Moi!
Ajattelimme poikaystäväni kanssa pitää tässä lähipäivinä sellaisen kahdenkeskeisen illan ja ajattelimme leipoa ja sitten katsoa elokuvan.
Ja ajattelimme tehdä jotain tosi hienoa (mulla on synttärit tulossa ja hän ei ole paikalla kun niitä vietettäisiin, niin vietämme kahdestaan hiukan aikaisemmin), mutta mulla on rahat vähän loppu ja juuri sain kuukausirahan (20€ jäljellä noin 10€) eli tuleeko halvemmaksi ostaa valmiskakkupohja vai tehdä itse?
Koristeet yms. on jo valmiina!
Valmiskakkupohja vai itsetehty? Kumpi halvempaa?
18
3881
Vastaukset
- jauhopeukalo vastaa
Jos syötte kahdestaan riittää pieni itsetehty kakkupohja. Tosin raakaaineita ei myydä niin pienissä pusseissa kun niitä tarvitsisit. Eli kaupssa käydessä valmispohja on edullisempi. Raka-aineet maksaa enmmän mutta et käytä niitä kaikkea loppuun ja ne jää säästöön seuraavaan leipomiseen (jauhot,munat,sokeri,leivinjauhe (kaakaojauhe))
Pieni kakkupohja kannattaa tehdä torttumuotoon eli taikina kaadetaan voideltuun ja korppujauhotettuun piirasvuokaan, Paistamisen jäkeen kumotaan ja kostutetaan ja kermalevitettän päälle. Kakkua ei siis jaeta kerroksiin. Toin vaihtoehto on tehdä kakku laakeaan pieneen neliskanttiseen vuokaan ja paistamisen jälkeen leikata keskeltä kahteen osaan ja laittaa nämä osat päälleekkäin jolloin tulee suorakaiteen mallinen kakku.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13684/Torttupohja/ - jaa4
jaa
- Ilmainen
- ölkjöölkj
Älkää nyt hintaa ajatelko vaan makua. Valmiit kakkupohjat on pullollaan säilytysaineita ja maistuu aivan karmeille.
- tarkistintämän
Oletko tarkistanut? Kakun kuivuuteen perustuu säilyvyys, muistini mukaan olen tuoteselostetta lukenut eikä siinä ollut kuin perusraaka-aineet ihan kuin kotitekoisessakin. Monet ns. oikeat leipuritkin kiireessä käyttävät valmispohjaa silloin tällöin.
- Kulinaristikokki
tarkistintämän kirjoitti:
Oletko tarkistanut? Kakun kuivuuteen perustuu säilyvyys, muistini mukaan olen tuoteselostetta lukenut eikä siinä ollut kuin perusraaka-aineet ihan kuin kotitekoisessakin. Monet ns. oikeat leipuritkin kiireessä käyttävät valmispohjaa silloin tällöin.
En tiedä lisäaineista, mutta maku on paha.
- halvat huvit
Hinta käy maun eestä jos rahat on tiukilla.Jos sulla on kotona jauhot ja sokerit niin ostat vain kanamunat niin pääset halvalla ja jotain sylttiä väliin Onnittelut sulle synttäreitten johdosta ja pitäkää hauska ilta
- ihan ite
Lainatakin voi vaikka vuuan, jos itsellä ei satu olemaan. Itse tehty on monta kertaa parempaa, kuin valmispohja. Kun kerran hankit kaappiisi raaka-aineet, saat niistä useita herkkuja tehtyä. Taitokin kehittyy tehdessä.
Kinuskikissalla on paljon ohjeita suolaisista makeisiin. On muitakin kokkaajia netissä.
Lisää edullisuutta saat, jos sinulla on sukulaisia , joilla olisi piha ja marjapuskia. Sieltä keräten saa hyviä täytteitä hilloiksi ja mehuiksi. Kaiken huipuksi niitä on hauska tehdä! Aikakin kuluu kivasti. - vanha kysymys
Kerro minullekin missä se sukulainen asuu, jonka marjapuskissa on marjoja huhtikuussa? Minäkin haluan sellaisen. Onko afrikassa vai lähempänä?
- kesällä torilta
talvella pakastealtaista
sitten houkutat autollisen kaverin puskiin
https://www.fonecta.fi/yritykset/haku/Suomi/marjatilat
http://www.hedelmatmarjat.fi/index.php?section=23
- Sussu_70
Kaupan pohjat on minustakin ihan karmean makuisia. Helppo tapa tehdä pohja on tehdä kääretorttupohjan ohjeella (tai puolikkaalla ohjeella 2 hengelle).
- Ilmainen
- hyvä sivusto!
- Kalamestari56
Herkkuhetki lohesta...........................
Pala merilohta n.400gr.Nahaton ruodoton
Tuorejuustoa rasia naturel tai pippurinen.
Maustamiseen suolaa,ripaus valkopippuria,kanelia ja kaardemummaa.
Tilliä mieluiten tuoreena.Juustoa Aura ja Emmental
Miniluumu tai kirsikkatomaatteja,sipulirenkaita puna tai keltasipulina.
Ohjeett..........
Käytä paistinpannunkautta lohi oikeassa voissa..Väriä kivasti paistosta.
Aseta vuokaan lohi,mausta suolalla kanelilla kaardemummalla valkopippurilla.
Lisää tuoretilli reilusti, plus sipuli renkaina ja tomaatit puolitettuina.
Päälle vielä Aurajuustoa ja Emmentaalia kunnolla.
Mikäli kaipaat enemmän kastiketta päälle vielä 2dl kuohukermaa.
Ja se on siinä Vuonojenherkku Norjasta.Paisto uunissa 175 astetta n.25 -- 30 min - moi15
Nice! I just got a Minecraft card code for FREE! :D freeminecraftgiftcode{dot}net
- raksu8
Mitä järkeä leipoa itse kakkupohja? Valmiit pohjat loistavan makuisia eikä tarvitse nähdä vaivaa! Ja joo ennenkun sieltä alkaa joku peräkammarin Pirkko huuteleen että itse tehdä pitää halpa on osta jauho ja laita uuniin niin ei todellakaan noin!
Valmiit pohjat halpoja, helppoja ja hyviä. Ei tarvi ostaa miljoonaa eri purkkia ja pussia kaappiin vanhenemaan.
Ei ne e-aineet sua tapa sen enempää ku puoli kiloa sokeria mitä tungette ite tehtyihin pohjiinne. - kKUS
nii mutta se maku..ja tieto siita etta tehtiin itse..ikk jauhoja ikk sokeria ja kolme munaa margariinia vahan..tolla saa ihan kivan kakun kahdelle,,valiin voi tehda suklaa kiiseli tai vanilija kiisseli taytteen ja kermaa..
- Mona-Miriaana
Jos haluat yksinkertaisen jutun.
Leikkaa kääretortusta( sitruuna torttu) paloja- ja laita kermaa, sekä mansikka (suklaa, karkki yms..)päälle, niin siinähän se.
Mutta, muuten omatekemä kakku on paras ja maistuvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888