominaisuus, mutta kyllä peiliin on syytä katsoa, jos tällaiset vain-kaveruudet alkavat aiheuttaa sosiaalisia ongelmia.