Muutaman kuukauden minun Peugeot 306 (vm. 1996tai1997..) auton bensamittari vähän heitteli aina ajaessa kurveihin ja muutenkin. Sitten yhtäkkiä se päätti kokonaan olla toimimasta, nyt näyttää vaan ihan nollaa, tai no alle senkin. Aivan sökönä siis. Mikä avuksi?
Auton bensamittari ei toimi!!
17
9002
Vastaukset
- C5
Vaihtoehto a:
Tankkaat tankin aina täyteen, nollaat trippimittarin ja ajat tankilla sen 500-600 kilsaa ja tankkaat uudestaan. Pidät myös täyttä bensakannua varulta mukana.
Vaihtoehto b: Korjautat mittarin.
Fakta: Yleinen vika toi bensamittarin hajoaminen ranskalaisissa PSA-konsernin autoissa.- 6546546
Voihan sen anturinkin tietysti vaihtaa, hintaa tosin en tiedä.
Omassa autossakin mittari sekoilee, mutta toimii välillä.
Minulla ei trippimittari toimi joten kirjaan ylös aina kilometrit kun tankkaan ja sitten taas tankkaa kun on X kilometriä ajettu. - sitroen.
Pösö 205:ssä lakkasi bensamittari toimimasta muutamia vuosia sitten. Autossa on bensan loppumisen varoitusvalo; syttyy kun on arviolta alle 10 litraa jäljellä. Sillä ja trippimittaria käyttämällä olen pärjännyt.
Joskus labrasin, että vika on mittarissa eikä anturissa. Varamittarikin on toisesta, uudemmasta, vastaavasta autosta vaan eipä ole tullut vaihdettua... Se laiskuus... Minulla on ollut Suzuki SA310:ssa sama vika. Näyttää lähes tyhjää aina tai sitten ei mitään.
Tuolla trippimittarihommalla olen minäkin sillä ajanut.- ....,,,,
sitroen. kirjoitti:
Pösö 205:ssä lakkasi bensamittari toimimasta muutamia vuosia sitten. Autossa on bensan loppumisen varoitusvalo; syttyy kun on arviolta alle 10 litraa jäljellä. Sillä ja trippimittaria käyttämällä olen pärjännyt.
Joskus labrasin, että vika on mittarissa eikä anturissa. Varamittarikin on toisesta, uudemmasta, vastaavasta autosta vaan eipä ole tullut vaihdettua... Se laiskuus...Mitä labraamista siinä oli, jos varoitusvalo toimii?
- avittaja
merkkikorjaamolta voi kysyä neuvoa ilmaiseksi.et varmaan ole ainoa,jolla on moinen vika autossa.eiköhän ne siellä tiedä ongelman ytimen.
- Trallallaalla
Jossakin autossa tuo polttoainemittarin anturi on bensapumpussa, joten joutuu ehkä vaihtamaan koko pumpun?
Kyllä tuolla pystyy ajamaan, mutta ei mielellään kovin pitkiä matkoja. No niinkuin yllä sanottiin, niin pystyy arvioimaan trippimittarin avulla.
Yksi vaihtoehto tuohon trippimittariin seuraamiseen on, että ajaa täysinäisen tankin tyhjäksi ja varakannu bensaa tietysti mukana. Ottaa tuon lukeman ylös mitä trippimittarissa näkyy. Ajaa vaikka semmoista reittiä mitä yleensä ajelee.
Toki tuohon polttoaineenkulutukseen vaikuttaa se missä ajaa, maantiellä saattaa mennä vähemmän ja moottoritiellä enemmän ja kaupugissa eniten.
Ehkä järkevä raja voisi olla 500 km, tällöin esim. 50 litran tankilla ajelee tuon 500 km, jos auto veisi 10 l/100 km. Tosin 306 vie ehkä maksimissaan 8 l/100 km? - RX8
Virtapiuha tai jännitteensäädin varmaan poikki/rikki. Jos maa on poikki, niin näyttää täyttä. Näin ainakin ennen vanhaan. Chevy Sportsidessa. Vanha kikka oli ottaa polttoaineen maapiuha irti ja mennä maahantuontikatsastukseen pic upilla tankki tyhjänä. Sai painon alle 1800kg:n = ei 80km tarraa taakse;-)
- eikukaaaaaan
Jees, kiitos vastauksista. Kyllä mä tuon trippikikkailun tiedän mut en vaan jaksais sillä leikkiä. Lähinnä mietin että paljonhan huolto maksaisi, ei rahaa kuitenkaan loputtomiin opiskelijalla ole. Mutta kai pitää kesään saakka ainakin jaksaa tolleen ajella. Sitä bensavaloakaan se ei varmaa osaa kyllä vilautella jos sattuu bensa loppumaan mut kaipa kannattaa tosiaan bensakannua mukana kuljetella, ettei sitten pahana päivänä joudu jäämään tien varteen hengailemaan.
- surkea merkki
sinulla on automerkki jossa juuri näitä vikoja riittää. Mene lähimpää autoliikkeeseen ja vaihda pösö äkkiä pois. Työkaverin alta vuoden vanhasta pösöstä tippui etuovi...se meni takuuseen mutta takalevyt ei menneet eli piti vaihtaa 40 000 km ajon jälkeen....maksoi 1200 euroa töineen Minulla on 12 vuotta vanha auto ja km 180 000 eikä ole jarruihin koskettu vielä koskaan...taidettiin palat uusia muutama vuosi sitten eteen?
- Tunnistin sinut taas
Taas on kateellinen tojokölli asialla lippalakki väärinpäin.
- 15
Tunnistin sinut taas kirjoitti:
Taas on kateellinen tojokölli asialla lippalakki väärinpäin.
itse vaihdoin Pesosen (307) Maksalaatikkoon (3) enkä ole katunut. Autoja kun nykyään ostetaan uutena , voisi odottaa, että ei tarvitse käydä huollossa arpomassa mikä mahtaa olla vika.
- eikukaaaaaan
rakasta pösöäni en kyllä mihinkään vaihda. sillä on tosi hyvä ajaa eikä muuta vikaa siinä ole nyt vielä ainakaan kuin tuo. ajettu vasta n 51 000 km vaikka 16 vuotta vanha auto onkin.
- Trallallaalla
Joo kyllä tuolla vielä ajelee.
- näin se on
kyllä pösöt oli vikojen kärjessä...heti sitikan jälkeen. Ranskalainen ei osaa luetettavaa autoa tehdä...kauniita ovat mutta siihen se jää.
- Renaul 21 sedan
Totta puhut. Itse ostin uuden Renaultin vuonna 1989. Ajoin sillä 21 vuotta. Auto kävi silloisen maahantuojan Autorexin korjamossa 1000 km huollossa. Sen jälkeen en tarvinnut korjaamojen palveluja käyttää. Itse kyllä uusin jarrupaloja, pakoputkistoja, sytytystulppia, polttimoita ja jotain muuta pientä. Ei ne Ranskalaiset tosiaankaan kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1693091Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii441899Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K311884- 1961827
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261620Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,771266Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja881206Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2111063Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1801046- 211019