Itä-suomalaista omituisuutta?

-------

Mikä ihme siinä on, kun kaikki palstan itä-suomalaiset ovat kipsuja, kirpsuja, kirpeloita tai kirpelöitä?

34

77

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasdaq

Mä olen syntyperänen lappeenrantalainen (tosin mutsi synnytti mut siinä matkalla kauemmas).

Kun nainen synnyttää niin se synnyttää. Ei siinä oikein ole kahta sanaa.

Mitään kippolita ei ole tullut koluttua.

• Nasdaq

Oho!

Siis tässä pilkussa ei ole sitä nappulaa, vain tämä ohilyöntinänni.

(nänninaurua)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Oho!

Siis tässä pilkussa ei ole sitä nappulaa, vain tämä ohilyöntinänni.

(nänninaurua)

Eikun siis miten toi kirjoitetaan - että mä en olis syntynyt kauemmas, vaan kohdalleen?

On tää kieli

• ?

Eikö Kirpela ole jostain Rauman/Porin suunnalta?

• Nasdaq

Raumalta ja Porista tulee evankelistat ja muut Jeesus-hihhlit ja musulmaanit. Yleensä niillä on parta ja kovat fundeeraukset itsestään.

(Kuvitteellista taustanaurua)

• -------

Hänhän puhuu Kainuun murretta tai jotain vanhahtavaa Elias Lönrotin käyttämää kieltä.

• no nih.

Ei alkujaan.

• hähää

Itä-suomalaiset naiset on tummia pullukoita, lyhyen läntiä ja paljon puhetta-ilman mitään asiaa .

• Nasdaq

Porilaiset partasuut jauhaa skeidaa netissä, koska se on niiden duuni.

(Töröttävää naurua)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

Porilaiset partasuut jauhaa skeidaa netissä, koska se on niiden duuni.

(Töröttävää naurua)

(Isänmaan asialla jo vuodesta nolla.)

• Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

(Isänmaan asialla jo vuodesta nolla.)

- reps -

• Hyh, tumma oon mut pullikka, no en ihan. Mut on joo itäsuomessa naiset varsinkin maalla pullukoita, oon pistänyt merkille. Oiskonhan kun ne tekee isännille kolmeateriaa päivässä ja oovat raskaanakin siinä välissä.
        Vai ilma asiaa? Sä et taida vaan ymmärtää savoa, heh-hee.

• Kaikki hyvä tulee aina jostain, Kipsu on sattumalta vähän kuin mä ja on mies ja on itä-suomesta, mutta muuta yhteistä ei sitte ookaan. On siis ihan sattuma, sitte se kipsu on täältäpäin.
      Muista kippoloista en tiijäkää, mitä liet?

• Siis mä oon nainen, tuosta sai vähän väärän kuvan, t. kips

• no nih.
        kipsu-liini kirjoitti:

Siis mä oon nainen, tuosta sai vähän väärän kuvan, t. kips

No niin oli kyllä kirpsukin.

• no nih. kirjoitti:

No niin oli kyllä kirpsukin.

Anti sitte olla,,vastaan omista huudoista.

• ja vielä..omituisuus ei oo häppee, tyhmyys on. Omituiset ihmiset on yleensä älykkäitä, tiijä se.

• GustafIX von Ödloff

Geenitutkijat ovat havainneet itä-ja länsisuomalaisten geeneissä
      enemmän eroa , kuin britten ja saksalaisten välillä.

• Uskon tuon erittäin helposti..syödäänhän erilaista leipää ja katellaan erilaisia maisemia. Uskon, että meillä täällä monimuotoisemmat maisemat on muovanneet meistä ajattelevampia ja idearikkaampia, mielikuvituksellisempia. Pohjanmaalla käydessäni kun katselen sitä lakeutta on kuin ei katsoisi mitänn, ikävä kyllä.
        Pohjanmaalaiset on suoranuottisempia, ei ihme että koittavat savostakin vaimoja väkisin haalia.
        On hyvä vaan, että ollaan erilaisia. Mut kyl se oli kauhia kokemus eräällä pohjanmaalaiselle kun vietiin se autoajelulle tuonne ylämäki-alamäki-tielle. Oikein näki, miten hää voi pahoin. Mut jos ei oo tottunut, niin minkäs sille voi. Lännessä uhitellaan kaikesta, no..ei heijän oo tarvinnut olla venäläisten puskurina koskaa. Siinä nimittäin uhittelut hävii, kun russän piiput on sojottanut tänne päin.NII.

• mie oon syntynyt tunturilla, oonko miekii karjalainen?

• Et oo, oot jonkun rummunsoittajan vahinkoruiskais.

• kipsu-liini kirjoitti:

Et oo, oot jonkun rummunsoittajan vahinkoruiskais.

toi on vale, mie oon äitini lapsista ainoa tarkoituksella tehty, siis väkisin pukerrettu

• kukkanen
        monte24 kirjoitti:

toi on vale, mie oon äitini lapsista ainoa tarkoituksella tehty, siis väkisin pukerrettu

Mut silti norski, etkä meikäläisiä :)

• monte24 kirjoitti:

Väkisin ei tuu ku mulopiätä lapsia, vanhat sano.

• kukkanen kirjoitti:

Mut silti norski, etkä meikäläisiä :)

norski ja norski, en ees tiedä miltä turska haisee, mut tiedän miltä mämmi maistuu

• kipsu-liini kirjoitti:

Väkisin ei tuu ku mulopiätä lapsia, vanhat sano.

mulopiä????mitä toi tarkoittaa

• monte24 kirjoitti:

mulopiä????mitä toi tarkoittaa

Sellasia pikkasen vammasia.

• kipsu-liini kirjoitti:

Sellasia pikkasen vammasia.

Mummo oli hississä ja hissiin astui hyväntuoksuinen nainen. Mummo nuuhkaisi kuuluvasti, johon nainen vastasi: Dior 150 euroa. Hetken päästä hissiin astui toinen hyväntuoksuinen nainen ja jälleen mummo nuuhkaisi kuuluvasti, johon vastaus kuului: Chanel 24 0euroa. Mummo jäi hissistä, pieraisi ja sanoi: mämmi 2 euroa.

• monte24 kirjoitti:

Mummo oli hississä ja hissiin astui hyväntuoksuinen nainen. Mummo nuuhkaisi kuuluvasti, johon nainen vastasi: Dior 150 euroa. Hetken päästä hissiin astui toinen hyväntuoksuinen nainen ja jälleen mummo nuuhkaisi kuuluvasti, johon vastaus kuului: Chanel 24 0euroa. Mummo jäi hissistä, pieraisi ja sanoi: mämmi 2 euroa.

hmm.vanha vitsi.

• charrua
        monte24 kirjoitti:

Monte syntyi Urugaynpampaksella intiaani-ämmän pierusta

• charrua kirjoitti:

Monte syntyi Urugaynpampaksella intiaani-ämmän pierusta

sinä synnyit pässin panemasta turvemättäästä

• kukkanen
        monte24 kirjoitti:

sinä synnyit pässin panemasta turvemättäästä

Alkuperäinen sanonta kertoo,ettei väkis tekemällä synny kun kusipäisiä kakaroita, jotka pitää laittaa turkin hihaan, ja nussia uudestaan.

• kukkanen kirjoitti:

Alkuperäinen sanonta kertoo,ettei väkis tekemällä synny kun kusipäisiä kakaroita, jotka pitää laittaa turkin hihaan, ja nussia uudestaan.

Kukkanen oot enemmän kuin oikeessa, en vaan halunnut olla epäkohtelias.

• kukkanen
        kipsu-liini kirjoitti:

Kukkanen oot enemmän kuin oikeessa, en vaan halunnut olla epäkohtelias.

Minä taas halusin selventää sanomaasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      10283
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2561
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      29
      1938
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1713
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      197
      1239
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      14
      1212
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1137
    8. 92
      982
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      59
      970
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta