Täällä eräs kirjoittaja, Semper.fidelis, arvostelee Benny Hinniä.
Hän on kärkkäästi kysellyt hänestä mm.palstan evankelistalta Jaikalilta, joka ei tiennyt kuka hän on.
En muuten minäkään tiedä. Voisiko joku kertoa?
Kuka on Benny Hinn?
15
105
Vastaukset
- jotakihänestä
Kannattaa opetella käyttämään Googlen hakukonetta. Sieltä saa vastauksen lähes kaikkiin kysymyksiinsä. Bandoran lipas siis!
Toufik Benedictus ”Benny” Hinn (s. 3. joulukuuta 1952 Jaffa) on Yhdysvalloissa asuva uskonjohtaja, saarnaaja ja televisioevankelista, jonka kokouksissa väitetysti parantuu ihmisiä rukouksen kautta. Hinn on syntynyt Israelissa. Hänen äitinsä oli armenialainen ja isänsä kreikkalainen. Hinn kasvoi ortodoksiperheessä[1], mutta vaikuttaa nykyisin karismaattisessa liikkeessä. Vuonna 1968 perhe muutti Kanadaan ja asettui Torontoon. Hinn kävi Georges Vanier high schoolia, jossa hänet tunnettiin ensimmäisellä etunimellään Toufik.
Hinnin opetusta voidaan luonnehtia armolahjoja ja Hengen voimaa korostavaksi. Benny Hinn kertoo saaneensa "uskomattoman voitelun" ja "voimavarustuksen" käytyään Kathryn Kuhlmanin kokouksessa vuonna 1973. Huhtikuun 7. päivänä 1991 pitämässään saarnassa Hinn on kertonut jatkaneensa säännöllisiä käyntejä Kuhlmanin haudalla, ja kokeneensa voimakkaan voitelun leijuvan haudan yllä.- aloittelevauskis.
No, mistä se niljake on tullut kuuluisaksi?
Hänen oikea nimensä on Wikin mukaan siis Toufik Benedictus. Mitäs jos hän on Kathryn Kuhlmanin haudalla käydessään ajatellutkin että hitto vie, kun kuolihan Kathrynkin sairauteen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kathryn_Kuhlman
Kas, kun me emme voi tietää toisten ajatuksia,vai mitä?
Kathryn on ollut aika vaikuttava eläessään, kun mm.Niilo Ylivainio on käynyt hänen kokouksissaan.
Olen lukenut yhden hänen kirjoistaan, ja tullut siitä tietoiseksi että Kathryn ei rukoillut Jeesusta vaan Pyhää Henkeä. - Vaarat molemmil puol
Elikkä siis: Ihminen jolla on epätavallisen voimakas itsekorostuksen, ja itseihailun tarve, joka täyttää tarpeensa tyydyttämiseen uskontoa.
Näitähän riittää. Ihmiset ovat aina olleet hyvin kiinnostuneita erilaisista ihmeistä ja extremestä yleensäkin. Kun ihminen osaa vetää niin kutsutusta oikeasta narusta, niin alkaa satamaan rahaa. Tässä tapauksessa silmänklääntötempuissa käytetään uskontoa härskisti hyväksi.
MItä sanoo Herramme Jeesus OIKEASTA pelastuksen tiestä:
Matt. 10:34-39
Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ...
***) ... ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
xxxxx
Jokainen meistä näkee heti ensisilmäyksellä sen, että Jeesuksen opetus ei ole mitenkään inhimilliselle ihmiselle houkutteleva.
Kantaa vastarannan kiisken ja känkkäränkän leima persuukissaan ristin häpeää. Kantaa toisten taakkoja, sanoutua irti tämän maailman ihanteista ja alkaa julistamaan niiden vastaista sanomaa, ja tätä sanomaa julistessaan joutua jopa läheistensä hylkäämäksi ja vihaamaksi pahimmassa tapauksessa.
Vain hullu ryhtyy tällaiseen rääkkiin, josta pahimmassa tappauksessa joutuu hirsipuuhun.
Sen sijaan kun kunnianhimoinen ihminen tempaisee Raamatusta jokun kokonaisuudesta irti revityn lauseen kuinka apostolit paransivat Jumalan voimalla sairaita ja herättivät kuolleita, niin se naula vetää.
Ryhdytään noituuden ja okkultismin avulla tekemään näitä ihmeitä kuten Siimon noita aikoinaan. Noituus on tunnettu tuhansia vuosia ei tämä mikään uusi ilmiö ole. Mefisto (alias saa|tana) enkleleineen on mielellään hommassa mukana. tuöleehan kadotukseen mhkä jopa miljoonia ihmisiä tämänkin juonen kautta. Rahaa tulee noituuden harjoittajalle ja kunniaa, sitä siis mitä alunperin tavoiteltiinkin.
Muistakaa kaikki kristityt, että kaikkialla missä ihminen tavalla taikka toisella korotetaan, tai hän korottaa itsensä, silloin on välittömästi käännyttävä pois ja varoitettav toisiakin.
Missä kannetaan ristin häpeää, missä maailma kiroaa ja pilkkaa, missä köyhien kuormia kannetaan, missä ihmislihaa ja kunniaa lyödään alas, siellä Jeesus kulkee. - aloittelevauskis.
Vaarat molemmil puol kirjoitti:
Elikkä siis: Ihminen jolla on epätavallisen voimakas itsekorostuksen, ja itseihailun tarve, joka täyttää tarpeensa tyydyttämiseen uskontoa.
Näitähän riittää. Ihmiset ovat aina olleet hyvin kiinnostuneita erilaisista ihmeistä ja extremestä yleensäkin. Kun ihminen osaa vetää niin kutsutusta oikeasta narusta, niin alkaa satamaan rahaa. Tässä tapauksessa silmänklääntötempuissa käytetään uskontoa härskisti hyväksi.
MItä sanoo Herramme Jeesus OIKEASTA pelastuksen tiestä:
Matt. 10:34-39
Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ...
***) ... ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
xxxxx
Jokainen meistä näkee heti ensisilmäyksellä sen, että Jeesuksen opetus ei ole mitenkään inhimilliselle ihmiselle houkutteleva.
Kantaa vastarannan kiisken ja känkkäränkän leima persuukissaan ristin häpeää. Kantaa toisten taakkoja, sanoutua irti tämän maailman ihanteista ja alkaa julistamaan niiden vastaista sanomaa, ja tätä sanomaa julistessaan joutua jopa läheistensä hylkäämäksi ja vihaamaksi pahimmassa tapauksessa.
Vain hullu ryhtyy tällaiseen rääkkiin, josta pahimmassa tappauksessa joutuu hirsipuuhun.
Sen sijaan kun kunnianhimoinen ihminen tempaisee Raamatusta jokun kokonaisuudesta irti revityn lauseen kuinka apostolit paransivat Jumalan voimalla sairaita ja herättivät kuolleita, niin se naula vetää.
Ryhdytään noituuden ja okkultismin avulla tekemään näitä ihmeitä kuten Siimon noita aikoinaan. Noituus on tunnettu tuhansia vuosia ei tämä mikään uusi ilmiö ole. Mefisto (alias saa|tana) enkleleineen on mielellään hommassa mukana. tuöleehan kadotukseen mhkä jopa miljoonia ihmisiä tämänkin juonen kautta. Rahaa tulee noituuden harjoittajalle ja kunniaa, sitä siis mitä alunperin tavoiteltiinkin.
Muistakaa kaikki kristityt, että kaikkialla missä ihminen tavalla taikka toisella korotetaan, tai hän korottaa itsensä, silloin on välittömästi käännyttävä pois ja varoitettav toisiakin.
Missä kannetaan ristin häpeää, missä maailma kiroaa ja pilkkaa, missä köyhien kuormia kannetaan, missä ihmislihaa ja kunniaa lyödään alas, siellä Jeesus kulkee.Kiitos viestistä.
Mutta mitä itse olet mieltä siitä kun K.K. rukoili Pyhää Henkeä? Osaatko perustella miksi sitä ei saisi rukoilla?
Itse en kylläkään koe että alkaisin rukoilemaan Pyhää Henkeä, vaikka se on jumaluuden persoonista kaikkein vähiten huomioitu.
Tuosta mitä kirjoitit ihmisistä, niin kuvasit hyvin narsistista persoonallishäiriötä. - aloittelevauskis.
Tapio522 kirjoitti:
Kävin ensimmäisen vastaajan vinkistä jo katsomassa B.H.alias Toufik Benedictuksen sivut, kiitos vain Tapio.
Kysyin hältä kysymyksen, että mistä syystä B.H.on tullut kuuluisaksi, mutta en saanut vastausta.
(Ja missäs kaikki ylistyslaulut viipyy kun olen päättänyt ryhtyä uskovaiseksi..) - vaara molemmin puoli
aloittelevauskis. kirjoitti:
Kiitos viestistä.
Mutta mitä itse olet mieltä siitä kun K.K. rukoili Pyhää Henkeä? Osaatko perustella miksi sitä ei saisi rukoilla?
Itse en kylläkään koe että alkaisin rukoilemaan Pyhää Henkeä, vaikka se on jumaluuden persoonista kaikkein vähiten huomioitu.
Tuosta mitä kirjoitit ihmisistä, niin kuvasit hyvin narsistista persoonallishäiriötä.Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
*** minun nimessäni ***
... he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Mark. 16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Pyhä Keste toimitetaan sen sijaan Pyhän kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:
***) "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
***) Harhaoppi areiolaiset, joka on lähtöisin 300 luvulta kieltävät Jeesusksen olevan kaikkivaltiaan Jumalan.
Jumalan sanan todistaa kuitenkin vääjäämättömästi sen että Jeesuksella on kaikki valta. Raamatussa ei ketään muuta kun Jumalaa kutsuta Herraksi, - eli paikallisella kielellä JHVH. - .
Kävin ensimmäisen vastaajan vinkistä jo katsomassa B.H.alias Toufik Benedictuksen sivut, kiitos vain Tapio.
Kysyin hältä kysymyksen, että mistä syystä B.H.on tullut kuuluisaksi, mutta en saanut vastausta.
(Ja missäs kaikki ylistyslaulut viipyy kun olen päättänyt ryhtyä uskovaiseksi..)Benny Hinn on tullut tunnetuksi paksusta lompakostaan ja suuresta omaisuudestaan.
- aloittelevauskis.
. kirjoitti:
Benny Hinn on tullut tunnetuksi paksusta lompakostaan ja suuresta omaisuudestaan.
Tarkoitat Toufik Benedictus. Sehän on hänen oikea nimensä. Benny Hinn taitaa olla hänen taitelijannimensä.
Tietääkö kukaan? - Tästä tie alkaa
(Ja missäs kaikki ylistyslaulut viipyy kun olen päättänyt ryhtyä uskovaiseksi..)Uskovaiseksi synnytään, ei siis ryhdytä. Okei, mutta kerrataan lyhyesti:
Synnytystä edeltää raskaus kuten kaikki tiedämme. Pyhästä Hengestä Jumalan sanan kautta rakaana olevaa henkilöä kutsutaan heränneeksi.
Ennen iloisesta synnintekijästä tulee katuva ja murheellinen.
Heränneelle tyypillisin tunne on syvä katumus tehdyistä synneistä.
Pyhä Henki on silloin avannut lain kautta ymmärtämään sen, että ellen saa armoa ja anteeksiantamusta Jumalalta, niin minä hukun synteineni.
Tavanomaista tässä tilassa on kovat ponnistelut paremman ja siveämmän elämän puolesta. Kun aikaa kuluu jonkin verran, yrittäjä joutuu kokemaan etten onnistunut vaikka kuinka yritin, ja epätoivo syvenee.
Vihollinen kuiskaa korvaan, että jätä moiset jeesustelut ei sinusta tullut uskovaista, siihen tarvitaan paremmat ihmiset. Niinpä moni kääntyy pettyneenä takaisin entiseen syntielämään, johon on tottunut.
Valitettavasti, sillä elämän tie löytyy vasta sitten, kun kaikki omat yritykset on yritetty ja kaikki epäonnistuivat. Epätoivo on vallitseva tunne. Sieltä ikäänkuin kaivon pohjalta hukkuva ihminen hädässään huutaa Jeesusta avuksi. Jeesus kuulee rukoukset, ja armahtaa hätääntyneen syntisen. Jumalan ihmiset vielä todistavat Jeesuksen käskyn mukaisesti, että kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kun ihminen ottaa tämän ilosamona vastaan siitä syntyy ilo ja riemu, kaikki syntini on anteeksi ja minulla on rauha Jumalan kanssa. - varokaa eksyttäjiä
. kirjoitti:
Benny Hinn on tullut tunnetuksi paksusta lompakostaan ja suuresta omaisuudestaan.
On todella vakava asia jos kristitty lankeaa noitien ja muiden silmänkääntäjien virittämään ansaan.
Aina missä ihmistä korotetaan tai kiitellään, - miten hyvänsä se käytännössä tapahtuukin, niin postukaa.
Pelastukseen johtaa vain Jeesus tie. Maailma on täynnä monenlaisia onnen onkijoita, eivätkä he häpeä käyttää omaksi hyväkseen ihmisten kipeästi kaipaamia asioita, kuten esimerkiksi terveys yms.
Toki Jumalan lapsena tiedän sen, että syntiensä taakoittama ihminen ei löydä rauhaa minkäänlaisista silmänkääntötempuista tai noituudesta. Herra siis kirkastaa valituilleen että nyt on väärä soundi kellossa.
- aloittelevauskis.
Kiitos. Vähän sanomasi himmeni koska vertasit uskoontuloa raskaana olemiseen ja minä satun olemaan oikeasti raskaana.
Siveänä eläminen tässä tilanteessa sujuu luonnostaan, sekään ei ole ongelma.
Tunteista. Vaikka pitäisi olla onnellinen, palaan usein mielessäni vanhoihin asioihin, ja olen katkera ja en pysty antamaan anteeksi. Kai tämä on sitä synnintuntoa.- tästä se alkaa
;-) no sepäs sattui somasti!!! Onnea ja Jumalan siunausta sinulle puolisollesi ja tulevalle lapsellesi. Minä olen jo isoisä, viisi aikuista lasta ja kahdeksan lastenlasta. Lapset on Herran lahja.
Synnintunto on yksilöllistä, mieleen tulee erilaisia asioita, joihin haluaisi muutosta elämässään.
Mutta nyt itse pääasia: Synti josta kaikki synnin - teot - poikivat, tuokin anteeksiantamattomuus, on EPÄUSKO.
Ihminen joka luottaa siihen, että Jumala on, ja että hän voi auttaa ja johdattaa minua, HÄN ei ole enää epäuskoinen. JUmala haluaa pelastaa jokaisen ja johdattaa taivaaseen. Täällä meistä ei tule koskaan täydellisiä, armoa tarvitsemme joka päivä, armoa kerjäävinä joudumme täällä "kompuroimaan", - itsekin jo yli 60 vuotta. Armoa tarvitsevien kanssa on aina ihana elää, he ovat ihmisen kokoisia lähimmäisilleen. - aloittevauskis
tästä se alkaa kirjoitti:
;-) no sepäs sattui somasti!!! Onnea ja Jumalan siunausta sinulle puolisollesi ja tulevalle lapsellesi. Minä olen jo isoisä, viisi aikuista lasta ja kahdeksan lastenlasta. Lapset on Herran lahja.
Synnintunto on yksilöllistä, mieleen tulee erilaisia asioita, joihin haluaisi muutosta elämässään.
Mutta nyt itse pääasia: Synti josta kaikki synnin - teot - poikivat, tuokin anteeksiantamattomuus, on EPÄUSKO.
Ihminen joka luottaa siihen, että Jumala on, ja että hän voi auttaa ja johdattaa minua, HÄN ei ole enää epäuskoinen. JUmala haluaa pelastaa jokaisen ja johdattaa taivaaseen. Täällä meistä ei tule koskaan täydellisiä, armoa tarvitsemme joka päivä, armoa kerjäävinä joudumme täällä "kompuroimaan", - itsekin jo yli 60 vuotta. Armoa tarvitsevien kanssa on aina ihana elää, he ovat ihmisen kokoisia lähimmäisilleen.Kiitos viestistä.
Samoin minäkin suhtaudun uskoon. Matalalla profiililla tosin. Mieheni ei usko. Muuten on aivan ihana ihminen, ja ollaan tunnettu 7 vuotta. Koti-ihminen, luotettava.
Yritä nyt luottaa anteeksiantoon.
- Jumalan työhön
Tässä linkissä raamatullinen opetus uhraamissesta:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3149
Benny Hinnille antaminen on pois Jumalan työstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj432782Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet771969KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1011820Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381648Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771379- 1171254
- 901247
En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31214Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2711201Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1111166