Oon tehny puutarhahommia 35 vuotta ammatikseni, sanoisin että kevät on n. kuukauden normaalista myöhässä.
Kevät on palttiarallaa kuukauden myöhässä
8
149
Vastaukset
- Jönkä
Se johtuu ihmisen tupruttelun aiheuttamasta ilmaston lämpenemisestä.
- Les Vöörs
No oletpa tietämätön. Keväthän tuli aikaisin, perunaakin jo istutettiin. Oli muuten ennätysaikaista, johtuu ilmastonmuutoksesta.
Vallitseva vuodenaika on nyt siis kevät, mutta säät ovat mitä ovat. Tämä johtuu siitä että säät ovat omituistuneet ilmastonmuutoksen myötä! Tästä ilmiöstä voit lukea vaikkapa täältä:
http://blogit.iltalehti.fi/satu-hassi/
Omituistuminen on se puuttuva lenkki joka selittää ilmastonmuutoksen aiheuttamat kummallisuudet. Kuten itsekin toteat: myöhässä ollaan. Vaikka oltiinkin aikaisessa. Syyt: Ilmastonmuutos ja säitten omituistuminen!
Ihan yksinkertaista kun ei itse yritä huonolla koulupohjalla asioita hunteerata. - ilmasto lämpenee
Huhtikuu olisi huomattavasti normaalia lämpimämpi ellei olisi ollut kylmää pohjoistuulta päiväkausia.
- Jönkä
Kylmä tuuli huhtikuussa on hyvä esimerkki säiden omituistumiskehityksestä. Meidän pihalla puolestaan on vielä paksulti lunta. Sitä olisi nyt vähemmän, ellei sitä olisi satanut niin paljon.
- lisää omituistumista
Jos "jos" sanaa ei olisi niin lehmätkin ehkäpä kukaties joskopa mahdollisesti lentäisi.
- soikiapää
Perämeren jäätilanne oli tänä talvenna aivan poikkeuksellisen helppo, jäänmurtajilla ei paljoa töitä ollut. Muuten kevät on pohjoisessa kutakuinkin aikataulussa vaikka nyt päättynyt pohjoisvirtaus meinasi vähän jäähdytellä huhtikuun alkupuolta. Jos vapuksi lämpenee oikein kunnolla voi olla odotettavissa kunnon kevättulviakin.
- roimasti enemmän
Lahdessa ja Vantaalla on edelleen roimasti ajankohdan keskiarvoa enemmän lunta. Sulaminen pysähtyi lähes kokonaan maaliskuun lopulla ja paikoitellen sitä tuli lisääkin.
Mielenkiintoista nähdä mikä tulee olemaan lopullinen termisen kevään ajankohta etelän paikkakunnilla. - ihme palsta
Kevät alkoi tänä vuonna Etelä- ja Länsi-Suomessa noin 10.3. eli noin 2-3 viikkoa etuajassa.
http://ilmatieteenlaitos.fi/kevattilastot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181