Miksi eräät työttömät kieltäytyvät töistä jos työpaikka sijaitsee toisella paikkakunnalla?
Onko pitkä työmatka mikään syy, jos on oma auto käytössä ja bussiyhteydetkin pelaavat?
Heh! :O)
Työttömät
22
99
Vastaukset
niin jos tosiaankin omistaa auton tai bussit kulkee siihen aikaan ku tarttis, mikä jumalanselän takana ei niin itsestään selvää ole
- reIaxed_eyes
Eli onko pitkä työmatka mikään oikea veruke kieltäytyä töistä, jos yhteydet pelaavat?
Heh! :O) reIaxed_eyes kirjoitti:
Eli onko pitkä työmatka mikään oikea veruke kieltäytyä töistä, jos yhteydet pelaavat?
Heh! :O)riippuu kui kaukana se työ on, jos ne määrää sut keniaan lapioimaan kamelin paskaa sikäläisellä palkalla menetkö??? päivärahaa tästä ei annettais.
- reIaxed_eyes
monte24 kirjoitti:
riippuu kui kaukana se työ on, jos ne määrää sut keniaan lapioimaan kamelin paskaa sikäläisellä palkalla menetkö??? päivärahaa tästä ei annettais.
Tarkoitin vaikka viidenkymmenen kilometrin välimatkaa kodin ja työpaikan välillä.
Ps: milloin olet viimeksi ollut ihmisten ilmoilla?
Heh! :O) reIaxed_eyes kirjoitti:
Tarkoitin vaikka viidenkymmenen kilometrin välimatkaa kodin ja työpaikan välillä.
Ps: milloin olet viimeksi ollut ihmisten ilmoilla?
Heh! :O)käsittääkseni työkkäreillä on oikeus lähettää ihmisiä pitempienkin työmatkojen päähän kuin 50 kilometriä.
ihmisten ilmoilla tänään ku kävin aamukahveet vetämässä montevideon itsenäisyysaukiolla.
kohta loppuu tupakat joten joudun taas ihmisten ilmoille menemään vaikka en mielelläni tuonne pätsiin astu
- Optikon oppipojat
Mä en stadilaisena ymmärrä mitään tästä prosessista, joka johtaa valtion velkaantumiseen ja kuntien yhteenliimaamiseen, palveluiden alasajoon ja koko yhteiskuntajärjestyksen metamorfoosiin, evoluutioon, kuten joku kokkari sen sai lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistua.
pitkät välimatkat kun tahtovat venyttää työpäivää,
esimerkiksi jos nyt vaikka työpaikalle olis tunnin matka suuntaansa,
ja jos työpäivä alkais klo 6 aamulla, pitäs työmatka aloittaa jo n. 5 aikaan eli herätä pitäis jossain klo 4.00-4.30 aikoihin..
eli jos työaika olis klo 6.00-14.30
olis se työpäivään käytetty aika n. klo 4.00-15.30, sitten vielä ruokaostokset, ruuanlaitto ym. taloustöitä jne ja harrastaakin pitäis..
jaksaisitko itse?- Optikon kassakone
Tuossa on vain yksi (nähdäkseni) porsaanreikä, ja se on tuo työn ja harrastuksien yhdistäminen. Eli siis duunimahdollisuudet ovat sulla todella rajattuja.
Nauti elämästäsi. - Se..
murriperkele kirjoitti:
mur
murina loppu nyt.
Optikon kassakone kirjoitti:
Tuossa on vain yksi (nähdäkseni) porsaanreikä, ja se on tuo työn ja harrastuksien yhdistäminen. Eli siis duunimahdollisuudet ovat sulla todella rajattuja.
Nauti elämästäsi.niin nautinkin,
tosin tuo esimerkkini ei ole elämässäni enää ajankohtainen,
eikä muutenkaan ollut ihan täysin omasta elämästäni, ku mulla oli vaan 7,5h työaika /päivä.
mut äärettömän mukavaahan se oli siinä puoli viiden aikaan aamulla kaivaa autoa lumikinoksesta ja rapsutella vielä jäät laseista parinkymmenen asteen pakkasella vain päästäkseen istumaan vielä puolikohmeiseen autonrotiskoon ajaakseen työmaalle pilkkopimeässä kun kaikki muut vielä nukkuu.
ja mikään julkisen liikenteen kulkuneuvo ei tosiaankaan ollut mikään vaihtoehto sillä pikkukylällä missä silloin asuin, kyllähän niitä kulki mut ku ei ne sillä kylällä pysähtyneet..
mur
Minä kuljin omalla autolla suuntaansa 100 km:n työmatkaa viisi vuotta, siis 200 km/pv. - Kun sain ensimmäisen lapseni, laskeskelin, että lapselle tulee melko pitkät, noin 10 tunnin hoitopäivät (tai ylikin), jolloin muutimme sitten n. 10 kilometrin päähän työpaikasta. - Kun ei siinä ole aina vain yksi muuttuja tekijä siinä yhtälössä...
Samanlaista olen tehnyt. matkavähennyksien osalta, voisi vähennyskäytäntöjä muuttaa. AIkaa pitää varata omalla ajaessa teistä ja säistä johtuen n. 3h ja yleisellä liikkuessa tietenkin enemmän, jolloi pysäkit satu olemaan kotiovelta - työpaikan ovelle.
En kyllä syytä ketään, joka ei halua ajaa pitkää matkaa tai muuttaa toiselle paikkakunnalle.- Optikon isit
Sä oot mun sankari.
Siis suomalainen nainen on kuin jäästä tehtyä terästä. Ja kun tämä kombinaatio sulaa, niin taivas on sininen ja palmunlehvät kahisevat laineillen tuulessa.
Cuul Sxthsense kirjoitti:
Samanlaista olen tehnyt. matkavähennyksien osalta, voisi vähennyskäytäntöjä muuttaa. AIkaa pitää varata omalla ajaessa teistä ja säistä johtuen n. 3h ja yleisellä liikkuessa tietenkin enemmän, jolloi pysäkit satu olemaan kotiovelta - työpaikan ovelle.
En kyllä syytä ketään, joka ei halua ajaa pitkää matkaa tai muuttaa toiselle paikkakunnalle.Joo, kaikki ei tosiaan tykkää ajamisesta. Minusta se oli ihan OK. - Asuin suunnassa, josta työpaikkaa lähestyessä ei ollut lainkaan liikennevaloja, joten se 100 km taittui noin tunnissa tai vähän yli. - Se tunti oli just passeli aika kotiin ajaessa ajatella työasiat loppuun ja pystyi sit kotona keskittymään muuhun. - Mutta kaikille se ei sovi, eikä varsinkaan silloin, jos lapset odottaa.
Optikon isit kirjoitti:
Sä oot mun sankari.
Siis suomalainen nainen on kuin jäästä tehtyä terästä. Ja kun tämä kombinaatio sulaa, niin taivas on sininen ja palmunlehvät kahisevat laineillen tuulessa.
Cuulhah!
Tuo kuullostaa ihan Kari Grandi -mainokselta ;)
- puskalisko
parhaan vastauksen saa niiltä eräiltä joista on kyse, koska elämä on aina tietyllä tavalla henkilökohtaista. Mitenkäs pitkästä työmatkasta nyt sitten olisi kyse ja onko työ kokopäivätyö, ja millä palkalla?
Kun noita kahta asiaa viilataan (matkaa ja palkkaa) niin löytyy itse kullekin sellainen piste, että ei kannata tai ei halua tai näe vaivan arvoiseksi. Sata kilsaa suuntaansa ja seitsemän euron tuntipalkka, äitiyslomasijaiseksi? Vai kakstoista kilsaa ja kolmentonnin kuukausipalkka? - Hahahahahaa.
EIköhän lähempääkin löydy työtön, sillä suomessa joka kunnassa on työttömiä. Miksi pitää lähtee merta edemmäs kalaan?
Jos tehtävä edellyttää jotain erikoisosaamista niin sitten varmaan palkkiokin kannattaa mitoittaa houkuttelevaksi, kyseessä sentään on erikoisosaaminen. Katsot vaan että missä kohtaa menee se palkkion raja joka liikuttaa miestä/naista matkan takaa, eli saatu palkkio korvaa menetetyn ajan ja vaivan oikeasti.
Jos ei löydä tekijöitä on kyse kitsailusta palkkion kanssa. Jopa mun kolmevuotias poika tajuaa palkkion ja vaivan välisen kannattavuussuhteen pääpiirteittäin :) - työtön työnhakija
Työkkäri voi määrätä pitkäaikais työttömiä työkeiluun vaikka 50 kilsan päähän 9 euron päivätaksalla. Työkokeilun Työpäivä on vaikka 6 tuntii ja siihen matkat pari tuntii ainakin. linja-autohan ei mene sinne työpaikan portille saakka yleensä et voi joutuu käveleekin vielä. mut määrättiin mut haistatin pas.kat sille työkkärin ämmälle. Latelin sille varmaan kaikki kirosanat ja haukkumasanat mitä tiedän.
Nyt teen pimeitä hommia 1500 egellä kuussa. Miks ei kieltäytyis, jos ei huvita.
Olisko se niin, että ne kieltäytyy siksi, että ne ei oikiasti ole työkykyisiä, mutta eivät vaan uskallla tai osaa asiaa ilmaista ja siksi keksivät kaikenmailman selityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906313- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142261- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707