Tyytyväisyys kesään ja suunnitelmat syksyksi?

Tyttönen_82

Vielä on kesää jäljellä...pari viikkoa, mutta suurimmalla osalla on lomat vietetty ja arki painaa päälle.

Oletteko tyytyväisiä kesään? Saitteko suunnitelmat/tavoitteet toteutettua tai heittikö kesä jotain ihanaa extraa elämäänne?

Millä mielellä menette syksyä kohti? Onko jotain suunnitelmia, toiveita, odotuksia syksyä varten?

52

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyn haamu

      paska kesä on ohi ja paska syksy alkaa. Sellaista se ATM-elämä on.

      • Älyn haamu

        Niin ja ei ole mitään suunnitelmia syksyksi tai muutenkaan. Sama jatkuu.


    • Mission: Impossible

      En saanut p*llua. Ei kyllä hirveästi yritystä ollut edes. Muutaman kerran tuli baarissa käytyä. No, ei ne p*llut maailmasta lopu vaikka kesä loppuukin.

      Tavoite syksyksi: saada p*llua.

    • FF

      Olen tosi tyytyväinen. Aivan ihana kesä! Kaikki suunnittelemani asiat toteutuivat ja sitä ekstraakin tuli ihan tarkoittamatta... ;-)

      Syksyllä on edessä paljon töitä ja iso muutos kaupungin vaihdon merkeissä.

    • m36-INTJ

      "Vielä on kesää jäljellä...pari viikkoa, mutta suurimmalla osalla on lomat vietetty ja arki painaa päälle."

      Minulla on aina lomaa, joten kesä ei tunnu mitenkään erikoiselta. Arki ei siis paina päälle.

      "Oletteko tyytyväisiä kesään? Saitteko suunnitelmat/tavoitteet toteutettua tai heittikö kesä jotain ihanaa extraa elämäänne?"
      En ole, ja tupla ei

      "Millä mielellä menette syksyä kohti? Onko jotain suunnitelmia, toiveita, odotuksia syksyä varten? "

      Toivon saavani erään toisen perinnön niin pian kuin mahdollista (noin 30 000 €), että voin ostaa lisää kultaa, kunnes sen arvo menee ihan taivaisiin. Se on aika raastavaa katsoa noita hintoja tällä hetkellä, kun tietää ettei sitä voi ihan vielä ostaa edes. Ja nämä perintöasiat on hoidettu niin huonosti (itselläni ei ole ollut valtuuksia hoitaa mitään), että rahat odottavat tilillä, eikä niitä saa ottaa sieltä pois ennenkuin perinnön antaja on kuollut (kuolee toki kohta sairauteensa). Ne rahat voi mennä taivaisiin, jos tässä inflaatio poksahtaa kunnolla päälle. Toki 30 000 € ei ole suuri summa minulle, mutta olisi sääli, jos ne rahat menisivät taivaan tuuliin pelkästään typeryyden vuoksi.

      • Tyttönen_82

        Perintö...onhan siinäkin jotain mitä odottaa. :o)


      • Ei vissiin ole mikään kauhean läheinen ihminen, joka sitä kuolemaa tekee?

        Miksi sä käyt tällä palstalla? Useimmista kirjoittajista yleensä aavistaa ne perussyyt. Sun syitäsi en kuitenkaan ymmärrä. Toki asioita, joita en tiedä on äärettömästi, mutta sun motiiveista en saa minkäänlaista aavistusta.


      • 78998oiturtfghkjl

        Tietääkö perinnön antaja millaiselle mulkulle on jättämässä omaisuutensa?

        Palstan vastenmielisin tyyppi ei olekaan sir_eino, se on pgm.

        Kuvottavaa.


    • ........

      Kesä oli ihan hanurista ja syksy on varmaan samaa tuubaa.

    • Tyttönen_82

      Kuulostaa ihanalta tuo muutto uuteen kaupunkiin. Ilmeisesti pysyt, FF, saman firman sisällä vai vaihdatko ihan kokonaan uuteen työpaikkaankin? Ehkäpä sitä itsekin pääsee ensi kesänä vaihtamaan kaupunkia, kun koulukurssit ovat paketissa ja jos täällä pääkaupungissa ei mikään pidättele.

      Minäkin olen tyytyväinen kesään. Kesän suunnitelmat toteutuivat 80%:sesti. Arki sujui tyyliin: kuukausi töissä, kuukausi opiskeluja ja kuukausi lomalla. Kaikkein suurin ponnistus on kyllä vielä edessäpäin, kun loppukuusta pitäisi hoitaa muutaman ikuisuuskurssin tentit lopultakin pois roikkumasta. Ja oli aivan luksusta viettää kerrankin normaali kesäloma, sitä minulla ei ole ollut aikoihin. En muista olleeni koskaan näin virkeä kesän jälkeen. Aina olen ollut töissä viimeisistä kevään tenteistä koulun alkuun saakka (usein koulu on jo kerennyt alkaa kun olen ollut vielä töissä) ja kerrankin tuntuu siltä että on oikeasti levännyt kunnolla. Lomalla ehdin hyvällä omalla tunnolla rentoutua; mökkeillä, käydä muutamalla pikkufestarilla ja reissata muutenkin ja tavata kavereita. Ja niin, se romanssikin löytyi kesäksi mitä olin kaivannut.

      Syksyä odottelen myös innolla ja toisaalta hiukan pelollakin. Iso määrä kursseja syksyksi, ja muutenkin kaikkea ohjelmaa monelle viikonlopulle. Laskeskelin tuossa, että marraskuussa vasta on ensimmäinen vkl jolloin ei ole mitään erityistä ohjelmaa sovittuna jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. No, luultavasti ei mene. Olen tainnut ahnehtia vähän liikaa tekemistä itselleni. Olin vakaasti päättänyt lopettaa työt ja hoitaa opiskelut päätökseen, mutta nyt näyttää siltä että joudun sitten kuitenkin tekemään jonkun verran työvuoroja kun näitä menoja onkin sen verran paljon.

      • m36-INTJ

        Mitäs opiskelet, Tyttönen_82?


    • Tyttönen_82

      Korkeakoulussa...kierrän hieman ja sanon hienosti että "luonnontieteitä"...

      • m36-INTJ

        Ahaa. Onkohan kyseessä aito korkeakoulu, eikä joku ammattikorkeakoulu?


    • Tyttönen_82

      On aito korkeakoulu, ei amk. :o)

    • siinä se

      Kesä, tai oikestaan kesäloma, meni ihan kivasti ja ihan tyytyväinen olin. Sain toteutettua ne mitkä piti, (reissasin, uusin lasit, hankin kertakäyttö piilareita, jne.). Syksyä kohti tapaturmasta johtuen jokseenkin pasakalla fiiliksellä, tavoitteet muuttoivat vain toipumiseksi harraste ja työkuntoon.

    • Hhhh.

      Monenko miehen kanssa petit Jackaroota?

    • Tyttönen_82

      "Monenko miehen kanssa petit Jackaroota?"

      En kenenkään kanssa. :o)

      • ..../\....

        Ootteko jo ollu sillai? Kerro nyt että onko ne ATM:t niin paskoja sängyssä kuin varoitellaan? Pitääkö kaikki opettaa alusta asti, näyttää mihin reikään laitetaan ja mitä sitten tehdään jne.?


      • Tyttönen_82
        ..../\.... kirjoitti:

        Ootteko jo ollu sillai? Kerro nyt että onko ne ATM:t niin paskoja sängyssä kuin varoitellaan? Pitääkö kaikki opettaa alusta asti, näyttää mihin reikään laitetaan ja mitä sitten tehdään jne.?

        Nykyään (suomalaiset) ihmiset ovat nähneet ja kuulleet sen verran seksistä, ettei kukaan ole "ihan pihalla" sen suhteen. Tietoa (luettavaa ja nähtävää) on saatavilla vaikka kuinka paljon.

        En usko että atm:t ovat huonoja sängyssä. Mielestäni seksin harrastamiseen vaikuttaa enemmän asenne tekemiseen kuin panokavereiden määrä. Useat panokaverit eivät tee kenestäkään automaattisesti hyvää rakastajaa.


    • Mies3636355

      Oletteko tyytyväisiä kesään? Saitteko suunnitelmat/tavoitteet toteutettua tai heittikö kesä jotain ihanaa extraa elämäänne?
      No ilmat oli ainakin ihan jees ja kesä alkoi loistavasti ku Suomi voitti maailmanmestaruuden jääkiekossa.
      ei oikeen ollu kummempia kesäsuunnitelmia,päivä kerrallaan mentiin..

      Millä mielellä menette syksyä kohti? Onko jotain suunnitelmia, toiveita, odotuksia syksyä varten?
      Syksy on ihan helvetin perseestä ku tulee ihan vitun pimeetä,
      mutta toisaalta alkaa jääkiekkoakausi/kaudet
      eikä oo syksyks suunnitelmia päivä kerrallaan edelleen..

    • "Vielä on kesää jäljellä...pari viikkoa, mutta suurimmalla osalla on lomat vietetty ja arki painaa päälle."

      Kesä meni käytännössä pelkästään töiden merkeissä, en edes kesälomaa pitänyt.

      "Oletteko tyytyväisiä kesään? Saitteko suunnitelmat/tavoitteet toteutettua tai heittikö kesä jotain ihanaa extraa elämäänne? "

      En ollut tyytyväinen tähän kesään, kun en päässyt edes sinne laivaristeilylle, mihin olisin niin kovasti halunnut. Yritin kyllä hakea kovasti sitä risteilyseuraa näiltä Suomi24-palstoilta jo viime syksystä lähtien, mutta kun ei vaan seuraa löytynyt, niin en sitten yksin uskaltanut/halunnut mihinkään lähteä.

      "Millä mielellä menette syksyä kohti? Onko jotain suunnitelmia, toiveita, odotuksia syksyä varten? "

      Suunnitelmissa olisi edelleenkin se laivamatkalle pääsy, joko Tallinnaan tai sitten Tukholmaan. Kyllähän laivalle onneksi pääsee myös syksyllä, joten kyllä mulla olisi tavoitteena päästä laivaristeilylle vielä tämän vuoden puolella.

      • Rohkaisen

        Sen kus vaan toteutat haaveesi! Ainoa, joka on esteenä on sinä itse ja tekosyyt kun mahdollisuus sattuu. Mitä enemmän siirrät, sitä vaikeammaksi tulee.

        Nyt vaan otat itseäsi niskasta kiinni ja annat palaa!


    • neiti ruiskukka

      Oletteko tyytyväisiä kesään? Saitteko suunnitelmat/tavoitteet toteutettua tai heittikö kesä jotain ihanaa extraa elämäänne?

      Millä mielellä menette syksyä kohti? Onko jotain suunnitelmia, toiveita, odotuksia syksyä varten?

      Koko kesä melkein meni töissä. Eipä hirveästi ehtinyt reissailla, muuta kuin pikaisia pyrähdyksiä kotimaassa. Ihan tyytyväinen kuitenkin olen. Näin aika paljon sukulaisia. Mukava oli esim. serkkujakin nähdä kun heitäkään ei juuri muulloin kun kesällä ehdi tavata. Työpäivän jälkeen nautin auringosta, kävin uimassa, pyöräilemässä ym.

      Kesän jälkeen ensimmäinen koulupäivä kun koitti iski jo paniikki (tai kyllä se jo hieman hellitti), miten työntäyteinen tämä viimeinen vuosi tulee olemaan. Kesän aikana niin armeliaasti ehti unohtaa kaiken. Toiveissa ois että luovin jotenkin läpi tämän vuoden ja valmistun ensi keväänä. Sosiaalinen elämä jää varmaan aika minimiin.

      • neiti ruiskukka

        ainiin.. yksi uusi liikuntaharrastus ois tarkoitus aloittaa syyskuussa :) Haaveilin siitä jo keväällä, mutta en viitsinyt kesken lukukautta mukaan mennä.


      • m36-INTJ
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        ainiin.. yksi uusi liikuntaharrastus ois tarkoitus aloittaa syyskuussa :) Haaveilin siitä jo keväällä, mutta en viitsinyt kesken lukukautta mukaan mennä.

        Miten liikuttavan työteliäitä te olette kaikki täällä. Miksette vaan ole tekemättä mitään? Teidän työnne on kuitenkin jotakin humpuukia, eikä hyödytä oikeasti ketään, ja teette vaan lisää velkaa tähän FIAT-ponzi rahajärjestelmään, ja työttömyyskorvauksella saatte suunnilleen yhtä paljon käteen kuitenkin, koska jotakin roskaduunia teette.

        Liikunta muuten ei paranna mitään, jos luulette että terveys siitä kohenee, Tosin teille kaikille ei juuri kannata mitään järkevää sanoa, koska teidät on ohjelmoitu hylkimään oikeaa tietoa.


      • neiti ruiskukka
        m36-INTJ kirjoitti:

        Miten liikuttavan työteliäitä te olette kaikki täällä. Miksette vaan ole tekemättä mitään? Teidän työnne on kuitenkin jotakin humpuukia, eikä hyödytä oikeasti ketään, ja teette vaan lisää velkaa tähän FIAT-ponzi rahajärjestelmään, ja työttömyyskorvauksella saatte suunnilleen yhtä paljon käteen kuitenkin, koska jotakin roskaduunia teette.

        Liikunta muuten ei paranna mitään, jos luulette että terveys siitä kohenee, Tosin teille kaikille ei juuri kannata mitään järkevää sanoa, koska teidät on ohjelmoitu hylkimään oikeaa tietoa.

        "Miksette vaan ole tekemättä mitään? " Koska pitkästyn, jos en tee mitään. Olisihan se tietty ollut mukava vähän kesälomaakin pitää, mutta opiskelijana on melkeinpä pakko mennä töihin, koska opintotukea ei tipu kesän ajalta. Minun työpanokseni hyödyttää varmasti enemmän ihmisiä kuin jonkun työkkärin rahoilla kotona löhöilevän jannun mitääntekemättömyys.

        Liikuntaharrastuksen aloitan siksi, koska se kuulostaa mukavalta ajanvietteeltä.


      • m36-INTJ
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        "Miksette vaan ole tekemättä mitään? " Koska pitkästyn, jos en tee mitään. Olisihan se tietty ollut mukava vähän kesälomaakin pitää, mutta opiskelijana on melkeinpä pakko mennä töihin, koska opintotukea ei tipu kesän ajalta. Minun työpanokseni hyödyttää varmasti enemmän ihmisiä kuin jonkun työkkärin rahoilla kotona löhöilevän jannun mitääntekemättömyys.

        Liikuntaharrastuksen aloitan siksi, koska se kuulostaa mukavalta ajanvietteeltä.

        "Minun työpanokseni hyödyttää varmasti enemmän ihmisiä kuin jonkun työkkärin rahoilla kotona löhöilevän jannun mitääntekemättömyys."

        Epäilen. Monet alat perustuvat huijaukseen, ja lopulta teet velkaa rahajärjestelmään, joka koituu lopulta kaikkien tuhoksi.

        Ilmoittaudut työttömäksi, ja lopetat opinnot tietysti. Homma ei toimi kuitenkaan jos olet alle 25 vuotta. Silloin sitä rahaa virtaa sisään, ja voit jopa saada opiskella työttömänä, jos voit osoittaa että se parantaa työllistymistäsi, jos et muuten saa työtä. Kukaan ei voi estää sinua ilmoittautumasta työttömäksi vaikka opiskelet, eikä opinto-oikeuttasi voi viedä pois, vaikka ilmoittaudut työttömäksi.

        "Uuden lain mukaan työtön yli 25-vuotias voi opiskella ammattiin työttömyysturvalla."

        "Liikuntaharrastuksen aloitan siksi, koska se kuulostaa mukavalta ajanvietteeltä. "

        Vai niin. Minä olen sitten työtön, koska se kuulostaa minusta mukavalta ajanvietteeltä. Onhan se tosiaan mukavaa etteivät kaikki ole samanlaisia, vai mitä?


      • neiti ruiskukka
        m36-INTJ kirjoitti:

        "Minun työpanokseni hyödyttää varmasti enemmän ihmisiä kuin jonkun työkkärin rahoilla kotona löhöilevän jannun mitääntekemättömyys."

        Epäilen. Monet alat perustuvat huijaukseen, ja lopulta teet velkaa rahajärjestelmään, joka koituu lopulta kaikkien tuhoksi.

        Ilmoittaudut työttömäksi, ja lopetat opinnot tietysti. Homma ei toimi kuitenkaan jos olet alle 25 vuotta. Silloin sitä rahaa virtaa sisään, ja voit jopa saada opiskella työttömänä, jos voit osoittaa että se parantaa työllistymistäsi, jos et muuten saa työtä. Kukaan ei voi estää sinua ilmoittautumasta työttömäksi vaikka opiskelet, eikä opinto-oikeuttasi voi viedä pois, vaikka ilmoittaudut työttömäksi.

        "Uuden lain mukaan työtön yli 25-vuotias voi opiskella ammattiin työttömyysturvalla."

        "Liikuntaharrastuksen aloitan siksi, koska se kuulostaa mukavalta ajanvietteeltä. "

        Vai niin. Minä olen sitten työtön, koska se kuulostaa minusta mukavalta ajanvietteeltä. Onhan se tosiaan mukavaa etteivät kaikki ole samanlaisia, vai mitä?

        "Epäilen. Monet alat perustuvat huijaukseen, ja lopulta teet velkaa rahajärjestelmään, joka koituu lopulta kaikkien tuhoksi."

        Nyt meni yli mun ymmärryksen, mitä tällä oikein tarkoitat.

        "Ilmoittaudut työttömäksi, ja lopetat opinnot tietysti. Homma ei toimi kuitenkaan jos olet alle 25 vuotta." Olen alle 25 v., joten ei onnistu mun kohdalla.


      • Isin perintö hei!
        m36-INTJ kirjoitti:

        Miten liikuttavan työteliäitä te olette kaikki täällä. Miksette vaan ole tekemättä mitään? Teidän työnne on kuitenkin jotakin humpuukia, eikä hyödytä oikeasti ketään, ja teette vaan lisää velkaa tähän FIAT-ponzi rahajärjestelmään, ja työttömyyskorvauksella saatte suunnilleen yhtä paljon käteen kuitenkin, koska jotakin roskaduunia teette.

        Liikunta muuten ei paranna mitään, jos luulette että terveys siitä kohenee, Tosin teille kaikille ei juuri kannata mitään järkevää sanoa, koska teidät on ohjelmoitu hylkimään oikeaa tietoa.

        Mene rassaamaan sitä suoltasi äläkä sönkötä joutavia.


      • m36-INTJ
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        "Epäilen. Monet alat perustuvat huijaukseen, ja lopulta teet velkaa rahajärjestelmään, joka koituu lopulta kaikkien tuhoksi."

        Nyt meni yli mun ymmärryksen, mitä tällä oikein tarkoitat.

        "Ilmoittaudut työttömäksi, ja lopetat opinnot tietysti. Homma ei toimi kuitenkaan jos olet alle 25 vuotta." Olen alle 25 v., joten ei onnistu mun kohdalla.

        "Nyt meni yli mun ymmärryksen, mitä tällä oikein tarkoitat."

        No siis, rahajärjestelmämme perustuu velkaan. Eli käytännössä kaikki nykyinen raha on velkaa. Pankit tehtailevat rahaa tyhjästä kun antavat lainojaan ja jonkun täytyy maksaa sinunkin palkkasi velkarahalla. Velka kasvaa aina vain tässä meidän pikku järjestelmässämme. Sitä se ei tekisi jos pankkien täytyisi omistaa ne rahat mitkä antavat lainaksi.

        "Olen alle 25 v., joten ei onnistu mun kohdalla. "
        Oivoi :) Sinun täytyy tehdä jotakin sitten jos haluat rahaa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mutta kaikki 25-vuotiaat ja siitä ylöspäin ovat vapaat saamaan ilmaista rahaa. Tuo on tehty sen vuoksi, ettei täällä syntyisi mellakoita ja vallankumouksia. Kaikki, myös työttömät ovat tiukasti ja persettään myöten ankkuroitu nykyiseen järjestelmään. Kukaan ei halua muutosta, paitsi minä.

        Oikea ratkaisu olisi tietysti vallankumous, että saataisiin jotakin järkeä tähän yhteiskuntaan. Itse voin sitä asiaa edistää vain valistamalla ihmisiä, mitä teen tälläkin palstalla. Koska demokratiassa jää aina tyhmien jalkoihin.


    • En ole tyytyväinen kesääni, oikeastaan kaikki suunnitelmat jäi toteutumatta itsestä johtumattomista syistä. Hyviäkin asioita oli, mutta tämä kesä jää muistoihin erittäin huonona aikana elämässäni.

      Tulevaisuus pelottaa, miten saa opinnot ja radikaalisti muuttuneen elämäntilanteen sovitettua keskenään. Saa nähdä, tästäkin varmaan selvitään taas jotenkin. Toiveita on aina, unelmista en luovu, mutta realistisesti katsoen, odotan kyllä rankkaa syksyä.

      • viitat ja tikarit

        "dreams are like rainbows, only idiots chase them" :DD


      • viitat ja tikarit kirjoitti:

        "dreams are like rainbows, only idiots chase them" :DD

        "The problems of this world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were."
        John F. Kennedy

        Alkaakohan mun aikani tällä palstalla olla käytetty loppuun. :) Paljon mahdollista. Tää voisi olla muuten aika hieno viimeinen kommentti, jonka jälkeen kadota sinne mistä tulikin, eikä edes muistoa jäisi. :D John ffffrigging Kennedy. YTMkuningasten kuningasYTM JFK. ;)


      • viitat ja tikarit
        mablab kirjoitti:

        "The problems of this world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were."
        John F. Kennedy

        Alkaakohan mun aikani tällä palstalla olla käytetty loppuun. :) Paljon mahdollista. Tää voisi olla muuten aika hieno viimeinen kommentti, jonka jälkeen kadota sinne mistä tulikin, eikä edes muistoa jäisi. :D John ffffrigging Kennedy. YTMkuningasten kuningasYTM JFK. ;)

        no äläs ny leikistä suutu... jos me kohtaisimme Oikeassa elämässä niin mä tuskin voisin millään vastustaa sun verbaalista akrobatiaa ;)


      • Hämärän rajoilta
        mablab kirjoitti:

        "The problems of this world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were."
        John F. Kennedy

        Alkaakohan mun aikani tällä palstalla olla käytetty loppuun. :) Paljon mahdollista. Tää voisi olla muuten aika hieno viimeinen kommentti, jonka jälkeen kadota sinne mistä tulikin, eikä edes muistoa jäisi. :D John ffffrigging Kennedy. YTMkuningasten kuningasYTM JFK. ;)

        Vai lähtöä teet? (Viulumusiikki alkaa soida.) Olen herrasmies, joten en painosta sinua jäämään. Sinun on tehtävä niin kuin sydämesi sanoo.

        Jos kuitenkin muutat mielesi, muistathan että olet aina tervetullut takaisin. Me muut olemme täällä vielä vuosien päästäkin.


      • You're Doomed!
        mablab kirjoitti:

        "The problems of this world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were."
        John F. Kennedy

        Alkaakohan mun aikani tällä palstalla olla käytetty loppuun. :) Paljon mahdollista. Tää voisi olla muuten aika hieno viimeinen kommentti, jonka jälkeen kadota sinne mistä tulikin, eikä edes muistoa jäisi. :D John ffffrigging Kennedy. YTMkuningasten kuningasYTM JFK. ;)

        Jos olisit jättänyt tuon jälkimmäisen kappaleen pois, niin olis ollutkin hieno exit, mutta pilasit senkin.


      • mablab kirjoitti:

        "The problems of this world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were."
        John F. Kennedy

        Alkaakohan mun aikani tällä palstalla olla käytetty loppuun. :) Paljon mahdollista. Tää voisi olla muuten aika hieno viimeinen kommentti, jonka jälkeen kadota sinne mistä tulikin, eikä edes muistoa jäisi. :D John ffffrigging Kennedy. YTMkuningasten kuningasYTM JFK. ;)

        En suuttunut. Ja vai niin, sanot vaan. :P Ja pysyn mielipiteessäni, että Hämsynkin sinkkuus johtuu siitä, että maailma se on se, joka on väärin.

        Enkä tiedä lähdenkö, tullut laitettua "melko" ikävä sävyisiä viestejä viime päivinä täällä. En tykkää siitä yhtään itsessäni. Jollakulla on kiltteyssyndrooma. Joku tauon tarve varmaan. Nämä palstan jutut käy välillä raskaaksi kestää.
        Hämsyn konserttiin olisi vielä joskus mukava uskaltaa tulla. :)

        Niin ja kun kerta ketuiksi meni, niin vedetään edes se kunnolla... Überketuiksi koko homma siis. :)


      • also_sprach_jungfrau
        mablab kirjoitti:

        En suuttunut. Ja vai niin, sanot vaan. :P Ja pysyn mielipiteessäni, että Hämsynkin sinkkuus johtuu siitä, että maailma se on se, joka on väärin.

        Enkä tiedä lähdenkö, tullut laitettua "melko" ikävä sävyisiä viestejä viime päivinä täällä. En tykkää siitä yhtään itsessäni. Jollakulla on kiltteyssyndrooma. Joku tauon tarve varmaan. Nämä palstan jutut käy välillä raskaaksi kestää.
        Hämsyn konserttiin olisi vielä joskus mukava uskaltaa tulla. :)

        Niin ja kun kerta ketuiksi meni, niin vedetään edes se kunnolla... Überketuiksi koko homma siis. :)

        Mutta mablab, sinähän olet palstan päivänsäde! Jos sinäkin liityt murjottajakerhoon, me olemme kaikki tuomittuja!!


      • leeatuulia
        mablab kirjoitti:

        En suuttunut. Ja vai niin, sanot vaan. :P Ja pysyn mielipiteessäni, että Hämsynkin sinkkuus johtuu siitä, että maailma se on se, joka on väärin.

        Enkä tiedä lähdenkö, tullut laitettua "melko" ikävä sävyisiä viestejä viime päivinä täällä. En tykkää siitä yhtään itsessäni. Jollakulla on kiltteyssyndrooma. Joku tauon tarve varmaan. Nämä palstan jutut käy välillä raskaaksi kestää.
        Hämsyn konserttiin olisi vielä joskus mukava uskaltaa tulla. :)

        Niin ja kun kerta ketuiksi meni, niin vedetään edes se kunnolla... Überketuiksi koko homma siis. :)

        Niin, samaa mieltä Jungfraun kanssa :) Mutta ehkä tauko auttaisi, jos siltä tuntuu. Toimi ainakin omalla kohalla, kun huomasin että alkoi tulla hieman vieraan tuntuisia kirjotuksia omalta näppäimistöltä..


      • also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Mutta mablab, sinähän olet palstan päivänsäde! Jos sinäkin liityt murjottajakerhoon, me olemme kaikki tuomittuja!!

        Ihana Jungfrau... :D Et sitten ihan vähän laita mun harteille? Enempi olen menninkäinen, usko pois. Ehkä mä kaappaan noi äidin villakoirat yöreippailulle mukaan ja ne saa uuvuttaa mustan pahan mielen tainnoksiin.


      • leeatuulia kirjoitti:

        Niin, samaa mieltä Jungfraun kanssa :) Mutta ehkä tauko auttaisi, jos siltä tuntuu. Toimi ainakin omalla kohalla, kun huomasin että alkoi tulla hieman vieraan tuntuisia kirjotuksia omalta näppäimistöltä..

        Rutistus. :)


      • also_sprach_jungfrau
        mablab kirjoitti:

        Ihana Jungfrau... :D Et sitten ihan vähän laita mun harteille? Enempi olen menninkäinen, usko pois. Ehkä mä kaappaan noi äidin villakoirat yöreippailulle mukaan ja ne saa uuvuttaa mustan pahan mielen tainnoksiin.

        Niin mutta kanssaeläjiään valoisampi mennikäinen on kuin päivänsäde niiden muiden silmissä. Hyvillä ihmisillä on vastuunsa - mikä on hyvä, sillä hyvät ihmiset on helppo syyllistää tekemään hyvää...

        Vie villakoirat reippailemaan, ja sitten uutta puhtia täynnä takaisin palstalle heittämään hukkaan sitä saatua energiaa!


    • sadgasdggsd

      Koko kesän runkkasin yksin kotona, nyt on katkera ja entistäkin yksinäisempi, koko syksyn ja tulevan talven tulen myös runkkaamaan yksin kotona, sitten olen kevääseen mennessä vieläkin katkerampi ja valkoinen kuin neeperin silmämuna.

    • Jaska Jokunen

      Kesä meni oikein mukavasti. Loma oli täynnä erilaisia mökkihommia, mutta oluiden maisteluun ja muuhun rentoutumiseen jäi hyvin aikaa. Kyllähän joka kevät alkaa jossain takaraivossa elää ajatus että "josko tänä kesänä tapaisi jonkun...", mutta kun ikää kertyy niin osaa jo olla pettymättä jos mitään ei tapahtunutkaan.

      Syksyllä olisi haaveissa maallemuutto. Kaupungissa voi sinkkuelämä tuntua joskus yksinäiseltä, mutta maaseudun rauhassa yksinäisyys aina helpottaa kun ohikulkevia ihmisiä on vähemmän. Kannattaa kokeilla!

    • Darth
    • leeatuulia

      Nyt on vähän surullinen olo, joten vastaus tulee ehkä olemaan sen mukanen.. Alkukesä meni töissä, mutta ehin samalla olla rannalla, pyöräillä ja hölkätä, mistä asioista tykkään paljon. Loma meni hyvin, mutta nopeesti ja en oikeen saanu tehtyä mitään ihmeellistä, lähinnä ihan perusjuttuja, mutta oon tyytyväinen siihenkin. Tuttuja näin melko paljon ja loman kruunasi Tampereen reissu, jolla näin kahta miun rakkainta ystävää. Harmi että asutaan niin kaukana toisistamme tätä nykyä. Niin, ja hyvän rusketuksen sain hankittua :)

      Sinällään en oo tyytyväinen, koska jotenkin miun tunteet ei pelaa tänä vuonna niin hyvin kuin normaalisti, ja siksi en nauttinut kesästäkään niin paljon. Yleensä elän sitä joka solullani, ahmin kauniita maisemia ja värejä, kesän runsautta, sielu ihan auki sille kaikelle. Sen elämän vyöryn oikeen tuntee sormenpäissä asti, on niin perusonnellinen koko ajan vaikkei mitään überiä oiskaan menossa. Tänä vuonna tätä ei siis oo tapahtunut ja oonkin hieman pihalla, kohan nyt meen eteenpäin ja ootan että se "elämä" taas palaa.

      Tästä johtuen ei syksyllekään mitään kummaa.. Uuvessa työssä alotin, mistä oisin yleensä tosi innoissani, mutta nytten vaan hieman kauhuissani ja työlääntynyt. Hyvältä vaikuttaa kuitenkin, oon onnellinen että sain tän työn. Sitten ilmottauduin kansalaisopiston lavatanssilauantaille, eli ens kesänä jos menisi niitä lavojakin kiertämään, kun jotain vähän osaakin :) Venäjän alottamista harkitten kanssa, mutta riippuu siitä miten töistä onnistuu saaha joka viikko sama ilta vapaaksi. Sitten, liikkuu vähän ahkerammin, ja koittaa jatkaa prokkisten parissa. Oppia hyväksi uuvella työpaikalla.

      Ootan kirpeitä syysaamuja, ruskaa ja mettäpolulle maatuvia saniaisia, sitä syksystä luonnon tuoksua hölkkää siivittämään.

    • Siinähän se elämä potkii päähän koko ajan. Eli en ole tyytyväinen kovasta yrittämisestä huolimatta mikään työhön liittyvä ei onnistu. Samanlainen syksy on varmasti edessä, ellei jollain ihmeen konstilla pääse työelämään.

      Suhteiden valossa menee paremmin uusia tuttavuuksia ja kokemuksia on tullut, mutta ei mitään merkittävää. Toisaalta en edes yritä löytää ketään toistaiseksi ennen kuin on elämä rullaa töiden puolesta eteenpäin, mitä se ei varmaan tee pitkään aikaan.

      Mut joo siinähän se menee muuten päivä kerrallaan.

    • tazhpa

      No tästä kesästä täytyy sanoa ettei varmaan jää juuri mitään erityistä mieleen kun asiaa muistelee muutaman vuoden kuluttua. Aika meni hiljalleen ohi täysin löhöillen arskaa ottaessa, rannoilla istuessa, salilla puuskuttaessa ja musakeikoilla juostessa. Syksy onkin mun lempparivuodenaika, siis se osa siitä kun lehdet on vielä puissa. Saa taas pitää rotsia, kadulla näkee paljon mustaa, oranssia, sammaleenvihreää ja punaista ja aamuisin tuoksuu aina raikkaalta kun lähtee kävelemään töihin :) Jotenkin muutenkin tuntuu, että kaupungit herää taas eloon kesän jälkeen. Poitsukin saa taas nähdä kavereita joka arkipäivä päiväkodissa.

      Mulla ei ole varsinaisia suunnitelmia syksyksi, tää on aika pieni paikkakunta, että jos täältä kylältä joku rokkinainen tai muuten kiinnostava tapaus löytyy niin ihme on. Parhaat asiat tapahtuu kun niitä ei odota tapahtuvan, joten tabula rasa olkoon se meikäläisen syksyn suunnitelma. Veikataan nyt tässä että käyn muutaman kerran baarissa, tutustun jokuseen ihmiseen, en luultavasti tuu hullua hurskaammaksi, ja niin se syksy vaihtuu talveksi ja mittariin tulee yksi vuosi lisää :)

    • miehenkuvotus

      Kesä meni kuten odotin. Kesäkuun loppu ja heinäkuu älyttömiä tunteja töissä, niin ettei juuri muuta kerennyt. Heinäkuussa oli yhteensä 5 vapaapäivää ja tuplavuorojakin tuli tehtyä useita. Keväällä alkanut säätö parisuhderintamallakin kariutui, kun muutin kesätöihin toiselle paikkakunnalle.

      Pienen kesälomareissun sain tehtyä viime viikolla, kun oli putkeen 5 päivää vapaata. Oli ihan mukava kierrellä pohjoisessa.

      Syksyä varten ei ole kyllä mitään erityisiä odotuksia. Juuri selvisi, että kesätyöt jatkuvat lokakuun loppupuolelle, jonka jälkeen paluu opiskelupaikkakunnalle. Sitten alkaa armoton opiskelu. Tavoitteena saada viimeiset kurssit suoritettua keväällä ja päästä aloittamaan diplomityö.

      Jos kesältä pitää jotain positiivista kaivaa niin on se, että työt ovat menneet hyvin ja olen saanut kiitosta. Myöskin se ilahduttaa, että huolimatta hirveästä työmäärästä olen saanut muutaman kilon pudoteltua painoa,

    • also_sprach_jungfrau

      En ole koskaan erityisemmin pitänyt kesästä, joten siinähän se menee kuin muutkin vuodenajat. Syksyä pidän enemmänkin uusien lupausten aikana; kouluun menin aina intoa piukassa, ja viilenevät ilmat tuntuvat tekevän hyvää aivotoiminnalleni.

      Ajattelin kyllä tänä kesänä - tai yleensäkin vuonna - tehdä vaikka mitä. Sitten alentaa tavoitteita realistisempaan suuntaan, mutta sitten meni ihmisiä kuolemaan ja rahallisia katastrofeja tapahtumaan ja lääketieteellisiä ongelmia sotkemaan elämää, ja noh... siinä meni ne suunnitelmat. Joskus tuntuu, että onkohan tämän talon päällä jokin muinainen kirous, kun asiat menevät joka vuosi huonommin. Kurja juttu: kun on ahdistunut olo, en saa asioita tehtyä suunnitelmallisesti, mutta kun en saa asioita tehtyä suunnitelmallisesti, tulee huonompi olo. Onneksi en "osaa" olla masentunut, joten etsin kaikkea mistä tulee edes hetkeksi piristynyt olo, mutta se ei tietysti auta asioiden aikaansaamiseksi, eikä auta varsinaisten ongelmien kanssa. Vanhoille nettikavereillekin taidan olla kuollut, kun en saa enää pidettyä yhteyttä.

      Syksyksi suunnittelen, että pääsisin päivittäisen elämän sujumisessa edes vuoden 2007 tasolle. Että ei siis olisi niin lohduttoman vaikeaa saada tavanomaisia perusasioita (kuten vaikkapa siivoaminen) tehtyä, ja jäisi aikaa ja energiaa lukemiseen ja kirjoittamiseen kuten joskus ennenkin jäi.

    • Kertis

      Näillä näkymin tämä kesä ei jää muistoihin sen paremmin huippuhienona kuin pettymyksenäkään - eli kesä tuli, oli ja meni sellaisena keskivertokesänä, johon liittyi joukko toteutuneita suunnitelmia, mutta myös toteutumatta jääneitä asioita; yllätykset ja erityisen jännittävät juonenkäänteet loistivat poissaolollaan.
      Aika monena muuna vuonna kesään on huipentunut joku jo pitkin alkuvuotta tekeillä ollut vapaa-ajan kuvio, nyt sellaista ei ollut ohjelmassa.
      Olisi ollut kiva löytää kesään myös jotain sutinaa ihmissuhderintamalla.

      Kävin omin päin matkoilla ja totesin, että reissutunnelmaan sopeutumisvire oli vähän turhan hitaalla, koska reissu alkoi maistua parhaalta vasta siinä vaiheessa, kun sen finaali jo alkoi siintää. Siitä olen iloinen, että syksylle on jo buukattu pieni syyslomareissu parin kaverin kanssa, harvinaista saada ihmisten menoja enää sopimaan yksiin tätä nykyä.

      Tämä loppukesän/alkusyksyn aika on omalla tavallaan hieno vaihe vuotta, luonnonolosuhteiltaan ja tunnelmaltaan. Tykkään aina siihen saakka, kun lehdet putoavat lopullisesti ja päivät käyvät liian lyhyiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      92
      2513
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      184
      1609
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      77
      1529
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      92
      1323
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      75
      935
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      77
      798
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      771
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      709
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      41
      653
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      28
      630
    Aihe