Asuntooni tulee laminaattia kaikkiin huuoneisiin. faija kysyi puhelimessa mikä on laminaatin ja parketin ero? Sanoin selvittäväni seuraavaan puheluun mennessä eron. Sanoin, että hinta ja materiaali. Tämän enempää en tiedäkään. Faijalla ei ole tietokonetta eikä osaa sitä käyttää.
Minäpä osaan.
Mitä eroa on parketilla ja laminaatilla?
11
1540
Vastaukset
- siinä ero
Parketti on aitoa puuta, laminaatti muovia.
- kokemusta on
laminaatti on kestävämpi ja helppohoitoisempi, varsinkin lapsiperheissä ja kotieläinten kanssa touhutessa ei tarvitse huolestua jokaisesta kolhusta ja naarmusta
- rakentaja mies
joo, parketti on puuta ja laminaatti on muovia jota on helpompi hoitaa. Parkettiin tulee helposti naarmuja vaikka hiekasta vaikka. Laminaatti on kyl kestävämpi ja helpompi hoitaa
- puskalisko
laminaatti on helposti kylmä, hieman liukkaampi kuin parketti ja sitä ehdottomasti ei saa pestä tolulla. Muuten laminaatti on ihan ok, itse tykkään.
parketti palaa paremmin.
Laminaatti on kätevä ja helppo asentaa. Jos on koiria tai lapsia, säästyy lattia kolhuilta (tosin koirat ja kissat ei kai oikein tykkää aluksi siitä kovuudesta ja liukkaudesta, kun kynnet ei uppookaan lattiaan). Se on myös helpompi pitää puhtaana.
Wanhassa talossa asuvana en kuitenkaan liputa laminaatin puolesta henkilökohtaisesti, vaikka uusiin taloihin onkin varmasti paras vaihtoehto. Tykkään puulattian lämmöstä, hengittävyydestä, elävyydestä ja lautojen narinasta.- tulevalaminaattimies
Asun yksin, kaksiossa kerrostalossa ja olen aikuinen mies. Äitini suositteli valitsemaan laminaatin. Kenties vastaan tuhoamisvolyymilta kotieläintä kun reuhdon ja liikun se minäkin. Kengät tuppaavat joskus unohtua jalkoihin. Laitan eteiseen lapun alkuvaiheessa muistuttamaan: kengät pois. Tämä talo on rakennettu 1977.
Pidänkin tämän sivun vastaukset esillä samalla kun soitan keskiviikkona raportoiden faijalle, kiitos vastauksistanne. Luulin laminaatin olevan puuta. Aina oppii uutta. Laminaattia lattiaan tulee oli se puuta tai muovia.Uudella tarkoitin kaikkia 1900- ja 2000-luvulla tehtyjä :) Tosin voi uuteen taloonkin hankkia lautalattian tai parketin. Mutta en mä mikään fanaattinen lautalattia-fani olisi, jos asuisin uudemman tyylisessä talossa, kun tässä.
yybee kirjoitti:
Uudella tarkoitin kaikkia 1900- ja 2000-luvulla tehtyjä :) Tosin voi uuteen taloonkin hankkia lautalattian tai parketin. Mutta en mä mikään fanaattinen lautalattia-fani olisi, jos asuisin uudemman tyylisessä talossa, kun tässä.
Kyllä 1800-luvullakin harrastettiin villiä seksiä, eikä siihen mitään lankkuja tai laminaatteja tarvittu.
modelli kirjoitti:
Kyllä 1800-luvullakin harrastettiin villiä seksiä, eikä siihen mitään lankkuja tai laminaatteja tarvittu.
Villeydestä en tiedä, mutta kyllä tän talon silloisten lankkulattioiden päällä seksiä on harrastettu, hyvinkin todistettavasti, jo ainakin 1700-luvulta lähtien :/
Laminaatti on luonnontuote kun taas parketti on ihmisen tekemä. Laminaatti vaati asbestisirkkelin kun taasen parkettia voi hitsata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221