Lainaus kirkon viestintästrategiasta

nimi merkki

11

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapaus Mäkinen

      Tuli heti mielee arkkipiispa Kari Mäkisen sekoilut aamu-tv:ssä, kun puhuttiin avioliitosta ja homojen oikeuksista. Mäkinen yritti puhua niin niin koriasti homojen oikeuksista, tasa-arvosta, homojen oikeudesta onnelliseen parisuhteeseen, jne... Seuraavana päivänä kun uutisoitiin Mäkisen kannattavan tasa-arvoista avioliittoa myös homoille, niin Mäkinen vetikin liinat kiinni eikä suostunut kommentoimaan asiaa enää mitenkään vaan lähetti lehdistövastaavansa kautta tiedotteen ettei kannata tasa-arvoista avioliittoa.

      Eli kirkon viestintästrategian vastaisesti Mäkinen antoi vääriä ja epärehellisiä lausuntoja tavoittellen vain hyvää kuvaa.

      • PR nightmare

        Mäkinen on kävelevä katastrofi.


    • Ei ole kirkon tiedotuksissa ainakaan huomattu... Mielummin antavat vääristelevän ja valheellisen kuvan kirkosta eroamisen luvuista...

      • näitä löytyy

        Sama vääristelevä linja pätee myös rippikoulunkäyntiprosenttiin. Aina ennen on kirkko kaikki kannatusprosentit ilmoittanut kymmenyksen tarkkuudella, mutta nyt pyöristää rippikoulunkäyntiprosentin tahalleen tasaprosenttiin ja saa näin valheellisesti nollattua laskun edellisestä vuodesta. Vuonna 2011 rippikoulun kävi 83,0% ikäluokasta ja vuonna 2012 82,6% ikäluokasta (Linkin solut: AH28 : AB32). Kirkko kuitenkin valheellisesti ja vääristellen tiedottaa rippikoulun käyneen myös vuonna 2012 83 prosenttia ikäluokasta ja päälle vielä valheellisesti hehkuttaa "Osuus pysyi samana edellisvuoteen verrattuna.".

        http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/BA8BBF38E78B703EC22576F70034E12F/$FILE/Lapsi_nuoriso_ja_rippikouluty%F6_hiippakunnittain_2012.xlsx

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/CE05315A2850FC2CC2257B52002AAF39?OpenDocument&lang=FI

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/68ED832793E78AF5C22575EF003AD029?OpenDocument&lang=FI

        Laitoin tästä palautettakin menemään, mutta ei ole valehtelevat p a s k a t halunneet palata rehellisyyden tielle. Pitäisi varmaan laittaa uutta palautetta menemään lainauksen kera. "Viestinnän on tärkeämpää antaa oikea ja rehellinen kuin hyvä kuva."


      • palvelu kyllä toimii
        näitä löytyy kirjoitti:

        Sama vääristelevä linja pätee myös rippikoulunkäyntiprosenttiin. Aina ennen on kirkko kaikki kannatusprosentit ilmoittanut kymmenyksen tarkkuudella, mutta nyt pyöristää rippikoulunkäyntiprosentin tahalleen tasaprosenttiin ja saa näin valheellisesti nollattua laskun edellisestä vuodesta. Vuonna 2011 rippikoulun kävi 83,0% ikäluokasta ja vuonna 2012 82,6% ikäluokasta (Linkin solut: AH28 : AB32). Kirkko kuitenkin valheellisesti ja vääristellen tiedottaa rippikoulun käyneen myös vuonna 2012 83 prosenttia ikäluokasta ja päälle vielä valheellisesti hehkuttaa "Osuus pysyi samana edellisvuoteen verrattuna.".

        http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/BA8BBF38E78B703EC22576F70034E12F/$FILE/Lapsi_nuoriso_ja_rippikouluty%F6_hiippakunnittain_2012.xlsx

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/CE05315A2850FC2CC2257B52002AAF39?OpenDocument&lang=FI

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/68ED832793E78AF5C22575EF003AD029?OpenDocument&lang=FI

        Laitoin tästä palautettakin menemään, mutta ei ole valehtelevat p a s k a t halunneet palata rehellisyyden tielle. Pitäisi varmaan laittaa uutta palautetta menemään lainauksen kera. "Viestinnän on tärkeämpää antaa oikea ja rehellinen kuin hyvä kuva."

        Palautteisiin on aina vastattu. Muistitko laittaa täpän kohtaan vastausta pyydetään? Muutoin lähettäjän osoitetta ei jää näkyviin.


    • pidetään mielessä

      Vuodenvaihteessa kun 2 päivää vajaat kirkon kannatusluvut julkaistaan on hyvä muistuttaa kirkon taas toimivan oman viestintästrategian vastaisesti.

    • a.matsoni

      Valehtelevat sujuvasti lähes kaikkien kirkon etuoikeuksien suhteen. Yksi räikeimmistä hautautoimen kulujen liioittelu valheellisella tilikikkailulla.

      Ja uskonnon opetuksen perusteleminen sillä verukkeella että on tärkeetä että lapsi oppii "oman" uskontonsa, vasta sitten voi käydä dialogia vääräuksoisten kanssa. Ei lapsella ole omaa uskontoa, se on lapsen vanhempien uskonto, jota hänelle koulussa päähän taotaan. Tarkoitus on estää lasta muodostamasta vapaasti omaa vakaumustaan, maailmankatsomustaan, vaikkapa erilaisia aineksia yhdistelemällä. Uskovaiset tietysti aina tuputtavat omaa kokonaispakettiaan.

      Mutta en minä suostu, eikä moni muukaan, siihen että kauppias kokoaisi valmiita ostoskoreja ja olis sitten pakko ostaa koko koro, vaikka siinä olisi minulle tarpeetonta, soveltumatonta ruokaa. Siksi valintamyymälät on niin suosituja, Saa itse valita just sen mitä haluaa. ja vertailla, nykyisin jopa Alkossa, aikoinaanhan myytiin vain tiskin yli. Se oli sitten vaan "Kossu" ja sillä selvä.

      Kirkko luulee että sen suosion ja jäsenmäärän lasku johtuu siitä että kansalaiset ei tunne kritinuskon perusasioita. Päinvastoin, jos kansalaiset tuntisivat kristinuskon perusasiat paremmin niin kirkon suosio ja jäsenmäärä olisivat nykyistäkin jyrkemmässä alamäessä.

      Paradoksaalista että kirkon edun mukaista on että kansalaiset tietävät mahdollisimman vähän kristinuskosta ja ev-lut. kirkosta.

      Mutta siitä vaan kaikin mokomin kannustan kirkon ottamaan viestintästrategiansa keskiöön, prioriteetiksi, aktiivisemman tiedotuksen kristinuskon perusasioista kirkon toimintatavoista, ja oikean ja rehellisen kuvan antaminen niistä kiiltokuvan sijasta.

      Tuo kirkon lausunto oikeasta ja rehellisestä tiedotttamisesta, viestinnästä, tullaan kyllä syöttämään kirkon edustajille vielä lukemattoman monta kertaa.

      • eroa valtiokirkosta

        "Kirkko luulee että sen suosion ja jäsenmäärän lasku johtuu siitä että kansalaiset ei tunne kristinuskon perusasioita. Päinvastoin, jos kansalaiset tuntisivat kristinuskon perusasiat paremmin niin kirkon suosio ja jäsenmäärä olisivat nykyistäkin jyrkemmässä alamäessä."

        "Huovinen korostaa, että uskon rimaa ei saa nostaa liian korkealle.Arvelen, että monet kuuluvat kirkkoon saadakseen jonkinlaisen uskonnollisen henkivakuutuksen. Minusta se on oikein hyvä syy. Ei ihmisten tarvitse perustella kirkkoon kuulumistaan yksityiskohtaisesti. Kirkkoon voi kuulua hyvin matalalla kynnyksellä. Tapakristillisyyttä pitää tukea. Sekin voi olla hyvä syy kuulua kirkkoon, että isoäiti on niin opettanut, Huovinen sanoo."

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/538-eero-huovinen-puolustaa-tapakristillisyytta


      • Oy Kirkko Ab
        eroa valtiokirkosta kirjoitti:

        "Kirkko luulee että sen suosion ja jäsenmäärän lasku johtuu siitä että kansalaiset ei tunne kristinuskon perusasioita. Päinvastoin, jos kansalaiset tuntisivat kristinuskon perusasiat paremmin niin kirkon suosio ja jäsenmäärä olisivat nykyistäkin jyrkemmässä alamäessä."

        "Huovinen korostaa, että uskon rimaa ei saa nostaa liian korkealle.Arvelen, että monet kuuluvat kirkkoon saadakseen jonkinlaisen uskonnollisen henkivakuutuksen. Minusta se on oikein hyvä syy. Ei ihmisten tarvitse perustella kirkkoon kuulumistaan yksityiskohtaisesti. Kirkkoon voi kuulua hyvin matalalla kynnyksellä. Tapakristillisyyttä pitää tukea. Sekin voi olla hyvä syy kuulua kirkkoon, että isoäiti on niin opettanut, Huovinen sanoo."

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/538-eero-huovinen-puolustaa-tapakristillisyytta

        Avaan sen mitä Huovinen tarkoittaa. Ainoastaan yhdellä asialla on kirkolle väliä kaikki muu on toissijaista. Tärkeää on vain, että raha vaihtaa omistajaa.


      • Suomennos
        eroa valtiokirkosta kirjoitti:

        "Kirkko luulee että sen suosion ja jäsenmäärän lasku johtuu siitä että kansalaiset ei tunne kristinuskon perusasioita. Päinvastoin, jos kansalaiset tuntisivat kristinuskon perusasiat paremmin niin kirkon suosio ja jäsenmäärä olisivat nykyistäkin jyrkemmässä alamäessä."

        "Huovinen korostaa, että uskon rimaa ei saa nostaa liian korkealle.Arvelen, että monet kuuluvat kirkkoon saadakseen jonkinlaisen uskonnollisen henkivakuutuksen. Minusta se on oikein hyvä syy. Ei ihmisten tarvitse perustella kirkkoon kuulumistaan yksityiskohtaisesti. Kirkkoon voi kuulua hyvin matalalla kynnyksellä. Tapakristillisyyttä pitää tukea. Sekin voi olla hyvä syy kuulua kirkkoon, että isoäiti on niin opettanut, Huovinen sanoo."

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/538-eero-huovinen-puolustaa-tapakristillisyytta

        Toisin sanoen: "Parempi kun ihmiset eivät tajua, miten mätään laitokseen kuuluvat, kunhan maksavat meille jäsenyydestään mahdollisimman paljon rahaa."


      • Heheh!
        Oy Kirkko Ab kirjoitti:

        Avaan sen mitä Huovinen tarkoittaa. Ainoastaan yhdellä asialla on kirkolle väliä kaikki muu on toissijaista. Tärkeää on vain, että raha vaihtaa omistajaa.

        Jaahas, joku sukullaissielu kirjoitti täsmälleen samansuuntaisen viestin ja vielä samalla minuutilla. Kippis!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe