Miten pääsiäinen puhuttelee teitä? Miksi pääsiäistä vietetään, alunperinhän se on Juutalaisten juhla, joka säädettiin Mooseksen kirjassa, jossa Jumala sääti pääsiäisen, jolloin piti syödä virheetön uroskaritsa ja sivellä sen verellä ovien pihtipielet, ni Jumalan rangaistus ei kohdannut näitä verellämerkittyjä.
Nykyään pääsiäisenä muistellaan Jeesuksen sovitustyötä, tuo vanhantestamentin Karitsa on profetaalinen vertauskuvallinen juttu Jeesuksesta, joka oli sitten se meidän täydellinen virheetön uhrikaritsa, joka sovitti meidän synnit, ja Jeesuksen veri vuodatettiin meidän syntiemme tähden, eikä meitä siten kohtaa Jumalan rangaistus enää.
Hyvää pääsiäistä kaikille!!
Miten pääsiäinen puhuttelee ateistia?
23
207
Vastaukset
Wanhaan hywään aicaan lapset piiscattiin pitcänäperjantaina oicein cunnolla.
Tämä Wanha Caunis Tapa tulisi jälleen ottaa cäytäntöön.- miss ei kirj.
Ai miten puhuttelee? No kuule ei sitten mitenkään.
- oikeaauskoneetvartti
Eipä voi muuta sano, ku onpa lapsellisia vastauksia!
- Metsä vastaa
Mitä voi odottaa vastaukseksi, jos kyselee lapsellisen typeriä?
Yksikään vastaus tässä ketjussa ei kuitenkaan ole niin typerä kuin avauksesi, oikea pohjattoman ääliömäisyyden huipentuma uhrikaritsoineen.
Kaikkivaltias uhraa oman poikansa, joka on itse oma isänsä, verisesti itselleen voidakseen muuttaa itse määräämänsä asian? Asian josta kaikkivaltiaana aina määrää vain ja ainostaan itse, oli sitten jotain (täysin turhia) uhreja tai ei?
Minä en ihan oikeasti tiedä mitään idioottimaisempaa kuin tuo.
Eipä se puhuttele sen kummemmin. Sillähän on monta alkuperää, mutta mikään niistä ei ole minulle mitenkään tärkeä, kun en mihinkään jumaliin usko. Kaipa sitä voisi ajatella kevään alkuna, jos jotain pitäisi keksiä.
- peppe
Mikä siinä muka puhuttelisi. Hyvä juttu, että perjantaina tulee sentään laatuleffa Isiemme liput (ohjaus Clint Eastwood) , joka on käsittääkseni sodanvastainen. En tajua tuota jeesuksen kärsimyksen ihannointia. Koko tyypistä ei tosin ole mitään todisteitakaan ja se juuri tekee tuon mässäilyn vielä ällöttävämmäksi.
- äläpähättäilekuule
Kyllä kuule tiede ja historoitsijat tunnustavat, että Jeesus oli historiallinen henkilö, että äläpä puhu väärää tietoa, eihän tätä koko pääsiäistä muuten edes vietettäisi
- LookAtYou
äläpähättäilekuule kirjoitti:
Kyllä kuule tiede ja historoitsijat tunnustavat, että Jeesus oli historiallinen henkilö, että äläpä puhu väärää tietoa, eihän tätä koko pääsiäistä muuten edes vietettäisi
En täysin kiistä etteikö Jeesusta olisi voinut olla olemassa ja etteikö häntä olisi mahdollisesti myös teloitettu, mutta en todellakaan usko mihinkään ylösnousemukeen. Tuohon aikaan kaikenlaisia saarnasmiehiä oli pilvin pimein, ja varmasti heitä myös usein teloitettiin jumalanpilkasta. Ei mitään uutta auringon alla.
- peppe
äläpähättäilekuule kirjoitti:
äläpähättäilekuule
Vai tunnustavat. No, ei se todisteesta käy. Ei jeesuksen olemassaolosta ole mitään todisteita. Vietä sinä pääsiäistä jos haluat, mutta kevään juhla on paljon vanhempaa perua kuin kristinusko.
http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/juhlat/ostara/
Kristillinen pääsiäinen on osittain sekaantunut erilaisiin pakanallisiiin ja uudempiin maallisiinkin tapoihin ja perinteisiin.
Suomesta ei tunneta varsinaista kevätpäivän tasauksen juhlaa,mutta ajankohta on muuten täynnä erilaisia luonnon uudistumiseen ja uuden elämän syntymiseen liittyviä tapoja ja "juhlia". Pääsiäinen nykymuodossaan kertoo uudestisyntymisestä muutenkin kuin kristillisesti raiheinän ja pajunkissojen kautta.
Mulle pääsiäinen merkitsee jonkunlaista synkretististä uudelleen syntymisen juhlaa, jossa monet perinteet ovat sekoittuneet ja jota kukin viettää uskonsa mukaan. Itselleni se on luonnon "uudelleen syntymisen" juhla- Mr. MynäKoggeli
Meille Munanjatkuntalaisille tämä Suuren Munan aika on pyhää aikaa.
Vietämme sen hartaissa tunnelmissa. Toivomme rauhaa ja vääräuskoisten hiljenemistä.
Munasta olet tullut ja munaksi sinun on tultava laskien laulellen mämmiä.
HalleMunaa.- Tor Tilla
"Meille Munanjatkuntalaisille tämä Suuren Munan aika on pyhää aikaa."
Huh, lopultakin jotakin järkevääkin!
"Toivomme rauhaa ja vääräuskoisten hiljenemistä."
Nimen omaan. Me munanjatkuntalaiset olemme rauhan asialla, Vääräuskoisten suhteen meillä ei todellakaan ole muuta kuin toivo heidän hiljenemisestään. Miekkaan emme tartu sillä joka miekkaan tarttuu, se munakkaaseen hukkuu.
Munausta kaikille! - Kinderiläinen
Tor Tilla kirjoitti:
"Meille Munanjatkuntalaisille tämä Suuren Munan aika on pyhää aikaa."
Huh, lopultakin jotakin järkevääkin!
"Toivomme rauhaa ja vääräuskoisten hiljenemistä."
Nimen omaan. Me munanjatkuntalaiset olemme rauhan asialla, Vääräuskoisten suhteen meillä ei todellakaan ole muuta kuin toivo heidän hiljenemisestään. Miekkaan emme tartu sillä joka miekkaan tarttuu, se munakkaaseen hukkuu.
Munausta kaikille!Olette kuitenkin vääräuskoisia, Suuri Kindermuna sen kertoi Pyhän X kautta.
"Miten pääsiäinen puhuttelee teitä?"
Siten, että tunnen myötähäpeää niiden ihmisten puolesta, jotka uskovat tosissaan taruolentoihin.
"Pääsiäisen sanoma" on itsessään mielipuolisen omituinen. Miksi ihmeessä tarvittiin raaka ja makaaberi näytelmä mahdollistamaan anteeksianto, jos anteeksiantaja olisi voinut tehdä sen ihan muutenkin vain? Jos jumalolento ei olisi pystynyt antamaan anteeksi muuten, kuin uhraamalla osan itsestään itselleen, niin mikä on se vielä korkeampi voima joka sen toimia rajoitti?
Sori vaan kristityt, teidän tarunne ovat luokattoman epäloogisia.
Pääsiäisvapaat tulen vietämään läheisten ja ystävien kanssa teemalla: kevään herääminen.
Hyvää alkavan kevään juhlaa kaikille!- zyrt
Tuosta anteeksannosta voi johtaa mielenkiintoisia asioita. Jos jollekin on tehty pahaa ja häntä vaaditaan antamaan pahatekijälle anteeksi (yleistä mm. lestadiolaisilla) niin jospa hän ottaa mallia jumalansa tavasta antaa anteeksi ja tappaa pahantekijän.
Jaa miten pääsiäinen puhuttelee, vai?
Ei mitenkään.- LookAtYou
Eipä tuo puhuttele mitenkään. Kristitty juhla joka on aikojen saatossa sekoittunut pakanallisen juhlien kanssa, vrt. joulu.
- vihtuilija
Jeesukselle kiitos, että pääsiäispupu tuo kukon munimia suklaamunia! Niitä mä oon aina halunnu.
"Nykyään pääsiäisenä muistellaan Jeesuksen sovitustyötä"
Tais jeesus sovitella sisäänsä varsinaista suklaamunaa...vaimoahan ei jeesuksella ollut, mutta ehkäpä jeesuksesta oli moneksi, kuten vaimoksi. - Nimi merkki.
Se vain muistuttaa minua siitä (joulun tavoin), miten taitavia kristityt ovat olleet varastamaan toisten juhlat ja väärentämään ne muka omikseen, täysin tuulesta temmatuin perustein.
Eli se vain kertoo siitä, miten alhaista ja halveksuttavaa teidän typerä uskontonne on alusta alkaen ollut.
Pääsiäinen muistuttaa minua myös siitä kerrasta, kun pienet noitatytöt erehtyivät tulemaan ovellemme virpomaan ja miten harras uskova kristitty äitini ajoi tytöt tiehensä karmeasti kiljuen ja hakaten heitä päähän oven pielessä olleella harjalla, kristityssä talossa kun ei mitään noitia suvaita! Asia meni poliiseille asti, mutta lopulta syytteitä ei nostettu, kun kukaan ei varsinaisesti loukkaantunut. Paitsi tietenkin äitini, joka loukkaantui verisesti sekä tytöille että näiden vanhemmille että poliiseillekin, kun hänhän siinä oli se uhri ja vain puolustautui kauheaa pahuutta ja noituutta vastaan kunnon kristityn tavoin.
Ja tämäkin muistuttaa minua aina siitä, miten todella alhaista ja halveksuttavaa sellainen syvä ja aito kristinusko onkaan.Se onkin hassua miten nyky-Suomessa karjalainen virpomisperinne ja länsisuomalainen trulliperinne on käsittämättömäksi puuroksi (mämmiksi?) sekoittuneet...
- ?????
''Miksi pääsiäistä vietetään, alunperinhän se on Juutalaisten juhla''
Kristityt varastavat surutta juhlapäiviä, jopa omalta emolahkoltaan. Kaupallistuminen mahdollistaa kaiken: nykyisin lapsia kiinnostaa sovitustyötä enemmän pääsiäispupu ja suklaamunat. Minä en valita. Tulee lammasta syödyksi ainakin kerran vuodessa.
- .
Pääsiäinen ei puhuttele minua mitenkään. Pari ilmasta vapaapäivää kelpaa tosin kyllä. Pääsiäisestähän en juuri muuta tietä kuin mitä tuossa kerroit.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442879
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil222375- 222248
- 342223
- 281901
- 301602
- 261496
- 291361
- 161324
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161296