MISTÄ JUMALAN VOI LÖYTÄÄ?

Joskus kuulee kysymyksen miten Jumalan voisi löytää ja mistä Häntä pitäisi etsiä. Joku vielä voi väittää Jumalan piileksivän ihmiseltä kun Hän ei astu esille ja näytä itseään.

Jumala lupaa itse että ihminen löytää Hänet kun ihminen etsii Häntä kaikesta sydämestään. Jumala on siis ihmisen löydettävissä ja Hän on todellinen persoona joka voidaan kohdata. Se, joka on löytänyt, voi sitten kertoa toisille ihmisille löydöstään. Niin uskovat tekevätkin kun kertovat uskoon tulostaan. En ole koskaan kuullut kenenkään uskovan kertovan teoreettisesta uskoon tulostaan kuinka hänelle on opetettu että nämä uskon asiat ovat ja miten hänen tulee uskoa. Kaikki uskoon tulleet ihmiset kertovat Jumalan henkilökohtaisesta kohtaamisestaan.
http://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8&feature=related

Jeremia 29:13 "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne."

Apt 17:24-28 "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,"

Jumala näyttää näiden Raamatun Sanojen perusteella olevan meitä hyvin lähellä. Mutta ymmärrämmekö me kuinka lähellä Jumala on meitä jokaista?

Etsin kerran silmälasejani kuumeisesti enkä löytänyt.
Vaimoni oli katsellut touhujani ja kysyi sitten että mitä sinä etsit. Minä vastasin että silmälasejani minä etsin. Silloin vaimo naurahti ja sanoi että ne ovat nokallasi.

Jumala "piileksii" suurin piirtein yhtä lähellä ihmistä kuin minun silmälasit olivat minusta. Lasini olivat niin lähellä minua että en uskonut niiden olevan niin lähellä. Siksi en löytänyt niitä. Jumalakin on lähempänä ihmistä kuin ihminen edes aavistaa, niin että ihminen ei huomaa Häntä. Jumala on siinä missä ihminen avaa sydämensä ottamaan Jeesuksen Kristuksen vastaan (Joh 1:10-14).

Jumala on nöyrtymisen matkan päässä. Tämä matka voi olla pitkä mutta se voi olla lyhyt. Se riippuu siitä koska ihminen nöyrtyy ja polvistuu Jeesuksen Kristuksen eteen tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä. Jumala on sydämen päätöksen etäisyydellä ihmisestä. Jumalaa ei siis tarvitse lähteä etsimään mistään. Tarvitsee ainoastaan tehdä sydämessään päätös seurata Jeesusta Kristusta ja Jumala on siinä. Ihminen siis päättää itse kuinka kaukana Jumala on hänestä. http://www.jaikal.se/48683125

Jumala kohdataan viimeistään siinä vaiheessa kun tunnustetaan Herra Jeesus Kristus ihmisten edessä omaksi Herraksi. Silloin pelastutaan. Suun tunnustus johtaa välittömään pelastusvarmuuteen ja ihminen tietää kohdanneensa Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa.

Sana oli Jumala ja Sana ts. Jumala tuli lihaksi (Joh 1:1,14).
lue Room 10:9-10. Sana ts. Jumala on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi. Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi sinä pelastut. Suun tunnustuksella pelastutaan.

Joku voi nyt sanoa että eihän Jeesusta voi tunnustaa Herraksi. Se on vaikeaa. Et varmasti voi tunnustaa Jeesusta Herraksi mikäli Jeesus ei ole Herrasi. Mikäli sinä et ole ottanut vastaan Jeesusta Herraksesi, Hän ei ole Herrasi. Silloin sinä et myöskään voi tunnustaa Häntä Herraksesi.

Mutta välittömästi kun otat Jeesuksen vastaan Herraksesi omin sanoin, Jeesus tulee sydämeesi asumaan. Silloin Hän on Herrasi ja sinä voit tunnustaa Hänet ihmisten edessä. Niin yksinkertaista se on.

http://www.youtube.com/watch?v=qHKHLRidM4k

36

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kuka kerskaa löytäneensä persoonan kaltaisen Jumalan, hän ei ole löytänyt oikeata Jumalaa, sillä Jumala ei ole mihinkään persoonaan verrattavissa; [Jes.40:18,25: 46:5]

Apostolien teot 17
      27 "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
      28 sillä - h ä n e s s ä - m e - e l ä m m e - ja -
      l i i k u m m e - ja - o l e m m e, - niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'
      29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on saman kaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema."

Roomalaiskirje 1
      19 "sen tähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen
      t e o i s s a n s a - t a r k a t a a n, - maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. - - -
      23 ja ovat - k a t o a m a t t o m a n - J u m a l a n - kirkkauden
      m u u t t a n e e t - k a t o a v a i s e n - i h m i s e n - ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten - k u v a n - k a l t a i s e k s i "

Isä Jumala on nähtävissä vain "takaapäin", kun hän "on siirtänyt jo kätensä pois" tekojensa päältä. Vasta silloin Jumalan teot ovat nähtävissä "hänen teoissansa", [Ef.2:10]

• ""Jos kuka kerskaa löytäneensä persoonan kaltaisen Jumalan, hän ei ole löytänyt oikeata Jumalaa, sillä Jumala ei ole mihinkään persoonaan verrattavissa; ""

Huomenta Ekivaari.Noinhan se on ja ihmetyttää miten sitkeästi opetuksen kautta on ihmisille muodostunut käsite,- miten Jumala olisi persoona tai miten Jumalan voisi nähdä. Koko asian punainen lanka onkin se todellisuus, että Jumala on Henki ja näin Jumala mahdollistuu olemaan kaikkialla ja kaikki kaikessa. Niin, jaikalin/kin mielikuvista ilmenee, miten vaikea hänen on ymmärtää ja uskoa, miten Jumala oli Jeesuksessa,- mutta silti Jeesus ei ollut Jumala.

Niin, kuten aiemminkin on pohdittu, niin Jumala ei puhu persoonallisesti,- koska ei ole persoona. Jumala puhuu ...aina.... jonkun kautta,- koska on Henki.

• Love Letter

Isän Rakkauskirje

Lapseni...

Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta.
      Ps. 139:1

Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
      Ps. 139:2

Tunnen kaikki sinun tiesi.
      Ps. 139:3

Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
      Matt. 10:29-31

Tein sinut minun kuvakseni.
      1. Moos. 1:27

Minussa sinä elät, liikut ja olet.
      Ap.t. 17:28

Sillä sinä olet minun lapseni.
      Ap.t. 17:28

Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
      Jer. 1:4-5

Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
      Ef. 1:11-12

Et ollut vahinko.
      Ps. 139:15-16

Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.
      Ps. 139:15-16

Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
      Ap.t. 17:26

Sinä olet ihme, suuri ihme.
      Ps. 139:14

Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
      Ps. 139:13

Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
      Ps. 71:6

Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan.
      Joh. 8:41-44

En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
      1. Joh. 4:16

Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
      1. Joh. 3:1

vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.
      1. Joh. 3:1

Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
      Matt. 7:11

Sillä minä olen täydellinen Isä.
      Matt. 5:48

Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
      Jaak. 1:17

Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi.
      Matt. 6:31-33

Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa.
      Jer. 29:11

Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
      Jer. 31:3

Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla.
      Ps. 139:17-18

Minä iloitsen sinusta laulaen.
      Sef. 3:17

En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
      Jer. 32:40

Sillä sinä olet minun aarteeni.
      2. Moos. 19:5

Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani.
      Jer. 32:41

Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
      Jer. 33:3

Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
      5. Moos. 4:29

Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
      Ps. 37:4

koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
      Fil. 2:13

Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella,
      Ef. 3:20

sillä olen suurin rohkaisijasi.
      2. Tess. 2:16-17

Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi.
      2. Kor. 1:3-4

Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
      Ps. 34:18

Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan.
      Jes. 40:11

Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.
      Ilm. 21:3-4

Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä.
      Ilm. 21:3-4

Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.
      Joh. 17:23

Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
      Joh. 17:26

Hän on olemukseni täydellinen kuva.
      Hepr. 1:3

Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
      Room. 8:31

ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.
      2. Kor. 5:18-19

Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon.
      2. Kor. 5:18-19

Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan.
      1. Joh. 4:10

Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi.
      Room. 8:31-32

Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut.
      1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani.
      Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat.
      Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
      Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
      Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.
      Luuk. 15:11-32

Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
      Kaikkivaltias Jumala

Permission To Copy:
      Please feel free to copy this text and share it with your friends as long as you do so free of charge
      and you include the following copyright information..."Father's Love Letter Used By Permission Father Heart Communications Copyright 1999-2008 Translated by Tarja Nieminenv www.FathersLoveLetter.com"

• Kiitokset, Love Letter, raamatullisesta sikermästä!

2.Korinttolaiskirje 1
        20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sen tähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen",
        J u m a l a l l e - k u n n i a k s i - meidän kauttamme."

Pidetään Jumalan siunauksen lupauksista kiinni, sillä - - -

Hebrealaiskirje 7
        6 "mutta hän, jonka sukua ei johdeta heistä, otti kymmenykset Aabrahamilta ja - s i u n a s i - s e n, j o l l a - o l i
        l u p a u k s e t."

• edistynyt

Jmalan näkeminen kasvoista kasvoihin tietää kuolemaa.

• >>>Jmalan näkeminen kasvoista kasvoihin tietää kuolemaa.

• oletko nuin tyhmä
        jaikal kirjoitti:

>>>Jmalan näkeminen kasvoista kasvoihin tietää kuolemaa.

Jumala ei ole koskaan luopunut kirkkaudestaan eikä telttaillut ihmisruumiissa.
        Jeesus sensijaan on telttaillut ihmisruumiissa. Itseäänkö Jeesus muuten rukoili.

• Usko Toivonen

Hyvä avaus sinulta "Jaikal", ja totuuden mukainen. Kiitos sinulle siitä!

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      Joh. 1.

13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      Room. 10.

Kyllä, kyllä ja kyllä:

22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Room. 3.

Kun itse tulin uskoon n. neljä vuotta sitten, huutamalla ( rukous ajatuksissani),
      Jeesusta avukseni ja Herrakseni, niin Pyhä kosketti minua.

Tuosta hetkestä minulle tuli heti tarve kertoa ihmisille uskoontulostani ja Herrasta Jeesuksesta, vaimoni oli jo uskossa, joten aloitin veljistäni.

Pian uskoon tuloni jälkeen sain myös välittömän rukousvastauksen, pääsin eroon useita viikkoja minua vaivanneesta kivusta eroon silmänräpäyksessä,
      huokaamalla kivuissa ollessani " Isä ota nämä kivut pois", ja ne lähti, eikä ole
      sen koommin sitä kipua ollut.

Kiitos ihmeellisen, elävän Jumalan!

6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

• Usko Toivonen; kiitos hyvästä sanan paikasta:
        Room.3:
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        >>>>>>>>>>>>>>
        Paavalikaan ei asettunut muiden yläpuolelle, vaan tunnusti olevansa yhtä vajavainen, kuin muutkin...syntisistä suurin..

Apt. 14:15
        ".......ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, YHTÄ VAJAVAISIA KUIN TE, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
        --
        Jouluevankeliumi:
        Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva KAIKELLE KANSALLE: teille on syntynyt tänä päivänä Vapahtahtaja, joka Kristus, Herra,..." (Luuk. 2:10,11).

Kristus ei ole tullut vapahtamaan muita parempia ihmisiä. Hän on "joka miehen" Vapahtaja.
        "Kaikelle kansalle" hänen syntymisensä on ilmoitettava.

Itserakkaudessamme kuvIttelemme itsestämme liikoja ja luulemme jotain olevamme.
        Pyhä Henki johtaa ihmisen itsensä tuntoon.
        Tälläista itsensä oikeata arviointia Paavalikin osoitti ensimmäisellä lähetysmatkallaan Lystrassa.
        Puhuessaan näille pakanoille hän näet sanoi:
        "Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te" (Apt.14:15).

Jumalan Henki paljastaa ihmiselle hänen vajavaisuutensa.
        Vaikka Lystran asukkaat olivat pakanoita, ei Paavali pitänyt kristillisyyttään minään etuisuutena, joka oikeuttaisi hänet muita paremmaksi.
        Kristillisyytemme on kokonaan lahjaa, vanhurskautemme on lahjavanhurskautta.
        Ihminen ei voi siis kerskata ja asettua muitten yläpuolelle.

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

Usko Toivonen; kiitos hyvästä sanan paikasta:
        Room.3:
        23. Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        >>>>>>>>>>>>>>
        Paavalikaan ei asettunut muiden yläpuolelle, vaan tunnusti olevansa yhtä vajavainen, kuin muutkin...syntisistä suurin..

Apt. 14:15
        ".......ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, YHTÄ VAJAVAISIA KUIN TE, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
        --
        Jouluevankeliumi:
        Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva KAIKELLE KANSALLE: teille on syntynyt tänä päivänä Vapahtahtaja, joka Kristus, Herra,..." (Luuk. 2:10,11).

Kristus ei ole tullut vapahtamaan muita parempia ihmisiä. Hän on "joka miehen" Vapahtaja.
        "Kaikelle kansalle" hänen syntymisensä on ilmoitettava.

Itserakkaudessamme kuvIttelemme itsestämme liikoja ja luulemme jotain olevamme.
        Pyhä Henki johtaa ihmisen itsensä tuntoon.
        Tälläista itsensä oikeata arviointia Paavalikin osoitti ensimmäisellä lähetysmatkallaan Lystrassa.
        Puhuessaan näille pakanoille hän näet sanoi:
        "Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te" (Apt.14:15).

Jumalan Henki paljastaa ihmiselle hänen vajavaisuutensa.
        Vaikka Lystran asukkaat olivat pakanoita, ei Paavali pitänyt kristillisyyttään minään etuisuutena, joka oikeuttaisi hänet muita paremmaksi.
        Kristillisyytemme on kokonaan lahjaa, vanhurskautemme on lahjavanhurskautta.
        Ihminen ei voi siis kerskata ja asettua muitten yläpuolelle.

Kertoisitko vähän tarkemmin, mitä "Tapio522" tarkoitat näillä kommintissasi
        olevilla kohdilla, ilmeisesti osoitit ne suoraan mimua koskeviksi.

>> Paavalikaan ei asettunut muiden yläpuolelle >>

>> Itserakkaudessamme kuvIttelemme itsestämme liikoja ja luulemme jotain olevamme. >>

Kiitos jo etukäteen!

• jaikal kerro..

.> Jumala on siis ihmisen löydettävissä ja Hän on todellinen persoona joka voidaan kohdata.<

Kerrohan jaikal minkä näköinen olemus kohtaamallasi Jumalalla on? Miten hän puhuu seurakunnassasi ? Oikea Jumalahan puhuu tavalla tai toisella, jos ihmisiin on uskomista.
      Älä vain peru sanojasi ja muuta kertomustasi.

• >>>Kerrohan jaikal minkä näköinen olemus kohtaamallasi Jumalalla on?>Miten hän puhuu seurakunnassasi ?

• Jumala on Henki..

>>Jumala puhuu seurakunnassa sananjulistuksen kautta.
      Jumala puhuu seurakunnassa Raamatun Sanassa.
      Jumala puhuu seurakunnassa yksilöihmisen kautta.
      Jumala puhuu seurakunnassa suoraaan ihmisen henkeen.

• Minä en osaa selittää sinulle Jumalaa niin että sinä ymmärrät Häntä minun opetukseni perusteella. En minäkään olen ymmärtänyt Jumalaa ihmisen opetuksen kautta. Pyhä Henki on opettanut minua. Sinäkin olet riippuvainen Pyhän Hengen antamasta opetuksesta.

En tiedä ymmärrätkö sinä Jumalan kolmea persoonaa; Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jos et tunnusta että Jumala on näissä kolmessa persoonassa, tässä on ongelmasi, enkä minä voi sinulle opettaa näitä persoonia. Pyydä Pyhää Henkeä Jeesuksen nimessä Opettajaksesi ja opettamaan sinua. Olet kai lukenut Raamatusta että Pyhä Henki on Opettaja?

• Jumala on Henki..
        jaikal kirjoitti:

Minä en osaa selittää sinulle Jumalaa niin että sinä ymmärrät Häntä minun opetukseni perusteella. En minäkään olen ymmärtänyt Jumalaa ihmisen opetuksen kautta. Pyhä Henki on opettanut minua. Sinäkin olet riippuvainen Pyhän Hengen antamasta opetuksesta.

En tiedä ymmärrätkö sinä Jumalan kolmea persoonaa; Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jos et tunnusta että Jumala on näissä kolmessa persoonassa, tässä on ongelmasi, enkä minä voi sinulle opettaa näitä persoonia. Pyydä Pyhää Henkeä Jeesuksen nimessä Opettajaksesi ja opettamaan sinua. Olet kai lukenut Raamatusta että Pyhä Henki on Opettaja?

Puhuuko persoona persoonallisesti, vaiko toisen kautta??

• Jumala on Henki.. kirjoitti:

Puhuuko persoona persoonallisesti, vaiko toisen kautta??

>>>Puhuuko persoona persoonallisesti, vaiko toisen kautta??

• sivuhuomautus vain
        jaikal kirjoitti:

Sinusta ei ole opettajaksi jaikal vaikka kehutkin sitä olevasi. Miksi yrität leikkiä opettajaa kun olet tyhmä kuin saapas.

• Jumala on Henki.
        jaikal kirjoitti:

Kait nyt tajuat. Jos Jumala olisi persoona, niin Jumalalla olisi myös persoonallinen ääni. Ihminen on persoona ja siksi jokaisella ihmisellä on myös oma persoonallinen äänikin.

Jumalalla ei ole persoonallista ääntä, koska Jumala on Henki. Jumala puhuu persoonallisten ihmisten kautta.
        Tajuatko mikä ero on Hengellä ja persoonalla??? Nähtävästi et. Mikä ihmeen opettaja kuvittelet olevasi kun et ymmärrä edes Jumalan olemusta??

• Vanhan Testamentin
        Jumala on Henki. kirjoitti:

Kait nyt tajuat. Jos Jumala olisi persoona, niin Jumalalla olisi myös persoonallinen ääni. Ihminen on persoona ja siksi jokaisella ihmisellä on myös oma persoonallinen äänikin.

Jumalalla ei ole persoonallista ääntä, koska Jumala on Henki. Jumala puhuu persoonallisten ihmisten kautta.
        Tajuatko mikä ero on Hengellä ja persoonalla??? Nähtävästi et. Mikä ihmeen opettaja kuvittelet olevasi kun et ymmärrä edes Jumalan olemusta??

aikoihin Jumala puhui ihmisille niin, että
        Hänen äänensä kuultiin.

• Profeettojen kautta.
        Vanhan Testamentin kirjoitti:

aikoihin Jumala puhui ihmisille niin, että
        Hänen äänensä kuultiin.

VT aikanakin Jumala puhui, mutta profeettojen kautta. Hebrealaisille 1 luku.

• tavalla ja toisella
        Profeettojen kautta. kirjoitti:

VT aikanakin Jumala puhui, mutta profeettojen kautta. Hebrealaisille 1 luku.

Jumala on puhunut "isille" eli VT:n israelilaisille profeettojen kautta.
        Sitten Hän puhui heille ja meille pakanoillekin Poikansa kautta. Kaikille, jotka ottivat ja ottavat hänet vastaan, hän antoi ja antaa voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, (viitt. Joh.1:12).

Uuden Liiton seurakunnalle Jumala puhuu Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta. Jeesus lupasi pois mentyään lähettää Pyhän Hengen, paitsi voimaksi, tueksi, lohdutukseksi ja johdattajaksi, myös muistuttamaan kaikesta, mitä hän itse oli puhunut. Jeesus puhui sitä, mitä oli Isältä saanut . Itsestään hän ei puhunut mitään. Kaikki sanat olivat Isältä saatuja.
        Herra puhuu Pyhän Henkensä kautta myös yksilöuskoville.
        Hänen äänensä voi kuulla, jos ihmisellä on kuulevat korvat eli asenne on kohdillaan ja kuulija omaa alttiin ja nöyrän mielen.

Nimimerkki "Jumala on Henki" on nimimerkissään oikeassa.
        Hän on oikeassa myös siinä, että Jumala puhuu toisten ihmisten kautta. Kuten edellä olen kirjoittanut, Jumala voi puhua myös suoraan yksilöuskovalle ja joissakin tapauksissa ei-uskovallekin. Voin vakuuttaa, että ääni on jumalallinen (kaikista muista äänistä poikkeava), vaikka ei olekaan tavallisilla korvilla kuultavissa. En sanoisi sitä persoonalliseksi, vaan erikoislaatuiseksi, lujaksi, ehdottoman varmaksi ja täydellisen rakkaudelliseksi.

• Kerrankin jaikal puhuu asiaa. Puuttumatta nyt tässä sivuseikkoihin.

Jumalaa ei tarvitse etsiä. Se on kaikkien nähtävillä. Kivenmurikassa, kasvissa, auringossa, tuulessa, toisessa ihmisessä.
      Jumala ei ole kivemurikka, kasvi, aurinko, tuuli tai toinen ihminen tai Jeesuskaan.
      Jumala on kaikkialla ja kaikessa.
      Se näkösällä ympärillämme mutta koskaan se ei ilmesty kenellekään, ei auta ketään, ei tee kellekään pahaa.

Jumala on monistinen, yksi ainoa. Niin on olevainenkin. Kivenmurikka, elollinen ja eloton on yhtä samaa materiaa eri olomuodoissaan, ikuisessa liikkeessä, alati muuttuvaisena, rajattomana. Sen olemassaololla ei ole alkua eikä loppua. Ehkä parhaiten sen ymmärtää suljetun kehän avulla, joka ei ala mistään eikä lopumihinkään.

Tämä läsnä oleva Jumala ei tarvitse kirkkkoja, oppia eikä palvontaa. Se odottaa itsensä tiedostamista ja tuntemista. Se ei ole persoonallinen diktaattori eikä kenenkään tuomitsija. Se, se on luonto kaikessa kokeudessaan, hyvä tai paha, tyly tai elämän tuoja - kaikessa ilmenemisessään se ei kosta kellekään yksilölle kuten ei ketään erillistä persoonaa persoonallisesti autakaan.

Jumala tai sen ilmenemismuoto, ajaton ja rajaton materia "haluaa" itseään tutkittavan. Ihminen tutkii itseään so. materiaa joka tapauksessa, joten se ei voi olla rikollista.

Jaikal haki tätä avauksessaan. Toivon, etteihän ryhdy muuttamaan näkemystään ja tee Jumalasta persoonallista ihmistä Jeesusta.
      Jumala ei ole yksi ihminen eikä pelkästään ihminen vaan kaikki mitä on olemassa.

• Niin, jumala on elänyt ihmisten mielissä niin kauan kuin ihmisiä on ollut. Se on mielikuva, jota ei tarvitse etsiä. Se on ihmisen kuvitelma.
      Jos nyt joku sanoo, että olen hylännyt jumalan, niin ei se sitä ole. Jumala elää ihmisen mielessä, koska häntä ei ole kukaan koskaan tavannut - ei tule tapaamaan.
      Ja ihmismielen jumalia ovat kivet, vuoret, maanjäristykset, ja muut sellaiset asiat, joita ihmismieli pelonsekaisesti kunnioitaa. Se on silloin jumala.

• lännenhunttari

pursukka--- eikä kenenkään tuomitsija.

Jotka taistelevat Herraa vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. Herra tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven."
      Job 21:22 Onko opetettava ymmärrystä Jumalalle, hänelle, joka taivaallisetkin tuomitsee?
      Job 36:3
      Sillä niin hän tuomitsee kansat, niin hän antaa runsaan ravinnon
      Ps. 7:8 7:9) Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja viattomuuteni mukaan.
      Ps. 9:8 (9:9) Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.
      Ps. 58:11
      58:12) Silloin ihmiset sanovat: "Totisesti, vanhurskaalla on hedelmä; totisesti, on Jumala, joka tuomitsee maan päällä".
      Ps. 75:7
      (75:8) vaan Jumala on se, joka tuomitsee: yhden hän alentaa, toisen ylentää.
      Ps. 96:10
      Sanokaa pakanain seassa: "Herra on kuningas". Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.

Ps. 96:13
      Herran edessä, sillä hän tulee, sillä hän tulee tuomitsemaan maata: hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaudessa ja kansat uskollisuudessansa.
      Ps. 98:9 Herran edessä; sillä hän tulee tuomitsemaan maata. Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti ja kansat oikeuden mukaan.
      Ps. 110:6
      Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä
      Sananl. 12:2
      Hyvä saa Herran mielisuosion, mutta juonittelijan hän tuomitsee syylliseksi.
      Sananl. 29:14
      Kuninkaalla, joka tuomitsee vaivaisia oikein, on valtaistuin iäti vahva.
      Saarn. 3:1Minä sanoin sydämessäni: Vanhurskaan ja väärän tuomitsee Jumala, sillä siellä on jokaisella asialla ja jokaisella teolla aikansa.
      Jes. 2:4
      Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille

jaa ei tuomitse ,,mihin sitten panet nuo jakeet??
      niita on monta muutakin -- lue nyt aluksi nuo..

minun Jumalani ei ole Kivenmurikassa, vaan asuu jokaisen uskovaisen sydamessa, heidan vajavaisuuksista huolimatta..
      sinakin voit Hanet loytaa..jata harha ja tule Jumalan lapseksi..

• Lännenhunttari.

Mukava huomata, että olet samoilla linjoilla. Esittämäsi jakeet kuvaavat heprealaisten jumalan kautta ihmisten tekoja. Niitä tekoja, jotka johtaisivat ihmisten keskinäiseen yhteistyöhön ja onneen. Ne esittävät hyviä moraalikäsityksiä ja joihin ihmisten tulisi pyrkiä.
      Kun laitat sanan "vanhurskas" tilalle "hyvä ihminen", jakeet aukeavat aika paljon.

Palstan hellarit ja monien muidenkin suuntien uskovat pitävät tekoja (todellista elämää) saatanan pirullisena juonena. Teoista eli moraalista tulisi luopua tykkänään. Ne kun näet tekevät ihmisistä hirviöitä.
      Siksi he nostavat yhden ihmisen jumalaksi, tekevät siitä persoonallisen keisarin, jolla ei ole sydäntä eikä tunteita.
      Tämä keisari kieltää moraalin, mutta vaatii uskoa, pelkkää uskoa. Nämä "hellarit" vaativat käytännössä pelkkää sananhelinää.

Ei minunkaan henkisyys, mitä se nyt lienekään, ole yhdessä kivenmurikassa.
      Kaiken maailman "kivenmurikat" heijastuvat minun kuten sinunkin aivoihin ja muodostavat näkemyksen toiminnasta.
      Toiminta on elämää ja tunteet sen "sielu". Joka sen kiistää, on tuuliajolla.

Ulkopuolinen heijastuu aivoihin ja muuttuu siellä enemmän tai vähemmän toimintaohjelmaksi. Ihmisistä muodostuu kansat ja erilaiset ryhmät. Heidän itsensä tulee pyrkiä rakentamaan keskinäiset suhteet sellaisiksi ettei viha paina päälle.

Tietoisuus ja tunteet kuvataan kirjallisuudessa sydämen kautta. Se on oikein hyvä.
      Reaalisessa elämässä elävä toimiva ihminen saa (useimmiten) tasapainon itsensä kanssa siksi, että tuntee olevansa hyödyksi yhteisölle.
      Jos uskova sanoo, että Jumala on sydämessä (psyykessä), se on ok. Vastakkainasettelua uskovan uskonnottoman välillä ei ole.

• "Etsikäämme Herran kasvoja!"
      Vai eikö saisikaan etsiä.

Kun Raamattu puhuu kasvoista, niin se ei tarkoita aluetta,
      jossa sijaitsee silmät, nenä ja suu.
      Heprean ja kreikan ilmaisu,
      jotka siis Raamatun alkuteksteistä löydämme,
      voitaisiin hyvinkin kääntää sanalla persoona.
      Ja Jumalan kasvot eli
      Hänen Kirkkautensa, Hänen muotonsa, Hänen profiilinsa
      on nimenomaan Jeesus Kristus.

• Kalamos, niin on myös Raamatun mukaan ihminen

**** Ja Jumalan kasvot eli
        on nimenomaan Jeesus Kristus. ***

• tavalla ja toisella

1. Aik. 16:11
        Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa.

Ps. 27:8
        Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.

Herran kasvojen etsiminen on Hänen tahtonsa etsimistä ja kysymistä.
        Uskon, että Jeesus tarkoitti juuri tätä, kun hän kehotti etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa.
        Itse hän tuli tekemään Isän tahdon ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristinkuolemaan asti. (viitt. Fil. 2:8)
        Joh. 6:38
        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

Jumalan hyvä tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Uskovinakin tarvitsemme tulla tuntemaan enemmän Jumalan tahtoa itseemme ja toisiinkin nähden.

Kol. 1:9
        Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,

• lappix kirjoitti:

Kalamos, niin on myös Raamatun mukaan ihminen

**** Ja Jumalan kasvot eli
        on nimenomaan Jeesus Kristus. ***

Vain Pojalla on Isänsä Kirkkaus,
        Johannes, Pietari ja Jaakob saivat hetken sitä kirkkautta katsella,
        ja esimerkiksi Johannes kirjoittaa siitä näin:
        "ja me katselimme hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä".

Me ihmiset emme ole Isän kasvot.
        Ei Isä käännä meitä toisiamme päin,
        kun Hän kääntää Kasvonsa meidän puoleemme.

• tavalla ja toisella kirjoitti:

1. Aik. 16:11
        Kysykää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojansa.

Ps. 27:8
        Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.

Herran kasvojen etsiminen on Hänen tahtonsa etsimistä ja kysymistä.
        Uskon, että Jeesus tarkoitti juuri tätä, kun hän kehotti etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa.
        Itse hän tuli tekemään Isän tahdon ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristinkuolemaan asti. (viitt. Fil. 2:8)
        Joh. 6:38
        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

Jumalan hyvä tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Uskovinakin tarvitsemme tulla tuntemaan enemmän Jumalan tahtoa itseemme ja toisiinkin nähden.

Kol. 1:9
        Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,

Me etsimme nimenomaan Häntä, jota Raamattu nimittää
        Viisaudeksi, Valoksi, Päiväksi, Sanaksi, Totuudeksi, Elämäksi, Vanhurskaudeksi.

Hän sanoo itsestään,
        " joka Minut löytää,
        löytää elämän ja saa Herran mielisuosion" San 8:35

• lännenhunttari.

pursukka--Vastakkainasettelua uskovan uskonnottoman välillä ei ole.

kylla loppuviivalla on todella jyrkka vastakkainasettelu,,vai onko mielestasi?

32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      minun mielestani Vastakkainasettelu on paivan selva....kummalla puolen haluat pursukka olla?

• Lännenhunttari.

Ihmisinä elämässä ja kuoleman jälkeen olemme täysin yhdenvertaisia.

Elämän suhteen asia lienee selviö.
      Kuoleman jälkeen se on myös selviö. Hautaan kuopattu tai tuhkattu ei puhu eikä puhise. Sitä ei muuta taikauskoisten ihmisten kuvitelmalliset kirjoitukset raamattu nimisessä kirjassa.

Sitäpaitsi esittää kuviteltu tuomio kuoleman jälkeen ei-kristityille haiskahtaa rasismilta.

Kuvitteellisista näkemyksistä voi olla kuvittelijalle kielteisiä seuraamuksia. Kristitty voi kuvitella olevansa jotain parempaa kuin toinen kanssaeläjä ja se mahdollistaa kristityn ajatusmaailmaan vääristyneen kuvan todellisuudesta. Kristitty voi olettaa olevansa toisista poikkeava yli-ihminen.

• Mutta elämän hengen laki tekee niin kuin säädetty on, ja siinä ensimmäiseksi kuvitelleet saattavat jäädä viimeiseksi, ja viimeiseksi kuvitellut saatetaan kutsua ensimmäiseksi. Aikanaan kyllä kaikki "kohdallensa" asetetaan.

• l-h

unohdat yhde tarkean asian ystavaiseni.....se on sinun ja minun kuolematon sielu ja sen kohtalo,kun arkun kansi lopsautetaan kiinni viimeisen kerran..

se on tarkein asiasi elamassasi ja ennenkaikkea kuolemassasi..

• Lännenhunttari.

Sielun olemassaolo on myös kuvitteellinen juttu. Sitä ei ole kukaan eikä missään todennut eikä tule toteamaan.
      Aivot ovat biologinen rakenne. Ne ovat sopeutuneet ympäristöön ja saavat ympäristöstä informaatiota. Lopputuloksena syntyy ajattelun mekanismit eli henkinen toiminta. Henkinen toiminta on subjektin ja objektin välistä vuorovaikutusta.

Elämä on tärkein. Jos sen saisi elettyä siten, ettei kuolinvuoteellaan tarvitsisi katua tekemisiään tai hukkaan heitettyjä vuosia, voisi olla tyytyväinen.

• Missä jaikal luurailee? Aloitti ketjun mielenkiintoisella probleemilla ja vetäytyi piiloon, kun kehuttiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      157
      5725
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3484
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      67
      2414
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      37
      2039
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1822
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      42
      1789
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1720
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1616
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1462
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      36
      1369
    Aihe