Mitä uusien perunoiden kanssa?

tuula-neiti

Jos menette näin alkukesästä johonkin vierailulle ja tarjolla on perinteisesti uusia perunoita ja silliä, niin mitä te toivoisitte vegaanina tuon sillin tilalle tarjottavaksi? Oma suosikkini on aurinkokuivatut tomaatit uusien perunoiden kanssa.

17

3480

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunni

      Riippuen nyt mitä siellä voi tehdä. Esimerkiksi tofumakkarat grillattuna on tosi hyviä joku pieni kastike niille. Tai vaikka ihan joku salaattikin riittaa, jossa tosin ehkä vähän enemmän panostusta kuin tomaatti, kurkku, salaatti, maissi.

      Myös grillattu paprika on ihanaa uusien perunoiden kanssa.

    • Kasvisnyytit

      Mites tofumakkarat,soijanakit,pinaattiletut,pinaattipyörykät,kasvispihvit,
      kasvispyörykät,punajuuripihvit,punajuuripyörykät,kasvisnyytit folion sisässä kurpitsaa,herkkusieniä,paprikaa ja tofujuustoa tai kasvisvartaat?

    • tomaattimarinaadi

      Nuo aurinkokuivatut tomaatit ovat isäntäväelle helppoja laitettavia, yhtä helppoa laittaa tarjolle kuin se silli.

    • Anonyymi

      Ei mitään. Olen 15-vuotias eikä ruokana ole uusia perunoita. Joudun syömään pinaattikeittoa!

      • Anonyymi

        Pinaattikeitto on maitopohjainen.


    • Anonyymi

      Voisin vegaanina tehdä itse vegaanisen sillisäilykkeen, tekisin niin paljon että isäntäväkikin voisi maistaa,
      Tässäpä ohje joka tarkoitettu 4 annokseen
      1dl etikkaspriitä (12%)
      2dl hienoa sokeria
      3 dl vettä
      3 kpl laakerinlehtiä
      10 kpl maustepippuria
      1/2 munakoiso (150gr)
      1/2 punasipuli
      1 porkkana
      Sekoita etikka, sokeri, mausteet ja vesi kattilaan ja kiehauta seos
      Puolita munakoiso pituudeltaan ja paloittele se 1/2 cm vahvuisiksi paloiksi
      Kuori sipuli ja porkkana sekä siivuta ne. Lisää munakoiso sekä vihannekset kattilaan ja kiehauta.
      Anna jäähtyä kattilassa ja vetäytyä yön yli jääkaapissa.

      • Grillaava_rouva

        "1/2 munakoiso (150gr)"

        En ymmärrä, miksi hyvä ja tuore munakoisonpuolikas pitää pilata etikalla ja kauhealla määrällä mausteita, jotka siihen ei edes kuulu. Tuoreet kasvikset pitää laittaa niille sopivalla tavalla ja näin niistä saa parhaat puolet esiin.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        "1/2 munakoiso (150gr)"

        En ymmärrä, miksi hyvä ja tuore munakoisonpuolikas pitää pilata etikalla ja kauhealla määrällä mausteita, jotka siihen ei edes kuulu. Tuoreet kasvikset pitää laittaa niille sopivalla tavalla ja näin niistä saa parhaat puolet esiin.

        Siis 11 vuotta vanhassa aloituksessa oli tällainen kysymys:
        "Jos menette näin alkukesästä johonkin vierailulle ja tarjolla on perinteisesti uusia perunoita ja silliä, niin mitä te toivoisitte vegaanina tuon sillin tilalle tarjottavaksi? Oma suosikkini on aurinkokuivatut tomaatit uusien perunoiden kanssa."

        Kun teet munakoisosta sillinomaisen säilykkeen niin sitä voi vegaani käyttää sillin sijaan ja saada melkein samalaisen makuelämyksen kuin tavallisessa sillisäilykkeessä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis 11 vuotta vanhassa aloituksessa oli tällainen kysymys:
        "Jos menette näin alkukesästä johonkin vierailulle ja tarjolla on perinteisesti uusia perunoita ja silliä, niin mitä te toivoisitte vegaanina tuon sillin tilalle tarjottavaksi? Oma suosikkini on aurinkokuivatut tomaatit uusien perunoiden kanssa."

        Kun teet munakoisosta sillinomaisen säilykkeen niin sitä voi vegaani käyttää sillin sijaan ja saada melkein samalaisen makuelämyksen kuin tavallisessa sillisäilykkeessä on.

        Jos minä olen tehnyt eettisen valinnan olla syömättä esimerkiksi pakkoruokinnan avulla lihotetun hanhen maksaa niin en minä tee voipaketista ja hanhenrasvasta hanhenmaksanomaista ruokaa, jolla saan melkein samanlaisen makuelämyksen kuin pakkoruokitun hanhen maksasta. Miksi ihmeessä sitä epäeettistä ruokaa pitää edes haluta ja kaiken lisäksi sillä kustannuksella, että pilaa myös sen ruuan, jolla yrittää matkia?


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Jos minä olen tehnyt eettisen valinnan olla syömättä esimerkiksi pakkoruokinnan avulla lihotetun hanhen maksaa niin en minä tee voipaketista ja hanhenrasvasta hanhenmaksanomaista ruokaa, jolla saan melkein samanlaisen makuelämyksen kuin pakkoruokitun hanhen maksasta. Miksi ihmeessä sitä epäeettistä ruokaa pitää edes haluta ja kaiken lisäksi sillä kustannuksella, että pilaa myös sen ruuan, jolla yrittää matkia?

        Vegaanihan ei syö hanhenmaksaa eikä mitään eläinperäistä ruokaa ei edes voita eikä rasvaa hanhesta. Mutta, mitä sinä tarjoaisit vegaanille uusien perunoiden kanssa,muuta kuin aurinkokuivattuja tomaatteja tai jotain vihersalaattia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vegaanihan ei syö hanhenmaksaa eikä mitään eläinperäistä ruokaa ei edes voita eikä rasvaa hanhesta. Mutta, mitä sinä tarjoaisit vegaanille uusien perunoiden kanssa,muuta kuin aurinkokuivattuja tomaatteja tai jotain vihersalaattia.

        ”Vegaanihan ei syö hanhenmaksaa…”

        Pointti on se, että miksi imitoit epäeettistä toimintaa. Jos pidät sillin syöntiä epäeettisenä niin on perin kummallista, että haluat imitoida sillin syömistä. Kasvissyöjien kannattaa katsoa esimerkiksi Japanin suuntaan valmistustekniikoissa. Japanissa on aina syöty pakon sanelemana paljon kasviksia ja kalaa, joten näiden valmistustekniikat ovat kehittyneet ja säilyttävät kasvien omat maut. Tietyissä tuoreissa kasviksissa on paljon natriumglutamaattia ja niistä saa todella herkullisia, lihaa ja kalaa vastaavia makuja oikein tekemällä, mutta sitä ei missään tapauksessa ole joku sillin tai makkaran tai pekonin imitoiminen.


    • Anonyymi

      Koska syön kalaa, niin silli ei tuota ongelmaa uusien perunoiden kanssa. Toivottavasti tarjolla olisi myös itsekasvatettuja tomaatteja, kurkkuja ja salaattia. Mitään tofua tai muuta soijatuotetta en suostuisi syömään, koska se hidastaa aineenvaihduntaa ja lihottaa.

    • Anonyymi

      Aurinkokuivatut tomaatit on parasta melkein minkä kanssa tahansa.

    • Anonyymi

      Sillihän on kala. Miksei vegaani voisi silliä syödä?

      • Anonyymi

        Tosiaan, jos on syömishäiriöinen vegaani, niin ei voi syödä silliä. Pääsääntöisesti kasvisravintoa syövä voi syödä monipuolisemmin ja terveellisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaan, jos on syömishäiriöinen vegaani, niin ei voi syödä silliä. Pääsääntöisesti kasvisravintoa syövä voi syödä monipuolisemmin ja terveellisemmin.

        Tässäpä vegaanin määritelmä: Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon.


    • Anonyymi

      Uudet perunat, keitetyt kananmunat ja silli. Nam.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe