Helsinki antaa tietokone kurssit eläkeläisille ilmaseks, miksi meidän kalliisti maksettava. Kuitenkin ilman oppia emme kohta pärjää, täällä maailmassa.
Kuka keksii auttaa köyhää syrjäkylän tyhmää mummoa ja pappaa., me emme
kohta asioida pankeissa taitaa muitakin kohteita olla.
Täältä syrjäkylän mummot ja papat valittavat.
13
113
Vastaukset
- kansalaiopistot
järjestävät kursseja eikä ne paljon maksa. ja eiköhän joka suvun piiristäkin löydy auttajia tai vaikka naapurista. Kaikkeenko inistään yhteiskunnan apua ? Jos on niin huonosti asiat syrjäkylillä, sieltä vaan Helsinkiin huippuvuokraa maksamaan tai huippukallis asunto ostamaan ! Helsingissä on paljon veronmaksajiakin, pitäähän jotain vastinetta saada. Sitäpaitsi pääkaupunkiseudun veroilla pönkitetään syrjäseutuja, joten ei aina tarvitse valittaa .
So, so! Ei Helsinki enää mitään tai ketään tue. Helsingissä on vuokratkin nostettu niin pilviin, ettei siellä voi asua kuin upporikkaat, hunsvotit ja juopporatit, nuo hienot alkoholistit.
Kun sosiaalitoimi järjestää asunnot ja kansa maksaavuokrat verovaroilla niin hyvääkö se on.?- nurkkajussi
Just!
Mitenhän tämä onkaan. Kaupungissa asuvat hyväveli bonuslypsäjät ja kokouspalkkioiden metsästäjät. Syövät rahoja jotka maakunnista on lypsetty osin laittomastikin. Jos jotain palauttavat on se varastetun pääoman palauttamista, jotta silleen... :))) - Irepenuur
Ruuneperi kirjoitti:
So, so! Ei Helsinki enää mitään tai ketään tue. Helsingissä on vuokratkin nostettu niin pilviin, ettei siellä voi asua kuin upporikkaat, hunsvotit ja juopporatit, nuo hienot alkoholistit.
Kun sosiaalitoimi järjestää asunnot ja kansa maksaavuokrat verovaroilla niin hyvääkö se on.?Ruuneperi se kerto koko
elämäntarinansa tiivistettynä!
Noin sitä pitää!
Eipä noilla kursseilla kunnolla opi.
Jos saisitte kokoon ryhmän, jossa kaikilla on tietokone ja kokoontuisitte yhteen harjoittelemaan niin hyvä tulisi. Ei hienoja teorioita tarvita, eikä niin korkealentoista opetusta, ettei opettajakaan sitä hallitse.
Minulla on 65-vuotias sisar ja useita naistuttavia, jotka käyttävät tietokonetta sujuvasti ihan tavallisina mummoina.
Jos olet miespuolinen niin sama soveltuu kyllä sinullekin.
Missäs se teidän syrjäkylä on. Pitäisikö aloittaa kirjekurssi?- hilun.pappa
Muuten kokenut ,olen ollut kansalaisopiston kurseilla täällä maalaiskylällä 58e maksoi 6kertaa.Käyn eläkeläisten kerhoissa siellä valittavat ,kun on kurssit kalliita
ei pienellä eläkkeellä ole varaa. Uskoa kannattaa totta se on pienen maatilan
emännillä ja isännillä olematon eläke. Kontakti parhaiten opettaa,ei kirjekurssi. - Jopelkuneiviittiny
Enpä ole kuullut ilmaisista tietokonkursseista täällä pääkaupunkiseudulla.
Pienen autetun alun jälkeen on itseopiskelu parasta,
Pienten mokien ja erehdysten kautta oppii paljon. Pitää vaan uskaltaa kokeilla.
Sitten kun tänne nettiin osaa tulla, niin neuvojia löytyy tuolta tietsikka sivuilta, eikä maksa mitään.- joutavoinen
70v oli minulla ikää kun sain käytetyn koneen käyttööni ja itseopiskelin sitä käyttämään. Monta kertaa kone jumittu, mutta lähti uudelleenkäynnistyksen jälkeen taas toimimaan. Melko pian piti uusia kone ja sain uudetkin nyt jo kolmas kone asennettua vähitellen mieleisekseni.
Tavallista tumpelompi olen mielestäni, mutta pidän silti kursseja tarpeellisena, kyllä niissä varmaankin saa koko koneen paremmin käyttöönsä. En vaan ole vielä kuuteen vuoteen saanut itseäni ohjelmoitua lähtemään sinne kursseille.
- fiiuliin**
Sanovat ettei maanviljelijät ole koskaan maksaneet tarpeeksi veroja työ-ikäisinä ollessaan.
Nyt se sitten tuntuu eläkkeissä, pieniähän ne ovat itsekullakin jos ei ole ajatellut asiaa etukäteen. Tehty on verottomana kun siitä on saanut enemmän rahaa kuin veroja maksaen.
Nyt on liian myöhäistä valitella eläkkeiden pienuudesta.
Minäkin olen maalla asuva eläkeläinen, mutta käynyt koko ikäni kaupungissa töissä, veroja olen maksanut hiki hatussa, mutta en tarpeeksi paljoa kun eläke ei tunnu riittävän muuhun kuin juuri kituaaliseen toimeen tuloon asti. Mulle maksoi atk seniorikurssi kansalaisopistossa parikymppiä ja tunteja oli tosi paljon.Minusta se oli todella avartava jo opinnollisesti juuri suunattu,meihin tolloihin,jotka jo pelkä hiiri sai vapisemaan.
Opettajamme nimenomaan painotti,että ei se tietokone mene rikki,vaikka painatte väärää namiskuukkelia,siis näppäintä.Meillä oli jatkokoulutustakin,mutta opetus oli siirretty koululle jossa hometta ja minun oli pakko lopettaa,sain allergisiaoireita.- he
Rohkeutta vaan leikkimään koneen kanssa ,niin kyllä oppii ,jotain kantapään kautta.
Kanssa siskot ja veljet opettaa lisää ,mutta välillä aika loukkavasti. Mutta kun tyhmä on niin on kestettevä, suuret kirjaimet --pisteet---pilkut väärin..Kyllä muistan.
Välillä hiki tuli ja verenpaine nousi,mut jos heitä helpotti ,niin hyvä se jo on.- marja-liisa..
Niin, ei siinä muuta, kun alkaa naputella vaan. Pian tähän oppii.
Ja juuri se, että ei tartte pelätä, että on naputellut vääristä nappuloista. Alkaa alusta vaan. Yli 70 kymppinen olen minäkin, ei mitään kursseja ole ollut. Ja kyllä onnistuu, ja löytyy vaikka mitä. No kirjoitusvirheitä tietenkin aina joskus tulee, mutta hirveän nopea jo olen, harjoitus tekee mestarin.
Ja jos olet alkuun epävarma jostain, pyydä apua joltain läheiseltäsi, pikkulapsetkin jo osaavat. Kirjoita muistilapulle, niin kauaksi aikaa, kun rupeaa sujumaan. Ja usko pois, se käy hyvin pian, kun vaan muistat naputella.
Se on monta kertaa parempaa oppia, kun käydä kerta viikkoon jossain kansalaisopiston piirissä.
Tsemppiä sinulle harjoituksiin!
- hiliunpappa
Hilunpappa jatkaa,täällä on kun tuolla eläkeläesten kerhossa kuunnellut töitä
kovasti tehneet,eikö noilla liene patjan alla rahaa vaan kun pirun nuukia ovat
niin yhteiskunnanhan se pitäis pankit heitä vaten auki pitää milloin heille spii laskunsa maksaa. Taisin vähän röyhkeästi kirjoitta ,mutta vähän sapettaa ,kun itse on mustalaisena kiertänyt ,leivän eteen.ompahan saanut vähän tietoa muustakin,
kun siivellä elämisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579497Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh143833Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r313161Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht892468Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142090Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3961974Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421511FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731138Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101115