Yeshuan palvonta on epäjumalanpalvontaa

Birnbaum

Ei ihmistä tule palvoa jumalana. Sitä paitsi Yeshua oli avioton lapsi. Roomalaissotilaan poika. Tähän ongelmaan piti keksiä ratkaisu ja se oli "neitseestä syntyminen".

53

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Israelson (Ei kirj.)

      Shabbat Shalom!

      Ihmiset uskoo enkeleihin hyviin ja pahoihin ja siihen että ne pääsee seinien ja kallioiden ja lukkojen läpi, pystyen olemaan tulessa ja meren syvyydessä.

      Mutta?

      He eivät usko siihen että enkeleitä ja henkimaailmoja ylläpitävä ja ohjaava korkeempi voima ei pääsisi naisen vatsanseudulta läpi naisen kohtuun ja näin pystyisi tekemään neitsyt naista raskaaksi?


      Yst.terv: Israelson

    • kuolematon sielu

      kyllä kummitukset pystyy menemään seinien läpi.
      Uskovaisten jumalat ja neiseestä syntymiset ovat tietenkin lapsellista lässytystä ja keksityä satua.
      Henkimaailma on totta, se on tässä ympärillämme.

    • Sophia*

      Kristinusko ei opeta kenenkään "Yeshuan" palvontaa, kyseessä on jälleen vapaidensuuntien harhaoppi.

      Kristinusko kohdistaa ja antaa kaiken kunnian Isälle. Isää kiitetään.

      Myöskään mitkään palvontamenot eivät kuulu kristilliseen opetukseen, ne ovat jälleen vapaidensuuntien harhaa. Palvontamenoillaan he ohitettavat evankeliumin ja Raamatun sanan terveen opetuksen, he hokevat mantroja. "Yeshua"-villitys kuuluu new ageen, uuteen oppiin. Kristinusko ja Raamattu ei kerro kenestäkään "Yeshuasta", vaan Jeesuksesta, nämä ovat kaksi eri henkilöä. "Yeshuan" teot ovat toiset, kuin Raamatun ja kristinuskon tunnustaman Jeesuksen.

      • selittämättömät asia

        Tuossahan se ongelma onkin:
        -"Yeshuan" teot ovat toiset, kuin Raamatun ja kristinuskon tunnustaman Jeesuksen.--
        Kristinuskon mukaan Jeesus oli jotakin ihmeellistä : veri puhdistaa synneistä, istuu Jumalan oikealla puolella, tuomitsee ja on aina ollut jopa luonut maailman jne.
        On itse Jumala jne.

        Raamattu: vaatimaton tausta, köyhyyden ystävä, henkiparantaja johon henki meni kasteessa, riivaajien poistaja, liberaalijuutalainen...

        Itse ei väittänyt olevansa mitään vaan tekevänsä Jumalan tahtoa..


    • Jumalan sanaa

      Birnbaumille.

      Sinä et näköjään usko Tanakhiin:

      " "Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää Pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." (Jes. 7:14).

      • Akkad

        Jesaja 7:14 käyttää sanaa "ha-alma" joka tarkoittaa määrättyä nuorta naista. Maskuliini tästä on "elem", nuorukainen. Neitseelle hepreassa on oma sanansa joka on "betula". Ahas ja Jesaja molemmat mitä ilmeisimmin tunsivat tämän nuoren neidon.

        Jesajassa ei siis puhuttu neitseestä syntymisestä. Matteuksen evankeliumi käyttääkin kreikankielistä käännöstä Jesajasta jossa on käytetty sanaa "parthenos" joka on "neito", "tyttö" tai "neitsyt". Liddell-Scott sanakirjan mukaan "parthenos" on lisäksi myös:

        of unmarried women who are not virgins

        Joten kristinuskon yksi pääopeista perustuu käännös- ja tulkintavirheeseen.


    • 11+5

      Eikö sana 'shua' tarkoita pelastus, kun eteen laitetaan Yah, = lyhenne JHWH, saadaan Yah Shua, eli JHWH ( Yah ) pelastaa.

      Shoah on katastrofi, kuten holokausti.

    • Ongelmia on on on

      Muitakin ongelmia on peitelty esim. Jeesuksen muut sisarukset, Nasarethin olemattomuus, aikalaistodistusten puute jne.
      Kuitenkin on mahdollista siittää neitsykin ilman neitsyyden menetystä.
      Omituisinta on tuo vuosisatojen riitely ja jopa sota siitä kuinka paljon jumaluutta Jeesuksessa oli,oliko hän koko Jumala vai vain puolikas?
      Maria oli kuitenkin ihminen,tosin hänestäkin tehtiin myöhemmin taivaan kuningatar.
      Itse hän ei väittänyt olevansa Jumala eikä toivonut itseään palvottavan.
      Antoi rukouksenkin jossa väitetään meidän kaikien olevan Jumalan lapsia.
      Rukouksessa ei mainittu häntä itseään.

    • Tutkitaan Yeshuasta:

      Jesaja 7:14 ´Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´

      Tietysti neitsyt on myös nuori nainen, joka ei mieheen ole yhtynyt lihallisesti.

      Immanuel tarkoittaa ´Jumala kanssamme´, ja tietysti Jumala käyttää neitsyt-naista kun tahtoo tulla Ihmisen Pojaksi naisesta syntyneenä ja Jumalan Pojaksi Isästä Jumalasta eli Pyhästä Hengestä siittäneenä.

      Immanuelin eli Juutalaisten Kuninkaan syntymäpaikasta on kirjoitettu myös: ´Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.´ (Miika 5)

      Juuri näin myös idän tietäjille vastattiin, kun Kuninkaan syntymäpaikasta Herodes ja tietäjät tiedustelivat Israelin kirjanoppineilta ja sieltä myös tietäjät Herran Yeshuan syntyneenä löysivät ja kumarsivat ja lahjansa antoivat kunnioittaakseen Kuningasta. Kuinka ihmeellisesti Israelin Herra heidät johdatti Immanuelia kunnioittamaan, samoin myös kedon paimenet saivat Jumalan armon kuulla ilosanoman koko Israelille ja kaikelle maalle, ja myös meille tässä Yeshuan toisen tulemuksen lähivuosissa.

      • Akkad

        "Tietysti neitsyt on myös nuori nainen, joka ei mieheen ole yhtynyt lihallisesti."

        Vääntelet ja kääntelet selvää asiaa kuin käärmeöjykauppias. Jos Jesajan kirjoittaja olisi halunnut puhua neitseestä syntymisestä, hän olisi käyttänyt sanaa "neitsyt" eikä "nuori nainen".

        Tämä lapsi "Immanuel" (Jeesusta ei koskaan kutsuttu Immanueliksi) on syntyvä Jesajan ja Ahasin elinikänä:

        15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
        16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. 17 Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan.

        2. Kuninkaiden kirja 15
        8 Ahas otti kaiken hopean ja kullan, mitä Herran temppelissä ja kuninkaan palatsin aarrekammioissa oli, ja lähetti sen lahjaksi Assyrian kuninkaalle.
        9 Kuningas teki Ahasin pyynnön mukaan. Hän marssi Damaskokseen, valtasi sen ja siirsi kaupungin asukkaat Kiriin. Mutta Resinin hän surmasi.


      • Oletko tyhmä?
        Akkad kirjoitti:

        "Tietysti neitsyt on myös nuori nainen, joka ei mieheen ole yhtynyt lihallisesti."

        Vääntelet ja kääntelet selvää asiaa kuin käärmeöjykauppias. Jos Jesajan kirjoittaja olisi halunnut puhua neitseestä syntymisestä, hän olisi käyttänyt sanaa "neitsyt" eikä "nuori nainen".

        Tämä lapsi "Immanuel" (Jeesusta ei koskaan kutsuttu Immanueliksi) on syntyvä Jesajan ja Ahasin elinikänä:

        15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
        16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. 17 Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan.

        2. Kuninkaiden kirja 15
        8 Ahas otti kaiken hopean ja kullan, mitä Herran temppelissä ja kuninkaan palatsin aarrekammioissa oli, ja lähetti sen lahjaksi Assyrian kuninkaalle.
        9 Kuningas teki Ahasin pyynnön mukaan. Hän marssi Damaskokseen, valtasi sen ja siirsi kaupungin asukkaat Kiriin. Mutta Resinin hän surmasi.

        Tietysti Immanuel syntyy neitsyestä, itse syydät kyymäärmeen valhetta mielettömiä esittäessäsi.

        Myös septuagintaan on käännetty tuo ´almah´ kreikaksi ´parthenos´ ja tarkoittaa neitsyttä eli naimatonta naista.

        Heprean ´almah´ sanaa on myös käytetty:

        ´Niin minä tänään tulin lähteelle ja sanoin: 'Herra, minun herrani Aabrahamin Jumala, jos annat onnistua sen matkan, jolla olen, salli tapahtua niin, että se neitonen, joka minun seisoessani tässä vesilähteellä tulee ammentamaan vettä ja sanoessani hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä astiastasi', vastaa minulle: 'Juo itse, ja minä ammennan myös sinun kameleillesi' -että hän on se vaimo, jonka Herra on määrännyt minun herrani pojalle. Tuskin olin lakannut näin puhumasta itsekseni, niin katso, Rebekka tuli sinne, vesiastia olallansa, astui alas lähteelle ja ammensi. Ja minä sanoin hänelle: 'Anna minun juoda'. Hän laski nopeasti astian alas olaltansa ja sanoi: 'Juo, minä juotan myös sinun kamelisi'. Niin minä join, ja hän juotti myös kamelit.´ (1. Moos. 24:42-46)

        Pidätkö Akkad Rebekkaa tuossa vaiheessa neitsyenä vai pelkästään nuorena naisena?


      • Vain Yeshua on
        Akkad kirjoitti:

        "Tietysti neitsyt on myös nuori nainen, joka ei mieheen ole yhtynyt lihallisesti."

        Vääntelet ja kääntelet selvää asiaa kuin käärmeöjykauppias. Jos Jesajan kirjoittaja olisi halunnut puhua neitseestä syntymisestä, hän olisi käyttänyt sanaa "neitsyt" eikä "nuori nainen".

        Tämä lapsi "Immanuel" (Jeesusta ei koskaan kutsuttu Immanueliksi) on syntyvä Jesajan ja Ahasin elinikänä:

        15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
        16 Mutta ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi. 17 Herra lähettää sinulle ja kansallesi ja omalle suvullesi ajan, jollaista ei ole ennen koettu, ei sitten sen päivän, jolloin Efraim erosi Juudasta -- hän lähettää Assyrian kuninkaan.

        2. Kuninkaiden kirja 15
        8 Ahas otti kaiken hopean ja kullan, mitä Herran temppelissä ja kuninkaan palatsin aarrekammioissa oli, ja lähetti sen lahjaksi Assyrian kuninkaalle.
        9 Kuningas teki Ahasin pyynnön mukaan. Hän marssi Damaskokseen, valtasi sen ja siirsi kaupungin asukkaat Kiriin. Mutta Resinin hän surmasi.

        Immanuel!


      • Akkad
        Oletko tyhmä? kirjoitti:

        Tietysti Immanuel syntyy neitsyestä, itse syydät kyymäärmeen valhetta mielettömiä esittäessäsi.

        Myös septuagintaan on käännetty tuo ´almah´ kreikaksi ´parthenos´ ja tarkoittaa neitsyttä eli naimatonta naista.

        Heprean ´almah´ sanaa on myös käytetty:

        ´Niin minä tänään tulin lähteelle ja sanoin: 'Herra, minun herrani Aabrahamin Jumala, jos annat onnistua sen matkan, jolla olen, salli tapahtua niin, että se neitonen, joka minun seisoessani tässä vesilähteellä tulee ammentamaan vettä ja sanoessani hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä astiastasi', vastaa minulle: 'Juo itse, ja minä ammennan myös sinun kameleillesi' -että hän on se vaimo, jonka Herra on määrännyt minun herrani pojalle. Tuskin olin lakannut näin puhumasta itsekseni, niin katso, Rebekka tuli sinne, vesiastia olallansa, astui alas lähteelle ja ammensi. Ja minä sanoin hänelle: 'Anna minun juoda'. Hän laski nopeasti astian alas olaltansa ja sanoi: 'Juo, minä juotan myös sinun kamelisi'. Niin minä join, ja hän juotti myös kamelit.´ (1. Moos. 24:42-46)

        Pidätkö Akkad Rebekkaa tuossa vaiheessa neitsyenä vai pelkästään nuorena naisena?

        Miksi Rebekasta piti sanoa erikseen, että tämä on neitsyt jos kerran pelkkä "alma" riittää?

        1.Moos 24:16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.

        Oletko jotenkin vajaa kun et ymmärrä tätä selvää asiaa? Immanuel syntyi jo Ahasin ja Jesajan aikana kuten aiemmista lainauksistani tulee ilmi. Ei Immanuelin ollut tarkoitettu syntyvän satoja vuosia myöhemmin



        Ja sitäpaitsi miltä kuulostaisi tämä kohta:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee nuori nainen hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'


        Mielestäsi tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee neitsyt hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Mikä kuulostaa aivan järjettömältä.


      • Sanat Rebekasta!
        Akkad kirjoitti:

        Miksi Rebekasta piti sanoa erikseen, että tämä on neitsyt jos kerran pelkkä "alma" riittää?

        1.Moos 24:16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.

        Oletko jotenkin vajaa kun et ymmärrä tätä selvää asiaa? Immanuel syntyi jo Ahasin ja Jesajan aikana kuten aiemmista lainauksistani tulee ilmi. Ei Immanuelin ollut tarkoitettu syntyvän satoja vuosia myöhemmin



        Ja sitäpaitsi miltä kuulostaisi tämä kohta:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee nuori nainen hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'


        Mielestäsi tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee neitsyt hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Mikä kuulostaa aivan järjettömältä.

        ´Tyttö (naarah=nuori nainen) oli hyvin kaunis, neitsyt (bethulah=neitsyt), johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.´ (1.Moos 24:16)

        ´Ja hän kysyi: "Kenenkä tytär (bath=tytär) olet? Sano minulle. Onko isäsi talossa tilaa yötä ollaksemme?" Hän vastasi hänelle: "Olen Betuelin, Naahorin ja Milkan pojan, tytär" (bath). (1.Moos 24:23-24)

        ´Mutta tyttö (´naarah´) riensi ilmoittamaan äitinsä perheelle, mitä oli tapahtunut.´ (1.Moos 24:28)

        ´Silloin minä sanoin herralleni: 'Entä jos tyttö (´ishah´=vaimo,nainen) ei seuraa minua?'´ (1.Moos 24:39)

        ´salli tapahtua niin, että se neitonen (´almah´=neitsyt,naimaton), joka minun seisoessani tässä vesilähteellä tulee ammentamaan vettä ja sanoessani hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä astiastasi',´ (1.Moos 24:43)

        ´vastaa minulle: 'Juo itse, ja minä ammennan myös sinun kameleillesi' -että hän on se vaimo (´ishah´=vaimo,nainen), jonka Herra on määrännyt minun herrani pojalle.´ (1.Moos 24:44)

        Kuten näemme näistä kaikista sanoista, niin tuo jakeen 16 tarkennus neitsyksi (bethulah) annettiin nuoresta naisesta (naarah), ja ei siis tuosta jakeen 43 heprean termistä ´almah´, joka sisältää sen naimattomuuden eli neitsyyden nuoressa naisessa. Älä yritä tätä kieltää ja johtaa asiaan harhaan tässä.

        Samoin tuodaan nuorelle neitsyt-naiselle (almah) tämä vaimon osa vielä neljännellä ilmauksella Rebekasta eli tulevana morsiamena heprean terminä ´ishah´=vaimo,nainen, ja se nimenomaan täydentää tätä ´almah´ joka vastaa noita kahta jakeen 16 ´naarah´ ja ´bethulah´ yhdistettynä yhdeksi ilmaisuksi sopivana morsiamena.

        Septuagintakäännökset heprean sanoista Rebekkaa koskevina!

        ´naarah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (16) !
        ´bethulah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (16) !
        ´bath´ -> ´thygater´ = tytär (23-24)
        ´naarah´ -> ´rais´ = tyttö (28)
        ´ishah´ -> ´gyne´ = vaimo, nainen (39)
        ´almah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (43) !
        ´ishah´ -> ´gignoskoo´ = vaimo, nainen (44)

        Huomaa, että septuagintan jakeen 16 ´bethulah´ on käännetty nimenomaan ´parthenos´ ja samoin myös jakeen 43 ´almah´ on käännetty nimenomaan samalla ´parthenos´ sanalla, eikä tarvitse enää hepreassakaan tätä ´bethulah´ :ia erikseen! Toivon että ymmärrät!

        Mielestäni tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee ´naimaton nainen´ (neitsyt) hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Kulostaa hyvin Aabrahamin Jumalan antamalta siunatulta vaimolta pojalleen Iisakille, joka synnytti Jaakobin, jolle antoi nimeksi Israel, amen, hallelujah!

        Sinulle riittää tämä sitten:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee ´nuori nainen´ (neitsyydellä ei väliä) hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'


      • Tunnetko Jumalan
        Akkad kirjoitti:

        Miksi Rebekasta piti sanoa erikseen, että tämä on neitsyt jos kerran pelkkä "alma" riittää?

        1.Moos 24:16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.

        Oletko jotenkin vajaa kun et ymmärrä tätä selvää asiaa? Immanuel syntyi jo Ahasin ja Jesajan aikana kuten aiemmista lainauksistani tulee ilmi. Ei Immanuelin ollut tarkoitettu syntyvän satoja vuosia myöhemmin



        Ja sitäpaitsi miltä kuulostaisi tämä kohta:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee nuori nainen hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'


        Mielestäsi tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee neitsyt hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Mikä kuulostaa aivan järjettömältä.

        antaman opetuksen Mooseksen kautta Israelille siitä, että naisen tulee olla neitsyt yhtyessään mieheensä häiden jälkeen? Jumala ei muutu, kuten ajat muuttuvat!


      • Kuinkas ymmärrät
        Akkad kirjoitti:

        Miksi Rebekasta piti sanoa erikseen, että tämä on neitsyt jos kerran pelkkä "alma" riittää?

        1.Moos 24:16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.

        Oletko jotenkin vajaa kun et ymmärrä tätä selvää asiaa? Immanuel syntyi jo Ahasin ja Jesajan aikana kuten aiemmista lainauksistani tulee ilmi. Ei Immanuelin ollut tarkoitettu syntyvän satoja vuosia myöhemmin



        Ja sitäpaitsi miltä kuulostaisi tämä kohta:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee nuori nainen hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'


        Mielestäsi tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee neitsyt hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Mikä kuulostaa aivan järjettömältä.

        Akkad tämän?

        ´Kolme on minusta ylen ihmeellistä, ja neljä on, joita en käsitä: kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja miehen jäljet nuoren naisen (almah) tykönä.´ (Sananlaskut 30:18-19)

        Näetkö kotkan jäljet taivaalla tai käärmeen jäljet kalliolla tai laivan jäljet meressä tai miehen jäljet neitsyt-naisen tykönä?

        Onko sama se, onko miehen vaimona neitsyt tai vain nuori nainen jo mieheen yhtyneenä? Ymmärrätkö neitsyyden merkityksen vai onko Jumala turhaan neitsyydestä opettanut, kun ei näy eroa enää ensikerran jälkeen, onko se nainen, johon mies yhtyy oma vaimonsa vai toisen miehen vaimo. Saako sitä Jumalan opetuksen mukaan kun tahdotaan totuutta salatuimpaan saakka, mies yhtyä naituun vaimoon ihan oman tulkintansa mukaan vai miksi vaimon tulisi miehen morsiamena olla neitsyt? Ymmärrätkö miehen jäljet naisen ensikerrassa sen jälkeen ja onko vaimo sidottu mieheensä niin pitkään kuin miehensä elää? Mikä vaimon sitoo mieheensä siten kuin Jumala on sen opettanut totuutena salatuimpaan saakka?


      • Akkad
        Sanat Rebekasta! kirjoitti:

        ´Tyttö (naarah=nuori nainen) oli hyvin kaunis, neitsyt (bethulah=neitsyt), johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.´ (1.Moos 24:16)

        ´Ja hän kysyi: "Kenenkä tytär (bath=tytär) olet? Sano minulle. Onko isäsi talossa tilaa yötä ollaksemme?" Hän vastasi hänelle: "Olen Betuelin, Naahorin ja Milkan pojan, tytär" (bath). (1.Moos 24:23-24)

        ´Mutta tyttö (´naarah´) riensi ilmoittamaan äitinsä perheelle, mitä oli tapahtunut.´ (1.Moos 24:28)

        ´Silloin minä sanoin herralleni: 'Entä jos tyttö (´ishah´=vaimo,nainen) ei seuraa minua?'´ (1.Moos 24:39)

        ´salli tapahtua niin, että se neitonen (´almah´=neitsyt,naimaton), joka minun seisoessani tässä vesilähteellä tulee ammentamaan vettä ja sanoessani hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä astiastasi',´ (1.Moos 24:43)

        ´vastaa minulle: 'Juo itse, ja minä ammennan myös sinun kameleillesi' -että hän on se vaimo (´ishah´=vaimo,nainen), jonka Herra on määrännyt minun herrani pojalle.´ (1.Moos 24:44)

        Kuten näemme näistä kaikista sanoista, niin tuo jakeen 16 tarkennus neitsyksi (bethulah) annettiin nuoresta naisesta (naarah), ja ei siis tuosta jakeen 43 heprean termistä ´almah´, joka sisältää sen naimattomuuden eli neitsyyden nuoressa naisessa. Älä yritä tätä kieltää ja johtaa asiaan harhaan tässä.

        Samoin tuodaan nuorelle neitsyt-naiselle (almah) tämä vaimon osa vielä neljännellä ilmauksella Rebekasta eli tulevana morsiamena heprean terminä ´ishah´=vaimo,nainen, ja se nimenomaan täydentää tätä ´almah´ joka vastaa noita kahta jakeen 16 ´naarah´ ja ´bethulah´ yhdistettynä yhdeksi ilmaisuksi sopivana morsiamena.

        Septuagintakäännökset heprean sanoista Rebekkaa koskevina!

        ´naarah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (16) !
        ´bethulah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (16) !
        ´bath´ -> ´thygater´ = tytär (23-24)
        ´naarah´ -> ´rais´ = tyttö (28)
        ´ishah´ -> ´gyne´ = vaimo, nainen (39)
        ´almah´ -> ´parthenos´ = neitsyt, naimaton nainen (43) !
        ´ishah´ -> ´gignoskoo´ = vaimo, nainen (44)

        Huomaa, että septuagintan jakeen 16 ´bethulah´ on käännetty nimenomaan ´parthenos´ ja samoin myös jakeen 43 ´almah´ on käännetty nimenomaan samalla ´parthenos´ sanalla, eikä tarvitse enää hepreassakaan tätä ´bethulah´ :ia erikseen! Toivon että ymmärrät!

        Mielestäni tämä kuuluisi olla näin:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee ´naimaton nainen´ (neitsyt) hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Kulostaa hyvin Aabrahamin Jumalan antamalta siunatulta vaimolta pojalleen Iisakille, joka synnytti Jaakobin, jolle antoi nimeksi Israel, amen, hallelujah!

        Sinulle riittää tämä sitten:

        43 Kun minä nyt seison lähteellä ja tänne tulee ´nuori nainen´ (neitsyydellä ei väliä) hakemaan vettä, minä sanon hänelle: 'Anna minun juoda vähän vettä ruukustasi.'

        Ei alma tarkoita neitsyttä. Jos mielestäsi jakeen 43 kuuluisi tarkoittaa neitsyttä niin miten Abrahamin palvelija olisi voinut kaivolla tietää onko Rebekka neitsyt vai ei (jakeessa käytettiin almaa=nuori nainen) ?

        Tässä on Holladayn heprean sanakirjasta "alma"

        עלמה pl. עלמות
        girl (of marriageable age), young woman (until the birth of first child) Gn 24:43 Is 7:14; unexplained term in performance Ps 46:1 1C 15:20

        Eli siis nuorta naista kutsuttiin almaksi siihen asti kunnes hän oli synnyttänyt esikoisensa. Tämä tarkoittaa sitä, että alma ei missään nimessä tarkoita neitsyttä, koska ennen raskautta tapahtuu tietenkin seksuaalista kanssakäymistä.


      • Ei palvelijan
        Akkad kirjoitti:

        Ei alma tarkoita neitsyttä. Jos mielestäsi jakeen 43 kuuluisi tarkoittaa neitsyttä niin miten Abrahamin palvelija olisi voinut kaivolla tietää onko Rebekka neitsyt vai ei (jakeessa käytettiin almaa=nuori nainen) ?

        Tässä on Holladayn heprean sanakirjasta "alma"

        עלמה pl. עלמות
        girl (of marriageable age), young woman (until the birth of first child) Gn 24:43 Is 7:14; unexplained term in performance Ps 46:1 1C 15:20

        Eli siis nuorta naista kutsuttiin almaksi siihen asti kunnes hän oli synnyttänyt esikoisensa. Tämä tarkoittaa sitä, että alma ei missään nimessä tarkoita neitsyttä, koska ennen raskautta tapahtuu tietenkin seksuaalista kanssakäymistä.

        tarvinnut tietää oliko Rebekka neitsyt, mutta Jumala johdatti sen tietysti niin koska ei siunatulle Aabrahamille ja pojalleen Iisakille tietysti tahtonut antaa mitään toisen miehen vaimoa! Jumala johdatti neitsyen ja Mooses kirjoitti käyttäen ´almah´ termiä nimenomaan naimattomasta eli neitsyt-naisesta. Tuossa 16 jakeessa se ´bethulah´ termin jälkeen on se lisätty varmistus asiassa: ´neitsyt, johon mies ei ollut koskenut.´

        Näemme jälleen kuinka moninaisia termejä käytettiin Rebekasta tässä lyhyessä ilmoituksessa Raamatussa, samoin myös septuaginta kääntäjät käyttivät ´bethulah´ termin neitsyestä ihan samaa käännöstä kuin ´almah´ :sta! Toki myös tuosta ´naarah´ :sta sitä käytettiin ja tämä oli selvää tässä tapauksessa että neitsyen Jumala tahtoi antaa siunatulle Iisakille, ja myöhemmin myös Jaakobille, ja jopa kaksi tuli, mutta miten Jumalan tahto tapahtui, en osaa sanoa mutta varmasti ne kaksitoista sukukuntaa oli jo odottamassa tulemistaan, ja neljä naista ne kaksitoista poikaa Jaakobille synnytti.

        Tietysti Immanuelin (tarkoittaa ´Jumala kanssamme´) synnytti neitsyt-nainen ja oli se merkki, eikä mikään normaali tapaus vaan koko tämän ihmisen historian ja Israelin Herran ja Juutalaisten Kuninkaan, jonka valtakunta oli taivaassa ja on edelleen, synnyttäjä oli vielä Immanuelin synnyttäessäänkin neitsyt ja vasta Immanuelin synnytettyään yhtyi Joosef vaimoonsa Miriamiin. Tässä on Jumalan suunnitelman täyttyminen eikä ole lainkaan ihmis-lähtöisestä kysymys vaan enkelit nämä toivat ja Isä Jumala Henkensä kautta samoin.

        Ihan epäuskoista ajatella että Immanuelin olisi synnyttänyt pelkästään nuori nainen, sillä ei siinä ole lainkaan sitä Jumalan teon merkkiä ihmeenä, kuten voi ymmärtää jokaien, mutta riivajahenget halveksii ja pilkkaa Yeshuaa ja Isää Jumalaa, ja syyttävät valheillaan kuten nähdään ihan konkreettisesti. Kannattaa tehdä parannus sellaisista ja Yeshuaa avukseen pyytää, niin voi puhdistua ja pyhittyä totuudessa.

        Kaikki on tapahtunut juuri niinkuin on kirjoitettu Jumalan profetioissa, mutta kukaan ei ole niin sokea kuin se, joka ei tahdon nähdä ja vielä sittenkin väittää näkevänsä ja valhettelee seuratessaan valheen isää. Yeshua on Immanuel, ja nähdään kaikesta hyvästä todistuksesta, ja apostolinsa ja opetuslapsensa kantoivat suuren hinnan myös seuraamistestaan luopuessaan kaikesta ja myös Israelin juutalaisten syyttämiksi tulivat ja erotetuiksi synagoogasta ja yhteydestään, kuten myös näillä palstoilla tuota samaa harjoittavat hyvien aloitusviestien poistajat ja jättävät kelvottomat esille, juuri niinkuin Yeshuan sijaan huudettiin vapaaksi Bar-abbasta ja ristiinnaulittavaksi Yeshuaa vaadittiin. Toki juutalaiset eivät tätä tee vaan muut.


      • Immanuelin merkissä
        Akkad kirjoitti:

        Ei alma tarkoita neitsyttä. Jos mielestäsi jakeen 43 kuuluisi tarkoittaa neitsyttä niin miten Abrahamin palvelija olisi voinut kaivolla tietää onko Rebekka neitsyt vai ei (jakeessa käytettiin almaa=nuori nainen) ?

        Tässä on Holladayn heprean sanakirjasta "alma"

        עלמה pl. עלמות
        girl (of marriageable age), young woman (until the birth of first child) Gn 24:43 Is 7:14; unexplained term in performance Ps 46:1 1C 15:20

        Eli siis nuorta naista kutsuttiin almaksi siihen asti kunnes hän oli synnyttänyt esikoisensa. Tämä tarkoittaa sitä, että alma ei missään nimessä tarkoita neitsyttä, koska ennen raskautta tapahtuu tietenkin seksuaalista kanssakäymistä.

        ja Israelin Herra ja Jumala sen antoi ei synnyttäjällä ollut seksuaalista yhteyttä yhteenkään mieheen kuin vasta Immanuelin synnyttämisen jälkeen! Sinä et ymmärrä Immanuelin olevan Jumala itsekin. Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja ovat yhtä ja Herra on Yksi, amen! Ei ole kolmea eri persoonaan vaan Yksi! Kuitenkin nämä kolme toimivat kolmessa eri ulottuvuudessa ja sisältyvät toinen toisiinsa, ja Pojassa Jumala tuli Ihmisen Pojaksi ja Immanueliksi.

        Kun Isä puhuu, niin Pojan kautta sen tekee, ja edelleen Henki sen meille ihmisille antaa edelleen. Toki on suuri määrä enkeleitä, jotka toimivat tässä Jumalan valtakunnassa myös, ja tämä on mielenkiintoinen kysymys.


      • Hengellinen pyhitys
        Kuinkas ymmärrät kirjoitti:

        Akkad tämän?

        ´Kolme on minusta ylen ihmeellistä, ja neljä on, joita en käsitä: kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja miehen jäljet nuoren naisen (almah) tykönä.´ (Sananlaskut 30:18-19)

        Näetkö kotkan jäljet taivaalla tai käärmeen jäljet kalliolla tai laivan jäljet meressä tai miehen jäljet neitsyt-naisen tykönä?

        Onko sama se, onko miehen vaimona neitsyt tai vain nuori nainen jo mieheen yhtyneenä? Ymmärrätkö neitsyyden merkityksen vai onko Jumala turhaan neitsyydestä opettanut, kun ei näy eroa enää ensikerran jälkeen, onko se nainen, johon mies yhtyy oma vaimonsa vai toisen miehen vaimo. Saako sitä Jumalan opetuksen mukaan kun tahdotaan totuutta salatuimpaan saakka, mies yhtyä naituun vaimoon ihan oman tulkintansa mukaan vai miksi vaimon tulisi miehen morsiamena olla neitsyt? Ymmärrätkö miehen jäljet naisen ensikerrassa sen jälkeen ja onko vaimo sidottu mieheensä niin pitkään kuin miehensä elää? Mikä vaimon sitoo mieheensä siten kuin Jumala on sen opettanut totuutena salatuimpaan saakka?

        on tämä vertaus: ´älä kylvä peltoosi kahtalaista siementä!´


      • Akkad
        Immanuelin merkissä kirjoitti:

        ja Israelin Herra ja Jumala sen antoi ei synnyttäjällä ollut seksuaalista yhteyttä yhteenkään mieheen kuin vasta Immanuelin synnyttämisen jälkeen! Sinä et ymmärrä Immanuelin olevan Jumala itsekin. Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki, ja ovat yhtä ja Herra on Yksi, amen! Ei ole kolmea eri persoonaan vaan Yksi! Kuitenkin nämä kolme toimivat kolmessa eri ulottuvuudessa ja sisältyvät toinen toisiinsa, ja Pojassa Jumala tuli Ihmisen Pojaksi ja Immanueliksi.

        Kun Isä puhuu, niin Pojan kautta sen tekee, ja edelleen Henki sen meille ihmisille antaa edelleen. Toki on suuri määrä enkeleitä, jotka toimivat tässä Jumalan valtakunnassa myös, ja tämä on mielenkiintoinen kysymys.

        > Jumala tuli Ihmisen Pojaksi ja Immanueliksi.

        4. Moos. 23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmisen poika (ben adam), että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?


      • Akkad
        Ei palvelijan kirjoitti:

        tarvinnut tietää oliko Rebekka neitsyt, mutta Jumala johdatti sen tietysti niin koska ei siunatulle Aabrahamille ja pojalleen Iisakille tietysti tahtonut antaa mitään toisen miehen vaimoa! Jumala johdatti neitsyen ja Mooses kirjoitti käyttäen ´almah´ termiä nimenomaan naimattomasta eli neitsyt-naisesta. Tuossa 16 jakeessa se ´bethulah´ termin jälkeen on se lisätty varmistus asiassa: ´neitsyt, johon mies ei ollut koskenut.´

        Näemme jälleen kuinka moninaisia termejä käytettiin Rebekasta tässä lyhyessä ilmoituksessa Raamatussa, samoin myös septuaginta kääntäjät käyttivät ´bethulah´ termin neitsyestä ihan samaa käännöstä kuin ´almah´ :sta! Toki myös tuosta ´naarah´ :sta sitä käytettiin ja tämä oli selvää tässä tapauksessa että neitsyen Jumala tahtoi antaa siunatulle Iisakille, ja myöhemmin myös Jaakobille, ja jopa kaksi tuli, mutta miten Jumalan tahto tapahtui, en osaa sanoa mutta varmasti ne kaksitoista sukukuntaa oli jo odottamassa tulemistaan, ja neljä naista ne kaksitoista poikaa Jaakobille synnytti.

        Tietysti Immanuelin (tarkoittaa ´Jumala kanssamme´) synnytti neitsyt-nainen ja oli se merkki, eikä mikään normaali tapaus vaan koko tämän ihmisen historian ja Israelin Herran ja Juutalaisten Kuninkaan, jonka valtakunta oli taivaassa ja on edelleen, synnyttäjä oli vielä Immanuelin synnyttäessäänkin neitsyt ja vasta Immanuelin synnytettyään yhtyi Joosef vaimoonsa Miriamiin. Tässä on Jumalan suunnitelman täyttyminen eikä ole lainkaan ihmis-lähtöisestä kysymys vaan enkelit nämä toivat ja Isä Jumala Henkensä kautta samoin.

        Ihan epäuskoista ajatella että Immanuelin olisi synnyttänyt pelkästään nuori nainen, sillä ei siinä ole lainkaan sitä Jumalan teon merkkiä ihmeenä, kuten voi ymmärtää jokaien, mutta riivajahenget halveksii ja pilkkaa Yeshuaa ja Isää Jumalaa, ja syyttävät valheillaan kuten nähdään ihan konkreettisesti. Kannattaa tehdä parannus sellaisista ja Yeshuaa avukseen pyytää, niin voi puhdistua ja pyhittyä totuudessa.

        Kaikki on tapahtunut juuri niinkuin on kirjoitettu Jumalan profetioissa, mutta kukaan ei ole niin sokea kuin se, joka ei tahdon nähdä ja vielä sittenkin väittää näkevänsä ja valhettelee seuratessaan valheen isää. Yeshua on Immanuel, ja nähdään kaikesta hyvästä todistuksesta, ja apostolinsa ja opetuslapsensa kantoivat suuren hinnan myös seuraamistestaan luopuessaan kaikesta ja myös Israelin juutalaisten syyttämiksi tulivat ja erotetuiksi synagoogasta ja yhteydestään, kuten myös näillä palstoilla tuota samaa harjoittavat hyvien aloitusviestien poistajat ja jättävät kelvottomat esille, juuri niinkuin Yeshuan sijaan huudettiin vapaaksi Bar-abbasta ja ristiinnaulittavaksi Yeshuaa vaadittiin. Toki juutalaiset eivät tätä tee vaan muut.

        Otetaan nyt sanat haltuun: "betulim" tarkoittaa "neitsyys" ja "betula" tarkoittaa "neitsyt."

        "alma" tarkoittaa tyttöä tai nuorta naista eikä se kerro neitsyyden puolesta mitään, koska almaa käytetään nuoresta naisesta siihen asti kunnes hän on synnyttänyt esikoisensa.

        Immanuel syntyi Ahasin ja Jesajan elinaikana.

        Septuagintaa käyttävät kristityt, josta onkin peräisin käännös- ja tulkintavirhe Jesaja 7:14. On myös huomattava, että kreikankielessä "parthenos" ei aina tarkoita neitsyttä vaan neitoa tai tyttöä, kuten arvovaltainen Liddell-Scott sanakirja sanoo:

        παρθένος , Lacon. παρσένος Ar.Lys.1263 (lyr.). ἡ,
        A. maiden, girl, virgin,

        2. of unmarried women who are not virgins,

        3. Παρθένος, ἡ, the Virgin Goddess, as a title of Athena at Athens

        II. as Adj., maiden, chaste


        Tämä asia on nyt aika hyvin paketissa.


      • Et tunne Yeshuaa
        Akkad kirjoitti:

        Otetaan nyt sanat haltuun: "betulim" tarkoittaa "neitsyys" ja "betula" tarkoittaa "neitsyt."

        "alma" tarkoittaa tyttöä tai nuorta naista eikä se kerro neitsyyden puolesta mitään, koska almaa käytetään nuoresta naisesta siihen asti kunnes hän on synnyttänyt esikoisensa.

        Immanuel syntyi Ahasin ja Jesajan elinaikana.

        Septuagintaa käyttävät kristityt, josta onkin peräisin käännös- ja tulkintavirhe Jesaja 7:14. On myös huomattava, että kreikankielessä "parthenos" ei aina tarkoita neitsyttä vaan neitoa tai tyttöä, kuten arvovaltainen Liddell-Scott sanakirja sanoo:

        παρθένος , Lacon. παρσένος Ar.Lys.1263 (lyr.). ἡ,
        A. maiden, girl, virgin,

        2. of unmarried women who are not virgins,

        3. Παρθένος, ἡ, the Virgin Goddess, as a title of Athena at Athens

        II. as Adj., maiden, chaste


        Tämä asia on nyt aika hyvin paketissa.

        Immanulina ja Herranasi ja se on ongelmasi. Rakastetaan Yeshuaa, sillä on Herra!


      • Olet oikeassa eikä
        Akkad kirjoitti:

        > Jumala tuli Ihmisen Pojaksi ja Immanueliksi.

        4. Moos. 23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmisen poika (ben adam), että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

        Yeshua Immanuelina valhetellutkaan yhtään ja yleensä ei olekaan maan päällä Ihmisen Poikana sillä vain noiden noin 33 vuoden aikana Herra itse kulki ja syntyi ihmiseksi neitsyestä ja oli merkkinä koko Israelille ja maailmalle myös, ja tietäjät tulivat kumartamaan vastasyntynyttä Kuningasta Beetlehemiin.

        Pojasta Yeshuasta on kirjoitettu eikä kannata heti sinun sitä pyrkiä vesittämään:

        ´Sillä Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu, jonka hartioilla on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.´ (Jesaja 9:6)

        Tässä kuvataan Immanuel Yeshuaa! Älä pyri tekemään Jumalan Pojasta vain ihmisten Aadamin siemenen siittämän miehen jälkeläistä. Tietysti tämä on ihmeellistä meidän silmissämme!

        ´Sitten tuli tämä Herran Sebaotin sana: "Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen. Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi. Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi. Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla. Näin sanoo Herra Sebaot: Jos tämä onkin ihmeellistä tämän kansan jäännöksen silmissä niinä päivinä, pitäisikö sen olla ihmeellistä myös minun silmissäni, sanoo Herra Sebaot? Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä olen vapauttava kansani auringon nousun maasta ja laskun maasta. Ja minä tuon heidät asumaan Jerusalemin keskelle. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas. Näin sanoo Herra Sebaot: Olkoot lujat teidän kätenne, teidän, jotka tähän aikaan olette kuulleet nämä sanat profeettain suusta, sinä päivänä, jona laskettiin Herran Sebaotin huoneen, rakennettavan temppelin, perustus.´ (Sakarja 8)

        Ei Yeshua ole vain ihminen vaan Herra ja Jumala, amen, tietysti Poikana, jolla on kaikki tuomiovalta, että häntä kunnioitettaisiin!


    • Mar-yah = Herra Yah. - Mar on Herra. siitä Mr. Mister.

      YAH= JHWH

      • Sophia*

        Mir-jam = katkera meri.
        Marian alkuperäinen nimi ei ollut Maryah, vaan Mirjam.


    • Voimme ymmärtää

      kaikesta Uuden Liiton kirjoituksista ja Ilmestyskirjasta näistä lähivuosista kertovina (kenties 2016-2023) että Ihmeellinen Neuvonantaja on Isä ja Poika Yeshua ja Totuuden Henki:

      ´Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti.´ (Jesaja 9:6-7)

      Kaikki on tapahtuva juuri niinkuin on kirjoitettu, eikä kenenkään jäädä epätietoisuuteen vaikka paljon on vaikeasti ymmärrettävää Jumalan toiminnasta tässä maailmassa ja toki tähän kokonaisuuteen liittyy myös se tämän maailman pimeyden ja valheen ja huonon hedelmän herra vihan viinipuun hallitsijana.

      Autuaat kaikki, jotka Yeshuaa avukseen pyytävät ja siten myös mieleltään uudistuvat vaikka myös omavanhurskaus murennetaan, jos tahtoo turvata yksin Israelin Herraan ja Kuningas Yeshuaan, näin ajattelen, toki en osaa varmuudella sanoa ja ymmärtään Herran Yeshuan toimintatavoista, sillä maailmaan mahtuu monenlaista ja vasta perillä ymmärrämme paremmin tuomionsa, mutta monille voi tulla liian myöhään sillä Jumalan vanhurskaus ja pyhitys on vastaanotettava tässä maailmassa ja kaidalla tiellä tulee pysyä nimensä elämänkirjassa kun voittajana perille tahtoo päästä. Jumalan tuomioiden ymmärtäminen nykyihmisten suhteen myös uskonnollisuuden alueella ja kaikessa on se tärkeä, sillä muutoin emme lainkaan voi ymmärtää, tulee kehottaa itseään ja toisiaan parannukseen vai kiitokseen pelastuksessa, tietysti nämä liittyvät toisiinsa, mutta miten pyhitys edellytetään pelastukseen se on tärkeä kysymys.

    • Vain Yeshuan valta

      Isän oikealle puolelle nousseena Immanuelina ja Daavidin Juurivesana on se loppumaton valta, ja vielä emme näe maata saatetun siihen tuhatvuotisen sapatinlevon hyvään pyhään tilaan Uuden Jerusalemin tänne laskeutuneena. Tämä tapahtuu ehkä noin 2023, ja sitä ennen tapahtuvat nuo Ilmestyskirjan seitsemänvuoden tapahtumat ja tärkeimmät meille kaikille, jota elämme tässä ajassa ja mahdollisesti ihan tuonne Yeshuan kirkkaan paluun silminnäkijöiksi. Jos aiemmin Herramme tykö pääsemme, niin sekin on Yeshuassa suurta armoa ja rakkautta ja hyvää sielujemme pelastusta, amen, hallelujah!

    • Yeshua on Jumala!

      ´Ja hän (Jumalan enkeli) sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Uhrilampaan (Yeshua) hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat". Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki." ´ (Ilmestyskirja 19:9-10)

      ´Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti. Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".

      Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

      Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

      Minä, Yeshua, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas Kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.´

      (Ilmestyskirja 22:8-17)

    • Nooan poika

      Otetaan nyt sitten antisemiitin kirjoittamasta ilmestyskirjasta pari relevanttia kohtaa. Tämä Uudesta Testamentista lähtöisin oleva kristillinen antisemitismi johti lopulta Auschwitzin junaraiteille.

      Ilm. 2:9 "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi -- sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole -- Saatanan synagogaa he ovat!

      Ilm. 2:24 "Mutta teille muille tyatiralaisille, jotka ette seuraa tuota oppia ettekä ole vihkiytyneet Saatanan salaisuuksiin, niin kuin sanonta kuuluu, teille minä sanon: Mitään uutta taakkaa en pane teidän kannettavaksenne.

      Ilm. 3:9 Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

      Lopulta Natsi-Saksa sai juutalaiset kumartumaan heidän jalkojen edessä, kuolemanleireillä.

      • Tosiasia on tietysti

        ja hedelmät sen osoittavat, että natsit ja islamin Israel vihajoukot ovat valheen ja murhan isästä ja hedelmät sen lahjomattomasti kertovat.

        Valitettavasti monetkaan juutalaiset eivät Yeshuaa tahdo vastaanottaa SukuLunastajanaan ja vielä ihmeellisempää se on jos ei edes hädän hetkellä sitä tehdä, kun pahan miekka on uhkana.

        Yeshuan hyvä miekka on elämän sanat ja Herran Henki antaa sen Daavidin kaltaisuuden Goljatteja vastaan, kuten oli tuo natsikoneisto se Golgat, mutta Daavideja ei löytynyt. Natsit tahtoivat hävittää Jumalan kansan lopullisesti, mutta jäännöstä ei pystytä tuhoamaan, sillä Yeshua pitää omasta jäännöksestään huolen ja on koottu luvattuun maahan nimensä tähden.

        Eikö juutalaiset tahdo lakata kulkemasta kirouksen tietä ja alkaa kulkemaan siunauksen tietä Israelin Herrassa ja Juutalaisten Kuningas Yeshuassa, joka on Uhrilampaan lisäksi myös Juudan Leijona, joka voi vihollisen voittaa kuten Daavid Goljatin.

        Tietysti paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ja Yeshuan (Jeesuksen) nimen on pyrkinyt muuttamaan juutalaisille kirosanaksi, näin se pystyy eksyttämään pakanakansat ja omaisuuskansan samoin. Hedelmistään puut tunnetaan ja Yeshua parantaa ja antaa kuolleelle elämän ja vapauttaa sidotut sairauksista ja pahuuden henkivalloista, näin ei tehneet natsit eikä tee islamin terroristit ja tuhopyrkimykset Israelin suhteen. Islam kieltää Yeshuan Herrauden.


      • Nooan poika
        Tosiasia on tietysti kirjoitti:

        ja hedelmät sen osoittavat, että natsit ja islamin Israel vihajoukot ovat valheen ja murhan isästä ja hedelmät sen lahjomattomasti kertovat.

        Valitettavasti monetkaan juutalaiset eivät Yeshuaa tahdo vastaanottaa SukuLunastajanaan ja vielä ihmeellisempää se on jos ei edes hädän hetkellä sitä tehdä, kun pahan miekka on uhkana.

        Yeshuan hyvä miekka on elämän sanat ja Herran Henki antaa sen Daavidin kaltaisuuden Goljatteja vastaan, kuten oli tuo natsikoneisto se Golgat, mutta Daavideja ei löytynyt. Natsit tahtoivat hävittää Jumalan kansan lopullisesti, mutta jäännöstä ei pystytä tuhoamaan, sillä Yeshua pitää omasta jäännöksestään huolen ja on koottu luvattuun maahan nimensä tähden.

        Eikö juutalaiset tahdo lakata kulkemasta kirouksen tietä ja alkaa kulkemaan siunauksen tietä Israelin Herrassa ja Juutalaisten Kuningas Yeshuassa, joka on Uhrilampaan lisäksi myös Juudan Leijona, joka voi vihollisen voittaa kuten Daavid Goljatin.

        Tietysti paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ja Yeshuan (Jeesuksen) nimen on pyrkinyt muuttamaan juutalaisille kirosanaksi, näin se pystyy eksyttämään pakanakansat ja omaisuuskansan samoin. Hedelmistään puut tunnetaan ja Yeshua parantaa ja antaa kuolleelle elämän ja vapauttaa sidotut sairauksista ja pahuuden henkivalloista, näin ei tehneet natsit eikä tee islamin terroristit ja tuhopyrkimykset Israelin suhteen. Islam kieltää Yeshuan Herrauden.

        Ilman Yeshuaasi holokaustia ei olisi koskaan tapahtunut. Uuden Testamentin antisemitismi on toiminut moottorina juutalaisvihalle tuhansia vuosia.


      • tarkennus:
        Tosiasia on tietysti kirjoitti:

        ja hedelmät sen osoittavat, että natsit ja islamin Israel vihajoukot ovat valheen ja murhan isästä ja hedelmät sen lahjomattomasti kertovat.

        Valitettavasti monetkaan juutalaiset eivät Yeshuaa tahdo vastaanottaa SukuLunastajanaan ja vielä ihmeellisempää se on jos ei edes hädän hetkellä sitä tehdä, kun pahan miekka on uhkana.

        Yeshuan hyvä miekka on elämän sanat ja Herran Henki antaa sen Daavidin kaltaisuuden Goljatteja vastaan, kuten oli tuo natsikoneisto se Golgat, mutta Daavideja ei löytynyt. Natsit tahtoivat hävittää Jumalan kansan lopullisesti, mutta jäännöstä ei pystytä tuhoamaan, sillä Yeshua pitää omasta jäännöksestään huolen ja on koottu luvattuun maahan nimensä tähden.

        Eikö juutalaiset tahdo lakata kulkemasta kirouksen tietä ja alkaa kulkemaan siunauksen tietä Israelin Herrassa ja Juutalaisten Kuningas Yeshuassa, joka on Uhrilampaan lisäksi myös Juudan Leijona, joka voi vihollisen voittaa kuten Daavid Goljatin.

        Tietysti paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ja Yeshuan (Jeesuksen) nimen on pyrkinyt muuttamaan juutalaisille kirosanaksi, näin se pystyy eksyttämään pakanakansat ja omaisuuskansan samoin. Hedelmistään puut tunnetaan ja Yeshua parantaa ja antaa kuolleelle elämän ja vapauttaa sidotut sairauksista ja pahuuden henkivalloista, näin ei tehneet natsit eikä tee islamin terroristit ja tuhopyrkimykset Israelin suhteen. Islam kieltää Yeshuan Herrauden.

        "Tosiasia on tietysti ja hedelmät sen osoittavat, että natsit ja islamin vihajoukot (Israelia vastaan) ovat valheen ja murhan isästä ja hedelmät sen lahjomattomasti kertovat.


      • Mahdoton käsittää
        Nooan poika kirjoitti:

        Ilman Yeshuaasi holokaustia ei olisi koskaan tapahtunut. Uuden Testamentin antisemitismi on toiminut moottorina juutalaisvihalle tuhansia vuosia.

        kaikkea ja nimenomaan Yeshuan hyvänä paimenena ja tämän maailman ruhtinaan natsien innoittajana toimintojen mahdollista tapahtumista, ainakin minulle.

        Ilman Yeshuaa kenties ei yksikään olisi pelastunut juutalaisista.

        Ilman natseja ei koko holokaustia olisi tapahtunut.

        Ilman Yeshuaa ei Israelia olisi syntynyt eikä juutalaiset sitä saaneet.

        Ilman islamin vihajoukkoja ei kenties Israel tulisi koskaan ymmärtämään, että sille on hyväksi, kun avukseen huutavat Herraa Sebaotia eli Herraa Yeshuaa ja näin eivät voisi koskaan saada sitä armon ja rukouksen Henkeä eläväksi Immanuelin tuntemiseksi ja Jumalan valtakunnan tulemiseksi osalleen kansana ainakaan.

        Jumala lähetti profeettoja ja voidaan lukea ja ymmärtää, moniko teki parannuksen ja monestikko koko kansa teki parannuksen. Jumala lähetti tuomareita ja pyhiään ja Poikansa ja mitä tapahtui. Poika valitsi ja lähetti apostolinsa ja pyhänsä ja mitä tapahtui.

        Tahtoiko Jumala Israelin vaikeuksia? Ei tietysti vaan kansa oli niskurikansa, toki samanlaisia ihmisiä on muutkin. Kuten Israelista on aina löytynyt Jumalan pyhiä, samoin kansoissa on ollut otollisia Israelin Herralle ja Jumalalle. Profeetat saivat pakanakansoissa huolenpitoa ja Israelissa vainoja, tämän voi jokainen lukea ja ymmärtää.

        Jumala tahtoo pelkkää hyvää kaikille ihmisille, mutta monet ihmiset rakastavat ja tahtovat rakastaa valheita enemmän kuin totuutta Herrasta ja Jumalasta, sillä tekojensa ollessa pahat alkavat vihaamaan totuutta ja sen esittäjiä, kuten profeettoja ja Immanuelia ja apostoleja.

        Kuitenkin Herra ja Jumala tahtovat aina pelkkää hyvää kaikille ihmisille, vaikka nämä huutaisivat yhteen ääneen Herralle ja Jumalalle ja toisilleen: "Viekää pois silmistämme Israelin Pyhä!" Israelin Pyhä Herra Sebaot on Nasaretilainen Yeshua.

        Mitä Jumala voi tehdä? Jatkaa kuten on kirjoitettu ja tulee tapahtumaan ja autuaat ne, jotka tekevät parannuksen ja pesevät vaatteensa Uhrilampaan veressä ja anovat elävän veden ja Pyhän Hengen armosiunauksen ja Yeshuan valtakunnan osallisuuden.

        Hyvää sapatinpäivää kaikille Herran Yeshuan nimessä, kohta tuhatvuotinen ja maan seitsemäs vuosituhat alkaa. Autuaat kaikki, jotka rakastaa Herraa ja elämää ja totuutta ja hyvää paimenta, amen, hallelujah!


      • Kaksi vaikuttajaa
        Nooan poika kirjoitti:

        Ilman Yeshuaasi holokaustia ei olisi koskaan tapahtunut. Uuden Testamentin antisemitismi on toiminut moottorina juutalaisvihalle tuhansia vuosia.

        tässä maailmassa:

        Yeshua hyvänä paimena, amen, hallelujah!

        Tämän maailman Mammonan ja pimeyden ja valheen ja murhan herra, joka tahtoo että kaikki ihmiset tulevat kanssaan kadostukseen eli Helvettiin, sillä siksi on valmistettu tuolle iankaikkisuus olennolle rangaistuspaikaksi tuo Helvetti.

        Tärkeää jokaisen palvella Yeshuaa ja hyljätä Mammonan paha ruhtinas, joka tekeytyy kaikkien uskontojen ja kaikkien puolueiden ja kaikkien kansakuntien eksyttäjäksi ja tulee sen hävityksen kauhisutuksen tuomaa koska vihaa Yeshuaa ja opetuslapsiaan ja tahtoo jokaisen tappaa heistä kuten natsit juutalaiset, sillä ovat Jumalan kansaa. Ei Hitlerillä ollut vihaansa ja tekoihinsa muuta syytä.

        Ketä sinä tahdot elämässäsi kiittää ja kunnioittaa ja rakastaa, siitä on kysymys! Ei ole ketään muuta Israelin Herraa kuin Nasaretilainen Yeshua ja se on totuus, amen.

        Mitään muuta tietä ei myöskään ole Jumalan valtakuntaan kuin Yeshua, amen!

        Pyhä (Isä), Pyhä (Poika Yeshua), Pyhä (Henki), on Herra Sebaot, amen!


      • Nooan poika
        Mahdoton käsittää kirjoitti:

        kaikkea ja nimenomaan Yeshuan hyvänä paimenena ja tämän maailman ruhtinaan natsien innoittajana toimintojen mahdollista tapahtumista, ainakin minulle.

        Ilman Yeshuaa kenties ei yksikään olisi pelastunut juutalaisista.

        Ilman natseja ei koko holokaustia olisi tapahtunut.

        Ilman Yeshuaa ei Israelia olisi syntynyt eikä juutalaiset sitä saaneet.

        Ilman islamin vihajoukkoja ei kenties Israel tulisi koskaan ymmärtämään, että sille on hyväksi, kun avukseen huutavat Herraa Sebaotia eli Herraa Yeshuaa ja näin eivät voisi koskaan saada sitä armon ja rukouksen Henkeä eläväksi Immanuelin tuntemiseksi ja Jumalan valtakunnan tulemiseksi osalleen kansana ainakaan.

        Jumala lähetti profeettoja ja voidaan lukea ja ymmärtää, moniko teki parannuksen ja monestikko koko kansa teki parannuksen. Jumala lähetti tuomareita ja pyhiään ja Poikansa ja mitä tapahtui. Poika valitsi ja lähetti apostolinsa ja pyhänsä ja mitä tapahtui.

        Tahtoiko Jumala Israelin vaikeuksia? Ei tietysti vaan kansa oli niskurikansa, toki samanlaisia ihmisiä on muutkin. Kuten Israelista on aina löytynyt Jumalan pyhiä, samoin kansoissa on ollut otollisia Israelin Herralle ja Jumalalle. Profeetat saivat pakanakansoissa huolenpitoa ja Israelissa vainoja, tämän voi jokainen lukea ja ymmärtää.

        Jumala tahtoo pelkkää hyvää kaikille ihmisille, mutta monet ihmiset rakastavat ja tahtovat rakastaa valheita enemmän kuin totuutta Herrasta ja Jumalasta, sillä tekojensa ollessa pahat alkavat vihaamaan totuutta ja sen esittäjiä, kuten profeettoja ja Immanuelia ja apostoleja.

        Kuitenkin Herra ja Jumala tahtovat aina pelkkää hyvää kaikille ihmisille, vaikka nämä huutaisivat yhteen ääneen Herralle ja Jumalalle ja toisilleen: "Viekää pois silmistämme Israelin Pyhä!" Israelin Pyhä Herra Sebaot on Nasaretilainen Yeshua.

        Mitä Jumala voi tehdä? Jatkaa kuten on kirjoitettu ja tulee tapahtumaan ja autuaat ne, jotka tekevät parannuksen ja pesevät vaatteensa Uhrilampaan veressä ja anovat elävän veden ja Pyhän Hengen armosiunauksen ja Yeshuan valtakunnan osallisuuden.

        Hyvää sapatinpäivää kaikille Herran Yeshuan nimessä, kohta tuhatvuotinen ja maan seitsemäs vuosituhat alkaa. Autuaat kaikki, jotka rakastaa Herraa ja elämää ja totuutta ja hyvää paimenta, amen, hallelujah!

        Jos osaat englantia niin tässä on kristityn Hitlerin järjetöntä tekstiä, joka johtaa Uuden Testamentin Yeshuaan ja Ilmestyskirjaan (saatanan synagoga):

        "The personification of the devil as the symbol of all evil assumes the living shape of the Jew." -Adolf Hitler Mein Kampf

        "With satanic joy in his face, the black-haired Jewish youth lurks in wait for the unsuspecting girl whom he defiles with his blood, thus stealing her from her people." -Adolf Hitler Mein Kampf

        "My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow my self to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice… And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows . For as a Christian I have also a duty to my own people." –Adolf Hitler, in a speech on 12 April 1922 (Norman H. Baynes, ed. The Speeches of Adolf Hitler, April 1922-August 1939, Vol. 1 of 2, pp. 19-20, Oxford University Press, 1942)


      • Nooan poika
        Kaksi vaikuttajaa kirjoitti:

        tässä maailmassa:

        Yeshua hyvänä paimena, amen, hallelujah!

        Tämän maailman Mammonan ja pimeyden ja valheen ja murhan herra, joka tahtoo että kaikki ihmiset tulevat kanssaan kadostukseen eli Helvettiin, sillä siksi on valmistettu tuolle iankaikkisuus olennolle rangaistuspaikaksi tuo Helvetti.

        Tärkeää jokaisen palvella Yeshuaa ja hyljätä Mammonan paha ruhtinas, joka tekeytyy kaikkien uskontojen ja kaikkien puolueiden ja kaikkien kansakuntien eksyttäjäksi ja tulee sen hävityksen kauhisutuksen tuomaa koska vihaa Yeshuaa ja opetuslapsiaan ja tahtoo jokaisen tappaa heistä kuten natsit juutalaiset, sillä ovat Jumalan kansaa. Ei Hitlerillä ollut vihaansa ja tekoihinsa muuta syytä.

        Ketä sinä tahdot elämässäsi kiittää ja kunnioittaa ja rakastaa, siitä on kysymys! Ei ole ketään muuta Israelin Herraa kuin Nasaretilainen Yeshua ja se on totuus, amen.

        Mitään muuta tietä ei myöskään ole Jumalan valtakuntaan kuin Yeshua, amen!

        Pyhä (Isä), Pyhä (Poika Yeshua), Pyhä (Henki), on Herra Sebaot, amen!

        "Mitään muuta tietä ei myöskään ole Jumalan valtakuntaan kuin Yeshua, amen!"

        Tämä korvausteologia on myös Uuden Testamentin pimeyden syövereistä peräisin. Sillä korvattiin juutalaisuus uskontona pois kristittyjen tieltä. Lopulta "saatanan kätyrit" juutalaiset vietiin junilla kuolemanleireille "jumalantappajina".


      • Ei kannata Hitlerin
        Nooan poika kirjoitti:

        Jos osaat englantia niin tässä on kristityn Hitlerin järjetöntä tekstiä, joka johtaa Uuden Testamentin Yeshuaan ja Ilmestyskirjaan (saatanan synagoga):

        "The personification of the devil as the symbol of all evil assumes the living shape of the Jew." -Adolf Hitler Mein Kampf

        "With satanic joy in his face, the black-haired Jewish youth lurks in wait for the unsuspecting girl whom he defiles with his blood, thus stealing her from her people." -Adolf Hitler Mein Kampf

        "My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God’s truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow my self to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice… And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows . For as a Christian I have also a duty to my own people." –Adolf Hitler, in a speech on 12 April 1922 (Norman H. Baynes, ed. The Speeches of Adolf Hitler, April 1922-August 1939, Vol. 1 of 2, pp. 19-20, Oxford University Press, 1942)

        tekstejä alkaa käyttämään lainkaan! Mutta tunnetko Uuden Testamentin Yeshuan sanat ja juutalaisuuden ja sen hyvän, minkä on meille antanut elävästä sydämen juutalaisuudesta ja elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, siitä samasta, joka profeetoissa vaikutti sen hyvän todistuksen Herrasta Sebaotista ja Pojasta ja Immanuelista ja kaikesta hyvästä juutalaisuudesta nimenomaan.

        Jos lähdet käyttämään kristillisiä tekstejä, eksyt helpsti, mutta kun tahdot janota Yeshuan vanhurskautta ja totuuden pyhitystä ja vastaanotat sanansa anoen hyvää hengellistä armoa ja totuutta nimessään, niin löydät pelastuksen juutalaisista ja Herrasta ja Kuninkaasta ja Jumalasta, ja silloin ei tarvitse Jerusalemin kulkeutua etsikkoaikansa ohi ja sen hedelmänä saada sitä, mitä on tapahtunut, eikä Hitleriä voi kukaan syyttää, ja vaikka roomalaiset tuhon saivat aikaan, niin oliko syy yksin heidän vai myös niiden juutalaisten, jotka kielsivät Israelin Pyhän ja vieläkin voivat jatkaa luopumuksessa vaikka huonosta tulee huonoa ja hyvästä tulee hyvää, sillä Yeshuan siunauksen tie antaa elämän ja hyvän yltäkylläisyyden ja elämän ja totuuden, mutta kirouksen tie on se tottelemattomuuden tie, ja toki kaikki olemme monessa väärässä, mutta Herran Yeshuan pelko on viisauden alku ja Herra ei sammuta suitsevaista kynttilänsydäntä eikä valoa, kun häneen turvataan.

        Daavidin Juurivesa on hallinnut ja tulee hallitsemaan Jumalan valtakuntaa ja antaa kansalleen sen hyvän, kun tehdään parannus ja janotaan vanhurskautta, mutta ilman sitä ei voi olla hengellistä hyvää elämääkään Israelin Herrassa. Tietysti kaikki on Jumalan armoa, mutta ihmisten ja myös juutalaisten täytyy tulla totuuteen, jos tahdotaan Yeshuan armoliiton veren ja veden ja Hengen siunaus!

        Hitler oli pahan palvelija, samoin islamin hedelmä on sitä samaa nimenomaan Israelia kohtaan. Tietysti Jerusalemia tahtoo islamin herra hallita, koska se muistuttaa Suuresta Kuninkaasta ja Moorian vuori tarkoittaa ´Herra näkee´.

        Golgata on Moorian vuorella, joka jäi kaupungin ulkopuolelle pohjoisen puolelle, ja on nykyäänkin siellä nähtävänä.

        Isä Jumala näki kuinka Poika Yeshua ristiinnaulittiin. Samoin Poika Yeshua näki, kuinka Stefanus kivitettiin, ja Stefanus näki taivaan auenneena ja Pojan Yeshuan Isän oikealla puolelle seisovana, toki yleensä istuu valtaistuimella, mutta nyt sai tässä todistuksen koko Jerusalemin hallitusjoukko, mutta eivät nöyrtyneet vaan kivittivät Stefanuksen, Herran Yeshuan uskollisen palvelijan.

        Saulus näki kivityksen, ja myöhemmin sai kohdata itsekin Yeshuan ja todisti sen jälkeen suurella rakkaudella omalle kansalleen ja juutalaisille kaikkialla synagoogissa, kuten aina pyrki ensimmäisenä paikkakunnalle tullessaan synagoogaan menemään, jotta voisi monet pelastua ja tulla Yeshuan tuntemaan. Paavali myös katui sitä läpi elämänsä, että oli Yeshuaa vainonnut ja opetuslapsiaan, sillä teki sen tietämättään ja vasta kohdattuaan Yeshuan oppi tuntemaan Israelin Herran. Tietenkään tätä ei olisi voinut tapahtua, jos Yeshua olisi kuolleena ollut ja ruumiinsa jonnekin mädäntynyt, mutta tosiasiassa Yeshua nousi ruumiissaan taivaaseen ja tyhjä hauta ja käärinliina todistaa: "Yeshua elää, amen, halleluYeshua!"


      • Ei noin lainkaan
        Nooan poika kirjoitti:

        "Mitään muuta tietä ei myöskään ole Jumalan valtakuntaan kuin Yeshua, amen!"

        Tämä korvausteologia on myös Uuden Testamentin pimeyden syövereistä peräisin. Sillä korvattiin juutalaisuus uskontona pois kristittyjen tieltä. Lopulta "saatanan kätyrit" juutalaiset vietiin junilla kuolemanleireille "jumalantappajina".

        sillä Yeshua on Juutalaisten Kuningas ja Israelin Herra, ja antanut Israelin juutalaisille luvattuna maana ja Jerusalemin hallittavana Herran valitsemana kaupunkina, joten ei eksytä korvausteologian väärinymmärtämiseen, sillä on nimenomaan sen pelastuksen juutalaisuudesta poisviemistä, mutta Yeshua itse nimenomaan sitä ainoastaan Israelin kadonneille lampaille tahtoi esittää ja työnsä Jumalan valtakunnassa tehdä.

        Toki myöhemmin hyvä paimen, johdatti ja edelleen tahtoo että kaikistakansoista kaikki myös voivat pelastua, ja silti ensin juutalaisille on voimassa ja pelastus on juutalaisista, mutta samoin ainoastaan Yeshuassa, eikä missään juutalaisuskonnossa ilman Yeshuaa. Myöskään kristillisyydessä ilman Jeesusta veden ja Hengen kautta synnyttynä Isästä (Abba) Jumalasta ei voi olla pelastusta, joten ei eksytä syyttämään Jeesusta Hitlerin tai edes kirkkojen huonoista hedelmistä kuten vihasta ja antisemitismistä, sillä ovat pahasta valheen isästä, joka tekeytyy Jumalan palvelijaksi ihan kaikissa ihmisuskonnoissa ilman Yeshuaa.

        Yeshua eikä Uuden Liiton kirjoituksien pyhät eikä opetus missään opeta vihaamaan yhtäkään juutalaisista vaan täysin päinvastoin profeetat rakkaudesta omaa kansaansa kohtaan toivat esille sen parannuskehotuksen YHWH :lta, ja samoin Poika on Immanuel ja Herra itse, Jumala Ihmisen Pojaksi syntyneenä.

        Yeshuan ja profeettojen voimakkaat sanat niistä juutalaisista, jotka vastustavat Israelin Herraa kuten Koorah vastusti Moosesta, joten tärkeää ymmärtää, mikä ja ketkä ovat Jumalasta ja mikä ja ketkä ovat ihmisistä, jotka tahtovat sotia Israelin Herraa ja Jumalaa vastaan. Jokainen voi tutkia asiat ja Herran pelko on viisauden alku. Yeshua on Israelin Herra, amen, HalleluYeshua!


    • Kristinopin kuvaamia fariseuksia ei ole ollut olemassa, täysin valheellinen kuva.

      Nimi oli:
      Perushim, aramea Perishaya. Jos avataan sanaa niin, Peris on kuin perillinen ja ha yah on JHWH, eli JHWH perilliset. :)

      Perisha, Perishaya olivat haburah=veljeskunta. Haberim = veljet.

      Tarkoitti ihmistä, joka erottaa itsensä, pitääkseen itsensä kaukana epäpuhtaudesta saavuttaakseen pyhyyden asteen ja vanhurskauden.
      He olivat äärimmäisen hyveellisiä ja halvesivat ylellisyyttä. Heidän opetuksensa oli:

      _" Olkaa pyhät, sillä Herra sinun Jumalasi on pyhä." tuli pyrkiä kaltaisuuteen, " "Olkaa siis täydelliset niinkuin teidän isänne on täydellinen."
      Miehen tehtävä oli olla Jumalan kuva, tuli välttää moraalista turmelusta ja rakastaa lähimmäistä niinkuin itseä.

    • Miriamin nimestä!

      ´Ja Herra puhui jälleen Aahaalle sanoen: "Pyydä itsellesi merkki Herralta, Jumalaltasi, pyydä alhaalta syvyydestä taikka ylhäältä korkeudesta". Mutta Aahas vastasi: "En pyydä enkä kiusaa Herraa". Siihen hän lausui: "Kuulkaa, te Daavidin suku, eikö se riitä, että te ihmiset väsytätte, kun vielä minun Jumalanikin itseenne väsytätte? Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´ (Jesaja 7:10-14)

      Jokainen voi nähdä sen kapinan ja napinan tässäkin uppiniskaisen Aahaan toiminnassa. Näin Immanuelin synnyttäjän nimeksi sopii Miriam ja tarkoittaa ´napina, kapina´. Itsessään Miriam oli pyhä astia neitsyenä ja otollisena synnyttäjänä ja nähdään hyvä otollinen asenne tällä Israelin Herran synnyttäjällä ja äidillä. Herran antaman merkin yksi keskeinen asia on tietysti Miriam, joka synnyttää Loukkauskiven, sillä napina- ja uppiniskainen kansa joutuu koetukselle Yeshuan eli Immanuelin kautta:

      ´Sillä näin sanoi minulle Herra, kun hänen kätensä valtasi minut ja hän varoitti minua vaeltamasta tämän kansan tietä: "Älkää sanoko salaliitoksi kaikkea, mitä tämä kansa salaliitoksi sanoo; älkää peljätkö, mitä se pelkää, älkääkä kauhistuko. Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa. Ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan. Sido todistus talteen, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini." Niin minä odotan Herraa, joka kätkee kasvonsa Jaakobin heimolta, ja panen toivoni häneen. Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, me olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä Israelissa, hänen, joka asuu Siionin vuorella.´ (Jesaja 8:11-18)

      Herra Yeshua on Loukkauskivi ja Herra Sebaot, ja hallitsee taivaallisessa vuoren päällä olevassa Uudessa Jerusalemissa ja valtansa ja hallintansa on loppumaton, amen, hallelujah!

      Tietysti parannuksen kautta Israel tulee saamaan sen armon ja rukouksen Hengen, mutta ilman parannusta ei voi taivaallista vanhurskauden sadetta ja siunauksen aikaa tulla.

    • Blumdfeldt

      Tämä on ihan hyvä, että yeshualaiset ovat keskittäneet tarmonsa nyt tähän ketjuun eivätkä ole oksentaneet saastettaan juurikaan uusina avauksina palstalle.

    • Tietysti Yeshua on

      Pelastuksen Kallio kaikille, jotka lakkaavat napisemasta ja kapinoimasta Herraa ja Kuningasta ja Jumalaa vastaan, sillä valtakunnallaan ei ole loppua siunatuille ja valituille, kuten Yeshua itse on se koeteltu ja valittu Kulmakivi.

      Autuaat kaikki, jotka eivät loukkaannu Yeshuaan!

    • Toivo Yeshuassa!

      ´Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä: Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.

      Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa". Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa-Jerusalemissa. Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.

      Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun (Yeshua), jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

      Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa. Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta erikseen: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.

      Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde (Yeshua) syntiä ja saastaisuutta vastaan.´

      (Sakarias 12)

    • Kristityt ovat kirjoittaneet myös Jesajalle taivaaseen astumisen.

      Miten sitten suu pannaan ?

      • Jokaisen ihmisen

        kannattaa antaa suuta Jumalan Pojalle Yeshualle, sillä pelastus on juutalaisista ja Yeshua on Juutalaisten Kuningas ja kiitosuhri on otollista kaikille ihmisille ja samoin tietysti myös kunnioittaa Isää Jumalaa, joka antoin Immanuelin eli Poikansa, joka nousi kuolleista taivaaseen oikealle puolelleen ja hallitsee ja tuomitsee sanansa mukaan jokaisen ja kansat myös.

        Rakastetaan Israelin Herraa Yeshuaa kuitenkin ihan konkreettisesti teossa ja totuudessa eikä vain suullamme siunata. Ollaan valona ja suolana, eikä vain penseitä maailman ja oman navan rakastajia. Siunataan Israelia ja rakastetaan totuutta ja elämää Israelin Herrassa ja Kuninkaassa ja Jumalassa, sillä on hyvä paimen, amen.

        Ei loukkaannuta ja jos on näin käynyt, niin lakataan siitä Yeshuan nimessä ja opetuksensa mukaan, sillä on hyvää kuten koko elämänsä hedelmä Beetlehemistä Jerusalemin Moorian vuoren Golgatan ristille nähdään, ja senkin jälkeen valtakuntansa apostolien ja pyhien kautta, amen, hallelujah!


      • Nooan poika
        Jokaisen ihmisen kirjoitti:

        kannattaa antaa suuta Jumalan Pojalle Yeshualle, sillä pelastus on juutalaisista ja Yeshua on Juutalaisten Kuningas ja kiitosuhri on otollista kaikille ihmisille ja samoin tietysti myös kunnioittaa Isää Jumalaa, joka antoin Immanuelin eli Poikansa, joka nousi kuolleista taivaaseen oikealle puolelleen ja hallitsee ja tuomitsee sanansa mukaan jokaisen ja kansat myös.

        Rakastetaan Israelin Herraa Yeshuaa kuitenkin ihan konkreettisesti teossa ja totuudessa eikä vain suullamme siunata. Ollaan valona ja suolana, eikä vain penseitä maailman ja oman navan rakastajia. Siunataan Israelia ja rakastetaan totuutta ja elämää Israelin Herrassa ja Kuninkaassa ja Jumalassa, sillä on hyvä paimen, amen.

        Ei loukkaannuta ja jos on näin käynyt, niin lakataan siitä Yeshuan nimessä ja opetuksensa mukaan, sillä on hyvää kuten koko elämänsä hedelmä Beetlehemistä Jerusalemin Moorian vuoren Golgatan ristille nähdään, ja senkin jälkeen valtakuntansa apostolien ja pyhien kautta, amen, hallelujah!

        Ei Yeshua ole juutalaisten kuningas. Eikä varsinkaan mikään kiitosuhri. Taidat olla jotenkin vajaa, kun tuuttaat Yeshuaasi jatkuvasti juutalaisuuspalstalle. Yeshuasi ei kuulu juutalaiseen uskontoon.


      • Kukahan se
        Nooan poika kirjoitti:

        Ei Yeshua ole juutalaisten kuningas. Eikä varsinkaan mikään kiitosuhri. Taidat olla jotenkin vajaa, kun tuuttaat Yeshuaasi jatkuvasti juutalaisuuspalstalle. Yeshuasi ei kuulu juutalaiseen uskontoon.

        Hitleriä tänne tuputtaa juutalaisuus palstalle? Sinä. Minulla on Juutalaisten Kuningas Yeshua, toivon, että sinäkin voit vastaanottaa Israelin Hyvän Herran ja Kuninkaan Yeshuan noiden tämän maailman villitsijöiden ja antikristusten sijaan. Aikoinaan jo Yeshua ristille huudettiin ja murhamies Bar-abbas pyydettiin kansalle vapautettavaksi, ja nykyäänkin tahdotaan tuoda noita pahoja ihmisiä Immanuelin sijaan. Ihmiskunta ei ole muuttunut, mutta pyhät ovat Yeshuassa armonsa ja totuutensa saaneet, amen, ja minä myös, amen, hallelujah, kaiken kunnian ja kiitoksen saan antaa Isälle Pojan Yeshuan nimessä ja rukoilla puolestasi ja rakastaa myös ja samoin kaikkia juutalaisia, amen.

        Yeshuan hyvä opetus Isässä on se, että saamme rakastaa myös vihollisia, sillä ymmärrämme, että epäusko ja valhe ovat esteenä hyvän hedelmän tuottamiseen monilla.


    • " Anna suuta pojalle "

      Tuli mieleen yksi E-kelju tarina. Perushim kutsui jeesuksen kotiinsa syömään. Jeesuksella oli mukana huonomaineinen nainen, hän kun viihtyi syntisten seurassa.

      Nainen itkeskeli jeesuksen jaloissa, pussaili varpaita ja harjoitti jalkojen hiushierontaa, josta syystä jeesus loihe sättimään perushimia, kuinka huono ihminen perushim oli, ja kuinka hyvä tämä nainen on ja saa paljot syntinsä anteeksi.
      Prushim ei ollut tullut pussailemaan ovelle, eikä antanut jalkojen pesuvettä ja tämä nainen nyt pesi hänen jalkansa itkupillityksellä .

      Ajattelin mielessäni, että sen siitä saa kun on hyväntahtoinen ja kutsuu kurjat kulkijat kotiinsa.

    • Huntelaar,..,.

      Yeshua on fiktiota. Yeshuan avulla "apostolit" keräsivät hölmöiltä rahat ja elelivät leveästi.

    • 40 til-%

      Yeshua onkin tarkoitettu pakanoiden väkijuomaksi.Yeshuasta päihtyneet kristityt olivat keisarille helposti hallittava joukko. Samalla voitiin vainota juutalaisia hyvällä omallatunnolla.

    • Tässä tämä :

      "Katso tätä naista. Kun tulin kotiisi, sinä et antanut vettä jalkojeni pesuun, mutta hän kasteli jalkani kyynelillään ja kuivasi ne hiuksillaan. Sinä et tervehtinyt minua suudelmalla, mutta hän on suudellut jalkojani siitä saakka kun tänne tulin. Sinä et voidellut päätäni öljyllä, mutta hän voiteli jalkani tuoksuöljyllä."

      Kääk, mikä räksytys, vaikka tunnetusti jeesus ei ollut innokas peseytymään. Eräs toinen kerta, kun perushim ihmetteli, miksi jeesus ei pessyt käsiään ennen ateriaa, alkoi räksytys siitä, kuinka likaislla käsillä syöminen ei saastuta, eikä se mitä suuhunsa panee ja kuinka perushimit ajattelevat vain ulkoisia, kun pitäisi pestä sisuskaluja.

      Hankala vieras.

    • Yeshuan palvonta ja

      totuudellinen palveleminen ja kaikkien juutalaisten pyhän kutsumuksen täyttymys pappis- ja kuningas-kansana, amen!

      Valitettavasti valheet voivat menestyä paremmin kuin totuus tässä vaikeassa ajassa, niinkuin Nooan ja Sodoman, mutta Yeshuassa pimeys väistyy ja Päivän lupauksen lapseus saavutetaan yön tottelemattomuudesta ja pimeyden tekojen syyllisyydestä, niin ettei uskalleta tulla Yeshuan totuuteen. Autuaat kaikki, jotka karistavat ihmispelon ja janoavat hyvän Jumalan armon ja totuuden ja rakkauden ja vanhurskauden, amen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe