Mitä luulette täällä siitä, että onko nuorella alle kolmekymppisellä miehellä mitään mahdollisuuksia löytää naisseuraa tai ennen kaikkea päästä vakituiseen parisuhteeseen, jos hän ei ole liittynyt facebookiin? Tai jos hän ei ole liittynyt mihinkään muuhunkaan sosiaaliseen mediaan.
Tänä päivänä kun käytännössä kaikki nuoret ja myös vanhemmatkin ihmiset ovat liittyneet facebookkiin tai johonkin vastaavaan sosiaaliseen mediaan, niin varmasti sellaisia nuoria miehiä voidaan karttaa aika lailla jotka eivät ole tonne facebookkiin liittyneet. Tuntuu siltä että naisilla saattaa tulla heti pelkästään negatiivinen kuva sellaisesta nuoresta miehestä, joka ei ole facebookissa.
Tulee heti mieleen, että nuori mies ilman facebook-profiilia ei varmasti ole mikään kaikkein suosituimpia miehiä naisten keskuudessa. Ei edes vaikka hän olisi hyvännäköinen ja hänellä olisi hyvä työpaikka, toimeentulo ja muut elämän perusasiat kondiksessa.
Mutta mistä sitten facebookiton mies voisi löytää naisseuraa? Varmaan baareista voi olla tosi vaikeaa, tai ainakin se yhteydenpito sen tapaamisen jälkeen, jos naisten mielenkiinto miestä kohtaan lopahtaa heti sen jälkeen kun on paljastunut ettei hän olekaan facebookissa.
Mies ilman Facebookkia
109
1753
Vastaukset
- Facefood
DarkFear, mikset käytä enää vanhaa nimimerkkiäsi?
- ei aito ole hän
tää on joku halpa darkkiksen feikkaaja vaan.
- 14
ei aito ole hän kirjoitti:
samaa mietin
- 4tm
ei aito ole hän kirjoitti:
Jännästi kirjoitustyyli ja kieliasu täsmää täydellisesti DF:n kanssa.
- mmm
Itse ainakin tunnen yhden tosi kiinnostavan miehen, jonka perään kyllä monikin nainen katselee, ja joka ei ole facebookissa. Ei ainakaan itseäni haittaisi (vaikka fb:ssa olenkin) :)
Jos on muuten kiinnostava tapaus, niin tuollaisella ei ole mitään negatiivista merkitystä. Päin vastoin se voi olla ihan hyväkin asia, tulee sellainen olo että tyyppi ei ole ainakaan mikään massan mukana menijä vaan tekee niin kuin itse tahtoo vaikka muut tekisivät jotain muuta. Toisaalta taas jos tyyppi ei muuten kiinnosta, niin ei asiasta mitään lisäpisteitä saa, mutta eihän sillä siinä vaiheessa mitään merkitystä olekaan!- Tosi kiinnostava
Mitenhän musta tuntuu että se olen just minä se tosi kiinnostava mies, josta puhut.
- mmm
Tosi kiinnostava kirjoitti:
Mitenhän musta tuntuu että se olen just minä se tosi kiinnostava mies, josta puhut.
Hah hah, no hyvä että on itseluottamus kohdallaan! :D
Mistäs sitä tietää, vaikka voihan teitä olla useampia...
- n26v.
Kyllä mulle tulee heti ensimmäisenä mieleen, että miehellä ei ole kavereita, jos hän ei ole facebookissa ja minulle ei kelpaa kaveriton mies.
- Hirvosen mopo
Heh. Kai tää oli vitsi.
- entäs jos
Miksi miehellä olisi pakko olla kavereita ja vilkas sosiaalinen elämä? Mitä vikaa kaverittomissa miehissä oikein on?
Ainakin mulle sun kaltaisista naisista tulee hyvin pinnallinen kuva, kun tyrmätään miehiä kylmästi tosta vaan kaverittomuuden tai sen perusteella ettei ole facebookissa. Tolla tavalla kun ajattelet niin saatat missata jonkun tosi hyvännäköisen, mukavan, fiksun ja hyvin toimeentulevan miehen vain siksi ettei hän ole facebookissa tai jos hänellä ei ole kavereita.
Miksi muuten ajattelet tätä asiaa noin kapeakatseisesti? Entä jos mies ei vaikka halua olla facebookissa sen takia, kun ei halua kuulla mitään existä, vanhoista koulukavereista tai kenestäkään niistä ihmisistä joihin hän ei pidä enää yhteyttä. - ........
entäs jos kirjoitti:
Miksi miehellä olisi pakko olla kavereita ja vilkas sosiaalinen elämä? Mitä vikaa kaverittomissa miehissä oikein on?
Ainakin mulle sun kaltaisista naisista tulee hyvin pinnallinen kuva, kun tyrmätään miehiä kylmästi tosta vaan kaverittomuuden tai sen perusteella ettei ole facebookissa. Tolla tavalla kun ajattelet niin saatat missata jonkun tosi hyvännäköisen, mukavan, fiksun ja hyvin toimeentulevan miehen vain siksi ettei hän ole facebookissa tai jos hänellä ei ole kavereita.
Miksi muuten ajattelet tätä asiaa noin kapeakatseisesti? Entä jos mies ei vaikka halua olla facebookissa sen takia, kun ei halua kuulla mitään existä, vanhoista koulukavereista tai kenestäkään niistä ihmisistä joihin hän ei pidä enää yhteyttä.Ainakin itselleni tämän palstan kirjoitukset ovat lopullinen syy siihen, miksei kaveriton mies kelpaa.
- Kaveriton nussimaton
Mihin vittuun niitä kavereita tarvitset? Mikä helvetti kavereissa oikein on se vittua kasteleva ominaisuus. Pystyn kyllä nussimaan ihan hyvin itsekin, en tarvitse siihen mitään kavereita.
En tietenkään ole harjoitellut niitä kavereita nussimalla niinkuin se kaveriväki ilmeisesti tekee, mutta ei nussiminen nyt niin vaikeaa voi olla. Kyrpä työnnetään pilluun ja rynkytetään kunnes ruikahtaa, en tarvitse kavereita pitämään mulkunvarresta kiinni.
Siis vaaditko jonkun kirjallisen todistuksen kavereiden olemassaolosta ennen kuin suostut levittämään haarasi? On se nyt saatanan vaikeaksi tehty jos pitää palkata jotain näyttelijöitä esittämään kavereita ennenkuin neiti suvaitsee antaa. - luulisin näin
Hirvosen mopo kirjoitti:
Heh. Kai tää oli vitsi.
Joko toi muija on vähän yksinkertainen tai sit yrittää muuten vaan vittuilla.
- m26v.
"yllä mulle tulee heti ensimmäisenä mieleen, että miehellä ei ole kavereita, jos hän ei ole facebookissa ja minulle ei kelpaa kaveriton mies. "
Jaa,voitko kertoa miksi.
Itse tuollaisena "yksinäisenä miehenä" ei jotenkin ymmärrys oikein riittä tuollaiseen kantaan.Joissakin tapauksissa se kyseinen mies voi olla myös niin ajattelevainen ettei ota ketä tahansa edes kaveriksi,eli hakee ns.oma tyyppisiä ihmisiä ympärilleen.Toisekseen, monesti nämä yksinäiset miehet ovat myös ihmisiä jotka erottuvat jo koulussa jollain tavoin massasta kuten eivät näe mitään järkeä olla ryypäämässä missään puistossa ja jäävät sitä varten ulos näistä kuvioista.
Itse en ainakaan näe mitään ongelmaa jos jollain neidolla ei kavereita koska jokainen on yksilö ja oma tarinansa kerrottavana. - X-ray eyes
tarkoititko "n16v."?
- darkest fear
Minusta ratkaisevaa ei ole se, onko mies facebookissa vaan se onko hän käynyt laivalla. Jos mies on käynyt laivalla yksin niin minua ihmetyttää miksi hän on käynyt siellä yksin eikä kavereiden kanssa.
- -TSS-
Facebook on kaikkien huomionkipeiden ihmisten taivaanlahja. Joidenkin statuspäivitykset ovat aivan uskomattomia tyyliin kävin kaupassa, pesin pyykkiä, tankkasin auton yms kiinnostavaa.
- jutu jutu
Eikös se facebook oo vähä arveluttava myös koska eihän se tosiaan kaikkia houkuttele ja eikös siel voida just juoruilla ihmisistä ties mitä soopaa..siks se ei viehätä kaikkia.
- Jaska'
Minä en ymmärrä laisinkaan mitä te sieltä facebookista haette.
Ainakaan mulla ei ole pienintäkään halua jakaa elämääni muiden ihmisten nähtäväksi. Toisten ihmisten ei tarvitse tietää ketä kaikkia ihmisiä minä tunnen. Naurettavaa. Hankkikaa reppanat oikea elämä.- tv viihde
Nii just. Ketä kiinnostaa keiden kans ollaan ja keiden kans ei.. Vähän kuin et 'hei kummankaa' jutut (ihan hilpeä sarja muutoin mutta jotkut epävarmat ottaa sellasest käyttäytymismalleja.
- Tyttönen_82
Mulla oli facebook-profiili 1,5 vuoden ajan, kavereita n.200 (entiset ja nykyiset koulukaverit, harrastuskavereita, muut kaverit, muutama sukulainen, entisiä miehiä ei ollut fb-kavereina) ja poistin profiilini pari vuotta sitten. En jäänyt kaipaamaan kyseistä sivustoa, enkä koe menettäväni mitään vaikka en sinne kuulukaan. Toisaalta sen 1,5 vuoden aikana se ei antanut juuri mitään. Tiedän kyllä muitakin ihmisiä jotka eivät kuulu facebookiin. Ihan ovat normaaleja ihmisiä, jopa parisuhteessa olevia ja kavereita omaavia, joita ei vaan kertakaikkisesti kiinnosta facebook. Johtuu varmaan tästä omasta facebookiin kuulumattomuudesta, mutta laskisin miehelle ennemmin plussaksi jos hänkin on jäänyt fb:n ulkopuolelle...
- ~cissi~
Täh? Mulla naisena on käsitys, että pehmot valtavirran miehet liittyy facebookiin. Vissiin kivoja ihmisiä, mutta ei jännittäviä. Juttuhan lässähtää jo alkumetreillä, kun skannaa kaverin fb-tiedot ja toteaa, että ahaa joo, viidestuhannes mies tielläni joka pitää tosta bändistä ja tv-sarjasta ja kavereina joukko pallinaamoja, joihin ei myöskään haluaisi tutustua.
Kiinnostun miehestä, joka ei ole netistä löydettävissä, koska se on joko valehtelija (jolloin se ansaitsee joutua mun kynsiin) tai sitten sellaisissa työtehtävissä, että on hyvä pysyä tuntemattomana.- Hohhoijjaaaa
Taas joku renttupatja tilittää jännittävistä miehistä. Onko moni miesystävä jo vetänyt sinua jännittävästi turpaan?
- ~cissi~
Hohhoijjaaaa kirjoitti:
Taas joku renttupatja tilittää jännittävistä miehistä. Onko moni miesystävä jo vetänyt sinua jännittävästi turpaan?
Ei yksikään näistä syvän meren kaloista. Yksi "kunnollinen" vaan, joka halusi naimisiin ja omakotitalon.
Ikävä sanoa, mutta ensimmäinen ajatus, joka tulee mieleen alle kolmekymppisistä facebookittomista ihmisistä, on että heillä on jotain salattavaa. Yrittävät pakoilla jotain entisiä ystäviään tai menneisyyttään. Siitäkin huolimatta, ettei näin varmaankaan ole. Facebookissa ihmiset ovat keskenään kaveripiirissään, ei sieltä mitään seksiseuraa haeta. Mutta kyllä sieltä on huomattavasti korrektimpaa tarkistaa esim. seurusteleeko mahdollinen kiinnostuksen kohde vai voisiko olla sinkku.
- ever thought abt ?
Ei kai sentään. Ainoastaan korkeintaan moni karttaa moista virtuaalisosieteetä.. mikä lienee ihan fiksun ihmisen merkki.
- so what
Miksi se olisi sitten sun mielestä niin hirveää jos miehellä olisi jotain salattavaa? Eikö miehelle voisi antaa mahdollisuuksia uuteen parempaan elämään ja vaikka myös parisuhteeseen, vaikka hänellä oliskin käynyt elämässään joitain sellaisia juttuja, joiden vuoksi hän ei halua olla facebookissa?
Ei kai se niin hirveää olisi, jos miehellä olisi mennyt vaikka välit poikki vanhojen koulukavereiden, exien tai muiden ihmisten kanssa? Tollaiset syyt voivat olla hyvinkin yleisiä siihen ettei sinne facebookiin haluta liittyä, koska ei haluta olla siellä heidän tavoitettavissa. - Facebookiton mies
Paljon on näköjään tullut vastauksia, kun en ole ehtinyt tätä keskustelua koko ajan seuraamaan. Mutta itse en tuota facebookkia tarvitse koska pystyn pitämään yhteyttä puhelimitse kaikkiin niihin henkilöihin, joihin haluan pitää yhteyttä ja joiden kanssa haluan olla tekemisissä.
Mulla ei vaan ole tarvetta pitää yhteyttä mm. vanhoihin koulukavereihin, entisiin ja nykyisiin työkavereihin, exiin ja muihin puolituttuihin ihmisiin joiden kanssa en edes ole sen suuremmin tekemisissä. Muutenkin mielestäni facebookissa on just turhamaista se kun siellä täytyy hankkimalla hankkia koko ajan lisää kavereita listoille näyttääkseen äärimmäisen suositulta muiden ihmisten keskuudessa.
Ainakin musta se on typerää jos ihmiset tyrmäävät mua vain sen takia etten kuulu tollaiseen massahysteriajuttuun kun facebookkiin. Facebookiton mies kirjoitti:
Paljon on näköjään tullut vastauksia, kun en ole ehtinyt tätä keskustelua koko ajan seuraamaan. Mutta itse en tuota facebookkia tarvitse koska pystyn pitämään yhteyttä puhelimitse kaikkiin niihin henkilöihin, joihin haluan pitää yhteyttä ja joiden kanssa haluan olla tekemisissä.
Mulla ei vaan ole tarvetta pitää yhteyttä mm. vanhoihin koulukavereihin, entisiin ja nykyisiin työkavereihin, exiin ja muihin puolituttuihin ihmisiin joiden kanssa en edes ole sen suuremmin tekemisissä. Muutenkin mielestäni facebookissa on just turhamaista se kun siellä täytyy hankkimalla hankkia koko ajan lisää kavereita listoille näyttääkseen äärimmäisen suositulta muiden ihmisten keskuudessa.
Ainakin musta se on typerää jos ihmiset tyrmäävät mua vain sen takia etten kuulu tollaiseen massahysteriajuttuun kun facebookkiin.Ensinnäkin; mitä sinä tiedät facebookista tai sitä käyttävistä ihmisistä, kun et itse kyseistä sivua käytä? Kyllä ne on aika marginaalissa ne ihmiset, jotka siellä mainostavat koko ajan pieniä yksityiskohtia elämässään tai yrittävät haalia ystäviä. Suurin osa facebookin käytöstä on ihan sitä samaa, mitä sinä todennäköisesti teet puhelimen välityksellä. Nuo vanhat kuluneet maalailut facebookkaajien stereotypioista ovat ihan höpö-höpö juttuja. Ihan sama kuin haukkuisit kaikki ihmiset, joilla on kännykkä, tai tietokone ylipäänsä.
so what kirjoitti:
Miksi se olisi sitten sun mielestä niin hirveää jos miehellä olisi jotain salattavaa? Eikö miehelle voisi antaa mahdollisuuksia uuteen parempaan elämään ja vaikka myös parisuhteeseen, vaikka hänellä oliskin käynyt elämässään joitain sellaisia juttuja, joiden vuoksi hän ei halua olla facebookissa?
Ei kai se niin hirveää olisi, jos miehellä olisi mennyt vaikka välit poikki vanhojen koulukavereiden, exien tai muiden ihmisten kanssa? Tollaiset syyt voivat olla hyvinkin yleisiä siihen ettei sinne facebookiin haluta liittyä, koska ei haluta olla siellä heidän tavoitettavissa.Too much baggage? Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos elämä on jossain vaiheessa mennyt niin sekaisin, ettei pysty menemään siinä eteenpäin.
Häpeääkö vielä itseään, eikö myöskään kykene sosiaaliseen elämään tai ystävyyssuhteisiin jne...?- Wanhan ajan herra
sagiac kirjoitti:
Ensinnäkin; mitä sinä tiedät facebookista tai sitä käyttävistä ihmisistä, kun et itse kyseistä sivua käytä? Kyllä ne on aika marginaalissa ne ihmiset, jotka siellä mainostavat koko ajan pieniä yksityiskohtia elämässään tai yrittävät haalia ystäviä. Suurin osa facebookin käytöstä on ihan sitä samaa, mitä sinä todennäköisesti teet puhelimen välityksellä. Nuo vanhat kuluneet maalailut facebookkaajien stereotypioista ovat ihan höpö-höpö juttuja. Ihan sama kuin haukkuisit kaikki ihmiset, joilla on kännykkä, tai tietokone ylipäänsä.
Ei sitä ennen vanhaa tarvittu mittään speisfuudeja ja feisbuudeja. Sitä hiihethiin kouluun parikytäkilometriä yhteen suuntaan selkärepputäynnä kirjoja, latinaa ja algebraa ja taloustietoa. Tyttöjä käytiin naurattamassa lavatansseilla ja ei siinä mithään feisfuudeja tarvittu. Kun kossupullossa kostutettiin etu ja keskisormea ja työnnettiin immen vithuun niin siinä oli joka likka ihan valmista kauraa. Se oli sitä sen ajan peukuttamista, tykkäs toiset tai ei.
- Facebookkia käyttävä
sagiac kirjoitti:
Ensinnäkin; mitä sinä tiedät facebookista tai sitä käyttävistä ihmisistä, kun et itse kyseistä sivua käytä? Kyllä ne on aika marginaalissa ne ihmiset, jotka siellä mainostavat koko ajan pieniä yksityiskohtia elämässään tai yrittävät haalia ystäviä. Suurin osa facebookin käytöstä on ihan sitä samaa, mitä sinä todennäköisesti teet puhelimen välityksellä. Nuo vanhat kuluneet maalailut facebookkaajien stereotypioista ovat ihan höpö-höpö juttuja. Ihan sama kuin haukkuisit kaikki ihmiset, joilla on kännykkä, tai tietokone ylipäänsä.
"Kyllä ne on aika marginaalissa ne ihmiset, jotka siellä mainostavat koko ajan pieniä yksityiskohtia elämässään tai yrittävät haalia ystäviä."
Ei ole. - Niin se vain on
Seli seli. Taidat vaan olla facebook riippuvainen ja sen takia miehen on pakko olla siellä.
- Facebookiton mies
sagiac kirjoitti:
No en kyllä kaikkea facebookista ja sen käytöstä tiedä kun en ole kertaakaan elämässäni sinne edes kirjautunut!! Kun ei ole koskaan siellä profiilia ollutkaan, niin mitäs sine kirjautumaan.
Ehkä kaikki ei siellä kaikkea turhaa koko ajan kirjoita ja mainosta, mutta haluaisin nyt tietää lähinnä sen että mikä/mitkä olisi ne suurimmat syyt/edut, minkä vuoksi sinne kannattaisi liittyä?
Kuten kerroin sen että pystyn pitänään kännykän avulla hyvin yhteyttä kaikkiin niihin ihmisiin joihin haluan pitää yhteyttä. Lisäksi sähköpostin avulla voin myös kirjoitella kaikkea ja pitää yhteyttä ihmisiin, jos en halua maksaa puhelinlaskuista.
En sanoisi että mulla olisi elämässä hirveästi salattavaa, mutta kyllä mun elämääni mahtuu myös sellaisia ihmisiä joihin en halua pitää minkäänlaista yhteyttä, enkä halua ottavan heihin muhun ikinä minkäänlaista yhteyttä, en edes siellä facebookissa jos siellä olisin.
Mutta sehän on varmasti totta että facebook sopii kaikkein parhaiten just niille ihmisille joilla on tosi paljon kavereita ja joilla on ennen kaikkea hyvin vähän just niitä ihmisiä, joiden ei toivota ottavan yhteyttä. Ymmärrän siis hyvin sen jos jotkut eivät halua liittyä facebookkin oman menneisyytensä takia tai jos he pelkäävät joidenkin ihmisten yhteydenottoa. Niin se vain on kirjoitti:
Seli seli. Taidat vaan olla facebook riippuvainen ja sen takia miehen on pakko olla siellä.
Minä en ole missään nimessä niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitäisi käyttää facebookkia. Ei missään nimessä. Se EI sovi kaikille ja parempi vain niiden sopimattomien tyyppien pysyä sieltä kaukana. Jokainen tehköön niin kuin itse parhaaksi näkee. Mutta sitten on turha tulla tänne narisemaan, että mitä musta nyt ajatellaan, ku en tee sitä ja tätä. Jos sulla on itselläsi parhaat perustelut sille, mikset tee jotain tai teet jotain toista, niin ei sun tarvitse toisten mielipiteistä välittää tai niitä kysellä.
Facebookkia käyttävä kirjoitti:
"Kyllä ne on aika marginaalissa ne ihmiset, jotka siellä mainostavat koko ajan pieniä yksityiskohtia elämässään tai yrittävät haalia ystäviä."
Ei ole.No eivät sitten vain kuulu juuri minun ystäväpiiriini.
- Riskinsä on
Facebookiton mies kirjoitti:
No en kyllä kaikkea facebookista ja sen käytöstä tiedä kun en ole kertaakaan elämässäni sinne edes kirjautunut!! Kun ei ole koskaan siellä profiilia ollutkaan, niin mitäs sine kirjautumaan.
Ehkä kaikki ei siellä kaikkea turhaa koko ajan kirjoita ja mainosta, mutta haluaisin nyt tietää lähinnä sen että mikä/mitkä olisi ne suurimmat syyt/edut, minkä vuoksi sinne kannattaisi liittyä?
Kuten kerroin sen että pystyn pitänään kännykän avulla hyvin yhteyttä kaikkiin niihin ihmisiin joihin haluan pitää yhteyttä. Lisäksi sähköpostin avulla voin myös kirjoitella kaikkea ja pitää yhteyttä ihmisiin, jos en halua maksaa puhelinlaskuista.
En sanoisi että mulla olisi elämässä hirveästi salattavaa, mutta kyllä mun elämääni mahtuu myös sellaisia ihmisiä joihin en halua pitää minkäänlaista yhteyttä, enkä halua ottavan heihin muhun ikinä minkäänlaista yhteyttä, en edes siellä facebookissa jos siellä olisin.
Mutta sehän on varmasti totta että facebook sopii kaikkein parhaiten just niille ihmisille joilla on tosi paljon kavereita ja joilla on ennen kaikkea hyvin vähän just niitä ihmisiä, joiden ei toivota ottavan yhteyttä. Ymmärrän siis hyvin sen jos jotkut eivät halua liittyä facebookkin oman menneisyytensä takia tai jos he pelkäävät joidenkin ihmisten yhteydenottoa.Niin. Onhan siinä aina se riski että ne kotiseudun tyypit alkaa just sun elämää siellä tarkkailemaan ja näkee miten yksinäinen sä olet ja nauraa sulle että mitä sä siellä facebookissa oikein yksin teet kun ei sulla ole ketään kavereitakaan.
Facebookiton mies kirjoitti:
Mutta sehän on varmasti totta että facebook sopii kaikkein parhaiten just niille ihmisille joilla on tosi paljon kavereita ja joilla on ennen kaikkea hyvin vähän just niitä ihmisiä, joiden ei toivota ottavan yhteyttä. Ymmärrän siis hyvin sen jos jotkut eivät halua liittyä facebookkin oman menneisyytensä takia tai jos he pelkäävät joidenkin ihmisten yhteydenottoa.Itse en näe sähköpostilla ja facebookilla juuri mitään eroa. Käytän niitä aika pitkälti samalla tavalla ja samaan tarkoitukseen.
- miks provota?
sagiac kirjoitti:
Too much baggage? Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos elämä on jossain vaiheessa mennyt niin sekaisin, ettei pysty menemään siinä eteenpäin.
Häpeääkö vielä itseään, eikö myöskään kykene sosiaaliseen elämään tai ystävyyssuhteisiin jne...?Must sellanen on jonkinlaist liiallist uteliaisuutta toisten elämästä. Eivät kaikki ole sellaisia että olisivat hihkumassa kaikesta johonkin nettiin. Se on hieman turhamaistakin jopa. Tuo kommentti on vähän sellainen että halutaan tietää kaikki toisten asioista ja kaikki kaverit. Aika tungettelevaa eikä kovin kohteliasta.
miks provota? kirjoitti:
Must sellanen on jonkinlaist liiallist uteliaisuutta toisten elämästä. Eivät kaikki ole sellaisia että olisivat hihkumassa kaikesta johonkin nettiin. Se on hieman turhamaistakin jopa. Tuo kommentti on vähän sellainen että halutaan tietää kaikki toisten asioista ja kaikki kaverit. Aika tungettelevaa eikä kovin kohteliasta.
Voi tulla sinulle nyt yllätyksenä, mutta ihmiset harvemmin kyttäävät toisten profiileja läpikotaisin saadakseen heistä kaiken mahdollisen tiedon. Yleensä se, että vain on se profiili, kertoo joillekin siitä, että kyseisellä henkilöllä ole mitään suurta ongelmaa elämässään (ehkä, voihan silti olla). Jos taas välittömästi vastaa tyrmäten, ettei ole mitään fb -profiileja eikä kannata niitä millään tavalla ja on suorastaan niitä vastaan, niin tulee siitä hieman epäilevä olo... Voihan senkin asian vain sivuuttaa ohimennen, ettei ole tullut vielä liityttyä ja jatkaa keskustelua muista aiheista. Ei se välttämättä silloin herätä mitään kummempaa ihmettelyä. Riippuu täysin siitä, miten asian esittää.
- ..........
sagiac kirjoitti:
Itse en näe sähköpostilla ja facebookilla juuri mitään eroa. Käytän niitä aika pitkälti samalla tavalla ja samaan tarkoitukseen.
Kertoo ehkä sun kontaktien luonteesta. En kyllä alkaisi esim. työasioita puimaan millään yleisellä sosiaalisella foorumilla.
- mielipide vain
sagiac kirjoitti:
Voi tulla sinulle nyt yllätyksenä, mutta ihmiset harvemmin kyttäävät toisten profiileja läpikotaisin saadakseen heistä kaiken mahdollisen tiedon. Yleensä se, että vain on se profiili, kertoo joillekin siitä, että kyseisellä henkilöllä ole mitään suurta ongelmaa elämässään (ehkä, voihan silti olla). Jos taas välittömästi vastaa tyrmäten, ettei ole mitään fb -profiileja eikä kannata niitä millään tavalla ja on suorastaan niitä vastaan, niin tulee siitä hieman epäilevä olo... Voihan senkin asian vain sivuuttaa ohimennen, ettei ole tullut vielä liityttyä ja jatkaa keskustelua muista aiheista. Ei se välttämättä silloin herätä mitään kummempaa ihmettelyä. Riippuu täysin siitä, miten asian esittää.
Eihän siitä kyse ole että olisi jotain salattavaa. Vaan ihan periaatteesta että kun kaikkia ei vaan satu viehättämään se eikä ees aikaa että laittais tai päivittäis jotain profiilia. Ihmiset on vaan siin mieles erilaisia niinkun varmaan voit ymmärtää. Ei millään negatiivisuudella mut se jos joku alkaa heti epäilee et jotain salattavaa niin se vaan tuntuu vähän lapselliselta. Tulee mieleen teinit jotka on kiinnostuneet hirveest toisten asioist ja pitää jotain kaveripiirii 24/7. Se on vaan joku sellanen juttu mikä siin ei niin kiehdo ja se nyt on kai ihan makuasia.
- who do you dance for
sagiac kirjoitti:
Too much baggage? Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, jos elämä on jossain vaiheessa mennyt niin sekaisin, ettei pysty menemään siinä eteenpäin.
Häpeääkö vielä itseään, eikö myöskään kykene sosiaaliseen elämään tai ystävyyssuhteisiin jne...?Mielestäni olet liian jyrkkä tässä. Kyllä ihmisille pitää antaa oikeus uusiin alkuihin, koska kaikilla asiat eivät aina mene ihan putkeen. Toki jos oma elämä on ollut menestyksekäs, eikä ole koskaan joutunut kokemaan oikeita ongelmia niin voi olla vaikea ymmärtää ihmisiä ketkä haluavat jättää menneisyytensä taakseen.
Itsekin olin ylä-aste- ja lukioaikoina tekemisissä henkilöiden kanssa, joista en enää juuri välitä. En todellakaan näe tarpeelliseksi pyydellä sellaisia tuttuja fb-kavereikseni, jotta voisin esittää suosittua ja saisin sen 200 kaverin rajan rikki. Olen kyllä Facebookissa koska olen sittemmin tutustunut mukavampiin ihmisiin, mutta mun mielestä on silti epäreilua suhtautua negatiivisesti siihen jos joku haluaa katkaista välit menneisyyteensä.
Jos vanha kotikaupunki ja sen ihmiset eivät ole osa henkilön elämää millään muotoa, niin miksi niiden pitäisi olla osa edes Facebook-elämää? En minä ainakaan halua että uudet kaverini ja uudet naiseni saavat tietää mitään nuoruusvuosistani, kun niillä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa kuka olen nykyään.
Ja jos joku tuomitsee minut sen takia että olen kasvanut erilleni nuoruudenkavereistani ja aloittanut uuden elämän muualla, niin pitäköön ihan vapaasti outona. Minua ei kiinnosta. - just dancing
who do you dance for kirjoitti:
Mielestäni olet liian jyrkkä tässä. Kyllä ihmisille pitää antaa oikeus uusiin alkuihin, koska kaikilla asiat eivät aina mene ihan putkeen. Toki jos oma elämä on ollut menestyksekäs, eikä ole koskaan joutunut kokemaan oikeita ongelmia niin voi olla vaikea ymmärtää ihmisiä ketkä haluavat jättää menneisyytensä taakseen.
Itsekin olin ylä-aste- ja lukioaikoina tekemisissä henkilöiden kanssa, joista en enää juuri välitä. En todellakaan näe tarpeelliseksi pyydellä sellaisia tuttuja fb-kavereikseni, jotta voisin esittää suosittua ja saisin sen 200 kaverin rajan rikki. Olen kyllä Facebookissa koska olen sittemmin tutustunut mukavampiin ihmisiin, mutta mun mielestä on silti epäreilua suhtautua negatiivisesti siihen jos joku haluaa katkaista välit menneisyyteensä.
Jos vanha kotikaupunki ja sen ihmiset eivät ole osa henkilön elämää millään muotoa, niin miksi niiden pitäisi olla osa edes Facebook-elämää? En minä ainakaan halua että uudet kaverini ja uudet naiseni saavat tietää mitään nuoruusvuosistani, kun niillä ei ole enää mitään tekemistä sen kanssa kuka olen nykyään.
Ja jos joku tuomitsee minut sen takia että olen kasvanut erilleni nuoruudenkavereistani ja aloittanut uuden elämän muualla, niin pitäköön ihan vapaasti outona. Minua ei kiinnosta.Who do I dance for? Well actually I dont know about these internet specialities too much to jump into conclutions.. Kiitos vastauksesta, en tosin tuomitse sinua jos olet facebookissa. Mulle netistä tulee mieleen eräs henkilö joka torjui tylysti ilman mitään kunnon selitystä. Ehkä sitä sitten vielä jonain päivänä bookkaa profiilinsa sinne.
.......... kirjoitti:
Kertoo ehkä sun kontaktien luonteesta. En kyllä alkaisi esim. työasioita puimaan millään yleisellä sosiaalisella foorumilla.
Kyllä suurin osa facebookviestinnästä tapahtuu ihan yksityisviesteinä. Ajaa aivan saman asian kuin sähköposti. Sitä viestintää ei tosin työnantaja pääse kontrolloimaan samalla tavalla kuin työsähköpostia.
Mielestäni olet liian jyrkkä tässä. Kyllä ihmisille pitää antaa oikeus uusiin alkuihin, koska kaikilla asiat eivät aina mene ihan putkeen. Toki jos oma elämä on ollut menestyksekäs, eikä ole koskaan joutunut kokemaan oikeita ongelmia niin voi olla vaikea ymmärtää ihmisiä ketkä haluavat jättää menneisyytensä taakseen.
Ja jos joku tuomitsee minut sen takia että olen kasvanut erilleni nuoruudenkavereistani ja aloittanut uuden elämän muualla, niin pitäköön ihan vapaasti outona. Minua ei kiinnosta.Ei kukaan ole kaikkein menneisyytensä ihmisten kanssa tekemisissä. Ei ketään ole pakko ottaa facebookkaveriksi. Minkä takia edes pitäisi olla 200 kaveria? olet tainnut käsittää koko homman väärin.
mielipide vain kirjoitti:
Eihän siitä kyse ole että olisi jotain salattavaa. Vaan ihan periaatteesta että kun kaikkia ei vaan satu viehättämään se eikä ees aikaa että laittais tai päivittäis jotain profiilia. Ihmiset on vaan siin mieles erilaisia niinkun varmaan voit ymmärtää. Ei millään negatiivisuudella mut se jos joku alkaa heti epäilee et jotain salattavaa niin se vaan tuntuu vähän lapselliselta. Tulee mieleen teinit jotka on kiinnostuneet hirveest toisten asioist ja pitää jotain kaveripiirii 24/7. Se on vaan joku sellanen juttu mikä siin ei niin kiehdo ja se nyt on kai ihan makuasia.
Sinulla ei välttämättä ole, mutta on monia muita, joilla kyllä on. Ja se on heillä se numero yksi syy olla pois facebookista. Sinut voidaan tahtomattasi tulkita kuuluvaksi tähän jengiin, mikäli sinua ei muuten tunneta.
- new life better
Ja jos joku tuomitsee minut sen takia että olen kasvanut erilleni nuoruudenkavereistani ja aloittanut uuden elämän muualla, niin pitäköön ihan vapaasti outona. Minua ei kiinnosta.Niin siinä mielessä tuo Sagiac on myös mun mielestä erittäin jyrkkä, kun hän automaattisesti olettaa sitä että kaikki ihmiset haluaisivat pitää yhteyttä niihin entisiin koulukavereihin, exiin ja muihin menneisyyden ihmisiin joiden kanssa ei välttämättä enää ole kovin hyvissä väleissä.
Se on kyllä aivan totta että sitä menneisyyttä ei välttämättä halua tuoda uusien kavereiden ja naisten tietoisuuteen, jos se entinen elämä ei ole mennyt aivan nappiin. Tämän vuoksi onkin varmasti parempi pysytellä kokonaan erossa tuolta facebookista, ettei menneisyyden jutut pääse sitten paljastumaan.
Sagiac taitaa vaan itse olla niin menestynyt ja onnistunut elämässään ettei hän osaa ymmärtää sitä että kaikilla se elämä ei mene aina yhtä ruusuisesti kun mitä hänellä on mennyt. Tämän vuoksi se onkin aina sitten niin helppo tuomita muita ihmisiä. - who do you dance for
sagiac kirjoitti:
Ei kukaan ole kaikkein menneisyytensä ihmisten kanssa tekemisissä. Ei ketään ole pakko ottaa facebookkaveriksi. Minkä takia edes pitäisi olla 200 kaveria? olet tainnut käsittää koko homman väärin.
Niin, mutta itsehän kirjoitit negatiiviseen sävyyn siitä, kuinka ei ole hyvä asia jos vaikuttaa siltä että ihmisellä on jotain salattavaa ja menneisyydessä on tapahtunut epäilyttäviä juttuja.
Pointtini oli siis se, että ymmärrän hyvin henkilöitä jotka haluavat salata joitakin asioita menneisyydestään ja mielestäni kaikilla on täysi oikeus siihen.
Jos vaikka tutustuisin naiseen jolla olisi menneisyydessä sattunut ikäviä juttuja ja hänellä olisi sen takia vain 40 facebook-kaveria, niin en minä häntä pitäisi sen takia yhtään muita huonompana tyyppinä. Pitää ymmärtää että ihmisillä on monesti ikäviä juttuja taustalla, ja he haluavat vaieta niistä. - ihmettelen sua
sagiac kirjoitti:
Minä en ole missään nimessä niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitäisi käyttää facebookkia. Ei missään nimessä. Se EI sovi kaikille ja parempi vain niiden sopimattomien tyyppien pysyä sieltä kaukana. Jokainen tehköön niin kuin itse parhaaksi näkee. Mutta sitten on turha tulla tänne narisemaan, että mitä musta nyt ajatellaan, ku en tee sitä ja tätä. Jos sulla on itselläsi parhaat perustelut sille, mikset tee jotain tai teet jotain toista, niin ei sun tarvitse toisten mielipiteistä välittää tai niitä kysellä.
Kuinka niin sä et sagiac muka ole niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitäisi käyttää facebookkia? Vastahan sä itte kerroit kuinka sä et halua tutustua sellaisiin miehiin jotka eivät ole facebookissa. Kun heistä saa sellaisen vaikutelman, että heillä on jotain salattavaa menneisyydessään.
Mutta helppohan sun on lähteä muita ihmisiä arvostelee ja tuomitsee, kun sulla ei varmaan ole tapahtunut elämässä mitään välirikkoja, riitaisia eroja, välien katkeamisia koulukavereihin tai muita vastaavia juttuja jotka saattaisivat olla haittana siellä facebookissa. Kaikilla ei myöskään ole yhtä hyvät välit entiselle kotipaikkakunnalle mitä sulla on, jos oot kotikulmilta muualle muuttanut.
Sun pitäisi osata sagiac asettua myös vähän näiden muidenkin ihmisten asemaan ja miettiä sitä, että mitä jos toisilla onkin vaikka elämässään jotain sellaista ettei sen vuoksi haluta pitää yhteyttä vanhoihin koulukavereihin, työkavereihin tai muihin puolituttuihin ihmisiin. Kai sitä ihmisellä on silti oikeus parisuhteeseen, uusiin kavereihin ja muuhun normaaliin elämään, vaikka menneisyydessä olisikin jotain peiteltävää? Vai eikö muka ole? - Tony&Gary
Niin, mutta itsehän kirjoitit negatiiviseen sävyyn siitä, kuinka ei ole hyvä asia jos vaikuttaa siltä että ihmisellä on jotain salattavaa ja menneisyydessä on tapahtunut epäilyttäviä juttuja.
Pointtini oli siis se, että ymmärrän hyvin henkilöitä jotka haluavat salata joitakin asioita menneisyydestään ja mielestäni kaikilla on täysi oikeus siihen.
Jos vaikka tutustuisin naiseen jolla olisi menneisyydessä sattunut ikäviä juttuja ja hänellä olisi sen takia vain 40 facebook-kaveria, niin en minä häntä pitäisi sen takia yhtään muita huonompana tyyppinä. Pitää ymmärtää että ihmisillä on monesti ikäviä juttuja taustalla, ja he haluavat vaieta niistä."vain 40 facebook-ystävää". Olihan tuo sarkasmia, olihan? Itselläni on 36 kaveria naamakirjassa ja niistäkin osa kaverin kavereita joita en ole koskaan tavannut. Tosin en harrasta jokaisen kaupan kassalla tapaamani henkilön lisäämistä kaveriksi facebookissa. Olenko outo... Who cares?!
- ....................
sagiac kirjoitti:
Sinulla ei välttämättä ole, mutta on monia muita, joilla kyllä on. Ja se on heillä se numero yksi syy olla pois facebookista. Sinut voidaan tahtomattasi tulkita kuuluvaksi tähän jengiin, mikäli sinua ei muuten tunneta.
Aika ääliö olet jos tämä on ensimmäinen ajatus joka tulee mieleen jos joku ei kuulu facebookiin.
new life better kirjoitti:
Niin siinä mielessä tuo Sagiac on myös mun mielestä erittäin jyrkkä, kun hän automaattisesti olettaa sitä että kaikki ihmiset haluaisivat pitää yhteyttä niihin entisiin koulukavereihin, exiin ja muihin menneisyyden ihmisiin joiden kanssa ei välttämättä enää ole kovin hyvissä väleissä.
Se on kyllä aivan totta että sitä menneisyyttä ei välttämättä halua tuoda uusien kavereiden ja naisten tietoisuuteen, jos se entinen elämä ei ole mennyt aivan nappiin. Tämän vuoksi onkin varmasti parempi pysytellä kokonaan erossa tuolta facebookista, ettei menneisyyden jutut pääse sitten paljastumaan.
Sagiac taitaa vaan itse olla niin menestynyt ja onnistunut elämässään ettei hän osaa ymmärtää sitä että kaikilla se elämä ei mene aina yhtä ruusuisesti kun mitä hänellä on mennyt. Tämän vuoksi se onkin aina sitten niin helppo tuomita muita ihmisiä.En tiedä, mitä tekstejä sinä olet lukenut... mutta kun kysymys kuului mitä mahdollisesti ajatellaan alle kolmekymppisestä miehestä, jolla ei ole facebookkia, niin annoin yleisellä tasolla vastauksen. Minua ei henk.koht. kiinnosta onko jollain profiilia missään, mutta noin voidaan usein ajatella ja monet ajattelevatkin. Älkää kysykö, jos ette halua rehellistä vastausta. Kaiken lisäksi vastauksistanne on huokunut se, että tämä monien ihmisten mahdollinen oletus pitää paikkansa.
ihmettelen sua kirjoitti:
Kuinka niin sä et sagiac muka ole niitä ihmisiä, joiden mielestä kaikkien pitäisi käyttää facebookkia? Vastahan sä itte kerroit kuinka sä et halua tutustua sellaisiin miehiin jotka eivät ole facebookissa. Kun heistä saa sellaisen vaikutelman, että heillä on jotain salattavaa menneisyydessään.
Mutta helppohan sun on lähteä muita ihmisiä arvostelee ja tuomitsee, kun sulla ei varmaan ole tapahtunut elämässä mitään välirikkoja, riitaisia eroja, välien katkeamisia koulukavereihin tai muita vastaavia juttuja jotka saattaisivat olla haittana siellä facebookissa. Kaikilla ei myöskään ole yhtä hyvät välit entiselle kotipaikkakunnalle mitä sulla on, jos oot kotikulmilta muualle muuttanut.
Sun pitäisi osata sagiac asettua myös vähän näiden muidenkin ihmisten asemaan ja miettiä sitä, että mitä jos toisilla onkin vaikka elämässään jotain sellaista ettei sen vuoksi haluta pitää yhteyttä vanhoihin koulukavereihin, työkavereihin tai muihin puolituttuihin ihmisiin. Kai sitä ihmisellä on silti oikeus parisuhteeseen, uusiin kavereihin ja muuhun normaaliin elämään, vaikka menneisyydessä olisikin jotain peiteltävää? Vai eikö muka ole?Ehkä sinun pitäisi opetella lukemaan...
Minä en huoli KETÄÄN, oli facebookissa tai ei. Minua EI kiinnosta minne ihmiset ovat rekisteröityneet. Vastasin vain yleisellä tasolla sen saman asian, jonka moni muukin ihminen sukupuolesta riippumatta on muutenkin todennut. Näin facebookittomasta ihmisestä voidaan ajatella ja aika moni on kuulemani mukaan ajatellutkin. Ei se ole minun vikani, jos he ovat olleet väärässä. Tällä tavalla nyt vain ajatellaan.- who do you dance for
sagiac kirjoitti:
En tiedä, mitä tekstejä sinä olet lukenut... mutta kun kysymys kuului mitä mahdollisesti ajatellaan alle kolmekymppisestä miehestä, jolla ei ole facebookkia, niin annoin yleisellä tasolla vastauksen. Minua ei henk.koht. kiinnosta onko jollain profiilia missään, mutta noin voidaan usein ajatella ja monet ajattelevatkin. Älkää kysykö, jos ette halua rehellistä vastausta. Kaiken lisäksi vastauksistanne on huokunut se, että tämä monien ihmisten mahdollinen oletus pitää paikkansa.
"Kaiken lisäksi vastauksistanne on huokunut se, että tämä monien ihmisten mahdollinen oletus pitää paikkansa."
Niin. Mutta mitä väärää siinä on jos haluaa salata jotain? Jos menneisyydessä on juttuja joista ei ole ylpeä (esim. yksinäisyys, koulukiusaaminen, huonoissa piireissä liikkuminen), niin miksei niistä voisi vaieta? En ymmärrä tuota etteivät ihmiset saisi katkaista suhdetta menneisyyteensä ja aloittaa puhtaalta pöydältä, vaan kaikkien taustojen pitäisi ilmeisesti olla uuden seurustelukumppanin tiedossa. - Tracebook
Salattavaa saattaa olla niin facebookittomilla kuin facebookillisilla... Eikös julkisuudessa ole ollut ihan riittävästi näitä facebooksotkuja kun ihmiset tilittää kauhistuneena sitä kuinka joku yksityiseksi tarkoitettu viesti on päätynytkin julkiseksi tai kuin entinen työnantaja kyyläsi facebooksivut.
Syitä voi olla useita miksi facebook ei kiinnosta, eikä niistä kannata vetää johtopäätöstä, että facebookiton olisi jotenkin huonompi. Pysyminen facebookin ulkopuolella saattaa olla järkivalinta, ja yhtälailla siihen voi liittyä henk. koht. asioidensa suojelua kuin mitä tahansa muutakin. - with or without
"Kaiken lisäksi vastauksistanne on huokunut se, että tämä monien ihmisten mahdollinen oletus pitää paikkansa."
Niin. Mutta mitä väärää siinä on jos haluaa salata jotain? Jos menneisyydessä on juttuja joista ei ole ylpeä (esim. yksinäisyys, koulukiusaaminen, huonoissa piireissä liikkuminen), niin miksei niistä voisi vaieta? En ymmärrä tuota etteivät ihmiset saisi katkaista suhdetta menneisyyteensä ja aloittaa puhtaalta pöydältä, vaan kaikkien taustojen pitäisi ilmeisesti olla uuden seurustelukumppanin tiedossa.Vai on oletettu negatiivisesti, miksiköhän niin. Huokui niistä kommenteista myös se suoranainen painostaminen liittymisestä sinne facebookkiin.
- think about
sagiac kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi opetella lukemaan...
Minä en huoli KETÄÄN, oli facebookissa tai ei. Minua EI kiinnosta minne ihmiset ovat rekisteröityneet. Vastasin vain yleisellä tasolla sen saman asian, jonka moni muukin ihminen sukupuolesta riippumatta on muutenkin todennut. Näin facebookittomasta ihmisestä voidaan ajatella ja aika moni on kuulemani mukaan ajatellutkin. Ei se ole minun vikani, jos he ovat olleet väärässä. Tällä tavalla nyt vain ajatellaan.Siis mitä, etkö ole koskaan kuullut että ei pitäisi yleistää ja olla heti vetämässä varsinkaan negatiivisia johtopäätöksiä? Vaikka sillä tavalla jotkut ajattelisivatkin niin eivät kuitenkaan kaikki. Ja tuo vähättelevävä ja ylimielinen kommentti 'Ehkä sinun pitäisi opetella lukemaan'... kertoo toisaalta aika paljon.
think about kirjoitti:
Siis mitä, etkö ole koskaan kuullut että ei pitäisi yleistää ja olla heti vetämässä varsinkaan negatiivisia johtopäätöksiä? Vaikka sillä tavalla jotkut ajattelisivatkin niin eivät kuitenkaan kaikki. Ja tuo vähättelevävä ja ylimielinen kommentti 'Ehkä sinun pitäisi opetella lukemaan'... kertoo toisaalta aika paljon.
Hyvä, että kertoo edes jotain....
with or without kirjoitti:
Vai on oletettu negatiivisesti, miksiköhän niin. Huokui niistä kommenteista myös se suoranainen painostaminen liittymisestä sinne facebookkiin.
Kyllä se on parempi, kun et liity.
Niin. Mutta mitä väärää siinä on jos haluaa salata jotain? Jos menneisyydessä on juttuja joista ei ole ylpeä (esim. yksinäisyys, koulukiusaaminen, huonoissa piireissä liikkuminen), niin miksei niistä voisi vaieta? En ymmärrä tuota etteivät ihmiset saisi katkaista suhdetta menneisyyteensä ja aloittaa puhtaalta pöydältä, vaan kaikkien taustojen pitäisi ilmeisesti olla uuden seurustelukumppanin tiedossa.Useimmilla ihmisillä on menneisyydessään, jotain jonka haluavat unohtaa. Joillakin vielä todella kipeitä asioita. Mutta se, mikä määrittää ihmisen, on kyky jatkaa elämää niiden tapahtumien jälkeen. Jos alkaa rajoittaa itse omaa elämäänsä sen jälkeen, kun joku tragedia on sattunut, niin tekee hallaa vain itselleen. Menestyjiä ovat ne, jotka eivät jää tuleen makaamaan ja syyttelemään muita, vaan ne jotka jatkavat leuka pystyssä kohti uusia pettymyksiä. Jos sinulla on jotain salattavaa menneisyydessäsi (tai jollain muulla on) niin onko se koko elämä pakko elää niin, että se mennesyyden tyhjiö seuraa mukana? Kysyn vaan, ei tarvitse vastata. Eiköhän kaikki oleellinen tullut jo selväksi.
- to think about
sagiac kirjoitti:
Hyvä, että kertoo edes jotain....
No mutta toivon että ymmärrät sen että kaikki eivät välttämättä ole niin innoissaan siitä facebookista mutta hyvä että toit esille toisenlaisenkin kannan. Niin meillä on vaan erilaisia mielipiteitä kyseisestä aiheesta. Ja saahan sitä kai olla. Hyvää päivän jatkoa sulle.
- Gammaromeo
"Ikävä sanoa, mutta ensimmäinen ajatus, joka tulee mieleen alle kolmekymppisistä facebookittomista ihmisistä, on että heillä on jotain salattavaa."
Eiköhän absoluuttisin luvuin useammalla facebookissa olevalla alle kolmekymppisellä ole jotakin salattaa kuin niillä jotka eivät siellä ole. Odotusarvo ei pitäisi mielestäni olla se, että pitää jakaa elämänsä sosiaalisessa mediassa.
"Yrittävät pakoilla jotain entisiä ystäviään tai menneisyyttään. Siitäkin huolimatta, ettei näin varmaankaan ole."
Pehmennät onneksi viestiäsi myöhemmin. Terve varovaisuus ihmisten suhteen on tietysti järkevää.
En ole facebookissa, enkä ole alle kolmekymppinen.
- Tyttönen_82
Musta tuo kuulostaa vähän hassulta ajatukselta, että facebookiin kuulumattomalla olisi jotain salattavaa? Jos facebookiin hinkuaa salaisuuksista huolimatta, niin kaveriksihan voi ottaa vaan ne jotka itse haluaa, seinän lukuoikeuden/kuvien katsomisoikeiden voi rajata vain tietyille ihmisille. Koko profiilin pystyi ainakin aiemmin salaamaan niin ettei sitä löydy missään haussa eikä se näy kuin heille joiden kanssa on kaveri facebookissa. Senkin voi estää, ettei kukaan voi pyytää kaveriksi, mutta itse voi lähetellä kaverikutsuja. Yksi vaihtoehto on tehdä profiili eri nimellä. Esimerkiksi yksi mun luokkakaveri soittaa eräässä melko tunnetussa bändissä, eikä ole halunnut tehdä omaa henk.kohtaista profiiliaan omalla nimellä vaan "sinne päin" olevalla.
Jos kuvittelet että Facebookissa on minkäänlaista oikeaa yksityisyyden suojaa, olet erittäin sinisilmäinen yksilö.
Sama homma googlen kanssa.- 21
tosin ei ole mitenkään harvinaista että opiskelemaan lähdetään muualle eikä enää palata kotikaupunkiin. usein siinäkin on tuommoista ns. salattavaa taustalla.
ainakin mun lapsuudentutut (isossa kaupungissa) näyttää jakaantuneen että pois lähti kunnianhimoiset ja ne jotka "ajettiin pois". jäljelle jäi keskiverrot, ne joilla oli ilmeisesti kavereita ja kivaa eikä siis mitään syytä muuttaa muualle ("yllättäen" myös aktiivisimpia somettajia)! - Tyttönen_82
gloriana_demeter kirjoitti:
Jos kuvittelet että Facebookissa on minkäänlaista oikeaa yksityisyyden suojaa, olet erittäin sinisilmäinen yksilö.
Sama homma googlen kanssa."Jos kuvittelet että Facebookissa on minkäänlaista oikeaa yksityisyyden suojaa, olet erittäin sinisilmäinen yksilö."
Mistä moinen vihamielisyys? Se oli yksi niistä syistä miksi profiilini aikoinaan poistin. Sekä käyttäjätilin sekoileminen. Onneksi kännykällä ja livenä voi pitää yhteyttä niihin joihin haluaa. - kysyvä-
gloriana_demeter kirjoitti:
Sama homma googlen kanssa.Mikä tuo google juttu nyt oli muka olevinaan? Selitä!
- google
kysyvä- kirjoitti:
Mikä tuo google juttu nyt oli muka olevinaan? Selitä!
google kerää tietoa käyttäjistä. kait. palstapedoista on omat arkistot supolla, interpolilla ja cia:lla.
- turha ihmetellä
Somettaja tarkoitti siis mitä ? Ehkä jotkut sai vaan ihan tarpeekseen niistä kouluajoista ja halusi nähdä vähän muutakin eikä vain jäädä jonnekin pikkupaikkakunnalle.
- 25
sosiaalinen medittaja :D
totta kai sai tarpeekseen mut harva saa tarpeekseen jos on suosittu ja hauskaa riittää. muualle muuttaminen on pelottavaa nuorelle (miksei muillekin) kun tippuu tyhjän päälle joten ei sitä tee jos ei ole pakko eli "ajetaan pois" tai kunnianhimo/seikkailunhalu voittaa mukavuudenhalun.
ei mun kotikaupunki suomalaisittain ole pieni. laaja-alainen yliopisto löytyy ja töitäkin. siksi täällä selvästi erottaa tän jaon. maallahan kaikki muuttaa pois. - oma valinta
25 kirjoitti:
sosiaalinen medittaja :D
totta kai sai tarpeekseen mut harva saa tarpeekseen jos on suosittu ja hauskaa riittää. muualle muuttaminen on pelottavaa nuorelle (miksei muillekin) kun tippuu tyhjän päälle joten ei sitä tee jos ei ole pakko eli "ajetaan pois" tai kunnianhimo/seikkailunhalu voittaa mukavuudenhalun.
ei mun kotikaupunki suomalaisittain ole pieni. laaja-alainen yliopisto löytyy ja töitäkin. siksi täällä selvästi erottaa tän jaon. maallahan kaikki muuttaa pois.Toki lienee aika yleistä että kaikilla ei ole niin hauskaa koulussa. Mutta mitä pelottavaa siinä muuttamisessa muka on jos haaveillut sellaisesta, sanoisin että helpottavaa ja vapauttavaa lähinnä.
- 10
oma valinta kirjoitti:
Toki lienee aika yleistä että kaikilla ei ole niin hauskaa koulussa. Mutta mitä pelottavaa siinä muuttamisessa muka on jos haaveillut sellaisesta, sanoisin että helpottavaa ja vapauttavaa lähinnä.
ei muakaan se pelota koska oli pakkolähtö ja nyt jo tottunut. nimenomaan helpotus ja vapauttaa.
mutta vähän toisin heillä joilla hyvä asema piireissä. ei niin kiva mennä baariin tai kouluun jossa ei olekaan tuttuja ja saattaapi olla ettei enää olekaan se kaupungin suurin ja kaunein sekä suosituin... jos tosiaan on sitä ollut ja elänyt "onnistuneen" teini-iän.
huomaahan sen kun tapaa näitä kotiinjääneitä. eivät he ole oikein niistä lukion kuvioista menneet eteenpäin vaikka olisivat jo maistereita ja työelämässä. heidän kun ei ole tarvinnutkaan saada "helpotusta ja vapautusta" kurjasta kouluajasta.
- 5ey7kt6u
"Mutta mistä sitten facebookiton mies voisi löytää naisseuraa?"
Samoista paikoista kuin ennen facebookia.- vaikeeta voi olla
Tänä päivänä voi valitettavasti olla vaikeaa löytää naisseuraa samalla tavalla kun 10 vuotta sitten, jos ei ole facebookissa. Nykyaikana tuo facebookiin kuuluminen on nuorten kohdalla yleensä aika itsestään selvyys ja kyllä sitä varmasti naisten keskuudessa kovasti ihmetellään jos mies ei ole facebookissa.
Vaikka onnistuisi tutustumaan naisiin baarissa, niin sen jälkeen naiset ei välttämättä kiinnostu miehestä tai eivät halua pitää häneen yhteyttä jos hän ei FB:ssä ole. Helposti naiset saattavat sen mukavan oloisen miehen jättää heti sen jälkeen kun on paljastunut ettei hän olekaan facebookissa muiden nuorten tavoin.
Facebookkiin kuulumattomana se yhteyden ja ennen kaikkea kiinnostuksen ylläpitäminen naisiin voi olla paljon vaikeampaa kun vaikka se naisiin tutustuminen, joka voi kyllä onnistua baarissa keneltä tahansa. - ei mikään ongelma
vaikeeta voi olla kirjoitti:
Tänä päivänä voi valitettavasti olla vaikeaa löytää naisseuraa samalla tavalla kun 10 vuotta sitten, jos ei ole facebookissa. Nykyaikana tuo facebookiin kuuluminen on nuorten kohdalla yleensä aika itsestään selvyys ja kyllä sitä varmasti naisten keskuudessa kovasti ihmetellään jos mies ei ole facebookissa.
Vaikka onnistuisi tutustumaan naisiin baarissa, niin sen jälkeen naiset ei välttämättä kiinnostu miehestä tai eivät halua pitää häneen yhteyttä jos hän ei FB:ssä ole. Helposti naiset saattavat sen mukavan oloisen miehen jättää heti sen jälkeen kun on paljastunut ettei hän olekaan facebookissa muiden nuorten tavoin.
Facebookkiin kuulumattomana se yhteyden ja ennen kaikkea kiinnostuksen ylläpitäminen naisiin voi olla paljon vaikeampaa kun vaikka se naisiin tutustuminen, joka voi kyllä onnistua baarissa keneltä tahansa.no vittu pyydä kiinnostunutta naista neuvomaan sua kun "en oo käyttänyt sitä". siinähän olis aihe treffeille.
- vaikeeta on joo
vaikeeta voi olla kirjoitti:
Facebookkiin kuulumattomana se yhteyden ja ennen kaikkea kiinnostuksen ylläpitäminen naisiin voi olla paljon vaikeampaa kun vaikka se naisiin tutustuminen, joka voi kyllä onnistua baarissa keneltä tahansa.Nyt löyty Darkkikselle matkaseuraa sinne laivalle. Löytyy varmasti yhteinen sävel.
- kysyn vaa
Mutta kun se on täysin virtuaalinen paikka, niin miten sen voidaan olettaa olevan muka jokin ainoa mielenpiteiden jakamispaikka. Ei voi olla.
- 25
Kuka edes haluaa alkaa iskemään siellä kun kaikesta jää jälki? Ei niitä yössä heiteltyjä reploja tartte murehtia aamulla mutta kaikki kirjoitettu jää nähtäville.
- fb sux
Kuka nyt pätemiskirjassa jaksaa jatkuvasti roikkua... kakaroiden touhua -.-
No voihan se olla vaikeaa ilman kännykkää.
Ei facebook mitään hyödytä jos ei jo ennestään tunne ihmisiä ja jos ei ole sosiaalinen.
Ei sieltä mitään ihmisiä epäsosiaalinen yksilö löydä. Yhtä turhaa kuin treffipalstat.
Ja perusongelmahan on se, että vapaita naisia ei ole.- new life better
Sitä mä olen myös aina miettinyt että eipä tosta facebookista ole mitään apua tai hyötyä silloin, jos ei ole laajaa kaveripiiriä ja ei ole muuten mikään erityisen sosiaalinen tyyppi. Enemmän facebook palvelee varmasti just niiden ihmisten tarpeita, joiden jutuilla on siellä paljon lukijoita ja jotka haluavat pitää jatkuvasti yhteyttä vanhoihin koulukavereihin, exiin, työkavereihin ja kaikkiin puolituttuihin ja kavereiden kavereihin.
Varmasti voi olla turha liittyä facebookkin jos hyviä ja oikeita kavereita on vain muutama, eikä minkäänlaisia siteitä entiselle kotipaikkakunnalle ja vielä jos kammoksuu sitä että jotkut vanhat koulukaverit tulisivat ottamaan sitä kautta yhteyttä. - Mies24v
Ei voi kyllä kuin nauraa taas tällekin viestiketjulle. Vai että on facebookista jo tullut niin ehdoton turhake joillekin, että ihan epäilyttämään rupeaa jos joku ei sieltä löydykään.
En henkilökohtaisesti näe mitään syytä käyttää kyseistä kapitalistista tiedonkeruujärjestelmää. Puolituttujen tekemiset ei todellakaan kiinnosta, kavereihin olen yhteydessä puhelimitse tai VoIP softien ym. kautta päivittäin jo muutenkin. Mitään salattavaa ei elämässäni ole tapahtunut, mutta en siitä huolimatta näe mitään syytä miksi kaikki tietoni pitäisi ikuistaa tuollaisen "palvelun" kautta muiden nähtäväksi. Vuosia sitten siellä profiili oli, kävin kertaalleen sitä katsomassa kahden kuukauden aikana ja poistin turhana, ettei joku yritä sitä kautta yhteyttä ottaa kun en kerran sitä edes huomaisi.
Ehkä se on hyväkin vain jos tuo facebookista poissaolo karkottaa osan naisista. Hyvin todennäköistä ettei muutenkaan ajatusmaailma kohtaisi jos ei osaa sosiaalisen median ohi katsoa ilman että vetää jotain johtopäätöksiä. - Nuori nainen
Jo on kumma jos ei puhelimella pärjää!
- MinäVaanTäältä
Mielenkiintoisia kommentteja nuo "jos ei oo facebookissa, niin ei oo kavereita". Miten niin?!?
Voisko olla, että silloin ihmisellä on varmasti muita keinoja pitää ystäviin ja kavereihin yhteyttä!?! Esim. soittamalla, lähettämällä sähköpostia, kirjottamalla kirjeitä, lälettämällä kortteje, käymällä kahvilla ... ihan silleen vanhanaikaisesti naamatusten!?! :)
Itselläni on satoja kavereita ja varmasti tuhatkunta tuttua, mutten omista facebook-profiilia. Olen todella komea (anteeksi itseriittoisuuteni) ja sosiaalinen kaveri. Mulla vaan ei oo mitään tarvetta, eikä todellakaan aikaa istua missään naamakirjassa ja lukea niitä näitä turhanpäiväisiä päivityksiä.
Mä arvostan niitä vanhoja kunnon ihmissuhteita ja kahvilakeskusteluja. Facebookin ymmärrän toki ilmaisena yhteydenpitovälineenä esim. ulkomailla asuvien ystävien kanssa. Heille voin myös toisaalta pirauttaa tai kirjoittaa meiliä.
Ihan hyvä yhteydenpito- ja verkostoitumisväline pilattu typerillä "kävin kaupassa", "nyt otan päikkärit", "ehkä keitän kahvin" jne. päivityksillä ... - ParasVitsi2012
No huh huh! Päivän paras juttu ja vitsi :))))))))
- hanna17
minusta on hienoa jos mies ei ole facebookis. olisko se sitten parempi että miehen ainoa elämä on fbs ja istuu siellä päivät pitkät. ihmisten pitäisi tavata ystäviään oikeasti, eikä missään virtuaali maailmassa. ja ihmisiin pitäisi tutustua kasvotusten eikä missään netissä
- new life better
Harmi vaan kun sun tavalla ajattelevia naisia on niin kovin vähän. Yleensä kun kaikille naisille se facebook ja sinne kuuluminen tuntuvat olevan elämän tärkeimpiä asioita ja se vaikuttaa heillä aina myös seurustelukumppanin valinnassa, sillä niitä facebookkiin kuulumattomia miehiä ei huolita vaikka he olisivatkin hyvännäköisiä ja muuten mukavanoloisia.
- Jäit kiinni
new life better kirjoitti:
Harmi vaan kun sun tavalla ajattelevia naisia on niin kovin vähän. Yleensä kun kaikille naisille se facebook ja sinne kuuluminen tuntuvat olevan elämän tärkeimpiä asioita ja se vaikuttaa heillä aina myös seurustelukumppanin valinnassa, sillä niitä facebookkiin kuulumattomia miehiä ei huolita vaikka he olisivatkin hyvännäköisiä ja muuten mukavanoloisia.
DarkFear on näköjään palstan uusi multinikki.
- bookiton
Facebook on "hanurista" !
- Assbook
Pyllykirja se on.
- Mies 23
En ymmärrä miks ihmiset on niin hulluja että pitää liittyä fb ja jakaa siellä elämänsä kaikikille. Mä en ainakaan halua että kukaan tietää mun elämästä mitään vaikkei mulla mitään salattavaa olekkaan. Mitään turhanpäiväisiä asioita taas ei kiinnosta muille kertoa eikä kiinnosta toisten tekemät turhat asiat. Jos ei naista löydä elämäänsä niin tuskin löytää facebookistakaan.
- kokemusta on ...,,
Ei todellakaan Facebook takaa naisseuraa kokemusta on , kaikki kaveriksi pyytävät naiset ovat kuitenkin varattuja , eikä vapaat naiset vastaa sinkkumiehen kaveripyyntöihin ... edes uteliaisuuttaan .. prkle..
Ei sieltä mitää pesää saa :D VAIKUTAT todella hämärältä veijarilta jos rupeet iha randomia FB s iskee... alotajalle vastaus.
- ajan henki
Itselläni on kyllä profiili olemassa, mutta en käytä enää facebookkia. Toivoisin että se villitys menisi jossain vaiheessa ohitse, vähän niinku pokemonit.
Oon ottanut pois kaikki kaverit, eikä suoraan sanottuna kiinnosta paljoakaan mitä ihmiset siitä ajattelee.
Ei jaksa enempää. Ei pysty.
Joskus meillä täällä tehtaalla käy myös näin.- naama-Fuck
Joo, on kyl täysin paska koko naama-buukki ja mua naurattaa suuresti tää villitys. Itse en oo koskaan siel ollu, enkä tule olemaan. Eikö ole enää muuta tekemistä vapaa aikana? Itse nautin elämästä samanlailla, kuin ennen tätä Pokemonin tapaista villitystä. Kaverit hurahti sinne, nauran niille enkä tajua mitä ne siellä näkee. Itse en ainakaan jaksa roikkua jossain mediassa päivät pitkät, ja päivitellä jotain statusta. Hiphei, toi lisäs mut kaveriksi, oi kun kiva. Ooh, kato mitä toi on kommentoinu. Ei hitto mua naurattaa tää, hahahaa. Kyllä ihmiset on tyhmiä, jotka tuolla on. On kyllä säälittävää. Järkevät pysyy kaukana. Ei voi tajuu, että miten ihmiset pärjäsivät aikoinaan ilman jotain nettiä, gallerioita tai varsinkin Naamaa. Ja vielä, en ole ruma tai lihava möhkäle, vaan nuori komea mies, joka ei vaan viihdy tippaakaan yhtään missään medioissa. Kiitti ja hei.
- rt4 t4t
Itse en ole fb:ssa, moni on mua houkutellu sinne, mut en siella tuskin jaksaisi roikkua. Joten ei kiinnosta, hyvin yksinkertainen vastaus, ei draamaa, mutta en myoskaan tuomitse niita, jotka sita haluaa kayttaa.
- spt1978.
itse en ole päivääkään ollut vasepokissa..mutta tuntuu kuitenkin nyt että koko paska löyhkee kun vanhan akan vittu..sitäkään ei ole tullut nuuhkituksi.onneksi.
- portti-teoria
Facebookista kannattaa pysyä poissa, kohta olet twitterissä ja instagramissa.
- Eräs mies
Minun ei ainakaan tarvitse todistella kenellekkään mitään. Facebook on laumasieluisten idioottien ja huomionhakuisten ihmisten paikka. Sellainen ei vain yksinkertaisesti sovi minulle.
Jos joskus törmään kiinostavaan naiseen ja tämä ei minua sen takia hyväksy etten ole facebookissa niin saa sitten minun puolestani sellainen nainen jatkaa omille teilleen. Ei tosiaankaan kiinnosta mitkään facebookit, fuckbookit, twitterit ja mitä kaikkia näitä nyt on. Missä on ihmisten itsenäinen ajattelukyky?- huumoria vähän
Ei siellä fb:ssa tartte olla suuna päänä koko ajan, moni on siellä ihan hiljaa ja käyttää sitä vain esim. sukulaisten kanssa juttelemiseen ja samalla näkee kuvia yms.
Itsellänikin kun sukua on ympäri maailmaa, kiva kun ollaan lähes kaikki facessa.
Ei sitä noin vakavasti tarvitse ottaa.
Enkä muuten todellakaan ole mikään laumasielu vaan erittäin erakkoluonne.
Sekin on yksi syy miksi fb on kiva, kun itse en käy juuri missään, niin fb:n kautta olen edes jotenkin "mukana muun maailman menossa" niin sanotusti.
Mulla tulee välillä sellasia aikoja, etten edes käy facessa moneen päivään/viikkoon, välillä sitten taas olen hyvinkin aktiivinen. Siinä on se hyvä, ettei ole pakko olla koko ajan sosiaalinen vaan voi halutessaan vetäytyä kuoreensa ja sitten taas myöhemmin päivitellä enemmän.
Ihmiset on erilaisia, myös facebookissa. - Yötyöläinen
huumoria vähän kirjoitti:
Ei siellä fb:ssa tartte olla suuna päänä koko ajan, moni on siellä ihan hiljaa ja käyttää sitä vain esim. sukulaisten kanssa juttelemiseen ja samalla näkee kuvia yms.
Itsellänikin kun sukua on ympäri maailmaa, kiva kun ollaan lähes kaikki facessa.
Ei sitä noin vakavasti tarvitse ottaa.
Enkä muuten todellakaan ole mikään laumasielu vaan erittäin erakkoluonne.
Sekin on yksi syy miksi fb on kiva, kun itse en käy juuri missään, niin fb:n kautta olen edes jotenkin "mukana muun maailman menossa" niin sanotusti.
Mulla tulee välillä sellasia aikoja, etten edes käy facessa moneen päivään/viikkoon, välillä sitten taas olen hyvinkin aktiivinen. Siinä on se hyvä, ettei ole pakko olla koko ajan sosiaalinen vaan voi halutessaan vetäytyä kuoreensa ja sitten taas myöhemmin päivitellä enemmän.
Ihmiset on erilaisia, myös facebookissa.Ongelma on siinä, että osan ihmisistä fb kuitenkin haitallisesti koukuttaa ja tietty narsistisuus siellä rehottaa. Et kirjoittamasi perusteella tosin itse kuulu em. ryhmään.
- Riqu2
Minä olen viimeisen n. puolen vuoden aikana tullut päivä päivältä yhä vakuuttuneemmaksi siitä että olisi hyvä poistaa oma profiili Facebookista. Nytkään en ole käynyt siellä viikkoon.
- asdcbvar
Monet epäonnekkaat naiset ovat joutuneet Facesta lukemaan, miten heidän miehensä likettää muiden naisten tyrkkyjä kuvia, lisää kavereiksi pelkästään naisia, eikä suostu vaihtamaan parisuhdestatustaan seurustelevaksi. Tällaisia kokeneelle naiselle Facettomuus voi olla isokin plussa.
- mieskomeus39
"Kyllä mulle tulee heti ensimmäisenä mieleen, että miehellä ei ole kavereita, jos hän ei ole facebookissa ja minulle ei kelpaa kaveriton mies."
miten se liittyy asiaan jos haluat suhteen jonkun kanssa?
olen itsekin naimisissa ja meillä ei ole kavereita.
hiekkalaatikko ikä on jo mennyt.
minulle ei taas kelpaa muija jolla on kavereita liikaakin.
ja on sitä ennenkin tultu toimeen ilman facebookkeja tai irc gallerioita. - mielipiteensäkullakin
"Kyllä mulle tulee heti ensimmäisenä mieleen, että miehellä ei ole kavereita, jos hän ei ole facebookissa ja minulle ei kelpaa kaveriton mies."
suosittelen poistamaan, teet ihan oikein.
ei kannata mennä mukaan näiden "massa-ihmisten" maailmaan.
tapaa ihmiset muualla jos koet tarpeeksesi.
porukalla on nykyisin hirveä tarve saada ystäviä lisää blaa blaa blaa
en tiedä mikä ihmisiä riepoo kun ei osata olla yhtään yksin tai edes kaksin
sen oman kullan kainalossa.
säälitttävää ja lapsellista..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a435003Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant2034478Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,364184Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K903515Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1403335- 2162803
Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii662801Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1012449Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,1092277Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3711946