Kuluttajaviraston ohje

osssss

Autonvalmistaja ei saa vaatia asiakkaan itse maksamissa määräaikaishuolloissa oman merkkikorjaamonsa käyttämistä.

11

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin kyseessä on yleensä maahantuoja, joka niitä vaatimuksia esittää. Mikään ei myöskään estä vaatimasta, mutta mihin se vaikuttaa?

Takuu ei saa kuluttajasuojaviranomaisen mukaan mennä, vaikkei autoa käytäkään maahantuojan huollossa. Jos takuun lisäksi tarjotaan jotakin muuta, kuten esimerkiksi maksutonta hinauspalvelua rikkoutumisen yhteydessä, voidaan tietysti vaatia, että auto on huollettu heidän huollossaan...

• osssss

Liikkumisturva on turha kun kasko kattaa mm. hinaukset.

• osssss kirjoitti:

Liikkumisturva on turha kun kasko kattaa mm. hinaukset.

Kaskoa käyttäessä napsahtaa ainakin omavastuu, mahdollisesti menee vielä bonuksiakin...

• osssss
        The_Rat kirjoitti:

Kaskoa käyttäessä napsahtaa ainakin omavastuu, mahdollisesti menee vielä bonuksiakin...

Hinauksessa ei omavastuuta.Tullut VW autojen käytössä asia hyvin tutuksi.

• :-o
        osssss kirjoitti:

Noniin, nyt on saatu tasavahvat jankkaajat vastakkain. Odotan mielenkiinnolla, kuinka kauan jaksavat...

:-)

• osssss kirjoitti:

Korvaako kaskosi ilman omavastuuta myös seuraavan:

> Mikäli autoa ei saada Volkswagen-korjaamolla ajokuntoon
        > samana päivänä, saat vaihtoehtoisesti
        >
        > sijaisauton enintään kolmeksi vuorokaudeksi
        > yhden yön yöpymisen kaikille autossa matkustaneille

Siinä olen samaa mieltä, että tuo VW:n liikkumisturva on täysin turha kapistus, mutta itselläni tämä kyllä johtuu siitä, että jos VW:ssä jotain ehdottoman hyvää on, on se sen toimintavarmuus. Ei niin mitään liikkumiseen vaikuttavaa vikaa ole edes aavistellut kohta kuuden vuoden aikana... Lukuunottamatta sitä kertaa, kun vaimo tankkasi bensaa tankkiin, mutta siitäkin selvittiin säikähdyksellä kun tajusi virheensä ennen käynnistämistä. :)

• Juujuu juus....

Ensinnäkin ei ole muuta väitettykään, että maahantuojahan se on vaatinut käytettäväksi sen korjaamoa.

Kuluttajavirasto taas vaatii, ettei noin voi menetellä. Eli takuiden pitää olla voimassa jos auto huolletaan ohjelman mukaan muualla kuin maahantuojalla. Turhaa siihen on sotkea takuuasioita kaikkine lisineen. Mutta jänkää nyt taas tapasi mukaan selvässä asiassa. Niin voihan vaatia niin kuin sinäkin esität kaikenlaista pask. vaatimuksia. Tosin eivät vaikuta lopputulokseen mitään. Kaikki takuun yhteydessä kirjatut jutut säilyy. Mikä tässä on taas niin vaikeaa?

Kuluttajavirastolle menee pisteet.

• Juujuu juus.... kirjoitti:

Ensinnäkin ei ole muuta väitettykään, että maahantuojahan se on vaatinut käytettäväksi sen korjaamoa.

Kuluttajavirasto taas vaatii, ettei noin voi menetellä. Eli takuiden pitää olla voimassa jos auto huolletaan ohjelman mukaan muualla kuin maahantuojalla. Turhaa siihen on sotkea takuuasioita kaikkine lisineen. Mutta jänkää nyt taas tapasi mukaan selvässä asiassa. Niin voihan vaatia niin kuin sinäkin esität kaikenlaista pask. vaatimuksia. Tosin eivät vaikuta lopputulokseen mitään. Kaikki takuun yhteydessä kirjatut jutut säilyy. Mikä tässä on taas niin vaikeaa?

Kuluttajavirastolle menee pisteet.

Tuota... Aloittaja kyllä väitti, että valmistaja esittäisi nämä vaatimukset.

> Eli takuiden pitää olla voimassa...

Juu.

> Turhaa siihen on sotkea takuuasioita

Ööö?

> Kaikki takuun yhteydessä kirjatut jutut säilyy.

Niin... Mutta takuun ulkopuoliset eivät välttämättä säily.

Onko sinulla kaikki ihan hyvin?

• Juu....
        The_Rat kirjoitti:

Tuota... Aloittaja kyllä väitti, että valmistaja esittäisi nämä vaatimukset.

> Eli takuiden pitää olla voimassa...

Juu.

> Turhaa siihen on sotkea takuuasioita

Ööö?

> Kaikki takuun yhteydessä kirjatut jutut säilyy.

Niin... Mutta takuun ulkopuoliset eivät välttämättä säily.

Onko sinulla kaikki ihan hyvin?

Hieno homma, kun auton valmistaja antaa hinaustakuun. Minä kun olen luullut, että se on maahantuoja. Saksassa merkkikohtaiset tiepalvelut ovat erikseen. Nyt on kaikki hyvin.

• osssss kirjoitti:

osssss kirjoitti:
        "Hinauksessa ei omavastuuta.Tullut VW autojen käytössä asia hyvin tutuksi."

Minun autojani ei ole tarvinnut vielä koskaan hinata, mutta minulla ei ole koskaan ollutkaan VW:tä ja tuskin tuleekaan.
        Ajanut olen pikkuautoilla yhteensä lähes miljoona kilometriä ja siitä ranskalaisilla noin 70 %.
        Eikä minulla koskaan ole ollut kaskoakaan...

• kallista säästöä??

Eipä ei, mutta kannattaa harkita kuitenkin muiden käyttämistä. Uuteenm autoon tehdään todella useasti jotain tehtaan kamppanja korjauksia, muutoksia ja päivityksiä, näitä ei pärnäset tee ja siksi takuun säilyminen ei ole mitenkään varmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      316
      5067
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1461
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1386
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    Aihe