Onko kuinka moni nähnyt kuolleen omaisen tai ihmisen yleensä?
Minä olen. Näin äitini kuolleena, hänen arkussaan. Äitini teki itsemurhan elokuussa 2009. Kuolleen äitini näkeminen oli ensimmäinen koskaan näkemäni kuollut ihminen. Pelkäsin aluksi mennä katsomaan äitini ruumista, mutta rohkaisin itseni. Se kannatti.
Teille jotka ette ole koskaan nähneet kuollutta ihmistä, kuollut ihminen ei muistuta OLLENKAAN nukkuvaa ihmistä, se selvisi minulle 200%:sti.
Kuollut omainen on kuin lytistynyt nukke, kuihtunut kasvi. Siinä kehossa ei ole enään sitä elämää jäljellä minkä näet elollisessa ihmisessä, vaikka ihminen nukkuisi. Se keho on pelkkä nukke tai "patsas"
Tämä oli minulle sikäli "herättävä" kokemus, KOSKA! Mihin oli hävinnyt äitini? Hän EI OLLUT siinä kuolleessa kehossa? Se keho oli pelkkä nukke!
Poissa oli kaikki se "henki ja elämä" jonka näin äidissäni hänen ollessa elossa. Sitä on vaikeaa kuvailla, mutta jos katsot elävää ihmistä, sinä näet hänen sielun, et ruumista, näet oikeasti elävän ihmisen sielun! Ruumis on pelkkä kone.
Kun poistuin kirkosta, olin jotenkin iloinen, että tiesin äitini poistuneen pos! Ainut minkä hautasimme oli äitini "kone", eli ruumis :)
Tämä on siis ulkopuolinen kokemus kuolemasta, mutta me kaikki tulemme kokemaan kuoleman myös henkilökohtaisesti, sitä emme voi välttää. Sekin on varmasti mielenkiintoinen kokemus :)
Kuollut ihminen
53
247
Vastaukset
- Ikävä asia aina
Olen nähnyt kuolleita ihmisiä työni puolesta ja löysin myös isäni kotoa kuolleena.
Mädäntynyt ruumis ei ole mikään mieltä ylentävä näky.
Kuollut ihminen on kun sammunut kone, ei siitä mitään puutu, toiminta on vain loppunut.
Kun katsoin isääni mätänemistilassa, ei siinä mitään sieluja ollut poistunut mihinkään.- Olet sinä.
psykopaatti.
- loppix
Fyysinen kuolema on persoonallisen minän poistumista kehosta. Ihminen maallisena persoonana lakkaa olemasta, vaikka sielu jättää vain fyysisen kehon joka aiheuttaa yleensä paljon surua. Kuolleen näkeminen ei ole peloittava kokemus, joillekin se on jopa osa arkea.
- Taas tätä samaa
Sielua ei ole olemassa, jos sitä tässä nyt taas vatvotaan.
- ssssssssssssssssssss
Mikä on se sielu, jota tarkoitat? Olisiko tieteellisiä lähteitä sille, että sielua ei ole olemassa?
- sieluntietoinn
ssssssssssssssssssss kirjoitti:
Mikä on se sielu, jota tarkoitat? Olisiko tieteellisiä lähteitä sille, että sielua ei ole olemassa?
Sielu on jokaisessa ihmisessä asustava henkinen tietoisuus. Ateistit ja muut skeptikot jäävät paitsi ihmisyydestä hengellisenä olentona, joka kuuluu yhtä paljon ihmisyyteen kuin materiaalinen puoli.
sieluntietoinn kirjoitti:
Sielu on jokaisessa ihmisessä asustava henkinen tietoisuus. Ateistit ja muut skeptikot jäävät paitsi ihmisyydestä hengellisenä olentona, joka kuuluu yhtä paljon ihmisyyteen kuin materiaalinen puoli.
"Sielu on jokaisessa ihmisessä asustava henkinen tietoisuus. Ateistit ja muut skeptikot jäävät paitsi ihmisyydestä hengellisenä olentona, joka kuuluu yhtä paljon ihmisyyteen kuin materiaalinen puoli. "
Riippumatta siitä, onko sielua olemassa vai ei, eivät ateistit jää mistään paitsi, koska ateistit ovat ihmisiä. Kyllä ateistit pystyvät hengellisiä asioita käsittämään, mutta ateistit eivät vain pidä niitä totena.- kdhbkjghd
ertert kirjoitti:
"Sielu on jokaisessa ihmisessä asustava henkinen tietoisuus. Ateistit ja muut skeptikot jäävät paitsi ihmisyydestä hengellisenä olentona, joka kuuluu yhtä paljon ihmisyyteen kuin materiaalinen puoli. "
Riippumatta siitä, onko sielua olemassa vai ei, eivät ateistit jää mistään paitsi, koska ateistit ovat ihmisiä. Kyllä ateistit pystyvät hengellisiä asioita käsittämään, mutta ateistit eivät vain pidä niitä totena."Kyllä ateistit pystyvät hengellisiä asioita käsittämään, mutta ateistit eivät vain pidä niitä totena."
Millä lailla käsität sitten hengelliset asiat,jos saa kysyä? - A.
kdhbkjghd kirjoitti:
"Kyllä ateistit pystyvät hengellisiä asioita käsittämään, mutta ateistit eivät vain pidä niitä totena."
Millä lailla käsität sitten hengelliset asiat,jos saa kysyä?Jos ensiksi kertoisit, mitä esim. sinä tarkoitat hengellisellä asialla, kunse on vissiin aika laaja käsite, jos kysyä passaa.
- En ymmärtänyt
A. kirjoitti:
Jos ensiksi kertoisit, mitä esim. sinä tarkoitat hengellisellä asialla, kunse on vissiin aika laaja käsite, jos kysyä passaa.
Miten voit väittää pystyväsi käsittelemään asiaa jota et edes tunne?
kdhbkjghd kirjoitti:
"Kyllä ateistit pystyvät hengellisiä asioita käsittämään, mutta ateistit eivät vain pidä niitä totena."
Millä lailla käsität sitten hengelliset asiat,jos saa kysyä?"Millä lailla käsität sitten hengelliset asiat,jos saa kysyä?"
Riippuu täysin siitä hengellisestä asiasta.
- rauhassa saa lähteä
Itselläni on nyt tällä hetkellä menossa erään sukulaiseni kuolema. Tätini on kuolemassa syöpään: ei enää lasketa kuin lähiomaisa hänen vuoeensa vierelleen ja minäkään en enää lukeudu noiden ihan läheisten joukkoon, kun on lapsia ja sisaria elossa.
Kävin häntä katsomassa viime viikolla. Täti ei ole koskaan ollut erityisen uskonnollinen vaikka kirkkoon kuuluukin. Enenmmän on aikaa viettänyt maailman turuilla.
Olen iloinen että nyt sairasvuoteella hän on löytänyt henkilökohtaisen uskon Jumalaan.
Hän kertoi viime käynnillä, että asiat on kunnossa Jeesuksen kanssa ja ei pelkää kuolemaa. - Nainen 50v.
Eikö raamattu kiellä itsemurhan? Siitä joutuu hel.vettiin suoraan.
Nyt odotellaan koska ensimmäinen hihu aloittaa tuomitsemisen.- jätän tuomion korkei
Ei Raamattu puolla ja kehtoa tekemään itsemurhaa, mutta onneksi ei meillä kenelläkään ole oikeutta tuomita ketään helvettiin. Et sitä voi tehdä sinäkään 50-vuotias nainen. Voi olla että ihmnien on niin psyykkisesti sairas ja umpikujassa että hän ei edes tajua itsemurhan tekohetkellä mitä on tekemässä. Sairas vain pakenee kuolemaan.
- Voi jumakegga
jätän tuomion korkei kirjoitti:
Ei Raamattu puolla ja kehtoa tekemään itsemurhaa, mutta onneksi ei meillä kenelläkään ole oikeutta tuomita ketään helvettiin. Et sitä voi tehdä sinäkään 50-vuotias nainen. Voi olla että ihmnien on niin psyykkisesti sairas ja umpikujassa että hän ei edes tajua itsemurhan tekohetkellä mitä on tekemässä. Sairas vain pakenee kuolemaan.
Raamattu kieltää itsemurhan!
Vain Jumala päättää koska on aika lähteä.
Itsemurhan tehnyt on vääräuskoinen ja joutuu hel.vettiin.
Missä SamiA ja Jaakob viipyvät? Nyt jätkät todistetta pöytään. - multinikki
Raamattu ei missään kohtaa kiellä itsemurhaa. Olen lukenut Raamatun läpi kymmeniä kertoja, eikä missään kohtaa kielletä itsemurhaa. Itse asiassa erään tarinan voi jopa käsittää ihannoivan itsemurhaa, vieläpä itsemurhaiskua. Kyseessä on tarina Simsonista. Simson oli tietääkseni maailman ensimmäinen dokumentoitu itsemurhaiskun tehnyt terroristi. Tosin veikkaan, että uhriluvut ja ehkä jotkin muutkin osat tarinasta saattavat olla hieman liioiteltuja, mutta silti. Lukekaa itse:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 14:1&rnd=1339720695564 - Hävetkää
multinikki kirjoitti:
Raamattu ei missään kohtaa kiellä itsemurhaa. Olen lukenut Raamatun läpi kymmeniä kertoja, eikä missään kohtaa kielletä itsemurhaa. Itse asiassa erään tarinan voi jopa käsittää ihannoivan itsemurhaa, vieläpä itsemurhaiskua. Kyseessä on tarina Simsonista. Simson oli tietääkseni maailman ensimmäinen dokumentoitu itsemurhaiskun tehnyt terroristi. Tosin veikkaan, että uhriluvut ja ehkä jotkin muutkin osat tarinasta saattavat olla hieman liioiteltuja, mutta silti. Lukekaa itse:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 14:1&rnd=1339720695564RAAMATTU KIELTÄÄ ITSEMURHAN!!!!!!
KÄSKY: Ä L Ä T A P A! Tarkoittaa että tappaminen on kielletty. - multinikki
Hävetkää kirjoitti:
RAAMATTU KIELTÄÄ ITSEMURHAN!!!!!!
KÄSKY: Ä L Ä T A P A! Tarkoittaa että tappaminen on kielletty.Kymmenessä käskyssä ei sanota "älä tapa". Opettele alkukieliä eläkä tule siihen mussuttamaan. Siinä sanotaan alkukielen mukaan "älä murhaa".
Olisi perin outoa, jos Raamatussa kiellettäisiin tappamasta, mutta toisaalla Raamatussa Jumalan väitetään kehottaneen ihmisiä tappamaan toisiaan. Esim. heprealaisia Jumala käski tappamaan kanaanilaiset miehet, naiset, lapset ja kotieläimet. Jos Raamatussa kiellettäisiin tappaminen, Jumala olisi kehottanut heprealaisia syntiin. - Sebulius69
multinikki kirjoitti:
Kymmenessä käskyssä ei sanota "älä tapa". Opettele alkukieliä eläkä tule siihen mussuttamaan. Siinä sanotaan alkukielen mukaan "älä murhaa".
Olisi perin outoa, jos Raamatussa kiellettäisiin tappamasta, mutta toisaalla Raamatussa Jumalan väitetään kehottaneen ihmisiä tappamaan toisiaan. Esim. heprealaisia Jumala käski tappamaan kanaanilaiset miehet, naiset, lapset ja kotieläimet. Jos Raamatussa kiellettäisiin tappaminen, Jumala olisi kehottanut heprealaisia syntiin.Heh, kaikkein vanhin rukous on tässä:
Älä murhaa/ tapa toista Juutalaista
Alkuperäisimmässä käskyssä kylläkin lukee näin.
Joka-aamuinen aidon eli Ortodoksi-Juutalaisen rukous on seuraava:
"1. Jumalalle kiitos, etten ole syntynyt naiseksi, 2.Jumalalle kiitos etten ole syntynyt orjaksi. 3. Lumalalle kiitos, etten ole syntynyt ei-Juutalaiseksi. - sdfgsfg
Sebulius69 kirjoitti:
Heh, kaikkein vanhin rukous on tässä:
Älä murhaa/ tapa toista Juutalaista
Alkuperäisimmässä käskyssä kylläkin lukee näin.
Joka-aamuinen aidon eli Ortodoksi-Juutalaisen rukous on seuraava:
"1. Jumalalle kiitos, etten ole syntynyt naiseksi, 2.Jumalalle kiitos etten ole syntynyt orjaksi. 3. Lumalalle kiitos, etten ole syntynyt ei-Juutalaiseksi.http://en.wikipedia.org/wiki/You_shall_not_kill
"The imperative is against unlawful killing resulting in bloodguilt. The Hebrew Bible contains numerous prohibitions against unlawful killing, but also allows for justified killing in the context of warfare, capital punishment, and self-defense." - hksdgvhj
Laitappa raamatunkohta missä itsemurha kielletään?
- dbgfdsxf
hksdgvhj kirjoitti:
Mitä sä siinä kyselet? Sellaista kohtaa ei ole. Olen lukenut Raamatun kymmeniä kertoja, ja siellä ei ole yhtään ainoaa jaetta, jossa kielletään itsemurha.
- Apostolien teot 25
hksdgvhj kirjoitti:
"Vartija havahtui unestaan, ja kun hän näki vankilan ovet selkoselällään, hän luuli vankien karanneen ja tempasi miekan surmatakseen itsensä. 28 Silloin Paavali huusi kovalla äänellä: "Älä tee itsellesi mitään! Me olemme kaikki täällä."
- käsitit pahasti väär
Hävetkää kirjoitti:
RAAMATTU KIELTÄÄ ITSEMURHAN!!!!!!
KÄSKY: Ä L Ä T A P A! Tarkoittaa että tappaminen on kielletty.Ei se käsky ole että älä tapa itseäsi. vaan että älä tapa.
- zyrt
Apostolien teot 25 kirjoitti:
"Vartija havahtui unestaan, ja kun hän näki vankilan ovet selkoselällään, hän luuli vankien karanneen ja tempasi miekan surmatakseen itsensä. 28 Silloin Paavali huusi kovalla äänellä: "Älä tee itsellesi mitään! Me olemme kaikki täällä."
Jassoo. No, tuo koskee vain kyseistä vartijaa.
Haloo siellä. Me elämme Suomessa, emmekä muinaisen kirjan lehdillä fiktiivisessä tarinassa.
- rtjikyr
Näin äitini ruumiin. Hän kuoli terveyskeskuksen vuodeosastolla keuhkokuumeeseen. Ikääkin oli jo yli kahdeksankymmenen. Ei ruumista ollut mitenkään helppo katsoa, mutta menin kuitenkin.
Kaikki me kuolemme ja siihen loppuu elämä. Ei sille mitään voi ja vaikka uskovaiset kuinka haaveilevat ikuisesta elämästä, niin sellaista ei ole.- 1213
"Ei sille mitään voi ja vaikka uskovaiset kuinka haaveilevat ikuisesta elämästä, niin sellaista ei ole."
Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi? - mies-37v
1213 kirjoitti:
"Ei sille mitään voi ja vaikka uskovaiset kuinka haaveilevat ikuisesta elämästä, niin sellaista ei ole."
Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi?Minulla ei ole todisteita, valitan.
1213 kirjoitti:
Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi?"Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi? "
Haaveet eivät muutu automaattisesti todeksi. Voit helposti itsekin kokeilla sitä. Haaveile vaikka siitä, että osaat lentää. Jos et onnistu, voit todeta, että haaveet eivät automaattisesti muutu todeksi.- rtjikyr
1213 kirjoitti:
Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi?"Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi?"
Biologian faktat. - Oletko vajaamielinen
1213 kirjoitti:
Onko sinulla todisteita väitteesi tueksi?Sielun olemassaolo pitää todistaa, ei olemattomuutta voi todistaa.
Olemattomuudesta ei voi näyttää aistein koettavaa todistusta.
Sielu pitäisi kyetä todistaa siten, että sen voi tuoda esille.
Halu ja mielikuvitus ei riitä todistuksesksi.
Ei kuulopuheet eikä kirjallinen esitys.
Unet ja hallusinogeenien käyttö, alkoholipsykoosit, ne eivät kelpaa todistukseski jäörkeville ihmisille.
Uskovaisille kelpaa. - Reiluako?
mies-37v kirjoitti:
Minulla ei ole todisteita, valitan.
Miksi vaadit todisteita uskovilta, jos itselläsikään ei niitä ole?
- ?????
Reiluako? kirjoitti:
Miksi vaadit todisteita uskovilta, jos itselläsikään ei niitä ole?
''Miksi vaadit todisteita uskovilta, jos itselläsikään ei niitä ole?''
Eikö se ole uskovien normaali tapa, esimerkiksi evoluutio pitää todistaa aukottomasti 100% varmasti ennen kuin siihen on uskomista, mutta uskonasioissa todisteita ei tarvita, pitää vain uskoa.
"Sitä on vaikeaa kuvailla, mutta jos katsot elävää ihmistä, sinä näet hänen sielun, et ruumista, näet oikeasti elävän ihmisen sielun!"
Millä ihmeen logiikalla sinä hyppäsit siihen, että elävässä ruumiissa on sielu? Onko sinulla mitään muuta perustetta kuin mutu?- Kuolema_on_voitettu!
Ihminen on kolmiosainen: Henki, sielu ja ruumis. Ihmisen todellinen minä: henki ja sielu pitävät ruumista vain asuntonaan.
Ihmisen fyysisessä kuolemassa, "minä" (henki/sielu) erkanee ruumiista.
Ruumis jää autioksi ja on pelkkää materiaa. Se ei reagoi mihinkään, koska "minä" on poistunut siitä.
Monet ihmiset ovat voineet hetkeksi käydä kuoleman rajan takana ja ovat kokeneet ruumiista irtautumisen. Esim. sairaalan leikkauspöydällä olevan potilaan sydän on ollut pysähdyksissä jonkin aikaa ja potilas, vaikka on ollut nukutettuna, on voinut "sivusta seurata leikkaustapahtumaa ja kuullut kirurgin keskustelut hoitajien kanssa ja on jälkeenpäin tultuaan tajuihinsa, voinut kertoa mitä oli kuullut ja nähnyt.
Näitä ruumiista irtautumistapahtumia on ollut sekä uskovilla että ei uskovilla.
Ne todistavat vakuuttavasti, että elämä ja tietoisuus ei pääty kuolemaan. Se onkin sopusoinnussa Raamatun opetuksen kanssa ja kumoaa ateistien uskottelut ja kuvittelut, että kaikki tietoisuus päättyisi kuolemaan."Ihminen on kolmiosainen: Henki, sielu ja ruumis."
Onko sinulla tuolle kolmijaolle mitään perusteluita muuta kuin uskosi?
"Ihmisen fyysisessä kuolemassa, "minä" (henki/sielu) erkanee ruumiista."
Fyysisessä kuolemassa tietyt aivojen prosessit loppuvat. Sillä ei ole mitään tekemistä sielun kanssa.
"Monet ihmiset ovat voineet hetkeksi käydä kuoleman rajan takana ja ovat kokeneet ruumiista irtautumisen. Esim. sairaalan leikkauspöydällä olevan potilaan sydän on ollut pysähdyksissä jonkin aikaa ja potilas, vaikka on ollut nukutettuna, on voinut "sivusta seurata leikkaustapahtumaa ja kuullut kirurgin keskustelut hoitajien kanssa ja on jälkeenpäin tultuaan tajuihinsa, voinut kertoa mitä oli kuullut ja nähnyt."
Maailmaan riittää tarinoita ja mainitsemissasi tapauksissa ihminen ei ole kuollut. Sydämen pysähtyminen ei automaattisesti tarkoita kuolemaa, koska aivosolut ovat edelleen elossa.
"Se onkin sopusoinnussa Raamatun opetuksen kanssa ja kumoaa ateistien uskottelut ja kuvittelut, että kaikki tietoisuus päättyisi kuolemaan. "
Ei se mitään kumoa vaan kirjoituksesi osoittaa vain sen, että sinulla ei ole tietoa ihmisen fysiologiasta. Taas kerran tarjoilet aukkojen jumalaa, joka yhtä tyhjän kanssa.
"Onko kuinka moni nähnyt kuolleen omaisen tai ihmisen yleensä?"
Onhan noita tullut muutama nähtyä, sellainen puolenkymmentä.
Kerran satuin olemaan paikalla, kun yksi lajitoverimme meni edes. Olin mukana elvyttämässä, mutta se ei tehonnut.
Onhan se melko erilainen tilanne, kun äsken vielä ihmisenä ollut henkilö onkin vain eloton ruumis.
Toisaalta olen nähnyt eläintenkin kuolemia ja niissä kokemus on ihan samanlainen. Vilkas otus potkaisee pari kertaa ja hiljenee iäksi.
Ei meistä kuoleman hetkellä poistu mitään sielua; ei ihmisistä eikä eläimistä. Elämä vain katoaa.
Kuolema on elämän loppu. Aivan samanlainen asia sekä ihmisillä, että muillakin eläinlajeilla. Jos ihmisen kuolemiseen liittyisi sielun poistuminen, niin sitten sen pitäisi kuulua myös rotan kuolemaan.
Kuolemisen näkeminen on ihan herättävä kokemus. Siinä huomaa, että elämämme on rajallinen. Siitä kannattaa nauttia niin kauan kuin täällä vielä olemme. Kun elämä meissä sammuu, se on iäksi mennyt.Ei kuollut elukkakaan näytä nukkuvalta.
- 8+13
Kaksi kuollutta olen nähnyt. Nainen makasi pellolla kolarin jäljiltä. Hän oli jostain syystä törmännyt sähkötolppaan. En tiedä oliko hän yrittänyt väistää jotain. Pieni lapsi seisoi siinä vieressä ja itki. Ystäväni yritti elvyttää naista, vaikka tiesi hänen kuolleen.
Toinen kuoli sairaalan petiin kesken syömisen. Olin silloin siellä työvuorossa. Hän siis kuoli silmieni eteen. Oli jotenkin kammottavaa, että hän siinä kuitenkin istui ja lusikoi ruokaa suuhunsa ja yhtäkkiä lyyhistyi sängylle. Geriatrian osastolla kuoli yhtenään vanhuksia, mutta minä en nähnyt kuin tämän yhden.
Mutta sielu. En minä ole sellaista koskaan elävässä ihmisessä nähnyt.- TodellisuusAisteissa
"Mutta sielu. En minä ole sellaista koskaan elävässä ihmisessä nähnyt."
Ei kaikkea voi nähdä, mutta se mitä ei voi nähdä ei tarkoita aina ettei sitä ole olemassa. Otetaanpa yksi esimerkki. Sähköä ei voi nähdä, mutta kukaan ei väitä etteikö sähköä ole olemassa. Sama on sielun ja hengen kanssa. Sielua tai henkeä ei voi nähdä, mutta silti molemmat ovat olemassa. - 12+15
TodellisuusAisteissa kirjoitti:
Ei kaikkea voi nähdä, mutta se mitä ei voi nähdä ei tarkoita aina ettei sitä ole olemassa. Otetaanpa yksi esimerkki. Sähköä ei voi nähdä, mutta kukaan ei väitä etteikö sähköä ole olemassa. Sama on sielun ja hengen kanssa. Sielua tai henkeä ei voi nähdä, mutta silti molemmat ovat olemassa.Sähkön olemassaolo voidaan todistaa, sielua ei.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sähkö TodellisuusAisteissa kirjoitti:
Ei kaikkea voi nähdä, mutta se mitä ei voi nähdä ei tarkoita aina ettei sitä ole olemassa. Otetaanpa yksi esimerkki. Sähköä ei voi nähdä, mutta kukaan ei väitä etteikö sähköä ole olemassa. Sama on sielun ja hengen kanssa. Sielua tai henkeä ei voi nähdä, mutta silti molemmat ovat olemassa."Sähköä ei voi nähdä, mutta kukaan ei väitä etteikö sähköä ole olemassa."
Sähkö voidaan todentaa. Sähkö on määritelty jopa sillä tavalla, että se kuvaa tiettyä havaittavaa ilmiötä.
"Sama on sielun ja hengen kanssa."
Se on täysin eri asia, ainakin uskonnollisessa käytössä. Sielua ei ole todennettu (ei sotketa tähän dualismia, jossa voidaan konkreettinen ja abstrakti erottaa, koska yleisimmissä uskonnoissa ei sellaista dualismia tarkoiteta).
- Ei ole sielua
Minulle kerrottin lapsena sielusta. Se jäi mieleeni totuutena, vaikka sittemmin minusta tulikin ateisti. Nyt ymmärrän asian niin, että sielukin on vain ihmisten keksimä asia, mutta myönnän, että siitä luopuminen tuntui vähän aikaa pahalta. Kuitenkin: se, että joku olisi mukava juttu, ei tee siitä totta.
Nyt elän elämääni täysillä tässä hetkessä, sillä tiedän, miten vähän aikaa minä olen olemassa. Omalle lapselleni olen sanonut, että elämästään voi jättää jälkeensä rakkautta. Kun nyt olen rakastava vanhempi lapselleni, hän osaa ja haluaa puolestaan olla rakastava ihminen omille läheisilleen. Ihmisarvon ja elämän kunnioittaminen ovat ne asiat, joiden näen jatkavan "elämäänsä" sukupolvesta toiseen. Kuollut ihminen on kuollut ihminen, miksi siitä pitää tehdä niin iso juttu?
Todella luonnollinen asia.- ajattelija.
Onhan se kuolema iso asia, turhaan yrität leikkiä kovaa. Kuollutta ihmistä ei enää ole eikä tule. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, yksilö, jollaista ei ole toista ollut eikä toista samanlaista tule.
ajattelija. kirjoitti:
Onhan se kuolema iso asia, turhaan yrität leikkiä kovaa. Kuollutta ihmistä ei enää ole eikä tule. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen, yksilö, jollaista ei ole toista ollut eikä toista samanlaista tule.
Niin..?
Jokaisella se on kuitenkin edessä, täysin luonnollista.- ...
ambulo kirjoitti:
Niin..?
Jokaisella se on kuitenkin edessä, täysin luonnollista.Jos huomaa ruumiista että sen sielu on lähtenyt pois. NIin entäs sitten ? luonnollista. Ei kukaan tällä palstalla oikeasti usko että ihmisellä ei ole sielua.
... kirjoitti:
Jos huomaa ruumiista että sen sielu on lähtenyt pois. NIin entäs sitten ? luonnollista. Ei kukaan tällä palstalla oikeasti usko että ihmisellä ei ole sielua.
So facking what vaikka ihmisellä olisikin sielu, ei minun mieltäni hetkauta.
Jos haluat etsiä sen sielun, ihan rauhassa, mikä se sitten onkaan.- ...
ambulo kirjoitti:
Jos haluat etsiä sen sielun, ihan rauhassa, mikä se sitten onkaan.Niin. Minullekin on ihan sama uskotko sinä siihen vai et, kun se nyt vain on fakta. Minusta on mukavaa kyllä itsestäni että tiedän tuon asian varmaksi :)
- ...
ambulo kirjoitti:
Jos haluat etsiä sen sielun, ihan rauhassa, mikä se sitten onkaan.Jos ambulo ei sielua yms. Miettisi ja epäilisi onko kuitenkin olemassa jumala tai elämää tämän jälkeen. Ei hän vaivautuisi kirjoittelemaan koko ateismipalstalle.
... kirjoitti:
Niin. Minullekin on ihan sama uskotko sinä siihen vai et, kun se nyt vain on fakta. Minusta on mukavaa kyllä itsestäni että tiedän tuon asian varmaksi :)
Hyvä, että olet varma, minulle sielu on vielä aika epäselvä asia ja varmasti monille muillekin, itse koen sen eri aistien summana.
... kirjoitti:
Niin. Minullekin on ihan sama uskotko sinä siihen vai et, kun se nyt vain on fakta. Minusta on mukavaa kyllä itsestäni että tiedän tuon asian varmaksi :)
"Minullekin on ihan sama uskotko sinä siihen vai et, kun se nyt vain on fakta."
Sielun olemassaolo ei ole fakta.... kirjoitti:
Jos ambulo ei sielua yms. Miettisi ja epäilisi onko kuitenkin olemassa jumala tai elämää tämän jälkeen. Ei hän vaivautuisi kirjoittelemaan koko ateismipalstalle.
"Jos ambulo ei sielua yms. Miettisi ja epäilisi onko kuitenkin olemassa jumala tai elämää tämän jälkeen. Ei hän vaivautuisi kirjoittelemaan koko ateismipalstalle. "
Niin niin ja lääkäritkään eivät pohtisi sairauksien mekanismeja, jos he eivät sairastaisi niitä kaikkia sairauksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637001Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414935- 792772
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412079- 181958
- 301687
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121572Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151429- 241294
- 151286