Aurinkotutkijat yksimielisinä - se on aurinko

huohh...

Aurinkotutkijat ovat käytännössä yksimielisiä siitä, että aurinko on vastannut 99%:sesti viimeisten 200 vuoden ilmastonvaihteluista.

Tämä on suuri helpotus maailmalle, koska ekohippien aiheettomat vaatimukset hiilidioksidipäästöjen rajoittamiseksi olisivat pidemmällä tähtäyksellä johtaneet maailman suuriin taloudellisiin vaikeuksiin.

Tulevaisuudessa tätä ilmastohysteriaa tullaan suuresti kummastelemaan. Asioista perillä olevat tiedemiehet ovat jo nyt sitä mieltä, että ilmastotutkimuksen politisoituminen on tehnyt suurta hallaa tieteen uskottavuudelle. Tästä puhuu mm. Atte Korhola, joka on Helsingin yliopiston ympäristönmuutostieteen professori:

"Ilmastotieteen lamakausi": http://www.co2-raportti.fi/?page=blogi&news_id=1370

Atte Korhola: "Esitän kärkeen heti teesin, jonka mieluusti alistan julkiseen kritiikkiin: kun myöhemmät polvet tutustuvat ilmastotieteeseen, he luokittelevat 2000-luvun alun tieteen historian noloihin lukuihin. He tulevat kummastelemaan ja käyttämään aikaamme varoittavana esimerkkinä siitä, kuinka tieteen keskeisten arvojen ja kriteereiden annettiin pikku hiljaa unohtua itse tutkimusteeman – ilmastonmuutoksen – muuttuessa poliittiseksi ja sosiaaliseksi temmellyskentäksi."

4

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nmdghndg

Tiedoksesi, että nykyinen ilmaston lämpeneminen johtuu ihmiskunnan tuprutteluista eikä auringosta.

• Jönkö

No nytkö saadaan selvitys siitä, mikä siellä Auringossa on viime vuosikymmenten lämpenemisen takana?

• ewrty

Minusta Atte Korhola tarkoittaa nimenomaan likabisneksen rahoittamia tutkijoita, joita myös "skeptikoiksi" kutsutaan.

• ................
        ewrty kirjoitti:

Minusta Atte Korhola tarkoittaa nimenomaan likabisneksen rahoittamia tutkijoita, joita myös "skeptikoiksi" kutsutaan.

Atte Korhola: "Tieteen kehitys vaatii siis epäilyä."

Eli ei tarkoita skeptikkoja, vaan hänen mukaansa tieteen tekeminen nimenomaan tarvitsee heitä.

Sitä paitsi kaikki se, mitä nimität "likabisnekseksi", on juuri sitä, joka on sinunkin hyvinvointisi rakentanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe