Facebook ja homous-g

Facessakaikenaikaa

1. Mitä tapahtuisi, jos sinä laittaisit facebookiin ilmoituksen että tulet kaapista ja oletkin homo/lesbo/bi/hetero, eli muuta kuin kaverisi olettavat, kuten Hahmotelma teki? Menettäisitkö kavereita? Miten kaverisi reagoisivat? Entä sitten jos ilmoittaistkin, että kyseessä oli pila? Mikä olisi reaktio sitten?

2. Onko fb-kavereissasi paljon seks. vähemmistön edustajia? Mikä on sukupuolijakautuma muuten?

3. Onko Facebook -kavereissasi sukulaisia? Naapureita? Kumppanisi? Miten he reagoisivat 1:n kysymyksen tapahtumaan?

4. Kuinka moni Fb-kavereistasi on ilmoittanut presidentinvaali-kantansa? Oletko itse ilmoittanut? Onko tullut kinaa aiheesta? Fb-kaveruuden lopettamista?

18

99

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Mitä tapahtuisi, jos sinä laittaisit facebookiin ilmoituksen että tulet kaapista ja oletkin homo/lesbo/bi/hetero, eli muuta kuin kaverisi olettavat, kuten Hahmotelma teki? Menettäisitkö kavereita? Miten kaverisi reagoisivat? Entä sitten jos ilmoittaistkin, että kyseessä oli pila? Mikä olisi reaktio sitten?

-jos mä olisin homo, niin en mä siitä missään lähtisi kuuluttumaan, enhän kuuluta heterouttanikaan missään

2. Onko fb-kavereissasi paljon seks. vähemmistön edustajia? Mikä on sukupuolijakautuma muuten?

-luulen, että mulla on seksuaalisten vähemmistöjen edustajia enemmän kuin keskimääräisellä fb:n käyttäjällä. Varmaan aikalailla 50/50 miehiä ja naisia, joista eniten heteroja, sitten bi-seksuaaleja, sitten lesboja ja pari homoa. Tai voihan noita homoja ja lesboja olla enemmänkin, mutta enempää en toisten seksuaalisesta suuntatumisesta tiedä.

3. Onko Facebook -kavereissasi sukulaisia? Naapureita? Kumppanisi? Miten he reagoisivat 1:n kysymyksen tapahtumaan?

-on sukulaisia, tuo 1. kysymyksen tapahtuma ei tulisi koskaan kohdallani tapahtumaan, joten en lähde reaktioitakaan arvailemaan

4. Kuinka moni Fb-kavereistasi on ilmoittanut presidentinvaali-kantansa? Oletko itse ilmoittanut? Onko tullut kinaa aiheesta? Fb-kaveruuden lopettamista?

-aika moni on ilmoittanut kantansa, minä mukaanlukien. Ei tullut oikeastaan kinaa kenenkään kanssa.

• 1. Mitä tapahtuisi, jos sinä laittaisit facebookiin ilmoituksen että tulet kaapista ja oletkin homo/lesbo/bi/hetero, eli muuta kuin kaverisi olettavat, kuten Hahmotelma teki? Menettäisitkö kavereita? Miten kaverisi reagoisivat? Entä sitten jos ilmoittaistkin, että kyseessä oli pila? Mikä olisi reaktio sitten?

Luin äsken ton yhden ketjun ja aika erikoinen vetohan se oli :) Mutta yritetään vastata.. Miten kaverit reagoisivat? varmaan tulis tykkäämisiä eniten kautta aikojen :D Ei varmaan kukaan suhtautuisi negatiivisesti, jos "tulisin kaapista". Ei ole yhtään homokielteistä ystävää, ainakaan fb:ssä tuskin muuallakaan. MUTTA jos ilmoittaisin, että on pila, uskon, että moni suuttuisi. Voi olla että lakkaisi olemasta kaveri..

2. Onko fb-kavereissasi paljon seks. vähemmistön edustajia? Mikä on sukupuolijakautuma muuten? Miehiä ja naisia varmaan aika fifty sixty. En ole miettinyt suuntautumisia, mutta arviolta ehkä yli puolet naisista on väh. bi. Voi olla että olen väärässäkin. Ei tosiaan ole ollut juttua. Miehistäkään en tiedä, mutta ei ainakaan homokielteisiä ole varmaan yhtään. Varmaan joku homo ja bi mahtuu joukkoon.

3. Onko Facebook -kavereissasi sukulaisia? Naapureita? Kumppanisi? Miten he reagoisivat 1:n kysymyksen tapahtumaan? Ei ole sukulaisia, ei naapureita, ei kumppania fb-kavereina. Vain kavereita, työkavereita, ex-työkavereita, ex-opiskelukavereita. Alle sata. Kumppani varmaan olis, että mitäs pelleilyä tää taas on sulta...Jos se siis olis fb:ssä, mutta mun mielikuvitus ei riitä kuvittelemaan, että olis. Sukulaiset olis äimänä, mutta tuskin ne suuttuis tai mitään. Mutta ne ei varmaan laittais: "tykkään", tai ei sitä koskaan tiedä..

4. Kuinka moni Fb-kavereistasi on ilmoittanut presidentinvaali-kantansa? Oletko itse ilmoittanut? Onko tullut kinaa aiheesta? Fb-kaveruuden lopettamista? Ne jotka on ilmoittaneet, niin lähes kaikki Haaviston kannalla. Olisko kaks ollut Niinistön. Ja osa ilmoittamatta. Ei ole ollut keskustelua mulla aiheesta (olen aika laiska käymään muutenkin fb.ssä)

• Mun sosiaaliselle kokeelleni kävi nyt kusisesti. Internet vuoti... Luotin liikaa siihen, että FB ja S24 piiri pysyisi erillään ainakin viikon ajan. Vaan ei. Alle kahdessa vuorokaudessa oli S24sen aloitus tullut yhden huomaamaksi.

Tämä nyt valitettavasti tarkoittaa sitä, että sain kokeesta vain ne negatiiviset puolet... Eli koekaniinien suuttuminen... Johon olin valmis, mutta pidemmällä koeajalla. Ärsyttää. Tosin olipas fiksu veto luottaa siihen että netti ei vuoda...

1. Reaktio olisi (oli) positiivista, pääasiassa naispuolisilta. Yksi miespuolinen taisi klikata tykkää nappia. Loput katsoivat parhaaksi olla hiljaa tai eivät ehtineet valitettavasti kokeen lyhyen keston takia huomata asiaa. Eli ei minkään laista näkyvää negatiivista reaktiota. Tosin sehän voi vielä joku päivä tullakin, jos juttu lähti liikkeelle eikä huhu korjaannu itsekseen.

2. Sukupuolijakauma on varmaan hieman naisvoittoinen tai sitten aika lähelle tasan, en nyt jaksa laskeskella. Vähemmistöjen edustajia. Ei yhtäkään jonka tietäisin sellaiseksi.

3. On perhettä siellä. He reagoivat hyvin. Naispuoliset. Miespuoliset eivät reagoineet, eli eivät nähneet tai katsoivat parhaaksi olla hiljaa.

4. On aika paljon näkynyt kannanottoa, vaan ei mitään riitaa ole ollut havaittavissa.

• Korjaus, kaksi miespuolista taisi painaa sitä tykkää nappia.

• Siinä voi ihmisellä mennä hermot, jos oikein tosissaan ilahtuu, että WAU, toi oli rohkea veto, kun tuli kaapista ja sit kaikki olikin vain pilaa..

• olet..
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Siinä voi ihmisellä mennä hermot, jos oikein tosissaan ilahtuu, että WAU, toi oli rohkea veto, kun tuli kaapista ja sit kaikki olikin vain pilaa..

ihanin

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Siinä voi ihmisellä mennä hermot, jos oikein tosissaan ilahtuu, että WAU, toi oli rohkea veto, kun tuli kaapista ja sit kaikki olikin vain pilaa..

Joo ne voi nähdä sen "pilana", vaikka se ei sitä ole. Ja kokea sen jopa pilana omalla kustannuksellaan ja kyllä siinä voi jonkun hermot tosiaan mennä.

• hahmotelma kirjoitti:

Joo ne voi nähdä sen "pilana", vaikka se ei sitä ole. Ja kokea sen jopa pilana omalla kustannuksellaan ja kyllä siinä voi jonkun hermot tosiaan mennä.

Siinä voi tulla ensin sellainen liikuttunut olo, että" hän haluaa jakaa tällaisen asian meille, onpa hienoa, olen otettu, että hän kertoo tämän just mulle.. "Ja sit kun toinen sanoo, että ei vaiskaan, testailin vaan teitä, koska epäilen, että ette ookkaan mun kavereita, niin pettymystä pukkaa..

Näin itse arvelisin..

Siinä voi tulla ensin sellainen liikuttunut olo, että" hän haluaa jakaa tällaisen asian meille, onpa hienoa, olen otettu, että hän kertoo tämän just mulle.. "Ja sit kun toinen sanoo, että ei vaiskaan, testailin vaan teitä, koska epäilen, että ette ookkaan mun kavereita, niin pettymystä pukkaa..

Näin itse arvelisin..

Näinhän se on, jos sen näkee vain kavereidensa testaamisena, vaikka se on vain sivutuote hommassa oikeasti.

Näin itse arvelisin..

Tarkoitan, että jos joku ihminen avautuu sulle,asiasta kuin asiasta, jostain arasta, henkilökohtaisesta ja itse menee siihen mukaan täysillä, liikuttuu, elää mukana ja sitten myöhemmin paljastuukin että kyseessä oli vain testi, niin kyllä siinä voi suuttua. Jos viaikka itse on ollut aikeissa tai jopa aloittanut itsekin jostain asiasta avautumisen vastavuoroisesti ja sitten huomaa olleensa vain testikappale, tavallaan pelinappula. Niin se syö kyllä luottamusta...

• yksinkertainen.blondi
        hahmotelma kirjoitti:

Näinhän se on, jos sen näkee vain kavereidensa testaamisena, vaikka se on vain sivutuote hommassa oikeasti.

Sun tarvitsisi laittaa selitys miksi teit niin sinne fb:hen. Ei se oikein itsellekään auennut, mutta en mä sun fb-sivuilla ole käynytkään, joten en tiedä mitä siellä on meneillään.

Mutta nyt on pakko mennä.. :) Kyl se siitä?

Sun tarvitsisi laittaa selitys miksi teit niin sinne fb:hen. Ei se oikein itsellekään auennut, mutta en mä sun fb-sivuilla ole käynytkään, joten en tiedä mitä siellä on meneillään.

Mutta nyt on pakko mennä.. :) Kyl se siitä?

Se siitä ja siihen on ollut alusta asti valmis.

- Vastasin Hahmotelmalle jo eilen hänen aloitukseensa, että tuollainen ei ole minun tyyppistäni huumoria (olen hyvin vakavahenkinen ihminen), eikä se onnistuisi siksikään, että facebook-kaverustoni on liian laaja.

2. Onko fb-kavereissasi paljon seks. vähemmistön edustajia? Mikä on sukupuolijakautuma muuten? - en tiedä; ei paljon. - 70 % naisia

- on, on, on - eivät ymmärtäisi, kuten sanottu se ei olisi minun tyyppistäni huumoria

4. Kuinka moni Fb-kavereistasi on ilmoittanut presidentinvaali-kantansa? Oletko itse ilmoittanut? Onko tullut kinaa aiheesta? Fb-kaveruuden lopettamista? - minun fb kavereissani on varmaan kaikkien suurimpien rek. puolueitten edustajia :) - Ja jokainen heistä tietää minun kantani, joten sen suhteen ei ole yllätyksiä tiedossa eikä ole ollut.

• oh3oh4

Ei ole fb käytössä enää, eikä tule. Jos olis tai oisin laittanut tollaisen jutun itsestäni sinne joskus, niin osa kavereista olis ottanut nokkiinsa ja lopettanut kaveruuden. Ihan vaan seksuaalisen suuntautumisen takia, osa ylipäänsä julki tuomisen takia ja osa olis varmaan ihmetellyt mistä nyt tuulee. Mutta jatkanut kaverina.

Tietääkseni mulla ei ollut yhtään vähemmistöihin kuuluvaa fb tuttavaa. Huomio, tietääkseni. Eli näistä ei mun kaveripiireissä puhuta kuka ketäkin ja silleen.

Pressa jutuista en tiiä, mullahan ei ole sitä fb:tä käytössä enää. :-)

Eikä nicciäkään btw.

• Fb onkin vähän sellainen turhan aikaa vievä... välillä.
        Joskus kun oikein antautuu pelaileen niitä pelejä siellä, niin hups; tunti on kulunut huomaamatta ja niskat ihan juntturassa :)
        Onnittelut ratkaisustasi :) !

• oh3oh4
        xena-183 kirjoitti:

Fb onkin vähän sellainen turhan aikaa vievä... välillä.
        Joskus kun oikein antautuu pelaileen niitä pelejä siellä, niin hups; tunti on kulunut huomaamatta ja niskat ihan juntturassa :)
        Onnittelut ratkaisustasi :) !

Jeps, joskus kans pelailin siellä pelejä. Mutta ne oli niin aikaa vieviä ja sitovia. Se joku kala akvaariokin, että en jaksanut sitten enää hoidella niitä. :-)

Poistin kaikki sovellukset käytöstä. Sit päätin etä joskus vaan käyn kurkkimassa mitä kavereille kuuluu ja vaihtamassa pari sanaa puolin ja toisin. Mut sitten sekin alkoi tuntua sille, että kaikkien kanssa ei ole mitään juteltavaa ja ne joiden kanssa on, mä voin jutella s.postilla tai soittaa tms. :-)

Niinkun sun kanssa esimerkiksi se onnistuu niinkin. ;-)

Mut nyt tarttee lähtee kinttuterapiaan. See U.

:-)

Minulla ei ole facebookkia, joten ystävät yllättyisivät jo siitäkin. Luulen, et siskot soittaisivat puhelimitse et oonko kunnossa. Tutut miehet järkyttyisivät ja ilahtuisivat syytä, et miks eivät ole saaneet. Ystävät ottaisivat yhteyttä ja kysyisivät, et olikohan tuo ihan järkevää ja pakko tehdä.

nolla - nolla

Äiti joutuisi lepyttelemään isää. Isä murjottaisi ja syyttäisi minua siitä, et joutuukin nyt selittelemään sukulaisille. Jurputtaisi bookissaan ja syyttäisi huonosta pilasta... isä on vähän tosikko :)

Minulla oli ulkomailla asuvien ystävien kanssa lähes päivittäin paneelit. Setvittiin ja selviteltiin uutisten taustoja. Kuka kirjoittaa kenestäkin ja miksi. Kyllä kaikkien kannat tuli selvästi julki ja ne lopulliset syyt, miksi toista äänestää. Molemmat ehdokkaat oli ok.

- Tuskin kukaan reagois siihen mitenkään. Ehkä joku miettis, että onks tää nyt joku miesten vastaveto niille naisten sakko-, numero-, kaupunki-...ym.jutuille.

- En tiedä. Jos joku on jonkinlaisen seksuaalivähistön edustaja, niin on ainakin pysytellyt hyvin kaapissa. Sukupuolijakauma...naisia/tyttöjä 2/3 osaa.

- Sukulaisia, joo. Naapureita, ei. Kumppani, joo. Tuskin ne mitenkään siihen reagois. Ainakaan ne mahdolliset reaktiot ei tulis mun tietoon.

- Yksi. En. Ei. Ei.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1672
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1165
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      117
      1157
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      963
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      864
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      193
      796
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      746
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      743
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      689
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe