sami-90

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa
Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia0 aloitusta · 329 kommenttia
- On itsellä myös pöytäkonekkin käytössä. Tablettia käytän monesti, kun makoilen sängyssä ennen nukkumista.
- Mulla on ajokortti, muttei autoa.
- Kyseessä oli Tuuran sihteeri Unelma Säleikkö. Hän oli rakastunut Hartikaiseen, ja tarjosi tälle 50 000 markkaa. Tai siis homma meni jotenkin niin, että Unelma näytteli olevansa rakastunut. Koko juttu oli Tuuran järjestämä. Ensin Unelma oli muka rakastunut Uunoon, ja sitten Hartikaiseen.
- Uuno Turhapuron aviokriisi-leffassa Uuno menee Härski Hartikaisen ja Sörsselssönin luo autokorjaamolle. Hartikainen tarjoaa Uunolle leivän. Syötyään leivän Uuno pyörtyy onnesta. Hartikainen toteaa Sörsselssönille, että puute ei tuokkaan kurjuutta, vaan puute tuo onnea. Kuka osaa nauttia leivästä, niinkun Uuno.
Hartikainen alkaa kurjistumisteorian kannattajaksi. Kun on elämässään kurjistunut tarpeeksi, niin alkaa nauttimaan pienestä leivän palastakin. Hartikainen vaatii pomoltansa, että 8000 markan palkka alennetaan 300 markkaan. Palkan alentaminen ei onnistunut, ja Hartikainen aloitti lakkon. Lakko johti potkuihin töistä. Hartikainen ajautui roskikseen asumaan.
Hartikainen lopulta palasi takaisin vanhoihin elintapoihinsa. Kun äärimmäinen kurjuus oli saavutettu, niin ei ollut enää mitään saavutettavaa. Siinä sitten vaan elettiin kurjaa elämää. Kurjuuden sijasta Hartikainen alkoi havittelemaan paljoutta. Siinähän sitä piisaa tekemistä, kun ei kuulemma tule seinää vastaan. Hartikainen lupasi ruveta lakkoon, jos ei saa palkan korotusta. - En ole ollut testiparisuhteessa. Tai ylipäätään minkäänlaisessa parisuhteessa. Oon tullut siihen tulokseen, että kaikkia ei ole tarkoitettu parisuhteeseen.
- Lapsena 90-luvulla sain sony walkmanin kasettisoittimen. Ensimmäinen musiikkikasetti tais olla smurffien kasetti. Nauhoitin paljon musiikkia levyiltä kaseteille. Opin muistamaan ulkoa, mikä biisi seuraavaksi tulee.
Olin ala-asteella luokan kanssa syksyllä lapissa leirikoulussa viikon. Siellä samassa paikassa oli myös paikkakunnan muiden koulujen kutoset. Walkman oli siellä lapissa mukana. Otin kaksi itse nauhoitettua kasettia mukaan. Keväällä oli joku eri koulujen välinen urheilutapahtuma paikallisella urheilukentällä. Yksi opettaja toisesta koulusta muisti minut lapin reissulta, ja kysyi, etteikö ole sitä soitinta mukana.
Kun olin ensimmäisessä kesätyössä 2007, hankin ensimmäisistä itse tienatuista rahoista mp3-soittimen. Siirsin kaikki suosikkikappaleet cd-levyiltä koneelle. Noin 200 kappaletta taisi olla kyseessä.
Taitaa olla vieläkin jossain tavaroiden seassa walkman sekä mp3-soitin. Nykyään kuuntelen musiikkia kännykästä, jos olen pois kotoa. - Oon alkanut kuuntelemaan youtubesta panhuilumusiikkia. Tulee siitä rentoutunut olo.
- Äitini kerran tokaisi, ettei taida niitä lapsen lapsia siunaantua. Olen vanhempieni ainut lapsi. Ei ole minulla sisaruksia, jotka jatkaisi tätä sukuhaaraa.
- Jouluaattona menen vanhemmille, ja joulupäivänä isovanhemmille.
- Kahvin sekaan laitan planti kauramaitoa. B12-vitamiinin, sekä D-vitamiinin saan ruohonjuuresta tilaamastani monivitamiinista.
- Syön päivässä 4 kertaa. Aamulla herätys on klo 6. Syön aamupalaksi luomukaurapuuroa, johon laitan sekaan suolaa, sekä pellavasiemenöljyä ruokalusikallisen. Puuron lisäksi syön aamulla yhden näkkärin. Aloin käyttämään ruuanlaitossa auringonkukkaöljyä, kun luin netistä, että se sietää hyvin korkeita lämpötiloja. Mutta se sisältää vain vähän omega3-rasvahappoja, niin käytän siksi myös pellavasiemenöljyä.
Olen kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa, ja otan sinne evääksi nykyään itse leipomaani teeleipää. Laitan päälle margariinia, kurkkua, sekä paprikaa. Olen kotona puoli kolme, ja laitan lämpösen aterian. Aiemmin mainitsemani kananugetit, makkarat, ja kebabit olen vaihtanut kasvisperäisiin proteiinilähteisiin. Riisin olen vaihtanut kotimaiseen Täysjyväohraan. Pastoissa pyrin käyttämään monipuolisesti erilaisia. Perunaa myös käytän. Syön lämpösen aterian yhteydessä yleensä myös parsakaalia, ja porkkanaa. Välillä vaihtelun vuoksi vaihdan ne joksikin muuksi.
Esimerkki iltapalasta: 1 banaani, 1 klementtiini, 1 yosan kauravälipala. Noita hedelmiä vaihtelen, ja kauravälipalan tilalla voi olla esim. plantin valmistama soijajugurtti. - Ostin itse viime talvena sellaisen laitteen.
- Oon alkanut myös leipomaan leipää itse.
- Itsekkin syön nykyään soijarouhetta, tofua ja eri papuja usein. Ennen söin enimmäkseen kananugettia, makkaraa, kebabia. Ne on korkeasti prosessoituja tuotteita, ja epäterveellisiä.
- Olen kutouttavassa työtoiminnassa maanantaista torstaihin klo 8-14. Kun tulen kotiin, laitan ruokaa, ja keitän kahvia. Kun olen syönyt ja juonut kahvin, niin tapaan lähteä kävelylle siinä joskus kolmen jälkeen. Kotiin palatessani käyn kaupassa ruokaa hakemassa, jos tarve vaatii. Perjantaisin kun on vapaata, niin siivoan siinä aamupäivän aikaan. Illalla vietän aikaa koneella, ja telkkaria katsellen.
Vastaus kysymykseen, mitä tarjoan naiselle. Jaa-a. Laitan ruokaa ja siivoan kerran viikossa. Olisin kuulolla, jos nainen jostakin asiasta tahtoisi keskustella. En oikein muuta osaa tuohon vastata. - Oon 177cm
- Minulla on ruskeat silmät, sekä ruskeat silmät. Minua on sanottu saamelaisen näköiseksi. Eikä tietääkseni suvussani ole saamelaisverta.
- Mä olen hereillä. Kunhan selailen suomi24-palstaa, vaikka väsyttää.
- Joskus 4 vuotiaana olin tarhassa, ja yks tyttö mua siellä hali ja pussaili. Mutta itse olin tykästynyt toiseen tyttöön.
- Enimmäkseen en kaipaa. En ole koskaan ollut parisuhteessa, tai irtosuhteita harrastanut.