Kevät on palttiarallaa kuukauden myöhässä

Henry 6metsä

Oon tehny puutarhahommia 35 vuotta ammatikseni, sanoisin että kevät on n. kuukauden normaalista myöhässä.

8

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jönkä

Se johtuu ihmisen tupruttelun aiheuttamasta ilmaston lämpenemisestä.

• Les Vöörs

No oletpa tietämätön. Keväthän tuli aikaisin, perunaakin jo istutettiin. Oli muuten ennätysaikaista, johtuu ilmastonmuutoksesta.

Vallitseva vuodenaika on nyt siis kevät, mutta säät ovat mitä ovat. Tämä johtuu siitä että säät ovat omituistuneet ilmastonmuutoksen myötä! Tästä ilmiöstä voit lukea vaikkapa täältä:

http://blogit.iltalehti.fi/satu-hassi/

Omituistuminen on se puuttuva lenkki joka selittää ilmastonmuutoksen aiheuttamat kummallisuudet. Kuten itsekin toteat: myöhässä ollaan. Vaikka oltiinkin aikaisessa. Syyt: Ilmastonmuutos ja säitten omituistuminen!

Ihan yksinkertaista kun ei itse yritä huonolla koulupohjalla asioita hunteerata.

• ilmasto lämpenee

Huhtikuu olisi huomattavasti normaalia lämpimämpi ellei olisi ollut kylmää pohjoistuulta päiväkausia.

• Jönkä

Kylmä tuuli huhtikuussa on hyvä esimerkki säiden omituistumiskehityksestä. Meidän pihalla puolestaan on vielä paksulti lunta. Sitä olisi nyt vähemmän, ellei sitä olisi satanut niin paljon.

• lisää omituistumista

Jos "jos" sanaa ei olisi niin lehmätkin ehkäpä kukaties joskopa mahdollisesti lentäisi.

• soikiapää

Perämeren jäätilanne oli tänä talvenna aivan poikkeuksellisen helppo, jäänmurtajilla ei paljoa töitä ollut. Muuten kevät on pohjoisessa kutakuinkin aikataulussa vaikka nyt päättynyt pohjoisvirtaus meinasi vähän jäähdytellä huhtikuun alkupuolta. Jos vapuksi lämpenee oikein kunnolla voi olla odotettavissa kunnon kevättulviakin.

• roimasti enemmän

Lahdessa ja Vantaalla on edelleen roimasti ajankohdan keskiarvoa enemmän lunta. Sulaminen pysähtyi lähes kokonaan maaliskuun lopulla ja paikoitellen sitä tuli lisääkin.

Mielenkiintoista nähdä mikä tulee olemaan lopullinen termisen kevään ajankohta etelän paikkakunnilla.

• ihme palsta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe