Kohteliaisuudet

Etenkin ulkonäköön liittyen.
Kuuluuko niitä antaa.
Se on päivän selvää, että miehet ei niitä toisilleen.
Se on suht selvää, että naiset niitä kyllä toisilleen.

Mutta mites sitten ristiin. Kuuluuko niitä... saako niitä... antaa.
Olen melko varma että jos antaisin esim. työkaverille joku kerta, kun hän on selkeästi laittautunut, niin se tuntuisi hänestä hyvältä. Luulen. Osaan olla vaikuttamatta limaiselta oksetukselta. Luulen. Ei en mä oikein osaa vaikuttaa limaiselta, varmaan vaikka yrittäisin.

No jokatapauksessa jätän kohteliaisuudet antamatta, jo ihan sen takia, että pelkään että ne otetaan kiinnostuksen osoituksena. Mikä on työpaikalla hieman ei toivottava asia.

Entä noin muuten. Etenkin jos ei haittaa, vaikka ne tulkittaisiinkin kiinnostuksen osoitukseksi. Esim. kaupan nätti kassa, on käynyt kampaajalla ja näyttää oikein upealta. Tässä taas tulee mieleen se, että ei kaupan kassalle kukaan käy noita heittämään, ellei ole luiden ytimiä myöten limainen otus.

No minä pelaan varmanpäälle enkä jaa kohteliaisuuksia. Tosin epäilen sen olevan virhe.

http://www.youtube.com/watch?v=yakx7XC6eg0

27

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,

      no niitä ulkonäköä kehuvia "limaisia otuksia" tapasi kaupan kassalla parhaimpina aikoina parikin päivässä. et anna mennä vaan jos siltä tuntuu, tuskin se kassaneiti siitä järkyttyy eikä tilanne ole hänelle ennennäkemätön.

      duunikavereiden kanssa varovaisemmin. spontaani kohteliaisuus ilman et vaikuttaisi olevan mtn taka-ajatuksia on varmaan useimmille ja useimmissa paikoissa ok, limaisen ällöttävä kuolaus ei. toisaalta ihmiset tulkitsevat tilanteita eri tavalla ja kehumisenkin voi joku kokea häirinnäksi.

      • sillitrooli

        Miksi asiakaspalvelijan ulkonäköä kehuva mies on limainen ällöpaska?

        P.S. En ole tehnyt sitä kertaakaan, ei tartte alkaa minua arvostella.


      • ,,,,,,,,,,,,
        sillitrooli kirjoitti:

        Miksi asiakaspalvelijan ulkonäköä kehuva mies on limainen ällöpaska?

        P.S. En ole tehnyt sitä kertaakaan, ei tartte alkaa minua arvostella.

        Kysy hahmotelmalta. Hänen sanojaan lainasin.


      • ex-parturi
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Kysy hahmotelmalta. Hänen sanojaan lainasin.

        Itse olen opiskellut parturi.kampaajaksi ja voin sanoa ettei ole kivaa kun sua tuijotetaan ison peilin kautta ja arvostellaan katseella ulkonälöä. Jos siinä olisi muuten asiallinen ihminen ja sanoisi jonkin pienen kohteliaisuuden asia olisi eri.


      • ,,,,,,,,
        ex-parturi kirjoitti:

        Itse olen opiskellut parturi.kampaajaksi ja voin sanoa ettei ole kivaa kun sua tuijotetaan ison peilin kautta ja arvostellaan katseella ulkonälöä. Jos siinä olisi muuten asiallinen ihminen ja sanoisi jonkin pienen kohteliaisuuden asia olisi eri.

        eikö siihen totu aika nopeesti? asiakaspalvelutöissä yleensä näkee sen verran outoja ihmisiä ja tilanteita että viimeistään parin vuoden jälkeen mikään ei enää hätkähdytä.


      • ex-parturi
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        eikö siihen totu aika nopeesti? asiakaspalvelutöissä yleensä näkee sen verran outoja ihmisiä ja tilanteita että viimeistään parin vuoden jälkeen mikään ei enää hätkähdytä.

        Noh, uskoo ken haluaa mutta kapan (asiakkaan suoja) alla käteen vetämiseen ei totu. Tätä tapahtuu nimenomaan koulussa..


      • ,,,,,,
        ex-parturi kirjoitti:

        Noh, uskoo ken haluaa mutta kapan (asiakkaan suoja) alla käteen vetämiseen ei totu. Tätä tapahtuu nimenomaan koulussa..

        ei saat-ana. oikeesti??! eikö noita oppilastöitä oo vielä opettajatkin vahtimassa? :O


      • ex-parturi kirjoitti:

        Noh, uskoo ken haluaa mutta kapan (asiakkaan suoja) alla käteen vetämiseen ei totu. Tätä tapahtuu nimenomaan koulussa..

        Haluan huomauttaa, mikä tietenkin on kaikille selvää, että en tarkoittanut kohteliaisuukilla tiskille laukeamista.


      • ex-partui
        ,,,,,, kirjoitti:

        ei saat-ana. oikeesti??! eikö noita oppilastöitä oo vielä opettajatkin vahtimassa? :O

        Ihan oikeesti, aika järkyttävää noin 16-18 vuotiaan silmin.. Ja luokat on isoja ja opettajia yleensä silloin yks, korkeintaan kaks. Ja joo lopetin leikkaamisen, menin opettajan luo ja sanoin että tuskin mun tota tarvii leikata loppuun. Mut näitä löytyy.


      • ex-parturi
        hahmotelma kirjoitti:

        Haluan huomauttaa, mikä tietenkin on kaikille selvää, että en tarkoittanut kohteliaisuukilla tiskille laukeamista.

        No tää nyt oli ihan sivu keskustelu, joka vaan käynnisty tuosta aloituksesta.. :)


      • mies ihmeissään
        ex-partui kirjoitti:

        Ihan oikeesti, aika järkyttävää noin 16-18 vuotiaan silmin.. Ja luokat on isoja ja opettajia yleensä silloin yks, korkeintaan kaks. Ja joo lopetin leikkaamisen, menin opettajan luo ja sanoin että tuskin mun tota tarvii leikata loppuun. Mut näitä löytyy.

        eipä ole tullut mieleen mut toihan on just yks paikka joka tietysti houkuttelee noita pervoja...

        hyi helvetti


      • Runkkaava asiakas
        ex-partui kirjoitti:

        Ihan oikeesti, aika järkyttävää noin 16-18 vuotiaan silmin.. Ja luokat on isoja ja opettajia yleensä silloin yks, korkeintaan kaks. Ja joo lopetin leikkaamisen, menin opettajan luo ja sanoin että tuskin mun tota tarvii leikata loppuun. Mut näitä löytyy.

        Höh, olitpas tyly! Varsinainen nirppanokkaprinsessa.Tuollainen on AT-miehen harvoja tilaisuuksia päästä lähikontaktiin teininaisen kanssa. Pitää siitä ottaa kaikki irti. Mitä se sinua haittaa jos vähän kiskoo kintaaseen, ottaisit sen kohteliaisuutena.


    • Kuvaton=ruma :P

      Tottakai on kiva kuulla kohteliaisuuksia, mutta se miten sen sanoo kertoo ehkä "kiinnostuksesta". Monesti olen sanonut miehelle (puoli tutulle) kohteliaisuuksia, mut asiallisesti, ettei nimenomaan näitä ei toivottuja isku yrityksiä tule.

      Tietysti jos mulle joku mies tulis työpaikalla sanomaan jotain ulkonäöstä, en ehkä sitä pitäisi niinkään sopivana.. Noh tähän(kin) asiaan on niin monta näkökulmaa.

      • Niin mutta onkohan mielikuva siitä, että miehet joilla on pokkaa antaa kohteliaisuuksia ovat hieman onnekkaampia, mitä tulee naisiin... Vai miten sen muotoilisi.

        Tällaiset... pelimiehet... Miksi niitä sanoisi. Ei ehkä mitään välimerenmies tyylin yliampuvaa stereotyyppistä kehumista, joka sekin toimii käsittääkseni joihinkin naisiin. Ei sillä että olisin kokeillut tai edes kykenisin moista suoritusta pokkana tekemään, ilman että oma itsesäätely ei pistäisi mua oksentamaan lauseiden välissä. Vaan vähän hillitympi tyyli, mutta kuitenkin hieman tällaista tavallista pidättyväisyyttä rikkova...

        Ja sehän on kuvattomien ongelma se.


      • kuvaton = ruma
        hahmotelma kirjoitti:

        Niin mutta onkohan mielikuva siitä, että miehet joilla on pokkaa antaa kohteliaisuuksia ovat hieman onnekkaampia, mitä tulee naisiin... Vai miten sen muotoilisi.

        Tällaiset... pelimiehet... Miksi niitä sanoisi. Ei ehkä mitään välimerenmies tyylin yliampuvaa stereotyyppistä kehumista, joka sekin toimii käsittääkseni joihinkin naisiin. Ei sillä että olisin kokeillut tai edes kykenisin moista suoritusta pokkana tekemään, ilman että oma itsesäätely ei pistäisi mua oksentamaan lauseiden välissä. Vaan vähän hillitympi tyyli, mutta kuitenkin hieman tällaista tavallista pidättyväisyyttä rikkova...

        Ja sehän on kuvattomien ongelma se.

        No mut silti, kyl ihmisellä pitää pokkaa sen verran olla et pystyy sanomaan mitä ajattelee, ei kai siinä mitään menetä, tietysti tiettyyn pisteeseen asti. En ite ainakaan koskaan oo menettäny, muutenkin oon suorasanainen ja odotan kai sitä muiltakin. Toki ihmiset on erilaisia

        Ja joo, ei ole ihmisillä taitoa lukea toisten ajatuksia, joten selkeyttäähän se. Tietysti tälläiset imelät kehumiset, jotka menee täysin övekiks on naurettavia, koska ne on yleensä täyttä esitystä ja ainakin minä saan niistä vain hyvät naurut.

        kuvattomat on kuvattomia, mut kuvattomana on helppo kirjoittaa :P


      • kuvaton = ruma kirjoitti:

        No mut silti, kyl ihmisellä pitää pokkaa sen verran olla et pystyy sanomaan mitä ajattelee, ei kai siinä mitään menetä, tietysti tiettyyn pisteeseen asti. En ite ainakaan koskaan oo menettäny, muutenkin oon suorasanainen ja odotan kai sitä muiltakin. Toki ihmiset on erilaisia

        Ja joo, ei ole ihmisillä taitoa lukea toisten ajatuksia, joten selkeyttäähän se. Tietysti tälläiset imelät kehumiset, jotka menee täysin övekiks on naurettavia, koska ne on yleensä täyttä esitystä ja ainakin minä saan niistä vain hyvät naurut.

        kuvattomat on kuvattomia, mut kuvattomana on helppo kirjoittaa :P

        Ei minua ole kuva jarruttanut... Valitettavasti.


      • kuvaton = ruma
        hahmotelma kirjoitti:

        Ei minua ole kuva jarruttanut... Valitettavasti.

        Se on kyllä huomattu, valitettavaa sinun kannalta. Mut rohkeesti vaan kehumaan sitä kaupankassaa/työkamua. Mut pidä asiallisena ni ei tuu häirintä syytöksiä.


      • kuvaton = ruma kirjoitti:

        Se on kyllä huomattu, valitettavaa sinun kannalta. Mut rohkeesti vaan kehumaan sitä kaupankassaa/työkamua. Mut pidä asiallisena ni ei tuu häirintä syytöksiä.

        En minä nyt jotain tiettyä kassaa tässä ajatellut en...

        Ja paljon valittettavampaa se on teidän kannaltanne. Minuahan tämä paskan syytäminen viihdyttää hetkittäin.


      • kuvaton = ruma
        hahmotelma kirjoitti:

        En minä nyt jotain tiettyä kassaa tässä ajatellut en...

        Ja paljon valittettavampaa se on teidän kannaltanne. Minuahan tämä paskan syytäminen viihdyttää hetkittäin.

        Ja meitä muita sen lukeminen, tuskin täällä muuten kehtaa norkoilla kun on ulkonakin noin kaunis kaatosade..


    • deft

      Jos pitää ajatella jokaista sosiaalista kanssakäymistä noin paljon, on varmaankin parasta herätä tähän maailmaan. En pysty ymmärtämään...eikö sinua olla kasvatettu puhumaan ihmisille niin sanotusti "normaalein" tavoin?

      Oh well...

      Pieleen meni jo siinä, etteivät miehet muka toisilleen kohteliaisuuksia sanoisi. Ulkonäköön liittyen.
      Hyvin istuvista housuista ja hienoista lenkkareista (sehän nyt on niiden tarkoitus, d'uh) saa ja pitääkin sanoa, ainakin meilläpäin. Ja hiuksistakin voi sanoa, kun ei kaikki miehet itse peilistä omaa lärviään tuijota.

      O tempores, o mores...

      • Joo jokaista kanssakäymistä ajattelen ja analysoin kriittisesti, eikä minua ole kasvatettu puhumaan ihmisille normaalein tavoin.

        Sä näet mun sielun.


      • deft
        hahmotelma kirjoitti:

        Joo jokaista kanssakäymistä ajattelen ja analysoin kriittisesti, eikä minua ole kasvatettu puhumaan ihmisille normaalein tavoin.

        Sä näet mun sielun.

        Unohdit laittaa merkit siitä mihin sarkasmi loppuu.
        Ehkä aloitus vain kuulosti niin älyttömältä että tuli sanottua mitä sanoin.
        Oliko aloituksessa muuten edes mitään pointtia? Pitikö tästä saada keskustelua aikaan?


      • leikkuukone

        Sun hiuksista sitä sanottavaa vasta löytyykin


      • deft kirjoitti:

        Unohdit laittaa merkit siitä mihin sarkasmi loppuu.
        Ehkä aloitus vain kuulosti niin älyttömältä että tuli sanottua mitä sanoin.
        Oliko aloituksessa muuten edes mitään pointtia? Pitikö tästä saada keskustelua aikaan?

        Aloitus koski lähinnä sitä, että miten ihmiset ottaa sen kun tulee moisia kohteliaisuuksia. Luulen.


    • mssawo

      Se on totta että meille naisille on ihan luontevaa jaella kohteliaisuuksia toisille naisille erityisesti ulkonäköasioissa. Työkavereille, ainakaan miespuolisille, en lähtisi kohteliaisuuksia jakelemaan koska se todellakin saatetaan käsittää kiinnostuksen osoituksena jos kyseessä on ulkonäköön liittyvä kohteliaisuus. Voihan sitä tietysti todeta työkaverille jotain työnsuoritukseen liittyvää tyyliin että "kyllä sinä osaat tuon homman niin mahtavan hyvin" tms.

    • Jaa a itte olen muutamaan kertaan kommentoinut naisia baarissa yleensä kännissä ja netissäkin erästä. Mutta vastaavasti olen kyllä kuullut kommenttia naisilta arkitilanteissa useasti... kuten ex-työpaikalla työparinani ollut nainen kommentoi useasti mua erilaisin kommentein.

      No kuitenkin niin normaalisti en kyllä itte kommentoi mitään ellei siihen ole erikseen aihetta.

    • Olen kerran möläyttänyt yhdelle asiakkaalle, etten millään voinut uskoa hänen olevan sen ikäinen kun oli niin hyvin säilyneen näköinen. Hän vain hymyili ja kiitti.
      Siis oikeesti oisin voinut saada siitä hyvästä potkut. Täysin sopimatonta toimintaa.

      Mulla on käytössä tällä hetkellä aika näyttävä koru. Sitä puolestaan asiakkaat kehuvat, vähintään 1 päivässä.

      Olen muutaman kerran kehunut jotain söpöjä miehiä baarissa, tai kertonut mieltyneeni hänen käyttämäänsä tuoksuun (taas tää tuoksujuttu).

      Töissä kyllä kehutaan kilvan toisiamme, mutta me ollaankin kaikki naisia. Mutta kun välillä on niitä miehiäkin työyhteisössä niin kehutaan kyllä tukanleikkuuta ym. Kai se helpompaa naisille ylipäätään on. Siis se ristiin kehuminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      162
      2610
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1218
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      906
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      32
      801
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      85
      755
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      48
      745
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      742
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      690
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      687
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      68
      686
    Aihe