Valmiskakkupohja vai itsetehty? Kumpi halvempaa?

RosannaPansinoFani;)

Moi!

Ajattelimme poikaystäväni kanssa pitää tässä lähipäivinä sellaisen kahdenkeskeisen illan ja ajattelimme leipoa ja sitten katsoa elokuvan.
Ja ajattelimme tehdä jotain tosi hienoa (mulla on synttärit tulossa ja hän ei ole paikalla kun niitä vietettäisiin, niin vietämme kahdestaan hiukan aikaisemmin), mutta mulla on rahat vähän loppu ja juuri sain kuukausirahan (20€ jäljellä noin 10€) eli tuleeko halvemmaksi ostaa valmiskakkupohja vai tehdä itse?
Koristeet yms. on jo valmiina!

18

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jauhopeukalo vastaa

      Jos syötte kahdestaan riittää pieni itsetehty kakkupohja. Tosin raakaaineita ei myydä niin pienissä pusseissa kun niitä tarvitsisit. Eli kaupssa käydessä valmispohja on edullisempi. Raka-aineet maksaa enmmän mutta et käytä niitä kaikkea loppuun ja ne jää säästöön seuraavaan leipomiseen (jauhot,munat,sokeri,leivinjauhe (kaakaojauhe))

      Pieni kakkupohja kannattaa tehdä torttumuotoon eli taikina kaadetaan voideltuun ja korppujauhotettuun piirasvuokaan, Paistamisen jäkeen kumotaan ja kostutetaan ja kermalevitettän päälle. Kakkua ei siis jaeta kerroksiin. Toin vaihtoehto on tehdä kakku laakeaan pieneen neliskanttiseen vuokaan ja paistamisen jälkeen leikata keskeltä kahteen osaan ja laittaa nämä osat päälleekkäin jolloin tulee suorakaiteen mallinen kakku.

      http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13684/Torttupohja/

    • jaa4

      jaa

    • Ilmainen
    • ölkjöölkj

      Älkää nyt hintaa ajatelko vaan makua. Valmiit kakkupohjat on pullollaan säilytysaineita ja maistuu aivan karmeille.

      • tarkistintämän

        Oletko tarkistanut? Kakun kuivuuteen perustuu säilyvyys, muistini mukaan olen tuoteselostetta lukenut eikä siinä ollut kuin perusraaka-aineet ihan kuin kotitekoisessakin. Monet ns. oikeat leipuritkin kiireessä käyttävät valmispohjaa silloin tällöin.


      • Kulinaristikokki
        tarkistintämän kirjoitti:

        Oletko tarkistanut? Kakun kuivuuteen perustuu säilyvyys, muistini mukaan olen tuoteselostetta lukenut eikä siinä ollut kuin perusraaka-aineet ihan kuin kotitekoisessakin. Monet ns. oikeat leipuritkin kiireessä käyttävät valmispohjaa silloin tällöin.

        En tiedä lisäaineista, mutta maku on paha.


    • halvat huvit

      Hinta käy maun eestä jos rahat on tiukilla.Jos sulla on kotona jauhot ja sokerit niin ostat vain kanamunat niin pääset halvalla ja jotain sylttiä väliin Onnittelut sulle synttäreitten johdosta ja pitäkää hauska ilta

    • ihan ite

      Lainatakin voi vaikka vuuan, jos itsellä ei satu olemaan. Itse tehty on monta kertaa parempaa, kuin valmispohja. Kun kerran hankit kaappiisi raaka-aineet, saat niistä useita herkkuja tehtyä. Taitokin kehittyy tehdessä.

      Kinuskikissalla on paljon ohjeita suolaisista makeisiin. On muitakin kokkaajia netissä.
      Lisää edullisuutta saat, jos sinulla on sukulaisia , joilla olisi piha ja marjapuskia. Sieltä keräten saa hyviä täytteitä hilloiksi ja mehuiksi. Kaiken huipuksi niitä on hauska tehdä! Aikakin kuluu kivasti.

    • vanha kysymys

      Kerro minullekin missä se sukulainen asuu, jonka marjapuskissa on marjoja huhtikuussa? Minäkin haluan sellaisen. Onko afrikassa vai lähempänä?

    • Sussu_70

      Kaupan pohjat on minustakin ihan karmean makuisia. Helppo tapa tehdä pohja on tehdä kääretorttupohjan ohjeella (tai puolikkaalla ohjeella 2 hengelle).

    • Ilmainen
    • hyvä sivusto!
    • Kalamestari56

      Herkkuhetki lohesta...........................

      Pala merilohta n.400gr.Nahaton ruodoton

      Tuorejuustoa rasia naturel tai pippurinen.

      Maustamiseen suolaa,ripaus valkopippuria,kanelia ja kaardemummaa.

      Tilliä mieluiten tuoreena.Juustoa Aura ja Emmental

      Miniluumu tai kirsikkatomaatteja,sipulirenkaita puna tai keltasipulina.

      Ohjeett..........

      Käytä paistinpannunkautta lohi oikeassa voissa..Väriä kivasti paistosta.

      Aseta vuokaan lohi,mausta suolalla kanelilla kaardemummalla valkopippurilla.

      Lisää tuoretilli reilusti, plus sipuli renkaina ja tomaatit puolitettuina.

      Päälle vielä Aurajuustoa ja Emmentaalia kunnolla.

      Mikäli kaipaat enemmän kastiketta päälle vielä 2dl kuohukermaa.

      Ja se on siinä Vuonojenherkku Norjasta.Paisto uunissa 175 astetta n.25 -- 30 min

    • moi15

      Nice! I just got a Minecraft card code for FREE! :D freeminecraftgiftcode{dot}net

    • raksu8

      Mitä järkeä leipoa itse kakkupohja? Valmiit pohjat loistavan makuisia eikä tarvitse nähdä vaivaa! Ja joo ennenkun sieltä alkaa joku peräkammarin Pirkko huuteleen että itse tehdä pitää halpa on osta jauho ja laita uuniin niin ei todellakaan noin!
      Valmiit pohjat halpoja, helppoja ja hyviä. Ei tarvi ostaa miljoonaa eri purkkia ja pussia kaappiin vanhenemaan.

      Ei ne e-aineet sua tapa sen enempää ku puoli kiloa sokeria mitä tungette ite tehtyihin pohjiinne.

    • kKUS

      nii mutta se maku..ja tieto siita etta tehtiin itse..ikk jauhoja ikk sokeria ja kolme munaa margariinia vahan..tolla saa ihan kivan kakun kahdelle,,valiin voi tehda suklaa kiiseli tai vanilija kiisseli taytteen ja kermaa..

    • Mona-Miriaana

      Jos haluat yksinkertaisen jutun.
      Leikkaa kääretortusta( sitruuna torttu) paloja- ja laita kermaa, sekä mansikka (suklaa, karkki yms..)päälle, niin siinähän se.

      Mutta, muuten omatekemä kakku on paras ja maistuvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe