Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19706
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ajjaijai niitä maksumuureja. Törkeällä tavalla houkutellaan ja viekoitellaan ihmisiä menemään töihin, jotta saisi rahaa, jolla voisi maksaa toimittajalle ja muulle porukalle, joka noita juttuja kyhää. Mutta jos ei huvita, niin pitää päivystää paperinkeräysroskiksella josko joku toisi paperiversion kiertoon tai sitten toivoa, että YLE (in YLE we trust) julkaisisi saman sisältöisen jutun.
Ekan kuukauden saisi Ilta-Sanomilta ilmaiseksi. Voittaako uteliaisuus?
En usko että osaavat hiihtää, ainakaan kauniista. Miten sujuu haarakäynti, vuorohiihto, tasatyöntö, yksipotkuinen tasatyöntö, mogren, wassberg, boklöv?
Paljon muutakin voi ruutusukupolvelta jäädä oppimatta mummoon, vaariin yms. x-sukupolvisiin verrattuna.
Lupaan kertoa heti kun olen jutun lukenut.
06.02.2025 14:45
5/12 Tiedän kissoista sen, että jotkut eivät pidä peileistä tai ainakaan siitä mitä siellä näkyy. Pitää olla kissamaisen nopea että ehtii huitaisemaan käpälällä ennen kuin kaveri ehtii.
03.02.2025 22:42
Oppilaat on nykyään niin veteliä että ajannäyttäjiksi pitää hankkia Dalin kelloja.
03.02.2025 22:36
Olen kuullut ja jopa uskonut saman mutta nyt vähän muuttanut ajatusta. Ehkä niillä ei vain ollut mitään kykyä käsitellä sellaista käsitettä kuin jäte tai tavaran "heittäminen". Kun siis jossain vaiheessa tavaraa ostettiin ja oli hyvin vähän ja kaikelle keksittiin käyttöä. Aika pitkään suurin osa tavarasta oli puuta, nahkaa, luonnonkuitutekstiiliä ja vähän metallia. Hajonnut ja loppuunkulunut voitiin vaan hylätä ihan mihin vaan ja luonto hoiti asian kuntoon.
Sitten kun nurkkiin alkoi ilmaantua kaikenlaista lasipurkkia ja peltiämpäriä niin jonkin aikaa niitäkin pystyi kierrättämään käyttöön ja sitten varastoida siltä varalta jos niille ilmaantuisi käyttöä.
02.02.2025 20:22
No ei. Sä voisit tähän yrittää määritellä mitä maailmaa koskien olisi hyvä tai parempi.
02.02.2025 20:03
Vähän just toisinpäin. Luulen että mulla on välillä tosi pienet kuukausimenot, kun ei multa puutu mitään. Olen jo downshiftanmut työn (ja palkan) kun en tarvitse enempää ja voisin periaatteessa lopettaa työt jo kokonaan, mutta kun protestanttinen työmoraali tai jokin yhteiskunnallinen velvollisuudentunto vielä estää.
Ongelma on siinä, että en oikein tiedä mitä kuluttamalla saisin iloa tai nautintoa. Koska tavallinen riittää. Ja olen viimeisen päälle taloudellinen ihminen. Tuntuu ihan tappiolta, jos ostan esim. tankin täyteen bensaa tänään ja huomenna litrahinta on viisi senttiä pienempi.
02.02.2025 20:01
Milloin ja miltä nälkäkuolemalta peruna on pelastanut?
1860-luvulla perunan viljely oli jo yleistynyt, mutta perunasato epäonnistui sitten joinakin vuosina samaan aikaan monin paikoin viljasadon kanssa.
31.01.2025 23:28
Katri Kulmuni on vähän semmoinen pienen talon Sirkka-Liisa Anttila.
31.01.2025 23:06
Tähän aikaan päivästä taikka illasta on porvoon haarakonttori jo varmaan ekan tonnin tienannut. Näinhän se slogan nuorisolle joskus kuului: tutustu yöelämään, tienaa tonni!
31.01.2025 22:56
Kaikkiaan loistava ennakkotapaus. Koska yle verorahoitteisena on vastuussa koko kansalle, kuka tahansa voi tarvittaessa tämän jälkeen kivittää kenet tahansa Yleltä helvettiin, jos ne sanovat jossakin jotakin minkä voi tulkita epäkorrektiksi. Niinpä jokainen Yleltä palkkaa nauttiva joutuu sensuroimaan itseään ja vahtimasn kaveriaan, ettei kukaan vaan sano mitään mielenkiintoista. Ja se kaikki tietysti valuu niiden medioiden laariin, jossa voi sanoa.
31.01.2025 22:52
Tosielämän palamderin kanssa nainen voi olla rennosti, koska mitä tahansa tapahtuu, se on miehen vika.
31.01.2025 22:45
Sillä tavalla. Sana tämän palstan kaikkitietävyydestä on kiirinyt maan ääriin. Missään ei niin montaa vanhaa ja nykyistä prostituuttia löydy samasta paikasta ja vielä kaksin verroin enemmän on miehiä, jotka ihan melkein heti kohta ovat menossa huoriin, jos pillua ei muuten saa tälläkään vuosikymmenellä.
31.01.2025 14:47
Kiitos. Yritämme pärjätä.
Itse näen asian niin, että ns. reaalimaailma on vain internetin hieman harhainen ilmentymä.
31.01.2025 08:19
Kohtuus kaikessa. Ei kannata tavoitella kaikkein kauneinta vaan kohtuullisen kaunista, ei kaikkein fiksuinta vaan kohtuullisen fiksua eikä kaikkein mukavinta vaan kohtuullisen mukavaa.
30.01.2025 13:32
Kyllä varmaan kaikki YLEn låhettämää pujottelua ja syöksylaskua seuraavat ovat nyt tyytyväisiä :D
Kukahan tulee tilalle: Ingemar Stenmark, Pernilla Wiberg vai joku suomalainen jostain kyseisistä mäistä joskus kerran laskenut?
30.01.2025 12:43
Ihmiset voivat elää todistetusti hyvin erilaisilla ruokavaliolla. Warren Buffet on 94 vuotta ja väittää syövänsä kuten melkein kuka tahansa 6-vuotias haluaisi syödä: hampurilaisia, limua ja jäätelöä.
30.01.2025 12:37
Olen ehkä tavannut ja ehkäpä he ovat löytäneet tarinansa. Mikäpä minä olen sitä arvioimaan. Mutta itselläni ei ole sellaista lahjakkuutta että voisin olla osallinen moisessa.
30.01.2025 12:34
Siis siitä hauskuudesta. Epäilen että edes kaiken lukenut ja tietävä tekoäly ei ole kovin hyvä arvioimaan mikä on hauskaa.
28.01.2025 18:16
Luulet että sinä ja mahdollisesti muut kaltaisesi pystytte opettamaan pelifirmat tai markkinan hinnoittelemaan tuotteen oikein?
Itse taas suhtaudun niin, että kun valitsen käyttää pelaamiseen rajallisen ajan, niin en käytä sitä "sikaan säkissä", mikä isommalla ajankäytöllä voisi olla palkitsevaa.
Muihin ohjelmistotuotteisiin nähden pelit ovat merkittävällä tavalla erilaisia. Yleensä niillä on tarkasti määritellyt vaatimukset, joita voidaan testata ja todentaa. Pelien taas pitää olla hauskoja.
Ansaintalogiikkaa voi rakentaa pelin sisäisin ostoin, jolloin peli pitää olla hauskan lisäksi koukuttava. Mutta en pidä tuosta. Arvostan jos minulle tehdään loistava tuote jota saan sitten käyttää miten haluan.
28.01.2025 18:14
Tarvitset matkarakastajan.
28.01.2025 17:58
139 / 986