Mietittävää sinkuille

........

Kannattaa elää niin kuin itse haluaa, eikä välittää muiden (esim. typerien lutkittelijoiden) mielipiteistä.

http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/artikkeli.shtml/2011/08/1377836/saattohoitaja-kertoo-naita-elamanvalintoja-potilaat-katuvat

"Rohkeutta elää juuri niin kuin itse haluaa

Eniten ihmiset, joilla oli vain vähän aikaa jäljellä, katuivat elämättä jäänyttä elämäänsä. Harva oli toiminut elämässään oman tahtonsa mukaan. Yhä useampi oli toiminut muiden ihmisten ja ympäristön odotusten mukaan.

Suurin osa ihmisistä ei ollut kunnioittanut edes puolia heidän unelmistaan ja tajusivat sen vasta kun oli liian myöhäistä muuttaa asioita."

64

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FF

Täysin samaa mieltä.

• taikapillu

Kyllä. Kivempi se vanhana on miettiä mitä kaikkea tuli tehtyä kuin katua ettei tullut mitään tehtyä. Rahan perässä juokseminen ei tee kenestäkään onnellista, sehän tiedetään, mutta kun pitäisi saada uusi taulutelkkari ja hdplasmadvdmitälie...

• tuosta tulikin mieleeni ...tarvitsisin jonkinlaisen medialaitteen katsoakseni netistä varastettuja elokuvia.
        Se helpottaisi huomattavasti elämääni:)
        Ei tarvitsisi aina kantaa TV-vastaanotinta pöytäkoneeni luokse toiseen huoneeseen!

• taikapillu
        radikaalihiiri kirjoitti:

tuosta tulikin mieleeni ...tarvitsisin jonkinlaisen medialaitteen katsoakseni netistä varastettuja elokuvia.
        Se helpottaisi huomattavasti elämääni:)
        Ei tarvitsisi aina kantaa TV-vastaanotinta pöytäkoneeni luokse toiseen huoneeseen!

Eikö olisi mukavinta, kun voisi vain maata paikallaan? Vaikutaa vähän siltä, että siihen kaikki tähtääkin. Minäkin tässä muuten makoilen..vielä ei ruoka kävele suuhun.

• taikapillu kirjoitti:

Eikö olisi mukavinta, kun voisi vain maata paikallaan? Vaikutaa vähän siltä, että siihen kaikki tähtääkin. Minäkin tässä muuten makoilen..vielä ei ruoka kävele suuhun.

Niin ...eihän mikään kulutustavara ole välttämättömyys!
        Moni varmaankin pärjäisi ilman autoa tai tiskikonetta.
        Mutta totuus on että ne helpottaa elämää ja vapauttaa aikaa muuhun käyttöön.
        Vaikka nyt siihen makoiluun:)

• taikapillu

Niin ...eihän mikään kulutustavara ole välttämättömyys!
        Moni varmaankin pärjäisi ilman autoa tai tiskikonetta.
        Mutta totuus on että ne helpottaa elämää ja vapauttaa aikaa muuhun käyttöön.
        Vaikka nyt siihen makoiluun:)

Onko niitä muitakin tavaroita kuin kulutustavaroita? Totta niin, kulutustavarat vapauttavat aikaa, jota voi sitten käyttää muiden kulutustavaroiden käyttöön :)

• taikapillu kirjoitti:

Onko niitä muitakin tavaroita kuin kulutustavaroita? Totta niin, kulutustavarat vapauttavat aikaa, jota voi sitten käyttää muiden kulutustavaroiden käyttöön :)

Onko sinulla muuten jääkaappia:)

• taikapillu

Onko sinulla muuten jääkaappia:)

Ei ole, pelkkä maakellari, jonka omin käsin kaivoin ilman lapiota. Sieltä välillä haen lanttuja, joita lämmittelen nuotiolla. Näin täällä minun risumajassa.

• taikapillu kirjoitti:

Ei ole, pelkkä maakellari, jonka omin käsin kaivoin ilman lapiota. Sieltä välillä haen lanttuja, joita lämmittelen nuotiolla. Näin täällä minun risumajassa.

Puhut kakkapalleroita, mutta ei se mitään.
        Uskon sinun omaavan ultramodernin jääkaapin!

• taikapillu

Puhut kakkapalleroita, mutta ei se mitään.
        Uskon sinun omaavan ultramodernin jääkaapin!

Voi olla, mutta onhan mieskin pelkkä kulutustavara - ihan ok, jos hyvin toimii, säästää aikaa ja sen sellaista, mutta ilmankin tulee toimeen. Ja vanhan version voi korvata uudella.

• taikapillu kirjoitti:

Voi olla, mutta onhan mieskin pelkkä kulutustavara - ihan ok, jos hyvin toimii, säästää aikaa ja sen sellaista, mutta ilmankin tulee toimeen. Ja vanhan version voi korvata uudella.

Miksi sanot kun, et todella kuitenkaan ajattele noin.

• taikapillu

Miksi sanot kun, et todella kuitenkaan ajattele noin.

Ilkeyttäni?

• taikapillu kirjoitti:

Ilkeyttäni?

oletko katkeroitunut?

• taikapillu

oletko katkeroitunut?

Kuinka vain. Mutta olen kyllä optimisti. Pessimistit sanoo ettei ne pety, ei niin, kun elävät kokoajan pettyneinä.

• taikapillu kirjoitti:

Kuinka vain. Mutta olen kyllä optimisti. Pessimistit sanoo ettei ne pety, ei niin, kun elävät kokoajan pettyneinä.

Kyllä sinä vaikutat katkeralta, vaikka sanot olevasi optimisti.
        Ilmaisit vielä syynkin katkeruuteesi ...mutta ...noh

• taikapillu

Kyllä sinä vaikutat katkeralta, vaikka sanot olevasi optimisti.
        Ilmaisit vielä syynkin katkeruuteesi ...mutta ...noh

No mikä se mikä se syy oli? Ei se kyllä mitään itesnsä kehumista ole, että sanoo näinä päivänä olevansa optimisti. En mä mikään Pollyanna sentään ole.

• taikapillu kirjoitti:

No mikä se mikä se syy oli? Ei se kyllä mitään itesnsä kehumista ole, että sanoo näinä päivänä olevansa optimisti. En mä mikään Pollyanna sentään ole.

Voihan katkera olla optimisti, ei siinä mitään. Mutta ei mielestäni sen katkeruuden aiheen mukaisesti, mikä sinulla näyttää olevan me miehet.

• taikapillu

Voihan katkera olla optimisti, ei siinä mitään. Mutta ei mielestäni sen katkeruuden aiheen mukaisesti, mikä sinulla näyttää olevan me miehet.

Jaaha vai niin, kiitos tohtori tolonen. Voisitko tuoda ystävällisesti uuden drinksun tänne, tai kehittää kulutustavaran, joka sen tekis?

• taikapillu kirjoitti:

Jaaha vai niin, kiitos tohtori tolonen. Voisitko tuoda ystävällisesti uuden drinksun tänne, tai kehittää kulutustavaran, joka sen tekis?

Oletko nyt optimisti tuulella:)

• taikapillu

Oletko nyt optimisti tuulella:)

Mä en ole ikinä niin kännissä, että myöntäisin olevani kännissä. No toi nyt on vaan tyhmää. Mä pistän tän paskan nyt latuumaan.

• taikapillu kirjoitti:

Mä en ole ikinä niin kännissä, että myöntäisin olevani kännissä. No toi nyt on vaan tyhmää. Mä pistän tän paskan nyt latuumaan.

Sä et osaa viettää iltaa! Tarvitset aina jotain älyllistä mietiskelyä.
        Rantoudu!

• radikaalihiiri kirjoitti:

Sä et osaa viettää iltaa! Tarvitset aina jotain älyllistä mietiskelyä.
        Rantoudu!

vatun e ....miinus vatun a

Jos sinulle annettaisiin viisi aloitetta ....et saisi niistä kuin korkeintaan yhden kyhättyä ...mutta et lähetettyä sitäkään:)

• taikapillu

Hahhah

• taikapillu

Jos sinulle annettaisiin viisi aloitetta ....et saisi niistä kuin korkeintaan yhden kyhättyä ...mutta et lähetettyä sitäkään:)

"Jos sinulle annettaisiin viisi aloitetta ....et saisi niistä kuin korkeintaan yhden kyhättyä ...mutta et lähetettyä sitäkään:)"

Tä, mitä? Mä rantaudun. :)

• Älyn haamu

Eikä todellakaan kannata tyytyä rumaan naiseen.

• tylsä olet.

Miksi pitäisikään, tuskin nekään sua haluaa.

• Älyn haamu
        tylsä olet. kirjoitti:

Miksi pitäisikään, tuskin nekään sua haluaa.

Aloituksessahan sanotaan:

"Harva oli toiminut elämässään oman tahtonsa mukaan. Yhä useampi oli toiminut muiden ihmisten ja ympäristön odotusten mukaan."

Mieluummin puuhailen yksin outoja kuin rumaan naiseen tyydyn.

• taikapillu
        Älyn haamu kirjoitti:

Aloituksessahan sanotaan:

"Harva oli toiminut elämässään oman tahtonsa mukaan. Yhä useampi oli toiminut muiden ihmisten ja ympäristön odotusten mukaan."

Mieluummin puuhailen yksin outoja kuin rumaan naiseen tyydyn.

Eiköhän kauniin naisen tavoittelu ole nimenomaan siitä ympäristön ja muiden ihmisten odotusten mukaista.

• Älyn haamu
        taikapillu kirjoitti:

Eiköhän kauniin naisen tavoittelu ole nimenomaan siitä ympäristön ja muiden ihmisten odotusten mukaista.

Ei kun ATM niin tekee.

• taikapillu
        Älyn haamu kirjoitti:

Ei kun ATM niin tekee.

Kyllä on.

• taikapillu kirjoitti:

Kauniin naisen tavoittelussa on kieltämättä jonkinlaista status -symboolia ...totta

• kadutko myöhemmin?

Ilman nuoruuden hullutta ei olisi vanhuuden viisautta.

• Varmaan moni noistakin on yrittänyt muuttaa elämänsä kulkua, mutta ovat olleet kykenemättömiä siihen.
      Eletään tavallaan pakotettuna omaan elämään, ei ole edes mahdollisuuksia muuttaa sitä.
      Mielestäni sitä se elämä onkin, ei kaikkea voi saada.
      Pitää nauttia siitä vähästä mitä on jo saanut.

• +7,5

Jokseenkin tuohon lopputulokseen olen tullut omalla kohdallani. Muutama iso asia harmittaa raskaasti, mutta elämä on sujunut, kuten on ollut mennäkseen. . Minulla ei ollut eväitä, eikä voimia muuttaa tapahtumien kulkua ratkaisevina aikoina. Lähtökohdat, omat ominaisuudet ja olosuhteet huomioiden asiani voisivat nyt olla paljon, paljon huonommin. En siis anna itselleni huonoa arvosanaa. Elämätaitoa on paitsi unelmien toteuttaminen myös, että sopivassa määrin osaa tyytyä ja sopeutua.

• lähes normaali
        +7,5 kirjoitti:

Jokseenkin tuohon lopputulokseen olen tullut omalla kohdallani. Muutama iso asia harmittaa raskaasti, mutta elämä on sujunut, kuten on ollut mennäkseen. . Minulla ei ollut eväitä, eikä voimia muuttaa tapahtumien kulkua ratkaisevina aikoina. Lähtökohdat, omat ominaisuudet ja olosuhteet huomioiden asiani voisivat nyt olla paljon, paljon huonommin. En siis anna itselleni huonoa arvosanaa. Elämätaitoa on paitsi unelmien toteuttaminen myös, että sopivassa määrin osaa tyytyä ja sopeutua.

Joskus elämä vaan vie..
        Itse pohjamutia ja pilviä hipoen kahlannut tätä omaa elämää.
        Jotkin omat ratkaisut jääneet harmittamaan, mutta aina ei tosiaan omat voimat/taidot riitä saattamaan asioita ns. normaalille tolalle, mutta siitä olen kohtalaisen tyytyväinen omalta osaltani, että, itse jos olen möhlinyt, olen myös vastuun kantanut. Nyt ollaan taas vaihteeksi nousukiidossa ja elämä maistuu, aina ei näin ole. Mutta elämättömästä elämästä tuskin tulen kantamaan taakkaa kun aika koittaa..

Ja kun itsekin on vain vaivainen maanmatonen, erehtyväinen, sallii muillekin virheitä, epäonnistumisia helpommin. Joskus vaan harmittaa kun ihminen rajaa elämänsä kovin niukkaan uomaan, omaa elämäänsä sillä lähinnä vaikeuttaa.

Elämää vaan, ei sen kummempaa..

• vcxxvcfds

Onhan se helppo sanoa mitä olisi pitänyt tehdä, koska sitä ei enää oikeasti tarvitse tehdä. Jos saisivat uuden mahdollisuuden, moniko heidän puheistaan toteutuisi. Uskoisin, että alkuinnostuksen jälkeen ei kovin monikaan. Elämä ei voi olla unelmaa ja valtaosalle ei edes lähellä sitä. Toki omaan elämäänsä voi vaikuttaa, mutta radikaalit teot vaativat osaamista ja rohkeutta, harvalta sitä löytyy riittävästi.

• $$$∞€€€

sekä erityisesti, rahaa.

• "Toki omaan elämäänsä voi vaikuttaa, mutta radikaalit teot vaativat osaamista ja rohkeutta, harvalta sitä löytyy riittävästi. "

Tuo pitää ainakin minun osalta paikkansa.
        Luulin aikoinani omaavani osaamista, mutta rohkeutta minulla ei koskaan ole ollutkaan.

• No sitähän tässä tehdää kohta koko yhteiskunnan voimin, siis ainakin täällä Helsingissä päin. Mitään tarkkoja lukuja en tiedä, mutta mutulla voisin veikata yksinelävien sinkkujen määrän vaan kasvaneen viimeisen parin vuosikymmenen aikana, ja tuskimpa se kehitys muuksikaan muuttuu lähivuosina ellei jotain todella mullistavaa tapahdu, kuten syvä lama tjsp.

• libertiini

Naiset vois muutenkin lakata sen pihtaamisen. Ei se pimppa nyt niin ihmeellinen ole että sitä pitää pantata kuin jotain maailman harvinaisinta jalokiveä. Jokaiselta naiselta löytyy sellainen, joten pistäkää jakoon vaan.

• Älyn haamu

Ja siis myös meille ATM:ille.

• Älyn haamu kirjoitti:

Mikä ihmeen ATM?

• taikapillu
        Älyn haamu kirjoitti:

Jokaiselle miehelle ikioma neitsyt?

• taikapillu

Mikä ihmeen ATM?

= Alemman tason mies. Henkisesti, fyysisesti, kaikin puolin. Naisille katkeria, laasaslaisia.

• taikapillu kirjoitti:

= Alemman tason mies. Henkisesti, fyysisesti, kaikin puolin. Naisille katkeria, laasaslaisia.

Sitten on varmaankin olemassa YTM ja KTM jne

• Älyn haamu
        taikapillu kirjoitti:

Jokaiselle miehelle ikioma neitsyt?

Kyllä KAUNIS lutkakin kelpaa.

• taikapillu

Sitten on varmaankin olemassa YTM ja KTM jne

Pilailetsä sä nyt?

• taikapillu kirjoitti:

Pilailetsä sä nyt?

:)

• taikapillu
        Älyn haamu kirjoitti:

Kyllä KAUNIS lutkakin kelpaa.

Kyllä nyt kiukuttaa.

• Miten se elämä sitten eletään, ettei se jäisi elämättä?

Kun ei saa sitä naista jonka haluaisi.

Eikä muihin asioihin liittyviä unelmia sitten olekaan.

Entä jos juuri mikään asia ei vain koskaan kiinnosta?

• lähes normaali

Tuo on juuri sitä kun elämä ajetaan liian kapeaan uomaan, ainoa elämän kiintokohde on se mitä ei saa, naisen alapää..

Väittäisin että yksi syy näiden naisettomien miesten kohtaloon on oma asenna, tai siis suhtautuminen naisiin. Nainen on pelkkä reikä, harvempi nainen suostuu moiseen.. Antakaa ihmisarvo naisillekin, niin ehkä se "elämä" sieltä teillekin löytyy..

Ja elämättömän elämän ei kyllä pitäisi tarkoittaa vaan sitä ettei olla päästy korkkaamaan sitä kaunista teinineitsyttä, tai naista ollenkaan..

• Älyn haamu38

Tiedän sentään miten EI eletä. Rumalla naisella ei yksikään mies tee mitään.

• tämä selvää!

Eikä rumalla miehellä.

• Älyn haamu

Ruma nainen ei ole edes ihminen.

• Älyn haamu kirjoitti:

Mun mielestä ei ole rumia naisia ...on vaan ohi katsottavia

Mun mielestä ei ole rumia naisia ...on vaan ohi katsottavia

oohos onpas tullut rumasti sanottua ....hyi mua!

• ~cissi~
        Älyn haamu kirjoitti:

Onko sulla fetissi rumiin naisiin?

Minä en olis ikinä miesröntgenhoitajan kanssa, mutta en joka päivä mainitse asiasta.

• Tää ei nyt kyllä kuulu tähän aiheeseen, mutta mä katson aina ensin naisessa kasvoihin ja kuinka se ilmentää tunteitaan.

• cvcvrvasasads

Mitä tästä sitten pitäisi selvittää. Tottakai mulla on aina mahdollisuus vain hakea se nainen thaimaasta tai mennä huoriin, mutta entä jos haluakin jotain muuta. Haluaisin saada ihan oikean elämäs puitteissa vapaaehtoisen naisen joka pitäisi minusta sellaisenaan. Minä pitän näiden ihmisten elo-ohjeita ihan hyvinä, mutta kun ei koskaan tiedä mitä itselle voi elämässä tulla vastaan. Elämä on kuitenkin aina vaihtokauppaa eli kun valitsen tietynpolun niin on luovuttava toisesta mahdollisesta. Nämä saattohoito potilaat ehkä ajattelevat että ovat valinneet väärin elämänsä varrella, mutta oikeasti mistä me voimme edes omalla kohdalla tietää sen mikä on tulevaisuudenkannalta se parastie meille itsellemme?

• harwf

Näin kai normaalilla ihmisellä on? Ei mokat tai nolot tilanteet loppujen lopuksi jää vaivaamaan, vaan tärkeäksi koetut, tekemättömät asiat. Loppujen lopuksi kaikki on kiinni nuorena ennakkoluulottomuudesta ja vanhempana elämänviisaudesta.

• Pilvet taivaalla

Typerykset yrittävät elää niin, että "on sitten vanhainkodissa muisteltavaa, eikä kaduta elämättä jäänyt elämä." Mitäs jos vaikka jonkun yh:n vähemmän lahjakas penikka on heittänyt banaaninkuoren kadulle ja tänään liukastut siihen, halkaiset kallosi ja kuolet? Taisi mennä pitkän tähtäimen suunnitelma ihan hukkaan.

Kaikki unelmat ja onnistumisen/epäonnistumisen tunteet ovat pelkkiä aivojen tiloja, sähkövirtoja ja kemiallisia yhdisteitä, jotka häviävät lopullisesti viimeistään silloin kun aivot mätänevät haudassa/tuhkataan. Uskontojen lupaama kuolemanjälkeinen elämä on täyttä huuhaata, joutava satu, jolla hölmöjen ja typerysten sopii lohduttaa itseään.

Oikeasti millään ei ole mitään väliä, lopputulos on kuitenkin sama, kaikki on ihan turhaa. Mutta kaikki ovat myös yhtälailla täydellisen vapaita, kuolema vapauttaa kaikesta, vastuusta ja velvollisuuksista. Joten voit olla ihan mitä ikinä olet ja heittää naurettavat syyllisyydentunteet horohirven vituraan.

• Mutku-Sitku vai Nyt

"Typerykset yrittävät elää niin, että "on sitten vanhainkodissa muisteltavaa, eikä kaduta elämättä jäänyt elämä." "

Eikö tämä juuri tarkoita osaltaan myös tässä hetkessä elämistä? Eikä vellomista tuloksettomassa mutku&sitku-elämässä? Pitkäntähtäimen suunnitelma voi toimia suuntana, jotta taas paino tämän hetken ja huomisen välillä säilyy. Suurin osa asioista, joita ihminen haluaa tapahtuu ajan kanssa ja vaativat pitkäjänteisyyttä. Monelle unelmat ja tavoitteet ovat tärkeitä asioita oman tyytyväisyyden takana.

Onnistunut aivokemia tuottaa onnellisen ja tyytyväisen ihmisen. Ja jos omaa aivokemiaa osaa ruokkia vielä _omien_ arvojen mukaisella asioilla, on tulos luultavasti palkitsevampi. Jos omat arvot antaa myöte, siitä vaan, vaikka joku muu ei ymmärtäisi. Syyllisyys muiden takia on turhaa.

Siitä olen samaa mieltä, että omana itsenä on paras olla ja luultavasti onnellisin. Kuitenkin, asioilla on myös kääntöpuoli. Jos on esim. vaikea luonne ja haluaa olla sitä myös kanssaihmisille, luultavasti jää aika yksin. Eli jos haluaa seuraa, joutuu tasapainoilemaan ystävällisyyden ja luonteensa välillä tai valitsemaan _itse_ jomman kumman tärkeämmäksi ja samalla luopua hieman toisesta. Pääasia, että itse tajuaa että asioita voi valita ja niihin vaikuttaa.

Sen sijaan onnellinen ja tasapainoinen elämä onnellisten läheistensä kanssa ei ole turhaa.

• Totuuden Torvi

Samaa mieltä, siksi en mene töihin mielummin elän yhteiskunnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      207
      5240
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3716
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      66
      3602
    4. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      15
      3528
    5. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      43
      3159
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2360
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2346
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      31
      2194
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      76
      2140
    10. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2079
    Aihe