kokeillaanko?

saakonäintehdä

Miksi emme kysyisi suoraan Jumalalta onko Hän olemassa ja kaiken takana?

Näin ajattelin:
Luettuasi edellä olevan kysymyksen, hiljenny hetkeksi , ota hieman tilaa ja aikaa kysymykselle jonka saaja on Jumala.

Kysy: Jumala, oletko olemassa, anna minun tietää ja ymmärtää.

Mahtaako vastata?

23

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Nyt kuunnellaan vain taivasta...hmmmm hmmmm hmmmm..."

• Piikivi.

Ei kuulu kuin tietokoneen aiheuttamaa huminaa. Ei taida Jumalaa kiinnostaa minun vakuuttaminen olemassaolostaan.

• Jumala ei synny päässäsi jos et ensin usko häneen.

• Niinhän tämä nimim. 'minä olen' sekavissa väitteissään väittää.

• Vakuutettu

on toki niitä joille Jumala on vastannut, niin että he itse on ainakin vakuuttunut. Se miten sinun käy niin en tietenkään voi ottaa vastuuta, se on Jumalan asia, mutta voisin mahdollisesti neuvoa jos on tarvetta tai jos osaan.

• Pelle Kretiini

• c
        Pelle Kretiini kirjoitti:

Vakuuttuahan nyt voi monesta asiasta. Tässä eräs, joka vakuuttui kokemastaan: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10817813
        Tarkoittaako tuo välttämättä sitä, että näin todella tapahtui?

Hedelmistä puu tunnetaan Jumala on hyvä ja saa aikaan hyvää pitkällä tähtäimellä, se mikä ei Jumalasta ole saa aikaan huonoa

• 'pov'pojv'sdjödmödf

Minä kysyin. Ja katsoin sitten että löytyisikö luomakunnsta tekijän käden jälki.

Ja löytyihän se.

Elävää solua elämän perusyksikkönä dataverkkoineen ei voi kukaan järkevä ihminen ajatella satttuman tuotokseksi.

Entä sitten ajatus siitä että olisiko maapallo luotu ihmistä varten siten että täällä olisi kivaa?

Ajattele ravintoa, lukemattomia tuhansia runsassatoisia vilja ja hedelmäkasveja erilaisine ihastuttavine makuineen. Sattumalta vai luotu? Kukaan todella järkevä ihminen ei sano tuota ihastuttavaa runsautta sattuman tuotokseksi vaan siinä näkyy hyväntahtoisen Luojan käden jälki kristallinkirkkaana ja tieteen havainnoitavissa.

Ja ajattelehan turkoosinsinisiä vesiä ja valkeita hiekkarantoja joka puolella maapalloa miljoonittain. Ihmisen iloksi kaikki tietenkin.

Ja ajttele rakkautta puolisoiden ja perheenjäsenten välillä? Ilman sitä elämä olisi ateistimaisen ilotonta. Mistä tuli rakkaus? Luojaltapa hyvinkin, sillä olemme hänen kuviaan.
      Vai olisiko kemikaalikasaumat kehittäneet rakkauden tunteen parin salamaniskun voimasta? Heh heh.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi vastausta Luojalta.
      Pitää vain osata katsoa asioita oikeasta näkökulmasta ja pitää säilyttää terve tieteellinen logiikka.

Minä tein näin ja löysin Luojan.

Evokki ei tee näin, eikä löydä Luojaa.

Ja niin jää evokkiparka jatkamaan lyhyttä elämänkokemustaan ilottomana ateistina kuten Apo. Käy oikein sydämestäni sääliksi häntä ja kaltaisiaan. He eivät tiedä mitä menettävät, ja kaikki tuo menetys vain siksi että katselee asioita väärästä pseudotieteen näkökulmasta.

• El tiivistettynä jumala ei sinullekaan vastannut yhtikäs mitään, vaikka varmasti osaa suomea.

Ei ole vastannut muillekaan, sillä kohta vuoden palstaa seurattuani en ole huomannut kenenkään referoineen jumalan vastausta yhteenkään kysymykseen.

Tämä on harvoja merkkejä kretujen rehellisyydestä. Kukaan ei ole kehdannut väittää jumalan sanoneen hänelle henkilökohtaisesti jotain. Ehkä siinä menee valehtelunne raja?

Iloitse sinä pelokas kertakäyttönikkeilijä vapaasti rinnakkaistodellisuudessasi, meillä on kivaa ihan tässä oikeassa, ja huomaamme kyllä että olet kateellinen siitä että fiksu ihminen pystyy mainiosti elämään ja nauttimaan elämästään ilman jotain kauan tai vähemmän kauan sitten keksittyä kaikenkattavaa, täydellistä maailmanselitysoppia.

• Epäjumalienkieltäjä

Ensin pieni vinkki: sinun jb/a/viksumpi/kr jne on turha keksiä jatkuvasti uusia nikkejä, kun juttusi jauhavat niin vahvasti samaa rataa, että niistä on helppo tunnista sama itsekehu, perustelemattomuus ja samat harhaluulot.

"Ajattele ravintoa, lukemattomia tuhansia runsassatoisia vilja ja hedelmäkasveja erilaisine ihastuttavine makuineen. Sattumalta vai luotu?"

Kaikki tärkeimmät ravintokasvit ovat jalostettuja. Eli ihmisen itselleen tekemiä. Eikä niitä ravintokasveja ole "lukemattomia tuhansia". Todennäköisesti hyötykasveja on vähemmän kuin myrkyllisiä ja haitallisia kasveja.

"Ja ajattelehan turkoosinsinisiä vesiä ja valkeita hiekkarantoja joka puolella maapalloa miljoonittain. Ihmisen iloksi kaikki tietenkin."

Miksi Jahve loi noista valkeista hiekkarannoista riippuvaisia merikilpikonnia, jotka kärsivät siitä, kun ihminen ottaa ne kaikki käyttöönsä? Tuliko suunitteluvirhe?

• Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

Ensin pieni vinkki: sinun jb/a/viksumpi/kr jne on turha keksiä jatkuvasti uusia nikkejä, kun juttusi jauhavat niin vahvasti samaa rataa, että niistä on helppo tunnista sama itsekehu, perustelemattomuus ja samat harhaluulot.

"Ajattele ravintoa, lukemattomia tuhansia runsassatoisia vilja ja hedelmäkasveja erilaisine ihastuttavine makuineen. Sattumalta vai luotu?"

Kaikki tärkeimmät ravintokasvit ovat jalostettuja. Eli ihmisen itselleen tekemiä. Eikä niitä ravintokasveja ole "lukemattomia tuhansia". Todennäköisesti hyötykasveja on vähemmän kuin myrkyllisiä ja haitallisia kasveja.

"Ja ajattelehan turkoosinsinisiä vesiä ja valkeita hiekkarantoja joka puolella maapalloa miljoonittain. Ihmisen iloksi kaikki tietenkin."

Miksi Jahve loi noista valkeista hiekkarannoista riippuvaisia merikilpikonnia, jotka kärsivät siitä, kun ihminen ottaa ne kaikki käyttöönsä? Tuliko suunitteluvirhe?

Suurin osa kasvilajeista taitaakin olla myrkyllisiä ihmiselle, ja ei-myrkyllisistä suurin osa sellaisia ettei ihminen kykene niitä ravintona hyödyntämään, koska ihmisen maha ei hajota selluloosaa.

Mutta tähänhän kelpo kretulla on varmaankin patenttiselitys: kasvit myrkyttyivät syntiinlankeemuksen seurauksena!

• minä se olen

Miksi luulet että Jumalalta voisi noin vain kysyä onko hän olemassa? Etkö ota huomioon sitä tosiasiaa, että Jumala on olemassa? Oletko ateisti, kun et ota tosiasioita huomioon?

• 6

Jumalia voi olla olemassa. Niistä ei vain ole mitään todellisia havaintoja.

Raamatun Jumala on todettu mahdottomaksi. Sellaista ei voi olla olemassa. Sen ymmärtää jokainen, jolla on vähänkään järkeä päässä ja on lukenut Raamatun ajatuksen kanssa hyppimättä jakeiden yli.

• minä se olen
        6 kirjoitti:

Jumalia voi olla olemassa. Niistä ei vain ole mitään todellisia havaintoja.

Raamatun Jumala on todettu mahdottomaksi. Sellaista ei voi olla olemassa. Sen ymmärtää jokainen, jolla on vähänkään järkeä päässä ja on lukenut Raamatun ajatuksen kanssa hyppimättä jakeiden yli.

--"Raamatun Jumala on todettu mahdottomaksi."

Kuka on todennut ja millä perusteella? Miksi uskot tällaisia todisteenkuvatuksia ottamatta huomioon muita mahdollisuuksia?

• minä se olen kirjoitti:

--"Raamatun Jumala on todettu mahdottomaksi."

Kuka on todennut ja millä perusteella? Miksi uskot tällaisia todisteenkuvatuksia ottamatta huomioon muita mahdollisuuksia?

Esimerkiksi minä olen todennut ja mm. sillä perusteella että hän, siis Raamatun jumala, on kohtuuttoman väkivaltainen ja julma (itseään suunnattomasti heikompia kohtaan – mikä raukka!!!) ollakseen toisaalta muka hyvä ja oikeudenmukainen.

Lisäksi hän on kaikentietäväksi kaikkivaltiaaksi hämmästyttävän lapsellinen ja kiukuttelee luoduilleen kuin pikkukakara, vaikka oikea osoite olisi katsoa peiliin.

Jos nämä perusteet eivät sinua miellytä, se ei mua mitenkään haittaa, päinvastoin.

Ja koska mulla on rekisteröity nimimerkki, voit lukea helposti viestihistoriaani ja sieltä lisää käsityksiäni jumalasta ynnä muusta, jos vaikka haluat pohtia uusia näkökulmia asioihin.;) No se oli vitsi, ei kiihkouskovat koskaan halua.

• pro. evo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Esimerkiksi minä olen todennut ja mm. sillä perusteella että hän, siis Raamatun jumala, on kohtuuttoman väkivaltainen ja julma (itseään suunnattomasti heikompia kohtaan – mikä raukka!!!) ollakseen toisaalta muka hyvä ja oikeudenmukainen.

Lisäksi hän on kaikentietäväksi kaikkivaltiaaksi hämmästyttävän lapsellinen ja kiukuttelee luoduilleen kuin pikkukakara, vaikka oikea osoite olisi katsoa peiliin.

Jos nämä perusteet eivät sinua miellytä, se ei mua mitenkään haittaa, päinvastoin.

Ja koska mulla on rekisteröity nimimerkki, voit lukea helposti viestihistoriaani ja sieltä lisää käsityksiäni jumalasta ynnä muusta, jos vaikka haluat pohtia uusia näkökulmia asioihin.;) No se oli vitsi, ei kiihkouskovat koskaan halua.

Tottahan Repeä on ymmärrettävä.

Tietenkin hänestä Jumala on tarpeettoman väkivaltainen kun hän hävittää kaikki pahat.

Repe näet tuntee kuuluvansa noihin tuhottaviin ja sekös miestä riepoo.

Minusta Jumalalla on täysi oikeus puhdistaa maa kaikista pahoista ihmisistä.

Kysynkin että miten joku voi nähdä jotain pahaa siinä että Raamatun mukaan pahat tullaan hävittämään mutta hyvikset saavat periä maan, kuten Jeesus lupaa.?

• pro. evo kirjoitti:

Tietenkin hänestä Jumala on tarpeettoman väkivaltainen kun hän hävittää kaikki pahat.

Kysynkin että miten joku voi nähdä jotain pahaa siinä että Raamatun mukaan pahat tullaan hävittämään mutta hyvikset saavat periä maan, kuten Jeesus lupaa.?

>Tottahan Repeä on ymmärrettävä.

Kiitos Minni, arvostan suuresti hiiren ymmärrystä.

>Repe näet tuntee kuuluvansa noihin tuhottaviin ja sekös miestä riepoo.

Eipä se hiiren ymmärrys pitkälle riittänyt.;) Ei, minä uskon että kertakäyttönikkejä harrastavat ja toisia nimeltä nälvivät pelkuripellet tuhotaan ensimmäisten joukossa. Reilut ja rehelliset rekatut nikit korotetaan kirkkauteen, kuten SamiA, Apo ja minä.

>Minusta Jumalalla on täysi oikeus puhdistaa maa kaikista pahoista ihmisistä.

Jumalalla on siihen muitakin keinoja kuin luotujensa perkeleellinen tappaminen. Siis oikealla jumalalla olisi; sinun jumalasi ei vain taida olla se, vaan olet luonut hänet omaksi kuvaksesi eli raukkikseksi.

>Kysynkin että miten joku voi nähdä jotain pahaa siinä että Raamatun mukaan pahat tullaan hävittämään mutta hyvikset saavat periä maan, kuten Jeesus lupaa.?

Hienoa että kysyt, mutta salaiseksi luulemasi julkinen viestihistoriasi osoittaa, että sulla ei ole sellaisia aivosoluja käytössäsi joilla voisit ymmärtää vastauksen.

• tieteenharrastaja
        pro. evo kirjoitti:

Tuossa on yksi paha juridinen aukko:

"Minusta Jumalalla on täysi oikeus puhdistaa maa kaikista pahoista ihmisistä."

Silloin, kun ihmiset käyttävät Hänen puolestaan tuota oikeutta, heillä ei koskaan näytä olevan kiistattoman pätevää jumalallista valtakirjaa. Vain oma väite siitä.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Tottahan Repeä on ymmärrettävä.

Kiitos Minni, arvostan suuresti hiiren ymmärrystä.

>Repe näet tuntee kuuluvansa noihin tuhottaviin ja sekös miestä riepoo.

Eipä se hiiren ymmärrys pitkälle riittänyt.;) Ei, minä uskon että kertakäyttönikkejä harrastavat ja toisia nimeltä nälvivät pelkuripellet tuhotaan ensimmäisten joukossa. Reilut ja rehelliset rekatut nikit korotetaan kirkkauteen, kuten SamiA, Apo ja minä.

>Minusta Jumalalla on täysi oikeus puhdistaa maa kaikista pahoista ihmisistä.

Jumalalla on siihen muitakin keinoja kuin luotujensa perkeleellinen tappaminen. Siis oikealla jumalalla olisi; sinun jumalasi ei vain taida olla se, vaan olet luonut hänet omaksi kuvaksesi eli raukkikseksi.

>Kysynkin että miten joku voi nähdä jotain pahaa siinä että Raamatun mukaan pahat tullaan hävittämään mutta hyvikset saavat periä maan, kuten Jeesus lupaa.?

Hienoa että kysyt, mutta salaiseksi luulemasi julkinen viestihistoriasi osoittaa, että sulla ei ole sellaisia aivosoluja käytössäsi joilla voisit ymmärtää vastauksen.

Tappaa pahat? Kuten jostain kansasta kaikki naiset, lapset ja imeväiset mukaan lukien?

Ei oikein mahdu minun etiikkaani.

• pro. evo kirjoitti:

>>Minusta Jumalalla on täysi oikeus puhdistaa maa kaikista pahoista ihmisistä.

Mistä tiedät, ettet juuri itse ole sellainen paha?

• saakonäintehdä

Viikko on nyt kulunut ja muutama kommentti tullut. Kuka teistä oikeasti esitti kysymyksen Jumalalle?

Taisi olla liian paha haaste :)

• Kysymys oli omituinen:

"Jumala, oletko olemassa, anna minun tietää ja ymmärtää."

Tuo ei ole ajatukseltaan niin selkeä, että sen kehtaisi jumalan kokoiselle viskaalille esittää. Siinä ikään kuin etukäteen oletetaan että jumala on olemassa, ja kuitenkin ollaan kysyvinään, että onko. Mahdollinen jumala ansaitsee parempaa.

• saakonäintehdä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Kysymys oli omituinen:

"Jumala, oletko olemassa, anna minun tietää ja ymmärtää."

Tuo ei ole ajatukseltaan niin selkeä, että sen kehtaisi jumalan kokoiselle viskaalille esittää. Siinä ikään kuin etukäteen oletetaan että jumala on olemassa, ja kuitenkin ollaan kysyvinään, että onko. Mahdollinen jumala ansaitsee parempaa.

Hitto miten oikeassa oletkaan Repe!

Muotoillaan siis kysymys uudelleen, vaikkapa näin:
        Jumala, oletko olemassa ja jos olet, anna minun tietää se ja ymmärtää sen merkitys?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3215
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1279
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1185
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      991
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      988
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      178
      939
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      927
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      870
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      804
    Aihe