on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." 1.Joh.1:9.
Jumalan Sanan mukaan on itsestään selvää, että kukaan ei pelastu, jos ei tunnusta syntejään ja hylkää niitä. "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." Snl.28:13.
Itsestäänselvyys on jokaiselle uskovalle myös se Raamatun totuus, että meissä, siis meidän omassa lihassamme, asuu syntiä, 1.Joh.1:8. Sanan kehotus valkeudessa vaeltamiseen ja puhdistumiseen on aiheellinen ja taatusti voimassa ajallisen elämän loppuun saakka.
Pyhitys ja puhtaaksi tuleminen kaikessa tähtää Hänen kaltaisekseen tulemiseen, yhä suurempaan osallisuuteen Jumalallisesta luonnosta, 2.Piet.1:4. Voiko joku väittää jo saavuttaneensa tuon päämäärän?
Niin, miten kukaan voi tulla puhdistetuksi, ellei tunnusta syntiään? Yksiselitteinen ja ainoa Jumalan sanan mukainen vastaus kuuluu:
- ei mitenkään.
"Jos me tunnustamme syntimme,
82
229
Vastaukset
Synnin tunnustamiseen ja sitä kautta puhdistumiseen on monenlaista opetusta kristikunnassa. Mainittakoon tässä kaksi yleisintä opinmuotoa, joista kumpikaan EI perustu Raamattuun:
Erityisesti katolisen kirkon piirissä synneistä päästään "eroon" sakramentillisen mysteeritoimituksen kautta, menemällä ripille.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rippi
Synninpäästö rippitoimituksessa koskee kasteen jälkeen tehtyjä syntejä. Onhan kirkollinen kastetoimitus jo armeliaasti päästänyt vastasyntyneen pienokaisen siihenastisista synneistään (!).
Vapaiden suuntien opetus syntikysymyksessä yleisesti painottuu uskoontuloon, kääntymykseen. Siihen liittyy kaiken ratkaiseva syntien (oman syntisyyden) tunnustaminen. Senjälkeen lähinnä "katsotaan Kristukseen" ja pyritään uskottelemaan kaiken olevan kunnossa. Syntiasia on niin sanotusti paketissa, kuten luullaan.
'Katso Kristukseen, katso Golgatalle, hän teki kaiken puolestasi, nyt sinä voit elää vapaasti, olethan sinä synnistä vapautunut' jne.
Siinä uskonnollisen maailman sloganeita, joilla ihmisiä huiputetaan. Vihollisen tavoite on, ettei kukaan lähtisi Totuuden tielle Jeesusta seuraamaan uskon kuuliaisuudessa tullakseen puhtaaksi kaikesta synnistä, joka lihassa asuu.- Meid. Herr. on voit.
Jumalan kiitos, toit itse itsesi julki.
- emmie löyvä
Ei rippi ole Raamatussa kerrotun syntien tunnustamisen tapa.
Kerroppa yksikin esimerkki jossa RAAMATUSSA olisi kerrottu ripin tapaisesti tunnustetun synteja saati sitten apostolien kehoittaneen tai opettaneen sellaista? Meid. Herr. on voit. kirjoitti:
Jumalan kiitos, toit itse itsesi julki.
Taisit ymmärtää väärin viestini. Ehkä voit tarkentaa 'kiitosaiheesi'!
Ainoa Raamatun mukainen tie kaikesta synnistä puhtaaksi tulemiseen on se, minkä apostoli Johannes meille selvästi opettaa 1.Joh.1:7. Meidän on vaellettava valkeudessa, niinkuin Hän on valkeudessa. Ainoastaan silloin Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa meidät kaikesta valoon tulevasta synnistä.
Johannes EI tarkoita tässä tahallisia tekosyntejä. Hän tarkoittaa sitä pahaa, joka tulee valoon sen kautta, että vaellamme valkeudessa. Sanan valo paljastaa meissä asuvaa pahaa, joka ON pantava pois. Jumalan Pojan veri EI puhdista meitä, ellemme TUNNUSTA syntiä.
Tämän asian suhteen vallitsee uskovien keskuudessa valtavaa pimeyttä. Harvassa ovat ne papit, saarnaajat ym. opettajat, joilta löytyy ymmärrystä ja uskoa apostoli Johanneksen sanoihin.
En odota mitään yksimielisyyttä syntyvän tämän asian suhteen.
Mutta rakentavaa keskustelua olisi hyvä käydä Totuuden tiestä.
PS.
Nm. greeenin kaltaiset tappelijat toivottavasti pysyvät nyt loitolla.- Uskoon tullut
ymmärtää, että parannusta on tehtävä päivittäin. Uskova voi langeta sanoissa, kuin teoissakin. Ajatussynnit ei saa tehdä "pesää" mieleen eli syntisistä ajatuksistakin on tehtävä parannus.
- Niko.
Ollaanko yhtä mieltä siitä, että se on Jumala joka syntisen sydämeen sai Totuuden valon syttymään ja se on Jumala joka heissä saa aikaan tahtomista ja tekemistä?
Ja nyt kun Jumala on tämän ihmeen, uskon ihmeen syntisen sydämessä saanut aikaan, näkyy Hänen vaikuttama tahtominen ja tekeminen väistämättä tällaisen ihmisen käden töissä!
Hedelmistään puu tunnetaan.- _greeeeen
Juuri noin.
('riitelijä-greeeeen' ei pysy poissa. ;) - _greeeeen
On käsittämätöntä, millaisen syytevyöryn Semper syytää tässä(kin) ketjussa kalamos'n niskaan ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937
Tuollainen ruma, mihinkään perustumaton syyttely kertoo sen, että sitä tekevän henkilön sisällä todellakin on paljon pahaa. Jokaisen ihmisen tila ei kuitenkaan suinkaan ole tuollainen, vaan ->
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
(Luuk. 6:43-45) - TaasRiitapukariAsial
_greeeeen kirjoitti:
On käsittämätöntä, millaisen syytevyöryn Semper syytää tässä(kin) ketjussa kalamos'n niskaan ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937
Tuollainen ruma, mihinkään perustumaton syyttely kertoo sen, että sitä tekevän henkilön sisällä todellakin on paljon pahaa. Jokaisen ihmisen tila ei kuitenkaan suinkaan ole tuollainen, vaan ->
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
(Luuk. 6:43-45)Etkö greeen mitenkään voi olla kopsaamatta keskusteluja, jotka eivät sinulle kuulu???
Jollei sinulla ole tämän ketjun aloitukseen muuta sanottavaa, niin pysyisit poissa!!! - ml213.
Asia on juuri noin mitä Niko pohdit. KOKO ihmisen pelastuminen ja parannuksen tekemisen taustalla on JUMALA suuruudessaan. Tuohon juuri liittyy se todellisuus, miten JUMALA aivoitti juuri tämän tehtävän Pojalleen eli pelastaa turmeltunut/langennut ihminen.
Niin, vain uudestisyntynyt ihmisemme tekee JUMALAN tahdon, koska on JUMALASTA syntynyt ja juuri tähän ihmisemme JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. - viikunoita
TaasRiitapukariAsial kirjoitti:
Etkö greeen mitenkään voi olla kopsaamatta keskusteluja, jotka eivät sinulle kuulu???
Jollei sinulla ole tämän ketjun aloitukseen muuta sanottavaa, niin pysyisit poissa!!!Greenin kommenttihan liittyy täysin aiheeseen. Sanan mukaan osa meistä on pahoja sydämeltään, osa taas hyviä. Hedelmät sen paljastaa kumpaan joukkoon kukakin kuuluu. Semperin puoli on selvillä. Mies on hyvään kykenemätön. Ei ole hyvää puuta joka tekee huonon hedelmän.
Yhtä mieltä ollaan Niko siitä, että >>se on Jumala joka syntisen sydämeen sai Totuuden valon syttymään ja se on Jumala joka heissä saa aikaan tahtomista ja tekemistä?
- _greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Yhtä mieltä ollaan Niko siitä, että >>se on Jumala joka syntisen sydämeen sai Totuuden valon syttymään ja se on Jumala joka heissä saa aikaan tahtomista ja tekemistä?
Semper, sinä olet vain yksi tavallinen ihminen muiden joukossa. Jätä siis Jeesuksen asema ihan yksin Hänelle. Hän TIESI KAIKEN. Hän TIESI olevansa oikeassa ja lukevansa VARMASTI oikean tuomion. Sinä et siihen kykene!
- _greeeeen
viikunoita kirjoitti:
Greenin kommenttihan liittyy täysin aiheeseen. Sanan mukaan osa meistä on pahoja sydämeltään, osa taas hyviä. Hedelmät sen paljastaa kumpaan joukkoon kukakin kuuluu. Semperin puoli on selvillä. Mies on hyvään kykenemätön. Ei ole hyvää puuta joka tekee huonon hedelmän.
Juuri noin.
- Ei tervettä enää
_greeeeen kirjoitti:
Semper, sinä olet vain yksi tavallinen ihminen muiden joukossa. Jätä siis Jeesuksen asema ihan yksin Hänelle. Hän TIESI KAIKEN. Hän TIESI olevansa oikeassa ja lukevansa VARMASTI oikean tuomion. Sinä et siihen kykene!
Liian pitkälle alkaa mennä jo greeen tuo sinun pakkomielteesi Semperin suhteen!
- leeviläinen
_greeeeen kirjoitti:
On käsittämätöntä, millaisen syytevyöryn Semper syytää tässä(kin) ketjussa kalamos'n niskaan ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937
Tuollainen ruma, mihinkään perustumaton syyttely kertoo sen, että sitä tekevän henkilön sisällä todellakin on paljon pahaa. Jokaisen ihmisen tila ei kuitenkaan suinkaan ole tuollainen, vaan ->
43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
(Luuk. 6:43-45)Etkö Sinä greeeen tosiaankaan voi pysyä aloituksen aiheessa, vaan nostat keskusteluista kaikkea muuta esille ja syytät siitä aloittajaa.
Vaikka Semper.Fidelis aloituksessaan puhuu Raamatun Kirjoitusten sanomasta uskoville, niin sinä greeeen vastaavasti muistelet vanhoja mielipiteitä asioista, jotka eivät millään tavalla käsittele aloituksen tekstejä.
Tee siis todellinen parannus asiassa ja koeta päästä eroon katkeruudestasi, että palstan taso vakautuisi ja asiat pysyisivät meitä kaikkia miellyttävällä asialinjalla jatkossa.
Niinkuin tuossa Raamatun Kirjoituksia siteersit: "Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".
Niin että puhutko Sinä, _greeeen, nyt siis sydämesi kyllyydestä kaikenaikaa pahaa, kun et hyvää osaa puhua.
- Hound Dog
Uuras Saarnivaara on kirjoittanut Martti Lutherin teoksia mukailevan opuksen "Syntisen tie vanhurskauteen ja pyhyyteen vol.2".
Vanha kirja, jota ei varmasti enää "kristillisistä"kirjakaupoista hevin löydä Joyce Meyereiden ja "ihmeiden aikakausien" seasta, mutta täyttä asiaa. Alkulehdiltä löytyy hienosti pohdintaa esittämästäsi avauksesta. Jos siis sait kipinän, etkä opasta ole vielä tutkinut, niin voin suositella.
Asemamme = vanhuskas
Tilamme = syntinen
Right on, aina uskollinen.
Yst. terv. kalvinistinen ;) ystäväsi,Kiitos suosituksesta, pidän sen mielessä!
Ystävyydellä, kovaa kalvinismia karttaen ;)
SF
- mikäavuksi
Eikö tuosta greenistä pääse millään tavalla eroon tällä helluntain osiolla !?
viisas ihminen kyllä ymmärtää pienemmätkin vinkit, mutta tämä kiuaskivi ei näköjään keittämällä kypsy edes mehumaijassa.
menisit puhumaan jollekkin jotain. - HL 303
HL 303
1. Tahdotko vapaaksi synneistäsi?
Oi veressä vain, voima on ain!
Tullos, niin rauhan saat sieluhusi,
kun puhdistus veressä on!
:,: Löytyy voima, voima ihmeinen,
veressä Jeesuksen.
Voittovoima, voima voitokas,
Vapahtajan haavoissa vain. :,:
2. Tahdotko voiton sä himoistasi?
Oi, veressä vain, voima on ain!
Golgatan veri luo puhtahaksi,
ja varjelus veressä on!
3. Tahdotko luntakin valkeemmaksi?
Oi, veressä vain, voima on aina.
Tahroista vapaus, tuskistasi,
on veressä täydellinen!- Rima korkealla
siltä ainakin alkaa tuntua joidenkin kirjoituksia lukiessa.
Itse en pysty samaan täydellisyyteen.. - Room. 3
Rima korkealla kirjoitti:
siltä ainakin alkaa tuntua joidenkin kirjoituksia lukiessa.
Itse en pysty samaan täydellisyyteen..Ei kukaan ihminen itse pysty, mutta Jeesuksen veressä on voima!
Roomalaiskirje
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla >> Jakeen lisätiedot
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
- pulpet
Hyvä synnin tunnistusteksti sinulta, ja kirjoitatkin ihan selvästi, sillälailla.
Hyvä !!! - saaollatosiuskova
Olen ollut helluntain piirissä kaiken uskoontulon jälkeisen aikani, ja kyllä minä olen joutunut selvittämään jokaisen asian minkä Herra nosti päivänvaloon entisestä elämästäni koskien vääriä toimintoja ihmisten välillä.
Uskoontulo oli pelkkä nalli siinä kranaatissa joka räjäytti koko elämäni sirpaleiksi rakentuakseen uudelleen Jumalan Hengen työnä Hänen armonsa kasvatuksessa.
ELi en ole samaa mieltä aloituksessa mainitun "löysän" tuntuisesta kristukseenkatsomispaketista helluntaissa.
muista en tiedä, mutta itselleni uudestisyntymä oli todella nimensä mukaista arkielämää.
Se, mikä oli vanhaa, se oli laitettava pois myös käytännön elämässä.
Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt !
Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta.Kirjoitit: >>Uskoontulo oli pelkkä nalli siinä kranaatissa joka räjäytti koko elämäni sirpaleiksi rakentuakseen uudelleen Jumalan Hengen työnä Hänen armonsa kasvatuksessa.
- uudeksi
Sinusta siis tuli uusi luomus laitettuasi vanhan ihmisesi pois. Ei sitä ennen.
- Eenokki 12
Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt !
Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta.
Toinen Lutherilainen sanoo että ei paholaiselta paukut loppunut sinun tähtesi vaan paholainen hiljeni kun näki sinun luulouskosi.
Jokos on varmasti kaikki synti loppunut sinulta, ettei paholainen syytä? - Eenokki 12
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitit: >>Uskoontulo oli pelkkä nalli siinä kranaatissa joka räjäytti koko elämäni sirpaleiksi rakentuakseen uudelleen Jumalan Hengen työnä Hänen armonsa kasvatuksessa.
SF-teologiaa;Miten olisimme voineet yhdellä humauksella, yhdellä "kranaatin räjäytyksellä" (jota ilmaisua itse käytit) tulla läpikotaisin puhtaaksi kaikesta siitä pahan aineksesta, mikä asuu lihassamme!
Kuolemassamme se tapahtuu sillä synti ei astu mukanamme taivaaseen, että se siitä humauksesta.
SF:n "humautuspyhitys" näkyy nousevan järjen piiristä samoin kuin lihan kiikuttaminen ristille.
Käsitys lutherilaisesta vauvan kasteesta ja mitä siinä tapahtuu on semperille mahdotonta ymmärtää.
Oppi ei ole jokamiehen. - saaollapuhtaanakin
Eenokki 12 kirjoitti:
Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt !
Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta.
Toinen Lutherilainen sanoo että ei paholaiselta paukut loppunut sinun tähtesi vaan paholainen hiljeni kun näki sinun luulouskosi.
Jokos on varmasti kaikki synti loppunut sinulta, ettei paholainen syytä?Kyllä toki syyttäjä syyttää, sehän on sen virka !
Mutta paukut loppuivat, eli aiheet joita se voipi nimetä.
Räkäpäillä ampuu nytkin Eenokin kautta, mutta eipä ole vaikutusta kun sanon sille, meneppäs valtaistuimelta kysymään mikä synneistäni jää pesemättä kun asun taivaan pesuhuoneessa 24/7 !?
Sinne mennään Jeesus-ovesta uudestisyntymän kautta ihan kuin Jeesus sen kertoo Sanassaan. - sekavaasekaa
Eenokki 12 kirjoitti:
SF-teologiaa;Miten olisimme voineet yhdellä humauksella, yhdellä "kranaatin räjäytyksellä" (jota ilmaisua itse käytit) tulla läpikotaisin puhtaaksi kaikesta siitä pahan aineksesta, mikä asuu lihassamme!
Kuolemassamme se tapahtuu sillä synti ei astu mukanamme taivaaseen, että se siitä humauksesta.
SF:n "humautuspyhitys" näkyy nousevan järjen piiristä samoin kuin lihan kiikuttaminen ristille.
Käsitys lutherilaisesta vauvan kasteesta ja mitä siinä tapahtuu on semperille mahdotonta ymmärtää.
Oppi ei ole jokamiehen.No siinä ei taphdu edes kunnon kastumista mistään muusta puhumattakaan.
Ja sen kyllä huomaa Eenokinkin puheista. - omituisiakysymy
uudeksi kirjoitti:
Sinusta siis tuli uusi luomus laitettuasi vanhan ihmisesi pois. Ei sitä ennen.
Miksi teettelet yksinkertaista ?!
Kuka voi laittaa pois mitään ellei sitä ennen ole tapahtunut uusi syntymä kerro se ! - Eenokki 12
saaollapuhtaanakin kirjoitti:
Kyllä toki syyttäjä syyttää, sehän on sen virka !
Mutta paukut loppuivat, eli aiheet joita se voipi nimetä.
Räkäpäillä ampuu nytkin Eenokin kautta, mutta eipä ole vaikutusta kun sanon sille, meneppäs valtaistuimelta kysymään mikä synneistäni jää pesemättä kun asun taivaan pesuhuoneessa 24/7 !?
Sinne mennään Jeesus-ovesta uudestisyntymän kautta ihan kuin Jeesus sen kertoo Sanassaan.Kyllä sinulla "idiootilla" syntiä piisaa, mutta on turha puhua tyhmälle mitään.
Olet syntinen ja uudestikastettu luulouskoinen ?
saattaaolla.... - Minne olet matkalla
Eenokki 12 kirjoitti:
Kyllä sinulla "idiootilla" syntiä piisaa, mutta on turha puhua tyhmälle mitään.
Olet syntinen ja uudestikastettu luulouskoinen ?
saattaaolla....Eenokki, mieti sitä tätä lukiessasi!
"Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on
ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu
veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä
tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo:
'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." Matt.5:21-22
- body2
Sairasta uskoa,tosi sairasta.
Lukekaa edes Jeesuksen Tuhlaajapoika vertaus, siellä poika oli perheen poika,eikä siinä siinä mitään tunnustuksia tarvittu.
Ne tunnustusten vaatimukset kuuluvat ihmisluonteen.
Siinä on kyse ihmisen alistamisesta sekä orjuuttamisesta, mutta sitä ei tule hyväksyä.
Jos ihminen haluaa sekä tarvitsee asioitaan jollekin purkaa, siihen purkamiseen sopii parhaiten vaikka metsän koivu. Siinä on kuuntelija joka ei kuulemiaan laula. - eenokki3
Ketkä ovat minun veljiäni ja sisariani?????
Ja taas täytyy puhua samasta asiasta. Rovasti O. Peltola kirjoittaa pyhityksestä esimerkiksi tähän tapaan:
Pyhitystä voidaan tarkastella kolmesta eri näkökulmasta. Jeesuksen uskova on jo Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan pyhitetty ja tehty täydelliseksi (Hepr 10:10,14; 1 Kor 1:2; 6:11). Tämä on uskovassa jo nyt toteutunut pyhitys (1 Kor 1:30). Se on uskovalle Kristuksen ansion tähden luettua pyhitystä. Se on ilmaiseksi saatua lahjapyhyyttä, joka otetaan yksin uskolla vastaan. Siinä pyhityksen sisältönä on Jeesus Kristus sekä syntiuhrina meidän puolestamme että meissä asuvana Herrana. Ilman tätä pyhitystä ei ole olemassa mitään pyhää ja ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa (Hepr 12:14).
Samaan aikaan uskovaa edelleen pyhitetään ja hän pyhittyy (Ilm 22:11; Joh 17:17; 1 Tess 5:23; 2 Kor 7:1). Nyt on kyseessä uskon taistelussa toteutuva jatkuva, päivittäinen pyhitys. Tällöin pyhitys tarkoittaa uskoon tulon jälkeistä kilvoitusta uskon säilyttämiseksi elämän loppuun asti (2 Tim 4:6-8).
Ensin meidän on oltava osallisia Kristuksen ainutkertaisen uhrin antamasta pyhityksestä (Hepr 10:10) ja tehty täydelliseksi Jumalan silmissä (10:14). Vasta sen jälkeen alkaa jatkuva läpi koko elämän kestävä pyhitys (1 Tess 4:3-8; Room 12:1). Varhaiskristillisessä ehtoollisrukouksessa sanottiin: "Tulkoon armo ja tämä maailman hukkukoon. Hoosianna Daavidin Jumalalle. Kuka on pyhä, hän tulkoon, kuka ei, hän tehköön parannuksen".
Raamatussa on vielä kolmaskin opetus pyhityksestä. Siinä pyhitys tarkoittaa lopullista ja täydellistä Kristuksen kaltaisuutta. Nyt ihminen ei ole enää vain toivossa, vaan myös todellisuudessa vanhurskas. Se toteutuu uskovassa silloin kun Kristus tulee takaisin (1 Joh 3:2). Vasta silloin olemme muuttuneet "saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen" (2 Kor 3:18; Apt 20:32; 26:18). Tällöin on kyseessä kirkkaudessa täydellisesti toteutunut pyhitys.
Lähde: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1h.html- sekundasekaa
Raamattu kertoo tuon kaiken ilman Peltolaakin, eikö vain !
Lisäksi se ei kerro vauvakasteista vaikka Peltola kertookin, eikö vain !
Eli miksi lainaat helluntain palstalle näitä sekulääritarinoita ? sekundasekaa kirjoitti:
Raamattu kertoo tuon kaiken ilman Peltolaakin, eikö vain !
Lisäksi se ei kerro vauvakasteista vaikka Peltola kertookin, eikö vain !
Eli miksi lainaat helluntain palstalle näitä sekulääritarinoita ?Elä nyt kovin aamusta Agi meuhkaa, voip käyrä syrämmelles!
- Niko.
Tämä mitä Peltola kirjoituksessaan kuvaa, ovat juurikin;
Vanhurskautus, pyhitys ja kirkastus.
Vanhurskautus luetaan hetkessä, uskoon tullessa. Sillä hetkellä synnin palkka poistui. Menneet ja tehdyt synnit on tässä hetkessä täydellisesti maksettu Karitsan verellä.
Pyhitys tapahtuu ja jatkuu tästä hetkestä aina maallisen majamme vaelluksen loppuun asti, siinä kasvaen, Jumalan omana kulkien ja sen päämääränä on synnin tarpeellisuuden poistuminen ihmisen elämästä.
Kirkastus tapahtuu Herran tulemisen päivänä, jolloin jokainen joka uskoo kirkastetaan samankaltaiseen kirkastettuun ruumiiseen kuin Herra itse on.
Silloin synnin mahdollisuuskin on kokonansa ja täydellisesti poistunut. Ihminen on täydellisesti pelastunut ja pelastettu!
Pelastus on Tie, prosessi ja nämä kaikki tarvitaan tällä tiellä. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
psalmilaulu kirjoitti:
Elä nyt kovin aamusta Agi meuhkaa, voip käyrä syrämmelles!
Miksihän aglius ei voi käyttää omaa nikkiään vaan meuhkaa jatkuvasti joka ketjussa kymmenillä nimimerkeillä?!!!! Jotenkin odottaisi puhujamieheltä erilaista käytöstä.
Jos Peltola osaa tuon asian pukea oikeaksi, kuten Raamattukin, miksi sitä ei voisi tänne lainata? En minä semmoista kohtaa tänne laittanut, missä vauvakasteesta puhuttaisiin.
- pakettipelto
Raamattu on siitä mukavaa leipävärkkiä kun siitä ei tarvi seuloa jauhomatoja pois.
pakettipelto kirjoitti:
Raamattu on siitä mukavaa leipävärkkiä kun siitä ei tarvi seuloa jauhomatoja pois.
Minä en pidä ollenkaan pahana tutustua hengelliseen kirjallisuuteen. Eikä sieltä Raamatustakaan mitään aukea, ellei Pyhä Henki sitä meille aukaise. Joten nöyränä poikana ja tyttönä tässä saapi jokainen kohdallaan mennä.
- ihmeasioitako
Siinäpä se, kun susikin jättää usein turkkinsa eteisen naulaan ennekuin tupaan tulee !
Eikös olekkin ihme juttu. - valistusvirsi
psalmilaulu kirjoitti:
Minä en pidä ollenkaan pahana tutustua hengelliseen kirjallisuuteen. Eikä sieltä Raamatustakaan mitään aukea, ellei Pyhä Henki sitä meille aukaise. Joten nöyränä poikana ja tyttönä tässä saapi jokainen kohdallaan mennä.
Vaihdoit kauniin logokuvasi juuri vielä kauniimpaan.
- OIkein määritelty
Kiitos Psalmilaululle Peltolan siteerauksesta. Olavi Peltolan näkemys on samanlainen, joka vallitsee ns. viidesläisyydessä - Suomen Raamattuopistossa ja Kansanlähetyksessä opetetaan pyhityksestä juuri noin.
Myös Semper Fidelis tuo esille tärkeän kohdan: "Poislaitettavaa ja tunnustettavaa syntiä tulee esiin JOKA PÄIVÄ, jos olemme kuuliaisia Jumalan tahdolle ja vaellamme valkeudessa!"
Emme siis ole näkyvästi kokonaan pyhiä ja synnittömiä, vaan AINOASTAAN USKOSSA. Jeesuksessa Kristuksessa ollessamme Jumala näkee ja pitää meitä täysin pyhinä ja taivaskelpoisina. Tunnustaessamme syntimme me uskossa elämme pyhinä Jumalan lapsina päivästä päivään.
Monien uskovien on vaikea tunnustaa sitä tosiasiaa, että pyhityksemme tässä ajassa on niin kovin vajaavaista. Jos se olisi täydellistä, niin tässäkään ketjussa ei olisi niin paljon vihaisia, toisia perkeleellisesti syyttäviä kommenttejä: "idiootti" ja "luulouskoinen". Olemme paitsi syntisiä, niin monella tavalla myös rikkinäisiä - jotkut meistä kärsivät myös mielen sairauksista. Lohdutuksemme on siinä, että vaikka näkyvästi olemme monella tavalla syntisiä, niin uskossa Jeesukseen olemme kokonaan pyhiä. Lopullisesti täysin pyhiksi näkyvällä tavalla tulemme vasta päästyämme Taivaan Kotiin, jolloin tulemme Kristuksen kaltaisiksi. Siellä ei ole enää "veljiemme syyttäjää", eikä vihaisten vietien lähettelijöitä.
Kilvoittelussa meidän ei tule yrittää olla pyhiä ja hyviä, vaan kilvoittelussa halumme on elää lähellä Jeesusta ojentautuen elämässämme Hänen Sanansa mukaan. Yritys olla rakkaudellinen ja hyvä vie meidät penseyteen, jossa ketään ei varoiteta väärästä tiestä, veljeä tai siskoa ei nuhdella ja kristillisissä yhteisöissä tehtävät suurekin vääryydet ja pahuudet katsotaan läpi sormien. Pyhyytemme tässä ajassa on Jeesuksessa ja Hänen lähellään on mahdotonta elää tietoisessa synnissä ja vääryydessä päivästä päivään tekemättä siitä parannusta. Suurinta rakkautta on toimia niin, ettei kukaan jäisi pimeyteen, vaan voisi tehdä parannuksen ja kulkea kaitaa tietä kotiin asti. Jeesus ja Paavali eivät suhtautuneet syntiin "onhan meillä armoa"-tavalla, vaan varoittivat vakavasti väärästä tiestä - Paavali jopa nimitti syntiä suosivia ja siinä eläviä korinttolaisia "valheveljiksi". Ei jokainen, joka sanoo uskovansa Jeesukseen pelastu, vaan ainoastaan Jeesuksen lahjapyhitykseen turvautuva, ristin sanomasta elävä armahdettu.
Kiitos vielä kerran psalmilaululle!- Oikein määritelty
Sekundasekaa: "Raamattu kertoo tuon kaiken ilman Peltolaakin, eikö vain!"
Niin kertoo, mutta miksi niin harvat kristityt sen oikein ymmärtävät. Jumala on antanut opettamisen armolhjoja, joten saamma KAIKKI olla iloitisia oikeasta pyhitysopista. Tässä ketjussakin pyhitys-teema tuottaa syytöksiä ja riidanhaluisia kommentteja. Jos Peltolan näkemys on raamatullinen, niin sitten myös helluntailaisuudessa on opetettava niin. Onko helluntailaisuudessa vallalla oikea pyhitysoppi?
Saaollatosiuskova: "Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt ! Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta."
Kiitos Jumalalle siitä, että Jeesuksen veren turvissa olemme synnit anteeksi saaneina turvassa. Luterilaisen henkilön sinulle sanomasi tuntuu taidottomalta lausahdukselta - meidän ei tule vähätellä syntejämme, eikä niitä tule yleistää. Synnit ovat henkilökohtaiaisia ja ne on vietävä ristin juurelle henkilökohtaisesti. Toteat, että "ei ole minulla tämän jälkeen ja sielunviholliselta loppuivat paukut". Olet turvassa Jeesuksen ristin juurella, mutta: sielunvihollinen on Sanan mukaan "veljiemme syyttäjä", eikä viholliseltamma lopu paukut kesken. Juuri siksi meidän on hyvä mennä aina uudelleen ja uudelleen ristin juurelle, armahtavan Jeesuksen lähelle. "Ei ole minulla tämän jälkeen" - menneet synnit ovat anteeksiantamuksessa poissa, eikä sinun tarvitse eikä Jumala halua, että niitä muistelet, mutta syntisyytemme ei poistu. Olet varmaan jo huomannut, että usein lankeamma samoilla alueilla uudelleen, emmekä näin muodoin vapaudu synneistämme kokonaan tässä ajassa.
Jeesus antaa anteeksi kaikki ne synnit, jotka me tunnustamme, ne synnit, joita me emme osaa tai muista tunnustaa, ne synnit, jotka me tässä ajasssa voitamme ja kaikki ne synnit, joita me emme tässä ajassa voita. Pyhityksemme on Jeesuksessa Kristuksessa ja USKOSSA Häneen. - asiaa ' asiasta
Oikein määritelty kirjoitti:
Sekundasekaa: "Raamattu kertoo tuon kaiken ilman Peltolaakin, eikö vain!"
Niin kertoo, mutta miksi niin harvat kristityt sen oikein ymmärtävät. Jumala on antanut opettamisen armolhjoja, joten saamma KAIKKI olla iloitisia oikeasta pyhitysopista. Tässä ketjussakin pyhitys-teema tuottaa syytöksiä ja riidanhaluisia kommentteja. Jos Peltolan näkemys on raamatullinen, niin sitten myös helluntailaisuudessa on opetettava niin. Onko helluntailaisuudessa vallalla oikea pyhitysoppi?
Saaollatosiuskova: "Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt ! Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta."
Kiitos Jumalalle siitä, että Jeesuksen veren turvissa olemme synnit anteeksi saaneina turvassa. Luterilaisen henkilön sinulle sanomasi tuntuu taidottomalta lausahdukselta - meidän ei tule vähätellä syntejämme, eikä niitä tule yleistää. Synnit ovat henkilökohtaiaisia ja ne on vietävä ristin juurelle henkilökohtaisesti. Toteat, että "ei ole minulla tämän jälkeen ja sielunviholliselta loppuivat paukut". Olet turvassa Jeesuksen ristin juurella, mutta: sielunvihollinen on Sanan mukaan "veljiemme syyttäjä", eikä viholliseltamma lopu paukut kesken. Juuri siksi meidän on hyvä mennä aina uudelleen ja uudelleen ristin juurelle, armahtavan Jeesuksen lähelle. "Ei ole minulla tämän jälkeen" - menneet synnit ovat anteeksiantamuksessa poissa, eikä sinun tarvitse eikä Jumala halua, että niitä muistelet, mutta syntisyytemme ei poistu. Olet varmaan jo huomannut, että usein lankeamma samoilla alueilla uudelleen, emmekä näin muodoin vapaudu synneistämme kokonaan tässä ajassa.
Jeesus antaa anteeksi kaikki ne synnit, jotka me tunnustamme, ne synnit, joita me emme osaa tai muista tunnustaa, ne synnit, jotka me tässä ajasssa voitamme ja kaikki ne synnit, joita me emme tässä ajassa voita. Pyhityksemme on Jeesuksessa Kristuksessa ja USKOSSA Häneen.Näitä tällaisia tekstejä toivoisi lisää tänne höyrypäiden osastolle. En jaksanut lukea osaa, mutta henki sen sanoo milloin ihminen puhuu oikeaa, puhdasta asiaa.
Oikein määritelty kirjoitti:
Sekundasekaa: "Raamattu kertoo tuon kaiken ilman Peltolaakin, eikö vain!"
Niin kertoo, mutta miksi niin harvat kristityt sen oikein ymmärtävät. Jumala on antanut opettamisen armolhjoja, joten saamma KAIKKI olla iloitisia oikeasta pyhitysopista. Tässä ketjussakin pyhitys-teema tuottaa syytöksiä ja riidanhaluisia kommentteja. Jos Peltolan näkemys on raamatullinen, niin sitten myös helluntailaisuudessa on opetettava niin. Onko helluntailaisuudessa vallalla oikea pyhitysoppi?
Saaollatosiuskova: "Kun menin ja tunnustin pikku rikkeitäni, minulle eräskin luterilainen nauroi ja sanoi,että "kaikilahan näitä on tällaisia.." sanoin, ei ole minulla tämän jälkeen kun olen ne tunnustanut ja hylännyt ! Ja yks kerrallaan loppuivat sielunviholliselta paukut kun ei enäö ollutkaan mistä syyttää muistuttaen siitä ja siitä asiasta."
Kiitos Jumalalle siitä, että Jeesuksen veren turvissa olemme synnit anteeksi saaneina turvassa. Luterilaisen henkilön sinulle sanomasi tuntuu taidottomalta lausahdukselta - meidän ei tule vähätellä syntejämme, eikä niitä tule yleistää. Synnit ovat henkilökohtaiaisia ja ne on vietävä ristin juurelle henkilökohtaisesti. Toteat, että "ei ole minulla tämän jälkeen ja sielunviholliselta loppuivat paukut". Olet turvassa Jeesuksen ristin juurella, mutta: sielunvihollinen on Sanan mukaan "veljiemme syyttäjä", eikä viholliseltamma lopu paukut kesken. Juuri siksi meidän on hyvä mennä aina uudelleen ja uudelleen ristin juurelle, armahtavan Jeesuksen lähelle. "Ei ole minulla tämän jälkeen" - menneet synnit ovat anteeksiantamuksessa poissa, eikä sinun tarvitse eikä Jumala halua, että niitä muistelet, mutta syntisyytemme ei poistu. Olet varmaan jo huomannut, että usein lankeamma samoilla alueilla uudelleen, emmekä näin muodoin vapaudu synneistämme kokonaan tässä ajassa.
Jeesus antaa anteeksi kaikki ne synnit, jotka me tunnustamme, ne synnit, joita me emme osaa tai muista tunnustaa, ne synnit, jotka me tässä ajasssa voitamme ja kaikki ne synnit, joita me emme tässä ajassa voita. Pyhityksemme on Jeesuksessa Kristuksessa ja USKOSSA Häneen.Kirjoitat näin: >>Olet varmaan jo huomannut, että usein lankeamma samoilla alueilla uudelleen, emmekä näin muodoin vapaudu synneistämme kokonaan tässä ajassa.
- Eenokki 12
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitat näin: >>Olet varmaan jo huomannut, että usein lankeamma samoilla alueilla uudelleen, emmekä näin muodoin vapaudu synneistämme kokonaan tässä ajassa.
Semper:
Jumalan sanan mukaan kaikki tietoinen synti on voitettavissa, kunhan olemme valmiit pitämään itsemme synnille ja lihan tahdolle kuolleina, ristiinnaulittuina.
Eenokki 12. Mikään synti pieni tai suuri ei tule ihmisen valmiudella, kuuliaisuudella tai vastaan-asettumisella voitetuksi.
Vain Jumalan armo voittaa synnit.
Riittää kun katsoo ristille jossa Jeesus verta vuotavana voitti synnin ja kaiken vihollisuuden.
Ristiltä on haettava voima jokapäiväiseen kilvoitteluun ja omakohtaisen ristin kantamiseen. Eenokki 12 kirjoitti:
Semper:
Jumalan sanan mukaan kaikki tietoinen synti on voitettavissa, kunhan olemme valmiit pitämään itsemme synnille ja lihan tahdolle kuolleina, ristiinnaulittuina.
Eenokki 12. Mikään synti pieni tai suuri ei tule ihmisen valmiudella, kuuliaisuudella tai vastaan-asettumisella voitetuksi.
Vain Jumalan armo voittaa synnit.
Riittää kun katsoo ristille jossa Jeesus verta vuotavana voitti synnin ja kaiken vihollisuuden.
Ristiltä on haettava voima jokapäiväiseen kilvoitteluun ja omakohtaisen ristin kantamiseen.No, emmehän kovin kaukana tällä kertaa olleetkaan samasta näkemyksestä. Huomasitko tämän lauseen siinä viestissä, jota kommentoit:
"Kaikki tietoinen synti voitetaan uskonkuuliaisuuden ja Jumalan armon kasvatuksen avulla." Em. lause on edellisessä viestissäni.
Ja tottakai lähtökohta on, että ilman meidän Herramme Jeesuksen uhrikuolemaa ja Hänen voittoaan synnin vallasta meillä ei olisi mitään toivoa voitosta, ei mitään.
Siinä minä EN ole samaa mieltä kanssasi, että pelkkä "katse ristille" riittäisi synnin voittamiseen - jos sitä tarkoitit. Kyllä siinä Eenokki tarvitaan uskonkuuliaisuutta ja vieläpä hyvin paljon. Raamattu ei turhaan puhu "synnin vastustamisesta verille asti". Tunnet paikan hebrealaiskirjeestä.- Eenokki 12
Semper.Fidelis kirjoitti:
No, emmehän kovin kaukana tällä kertaa olleetkaan samasta näkemyksestä. Huomasitko tämän lauseen siinä viestissä, jota kommentoit:
"Kaikki tietoinen synti voitetaan uskonkuuliaisuuden ja Jumalan armon kasvatuksen avulla." Em. lause on edellisessä viestissäni.
Ja tottakai lähtökohta on, että ilman meidän Herramme Jeesuksen uhrikuolemaa ja Hänen voittoaan synnin vallasta meillä ei olisi mitään toivoa voitosta, ei mitään.
Siinä minä EN ole samaa mieltä kanssasi, että pelkkä "katse ristille" riittäisi synnin voittamiseen - jos sitä tarkoitit. Kyllä siinä Eenokki tarvitaan uskonkuuliaisuutta ja vieläpä hyvin paljon. Raamattu ei turhaan puhu "synnin vastustamisesta verille asti". Tunnet paikan hebrealaiskirjeestä.Siinä minä EN ole samaa mieltä kanssasi, että pelkkä "katse ristille" riittäisi synnin voittamiseen - jos sitä tarkoitit
En minä sitä tarkoittanut vaan uskovainen (kuten minä) katsoo ristille miettien kuinka Jeesus on kärsinyt syntieni tähden.
Minäkin olen usein närkästynyt kuullessani että menkää ristin juurelle?
Kyyhöttämään sinne eikä selitetä että Jeesuksen veren kautta saamme lohdutuksen ja voiman silloin kun synti ahdistaa ja tunnemme itsemme viheliäisiksi, liha raivoaa...
Herr Semper ei oikein tällä kertaa käsittänyt kommenttiani, joka"tällä kertaa" oli oikein kirjoitettu. - Eenokki 12
Semper.Fidelis kirjoitti:
No, emmehän kovin kaukana tällä kertaa olleetkaan samasta näkemyksestä. Huomasitko tämän lauseen siinä viestissä, jota kommentoit:
"Kaikki tietoinen synti voitetaan uskonkuuliaisuuden ja Jumalan armon kasvatuksen avulla." Em. lause on edellisessä viestissäni.
Ja tottakai lähtökohta on, että ilman meidän Herramme Jeesuksen uhrikuolemaa ja Hänen voittoaan synnin vallasta meillä ei olisi mitään toivoa voitosta, ei mitään.
Siinä minä EN ole samaa mieltä kanssasi, että pelkkä "katse ristille" riittäisi synnin voittamiseen - jos sitä tarkoitit. Kyllä siinä Eenokki tarvitaan uskonkuuliaisuutta ja vieläpä hyvin paljon. Raamattu ei turhaan puhu "synnin vastustamisesta verille asti". Tunnet paikan hebrealaiskirjeestä.Kuuliaisuutta ja muita Hengen hedelmiä tarvitaan koska Jumalalle ei kelpaa muu kuin uusi luomus Jeesuksessa Kristuksessa.
Hengen työ tuottaa siunausta meille eivät ne PH:työt ole merkityksettömiä uskovien elämässä.
Ne tuottavat lähimmäisillekin siunauksia ja myös kiitosta Jumalalle.
- nuppieikuki
Milloinkahan se oppi Raamatun ilmoittamasta kasteesta siihen liittyvine asioineen saavuttaa viidesläisyyden kansanlähetyksineen ?
Taitaa lipputangon nuppi kukkia sitä ootellessa.
olisko silloin kyse niistä valheveljistä jotka julistavat jotainmuuta kuin Apostolien mallia, kuka tietää sen asian ? - ~~tähkäpää~~
Mielestäni nämä Psalmilaulun esille tuomat lainaukset puhuvat hyvin juuri siitä, mitä Hound Dog toi tuolla jo aiemmin esille, eli ASEMAMMA KRISTUKSESSA JA TILAMME KRISTUKSEEN NÄHDEN.
>>>
Pyhitystä voidaan tarkastella kolmesta eri näkökulmasta. Jeesuksen uskova on jo Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan pyhitetty ja tehty täydelliseksi (Hepr 10:10,14; 1 Kor 1:2; 6:11). Tämä on uskovassa jo nyt toteutunut pyhitys (1 Kor 1:30). Se on uskovalle Kristuksen ansion tähden luettua pyhitystä. Se on ilmaiseksi saatua lahjapyhyyttä, joka otetaan yksin uskolla vastaan. Siinä pyhityksen sisältönä on Jeesus Kristus sekä syntiuhrina meidän puolestamme että meissä asuvana Herrana. Ilman tätä pyhitystä ei ole olemassa mitään pyhää ja ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa (Hepr 12:14).
>>>
Ensin meidän on oltava osallisia Kristuksen ainutkertaisen uhrin antamasta pyhityksestä (Hepr 10:10) ja tehty täydelliseksi Jumalan silmissä (10:14).
>
Samaan aikaan uskovaa edelleen pyhitetään ja hän pyhittyy (Ilm 22:11; Joh 17:17; 1 Tess 5:23; 2 Kor 7:1). Nyt on kyseessä uskon taistelussa toteutuva jatkuva, päivittäinen pyhitys. Tällöin pyhitys tarkoittaa uskoon tulon jälkeistä kilvoitusta uskon säilyttämiseksi elämän loppuun asti (2 Tim 4:6-8).
>>>
Vasta sen jälkeen alkaa jatkuva läpi koko elämän kestävä pyhitys (1 Tess 4:3-8; Room 12:1).- asemamma mamma
Sä kirjoitat asemamma ylhäällä ja asemamme allaalla, miten sä sen selität?
- saariisuaturkin
Minäpä lainaan nyt vähän enemmän sitä Peltolaa, katsotaan miltä se nyt näyttää !
"
Kasteen oleellinen osa on Jumalan sana
Kasteen oleellinen osa on Jumalan oma sana. Kaste on vettä, johon on liittynyt Jumalan lupauksen sana. Siksi on voitu sanoa, että vaikka kaste tapahtuu ihmiskäden kautta, niin itse Jumala siinä kuitenkin kastaa. Jumala toimii.
Kaste ei ole mikään taianomainen toimitus. Ei vedessä ole mitään ihmeellistä, vaan kaikki on siinä lupauksen sanassa, jonka Jeesus Jumalana näki hyväksi yhdistää veteen. "Ei sitä vaikutakaan vesi, vaan veteen liittyvä ja vedessä oleva Jumalan sana sekä Jumalan sanaan luottava usko. Ilman Jumalan sanaa vesi ei ole mikään kaste, vaan pelkkää vettä. Jumalan sanaan liittyessä se kuitenkin on kaste, armoa tulviva elämän vesi ja uudestisyntymisen peso Pyhässä" (Tunnustuskirjat).
Kristus itse on läsnä kastehetkessä ja antaa itsensä
Kristus itse on läsnä kastehetkessä ja itse kaste vedessä, sillä veteen on sidottu Kristuksen sana. Missä on hänen sanansa, siellä on hän itse läsnä.
Kasteessa tarjotaan ihmiselle Jumalan armo. Voimme myös sanoa, että kasteen sisältö on Jeesus. Siksi ei ole väärin sanoa, että kaste pelastaa jokaisen, joka uskoo Jumalan sanan ja lupauksen. Kaste ei vain julista meille, että Jumala on suunnattoman armollinen meitä kohtaan vaan kaste tarjoaa itse armon ja pelastuksen lahjana.
Jumala antaa Pyhän Hengen ja uudestisynnyttää ihmisen kasteen ja evankeliumin sanan kautta lahjoittaen uskon Vapahtajaan. Kun siis kristityltä kysytään onko hän uudestisyntynyt tai saanut Pyhän Hengen tai kastettu Pyhällä Hengellä (vrt. 1 Kor 12:13), hän voi vastata rohkeasti: olen, sillä minut on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja minä uskon Jeesukseen Kristukseen syntieni sovittajana ja anteeksiantajana.
Kaste synnyttää ja vahvistaa uskoa
Kaste synnyttää ja vahvistaa kastetussa uskoa. Ihminen voi hyljätä tai ottaa vastaan kasteessa hänelle tarjotun armon. "Niin paljon kuin sinä uskot, niin paljon sinulla on" (Luther). Usko ei tee kastetta kasteeksi, kuten usko ei tee Raamattua Jumalan sanaksi. Raamattu on Jumalan sanaa uskoin minä sen tai en. Mutta sana ei hyödytä minua ellen usko.
Kaste ei lepää uskon varassa, vaan usko lepää kasteen varassa. Usko ei lisää mitään kasteeseen eikä uskon puute ota siitä mitään pois. Mutta usko ottaa vastaan kasteen tarjoaman lahjan. Kaste Jumalan tekona pysyy voimassa, vaikka ihminen ei uskoisikaan. Tullakseen autuaaksi ihmisen tulee kääntyä kuolleesta tilastaan pelastuksen lahjan omistamiseen....""
Siis tämänkö miehen opetuksia pitäisi ottaa vastaan !
Ei kiitos, minulle riittää Raamatun ilmoittama tie, ei kiinnosta tällaisen sekulaarin opettajat ! - Oikein määritelty
Yksi opinkappale ei määrittele sitä, kuka on valheveli – heitä on kaikkialla, myös helluntailaisuudessa ja todennäköisesti näissä keskusteluketjuissakin. Valheveli on henkilö, joka sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta joka elää tietoisessa synnissä tekemättä siitä parannusta. Häneltä puuttuu Pyhän Hengen herättävä synnintunto ja sen mukana arka tunto Jumalan Sanan edessä. Hän ei halua ottaa päivittäin ristiä ja seurata Jeesusta. Usko on vain sanahelinää. Jeesuksen risti ja Jumalan totuudellinen Sana on hänelle vieras.
1 Kor.5:9-13 "Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että JOS JOKU, JOTA KUTSUTAAN VELJEKSI, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja (ELÄÄ TIETOISESSA SYNNISSÄ), te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.
1.Joh.2:3: ”Mutta joka pitää Hänen Sanansa, hänessä Jumalan rakkaus on totisesti tullut täydelliseksi. Siitä me tiedämme olevamme Hänessä”. Aidon kristillisyyden tuntomerkki on uskollisuus Raamatulle ja sitoutumista siihen elämässä. Gnostilaisuudessa tapahtui samaa kuin meidänkin aikamme kristillisyydessä. Gnostilaiset julistivat sanomaa Kristuksesta, mutta viljellessään samoja sanoja kuin aidot kristityt, he antoivat niille uudenlaista sisältöä. Kaikki kuulijat eivät sitä huomanneet tai eivät siitä välittäneet. Nykyaikana monet evankeliumin julistavat pitävät Raamattua suurelta osin omaan aikaansa sidottuna, monella tavalla tulkittavana kirjana ja julistavat Sanaa vain osittain, rakkauden opetuskirjana ilman Pyhän Jumalan kohtaamista laissa ja evankeliumissa.
Kristityt rakastavat toisiaan, mutta tämä Pyhän Hengen antama yhteys on vain sydämessään Jeesuksen omien ja Jumalan Sanaan luottavien kesken. 1.Joh. 2:4 "Joka sanoo: minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valehtelija ja totuus ei ole hänessä." Yhteistä uskoa Raamatun Jeesukseen tunnustavien kesken on luonnollisena olotilana yhteinen rakkaus. Luterilainen rakastaa helluntailaista ja helluntailainen luterilaista uskovaa.
Usko ei ole suussa vaan sydämessä. Adolf Hitler toi lukuisissa puheissaan esille kristillisen uskonsa. Tämän vuoksi hän sai laajalti myös kristittyjen kannatuksen. Saksassa uskovat rukoilivat esivallan puolesta, kuten Raamattu neuvoo. Iltarukous ja hengelliset kokoukset päätettiin usein näin: ”siunaa Jeesus myös kansamme johtajaa, Adolf Hitleriä”.
Hitler vakuutti, että hän oli saanut tehtävänsä ja kutsumuksensa suoraan Jeesukselta: "Tuntemukseni kristittynä suuntaa minut kohti Herraani ja Vapahtajaani. – minä taistelen Herran työssä" -- Puhe, 12. huhtikuuta 1921
ja myös: "Tänään, kaksituhatta vuotta myöhemmin, syvimmän kiihtymyksen vallassa minä tiedostin perinpohjaisemmin kuin koskaan aiemmin tosiasian että se oli tätä varten kun Hänen täytyi vuodattaa verensä ristillä. Sillä kristittynä minulla on myös palvelustehtävä omaa kansaani kohtaan."
Korintin seurakunnassa oli päässyt valtaan uskoviksi itseään kutsuvia evankeliumin julistajia, jotka vakuuttivat seurakuntalaiset uskostaan - huolimatta siitä, että seurakunta oli heidät julistajikseen hyväksynyt ja uskovina pitänyt, Paavali sanoo toisessa kirjeessään, että he ovat valehtelijoita. Hän kutsuu uskovaksi itseään petollisesti nimittäviä valheveljiksi. "Veljeksemme Herrassa" on siis mahdollista myös tekeytyä. Ulkoisilta sanoiltaan ja olemukseltaan he näyttävät olevan meidän veljiämme Kristuksessa, mutta 2.Tim.3:5 "heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman".- Oikein määritelty
Unohdin laittaa viitauksen "Nuppi ei kuki" -nimimerkille. Me emme saa pitää toiseen yhteisöön kuuluvaa automaatiisesti valheveljenä jonkin opinkappaleen vuoksi. Pelastuksen kannalta olennaisissa kysymyksissä kuten Jeesuksen uhrikuolemasta meidän syntiemme tähden, ylösnousemisesta, Jeesuksen jumaluudesta ja pelasetuksestamme yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jumalan sanasta ja yksin Jeesuksen tähden meillä tulee olla yksimielisyys. Kaikissa asioissa meidän välillä tulisi aina vallita RAKKAUS. Vakava kysymys: miksi vakaumuksellisissakin uskovisssa ja heidän keskinäisissä väleissään näkyy ja tuntuu perkeleellistä vihaa ja miksi sellainen näyttää kukkivan surullisen valtoimenaan tällä helluntaipalstalla?
Kiitos Tähkäpäälle hyvistä, raamatullisista kommenteista. Niitä lukiessakin tuntuu oikea, todellinen uskon yhteys. - määrittele
Määrittele tietoinen synti.
- miksi homeleipää
Oikein määritelty kirjoitti:
Unohdin laittaa viitauksen "Nuppi ei kuki" -nimimerkille. Me emme saa pitää toiseen yhteisöön kuuluvaa automaatiisesti valheveljenä jonkin opinkappaleen vuoksi. Pelastuksen kannalta olennaisissa kysymyksissä kuten Jeesuksen uhrikuolemasta meidän syntiemme tähden, ylösnousemisesta, Jeesuksen jumaluudesta ja pelasetuksestamme yksin uskosta, yksin armosta, yksin Jumalan sanasta ja yksin Jeesuksen tähden meillä tulee olla yksimielisyys. Kaikissa asioissa meidän välillä tulisi aina vallita RAKKAUS. Vakava kysymys: miksi vakaumuksellisissakin uskovisssa ja heidän keskinäisissä väleissään näkyy ja tuntuu perkeleellistä vihaa ja miksi sellainen näyttää kukkivan surullisen valtoimenaan tällä helluntaipalstalla?
Kiitos Tähkäpäälle hyvistä, raamatullisista kommenteista. Niitä lukiessakin tuntuu oikea, todellinen uskon yhteys.Jos tarjolla on tervettä hengen ruokaa, miksi sen tilalle tarjottua "rotanmyrkkyä", jossa on 95% moniviljaa ja 5% mautonta myrkkyä pitäisi kelpuuttaa samanarvoisena syötävänä jopa rakkaudellisena eväänä Hengellisen kentän ruokailijoille ?
Saisinko esimerkin Apostolien toiminnasta jossa sellainen toiminta on esillä ?
vanha hengellinen totuushan on se mm, kuinka Sielunvihollinen alkaa itkeä ja puhua rakkaudesta kun sen turkki meinaa näkyä jostain saumasta hiukan liikaa! - määrittele
Tuli siis vaan mieleen lukiessa ' Oikein määritellyn ' tekstiä valheveljistä, mielestäni tietoisessa synnissä eläminen on aina niin aika, paikka, tapauskohtaista, sanotaanhan patologeillakin olevan patologihuumorin, mutta jos patologi siirretään pitsinnyplääjien seuraan ja siellä pääsee patologilta sammakko karkuun suusta, niin onko oikein määritellä patologi pitsinnyplääjien keskuudessa valehtelijaksi?
- määrittele
määrittele kirjoitti:
Tuli siis vaan mieleen lukiessa ' Oikein määritellyn ' tekstiä valheveljistä, mielestäni tietoisessa synnissä eläminen on aina niin aika, paikka, tapauskohtaista, sanotaanhan patologeillakin olevan patologihuumorin, mutta jos patologi siirretään pitsinnyplääjien seuraan ja siellä pääsee patologilta sammakko karkuun suusta, niin onko oikein määritellä patologi pitsinnyplääjien keskuudessa valehtelijaksi?
Koska pitsinnyplääjien mielestä patologi tekee tietoista syntiä kertoessaan patologin vitsin.
Ulkopuolinen tarkkailija, huomio, ulkopuolinen näkee heti ettei ole kysymys tietoisesta synnistä. - määrittele
määrittele kirjoitti:
Koska pitsinnyplääjien mielestä patologi tekee tietoista syntiä kertoessaan patologin vitsin.
Ulkopuolinen tarkkailija, huomio, ulkopuolinen näkee heti ettei ole kysymys tietoisesta synnistä.Jos otetaan ulkopuoliseksi tarkkailijaksi Jumala, niin Hän näkee heti ettei kukaan tehnyt tietoista syntiä.
- määrittelin
määrittele kirjoitti:
Jos otetaan ulkopuoliseksi tarkkailijaksi Jumala, niin Hän näkee heti ettei kukaan tehnyt tietoista syntiä.
Kiitos seurasta, jatkan matkaa toisaalle.
Et pääse Jumala karkuun tuolla opetuxella !! Ei syntiä noin hoidellaan niinkuin sinä opetat ja haluat olla sen joka ottaa pois maailman synnin itseltäs,, pikku hilja menetelmällä ja opetuxella niinkuin monet muut ´´opettajat´´ niinkuin Petri Paavolakin opettaa. Ja kyllä se ensin näyttää ensisilmäyxellä hieno . Mutta kun aletaan Jumalan Hengellä tutkimaan sen syvemmin niin huomaa että ei siinä ole kun semperin ja petrin liha joka haluaa hoitaa synnin ite kilvoittelemalla ja niin olleen he eivät tartte Jeesus ollenkaan ja Jumalan Voima joka puhdistaa Ristillä kokonaan ihminen,, koska tuhoa Hänen Ristinkuolemassa meidän liha kertakaikkinaan,, niin ettei synnillä ole millä ohjaa ihminen himojen kautta ja ajatuxen ja mielen kautta tekemään syntiä,, koska uusi elämä ei elää lihassa vaan uudessa Aatamissa missä meidän tulis elää, semper. Tajuatko nyt
- tee parannus!
Sinä täällä olet Jumalaa karkuun menossa opettaessasi täysin Raamtun vastaista harhaoppiasi! Jätä kommentointisi, kun et edes ymmärrä mitä kommentoit! Häivy myöskin palstalta opettamasta harhaoppiasi. perusta oma palsta harhaopillesi! Joohan!!!
- Oikein määritelty
Nimimerkille "määrittele"Jumalan Sana, Raamattu, yksin määrittelee, mikä on syntiä. Tietoista syntiä tekee se, joka tiedostaa Raamatun edessä tekevänsä tai elävänsä synnissä, mutta ei tee siitä parannusta. Vaarana on se, että tällaisessa tietoisessa synnissä jatkavan omatunto turtuu niin, että henkilö alkaa suosia syntiä tuntematta siitä lainkaan syyllisyyttä.
Efesolaiskirjeessä Paavali kuvaa hyvin tätä “tunnon turtumista” ja vakavasti siitä varoittaa. Ef. 4:17-19 “Sen mina sanon ja varoitan Herrassa; älkää enää vaeltako, niin kuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa nuo, jotka pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden”.
Hän vertaa elämistä vaeltamiseen ja käyttää paatumuksesta tässä yhteydessä sanaa, joka tarkoittaa kovettumista. Alkukielen, kreikan, sana on avian sama kuin jalkapohjan kovettumista kuvaava sana. Meillä on varmaan kokemusta, kun kesällä ensimmäisen kerran avojaloin ulkona kävellessämme jalkapohjamme on arka. Vähitellen iho kovettuu, eivätkä kivenmurikat enää tunnu pahalta. Samalla tavalla kristitty, joka ei tahdo ymmärtää Jumalan Sanan puhetta synnistä ja armosta (pimentyneinä ymmärrykseltään) ja jatkaa väärällä tiellä (vaeltavat mielensä turhuudesssa) vähitellen kovettuu (sydämensä paatumuksen = kovuuden “alkukielen sana” tähden).
Tietoinen synti on Raamattu-sidonnainen. Valitettavasti monissa kristillisissä yhteisöissä syntinä pidetään myös asioita, joita Raamattu ei sano synniksi ja suvaitaan toisaalta syntiä, jonka Raamattu selvästi sanoo synniksi. Kristityn omantunnon tulisi olla sidottuna Jumalan Sanaan, sillä omantuntomme toimii sen mukaan, mitä sinne on syötetty. Meillä monilla on heikko itsetunto ja olemme sisältämme rikkinäisiä. Näin yhteisön väärä opetus ja erityisesti lakihenkisyys saa meidät tuntemaan väärää eli sairasta syyllisyyttä. Se on eri asia kuin Raamatun Sanan herättämä synnintunto. Synnintunto hoidetaan Jeesuksen ristin juurella, mutta sairas syyllisyys tarvitsee rakkaudellista ja viisasta sielunhoitoa.
Muutamia esimerkkiä tapaamistani, tietoisessa synnissä eläneistä. Murheellista kyllä, nämä kohdalleni tulleet tapaukset ovat tosia:
- evankeliumin julistaja sanoi minulle, että hän “on antanut munansakin Herralle” ja tässä vapaudessa käytti järjestön autettavia naisia seksuaalisesti hyväksi. Julistaja oli avioliitossa
- kolme tuntemaani kristittyä keräsivät suuren omaisuuden Wincapita-huijauksen verkostomarkkinassa. Kaksi heistä lunasti itselleen omakotitalon ja osti hyvät autot. Rahan himon tähden he sitoutuivat järjestelmään, jonka johtajana oli entinen tamperelainen pornoalan yrittäjä, joka jo aiemmin oli tuomittu talousrikoksista
- kristillisen järjestön johtaja käytti Rayn rahoituksia vääriin tarkoituksiin ja talousjohtajan mukaan “harrasti jatkuvasti vääryyttä”. Säilyttääkseen työpaikat yhteisön muut jäsenet vaikenivat
Jumalan armo, rakkaus ja totuus kulkevat aina yhdessä eikä niitä tule erottaa toisistaan. Jos erotamme nämä kolme toisistaan, niin hylkäämme Jumalan Sanan ja muutamme sitä korvasyyhyyn sopivaksi: olemme mieliksi ihmisille. Totuutta ei voida jättää pois, sillä se paljastaa lihallisuuden, synnit ja erehdykset, niin että matkan suuntaa voidaan muuttaa. Jos kurssia ei korjata, kun virheet ja synnit paljastuvat, niin se johtaa paatumukseen. Kuka tahtoo mennä paatumukseen ja kuka Jumalan sanan totuutta kohti?
Nyt minäkin kiitän seurata ja jatkan matkaa muualle. Taivaan Isän siunausta päiväänne!- Oikein määritelty
Mainitsen vielä, että kaikki kertomani esimerkkitapaukset koskivat henkilöitä, jotka sanoivat olevansa uskovia ja puhuivat Jeesuksesta. Ahtaasta portista ja kaidasta tiestä he eivät puhuneet - Jeesuksen sanojen mukaan heidät saattoi tunnistaa heidän hedemistään (elämästään).
Jas nyt - näkemiin! - body2
"Jumalan sana, Raamattu yksin määrittelee mikä on syntiä.."
Ei olla paljoa opittu jos tuon hyväksyy,sillä toiselle esim.tukakointi on syntiä ja toiselle se on ajankulua tai jotain muuta,mutta ei syntiä.
Ihminen määrittelee itse itselleen mikä on syntiä ja mikä ei ole.
Ja se on siinä,ja sitä on turha menneisyyden suon kautta kierrättää. - ilo ei ole syntiä
Tuli mieleen synneistä joita raamattu ei lue synneiksi esimerkkinä umberto Econ kirjoittaman kirjan mukaan tehdyn elokuvan " Ruusun Nimi " esimerkki, jossa itsensä kovettanut ylimunkki olivat piilottaneet kaikki jumalaisen huumorin tekstit luostarien ullakoille.
Näin Jeesuksen sana kävi toteen näiden farisealaisten kohdalla:
" He eivät kateudessaan päästä ketään taivaaseen eivätkä itse koskaan mene sinne. "
Raspaanpa jalkapohjani, ennenkuin lähden ulos ! - määrittele
Oikein määritelty kirjoitti:
Mainitsen vielä, että kaikki kertomani esimerkkitapaukset koskivat henkilöitä, jotka sanoivat olevansa uskovia ja puhuivat Jeesuksesta. Ahtaasta portista ja kaidasta tiestä he eivät puhuneet - Jeesuksen sanojen mukaan heidät saattoi tunnistaa heidän hedemistään (elämästään).
Jas nyt - näkemiin!Näkemisiin !
- body2
Jos n.2.000 vuotta sitten vallinneet asiat ja tavat elää ovat ainoita oikeita asioita,ainoita oikeita tapoja elää ja toimia, niin koko nykyaika on pielessä, mutta onko nykyaika pielessä.??
Nykyaika ei ole pielessä, mutta raamattufanit elävät menneisyydessä ja 'säkki" silmillä, menneisyyden säkki silmillä.
Meidän ei tarvitse elämäämme kierrättää raamatunaikaisen elämän kautta, sillä se aika ja tavat ovat menneet,eivätkä koskaan palaa.ja piste siihen. - ainavoimassasanaHerr
Niinkö se on !?
Minä oon luullut että Raamatun perusohjeet ovat ajattomia.
siellä sanotaan mm, joka on varastanut älkööt enää varastako vaan tehkööt työtä ja niin edelleen..!
mikä mm tässä ohjeessa on vanhentunutta ?
Entäs käskyt, mikä niissä on vialla ja vanhentunut ? - Body2
Kohdistin kommenttini nyt lauseeseen,"jos me tunnustamme syntimme,on hän..."
Ja tuo on sitä alkukantaista- että holhoususkoa ja on menneen aikakauden jäänne.
Mielestäni hengellisyys pohjautuu menneisyyden holhousoppiin ja siitä on aika jo päästä eroon.
Tunnustaa jotain, Kaikki vääryys on syntiä,, määrittelee Raamattu ,, mutta oletko kiinnostunut siitä?
- tee paraannus!
Tee siis savonarola parannuts kaikesta vääryydestäsi ja synneistäsi!
tee paraannus! kirjoitti:
Tee siis savonarola parannuts kaikesta vääryydestäsi ja synneistäsi!
Siis pidämme kiinni että se tapahtuu meidän elämässä ettei käy huonosti ja kuolemme iankaikkisesti synneissä ja vääryydessä..
- body2
Usko ja hengellisyys on synneillä saastutettu ja siksi ihmiset eivät voi hyvin,vaan kärsivät jatkuvista syytöksistä.
Uskonto sekä orjuuttaa että alistaa ihmiset, kun olisi selväkin tie.
Me olemme Jumalan lapsia ja kaikki muu on ihmisen määrittämää saastaa.- mikä on pointtisi
Ja pointtisi?
- body2
Pointtini on se, ettei Paavalin kirjeitä olisi pitänyt lainkaan Raamattuun ottaa.
Otan asiaa rinnalle,: auton valmistelijoilla,-suunnittelijoilla sekä autoteknikoilla on autovisioita täydellisestä autosta.
Ne visiot on pöytälaatikoissa ja niitä visioita sekä muokataan että kehitetään jatkuvasti, mutta ne on salaista tietoa, sillä niitä ei voi soveltaa käytäntöön.
Niitä "ihanuuksia" ei jaella,eikä niistä hiiskuta,mutta ne on siellä laatikossa.
Sama oli Paavalin visioilla täydellisestä srk,täydellisestä uskovasta, mutta kun se ei täällä ajassa toimi, ei toimi, niin ne visiot olisi pitänyt jättää pöytälaatikkoon ja avata se vasta taivaassa.
Nyt nuo Paavalin visiot täydellisestä uskovasta tuottaa joillekin vain tuskaa sekä alemmuuden tunnetta,koska eivät ylety visioon.
Ja sanon,uskovaiset jotka alistuvat paavalilaisen täydellisyyden tavoitteluun,mutta kun huomaavat ettei se toimi ajassa, joutuvat kamppailemaan oman vajavaisuutensa sekä syyllisyytensä kanssa ja silloin uskon tie on kivinen.
Usko piti olla iloa sekä elämää tuova voimavara, mutta kävikin päinvastoin ja siksi uskovat ovat ahdistettuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802