Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7414
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olin mökillä pihahommissa. Kuopus auttaa raskaissa ja tasapainoa vaativissa töissä. En enää riskeeraa, kun olen jo viimeisimmästä ilmalennosta toipumaan päin.
11.04.2016 17:49
Odottelen poikani viestiä. Hän lienee nyt Singaporessa syömässä vaimonsa kanssa jatkavat Balille. Käyn jo kuumana vaikka suunniteltuun Indonesian matkaamme on vielä aikaa yli vuosi. Kunpa parantuisin entiselleni ja pääsisin terveenä reissuun. Uskon, että sen reissun jälkeen voisin rauhoittua. Perehtyisin Euroopan makumaailmoihin. Voiko ihminen joka on luotu kulkemaan rauhoittua, mitä mieltä olet?
10.04.2016 22:23
En ole sukanvarteen säästäjä.
Tapaturma, joka minulle tapahtui, osoitti elämän rajallisuuden. On elettävä ja toteutettava unelmia niin kauan kuin vielä voi.
Sukanvarressa rahat eivät paljoa lämmitä.
08.04.2016 19:36
Entinen vuokranantaja ei ilmeisesti osaa käyttää virallisia remppamiehiä ja valitti, että ei ole varaa uudistuksiin asunnossa. Itse yrittää väkertää. Jääkaappi/pakastimen hän olisi saanut 600 e ja vähennettyä summan verotuksessa. Ei vain tointunut, oli periaatteen nainen ei mitään uudustuksia. Asunto on vieläkin vuokraamatta. Kohta ollut puoli vuotta tyhjillään, mietin mitä se muija oikein meinaa. Voi olla, että ei saa enää niin vaatimatonta asukasta kuin olin. Itseasiassa asunto kelpasi minulle hyvin puutteineen koska asuin siellä vain noin puolet vuodesta.
08.04.2016 19:28
Äläs muuta sano, multasormeni kutisee, olen laittanut erilaisia siemeniä purnukoihin ja kasvatttelen niitä täällä kaupunkikodissa. Pääsis vain pian mökkihommiin. Vesi tosin ei tule vielä kuukausteen rantaan asti, mutta saunavettä voi toki hakea kaivosta. Tänä keväänä en hötkyile en pysty, rajoitetut voimavarat sitovat käteni, mutta kesään on vielä aikaa ja eiköhän se selkä taivu siihen mennessä ; ).
08.04.2016 19:22
Jos se olisi onnistunut tappamaan maamiehensä, olisi saatu kaksi pois vapaana kuleksimasta. Huh oliko liian rasistinen ajatuskuvio, hyi minä ; (
08.04.2016 19:17
Olen tyytyväinen vastoin väitettäsi, että tuskimpa kukaan. Eläketuloilla ei tarvii suuria laskelmia tehdä, pystyy vilkaisemalla toteamaan aikasti lailla osuu kohilleen.
Kuten jo mainitsin sain kotitalousvähennyksen suoman mukavan suuruisen palautuksen.
En suuntaa Caribialle vaan Indonesian saarille. Esikoinen on juuri sinne lähdössä joten saan parin viikon päästä infoa miltä matka meni. Petzelle paikka on tuttu vuosien takaa. Ihanaa tietää, että saan pesämunan matkaani ja säästettyä lisää vaikkapa tuon 30,50 e joka kuukausi niin jopa niistä kertyy koko matkan summa ensi vuoden kesään mennessä.
08.04.2016 19:13
Olethan muistanut hyödyntää kotitalusvähennystä kotirempoissasi. Se antoi minulle mahdollisuuden toteuttaa ensi vuonna lomamatkan. Maksetun vieraan työn osuudesta saan 45% takaisin verovähennyksenä.
08.04.2016 18:50
Aloituksiani kaivataan. Siniset ovat katoava palsta-vara.
02.04.2016 22:31
Frida, kuva kertoo enempi kuin sata sanaa ; )
02.04.2016 22:13
Pääsiäinen ohi, menot vähenneet, jopa pienoinen takapakki mielenvirkeydessä yllätti kun fyysinen kunto alkaa toeta. Eufrorinen mielihyvä tasaantuu normi jollotukseksi kipulääkkeiden vähentämisen myötä ; ))
Enpä ole surrut ketään enkä mitään, mutta eilen aloin ajattelemaan sisaruksiani, joista en ole kuullut vuoteen yhtään mitään.
Viime keväänä sisareni (juuri näihin aikoihin kun olin Hollannissa) otti yhteyttä lyhyillä tekstiviesteillä, ilmoitti ykskantaan, että laittaa vanhempiemme haudan seurakunnan hoitoon. Minun persoonallinen haudasta huolehtiminen ei käynyt enää. Voipi olla, että pian saan taas viestin....hautapaikka siirtyy seurakunnan hoitoon... Mikäpä hänessä. Käyn talvisin ja se riittää, kesällä kun on muutakin tekemistä kuin ajella päivittäin hautuumaalla piirtelemään haravalla kuvioita hautakummun hiekkaan.
Hiekkaan piirustelemistä se on seurakunnan kesätyöntekijöiden työt.
Olen onneksi itsenäinen kulkija, enkä sidoksissa "ystävien" lupauksiin. Vain läheisieni ja ne pitää jos niin sovitaan (paitsi kuopuksen, joka pistää välillä hanttiin).
02.04.2016 12:03
Kulles nyt hmpf.f
Älä sinä vääntele rautalankaa, keksi lapsen menetystarinoita, joista sinulla ei ole kokemusta kuten ei minullakaan saati masennuksesta. Jos olet itse masentuvaa tyyppiä se lie geeniperimänä saatua ja siten luokiteltava sairaudeksi.
En ole yleistänyt, että elämän tilanteen mukainen negatiivinen, asenne johtaa suoraan masennukseen, mutta näinkin voi käydä.
Nythän on selvinnyt, että kirkonpolttaja on käynyt huoltajuuskiistaa ja hävinnyt. Siis ikään kuin menettänyt lapsensa. Sitä me äidit emme voi edes ajatellakaan, mutta hyvin moni mies on menettänyt lapsensa äideille omasta halustaan tai naisen halusta pistää kiila lasten ja isän väliin.
Menetys voi johtaa masennukseen ja tilapäinen masennus ei käsittääkseni ole sairautta vaikka voi johtaa sairaisiin tekoihin.
Katteudenkin tuon palstan lempisanan yhdistit käsitykseeni masennuksesta. Lauseestani, jossa kirjoitin "ihmisen tyytymättömyydestä itseensä, mikään ei ole tarpeeksi ja muilla on asiat paremmin".
Jos ihminen makaa eikä halua nousta sängystä, miksi se siellä sitten makaa? Kerro minullekin niin voin verrata sinun kokemaasi omaan kokemukseeni.
Mitä itse koin kun makasin viikon sängyssä, aamulla nousin, hoidin lapset päiväkotiin ja kouluun ja sukelsin takaisin sänkyyn. Olinko masentunut?
Syy itsetutkiskeluun peiton alla löytyi koska minua oli kuvainnollisesti puukotettu työssäni selkään. Itseeni minä olin tyytymätön, syytin...itseäni, miksi olin niin sinisilmäinen ja antauduin kusetettavaksi, ammattitaitoani näet käytettiin törkeästi hyväksi palveluketjun käynnistysvaiheen ajaksi. Viikon makoilun jälkeen olin valmis taisteluun, jonka lopuksi voitin, sain riihikuivaa käteeni ja uuden työpaikan.
Kaikilla on aina tarkoitus.
Kun sairastuin syöpään en ollut kertaakaan masentunut, olin joskus peloissani, mutta vain hetken, halusin voittaa sairauden, jatkaa normaalia elämää kuin mitään syöpäpeikkoa ei olisi ollutkaan.
Kun kerron elämästäni positiivisia asioita sekin voi joku kokea kehuskeluksi paskan puhumiseksi vaikka kirjoittamani on omaa kokemaani elämää, johon kuuluu surua, pelkoa, itkua, kaipausta kiroilua ja hammasten kiristystä, mutta myös iloa, onnea, itsevarmuutta, rakkautta ja naurua.
Elämääni kuuluu myös luotettavia ystäviä ja rakastavia lähimmäisiä.
29.03.2016 18:23
Kun lukee nuorison ongelmista, kuten nyt tästä kirkonpolttajasta niin kai siinä negatiivisyys on kierinyt palloksi, joka on puhkaistava tavalla millä hyvällä.
Masentuneet syyttävät turpa maassa olemiseen esim. liiallista valoa jne. Taitaa olla kyse tyytymättömyydestä itseensä, mikään ei ole tarpeeksi ja muilla on asiat paremmin.
29.03.2016 12:15
Kirjoitit: "Äläs nyt korppis. Eilisessä hesarissa puolusteltiin negatiivisuutta..))
Katsottiin että siitä voi syntyä paljon uutta.
Eihän positiiviselta mitään puutu..."
Minä olen nyt liikuntarajotteinen, joten minulta puuttuu monta sellaista kykyä, jota esim. sinulla on. Se, että selviydyn päivän töistäni normaalisti vie suunnattomasti energiaani, silti olen positiivinen. Paranen jahka kerkiän.
Kirjoitit myös:
"Kun tuo positiivisuus on nyt niin muodikasta - ja kieltämättä edullista sille, joka sitä osoittaa - tulee välillä vähän ähky olo ja alkaa epäillä: onko noin, vai esitetäänkö vain (enkä nyt tarkoita aloittajaa tai ketään muutakaan) ?"
Ei tietty koskaan tarkoita aloittajaa, näinhän sinulla on aina tapana kirjoittaa.
Mutta kerroppas, mitä tarkoitat ähkyllä, jonka positiivisuuteni sinulle aiheuttaa? Kuinka se ilmenee?
Kirjoitit:
"Kun asioilla kuitenkin on eri puolia, myös se negatiivinen, niin miksi sitä ei saisi sanoa ?"
Negatiivisyys on kun lukee palstaa, dominoivasti edustettuna. Eli sitä kyllä löytyy, ei tarvitse edes etsimällä etsiä.
Kirjoitit:
"Totta, negatiivisuus voi tarttua, ehkä vielä herkemmin kuin positiivisuus, mutta päästäänkö siitä painamalla se pinnan alle ? Tämän asian kanssa kai painitaan jatkuvasti esim. vihapuheen kohdalla.
Kirjoitin johonkin ketjuun aijemmin ennen kuin suljin koneen, että vihapuhe ovat pelkoa. Sitä ei voi painaa pinnan alle vaan se on kaivettava pinnalle. Pelkoa kohti on mentävä vain siten pelon saa hallintaan.
Vaikka kuinka haluaisit positiivisen pöhöni haihtuvan ja tilalle tulevan negatiivisen, uudelleen syntymisen, uusia mahdollisuuksia antavan pöhön leviämisen kehooni, totean, ei onnistu.
Paras opettaja ja kalkkeutumisen ehkäisijä kanalle on muna.
27.03.2016 18:12
Pelko lähtee menemällä pelkoa päin ei pelkäämällä. Pelon voi poistaa sisältään vain pelkääjä itse.
Eilen kun rämmin lumisohjossa pääsiäiskokolla taistelin kaatumispelolleni vastaan. Voitin pelkoa hiukan ja jatkan sillä en anna pelon viedä minua eristyneisyyteen.
Pelkääjät kirjoittavat vihapuheita.
27.03.2016 11:22
Totta, geenini isän puolelta tulee Uralin takaa. Ihan olen tavan kanta-suomalainen.
27.03.2016 11:13
Sunnuntain rauhaa ystäväni.
Raeruoho ehti pitkään pituuteen ja suklaamunat ovat vähentyneet pääsiäiskorista. Yllätysmunien vekottimet ovat löytäneet paikkansa nukketalon lastenhuoneessa.
Pääsiäinen puolessa. Pilvistä vielä, odottelen aurinkoa, lapset laskettelemassa. Aikaa itselle.
Pitkäperjantai-iltana nautiskelin kaikkien rakkaitteni kanssa susheja. Eilen taas grillattiinyhdessä, hyvää oli. Uusi rasvakeitin vain tahtoo jättää grillihajua huoneistoon, joten olen tänä aamuna tuulettanut paikkoja. Eilinen ilta tuli seistyä sohjolumessa jalat märkinä pääsiäiskokolla, onneksi oli kuuma sauna odottamassa kokkolaisia. Kiva kokemus meille kaikille ekakertalaiselle.
Eilen kävimme laittamassa kynttilän vanhempieni haudalle, ehkäpä tänään poikien ukin haudalle.
Olen edistynyt kuntoutuksessa, illat ja aamut pärjään jo ilman tukiliivejä. Positiivinen fiilinki se on kaiken A ja Ö.
Toin eilen mökiltä maalaustelineet ja taulun pohjia, josko aloittaisin se pitkään muhineen kahvipannu-projektin.
Iloa ja valoa ; )
27.03.2016 10:56
Saman huomion tein kun piipahdin Prismassa. Ilmeisesti ihmiset ovat lähdössä mökeilleen tai viettävät aikaansa kotona hötkyilemättä. Voi myös olla kysymys siitäkin, että olemme tottuneet siihen ,että kaupat ovat kiinni juhlapyhinä.
Alko taitaa noudattaa vanhaa tiukkaa linjaa, jos et käy tänään kahdeksaan mennessä tankkaamassa olet kuivin suin tiistaihin niin tai saahan sitä mietoja ruokakaupastakin, joten ihan selvin päin ei tarvitse kurmuilla.
24.03.2016 18:39
https://www.google.fi/search?q=haaremihousut&rlz=1C1VSNC_enNL608NL608&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiU5tWC39nLAhUmQJoKHWmDCIYQsAQIOA
Omani ovat lehtikuvioiset tavan kesähousujen näköiset.
24.03.2016 18:30
Minä olen varannut suklaan viereen pähkinöitä. Karkkeja kulhossa, yritän pitää kädet pois namusista huomiseen.
Marinoin alkuviikolla naudan ulkofilettä pakkaseen, se tulee lauantaille. Ostin rasvakeittimen friteeraukseen, valmistan sillä ransakalaisia pihveille.
Laitat siis grilliribsiä?
24.03.2016 18:27
342 / 371