Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19531
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko hyviä ideoita mitä muuta sille voi tehdä kuin naureskella? Itse ainakin hyvin suurella todennäköisyydellä jo 2066 olen hyvin suruton veikko, jota ei huoleta ekosysteemit, suomalaiset tai korallit. Mutta tietysti jos ihminen on tarpeeksi natsi, niin se haluaa päättää mille kukakin saa naureskella.
10.01.2026 12:52
Hämmästyttävästi on käynyt ihan päinvastaisesti. Ennen kuin isoisä jääkaapin osti, niin joku alue melkein sen naapurissa oli nuoruudessaan kuulemma melkein yhtenään tulvimassa kun merivesi nousi niin korkealle. Mutta jääkaapin oston jälkeen näin ei ole enää tapahtunut vuosikymmeniin. Eikö tämä ole vähintään vankka todiste jumalan olemssa olosta?
10.01.2026 12:11
Tähän liittyy lämpötilan lisäksi muitakin muuttijia, erityisesti paine.
Ajatellaan vettä. Tietyn vesimäärän kuumentaminen nollasta sataan Andersin asteikolla tarvitaan normaalissa ilmanpaineessa tietty määrä energiaa. Mutta sataan ja yhteen asteeseen ei enää päästä lineaarisesti koska veden olomuoto pitää muuttaa nesteestä kaasuksi. Tuo muutos sitoo enegiaa ja käänteisesti höyryn muuttuminen nesteeksi vapauttaa enegiaa.
Painetta muuttamalla kiehumispiste muuttuu. Painekattilassa tai kaukolämpöverlossa esim. on vettä nesteenä mutta yli sata-asteisena.
Jääkaappiin siis pitää rakentaa kierto, jossa kiehuminen tapahtuu kaapin sisällä ja tiivistyminen kaapin ulkopuolella.
10.01.2026 11:11
Itsereflektiota, osa 2. Kaksi viikkoa myöhemmin.
Olen kallistumassa kannalle että olen vain hyvin helppo hurmattava. Henkilön x suhteessa muihin ihmisiin ja muuhun maailmaan ei ole tapahtunut mitään sellaista mikä olisi tehnyt merkittävän vaikutuksen.
Aivam oleellista on se miten x suhtautuu minuun. Ja mistään älyttömän ihmeellisestä ei ole kyse. Pieniä, tavallisia asioita.
10.01.2026 10:58
Vähän epätoivoista tämä taistelu ilmastonmuutoksen puolesta. Nytkin palaa uunissa sen mikä sinne mahtuu. Mutta puut vaan ovat joka vuosi pidempiä ja paksumpia. Ettei vaan perkeleet olisi hiiltäkin sisuksiinsa kätkeneet. Mitä jos mää ne puut myrkytän!
10.01.2026 10:39
Nyt nautimme tai nautitte krapulaa ja ysari on muisto vain enää.
Kannan kuitenkin korteni kekoon. Kehopositiivisuus oli olenassa 1990-luvulla Täyden kympin vartaloita ja vartalon osia
https://youtu.be/js-2cqqY1K8?si=yQOiwyWiYnzlLuT-
Eikä kysymys ollut pelkästä kehopositiivisuudesta vaan myös ajankulumispositiivisuudesta.
10.01.2026 08:01
Kyllä sen länsimainenkin tiedemies on hyväksynyt että jääkaapin sisus kylmenee, jos töpselin laittaa seinään. Kylmä virtaa sitä johtoa pitkin kaappiin.
10.01.2026 07:25
Hyvänä kakkosena mutta jumbosijalla on Saksaa edustava Manfred von Richthofen. Ykkösenä on ilmeisesti Amerikan Yhdysvaltoja edustava beagle, Snoopy von Peanuts.
09.01.2026 23:37
On käännös tai cover mutta ekana muistui se kun muistellaan kuinka talouteen saatiin putkiradio.
09.01.2026 21:10
Joskus naisenkin pitää tehdä mitä naisen pitää. Onhan se vähän vaarallista, mutta jos nainen on tarpeeksi reikäpäinen tullakseen syöksyrinteet alas maksimivauhdilla niin ei se sitten pelkää kaikkea turhaa.
09.01.2026 20:59
Kyllä. Sen takia Suomi on aina ollut sellainen pussinpohja kun kenenkään pääsy mihinkään ei ole Suomesta kiinni ja Suomen läpi ei juuri kenenkään kannata mennä mihinkään kuin korkeintaan lentokoneella. Poikkeuksena muutamat Pohjois-Norjan asukkaat, jotka voivat oikaista pääkaupunkiinsa Suomen läpi.
09.01.2026 20:48
Mutta mitä jos kuitenkin olet toveri etkä kaveri? Mistä naiset sen voivat tietää kun on vain sana vakuutena?
09.01.2026 20:42
Kyllä. Yritän polttaa mahdollisimman paljon kaikenlaista vakaassa uskossa, että hiilidioksidi lämmittää. Vaikka kuinka pidän myös talvesta, niin yhtään ei haittaisi vaikka keskimäärin olisikin vähän vähemmän kylmää. Joskus ennenkin on ollut. Sitten kylmeni niin paljon, että ihmiset vähän kuin jäivät tänne kylmän vangiksi. Similäkin tämän tietää.
09.01.2026 15:55
Eilen tai käydä -18. Edelleen ihan kohtuullinen ulkoilusyy. Yritän myös välttää hengästymistä, kun mennään alle -15. Silti partaan muodustuu jääpalloja, kun taas hiuksiin kertyy ohut lumikerros vaikka edes ei sada.
Ilmalämpöpumput pääsevät hyvään testiin.
09.01.2026 07:05
Luulen että tuo halpistesti on optimoitu lähinnä sukulaisuuksien selvittämiseen.
Sepigenetiikan utkimuksen kannalta kaksoset ovat edelleen varmaan ihan ydintä, Eli esim. jos identtosissä kaksosissa havaitaan jokin ero epigenetiikkatasolle, niin löydetäänkö sille syytä.
09.01.2026 06:57
Mainoskuvista näkyy, että ilmeisesti kaikki testitulokset ovat sijainteja liukuasteikolla, jonka toisessa laidassa on esim. "night owl" ja toisessa "early bird"
09.01.2026 06:47
Mllä perusteella? Oletko koskaan katsonut yhtään luontodokumenttia? Nähnyt yhtään biologista olentoa, jonka koiras/uros ja nasras käyttäytyisivät samalla tavalla? Vastaan itse, että raakut. Toinen vaan päästää siittiöt virran vietäväksi eikä varsinaisesti ole "kiinnostunut" kuka ne saa.
09.01.2026 06:19
Vasta kaksi päivää ja jo nyt jo pitää Suomeen kirjoittaa.
Olisko -17, hiukan kolea, mutta muuten erinomainen ulkoilusää. Olen istunut elämässäni rantatuolissa noin kaksi tuntia. Olihan se ihan jännää, mutta taisi selvitä että ei ole minun juttumi.
08.01.2026 06:04
En skippaa tätäkään aihetta, koska se on teoriassa mielenkiintoinen noin yleisellä tasolla. Henkilökohtaisella tasolla jo teoriassa kaikenlainen treffailu kuulostaisi ihan liian väsyttävältä. Ja jo tuohon vaiheeseen eteneminen on niin työlästä että paljon helpompi ottaa "pitäkää tunkkinne" asenne.
08.01.2026 05:59
Ok. Tuossahan on ihan väestötason eroja. Ihan mutu-tuntumalla voisin arvioida että saippuan maistaminen todennäköisemmin periytyy myöhäisiltä metsästäjä-keräilijöiltä ja maistamattomuus sitten on todennäköisin peräisin varhaisilta maanviljelijöiltä.
08.01.2026 05:26
62 / 977