Mitä

on egoismi teidän mielestä? Ja omin sanoin.

30

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyhhyh

Jaahas. Taas jazulipäivä. Joten äkkiä pois!

• En meina olla enää kauaa, joten oo vaan hetki pois. Mullon tekemistä yllin kyllin tälle päivälle. :-)

• No okei. Minusta se on sitä, ettei anna muiden elää omalla tyylillään, vaan koittaa muokata ihmisistä itsensä kaltaisia. Tai edes lähtökohtaisesti loukkaantuu tai pettyy, kun joku ei eläkkään sinun mieliksi. Sinun tyylillä. Egoisti ei pysty hyväksymään, kuin oman tyylinsä oikeana, muut ovat vääriä tai vähintäänkin kamalia.

Tavallaan siis pahimpia egoisteja ovat he, joille muiden elämäntapa on sietämätöntä. Vaikka siitä muiden elämäntavasta ei aiheudu kelleen mitään haittaa. Eli...

• Niin ?

Aiotko vielä kauankin keskustella itsesi kanssa ?

• Mie meen

kohta kaifffarin luo seksi-suomeen.

• Niin ? kirjoitti:

Aiotko vielä kauankin keskustella itsesi kanssa ?

Niin kauan, että joku muu kykenee antamaan mulle mua fiksumman vastauksen. ;-)

Toistaiseksi ei ole yhtään fiksua kommenttia muilta vielä tullut. Ei ole siis siihin kykeneviä. Sinäkin vaan tyrkytät itseäs, vaikkei mitään järkevää sanottavaakaan ole.

• Mie meen kirjoitti:

kohta kaifffarin luo seksi-suomeen.

Tervemenoa. Turvallista matkaa. :-)

Toivotta cabin crew. Kiinnittäkää turvavyöt, kun valo syttyy näyttöön.

• .
        teevadit kirjoitti:

Niin kauan, että joku muu kykenee antamaan mulle mua fiksumman vastauksen. ;-)

Toistaiseksi ei ole yhtään fiksua kommenttia muilta vielä tullut. Ei ole siis siihin kykeneviä. Sinäkin vaan tyrkytät itseäs, vaikkei mitään järkevää sanottavaakaan ole.

Tuo ei kyllä toimi.

Tuohon sinun vastaukseesi sanoisin että jos siitä omasta vapaana tekemisestä on muille ihmisille harmia, niin ekoististahan se silloin on. Jos taas itse touhuilee omiansa, mutta siitä ei ole muille harmia, niin siittä vaan.

• Tietän missä
        teevadit kirjoitti:

Tervemenoa. Turvallista matkaa. :-)

Toivotta cabin crew. Kiinnittäkää turvavyöt, kun valo syttyy näyttöön.

kohtaa turvavyön valo on koneissa, mutta niinpä harrastankin - virtuaali lentämistä.

Repäsin ruven aamulla jalastani, ja koko kämppä on täynnä verta kun alkoi vuotamaan.

• . kirjoitti:

Tuo ei kyllä toimi.

Tuohon sinun vastaukseesi sanoisin että jos siitä omasta vapaana tekemisestä on muille ihmisille harmia, niin ekoististahan se silloin on. Jos taas itse touhuilee omiansa, mutta siitä ei ole muille harmia, niin siittä vaan.

No niinhän mä sanoin. Miksi toistat mun sanomisia?

• Tietän missä kirjoitti:

kohtaa turvavyön valo on koneissa, mutta niinpä harrastankin - virtuaali lentämistä.

Repäsin ruven aamulla jalastani, ja koko kämppä on täynnä verta kun alkoi vuotamaan.

Hyvä, osaat sitten katsoa koska se valo syttyy. ;-)

Missäs sä olet kompuroinut? :-/

• Olen lentänyt
        teevadit kirjoitti:

Hyvä, osaat sitten katsoa koska se valo syttyy. ;-)

Missäs sä olet kompuroinut? :-/

kolme kertaa elämässäni lentokoneella, en muista missä valo näkyy matkustamossa. Mutta - erikoista kyllä - osaan laskea koneille parhaan lentopinnan (korkeuden). Jazuli, keksi sulle harrastuksen palstailun sijaan; osta Flight Simulator X ja pari lisäosaa eli konetta, ja ala pelaamaan.

En ole kompuroinut, en muista mistä se arpi tuli, jonka repäisin.

• teevadit kirjoitti:

No niinhän mä sanoin. Miksi toistat mun sanomisia?

Niin sä et ymmärtänyt sitä mun kirjoitusta vai? Nimenomaan tarkoitin, että vaikka siitä omasta elämäntyylistä ja tavasta ei muille aiheudu haittaa, niin silti egoistiset ihmiset siitäkin löytää valittamista ja muutettavaa.

Egoistit pyrkii muuttamaan muut kaltaisekseen, koska heidän egonsa ei kestä erilaisuutta. He näkevät vikaa ja virheitä muissa.

Jos taas jonkun elämäntapa haittaisi muita, vaikka naapuri pitää kamalia rokkibileitä yhtenään ja naapurit kärsii, eikä tuo bilehiiri piittaa, että muiden elämäkin kärsii siitä hänen egoistisesta riekkumisestaan, niin silloin se olisi egoistista toimintaa siltä bilehiireltä. Kun taas naapuri ei kestä yhtään pierun narinaa nurkissaan, kun naapurista lähtee ääniä, se taas on egoisti myös.

Kyvyttömyys sallia muiden olla erilaisia on egoistista myöskin.

• Olen lentänyt kirjoitti:

kolme kertaa elämässäni lentokoneella, en muista missä valo näkyy matkustamossa. Mutta - erikoista kyllä - osaan laskea koneille parhaan lentopinnan (korkeuden). Jazuli, keksi sulle harrastuksen palstailun sijaan; osta Flight Simulator X ja pari lisäosaa eli konetta, ja ala pelaamaan.

En ole kompuroinut, en muista mistä se arpi tuli, jonka repäisin.

Kolme kertaa itse vai kyydissä? ootas nyt oot kai sentäs kuusi kertaa lentänyt jos edestakas matkat olet tehnyt? :-)

Emmä simulaattoria viitti ostaa. Meillä on pelejä kyllä, mutta emminä niitä käytä.

Mä meen mielummin pihalle, kun on viimeinkin kesä, jos en netissä jaksa olla tai siivoile/askartele jotain sisällä. Mua ei pelit kiinnosta. taino lautapelit mut yksin ei viitti pelaa, eikä ne aina kahdestaankaan niin mielekkäitä ole. Jos asuis maassa jossa ei koskaan tule kylmää talvea, mä olisin mieluiten aina ulkona. Noh ehkä pahimmalla paahteella sisällä tai uima-altaassa. :-)

oletko sä ollut kenties huppelissa, kun olet jalkas repinyt ja et muista?

• Siis ollut
        teevadit kirjoitti:

Kolme kertaa itse vai kyydissä? ootas nyt oot kai sentäs kuusi kertaa lentänyt jos edestakas matkat olet tehnyt? :-)

Emmä simulaattoria viitti ostaa. Meillä on pelejä kyllä, mutta emminä niitä käytä.

Mä meen mielummin pihalle, kun on viimeinkin kesä, jos en netissä jaksa olla tai siivoile/askartele jotain sisällä. Mua ei pelit kiinnosta. taino lautapelit mut yksin ei viitti pelaa, eikä ne aina kahdestaankaan niin mielekkäitä ole. Jos asuis maassa jossa ei koskaan tule kylmää talvea, mä olisin mieluiten aina ulkona. Noh ehkä pahimmalla paahteella sisällä tai uima-altaassa. :-)

oletko sä ollut kenties huppelissa, kun olet jalkas repinyt ja et muista?

kyydissä ja ei kuusi vaan se kolme kertaa.

Olisi hyvä jos ostaisit: kun matkustatte miehesi kanssa epsanjaan ja lentäjät saa sairauskohtauksen niin pääsisit rattiin. Minulla on tämmöinen haave. Simuja pelaamalla oppii ainakin perussäännöt lentämisestä, ja uskon että osaisin b757 tuoda ehjänä alas. Siitä puheen ollen, muistatko että menetkö airbussilla vai tuolla boeing 757 espanjaan. Voisin lentää saman reitin joskus.

En ole ollut huppelissa.

• .
        teevadit kirjoitti:

Niin sä et ymmärtänyt sitä mun kirjoitusta vai? Nimenomaan tarkoitin, että vaikka siitä omasta elämäntyylistä ja tavasta ei muille aiheudu haittaa, niin silti egoistiset ihmiset siitäkin löytää valittamista ja muutettavaa.

Egoistit pyrkii muuttamaan muut kaltaisekseen, koska heidän egonsa ei kestä erilaisuutta. He näkevät vikaa ja virheitä muissa.

Jos taas jonkun elämäntapa haittaisi muita, vaikka naapuri pitää kamalia rokkibileitä yhtenään ja naapurit kärsii, eikä tuo bilehiiri piittaa, että muiden elämäkin kärsii siitä hänen egoistisesta riekkumisestaan, niin silloin se olisi egoistista toimintaa siltä bilehiireltä. Kun taas naapuri ei kestä yhtään pierun narinaa nurkissaan, kun naapurista lähtee ääniä, se taas on egoisti myös.

Kyvyttömyys sallia muiden olla erilaisia on egoistista myöskin.

No niinhän mä just kirjoitin. Miksi toistelet kirjoituksiani ?

• Siis ollut kirjoitti:

kyydissä ja ei kuusi vaan se kolme kertaa.

Olisi hyvä jos ostaisit: kun matkustatte miehesi kanssa epsanjaan ja lentäjät saa sairauskohtauksen niin pääsisit rattiin. Minulla on tämmöinen haave. Simuja pelaamalla oppii ainakin perussäännöt lentämisestä, ja uskon että osaisin b757 tuoda ehjänä alas. Siitä puheen ollen, muistatko että menetkö airbussilla vai tuolla boeing 757 espanjaan. Voisin lentää saman reitin joskus.

En ole ollut huppelissa.

Airbussilla. :-)

Niin no tietysti, jos konetta joutus ohjaamaan ehkä sieltä löytyis joku muakin kyvykkäämpi, jolla voisi jopa olla kokemusta lentämisestä?

En vaan usko, että molemmat saisi yhtä aikaa sairaskohtauksen tai sitten ne olis pikemminkin saaneet jonkun myrkytyksen, kun perinteisen sairaskohtauksen. Tai olis aika ihmeellistä, jos just samaan aikaan olis pelistä molemmat pois.

Ok.

• Näin kävi
        teevadit kirjoitti:

Airbussilla. :-)

Niin no tietysti, jos konetta joutus ohjaamaan ehkä sieltä löytyis joku muakin kyvykkäämpi, jolla voisi jopa olla kokemusta lentämisestä?

En vaan usko, että molemmat saisi yhtä aikaa sairaskohtauksen tai sitten ne olis pikemminkin saaneet jonkun myrkytyksen, kun perinteisen sairaskohtauksen. Tai olis aika ihmeellistä, jos just samaan aikaan olis pelistä molemmat pois.

Ok.

kreikassa muutama vuosi sitten. Stuertti raukka ei osannut kytkeä autopilottia pois, ja kone aikansa kierreltyään tippui tappaen kaikki. Ei siis mikään mahdoton yhtälö. Mutta joo... aikas epätodennäköinen :D

• Egoismi on oman edun tavoittelua.

Tämä nyt on vähän tällaista termeillä kikkailua, mutta minusta muiden ihmisten yrittäminen samaan muottiin on kollektivismiä.

Ja sitten on vielä indiviualismi, jota kollektivismin kannattajat tahattomasti tai tahallaan kutsuvat egoismiksi.

• . kirjoitti:

No niinhän mä just kirjoitin. Miksi toistelet kirjoituksiani ?

Heh, sä ootkin aika hauska. :-D

Mä meen taas, moikka.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Egoismi on oman edun tavoittelua.

Tämä nyt on vähän tällaista termeillä kikkailua, mutta minusta muiden ihmisten yrittäminen samaan muottiin on kollektivismiä.

Ja sitten on vielä indiviualismi, jota kollektivismin kannattajat tahattomasti tai tahallaan kutsuvat egoismiksi.

Täh? Saisinko suomeksi? :-D

• Näin kävi kirjoitti:

kreikassa muutama vuosi sitten. Stuertti raukka ei osannut kytkeä autopilottia pois, ja kone aikansa kierreltyään tippui tappaen kaikki. Ei siis mikään mahdoton yhtälö. Mutta joo... aikas epätodennäköinen :D

Noh josse on menoa sillä kertaa, se sitten on. Ei auta sitten kun kampaa hiukset ja maalaa huulet ennen kun rysähtää. Mut nyte meen poies. oikiasti.

• teevadit kirjoitti:

Täh? Saisinko suomeksi? :-D

Äikänmaikka neuvoi minua aikoinaan, ettei kannata käyttää liikaa sivistyssanoja. Etenkään jos ei ymmärrä niiden merkitystä. Minusta se oli hyvä neuvo. ;-)

Eli minusta sinä määrittelit ennemminkin kollektivismin kuin egoismin. Eli et puhunut niinkään itsekkäästä oman edun tavoittelusta vaan siitä, miten halutaan muiden elävän samalla tavalla.

Niin kuin vaikka jossain poliiittisessa suuntauksessa, uskonnossa tai muussa aatteessa. Siinähän on pohjimmiltaan hyvä tarkoitus, eli usko siihen, että muutkin ihmiset tulisivat onnellisiksi samoista valinnoista kuin minä itse. Minä individualistina, yksilöllisyyden kannattajana, olen jyrkästi eri mieltä.

Ja egoismiähän on yhtä moukkamaista pitää ihanteena kuin vaikkapa fasismia. Harva meistä siitä vapaa on, mutta yritämme usein verhota sen johonkin ylevään. Eihän ole lainkaan niin paha asia nuolla ylennyksen toivossa pomon persettä ja puukottaa työkavereita selkään, jos sen ansiosta saa vaimolle turkin, lapsille leluja ja itselleen uuden city-maasturin. ;-)

Äikänmaikka neuvoi minua aikoinaan, ettei kannata käyttää liikaa sivistyssanoja. Etenkään jos ei ymmärrä niiden merkitystä. Minusta se oli hyvä neuvo. ;-)

Eli minusta sinä määrittelit ennemminkin kollektivismin kuin egoismin. Eli et puhunut niinkään itsekkäästä oman edun tavoittelusta vaan siitä, miten halutaan muiden elävän samalla tavalla.

Niin kuin vaikka jossain poliiittisessa suuntauksessa, uskonnossa tai muussa aatteessa. Siinähän on pohjimmiltaan hyvä tarkoitus, eli usko siihen, että muutkin ihmiset tulisivat onnellisiksi samoista valinnoista kuin minä itse. Minä individualistina, yksilöllisyyden kannattajana, olen jyrkästi eri mieltä.

Ja egoismiähän on yhtä moukkamaista pitää ihanteena kuin vaikkapa fasismia. Harva meistä siitä vapaa on, mutta yritämme usein verhota sen johonkin ylevään. Eihän ole lainkaan niin paha asia nuolla ylennyksen toivossa pomon persettä ja puukottaa työkavereita selkään, jos sen ansiosta saa vaimolle turkin, lapsille leluja ja itselleen uuden city-maasturin. ;-)

He-hee! ;-)

Hyvin tempastu Ratikka. Tää oli nyt se fiksumpi vastaus mitä mä tässä haeskelin. Kiitos. :-)

Tarkalleen ottaen ilman psykologista egoismia kollektivismismiä ei edes tunnettaisiin. Nimittäin ilman egoismia ja psykologista egoismia kuka ajaisi kollektivismiä eteenpäin? Mistä se tulisi, jos ei egoistisistä ihmisistä. :-)

Ihmisten tarpeesta ajaa omaa etuaan, vaikka jyräämällä muut.

• teevadit kirjoitti:

Tarkalleen ottaen ilman psykologista egoismia kollektivismismiä ei edes tunnettaisiin. Nimittäin ilman egoismia ja psykologista egoismia kuka ajaisi kollektivismiä eteenpäin? Mistä se tulisi, jos ei egoistisistä ihmisistä. :-)

Ihmisten tarpeesta ajaa omaa etuaan, vaikka jyräämällä muut.

Oijoi kollektivismiä..tuli vähän liikaa kirjaimia sanaan tossa yllä. x'-D

Liian vaikeita sanoja, ilmankos niitä lausuakseen ja kirjoittaakseen tarvii olla sivistynyt. Ei riitä että on vaan tällain pälli. :-(

• yöks..

Sitä, että kääntää puheen koko ajan itseensä, kuten sinä teet.

• Laita nyt vielä narsismi kortti tähännäin. Niin olet aika tyytyväinen taas itsess ja ääntelyys. :-)

Vitun pelle.

• Kusipäisyyttä.

• Sitä meissä on kaikissa. Kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1329
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      916
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      35
      661
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      600
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      553
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      523
    Aihe