Norjan tapahtumien yhteydessä joku poliitikko, älkää vaan kysykö kuka, mainitsi että nettipalstojen keskusteluja - etenkin näihin ääriliikkeisiin liittyviä - pitäisi valvoa tarkemmin, ja kirjoittajien nimet pitäisi olla tiedossa. Ilmeisesti ei kuitenkaan tarkoitettu, että muiden keskustelijoiden pitäis nähdä nää nimet myös, mutta tuli kuitenkin mieleen, että moniko pysyisi sanojensa takana?
Onko nimimerkin takaa helppo huudella, sanoisitko toisin jos nimi olisikin muiden tiedossa?
Luulen että ite kirjottelisin samaan sävyyn edelleen, vaikka käviskin niin että olis adminien tai jopa muiden keskustelijoiden tiedossa "kuka olen". Tuskin kukaan tunnistaisi muutenkaan, tai jos joku tuttu tänne eksyisikin, niin tuskin mitään valtavia paljastuksia siinäkään tapahtuis. Spämmerit ja muut hörhöt varmaan kaikkoais aika mukavasti.
Nimimerkin takana
26
102
Vastaukset
- uskis
Sanomalehti Karjalainen otti otis käyttöön vain Omalla nimellä mahdolliset keskustelut, kun eräs uskvoainen häirikkö alkoi siellä paasata Sanaa kaikissa uutiskeskusteluissa.
Keskustelujen määrä romahti, sanasepät kaikkosivat .. mutta onneksi myös Sanan Julistaja - koska nimi sekä paikkakunta olisi näkynyt Ylistysviesteissä.
Niin se uskontol loppuu, kun hävettää että oma nimi pitäisi laittaa perään!- Ehkäpä hän...
Niinppä, kaikissa piireissä on varmaan yliyltiö-tyyppejä, jotka sitten voivat pilata kohkaamisellaan hyvänkin asian.
No, mutta hyvää kai tuokin kohkaaja omasta mielestään kovasti oli tekevinään, mutta lipsahti sitten yliyrittämiseksi. Ehkäpä hän oli ns. suoritususkovainen... - uskis
Ehkäpä hän... kirjoitti:
Niinppä, kaikissa piireissä on varmaan yliyltiö-tyyppejä, jotka sitten voivat pilata kohkaamisellaan hyvänkin asian.
No, mutta hyvää kai tuokin kohkaaja omasta mielestään kovasti oli tekevinään, mutta lipsahti sitten yliyrittämiseksi. Ehkäpä hän oli ns. suoritususkovainen...Jäi vielä sanomatta, että tämä "Kihkis" (kiihkouskis) valitti Karjalaisen forumeilla kohteluaan ja miksi hänen nimimerkkiään oli lopussa käytetty väärin ,,, kun hän esim. teki yli 400 kohtaa sisältäneen Ylistysketjun forumeille - jotka olivat vain varattuja uutisille.
Alkoipa Kiihkiksen lahje väpättää, kun jatkos olisi pitänyt antaa OMA NIMI jeesusjutuille :D - --!--
Vaan vieläpä yksi jäi..
Herra Kari Haikosella on loppumaton into kirjoitella -enemmäkseen itsensä kanssa- ja sillä tavoin nostaa omia huuhailujaan mielipidepalstalla näkyväksi.
Kaikella todennäköisyydellä hän olettaa sillä tavoin tekevänsä suurta ja mahtavaa työtä jumalansa elopellolla, keräten kadotuksentiellä olevia sieluja ainoan oikean Herran vilja-aittaan.
Herra Haikonen on kuulemani mukaan vaihtanut riippuvuuden toiseksi, joten siinä lienee selitys tälle asialle, ja joka ei ole mitenkään harvinainen raitistuneiden alkoholistien tai muiden päihteiden käyttäjien keskuudessa. - ..unohtunut linkki..
--!-- kirjoitti:
Vaan vieläpä yksi jäi..
Herra Kari Haikosella on loppumaton into kirjoitella -enemmäkseen itsensä kanssa- ja sillä tavoin nostaa omia huuhailujaan mielipidepalstalla näkyväksi.
Kaikella todennäköisyydellä hän olettaa sillä tavoin tekevänsä suurta ja mahtavaa työtä jumalansa elopellolla, keräten kadotuksentiellä olevia sieluja ainoan oikean Herran vilja-aittaan.
Herra Haikonen on kuulemani mukaan vaihtanut riippuvuuden toiseksi, joten siinä lienee selitys tälle asialle, ja joka ei ole mitenkään harvinainen raitistuneiden alkoholistien tai muiden päihteiden käyttäjien keskuudessa.
- Tosivapaamies.
Idiotismia,sillähän ei ole mitään merkitystä jos viranomainen tietää kirjoittajan nimen,saavathan he sen selville muutamassa minuutissa joka tapauksessa.
Tuollaiset lausunnot ovat vain äänten kalasteluun ja jonkinlaiseen kansalaisten rauhooitteluun,
Miksi adminin tulisi tietää kuka olet, jos hän olisikin fundis Muhammed joka antaisi tietosi ali kuukkelille joka murhaisi sinut sanomasi takia?
Sanan vapaus ennenkaikkea.- -
Sananvapaudella ratsastajat tuppaavat aina unohtamaan sen, että palstan pitäjä/omistaja saa määritellä mitä ylläpitämällään palstalla saa ja ei saa kirjoitella. Jos esim minä perustan nettifoorumin, joka keskittyy mallilennokkien rakentamiseen, voin huoletta poistaa sieltä kaiken, joka ei aihetta koske ja jopa senkin, joka koskee, muttei jostain muusta syystä minua miellytä. Sananvapaus ei tarkoita vapautta sanoa mitä haluaa missä haluaa.
- mm
- kirjoitti:
Sananvapaudella ratsastajat tuppaavat aina unohtamaan sen, että palstan pitäjä/omistaja saa määritellä mitä ylläpitämällään palstalla saa ja ei saa kirjoitella. Jos esim minä perustan nettifoorumin, joka keskittyy mallilennokkien rakentamiseen, voin huoletta poistaa sieltä kaiken, joka ei aihetta koske ja jopa senkin, joka koskee, muttei jostain muusta syystä minua miellytä. Sananvapaus ei tarkoita vapautta sanoa mitä haluaa missä haluaa.
Jep. Paskaahan toki saa jauhaa mutta paska on hyvä hävittää pois haisemasta.
- 235rsd
Millä tavoin oman nimesi käyttäminen rajoittaisi sananvapauttasi?
- ööölöö
235rsd kirjoitti:
Millä tavoin oman nimesi käyttäminen rajoittaisi sananvapauttasi?
>>Millä tavoin oman nimesi käyttäminen rajoittaisi sananvapauttasi?
- erttyhbv m
Tosipoika huutelee.
Hais paska. - En ymmärrä
ööölöö kirjoitti:
>>Millä tavoin oman nimesi käyttäminen rajoittaisi sananvapauttasi?
Kuinka lakien kiristäminen rajoittaa sinun sananvapauttasi?
Vähän monimutkainen juttu. toisaalta pitäisi sanan olla vapaa. Mutta pysyä hyvänmaun rajoissa. Jota se ei mm täällä monastikkaan ole.
Asiaa sivuten löysin aika kiinnostavan pätkän.
http://www.youtube.com/watch?v=nizyK1SQtGM&feature=related
"Onko nimimerkin takaa helppo huudella, sanoisitko toisin jos nimi olisikin muiden tiedossa?"
Itse olen sen verran ujo että huomattavasti varovaisemmin kirjoittelisin jos joutuisi julkisesti kirjoittamaan omalla nimellään. Voisi olla että loppuisi koko kirjoittelu sen pohjalta jopa. Adminien kohdalla tosin sillä ei ole pahemmin väliä, vain asian julkinen puoli on se mikä vaikuttaisi kirjoitteluuni.
Pysyisin täysin kyllä jo sanomieni asioiden takana, mutta ujouteni takia en toisi enää mielipiteitäni enää esille samaan tapaan kuin ennen.
Auttaisi jo muuten paljon sekin täällä että ilman rekisteröitymistä kirjoittelemisesta tehtäisiin loppu. Samalla muuten voisivat lanseerata omien viestien muokkaustoiminnon ja lainaustoiminnon.- Ilta aurinko
Mä oon harkinnut profiilia omalla nimellä,mutta netissä on niin sairasta toi jatkuva syyllisten hakeminen ja "nyt näyttää ihan siltä"-sekopäisyys,etten ihan vielä uskalla.Pian ei viitti julkaista ees sukupuoltaan.Kirjottaa vaan "sukupuolineutraali"
Minä kyllä sanoisin asiat myös omalla nimelläni niin kuin sanon nytkin. Se miksi en kirjoita missään omalla nimellä johtuu siitä että internetti on täynnä hulluja, jotka voisivat vaikka ottaa numeroni tai osoitteeni selville ja ties mitä keksisivät...
- tm
Tuota juuri tarkoitan.
Kävisi kuin Jylland Postenin piirtäjälle loppuelämä vartioinnissa ja peläten että rättipää puukottaa. Tuo on juurikin totta. Minulla tuntuu olevan perässäni yksi kirjoittaja, joka on esiintynyt jo varmaan yli kymmenellä eri nimimerkillä, mm. H.H., nettifrendi ja ties kuinka monta muuta. Hän tuntuu kohtuuttoman usein iskeytyvän viestieni perään, onpa kehitellyt valtavia ja syväluotaavia olettamuksia minun elämästäni ja persoonastani, esimerkiksi kuvitteli minun kevään mittaan ottaneen kaksi muutakin rekattua nikkiä käyttööni; kerran hän kyseli, olenko lesbosuhteessa erään toisen palstalla kirjoittaan henkilön kanssa... huoh.
Voihan olla että olen vainoharhainen; tämä kirjoittaja kuitenkin aina ennen pitkää tekee kirjoituksissaan samanlaisen, tunnistettavan ja erikoisen kielellisen kuvion,eräänlaisen virheen jota ei juuri muualla näe, ja kun kysyn onko hän H.H., tulee hiljaisuus, tai sitten käsittämätön raamatunlausekokoelma aiheesta "eihän Jeesuskaan kertonut kaikille, kuka hän oli".
Kirkko kuulolla -palstan Miksi Jumala ei puhu -ketjussa hänellä taisi olla ainakin kolme eri nikkiä käytössä.
Olen kyllästynyt tähän henkilöön enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Haluaisin lopettaa koko kirjoittelun tämän takia, mutta asiat ovat mielenkiintoisia ja monet täällä kohtaamani ihmiset todella fiksuja. En haluaisi menettää tätä foorumia yhden häirikön takia. Tietenkin voisi tehdä niin, että vastaisi aina vain rekatuille nikeille ja ignoreeraisi kaikki muut. Mutta siinäkin joutuisi joidenkin hyvien viestikuvioiden ulkopuolelle. No, tällaistahan tämä on.... kiitokset kaikille asiallisille kirjoittajille joka tapauksessa!Jep, tän takia en varmaan omaa nimeä täällä huutelekaan. Koskaan tiedä mitä ihmisten päässä liikkuu.
- herttainenhertta
iaurwen kirjoitti:
Tuo on juurikin totta. Minulla tuntuu olevan perässäni yksi kirjoittaja, joka on esiintynyt jo varmaan yli kymmenellä eri nimimerkillä, mm. H.H., nettifrendi ja ties kuinka monta muuta. Hän tuntuu kohtuuttoman usein iskeytyvän viestieni perään, onpa kehitellyt valtavia ja syväluotaavia olettamuksia minun elämästäni ja persoonastani, esimerkiksi kuvitteli minun kevään mittaan ottaneen kaksi muutakin rekattua nikkiä käyttööni; kerran hän kyseli, olenko lesbosuhteessa erään toisen palstalla kirjoittaan henkilön kanssa... huoh.
Voihan olla että olen vainoharhainen; tämä kirjoittaja kuitenkin aina ennen pitkää tekee kirjoituksissaan samanlaisen, tunnistettavan ja erikoisen kielellisen kuvion,eräänlaisen virheen jota ei juuri muualla näe, ja kun kysyn onko hän H.H., tulee hiljaisuus, tai sitten käsittämätön raamatunlausekokoelma aiheesta "eihän Jeesuskaan kertonut kaikille, kuka hän oli".
Kirkko kuulolla -palstan Miksi Jumala ei puhu -ketjussa hänellä taisi olla ainakin kolme eri nikkiä käytössä.
Olen kyllästynyt tähän henkilöön enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Haluaisin lopettaa koko kirjoittelun tämän takia, mutta asiat ovat mielenkiintoisia ja monet täällä kohtaamani ihmiset todella fiksuja. En haluaisi menettää tätä foorumia yhden häirikön takia. Tietenkin voisi tehdä niin, että vastaisi aina vain rekatuille nikeille ja ignoreeraisi kaikki muut. Mutta siinäkin joutuisi joidenkin hyvien viestikuvioiden ulkopuolelle. No, tällaistahan tämä on.... kiitokset kaikille asiallisille kirjoittajille joka tapauksessa!Samaa kirjoittajaa ajattelin, kun mainitsin tuon stalkkerimahdollisuuden. Se kummallinen analysointi ja pyrkimys määräillä yhdistettynä siihen, että hän on ilmiselvästi seuraillut sinun kirjoitteluasi (jota siis luulee minun kirjoittelukseni) jo pitkään ja muistyaa jotain yksittäisiä sanomisia aikojen takaa, antaa kyllä aika stalkkerimaisen vaikutelman.
Hän taitaa itsekin ymmärtää menettäneensä monta kertaa kaiken uskottavuutensa ja on siksi taas vaihtanut nikkiä. Mikä on sekä naurettavaa että tekopyhää, koska itse suhteutuu tuomitsevasti multinikkeilyyn, joka kuvittelee sinun/minun harrastavan.
Älä missään nimessä lopeta kirjoittelua! Mitä useampi fiksu kirjoittaja luovuttaa, sitä suuremmaksi nousee trollien ja törppöjen osuus ja sitä vähemmän ne loput fiksut täällä viihtyvät. Sinä kumoat yksin jo kolmen tai neljän palstahäirikön vaikutuksen. :) herttainenhertta kirjoitti:
Samaa kirjoittajaa ajattelin, kun mainitsin tuon stalkkerimahdollisuuden. Se kummallinen analysointi ja pyrkimys määräillä yhdistettynä siihen, että hän on ilmiselvästi seuraillut sinun kirjoitteluasi (jota siis luulee minun kirjoittelukseni) jo pitkään ja muistyaa jotain yksittäisiä sanomisia aikojen takaa, antaa kyllä aika stalkkerimaisen vaikutelman.
Hän taitaa itsekin ymmärtää menettäneensä monta kertaa kaiken uskottavuutensa ja on siksi taas vaihtanut nikkiä. Mikä on sekä naurettavaa että tekopyhää, koska itse suhteutuu tuomitsevasti multinikkeilyyn, joka kuvittelee sinun/minun harrastavan.
Älä missään nimessä lopeta kirjoittelua! Mitä useampi fiksu kirjoittaja luovuttaa, sitä suuremmaksi nousee trollien ja törppöjen osuus ja sitä vähemmän ne loput fiksut täällä viihtyvät. Sinä kumoat yksin jo kolmen tai neljän palstahäirikön vaikutuksen. :)Kiitos! Minulla itselläni on ollut monesti todella mahtavia kokemuksia, kun tällä palstalla onsaanut seurata sinun ja monen muunkin sivistyneen kirjoittajan viestejä. Monilla on käytössä laaja tietämys filosofian, biologian, fysiikan ja monen muun alan kysymyksistä, ja yhteiskunnallisia ja katsomuksellisia aiheita on käsitelty usein erittäin asiallisesti ja monipuolisesti. Antoisia hetkiä on ollut paljon! Ihan oikeasti on joskus tuntunut siltä, että täällä voi käydä merkittävimmät keskustelut, kun arkielämässä täytyy monista maailmankatsomuksellisista aiheista pidättäytyä jokseenkin kokonaan, ellei halua riitautua naapurin ja työkaverin kanssa :D
Trollithan mellastavat, mutta täytyy muistaa, että he saattavat olla varsin nuoria, tai vaikkapa tavalla tai toisella "erityistä tukea tarvitsevia" henkilöitä, joille saattaa tuottaa jonkinlaista iloa lähettää palstalle vuosittain satoja viestejä aiheesta "kamelin perse" tai "lerppamuna". Enemmän minua oikeastaan huolestuttavat suoranaiset vihapuheen kylväjät ja fundamentalistiset kirjoittelijat.
Ja se harmittaa, että joskus hyvin kehittyvä ketju saatetaan poistaa yhtäkkiä ilman mitään syytä. Joskus niitä myös siirretään toisille palstoille, mikä on hankalaa, minä kun koen tämän kotipalstakseni, ja saatanpa täällä kirjoittaa sellaista, mitä en esimerkiksi kirkon palstalla ihan samalla tavalla kirjoittaisikaan.
Mutta jatketaan harj... kirjoituksia :)
Nimeni on adminien tiedossa vaikka kuinka monella palstalla, koska olen rekisteröitynyt s-posti-osoitteella, josta näkyy nimi. Ei häiritse yhtään. Sen sijaan en kannata ajatusta, että keskustelijat näkisivät ne. Kaikenlaisia hörhöjä on internetissä. Sinänsä en pelkää esittää samoja ajatuksia ja olen esittänytkin niitä omalla nimellä.
- herttainenhertta
Koska kirjoitan lähinnä aiheesta, joka ei ole sovelias pävällispöytä- (tai työpaikan kahvipöytä) keskustelun aihe ja edustan kirkkoon kuulumatonta uskontokriittistä vähemmistöä, omalla nimellä kirjoittaminen olisi suuri riski monella tavalla.
Siinä missä kultainen risti kaulassa on työpaikalla ihan ok uskonnollisen identiteetin ilmaus, punainen A-kirjain rinnuksissa voidaan katsoa epäsoveliaaksi riidanhaastamiseksi työympäristössä. Toisin sanoen ateistin odotetaan pitävän oma uskonnollinen identiteettinsä omana tietonaan. Ja niin minä teenkin, jotta en riskeeraisi sitä, että osa sukulaisistani ei enää haluaisi olla kanssani tekemisissä tai että mahdollinen tuleva työnantajani, asiakkaani tai esimieheni, antaisi ennakkoluulojensa vaikuttaa ammatilliseen kanssakäymiseemme.
Minusta on tärkeää, että uskonnolliset ideologiat asetetaan samanlaisen kriittisen tarkastelun kohteeksi kuin esimerkiksi poliittiset ideologiat, mutta en ole valmis maksamaan siitä sitä mahdollisesti korkeaa henkilökohtaista hintaa, joka omalla nimellä kirjoittamisesta voi koitua. Se on sääli, sillä mitä enemmän meidän joukossamme on A.Mikkosia (jolla on ollut omalla nimellä kirjoittamisesta todellisen elämän seuraamuksia), sitä normaalimpaa on identifioitua ateistiksi ja sitä vähemmän ennakkoluuloja ihmisillä olisi.
Lisäksi netissä luuhaa kaikenlaisia potentiaalisia stalkkereita, joita en todellakaan halua nähdä kurkkimassa ikkunoistani sisään.
Adminille voisin ehkä tietoni antaa, mutta ensin minun pitäisi vakuuttua palvelun luotettavuudesta.Ateisteilta kyllä odotetaan suvaitsevaisuutta kun uskovainen "on vain ylpeä uskostaan", mutta jos ateisti on samaan tapaan ylpeä elämänkatsomuksestaan niin se on sitten suoraan provosoimista.
Edelleenkään ei omatkaan vanhemmat tiedä etten kuulu enää kirkkoon, ja toisaalta se on hyvä näin. Ei tartte vastata ahdistaviin kysymyksiin siitä miksi tein näin, vaikka porukat ei uskovaisia olekaan, niin olettavat silti että kirkkoon kuulutaan koska niin vaan on aina tehty.- Jeesus menee
Vaikea uskoa,että ateistisen elämänkatsomuksen julkistaminen aiheuttaisi vaikeuksia vielä 2000-luvun Suomessa,jossa on hyvä koululaitos ja tietoa helposti ja rajoittamattomasti saatavilla.
Ilmeisesti on niin helppoa päästää uskontoloinen ohjaimiin ja lopettaa kriittinen ajattelu.
Lauma vie mukanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924627
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843822Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1433378Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292544- 432141
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282057Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261830Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91707- 881689