Mitä keräilet?

outo????????

Itse en oikein mitään.
Mieheni taas kerää mariskoolia, aaltomaljakoita, toikan lintuja, iittalan kivilyhtyi ja muuta iittalan tuotteita. Astioita yms. pentikin vaniljaa. Arabian/iittalan taikaa, muumimukeja.

60

326

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no,

      et sä ole ollenkaan outo.

    • Oikiastiko?

    • Vapaa-aikaa mut kokoelma ei ole suuren suuri vielä.

      • No jos malttaisit

        olla joskus pois täältä, vapaa-aika lisääntyisi? Ps. olen tuo alempi, joka keräilee niitä kuvia.


      • No jos malttaisit kirjoitti:

        olla joskus pois täältä, vapaa-aika lisääntyisi? Ps. olen tuo alempi, joka keräilee niitä kuvia.

        Yritätkö elää onnetonta elämääsi muiden kautta? Niin huonoon jamaan tuskin joudun vaikka yrittäisin.


      • br..
        bravo.bravi kirjoitti:

        Yritätkö elää onnetonta elämääsi muiden kautta? Niin huonoon jamaan tuskin joudun vaikka yrittäisin.

        Mutta eipä tarvitse kyllä yrittääkään, olen jo huonossa jamassa oleva homo.

        t. bravo.bravi


      • br.. kirjoitti:

        Mutta eipä tarvitse kyllä yrittääkään, olen jo huonossa jamassa oleva homo.

        t. bravo.bravi

        Aika kauan olit nuolemassa haavojasi viime kertaisen täystyrmäyksen jälkeen :D Ja nyt uusi yritys vai :)


      • br..
        bravo.bravi kirjoitti:

        Aika kauan olit nuolemassa haavojasi viime kertaisen täystyrmäyksen jälkeen :D Ja nyt uusi yritys vai :)

        No joo, annoit melkoiset kyydit :) En ole edes keltään vakiobaarini nahkalakilta samanlaista menoa saanut. Osaat todellakin pyllypanon hienoudet, ja poikarakkauden salat.


      • br.. kirjoitti:

        No joo, annoit melkoiset kyydit :) En ole edes keltään vakiobaarini nahkalakilta samanlaista menoa saanut. Osaat todellakin pyllypanon hienoudet, ja poikarakkauden salat.

        Puolinäppärä ei riitä sinne päinkään, muistatko :)

        Joudut olemaan SINÄ lopun ikääsi, et saa mun, etkä kenenkään muunkaan kadehtimasi ihmisen elämää vaikka esittelisit homofantasioitasi nolifesi loppuun asti :D


    • Kuvia...

      palstalaisista, joita sitten laita tietyin ajanjaksoin palstalle "kuka kuvassa" viesteillä. Pidän myös kirjaa palstalaisten sanomisista ja muista tiedoista.

      • kundi.kundine

        melko asiallista.


    • up.

      Niin minäkin keräilen!!

      Niin, tänäpäivänä on yhteiskunnassa tosi tosi sairaita ihmisiä irrallaan. Ennen kaikki pimpot olivat hullujen huoneessa ja pakkopaidassa vielä.

    • kundi.kundine

      tälle ei toi keräily oikee sopis. liia pitkäjänteist touhuu. enemmänki kamaa kertyis ku et sitä tiätosesti keräis.

      • nunnu.

        Oisko tää sit vähä samanlaine ku se.


      • nunnu.
        nunnu. kirjoitti:

        Oisko tää sit vähä samanlaine ku se.

        Eiku täl ois kyl muovipusseja yhes keittiön nurkas läjäs. Sit täl ois pahvii ja lasii kaapeis menos keräyksee. Sit yks mikä kertyy liian pitkää on biojäte - joskus tää laittas kyl sekajätteisiin sitä.


      • nunnu.
        nunnu. kirjoitti:

        Eiku täl ois kyl muovipusseja yhes keittiön nurkas läjäs. Sit täl ois pahvii ja lasii kaapeis menos keräyksee. Sit yks mikä kertyy liian pitkää on biojäte - joskus tää laittas kyl sekajätteisiin sitä.

        Voiks tota sanoo keräilyks, ku niist kuitenki on tarkotus hankkiutuu aika-ajoin eroon. Unohtu mainita viä keräyspaperi.
        Näitä tulis kuitenki kerättyy systemaattisesti, mut mitään muuta ei.


      • kundi.kundine
        nunnu. kirjoitti:

        Voiks tota sanoo keräilyks, ku niist kuitenki on tarkotus hankkiutuu aika-ajoin eroon. Unohtu mainita viä keräyspaperi.
        Näitä tulis kuitenki kerättyy systemaattisesti, mut mitään muuta ei.

        ei voi. jos keräilee jotai, ni sit sitä pitää jemmata eikä heittää meneen.


      • nunnu.
        kundi.kundine kirjoitti:

        ei voi. jos keräilee jotai, ni sit sitä pitää jemmata eikä heittää meneen.

        Onks sil yhtää muovipussii ja mis se säilyttäs niitä, ku tää keräis niit keittiön nurkkaa. Niil ei ois mitää kurii!


      • kundi.kundine
        nunnu. kirjoitti:

        Onks sil yhtää muovipussii ja mis se säilyttäs niitä, ku tää keräis niit keittiön nurkkaa. Niil ei ois mitää kurii!

        häh? väännä vaiks rullalle ja sit kaikki pussirullat vaiks yhtee muovipussii.


      • nunnu.
        kundi.kundine kirjoitti:

        häh? väännä vaiks rullalle ja sit kaikki pussirullat vaiks yhtee muovipussii.

        Ai niinku kääretortturulla? Mihis se muovipussi sitte laitetaa?


      • kundi.kundine
        nunnu. kirjoitti:

        Ai niinku kääretortturulla? Mihis se muovipussi sitte laitetaa?

        laita roikkuun jostai koukust johonki kaappiin.

        täl olis olo vähä ku niksipirkanpitäjäl. taitais olla röökitauko paikallaan.


      • nunnu.
        kundi.kundine kirjoitti:

        laita roikkuun jostai koukust johonki kaappiin.

        täl olis olo vähä ku niksipirkanpitäjäl. taitais olla röökitauko paikallaan.

        Tää tarttis kyl kirjanpitäjää. Mistäköhä löytäs?


    • pölyä.

      mur

      • Miltä pyllysi

        näyttää farkuissa?

        Linkitä kuva


      • Miltä pyllysi kirjoitti:

        näyttää farkuissa?

        Linkitä kuva

        pyllyltä farkuissa.

        enkä linkitä.

        mur


      • lökälöö
        Pikku-Murri kirjoitti:

        pyllyltä farkuissa.

        enkä linkitä.

        mur

        Sanoit kerran että käytät vain löysiä farkkuja. Miksi?


      • lökälöö kirjoitti:

        Sanoit kerran että käytät vain löysiä farkkuja. Miksi?

        no ku ne on mukavempia,

        mur


      • lökälöö
        Pikku-Murri kirjoitti:

        no ku ne on mukavempia,

        mur

        Olis mieletöntä joskus haistella löysiin farkkuihisi vellomaan jääneitä pierujasi!

        Naisen pierut haisee pahemmalle kuin miesten.

        mur


    • ___?

      Minä kerään autojen pölykapseleita ja venttiileitä mm. jalkapallon venttiili on aivan ykkönen. Ihmiset keräilevät mitä kummallisempia esineitä tai kokemuksia.
      Eräs nainen yritti "päästä" poikaystävänsä taloon. Suhde oli ilmeisesti katkolla, sillä hän ei käyttänyt ovea, vaan päätti kiivetä katolle ja pyrki taloon savupiipun kautta. Nainen jäi kuitenkin jumiin savupiippuun. Hänen poikaystävänsä ei ollut "kotona", joten kukaan ei kuullut hänen "avunhuutojaan". Naisen perhe etsi häntä kuumeisesti tuloksetta. Kun "poikaystävän" talovahti ilmesty paikalle kastelemaan kasveja, hän huomasi saman tien pistävän lemun ja löysi naisen ruumiin.

    • Johanna Kurkelaan liittyvää rekvisiittaa. Olen esmes. käynyt varastamassa hänen postilaatikkonsa.


      Pahoittelen.

      • Tipu tapu too

        tupo tepu tee.


    • Kuitteja... - Rahapussi on niitä aina ihan täynnä :(
      Kaikkia mainitsemiasi löytyy meiltäkin, mutta en minä niitä varsinaisesti kerää. - Niitä vain kertyy vuosien saatossa. - Tosin jossakin vaiheessa puolitin kokoelman.

    • KoppavaHoro

      Aku Ankan taskukirjoja. Mieheni keräilee tahtomattaan muumimukeja.

      • Haa, mäkin

        Mä tykkään niistä vanhemmista, ne on parhaita.


      • Haa, mäkin kirjoitti:

        Mä tykkään niistä vanhemmista, ne on parhaita.

        Nykyään muuten suuri osa, ellei suurin osa, Arabian Muumi-mukeista tehdään Thaimaassa.


      • KoppavaHoro
        Haa, mäkin kirjoitti:

        Mä tykkään niistä vanhemmista, ne on parhaita.

        Ai muumimukeista? :D Mikä tulee taskareihin niin mun on pakko sanoa, että tykkään uudemmista enemmän. Niissä on enemmän syvyyttä ja tekniikastakin on apua, mm. Tuplanollan seikkailuiden maailma on toteutettu hiton hyvin.
        Haluaisin toki vanhemmista lähinnä ensipainoksia tai vastaavia, mutta en ole fanaatikko. Toistaiseksi minulla on vasta noin 150 taskaria, eikä kokoelmallani ole keräilyarvoa, mutta ei se olekaan tarkoitukseni.


      • Tarkoitin ..
        KoppavaHoro kirjoitti:

        Ai muumimukeista? :D Mikä tulee taskareihin niin mun on pakko sanoa, että tykkään uudemmista enemmän. Niissä on enemmän syvyyttä ja tekniikastakin on apua, mm. Tuplanollan seikkailuiden maailma on toteutettu hiton hyvin.
        Haluaisin toki vanhemmista lähinnä ensipainoksia tai vastaavia, mutta en ole fanaatikko. Toistaiseksi minulla on vasta noin 150 taskaria, eikä kokoelmallani ole keräilyarvoa, mutta ei se olekaan tarkoitukseni.

        taskukirjoja, Akun. En tiedä miks, niissä on jotenkin sellainen aidompi tunnelma...


    • Hmm...noi aaltomaljakot, toikan linnut ja iittalan kivilyhdyt mä ymmärrän, mutta noi loput...what the fuck???

      Mä keräilen uistimia...

      • häpeä!

        Halveksitko muumeja? Ne ovat tunnetumpia maailmalla kuin mitkään aallot, toikat tai iittalat.


      • ...

        Meillä keräillään myös uistimia...tai no on keräilty vuosia ja lähdössä pikku hiljaa myyntiin nuo keräily uistimet...


      • häpeä! kirjoitti:

        Halveksitko muumeja? Ne ovat tunnetumpia maailmalla kuin mitkään aallot, toikat tai iittalat.

        Olkoon kuinka tunnettuja tahansa, niin mä en ymmärrä miksi kukaan aikuinen ihminen haluaa katsella lastensatuhahmoja tms. ruokapöydässään, makuuhuoneen seinällä, vaatteissaan,....jne.

        Meillä on yli 20 muumimukia ja yli 10 muumilautasta ja 10 kpl muumilusikoita. Lisäksi on ainakin Disney-hahmo paituleita ja jotain Disney-astioita....sitten on niitä ankkatauluja... En ymmärrä.


    • joitain kirjoja on kertynyt tuonne hyllyn reunalle, tyypillstä keräilymeininkiä, kun alueet ovat lopulta aika kapeita ... scifiä, filosofiaa, psykologiaa ...

      • kundi.kundine

        kirjat o iha jees mut niis olis sellane huono puoli, et niit ei välttis jaksa lukee enää uudestaa, ku tietäis mitä niis tapahtuis. et ne jäis niinku käyttämättä sen ekan kerran jälkee.

        muumimukistaki o enemmä hyötyy, jos raskii vaan käyttää, vaiks kahvimukina tai jotai.

        vai mite se kelais noit kirjoi?


      • kundi.kundine kirjoitti:

        kirjat o iha jees mut niis olis sellane huono puoli, et niit ei välttis jaksa lukee enää uudestaa, ku tietäis mitä niis tapahtuis. et ne jäis niinku käyttämättä sen ekan kerran jälkee.

        muumimukistaki o enemmä hyötyy, jos raskii vaan käyttää, vaiks kahvimukina tai jotai.

        vai mite se kelais noit kirjoi?

        Joidenkin kirjoittelijoiden ajatuksiin on mukava palata. Jos kirja löytyy kotoa, mikäs sen mukavempaa.


    • Penskana keräsin monenmoista. Ulkomaalaisia sanomalehtiä (oli varmaan 50 eri maasta), erilaisia pullon kruunukorkkeja, kuparisia pennin ja 5 pennin kolikoita jne...

      Nyttemmin kerään vain Aku Ankkoja, fyrkkaa ja erityiseti elämyksiä. Kaikkeahan pitää kokeilla, paitsi kansantanssia ja sukurutsaa. Helikopterilla lentämistä, laitesukellusta, lumilautailua, purjehdusta, benji- ja laskuvarjohyppyä jne. Nyt olisi haaveena esimerkiksi ralliauton kyytiin pääseminen.

    • Ota yhteyttä johonkin etelä-Suomen autourheilukerhoon. Se ei varmaan maksa paljon. Esim. meidän kerho järjestää sillai, että harjoituspätkien yhteydessä pääsee joidenkin kuskien kyytiin. Esim. jonkun Mitsun EVO kutosen kyytiin pääseminen maksaa joku 20-40 euroa. Vauhtia on ensikertalaiselle varmasti riittävästi... monelle jopa liikaa.

    • Huono keräilemään yhtikäs mitään. Aina jää keräily jotenkin kesken ja innostus hiipuu. Olen joskus keränyt munia :D Siitä sain kuulla kuittailua aika paljon, aika monelta.. Siis lasisia, keraamisia, puisia ym. _linnun_ munia :) ne oli yhteen aikaan sellaisella laakealla vadilla, kunnes laitettiin tuvaan pieniltä kätösiltä.

      Noista mitä mainitsit niin Pentikin Vaniljaa on itsellä myöskin, aika kattava satsi, ja sitä kai keräilen, kun lohkee lautasista pesukoneessa joskus pala tms.Niin uusi tilalle. Eli ainakin tusina on tota sarjaa melkein kaikkea, jotain puuttuu.

      Lisäksi kirjoja. Joskus keräilin jotain klassikkoteoksia (vain mieluisia) jonkun listan mukaan (olisko yliopiston kirjallisuuden luennolta saatu) mutta lista hävisi eikä sit muutenkaan jaksanut, kun hyllyt täyttyy kirjoista liikaa muutenkin. Levyjä, dvd:eitä ym kerääntyy ihan keräilemättä myöskin.

      Sitten second hand kaupoista keräilin aikanaan 60- 70-luvun vaatteita, etenkin nahkarotseja, mutta ei niitäkään enää mihkään mahdu..

      • Unohdin, että eniten olen keräillyt tietty noita leffa-julisteita! Vanhoja sellaisia, ja omia suokikkeja tietty.Ne ei paljon maksanutkaan silloin kun keräsin, sai jopa ilmaiseksi. Enimmäkseen ne oli vanhoja, jotain nykyelokuvien julisteita kelpuutin, mutta yleensä ne oli rumempia. Olen käyttänyt niitä sisustuksessa, kehystettynä. Jopa yhden työpaikan huoneen olen sisustanut niillä :)

        Ja joku on näköjään suivaantunut mun keräilykohteista (miinus mätkähti) :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Unohdin, että eniten olen keräillyt tietty noita leffa-julisteita! Vanhoja sellaisia, ja omia suokikkeja tietty.Ne ei paljon maksanutkaan silloin kun keräsin, sai jopa ilmaiseksi. Enimmäkseen ne oli vanhoja, jotain nykyelokuvien julisteita kelpuutin, mutta yleensä ne oli rumempia. Olen käyttänyt niitä sisustuksessa, kehystettynä. Jopa yhden työpaikan huoneen olen sisustanut niillä :)

        Ja joku on näköjään suivaantunut mun keräilykohteista (miinus mätkähti) :)

        Hihiii :D Ja Halloween-BÖÖÖÖ miinustajalle> :DD

        Miten jotain voi noin kismittää jonkun _keräily_kohteet, että lätkii siksi miinuksia?
        Olikohan ne ne munat, vai yliopiston mainitseminen (en ole valmistunut yliopistosta, sain sen listan kaverilta, että helpottavaksi tiedoksi :D) tai nahkatakit ? Tämä jäänee ikuikseksi palstamysteeriksi jälleen, ainakin minulle :P

        Öitä ;)


    • rose18

      muistoja.

      kerran mainitsin että heitin meneen napa tyngän..
      no löysin sen kuitenkin ensikihara rasiasta muuton aikana,eikä sitä enään viitti heittää menee. 8D

      • väliaika

        muistot on keveitä kantaa, eikä niitä tarvitse vakuuttaa

        Meillä on samat keräilykohteet.

        Mitä muuten ovat napatyngät tai ensikihararasiat?


      • rose18
        väliaika kirjoitti:

        muistot on keveitä kantaa, eikä niitä tarvitse vakuuttaa

        Meillä on samat keräilykohteet.

        Mitä muuten ovat napatyngät tai ensikihararasiat?

        tuota lapsen viikon iässä irtoova napatynkä(osa napanuoraa )-

        ehkä vähän iljettävä muisto

        ensikihara rasia on saatu ristiäis lahjaksi johon voi laittaa ensi kiharan kun ekaa kertaa leikkaa lapsensa hiukset tai hiuksia. 8)



        ei ne muistot ole aina keveitä 8)


    • antimuumitar

      Kirjoja ja veden hiomia puunkappaleita.

      Muumi-astiat ovat minusta vastenmielisiä, mutta niitä on meillä paljon. Saadaan lahjaksi. Olen myynytki, mutta aina tulee lisää.

      Grrr

    • on vähän joo

      Miehesi?? Ei nu ole miehen keräilykohtaita.

    • Hähä!

      Panoja

    • Miesmiesmiesmiesmies

      Keräilen pakkeja naisilta.
      Kokoelmani 17 vuoden ajalta on jo aika mittava ja kasvaa vaan koko ajan.
      Täytyy sen verran mainostaa, että tämä on kyllä todella vaikea, masentava ja kallis harrastus. Taidan seuraavaksi ryhtyä keräämään vaikka ravihevosia. Tulisi ainakin paljon halvemmaksi.

      • Kannattaa kertoa tuosta harrastuksesta Sinkut-palstalla. Siellä on runsain mitoin alan harrastajia.


    • Miesmiesmiesmiesmies

      Kiitti vinkistä Ratikkakuski!
      Siirryn tuonne Sinkut-palstalle jakamaan keräilyn ilosanomaa.
      On se vaan niin mukavaa tavata joskus samanhenkisiä harrastuskavereita.

    • Miehiä ja olut tölkkejä.
      Ei vain mitenkään raaskisi heittää niitä aina menemään...
      Niitä tölkkejä siis. On ne niin nättejä...

      No ei, mutta vakavasti...Keräilen plekuja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe