laittaisitko pakkotöihin palstalta nuorison (dazu, zisel) vai vanhimmat (kaarne, runontaja), niin kummat valitsisit?
NIINPÄ! Veikkaanpa, että kaikki ajattelisivat nuorisolla olevan enemmän syytä painua hommiin.
JOS pitäisi valita,
35
120
Vastaukset
- nuorison vuoro
Eiköhän runontaja ja kaarne ole jo sarkansa kuokkineet.
Mä en tee mitään ilman kunnollista palkkaa!
Miksi ketään pitäisi laittaa pakkotöihin? On harmi, ettei sopiva työ ja niiden tarjoaminen kohtaa.
- ap.
On laitettu jo vuosia, vaikka nimike voi olla harhaanjohtavampi.
Sanasta "pakkotyö" ei ole koskaan ihmiskunnan historian aikana seurannut mitään muuta kuin sota, kapina tai jokin muu rähinä.
Eli olkoot miten ovat.- ap.
Paltamon malli tulee Helsinkiin eikä siellä mitään mielenosoituksia näy.
ap. kirjoitti:
Paltamon malli tulee Helsinkiin eikä siellä mitään mielenosoituksia näy.
Mikä on paltamon malli?
- ap.
cillae kirjoitti:
Mikä on paltamon malli?
Elikkä ei näköjään tulekaan.
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2664506/helsinki-ei-kokeile-paltamo-mallia ap. kirjoitti:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2664506/helsinki-ei-kokeile-paltamo-malliaMeillä rakennetaan rantoja ja Hagiksen torin alle autohallia. Ei mua kiinnosta mitkään mikrobitason elevaatiot.
ap. kirjoitti:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2664506/helsinki-ei-kokeile-paltamo-malliaPaltamo mallissa työttömät kerääntyvät yhteen paikkaan ja mikäli alueeööa toimiva yritys tarvitsee ilmaisen työntekijän, soittavat he ky. paikkaan, mistä lähetetään työntekijää.
Paltamon mallin huono puoli on siinä, että osa ilmaistyöntekijöistä ovat viikkokausia kokoontumispaikalla ja saattavat olla siellä saamatta yhtään toimeksiantoa.
Kun on viisi päivääviikossa, kuusi tuntia päivässä tekemättä mitään, turhauttaa enemmän kuin hyödyttää.runontaja kirjoitti:
Paltamo mallissa työttömät kerääntyvät yhteen paikkaan ja mikäli alueeööa toimiva yritys tarvitsee ilmaisen työntekijän, soittavat he ky. paikkaan, mistä lähetetään työntekijää.
Paltamon mallin huono puoli on siinä, että osa ilmaistyöntekijöistä ovat viikkokausia kokoontumispaikalla ja saattavat olla siellä saamatta yhtään toimeksiantoa.
Kun on viisi päivääviikossa, kuusi tuntia päivässä tekemättä mitään, turhauttaa enemmän kuin hyödyttää.Paltamo-mallia kokeiltiin Paltamossa. Se toimii paremmin kunnan säästöjä, kuin työllistymistä varten. Enemmän porkkanaa kepillä kannustamisen sijaan, työministeri Tarja Cronberg totesi tutkimuksen tiedotustilaisuudessa.
Jotain mustaa paperilla ja ruotua siis...- ............
No, kutsutaan sitä sitten vaikka koulutukseksi.
Sxthsense kirjoitti:
Paltamo-mallia kokeiltiin Paltamossa. Se toimii paremmin kunnan säästöjä, kuin työllistymistä varten. Enemmän porkkanaa kepillä kannustamisen sijaan, työministeri Tarja Cronberg totesi tutkimuksen tiedotustilaisuudessa.
Jotain mustaa paperilla ja ruotua siis...Työministerin on helppo sanoa "Enemmän porkkanaa kuin keppiä", kun työpaikkoja ei ole, niin niitä ei ole. 1990 luvulla sentään kunta oli velvollinen palkkaamaan puoleksi vuodeksi pitkäaikaistyöttömän, mikäli työtön haki.
Nyt pitkäaikaistyötön kepin kanssa saatetaan ajaa tekemään ilmaista työtä arkipäivisin 6 h/päivä.
Se ainut porkkana lienee ilmaistyöntekijälle sanottu vakiofraasi "Tee hyvin ja ahkerasti töitä tämä koeaika, sillä tarvitsemme juuri sinunkaltaista ahkeraa henkilöä yritykseemme. Mikli yritys tarvitsisi, he palkkaisivat oitis ahkeran, sillä koeaika vakituiselle on 4 kk ja sinä aikana selviää onko ahkera vai ei.
Tosin se ahkeruus saattaa kadota kun työpaikka virallistetaan.
.... ja taas väliinputoaja ... :(
Ja mä laittaisin kaikki pakkotöihin. Ihan jokaisen. Jokaiselle puurokuppi ja riippumatto ja kukaan ei saatana kitise.
Miksi kyykyttää pientä porukkaa jos voi kyykyttää jokaista?- Börjetäti
Perustat kuule Jokahöyläyritys Oy.n, joka tekee ihan mitä vaan asiakas pyytää. Tai mielummin Tmi Jokahöyläyritys, niin pääset vähemmällä paperisodalla.
- rose18
töihin nuoret koska vanhat on jo tehnyt työnsä.
Nuorten pitäis perustaa perheitä ja hoitaa kersoja. Jos elämä menee palkattomassa pakkotyössä se lykkää perheenperustamisia.
- rose18
mutta jos haluan että minulle tehään töitä, mielummin vanhempi ja osaava.
yleensä ne välissä olijat opettaa nuoria.. näin se elämä pyörii ja tietous. - rose18
Kukkomies kirjoitti:
Nuorten pitäis perustaa perheitä ja hoitaa kersoja. Jos elämä menee palkattomassa pakkotyössä se lykkää perheenperustamisia.
ei ole vieläkään lykännyt meillä, vaikka töistä ei ollut tiatoakaan.
lapsia kannattaa tehdä silloin kun kokee olevan valmis kantaa vastuu lapsesta ja lapsen elämästä. - rose18
Kukkomies kirjoitti:
se ei tarkoita kaikille että pitäisi olla talo ja kunnon pesä raha.
huolia on muutenkin, eikä aina vain rahasta. - rose18
Kukkomies kirjoitti:
vanhat pitäisi elää niillä eläkkeillä ja nauttia lapsen lapsista.
- rose18
rose18 kirjoitti:
mutta jos haluan että minulle tehään töitä, mielummin vanhempi ja osaava.
yleensä ne välissä olijat opettaa nuoria.. näin se elämä pyörii ja tietous.se että itse palkkaisin mielummin osaavan, tekeekö se minuuksen???
olen huomannut nykyajan talonyhtiönkorjauksissa hutilointia ja sen puoleen.
mutta voihan se johtua juuri kilpauttamisesta, mikä halvimmiten tekee..
nykyään sitä kilpailua on niin turhimaisissa jutuissa, ettei se työ kannata. - rose18
rose18 kirjoitti:
se että itse palkkaisin mielummin osaavan, tekeekö se minuuksen???
olen huomannut nykyajan talonyhtiönkorjauksissa hutilointia ja sen puoleen.
mutta voihan se johtua juuri kilpauttamisesta, mikä halvimmiten tekee..
nykyään sitä kilpailua on niin turhimaisissa jutuissa, ettei se työ kannata.nyt tajusin ,joku on herneen nenään imassu 8D
se ei ole enään mielipiteestä kii.. vaan älystä.
Mä en pistäisi ketään pakkotöihin. Mutta mun mielestä vanhemmat jo ikänsä töitä paiskineet vois päästää eläkkeelle aikasemmin. Ja tehdä tilaa nuoremmille.
- alv-liskot
ei ole sitä jossia. Miksi mässäillä ajatuksella, että ihmisiä voitaisiin pakottaa?
Mä olen kyllä vähä sitä mieltä, että ihmisiä pitää pakottaa tekemään jotain. Kun tänäpäivänä ei ole enää hengissä säilymisen vuoksi pakko tehdä mitään, niin ei ole mikään vietti ohjaamassa sen tekemisen suuntaan.
Olen tuolla meidän AMK:n käytävillä kattellu noita kulttuurialan hippejä, jotka tuntuu muodostavan melko ison opiskelijoista ja olen ajatellut, että mitenkähän nuokin meinaa oikein ittensä elättää. Mun mielestä tämä liika valinnanvapaus aiheuttaa suuria ongelmia tässä yhteiskunnassa.
Toisaalta, pastori Alanen sanoi, että maailma ei pelastu jos lakkaamme ostamasta muovikasseja. Maailma pelastuu vain jos kaikki kuusi miljardia ostavat muovikassin ja vetävät sen päähänsä. Se on aika oikeessa, joten mitä tässä mitään viittii sanoa, tehköhön jokaanen niinku huvittaa. Ei se oo multa pois(ainakaan vielä).- alv-liskot
relaxed_eyes kirjoitti:
Mä olen kyllä vähä sitä mieltä, että ihmisiä pitää pakottaa tekemään jotain. Kun tänäpäivänä ei ole enää hengissä säilymisen vuoksi pakko tehdä mitään, niin ei ole mikään vietti ohjaamassa sen tekemisen suuntaan.
Olen tuolla meidän AMK:n käytävillä kattellu noita kulttuurialan hippejä, jotka tuntuu muodostavan melko ison opiskelijoista ja olen ajatellut, että mitenkähän nuokin meinaa oikein ittensä elättää. Mun mielestä tämä liika valinnanvapaus aiheuttaa suuria ongelmia tässä yhteiskunnassa.
Toisaalta, pastori Alanen sanoi, että maailma ei pelastu jos lakkaamme ostamasta muovikasseja. Maailma pelastuu vain jos kaikki kuusi miljardia ostavat muovikassin ja vetävät sen päähänsä. Se on aika oikeessa, joten mitä tässä mitään viittii sanoa, tehköhön jokaanen niinku huvittaa. Ei se oo multa pois(ainakaan vielä).mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että kukkisen voisit ottaakin siivoamaan lietelaaria, niin saisi edes jotain katetta tuo saatanan marttyyritarina. Ja latiakaan et sille maksa, niin se lätinä kohtuuttomuudesta saadaan pitämään edes jotenkin paikkansa.
alv-liskot kirjoitti:
mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että kukkisen voisit ottaakin siivoamaan lietelaaria, niin saisi edes jotain katetta tuo saatanan marttyyritarina. Ja latiakaan et sille maksa, niin se lätinä kohtuuttomuudesta saadaan pitämään edes jotenkin paikkansa.
heh!
alv-liskot kirjoitti:
mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että kukkisen voisit ottaakin siivoamaan lietelaaria, niin saisi edes jotain katetta tuo saatanan marttyyritarina. Ja latiakaan et sille maksa, niin se lätinä kohtuuttomuudesta saadaan pitämään edes jotenkin paikkansa.
mun mielestä kukkista tulisi hyvä populisti! Sillähän se Hakkarainenkin elää nykyisin. So what, miksei muka toimisi? Kukkis saa asettua ehdokkaaksi, ja me häntä tuemme. Siten saadaan hänet oikeisiin miehen tehtäviin :D
- alv-liskot
Sxthsense kirjoitti:
mun mielestä kukkista tulisi hyvä populisti! Sillähän se Hakkarainenkin elää nykyisin. So what, miksei muka toimisi? Kukkis saa asettua ehdokkaaksi, ja me häntä tuemme. Siten saadaan hänet oikeisiin miehen tehtäviin :D
miten niin tulisi? Sehän on.
Mä laittaasin kaikki pakkotöihin. Pois kotoa päätänsä pehmentämästä.
- Kulakit Siperiaan:.!
.
myös kulakit pakkotöihin Siperiaan
Koska :::
Siperia opettaa
. - Hei, hyvä idea!
Kulakit Siperiaan:.! kirjoitti:
.
myös kulakit pakkotöihin Siperiaan
Koska :::
Siperia opettaa
.Siis se Siperia, jos potkimalla ei lähde tuo ärsyttävä tyylisi, voisiko sinut viedä Siperiaan? Pari vuotta siellä töissä pakkasessa voisi karsia sinusta kirjoittamisen halut tälle palstalle :)
- Raamattuvyöhykkeillä
Hei, hyvä idea! kirjoitti:
Siis se Siperia, jos potkimalla ei lähde tuo ärsyttävä tyylisi, voisiko sinut viedä Siperiaan? Pari vuotta siellä töissä pakkasessa voisi karsia sinusta kirjoittamisen halut tälle palstalle :)
.
Raamattuvyöhykkeillämme olemme tottuneita kylmään ja janoon :)
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528