Tito osasi asiansa

Historia.

Jugoslavian diktaattori osasi asiansa sillä hän laittoi suostuttelemalla Jugoslavian uskovaiset(Katolilaiset,Ortodoksit ja Muslimit) asumaan keskenänsä rauhassa.

Titon kuollessan taas Abrahamilaiset edustajat todistivat rauhanomaisia ominaisuuksia ajamalla maan saman tien sisällisotaan ja sortumalla kansanmurhiin ja juuripa kristittyjen osalta taas.

11

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tito "suostutteli" kansaansa samoilla menetelmillä kuin Stalin, Mao ja Hitler.

Mittakaava oli tosin pienempi, mutta menetelmät samoja.

Asiantuntevasti Tito keinojansa käytteli. Siitä olen samaa mieltä.

Se, että uhriluku jäi satoihin tuhansiin eikä kavunnut miljooniin ei tainnut johtua Brozin hellämielisyydestä tai tehottomuudesta, vaan muista syistä.

• Tietäjä

Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

• Tietäjä kirjoitti:

Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa.

Enitenhän Titoa arvostelee juuri nämä entiset jugoslaviata irtautuneet maat koska heidän uskontonsa ei saanut koko maata.

Tito oli kroaatti.

• kekek-kekek kirjoitti:

Tito oli kroaatti.

Puoliksi kroaatti.

• .
        Phoebus kirjoitti:

Puoliksi kroaatti.

Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

• Tietäjä kirjoitti:

"Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.

• 1232e4rtg
        . kirjoitti:

Silloin alue kulki nimellä Jugoslavia, Kroatia on titon kuoleman jälkeen perustettu valtio.

Kroatia on kyllä ollut olemassa muodossa jos toisessakin jo paljon ennen Titon syntymää.

• . kirjoitti:

Jugoslaviassa oli "kansallisia" ryhmiä kuten kroaatit, serbit, sloveenit, montenegrolaiset, makedonialaiset, albaanit ja bosniakit.

Vaikka ne ovatkin pääosin samaa sukujuurta, niin ne pitivät oman "kansallisuutensa" erillään muista ryhmistä.

Tosin Titon ajan loppupuolella seka-avioliitot alkovat hitaasti yleistyä ja syntyi ns. jugoslaaveja.

• ,.,
        Phoebus kirjoitti:

"Eiköhän se ollut vaan oikein että Tito armeijallansa lahtasi saksalaisa sillä he olivat kuitenkin pommittanut Jugoslavian Pulan kaupungin ainoastaan kostona siitä kun kun Jugoslavia ei suostunut avaamaan heille satamaansa."

Tutustu siihen, mitä Jugoslaviassa tapahtui sen jälkeen kun sota saksalaisia (ja muita jugoslavian vastarintaliikkeitä) vastaan loppui.

Alkuvaiheen puhdistusten jälkeisestä ajasta voi ottaa vaikka esimerkisi, mitä tapahtui Goli Otokin saarella.

Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!

• ?????
        ,., kirjoitti:

''Olen kroatiasta kotoisin joten älä yritä!''
        Ja olet saanut puolueen doktriinin mukaista historianopetusta?

• ,., kirjoitti:

Et ole sieltä päinkään, jos et tiedä mitä mm. entisille ushtasan kannattajille tehtiin sodan jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4014
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      47
      3409
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2471
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1685
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1491
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1309
    9. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1307
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1224
    Aihe