Miten nää pari tehtävää pitäis tehä :O?
10.8
Suuren uima-altaan pohjassa 190 cm:n syvyydellä on pieni valonlähde. Määritä se vesi-ilma-rajapinnan alue, johon osuvat valonsäteet voivat edetä ilmaan, Veden taitekerroin on 1,33.
Vastaus: Ympyrä jonka säde 2,2 m
10.9
Valo saapuu optiseen kuituun kulmassa "alfa" (kuvaa en saa tähän, mutta kulmaa ei ilmoitettu ja kuidun voi ajatella putkena). Halutaan, että valo kokonaisheijastuu kuidun reunasta (putken sisäpinnasta) riippumatta kulman "alfa" arvosta. Toisin sanoen kaikista suunnista kuidun päähän tulevan valon on pysyttävä kuidussa. Kuinka suuri on kuitumateriaalin taitekertoimen vähintään oltava? Kuidun ympärillä on ilmaa.
Vastaus: 1,41
Olen tosiaan reenaamas kokeeseen, enkä mitään kotiläksyjä kyselemäs.
Kirja on tekniikan fysiikka 2 (AMK)
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Niin ja hyvää perjantai-iltaa :)
Yritän lueskella kokeeseen mutta mutta...
voihan *****
2
134
Vastaukset
- 10313
10.8
Snellin lain avulla määrität kokonaisheijastuksen rajakulman. Trigonometrialla saat selville ympyrän säteen.
10.9
Mieti mikä voi olla kulma suurimmillaan jotta valo ylipäätään voi osua kuidun päähän.- toinen yhtä viisas
millaisella ajatusmallilla mietit sen 10.9? mulle tulee mieleen lähinn vain, että alle 90 astetta, mutta?? 89,999...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845277Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283508Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin252065Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861616- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71155