Voiko vedenjuonti pudottaa painoa?

Beldarius

Eli perustiedot ensin. En siis ole näitä "vesikuuri 10 litraa päivässä jes" -tyyppejä.

Olen vain yksinkertaisesti ollut pienestä pitäen tottumaton veden makuun - minulla saattaa mennä viikkoja etten juo vettä yhtenäkään päivänä. Jostain syystä en kuitenkaan saa siitä mitään oireita - eikö minun pitäisi olla jo kuollut tai jotain? (Vai riittääkö ruoka ja runsas maidonjuonti pitämään nestetasapainoni kohtuullisena? Minulla menee 1,5 litraa maitoa kahdessa päivässä. Juon myös noin kaksi 1,5 litran pulloa Pepsi Maxia viikossa eli n. 0,4 litraa päivässä. Juon siis pullot koko viikon aikana, en käytä niitä kerralla.)

Nyt itse kysymys... olen todella ylipainoinen (120 kg nainen). Olen ajatellut aloittaa vedenjuonnin (1 litra päivässä koska en ole tottunut veden makuun, sitten lisäillään pikku hiljaa kahteen-kolmeen litraan... olen siis elänyt 24:stä ikävuodestani ainakin 10 vuotta suurin piirtein vedettä). Pudottaisiko normaalitasoinen vedenjuonti osan painostani pois? Arvelen että ainakin turvotukset saattavat hävitä?

4

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasserrrr

Eiköhän se kannata muutenkin alkaa hieman katsomaan mitä syö ja juo. Maitoa ei tarvitse noin älyttömästi juoda, tyhjää energiaa vain. Ei taida pelkkä veden juonti auttaa pelkästään, pitää muuttaa myös muutenkin syömisiä. Toki vesi turvotuksia vie pois ja hyvähän se olisi juoda aineenvaihdunnan kannalta ihan puhdasta vettä. Kyllä melkein pienin ongelma on tuo veden juomattomuus, ruokavaliosta se lähtee. Mutta toki hyvähän se on vaikka aloittaa siitä veden juomisen opettelusta. Tsemppiä sinne, kyllä se vesi alkaa maistumaan kun ensin totuttelee :)

• Dieetti

Kyllä se kannattaa katsoa mitä syö.Oikeanlainen ruokavalio ja liikunta pudottaa painoa.

• vattenfall

No huh... tietty saat nesteitä tuossakin muodossa mutta mulle ei mene alas ei maito eikä pepsi maxi. Vesikannu on aina jääkaapissa, tai sitten hiilihappoista lähdevettä. Totuttele silleen että laitat veden kannuun ja viipaloi siihen sitruunaa.
      Vesi nyt ei sinällään laihduta, mutta limun ja maidon pois jättäminen kyllä. Aikuinen ihminen ei edes tarvitse maitoa juomaksi, kalsiumia saa paremmin juustosta.
      Pelkkä juomisen vaihtaminen ei kumminkaan oo oikotie onneen, kyllä sun täytyy myös liikkua. Älä rehki vaan aloita rauhallisesti mutta säännöllisesti.
      Kaikista enten kaloreita polttaa liikunta heti herättyä, kun elimistö on yön aikana polttanut ruoasta saadut varastot. Ennen kun syöt mitään,
      joku20-30 min kävely vaikka ensi alkuun. Siinä vapautuu endorfiinejä elimistöön, eli "hyvä olo hormoonia".

Kerrompa varoittavan esimerkin... mun tuttava nainen on suurinpiirtein saman painoinen kun sinä. Jatkuvasti oli limua / kahvia kädessä. Kosaan ei liikkunut. Lopulta sairastui vakavasti, joutui sairaalaan jossa todettiin kakkostyypin db ja että käytännössä toinen puoli keuhkoista ei enää toimi kunnolla koska taakka (120kg) oli liian raskas elimistölle.
      Vesi on vanhin voitehista, sekä sisäisesti että ulkoisesti.

• No, osa terveydestäni saattaa johtua siitä että olen absolutisti ja kahvia en juo. :\

Jostain syystä kofeiini ei tehoa muhun ollenkaan - saattaa johtua keskushermostosta? Multa kun löytyy Aspergerin oireyhtymä eli neurobiologinen kehityshäiriö. En siis saa mitään oireita tai vieroitusoireita kofeiinipitoisesta limusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe