Rakastunko enää ikinä samalla tavalla?

Ikuinen rakkaus ?

Olen nuori nainen,23-vuotta ja olin suhteessa parisen vuotta sitten. Suhde kesti yli 3-vuotta ja suhde oli hyvä,tosin hieman riitaisa välillä,mutta tunsimme todellista yhteyttä toisiimme ja olimme kuin parhaat ystävät. Kuitenkin silloinen nuori ikämme kuin ajoi meidät eroon ja "etsimään myös muuta".

Nyt kadun syvästi,että olemme eronneet,koska suhde oli kaikkea mitä halusin. Olen viettänyt sinkkupäiviä hieman yli 2-vuotta ja nyt alkanut katselemaan muita miehiä "sillä silmällä" vuoden ajan,mutta kun kiinnostun jostakin miehestä huomaan pian hänen virheensä,tapansa jotka ärsyttävät minua...

tulenko siis ikinä enää rakastumaan yhtä syvällisesti kuin edellisessä suhteessani? Jos näen jokaisessa ihmisessä vain virheitä ja minua ärsyttäviä piirteitä,niin tulen olemaan yksin myös omien virheideni kanssa?

7

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies-26v

Vastaus tuohon kysymykseen että tuletko koskaan enää rakastamaan ketään samalla tavalla: TODENNÄKÖISESTI ET!
      Tarkoittaako se sitä ettet enää koskaan tule rakastamaan ketään? ei välttämättä. On ihan täysin mahdollista että kohtaat ihmisen joka saa sinut rakastumaan "yhtä palavasti" tai ehkä jopa enemmän kuin entisesi, mutta se rakkaus ei tule olemaan samanlaista.

Jokainen rakkaus on yksilöllinen ja se muuttuu ihmisten kokemusten myötä, rakkaus toiseen elää, niin kuin sinä itsekin. Se että uusi rakkaus on erilaista kuin vanha ei tarkoita sitä että se olisi huonompaa! (ellet itse ajattele että se on)

Ongelmasi tällä hetkellä on se, että et anna millekään muunlaiselle rakkaudelle mahdollisuutta kuin sille mitä sinulla oli. Haluat sen mitä sinulla oli, et mitään uutta. Mutta vaikka palaisit yhteen entisesi kanssa sekään ei todennäköisesti olisi samanlaista. Niin kauan kuin haikailet vanhan perään, et tule saamaan aikaan yhtään kestävää ihmissuhdetta. Ja siinä ohessa teet monista miehistä sijaiskärsijöitä.

Lakkaa tavoittelemasta vanhaa, niin voit saada tilalle jotain uutta!

• deft

"Jos näen jokaisessa ihmisessä vain virheitä ja minua ärsyttäviä piirteitä,niin tulen olemaan yksin myös omien virheideni kanssa?"
      ^ Noinhan se tuntuu menevän, yleensä.

Vastauksena kysymykseesi: Todennäköisesti et tule enää koskaan rakastumaan samalla tavalla.
      Miksikö?
      No siksi koska ensirakkaus.
      Hyvin yksinkertaista...mitä useampi parisuhde, sitä kyynisempi asenne. Ikä itsessään ei ole mikään syy, mutta varmasti suurin epävarmuustekijä.
      Näin siis puhun minä, joka on viimeisimmissä parisuhteissa ensin varoittanut ikäerosta, saanut hyväksyvän vastauksen ja sitten kuitenkin loppujenlopuksi todennut olleensa oikeassa, hah!

Varo ettet kyynisty (liikaa). Siitä seuraa huonoimmillaan lauma typeriä ja lyhytikäisiä suhteita ja tunnevammaisuutta.

• Lucky luke

Silläpä sitä haluaiskin tyttöihmisen eikä mitään eronneita eikä karanneita naisia.
        Kun ei oo ite ollu parisuhteessa eikä rikkonu itteensä, niin ei haluais mitään kyynistä narsisti ämmää kumppanikseen.Mut mistä löydän sellaisen kun ikääkin kolkyt.

• :(((

En ole ikinä ollut suhteessa, mutta ensirakastumiseni koin 16-vuotiaana liki 20 vuotta sitten. Sitä ennen olin kyllä ollut ihastunut eri tyttöihin, mutta tämä oli erilaista. Se tapahtui pyytämättä ja yllättäen. Kirjaimellisesti sairastuin tästä tytöstä ja hän hallitsi ajatuksiani kuin pakkomielle.

En ole koskaan rakastunut sen jälkeen samalla tavalla. Sydämenikin särkyi matkassa. Tietyt asiat voivat rikkoutua vain kerran kuten ollakseen täydellisiä kuten ehjä lasi tai astia, sen jälkeen ne ovat aina liimaamalla koottuja tekeleitä, jotka muistuttavat meitä siitä kuinka astia kerran oli täysin särötön ja täynnä viatonta luottamusta.

• Totta kai tulet vielä rakastumaan syvästi ja toivottavasti myös vastarakkautta saaden. Jokainen suhde on kuitenkin erilainen, koska kumppani eri, tällöin myös tunteet tuntuvat erilaisilta. Parisuhde on vuorovaikutusta, jossa molemmilla osapuolilla on merkitystä suhteen onnistumisen kannalta. Ihmisissä yhdistyvät ominaisuudet eri tavoin erilaisiksi kokonaisuuksiksi ja löydät varmasti vielä sellaisen henkilön, jonka ominaisuudet viehättävät sinua.

Kaikissa ihmisissä on virheitä ja ärsyttäviä piirteitä, rakastaminen taitaa olla sitä, että jaksaa niistä huolimatta kyetä muistamaan myös sen kaiken hyvä, johon toisessa on alunperin rakastunut. Sinussa on yhtälailla piirteitä, joiden kanssa kumppanisi on tehtävä kompromisseja. Suhde saattaakin olla hyvin pitkään aluksi niiden asioiden kanssa painiskelua. Ne ovat vähän kuin rajariitoja, joissa määritellään se millä säännöillä se kyseinen parisuhde toimii. Sanon niitä riidoiksi, koska riitojen kautta hankitaan se mahdollisuus olla oma itsensä parisuhteessa, olla myös ne toista ärsyttävät asiat.

• huoran_tappaja_

ei muuta ku räpsä leveelle huora , ja alat vaan huoraan sitä huoraamalla huorattua huoran vittuasi saatana!!!!!!!!!!

• Se ihminen, johon 20-vuotiaana ihastuu, tuntuu jotenkin erilaiselta siksi, että itse on vielä niin lapsellinen että luulee jotain rakkautta olevan olemassa, vaikka todellisuudessa ei ole.

Itse en ole ollut kenenkään kanssa, mutta 20-vuotiaana ihastuin yhteen hieman vanhempaan naiseen, jolle en ole vieläkään antanut anteeksi sitä, ettei hän suostunut keskustelemaan kanssani koko asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      150
      4877
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3556
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      31
      2553
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2223
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      72
      2073
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1983
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1981
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1458
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      99
      1262
    Aihe