Voi aikoja voi tapoja

Nämä ensimmäiset tavuni tälle keskustelupalstalle tämän vuoden alkajaijaisiksi olisin
voinut jätää tekemättäkin,siis kirjoittamattakin.
Teen sen kuitenkin ja kerron,että elämä jatkuu myös Aman elinpiirissä.
Olen huomannut,että palsta on saanut uutta puhtia.
Joskin ruune ja tähtisirkku ovat taasen epätoivoittujen listalla.

Voisiko olla niin,että tämä palsta ei voi sulattaa,että jollakin menee muita paremmin,
minulla ei tosin mene,mutta kateutta havaittavissa.

Olen todella järkyttynyt,että sairaudesta,jopa rampautumisesta voidaan palstalla tehdä viihdettä,kuten ruunesta.
Minulla toi Alzhemer vie miestä,kun pässiä narussa,jos teille sanoo jotain inhimillisyys,niin kertokaa minullekin.teidän Ama

38

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiuliin**

”Erehtyminen on inhimillistä”. Ilmaus, jonka kaikki tuntevat ja jota lähes kaikki käyttävät.

Olisiko se empaattinen ilmaisu. Kai sen tarkoitus on yleensä piristää ystävää, joka syystä tai toisesta on allapäin
      Eikö inhimillisyys ole toisen ihmisen kunnioittamista.

Mutta sellaista ei tällä palstalla kovinkaan paljon näy.
      Aina vaan toisten kurkuissa kiinni kiusaten sanoilla muutenkin vaikeammissa tilanteissa olevia.
      Joku yrittää tyynnyttää keskustelijoita , avaten hyvä aiheen josta keskustelua syntyisi, mutta yks'kaks:ei tarvitse kuin yksi ihminen alkaa "reuhoa" niin koko palsta on ilmiliekeissä.
      Ei täältä inhimillisyyttä löydy sen paremmin kuin silmäneulaa heinikosta.

• Kiitos fiiulin**,jopa nauroin ilmaisullesi.Sinä jaksat kantaa ketjua ja mikä parhainta kirjoittajaa.
        Minä Ama omassa persoonassani,joka aikoinaan hain säälipisteitä mieheni Alheimerin myötä,olin niin lapsellinen,kuin vain nainen voi olla.
        Ei minun mieheni sairaus ole muuksi muutunut,mutta minulle on selkiytynyt,etta
        vain tämä tie on kuljettava loppuun

• Näkijä ja kokija

Olen joskus tavannut sinut palstalla huomanut empaattisuutesi.
      Muvaa kun piipahdit. Toivottavasti palstalta löytyy noita monelle niin tärkeitä ystäviä.

• Kiitos sinulle Näkijä ja kokija,olen todella otettu,että joku näkee sinne omaishoitajan sydämmeen,kuinka rikkirevitty se elin on.Kiitos myötäelämisestä,Ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos sinulle Näkijä ja kokija,olen todella otettu,että joku näkee sinne omaishoitajan sydämmeen,kuinka rikkirevitty se elin on.Kiitos myötäelämisestä,Ama

Vielä haluan selkeyttää,en saa penniäkään yhteiskunnan hoitotuesta,en ole sitä edes hakenut.

• ..
        rituliini_38 kirjoitti:

Vielä haluan selkeyttää,en saa penniäkään yhteiskunnan hoitotuesta,en ole sitä edes hakenut.

Oletko hakenut omaishoidontukea? Se on vain muutama puupenni hoitajan raskaasta työstä, riippuen kunnan rahatilanteesta
        Rahalla ei toki saa onnea, mutta olet siihen oikeutettu.
        Hae, hae, itse tiedän asian tätkeyden kantapään kautta.
        .

• .. kirjoitti:

Oletko hakenut omaishoidontukea? Se on vain muutama puupenni hoitajan raskaasta työstä, riippuen kunnan rahatilanteesta
        Rahalla ei toki saa onnea, mutta olet siihen oikeutettu.
        Hae, hae, itse tiedän asian tätkeyden kantapään kautta.
        .

Tiedän sen hakuprosessin,ensin lääkärinlausunto,alentavaa,oletko normaali,vai etkö oleMieheni Alzheimer todettiin aivokuvauksen löydöksenä.Minulleon ihan yksi paskanhailee,hän on minulle rakas ihminen,jota raha ei vie eikä tuo eroon ihmissuhteissa Ama

• lily,,,,

Täällä kohtalo toveri, puolisoni sairastaa alzhaimer tautia jo yli kymmenen vuotta, on täysin puhumaton laitospotilas, ei liiku enään omatoimisesti ollenkaan.
      Onko puolisosi sairastanu kauan kyseistä tautia.

• Tämä tavallan ei ole oikea osoite keskustelulle sairauksisille.
        Omaishoitajille on oma saitti.Kiitos lity ja voimia

• rooger.

"lily "

Jos vielä satut tulemaan palstalle, toivon kaikkea hyvää eläämääsi ja jaksamista,
        nämä elämän loppuvaiheet varsinki yksin on raskaita silloin kun puoliso on jo loppusuoralla.

• Anteeksi,jos ja kun olin töykeä.
        Olen kertonut mieheni sairaudesta,joka todettiin viisi vuotta sitten jo niin paljon saitilla,että katsoin toiston olevan jo tauttologiaa.
        En jaottele ystäviäni,enkä vihamiehiäni kategoriaan senkummemmin.
        Olen ollut palstakirjoittelijana vuodesta 2004 etsivivä-amadeus oli niccini silloin.
        Puskishuutelu ja selkäänpuukotus eivät istu minun minäkuvaani.
        Kaikkea hyvää ja tervetuloa palstalle lily,,,,

• Kiitos------

Oma viestini tuskin ketään lohduttaa.

Mutta, mutta niin kovin moni on rampa jo syntyissään, vahingoittuu lapsena, nuorena aikuisena.

Elämä on kovaa, eikä ota vastaan tilauksia.

Voimia sinulle, olet tärkeä!

Minulla ei ole ikäviä ajatuksia kenestäkääm tänne kirjoittavasta. Kiitos, että saan itselleni uusia ajatuksia, kun palstan avaan!

• Kiitos teille ihanat ihmiset.Aloitin kertoa,että minulla menee vähän paremminkin kuin eilen,ja kerronta karkasi käsistä.

Kuinka tärkeää on kannustus ,kun kaikki menee päin prinkkalaa

• Vanha Varis
        rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos teille ihanat ihmiset.Aloitin kertoa,että minulla menee vähän paremminkin kuin eilen,ja kerronta karkasi käsistä.

Kuinka tärkeää on kannustus ,kun kaikki menee päin prinkkalaa

Ota, rituliini, vastaan lempeitä ajatuksiamme, joita kohtaasi tunnemme.

Katselessasi ikkunasta näet ehkä samanlaisen keväisen talvisään auringonpaisteineen.

Kohta on kevät ja meitä kaikkia, myös sinua, tervehtivät lintujen laulu ja kukat nurmella. Tuo kaikki on tarkoitettu myös sinulle, ihan kaikille meille.

Uskon, että me palstalaiset olemme mukanasi vaikeimmissakin hetkissäsi ja nämä tunteet yritän sinulle välittää.

• Vanha Varis kirjoitti:

Ota, rituliini, vastaan lempeitä ajatuksiamme, joita kohtaasi tunnemme.

Katselessasi ikkunasta näet ehkä samanlaisen keväisen talvisään auringonpaisteineen.

Kohta on kevät ja meitä kaikkia, myös sinua, tervehtivät lintujen laulu ja kukat nurmella. Tuo kaikki on tarkoitettu myös sinulle, ihan kaikille meille.

Uskon, että me palstalaiset olemme mukanasi vaikeimmissakin hetkissäsi ja nämä tunteet yritän sinulle välittää.

Kiitos Vanha Varis!
        Porasin,siis itkin melkein ääneen näistä keväisistä inhimillisistä sanoista.
        Uskokaa tai älkää,menin ihan sanattomaksi,minä joka olen aina luullut,että minulla sana hallussa joka tilanteessa,nyt ei ollut.
        Kiitollisena Ama

• Jotain mieliinpainuvaa luin viestistäsi,salainen Kiitos------- ja elämä jatkuu täällä kulisseissa.
        Kiitos,jos saan viestiäsi ja elämääsi kanstaa Ama

• *Kukkahame*

Heipä Hei Rituliini!
      Oleviimepäivinä vain pikaisesti vilkaissut täällä, mutta olen kyllä mielessäni ajatellut mitä mahtaa sinulle kuulua.
      Nyt selvisi että sentään piipahdat, hyvä niin että sinustakin kuulee.
      Onhan meillä monellakin tämänikäisillä huoli itsestämme ja läheisistämme, nämä keskustelut vaan kulkee aika ajoin hyvin kaukana ystävyyden rajoilta, kuten jo itse totesit.
      Hiljattain olen kirjoittanut tänne sisareni tilanteesta, Alzheimer hänetkin on runnellut pikkuhiljaa n 10 vuoden ajan, muisti asioiden hoitaminen puhe ja mielessä kehittyneet olemattomat asiat, nyt täysin vuodepotilaana.
      Läheltä olen seurannut hänen hiljentymistään tuohon tilaan, hän on laitoshoidossa letkuissa, raskasta on ollut taival sivustakin seuraten.
      Voimia sinulle ja yritä nyt jo pyytää apuvoimia ette sinä käytä kaikkia voimia, onhan meidän kaikkien muistettava myös oman kunnon hoito, ulkoilu ainakin missä voi kasata voimia, niitä tarvitaan aina,
      Piipahtele ihmeessä kertoilemassa voinnistasi ja tietysti näistä aiheista mielipiteesi.
      Voimia ja rohkeutta sinulle jatkoon, pianhan kevätkin meille tuo jotain iloa.
      Tietysti kalaonnea!

• ja taas pätkii

Hyvää aurinkoista huomenta!
        Kiitos "kukkis"kalaonnen toivotuksista.Eilen sitä ei ollut.Olin kuusi tuntia pilkillä ja 14 pientä sinttiä ja nekin sain,kun ruokin niitä kauraryyneillä,aivan totta,älkää naurako.

Mieheni Alzheimer etenee todella hitaasti,luojalle kiitos.Kaiketi johtuu siitä,että hän harrastaa liikuntaa todella paljon.Minä puolestani patistan häntä aivojumpan puolelle.
        Joskin joskus tuntuu,että olen itse se aivovaurio.Sanonkin,kun unohtelen asiota,että seura tekee kaltaisekseen ja laitan unohteluni ukon piikkiin.

Voi kuinka tunnen itseni taas ihmiseksi,en miksikään nuhjakkeeksi.
        Luojamme on antanut meille tänne ihanan aurinkoisen päivän.Ainoa negatiivinen
        tapahtuma oli,että taxi joka jakaa viikonloppuisin Hesarin oli sen jättänyt edelliseen heittolaatikkoon,joten lehdenhakumatkaa meille siunaantui 3,5km.
        Naapuri,ihana ihminen soitti ja kertoi,että näin on taas päässyt käymään.
        Minä kyllä ilmaisin kantani tälle yrityjohtajalle joka haalii näitä keikkoja,siis lehden jakelua viikonloppuisin,eikä sanomani ollut mairittelevaa tyyppiä.

Kyllä se on kova paikka,kun läheinen rakas ihminen kuihtuu,niin henkisesti,kuin fyysisestikin.Ymmärrän täysin "kukkis"mitä tunnet ja koet.
        Alzheimerpotilas ei onneksi tiedosta tilaansa ja meille läheisille se onkin kovempi kokemus.Minulla oli aikoinaan työkaveri jolla molemmat vanhemmat sairastuivat ja joutuivat laitoshoitoon.Työkaverini ohjasin psygiatrille jolla sattumoisin itsekin kävin.

Nyt ylös,ulos ja pilkille menee Ama

• ja taas pätkii kirjoitti:

Hyvää aurinkoista huomenta!
        Kiitos "kukkis"kalaonnen toivotuksista.Eilen sitä ei ollut.Olin kuusi tuntia pilkillä ja 14 pientä sinttiä ja nekin sain,kun ruokin niitä kauraryyneillä,aivan totta,älkää naurako.

Mieheni Alzheimer etenee todella hitaasti,luojalle kiitos.Kaiketi johtuu siitä,että hän harrastaa liikuntaa todella paljon.Minä puolestani patistan häntä aivojumpan puolelle.
        Joskin joskus tuntuu,että olen itse se aivovaurio.Sanonkin,kun unohtelen asiota,että seura tekee kaltaisekseen ja laitan unohteluni ukon piikkiin.

Voi kuinka tunnen itseni taas ihmiseksi,en miksikään nuhjakkeeksi.
        Luojamme on antanut meille tänne ihanan aurinkoisen päivän.Ainoa negatiivinen
        tapahtuma oli,että taxi joka jakaa viikonloppuisin Hesarin oli sen jättänyt edelliseen heittolaatikkoon,joten lehdenhakumatkaa meille siunaantui 3,5km.
        Naapuri,ihana ihminen soitti ja kertoi,että näin on taas päässyt käymään.
        Minä kyllä ilmaisin kantani tälle yrityjohtajalle joka haalii näitä keikkoja,siis lehden jakelua viikonloppuisin,eikä sanomani ollut mairittelevaa tyyppiä.

Kyllä se on kova paikka,kun läheinen rakas ihminen kuihtuu,niin henkisesti,kuin fyysisestikin.Ymmärrän täysin "kukkis"mitä tunnet ja koet.
        Alzheimerpotilas ei onneksi tiedosta tilaansa ja meille läheisille se onkin kovempi kokemus.Minulla oli aikoinaan työkaveri jolla molemmat vanhemmat sairastuivat ja joutuivat laitoshoitoon.Työkaverini ohjasin psygiatrille jolla sattumoisin itsekin kävin.

Nyt ylös,ulos ja pilkille menee Ama

Ama on voimissaan kun jaksaa kairata ½-metrisen teräsjään läpitte pilkkiavantoja. Taitais meikällekin tulla hiki ja lankaantuminen.
        Nyky kairathan hyvin teroitettuina haukkaavat petomaisen hyvin vahvaankin jäähän.

Muistuu se HuovisVeikon ilmaus; on petomainen syönti lohenpenikalla - niin että tuottiko Ahti Amalle ahvenpaistin verran jäänalaista väkee?

• capt.cöpenick kirjoitti:

Ama on voimissaan kun jaksaa kairata ½-metrisen teräsjään läpitte pilkkiavantoja. Taitais meikällekin tulla hiki ja lankaantuminen.
        Nyky kairathan hyvin teroitettuina haukkaavat petomaisen hyvin vahvaankin jäähän.

Muistuu se HuovisVeikon ilmaus; on petomainen syönti lohenpenikalla - niin että tuottiko Ahti Amalle ahvenpaistin verran jäänalaista väkee?

Kiitos "kapu"Jotkaka ylennetään vastentahtoa,heidät voidaan alantaa myös ilman oikeudenpäätöstä niinkuin Ama jolla edes jäätä ei ole sitä puolta metriä.
        Toi Huovisen Veikon ajatus vei,niin ihanalle luontoretkelle,että pakko mennä taas kirjastoon ja lainata.Odottelen viestiäsi,kaipaavin terveisin Ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos "kapu"Jotkaka ylennetään vastentahtoa,heidät voidaan alantaa myös ilman oikeudenpäätöstä niinkuin Ama jolla edes jäätä ei ole sitä puolta metriä.
        Toi Huovisen Veikon ajatus vei,niin ihanalle luontoretkelle,että pakko mennä taas kirjastoon ja lainata.Odottelen viestiäsi,kaipaavin terveisin Ama

Veikko Huovisella, Kainuun metsien filosofilla oli elämänläheinen ote luontoon, olihan hän metsäteknikko.
        Mielestäni Havukka-Ahon ajattelija toimi myös hyvin Tv-sarjana. HV:lle oli ankara isku oman pojan päätyminen omaan ratkaisuunsa.

Kävin vaimoa katsomassa tunti sitten. Tämän kuun 8:s päivä tuli ½-vuotta hänet halvaannuttaneesta verenvuodosta aivoihin.
        Rankkaa aikaa tää on ollut kun hän kerta iskulla joutui kokonaan laitosammattilaisten hoivattavaksi. Hänelle käsittämätön kurja kohtalo.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Veikko Huovisella, Kainuun metsien filosofilla oli elämänläheinen ote luontoon, olihan hän metsäteknikko.
        Mielestäni Havukka-Ahon ajattelija toimi myös hyvin Tv-sarjana. HV:lle oli ankara isku oman pojan päätyminen omaan ratkaisuunsa.

Kävin vaimoa katsomassa tunti sitten. Tämän kuun 8:s päivä tuli ½-vuotta hänet halvaannuttaneesta verenvuodosta aivoihin.
        Rankkaa aikaa tää on ollut kun hän kerta iskulla joutui kokonaan laitosammattilaisten hoivattavaksi. Hänelle käsittämätön kurja kohtalo.

Voi kuinka mukaansatempaa toi Huovis filosofia,pakko mennä taas lainastoon ja elää nämä ihanat maisemat siellä maalaismaisemissa ja antaa ajatukselle siivet,se antaa meille molemmille sitä elämänmkua jota molemmat kaipaamme omaishoitjajat,kuin myös Ama

• Onanias Runkman

Kun tulin pitkästä aikaa palstalle, oli se lähes täynnä karkoitusviestejä.

Erityisesti kahta kirjoittajaa käskettiin häipymään. Kun en tosiaan tiedä viime ajoista olen ymmällä. Aina on sanottu, että kaikilla on oikeus kirjoittaa.
      Kenelle on oikeus häätömääräyksiin? Riittääkö maininta riitelystä vai pitääkö olla maininta ainakin yhdestä viestistä jossa se näky.

• Sodan aloittajat

narisevat aina omia valituksiaan ja syyttelyitään muita kohtaan, sehän on Alzheimeria juuri, itsesäälissään räpisevät,ja mikä tärkeintä alkolukko olisi joidenkin koneille aivan välttämätön asentaa, jos se olisi mahdollista,mutta kun ei niin tälanen jatkuu.

• Sodan aloittajat,en oikein ymmärtänyt miten tämä keskustelun jatkuvuus voisi olla sinulta pois.Se alkolukko on kuin siveysvyö,kenelle sen olisit asentamassa.
      Jollei sinulla ole pokkaa kirjoittaa omalla niccilläsi,niin voitaisko tämä sinun sairas kommenttisi kuitata olankohautuksella ja huomiolla,että tämä ei ollut sinun parhain päiväsi,terveisin Ama

• rooger .

Ikävä huomata ettei sittenkään voi kaikesta jutellla, tuolla ylempänä oli ihmeen töykeä vastaus " Lilylle " hän ilmeisesti olisi osallistunu alzhaimer keskusteluun , mutta rituliinin töykeä vasus hänelle ilmeisesti karkotti pois koko palstalta,
      rituliini näyttää kyllä muutaman kansssa keskustelevan alzhaimerirsta, näyttää olevan kovin suppea hänen ystäväpiirinsä.

• palstan piirit

on pienet, nuoleskelijat saa vastauksia.

• roogerille tiedoksi,että anteeksipyyntö on osoitettu "lillylle"ja pahoittelut omasta ja "firmani"puolesta.Ei takerruta lillukanvarsiin,vaan jatketaan keljuilematonta ketjua.
        Olen saanut niin paljon lokaa täältä saitilta niskaani,joten reviirin on kuihtunut lähes olemattomiin.
        Jos roogerilla on hyviä jatkotoimenpiteitä pitää homma hallussa,niin aloita todenteolla palstanvaltaus.Mitä kuittaukseen tulee,en pidä sitä niin oleellisena asiana,siis että jokaiselle mielipiteensä esiintuojalle pitäisi kirjoittaa taas oma mielipiteensä.
        Nyt sen tein ja katson keskustelun asiantiimoita päättyneeksi Ama

• Kokemusta on kyllä

Kohottava on puhenvuoro, jossa lytätään Ama, koska hän on lytännyt lilin. Sillätavalla. Siitä se ketju syntyy, nyt on vuorossa lytätä rooger.
        LYTS. Tältä se tuntuu.
        Omalla nimarilla ei uskalla tänne enää tulla, kun tämä lyttääminen on niin muodissa.

• he

Kyllä täällä on silloin tällöin mukava lueskella,sekä mieli tekee kirjoittaakin.
      Nyt kun sattui mukavasti juuri silloin, kun rituliini 38 sattui palstalle hänestä mukavia muistoja on .Silloin kun kirjoittelimme harva se päivä. Tuntuu siltä olikohan kohdattu jossain toisella kanavalla eräänä päivänä.. Alkaa vaan
      tuntua siltä,että olisi joillekin meille vanhemmille kiltteyspilleri olisi paikallaan.
      Mut ei sitä saada ennen ne antaa sen eutanasia pillerin ikiuneen hiljenemisen.

• joutavoinen

Nuori lapselapseni kirjoitti faceen. "Kerkesi ajokortti minulla olemaan viikon, kun sain jo kaupungin auton mällättyä, nyyhh." Lähihoitajana hän joutui liikenteeseen kotipalvelutyössä vanhuksille.

Huomasin miten hän sai tarvitsemaansa tukea ja lohdutusta siellä toisilta nuorilta. Voi ollakin että nuoret ovat viisaampia, minusta kuitenkin näyttää siltä.

• lily,,,,

"ritunliini "

Anteeksipyyntö on hyväksytty,
      lupaan valita keskusteluaiheen paremmin seuraavalla kerralla.

• Hei Rituliini,
      Minunkin oikeastaan pitäisi pyytää anteesi aloituksesi jälkeen kirjoitetun viestini johdosta.
      Olin niin pökerryksissä kun nukkumaanmeno aikani oli jo reippaasti ohi.
      En tiennyt mitä kirjoittaisin ja sitten kirjoitinkin "unilorun"

En nyt kuitenkaan anteeksi pyytele, sanon vain selitykseksi että vuodet ovat tehneet tehtävänsä minunkin kohdallani, eikä aivot tahdo pysyä enää elämän koukeroitten mukana.

Yritetään kuitenkin jaksaa, ei ole minunkaan elämääni tullut mitään noususuhdannetta, alaspäin vain, piru soikoon, mennään kovaa kyytiä.

• Ihanaa sun käskynkkäs kulkee ja olla osa tätä vanhenemisen prosessia.
        Olemme kirjoitelleet ajanoloon paljonkin ja ottaneet kantaa asoihin,eriäviäkin mielipiteitä launnonnet asioista,niinkuin kaskustelun etenemesiin kuuluukin.
        Keskustelu sinänsä ei mielestäni voi olla kaavoihinkangistunutta höpinää,vaan mielipiteiden ilmaisua näin sen nään Ama

• ((((?

Anteeksi,anteeksi,an......

• Kaikille yhdessä kiitos ja haleja.Olette minulle tärkeitä,teidän avullanini elän tätä elämääni eteenpäin,kiitos siskot pysytään lujina.
        Toi anteenksianto onkin taitolaji,kiitollisena,että sain mokani anteeksi Ama

• *Kukkahame*

Kyllä tämä palstakirjoittelu on 'henkireikä' monellekin.
      Minä liikun paljon vielä asioilla, on edelleen ne kaksi minua vanhempaa, no ei ...mutta huonokuntoisempaa joita käytän kaupassa ja joskus muuallakin, aika menee hyvin heidän kanssaan.
      Tänne tulen aina kun ei ole muuta tekemistä, kuten nytkin ei imurointi huvittanut kun oli kaunis aurinkoinen päivä, nyt pilveilee ja pimenee imuroin huomenna jos huvittaa.
      Nyt on vilkastunut tämä meidän keskustelutahti on mielenkiintoista kirjoittelua.

• Kiitos "kukkis" jatkan vielä tätä yhdessäolon ihanaa iltahetkeä.Olemme jollailailla sidoksissa tähän yhteenkuuluvuuteen,vaikka 1,5 kuukautta olin paisiossa,en tavuakaan kirjoittanut.Nyt suollan kaiken sen tuskan ulos ja kiitos siittä,että saan sen suoltaa ulos.Ei se elämä täällä korvessa niin hääviä ole,ei mainosvaloja,mutta ei olis edes rahaa ostaa mitään,kiitollisena pesaukisena Ama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8737
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3439
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2620
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1737
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1085
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe