Pyhitystä voi tapahtua vain Jumalan tahtoon antautumalla. Jos ihminen elää ulkopuolella Jumalan tahdon, hänessä ei tapahdu mitään pyhitystä. Hän EI ole vielä antautunut Uuden Liiton mukaiseen Jumalan palvelukseen.
Pyhitystä voi siis tapahtua vain siinä määrin kuin olemme antautuneet tekemään Jumalan tahtoa. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa, että Jumalan tahdossa eläminen tuo meille osallisuuden täydelliseen pyhitykseen Jeesuksessa Kristuksessa. Heb.10:10 mukaan:
"Ja tämän TAHDON perusteella me olemme pyhitetyt
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Edellisessä jakeessa Heb.10:9 Jeesus tuo selvin sanoin julki Uuden Liiton perustan: Hänen ruumiinsa uhrin ja Jumalan tahdon tekemisen. Jeesus poistaa jokavuotisten uhrien käytännön ja pystyttää niiden tilalle Uuden Liiton. Sen perustana on sovitus Jeesuksen veressä ja Jumalan tahdon tekeminen:
"'Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi.' Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen."
Jotta asia ei jäisi epävarmaksi kenellekään, Jeesus sanoo vuorisaarnassa:
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni TAHDON." Matt.7:21.
Pelastuksen ja pyhityksen tie on Jeesuksessa, Hänen seuraamisessaan.
Sille tielle, Hänen askeliinsa ja osallisiksi pyhitykseen pääsemme VAIN suostumalla alistumaan Jumalan tahtoon, Häen tahtonsa tekemiseen.
Jumalan tahto, pyhityksen ainoa perusta
216
259
Vastaukset
- k.kiusaantunut
Ja sinä tietysti tuomaroit ketkä ovat näitä jotka tekevät jeesuksen tahdon ja ketkä heitä eivät ole...aivan niin kuin edellisketjussa?
- Ved.2
"Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa." Kyse on siis kunkin pyhityskäsityksestä!
Olisi hyvä jos kukin laittaisi rakennukseksi kullekin lisää pyhityselämästä.
Itse en niin laittaisi painoa tuomarointiin, koska se ei rakenna pyhitystä.
Mitä on pyhitys? Keskeinen seikka pohtia yhdessä. - k.kiusaantunut
Ved.2 kirjoitti:
"Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa." Kyse on siis kunkin pyhityskäsityksestä!
Olisi hyvä jos kukin laittaisi rakennukseksi kullekin lisää pyhityselämästä.
Itse en niin laittaisi painoa tuomarointiin, koska se ei rakenna pyhitystä.
Mitä on pyhitys? Keskeinen seikka pohtia yhdessä.Kappas, saimpas vastauksen.
Olen tainnut lukea liikaa greeenin kirjoituksia.
Pyhisty, mitä se on?
Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään. Silloin minäkin olisin "hihhuli", joksika semperiä sanoin.
TAi niin ainakin kaverit ajattelisivat. - ontuvainen
k.kiusaantunut kirjoitti:
Kappas, saimpas vastauksen.
Olen tainnut lukea liikaa greeenin kirjoituksia.
Pyhisty, mitä se on?
Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään. Silloin minäkin olisin "hihhuli", joksika semperiä sanoin.
TAi niin ainakin kaverit ajattelisivat."Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään"
Et voi 'alkaa tuosta noin vain pyhittymään'. Jumalan valtakunnassa mikään ei tapahdu 'tuosta noin vain'. Ihmisen mielen pitää tulla muutokseen ja tahdon taipua Jumalan tahtoon. - k.kiusaantunut
ontuvainen kirjoitti:
"Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään"
Et voi 'alkaa tuosta noin vain pyhittymään'. Jumalan valtakunnassa mikään ei tapahdu 'tuosta noin vain'. Ihmisen mielen pitää tulla muutokseen ja tahdon taipua Jumalan tahtoon.Jo minä pari tuntia sitten sanoin aivan saman asian uskovaiselle joka epäili etten tahdo muutosta. Odottelin hänen vastaustaan ja ihan turhaan.
Ei taida olla uskovaiset juttutuulella oikein tänään.
Pistää vähän turhautuneeksi. - Tommis...
ontuvainen kirjoitti:
"Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään"
Et voi 'alkaa tuosta noin vain pyhittymään'. Jumalan valtakunnassa mikään ei tapahdu 'tuosta noin vain'. Ihmisen mielen pitää tulla muutokseen ja tahdon taipua Jumalan tahtoon.ontuv. Mutta kun on kyse uudestikastetuista tiedät varsin hyvin että heissä kaikki lähtee tuosta vain itse aloitetulla muutoksella ja sen alkamisella.
- käys tsekkailee
Jo minä pari tuntia sitten sanoin aivan saman asian uskovaiselle joka epäili etten tahdo muutosta. Odottelin hänen vastaustaan ja ihan turhaan.
Ei taida olla uskovaiset juttutuulella oikein tänään.
Pistää vähän turhautuneeksi.Vastaus siellä, käys tsekkaa.
- Slide.
Semper.Fidelis tuolle aloituksen tekstille on suoranainen tilaus tämän päivän uneliaille. On uskoontulleita, ketkä luottavat siihen, mikä oli vainajan viimeinen ajatus. Sillä ei ole mitään merkitystä. Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen, Pietari kirjottaa. Moni viimeisen ajatuksen ihminen, uskovakin elää kuin ei olisi uskossa ollenkaan. Kiroilevat, ryyppäävät, huoraavat ja ovat myös mielenlaadun synneissä. Ihan kuin itse ennen uskoontuloa. Karmea onkin sitten joskus se heti kun ei enään voi peruuttaa ja tehdä erilaista valintaa.
Kreikankielinen (Textus Receptus) Heb.10:10 kuuluu interlineaarisesti käännettynä näin:
"jossa (siis Jumalan) tahdossa pyhitettyjä olemme kautta uhrilahjan ruumiin Jeesuksen Kristuksen kerralla".
10 εν ω θεληματι ηγιασμενοι εσμεν οι δια της προσφορας του σωματος του ιησου χριστου εφαπαξ
Saksankielinen Lutherbibel 1912 kuuluu aivan vastaavalla tavalla:
10 "In diesem Willen sind wir geheiligt auf einmal durch das Opfer des Leibes Jesu Christi." (Tässä tahdossa me olemme pyhitettyjä kerralla Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrin kautta.)
Kun pyhityksessä viitataan Jumalan tahtoon, se tarkoittaa Jeesuksen uhria ja Hänen kuuliaisuuttaan Isän tahdon tekemisessä. Siinä on kaiken perusta.
Mutta meidän osallisuutemme pyhitykseen riippuu siitä, lähdemmekö me seuraamaan Jeesusta samalla kuuliaisuuden tiellä, jota Hän kulki.
Uppiniskainen oman tahdon tie, siis Jumalan tahdon vastustaminen, estää etenemisen kohti täydellistä pyhitystä. Omapäinen uppiniskaisuus vie aivan toisenlaiseen suuntaan. Pyhityksen sijasta se suunta johdattaa ihmistä kohti Jumalan vihan ilmestymistä.
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa," Room.1:18.- k.kiusaantunut
Spasiba. Kirjoitatko kielillä koska uskot olevasi pyhässä hengessä?
-Täällä ei ole saksalaisia-
Ohitit kommenttini, miksi?
Totuus taitaa sattua, hihhuli? - Ved.2
Spasiba. Kirjoitatko kielillä koska uskot olevasi pyhässä hengessä?
-Täällä ei ole saksalaisia-
Ohitit kommenttini, miksi?
Totuus taitaa sattua, hihhuli?Minä vastasin! Miten voitaisiin yhdessä rakentua pyhityselämässämme? Itse ainakin kaipaan kielillä millä hyvänsä infoa. Peili on hyvä lähtökohta koko prosessissa.
- k.kiusaantunut
Ved.2 kirjoitti:
Minä vastasin! Miten voitaisiin yhdessä rakentua pyhityselämässämme? Itse ainakin kaipaan kielillä millä hyvänsä infoa. Peili on hyvä lähtökohta koko prosessissa.
Kiitos sinulle, todella paljon. Olikin jo aika yksinäistä.
Minuakin kiinnostaa pyhityselämä ja miten voin pyhittyä. Ved.2 kirjoitti:
Minä vastasin! Miten voitaisiin yhdessä rakentua pyhityselämässämme? Itse ainakin kaipaan kielillä millä hyvänsä infoa. Peili on hyvä lähtökohta koko prosessissa.
Terve Ved.2, mukava huomata, että olet 'langoilla'!
Viittasin tuossa allaolevassa viestissä palstanaapurini kalamoksen kantaan. Kuten tiedämme kumpikin, mitään vihanpitoa tai yksisilmäistä tuomarointia ei ole soveliasta harjoittaa - ei palstalla eikä muuallakaan.
Se ei silti estä ottamasta Jumalan sanaa keskusteluun eikä myöskään rajoita oikeuttamme tai velvollisuuttamme "kaiken koettelemiseen". 1.Tess.5:21.
Pyhitys on keskeinen ja aivan ratkaiseva elementti kaikille, jotka haluavat päästä eteenpäin taivastiellä, Jeesuksen jalanjäljissä.- Ved.2
Semper.Fidelis kirjoitti:
Terve Ved.2, mukava huomata, että olet 'langoilla'!
Viittasin tuossa allaolevassa viestissä palstanaapurini kalamoksen kantaan. Kuten tiedämme kumpikin, mitään vihanpitoa tai yksisilmäistä tuomarointia ei ole soveliasta harjoittaa - ei palstalla eikä muuallakaan.
Se ei silti estä ottamasta Jumalan sanaa keskusteluun eikä myöskään rajoita oikeuttamme tai velvollisuuttamme "kaiken koettelemiseen". 1.Tess.5:21.
Pyhitys on keskeinen ja aivan ratkaiseva elementti kaikille, jotka haluavat päästä eteenpäin taivastiellä, Jeesuksen jalanjäljissä.Yritän keskittyä nyt oleellisimpaan. Siis peiliin katsominen on henk. koht. tärkeää kunkin erilaisia lähtökohtia selvitettäessä. Mutta varsinaisessa pyhityselämässä ei sitten katsota itseen, vaan Kristukseen.
Peiliin katsomisella tuodaan valoon sielun tila, jotta itse kukin havaitsisi vaeltaa valkeudessa. Siis mitä Raamattu kertoo kuvastimesta?
Rukoileminen itsensä ja toisen puolesta auttaa vaeltamisessa. Silloin Pyhä Henki valaisee tietämme. Se auttaa myöskin näissä keskusteluissa mitä itse kullekin kirjoitamme.
"Kun me rukouksin vaellamme, niin Hän johdattaa tietämme." - Ved.2
Ved.2 kirjoitti:
Yritän keskittyä nyt oleellisimpaan. Siis peiliin katsominen on henk. koht. tärkeää kunkin erilaisia lähtökohtia selvitettäessä. Mutta varsinaisessa pyhityselämässä ei sitten katsota itseen, vaan Kristukseen.
Peiliin katsomisella tuodaan valoon sielun tila, jotta itse kukin havaitsisi vaeltaa valkeudessa. Siis mitä Raamattu kertoo kuvastimesta?
Rukoileminen itsensä ja toisen puolesta auttaa vaeltamisessa. Silloin Pyhä Henki valaisee tietämme. Se auttaa myöskin näissä keskusteluissa mitä itse kullekin kirjoitamme.
"Kun me rukouksin vaellamme, niin Hän johdattaa tietämme."Terve Semper! mm. kalamoksit, kiusaantuneet sun muut vastausta kysymyksiinsä hakeville.
Kerron vaan esimerkin omalta kohdaltani. Kun mietin ja tutkin, miten voisin pyhittyä ja kelvata Jumalalle pelastuakseni, niin sain toisten uskovien rukouksella selville, että ensinnäkin -katso Kristukseen! Sen jälkeen kehoitus rukoilemaan muiden puolesta.
Oma liha jäi ikäänkuin "pyhittymättä", koska huomio kääntyi itsestä lähimmäisiin. Kun liha jää "pyhittymättä", niin se on silloin tarpeetonta. Pyhittyminen tapahtuu ikäänkuin huomaamatta.
Kun unohdin itseni ja tein työtä lähimmäisten parhaaksi, niin huoli kunnon uskovan pyhittymisestä unohtui. Mutta rauha ja hyvä mieli jäi.
Saman olen huomannut lähimmästäni Israeltyössä, siis juutalaisten hyväksi.
Pitää siis nähdäkseni lähteä itsestä, isolla I:llä, ulos! Omissa lihoissa ja mehuissamme emme hyödytä itseä, Jumalaa ja lähimmäisiämme. Kenen kunniaksi?
Siis lihan pyhittäminen ei kannata. - k.kiusaantunut
Ved.2 kirjoitti:
Terve Semper! mm. kalamoksit, kiusaantuneet sun muut vastausta kysymyksiinsä hakeville.
Kerron vaan esimerkin omalta kohdaltani. Kun mietin ja tutkin, miten voisin pyhittyä ja kelvata Jumalalle pelastuakseni, niin sain toisten uskovien rukouksella selville, että ensinnäkin -katso Kristukseen! Sen jälkeen kehoitus rukoilemaan muiden puolesta.
Oma liha jäi ikäänkuin "pyhittymättä", koska huomio kääntyi itsestä lähimmäisiin. Kun liha jää "pyhittymättä", niin se on silloin tarpeetonta. Pyhittyminen tapahtuu ikäänkuin huomaamatta.
Kun unohdin itseni ja tein työtä lähimmäisten parhaaksi, niin huoli kunnon uskovan pyhittymisestä unohtui. Mutta rauha ja hyvä mieli jäi.
Pitää siis nähdäkseni lähteä itsestä, isolla I:llä, ulos! Omissa lihoissa ja mehuissamme emme hyödytä itseä, Jumalaa ja lähimmäisiämme. Kenen kunniaksi?
Siis lihan pyhittäminen ei kannata.Eli sitä ei siis kannata ajatella?
- Ved.2
Eli sitä ei siis kannata ajatella?
Joo, sitä elä ajattele. Pysy aluksi erossa muiden lihoista ja sitten pysy myös omasta lihastasi kaukana. Paastoa paljon, syö kasvispainotteista ravintoa, kurita lihaasi joko ruumiillisella työllä tai liikunnalla, tietysti ilman urheilullista lihan himoa.
Vältä tupakkia, nuuskaa ja alkoholia. Toki kohtuudella voi tervetuliasmaljan nauttia. Helluntailaisena ei kannata kapakkiin eksyä, mikäli ei ole kyseessä viaton ruokailutapahtuma. Tanssista en tiedä? joissaisn suunnissa se on kiellettyä. Mutta ylistystanssit ovat jopa suositeltavia ylistystyyppisissä seurakunnissa, kunhan se vaan tapahtuu Jumalan kunniaksi.
Säännöllioset aamu-ja iltarukoukset, sanan lukeminen kuuluvat tietysti asiaan.
Muista itse vähetä ja Jumalan saavan sinussa yhä enempi sijaa.
Luonnetta kannattaa jalostaa. Sivistynyttä leikkiä ja huumoria voi joskus annostella uskovaiselle sopivassa mittasuhteessa. Mutta turhan ilveilyn ja pelleilyn sanakin kieltää. Parempi pysyä nöyränä, ja surutalossa vierailu puhdistaa sielua. Mutta ilotaloja vältä. Muuten voi olla iloinen, vaikka sydän itkisikin.
Sitten itseä ei kannata pitää kovin viisaana, vaan aina pitää tukeutuman Jumalan kaikkivaltiaan taivaalliseen viisauteen. Ved.2 kirjoitti:
Terve Semper! mm. kalamoksit, kiusaantuneet sun muut vastausta kysymyksiinsä hakeville.
Siis lihan pyhittäminen ei kannata."Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin AHKEROIKAA, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, ETTÄ PELASTUISITTE;" Fil.2:12.
Paavali tuskin tarkoitti "ahkeroimisella" (alkukielen sana κατεργαζομαι =katergazomai "toimia, tehdä, saada aikaan") nykyisin niin suosituksi tullutta 'katso Kristukseen' slogania. Ei todella! Avainsana Paavalilla on tuossa jakeessa kuten koko luvussa "kuuliaisuus" Jumalan tahdolle.
Yhtä lailla en usko, että Jeesus tarkoittaisi "kilvoittelemisella" haaveellista Hänen katselemistaan. Luukas 13:24 kohdassa Jeesus käyttää sanaa αγωνιζομαι =agonizomai 'taistella, osallistua kilpailuun'. UT1938 suomentaa ko. sanan kilvoittelemisella ja kilvoittelussa on siis kyse taivasten valtakuntaan pääsemisestä, pelastumisesta:
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi." Luuk.13:24.
Puheet oman lihan pyhittämisestä ovat aivan turhia. Sellainen ei onnistu kenellekään. Lihan paikka on ristillä; sinne kuuluu turmeltunut lihan tahto himoineen ja haluineen, ristinkuolemaan Kristuksen kanssa. Gal.5:24.- _greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Siis lihan pyhittäminen ei kannata.Totta kirjoittaa, Ved.2, joskin sanoisin, että lihaa on turha edes yrittää pyhitellä. :)
Ei meidän pidä jäädä tuijottamaan itseemme, eikä uskovan ole tarkoitus jatkuvasti miettiä sitä, että pelastuuko kun tekee niin ja näin. Teot, jotka eivät tapahdu sydämen halusta, ovat maljan ulkopuolen kiillottelua. - Huomioi greeen
_greeeeen kirjoitti:
Totta kirjoittaa, Ved.2, joskin sanoisin, että lihaa on turha edes yrittää pyhitellä. :)
Ei meidän pidä jäädä tuijottamaan itseemme, eikä uskovan ole tarkoitus jatkuvasti miettiä sitä, että pelastuuko kun tekee niin ja näin. Teot, jotka eivät tapahdu sydämen halusta, ovat maljan ulkopuolen kiillottelua.että Semper sanoo samoin, kuin Ved2, ettei lihaa voi pyhittää.
- k.kiusaantunut
Ved.2 kirjoitti:
Joo, sitä elä ajattele. Pysy aluksi erossa muiden lihoista ja sitten pysy myös omasta lihastasi kaukana. Paastoa paljon, syö kasvispainotteista ravintoa, kurita lihaasi joko ruumiillisella työllä tai liikunnalla, tietysti ilman urheilullista lihan himoa.
Vältä tupakkia, nuuskaa ja alkoholia. Toki kohtuudella voi tervetuliasmaljan nauttia. Helluntailaisena ei kannata kapakkiin eksyä, mikäli ei ole kyseessä viaton ruokailutapahtuma. Tanssista en tiedä? joissaisn suunnissa se on kiellettyä. Mutta ylistystanssit ovat jopa suositeltavia ylistystyyppisissä seurakunnissa, kunhan se vaan tapahtuu Jumalan kunniaksi.
Säännöllioset aamu-ja iltarukoukset, sanan lukeminen kuuluvat tietysti asiaan.
Muista itse vähetä ja Jumalan saavan sinussa yhä enempi sijaa.
Luonnetta kannattaa jalostaa. Sivistynyttä leikkiä ja huumoria voi joskus annostella uskovaiselle sopivassa mittasuhteessa. Mutta turhan ilveilyn ja pelleilyn sanakin kieltää. Parempi pysyä nöyränä, ja surutalossa vierailu puhdistaa sielua. Mutta ilotaloja vältä. Muuten voi olla iloinen, vaikka sydän itkisikin.
Sitten itseä ei kannata pitää kovin viisaana, vaan aina pitää tukeutuman Jumalan kaikkivaltiaan taivaalliseen viisauteen.Luuk.12:33
"Myykää mitä teillä on, ja antakaa köyhille.. Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä varas ei pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan."
Niin, miten on tuo: myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille.
Sitä kohtaa kukaan noudata. Eli mistä tietää mitä kohtaa Raamatusta täytyy noudattaa ja minkä voi kiusallisena kohtana unohtaa?
Ihanko vain sen mukaan mikä itsestä tuntuu kulloinkin sopivalta?
"Mutta turhan ilveilyn ja pelleilyn sanakin kieltää. Parempi pysyä nöyränä, ja surutalossa vierailu puhdistaa sielua."
Jos surutalossa on käytävä auttamassa?
"Mutta ilotaloja vältä. Muuten voi olla iloinen, vaikka sydän itkisikin."
Jos sydän itkee ihminen on silloin surullinen. - _greeeeen
Huomioi greeen kirjoitti:
että Semper sanoo samoin, kuin Ved2, ettei lihaa voi pyhittää.
Enpä ole muuta väittänytkään, mutta Semper itse sen sijaan on syyttänyt minua ja eräitä muita lihansa pyhittäjiksi, vaikka minä tai kukaan muukaan näistä syytetyistä ei todellakaan usko lihan voivan pyhittyä (vaan on selvää, että Kristuksen oman lihan tulee olla ristiinnaulittuna).
- Miten sitten on
_greeeeen kirjoitti:
Enpä ole muuta väittänytkään, mutta Semper itse sen sijaan on syyttänyt minua ja eräitä muita lihansa pyhittäjiksi, vaikka minä tai kukaan muukaan näistä syytetyistä ei todellakaan usko lihan voivan pyhittyä (vaan on selvää, että Kristuksen oman lihan tulee olla ristiinnaulittuna).
jos joku väittää voivansa aina vastustaa syntiä, eikä lankea koskaan, niin eikös se ole hieman sama asia, kuin olettaa lihansakin pyhittyneen..?
- _greeeeen
Miten sitten on kirjoitti:
jos joku väittää voivansa aina vastustaa syntiä, eikä lankea koskaan, niin eikös se ole hieman sama asia, kuin olettaa lihansakin pyhittyneen..?
Ei todellakaan ole!
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
(Room. 8:4-9) - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Ei todellakaan ole!
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
(Room. 8:4-9)9.ja..miten se soppii yhteen tämän kanssa:
1.Joh.1:8-10
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jos väitämme ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä. - Sanopas se!
9.ja..miten se soppii yhteen tämän kanssa:
1.Joh.1:8-10
Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jos väitämme ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.Tässä kohtaa mennäänkin metsään, jos väitetään, ettei uskovana koskaan tehdä syntiä eli olla tottelemattomia Jumalalle ja Hänen sanalleen ja langeta mihinkään kiusaukseen!
Onhan greeenkin langennut palstalla useasti väittelemään jonkun kanssa ja pitää sitä oikeudenmukaisuutenaan..omaa oikeutta hakeva ei ole puolustamassa toisia, vaan itseään ja Raamattu kehoittaa jättämään kostot ja asiat Hänelle, joka on Tuomari. - Ved.2
Luuk.12:33
"Myykää mitä teillä on, ja antakaa köyhille.. Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä varas ei pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan."
Niin, miten on tuo: myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille.
Sitä kohtaa kukaan noudata. Eli mistä tietää mitä kohtaa Raamatusta täytyy noudattaa ja minkä voi kiusallisena kohtana unohtaa?
Ihanko vain sen mukaan mikä itsestä tuntuu kulloinkin sopivalta?
"Mutta turhan ilveilyn ja pelleilyn sanakin kieltää. Parempi pysyä nöyränä, ja surutalossa vierailu puhdistaa sielua."
Jos surutalossa on käytävä auttamassa?
"Mutta ilotaloja vältä. Muuten voi olla iloinen, vaikka sydän itkisikin."
Jos sydän itkee ihminen on silloin surullinen.Vähän liian stilisoituna vastasin. Uskovaisuutta on mahdotonta määritellä käytännön käyttäytymisen tasolla. Mutta kaipaisin tännekin hieman praktisempaa uskonelämää kuvaavaa luonnehdintaa.
Kannattaa itse omakohtaisesti rukoillen lukea Raamattua. Ensinnäkin kun olemme niin erillaista tekoa.
Koen että k.kiusaantunut etsii ihan henkilökohtaista vastausta kysymyksiinsä. hengen täyteyden kautta
Minusta pyhityselämän luonne kaikkinensa paljastuu vasta hengenelämän kautta. Vain Jumalan Henki voi näyttää oikean pyhityselämän ja pelastuksen tien.
Vetoan Paavaliin: "En minä tätä lihalta ja vereltä ole kuullutkaan."
En itse ainakaan ole myynyt kaikkea, mitä minulla on! Pääsis nyt ensin eroon tuosta turhasta tavarasta, mitä on kertynyt. Toisaalta velkaakaan ei voi lisää ottaa.
Kyllä meidän vaan täytyy sydämenuskoon turvautua. Niin ja muista ainakin kaksoiskäsky. Siitä riippuu laki ja profeetat. Vältä haureutta ja veren syöntiä.
Semperin pääteesi käsittääksen on Jumalan tahdon ehdoton noudattaminen. Se on Jumalan sanassa. Mutta ainoastaan Hengen johdatuksessa sen voi perille asti viedä. Jeesus on tie, totuus ja elämä. "Jolla ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." - _greeeeen
Sanopas se! kirjoitti:
Tässä kohtaa mennäänkin metsään, jos väitetään, ettei uskovana koskaan tehdä syntiä eli olla tottelemattomia Jumalalle ja Hänen sanalleen ja langeta mihinkään kiusaukseen!
Onhan greeenkin langennut palstalla useasti väittelemään jonkun kanssa ja pitää sitä oikeudenmukaisuutenaan..omaa oikeutta hakeva ei ole puolustamassa toisia, vaan itseään ja Raamattu kehoittaa jättämään kostot ja asiat Hänelle, joka on Tuomari.3 Tehkää, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat! Pelastakaa riistetty riistäjän käsistä. Älkää sortako muukalaisia, orpoja ja leskiä, älkää tehkö vääryyttä kenellekään. Älkää vuodattako tässä maassa viattomien ihmisten verta. (Jer. 22:3)
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17) - Voi jestas sentään!
_greeeeen kirjoitti:
3 Tehkää, mitä oikeus ja vanhurskaus vaativat! Pelastakaa riistetty riistäjän käsistä. Älkää sortako muukalaisia, orpoja ja leskiä, älkää tehkö vääryyttä kenellekään. Älkää vuodattako tässä maassa viattomien ihmisten verta. (Jer. 22:3)
_______
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)Oikeinko täällä joku on riistetty ja sorrettu - ja jopa vuodatettu jonkun vertakin..?
Etköhän greeen nyt hieman liioittele noissa kirjoituksissasi?
Omalla tavallaan mielenkiintoiseksi aloitusaiheen tekee se, että nimimerkki kalamos kuittaa Heb.10:10 typistämällä sen tähän tapaan:
>>Ekivaari opettaa tuota samaa harhaa. Mutta ei Sana enää selvempi voisi olla:
"me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."- k.kiusaantunut
No, nyt se tuomarointi sitten alkoi.
Tuomitseva uskova tuomitsee toisen tuomitsevan uskovan.
Voi ekivaariraukkaa.
Tämän minä seuraan loppuun asti. - Usko Toivonen
Jeesus tuli heille, jotka uskovat pyhitykseksi:
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Jeesus tuli viisaudeksi, vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi.
Hänen, siis Jeesuksen tahdosta, puhuu myös. heb. 10. luku.
4. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6. polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8. Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9. sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
Tämän tahdon, siis Jeesuksen Kristuksen tahdon perusteella. Usko Toivonen kirjoitti:
Jeesus tuli heille, jotka uskovat pyhitykseksi:
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Jeesus tuli viisaudeksi, vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi.
Hänen, siis Jeesuksen tahdosta, puhuu myös. heb. 10. luku.
4. Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6. polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8. Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9. sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
Tämän tahdon, siis Jeesuksen Kristuksen tahdon perusteella.Usko-hyvä, turhaan sinä Jeesuksen Kristuksen tahtoon vetoat, jos et suorasanaisesti pysty tunnustamaan omaa vilpitöntä tahtoasi
1) TEHDÄ kaikessa Jumalan tahto ja
2) KIELTÄÄ itsesi, siis oma tahtosi.
Turhaa on Usko-veli sinun pyhitystoiveesi ja Jumalan palveluksesi, ellet tunnustaudu ja suostu tähän, minkä Paavali sanoo olevan meidän AINOA järjellinen jumalanpalveluksemme:
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Room.12:1.- Usko Toivonen
Usko-hyvä, turhaan sinä Jeesuksen Kristuksen tahtoon vetoat, jos et suorasanaisesti pysty tunnustamaan omaa vilpitöntä tahtoasi
1) TEHDÄ kaikessa Jumalan tahto ja
2) KIELTÄÄ itsesi, siis oma tahtosi.
Turhaa on Usko-veli sinun pyhitystoiveesi ja Jumalan palveluksesi, ellet tunnustaudu ja suostu tähän, minkä Paavali sanoo olevan meidän AINOA järjellinen jumalanpalveluksemme:
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Room.12:1.Kyllä minä vaan turvaan kaikessa Herraan Jeesukseen, koska hän on tullut :
1. Kor. 1.
Koska Hän saa meissä aikaan tahtomisen ja tekemisen, emme me itse.
Fil. 2:13
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli 1: TEHDÄ kaikessa Jumalan tahto ja , siis ei noin vaan " Jumala vaikuttaa .."
2: KIELTÄÄ itsesi, siis oma tahtosi., siis ei noinkaan vaan " Jumala vaikuttaa"
En elä enää minä, vaan Kristus minussa. Jeesus Kristus on Herra. - never mind
No, nyt se tuomarointi sitten alkoi.
Tuomitseva uskova tuomitsee toisen tuomitsevan uskovan.
Voi ekivaariraukkaa.
Tämän minä seuraan loppuun asti.Sinä k.kiusaantunut olet palstan pahimpia tuomareita ja uskomattoman suvaitsematon.
- asking
"Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen
päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku
ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on
ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään
kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Ilm.22:18-19."
Olen aina miettinyt, onko kysymys pelkästään Ilmestyskirjasta vai koko Raamatusta; muutama uskova on sanonut että koko Raamattu, mutta eihän enkeli Johannekselle Raamatun 66 kirjasarjasta puhunut, vaan tästä ilmestyksestä. Eikö? Luin kyllä Semper.Fidelisin aloituksen ja hän on ihan oikeassa. Jeesus antoi lihansa veren vuotaa maahan ja sai Isältä hengellisen ruumiinsa (seurakunnan) elämäksi Jumalan tahdon, jossa olemme pyhitetyt kertakaikkiaan.
Hengellisessä ruumiissa Jumalan tahto suorittaa ja tekee täysin samat tehtävät kuin lihan veri tekee lihallisessa ruumiissa. Minulla oli vääntöä useita vuosia sitten tästä asiasta Mohikaanin ja kalamoksen kanssa.Usko Toivonen kirjoitti:
Kyllä minä vaan turvaan kaikessa Herraan Jeesukseen, koska hän on tullut :
1. Kor. 1.
Koska Hän saa meissä aikaan tahtomisen ja tekemisen, emme me itse.
Fil. 2:13
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli 1: TEHDÄ kaikessa Jumalan tahto ja , siis ei noin vaan " Jumala vaikuttaa .."
2: KIELTÄÄ itsesi, siis oma tahtosi., siis ei noinkaan vaan " Jumala vaikuttaa"
En elä enää minä, vaan Kristus minussa. Jeesus Kristus on Herra.Turhaan sinä Usko haikailet sen perään, että Jumala vaikuttaisi sinussa tahtomisen ja tekemisen, jos sitkeästi pidät kiinni omasta tahdostasi
Aloituksen aihe on Jumalan tahto, siihen alistuminen, jotta voisimme pyhittyä, siis saada osallisuutta jumalalliseen luontoon ja Kristuksen hyveisiin, 2.Pt.1:4.
Eipä silti, on perin tuttua helluntailaisuudelle se, että kaikki odotetaan tippuvan taivaasta, kunhan pää kenossa ja mieli hartaana >>uskotaan ja toivotaan- Usko Toivonen
Turhaan sinä Usko haikailet sen perään, että Jumala vaikuttaisi sinussa tahtomisen ja tekemisen, jos sitkeästi pidät kiinni omasta tahdostasi
Aloituksen aihe on Jumalan tahto, siihen alistuminen, jotta voisimme pyhittyä, siis saada osallisuutta jumalalliseen luontoon ja Kristuksen hyveisiin, 2.Pt.1:4.
Eipä silti, on perin tuttua helluntailaisuudelle se, että kaikki odotetaan tippuvan taivaasta, kunhan pää kenossa ja mieli hartaana >>uskotaan ja toivotaanJa mikä tämä Jumalan tahtoon antauminen on?
Jumalan tahto on Jeesuksen Kristuksen vastaanottaminen Herrana ja Vaphtajana.
Tämä Jeesus on minun turvani.
Ei minulla ole mitään kehuttavaa itsessäni, eikä uskovan tehtävä olekaan todistaa omaa tahtoaan, vaan kantaa Jeesuksessa Kristuksessa hedelmää.
Omalla elämällään olla Jumalan teko, ainoa kerskaus Jeesus Kristus ja se mitä Hän on tehnyt ja yhä tekee.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Ef. 2.
Minä en ole vielä niin suuri uskovainen, että alkaisin toisia sormella osoittelemaan, Jumalan tahdon toteuttamisesta, vaan toivon olevani tukemassa
omalla avustajan palvelustehtävälläni muita matkantekijöitä. - Tiedät varmaan vasta
asking kirjoitti:
Olen aina miettinyt, onko kysymys pelkästään Ilmestyskirjasta vai koko Raamatusta; muutama uskova on sanonut että koko Raamattu, mutta eihän enkeli Johannekselle Raamatun 66 kirjasarjasta puhunut, vaan tästä ilmestyksestä. Eikö?HALOO Semper, viitsisitkö vastata ! ! !
asking kirjoitti:
Olen aina miettinyt, onko kysymys pelkästään Ilmestyskirjasta vai koko Raamatusta; muutama uskova on sanonut että koko Raamattu, mutta eihän enkeli Johannekselle Raamatun 66 kirjasarjasta puhunut, vaan tästä ilmestyksestä. Eikö?Ps.119:160 "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki
Sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."
Ilm.22:18-19 puhuu "tämän profetian kirjan" sanoista. Kyse on siis nimenomaan Ilmestyskirjasta. Niin ymmärrän tuon tekstikohdan.
Mutta kuten psalminkirjoittaja toteaa Jumalan sana on "kokonansa" totuus. Kenenkään ei pitäisi vääristellä totuutta yrittämällä irrottaa Sanasta jotain pois tai lisäämällä siihen omia 'mausteitaan'. Palstalla on näkynyt sellaista opetusta, jossa Sanasta valikoidaan itselle mieluisia pätkiä ja jätetään pois sellaista, mikä ehdottomasti kuuluisi tuoda esille ehyenä kokonaisuutena niinkuin se on kirjoitettu Raamatussa.
Tämä on minun ymmärrykseni asiasta. Joku voi nähdä asian aivan toisin.- asking
Ps.119:160 "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki
Sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."
Ilm.22:18-19 puhuu "tämän profetian kirjan" sanoista. Kyse on siis nimenomaan Ilmestyskirjasta. Niin ymmärrän tuon tekstikohdan.
Mutta kuten psalminkirjoittaja toteaa Jumalan sana on "kokonansa" totuus. Kenenkään ei pitäisi vääristellä totuutta yrittämällä irrottaa Sanasta jotain pois tai lisäämällä siihen omia 'mausteitaan'. Palstalla on näkynyt sellaista opetusta, jossa Sanasta valikoidaan itselle mieluisia pätkiä ja jätetään pois sellaista, mikä ehdottomasti kuuluisi tuoda esille ehyenä kokonaisuutena niinkuin se on kirjoitettu Raamatussa.
Tämä on minun ymmärrykseni asiasta. Joku voi nähdä asian aivan toisin.Mitä enemmän vierailen tällä palstalla, sitä vakuuttuneemmaksi tulen semper sinun uskon perusteiden todellisesta kristillisyydestä, kirjoitin tuonne toisaalle maailman parhaiten soivan instrumentin nimellä analysoivan tekstinkin. Ja itse koen Ilmestyskirjan tekstin kreikkalaisen alkutekstin mukaan, jopa kirjain kirjaimelta sanasta sanaan, loogisen oikein kulkevaksi.
Kalamoksen eki-varoituskortti heilahtaa tässä; sehän piristää keskustelua, toivottavasti hyvässä ja rakentavassa hengessä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11476196#comment-61613298-view- Usko Toivonen
Niin, jos Jeesus ei olisi tullut pyhitykseksi, ei kenelläkään olisi mitään toivoa pelastumisesta.
Laki pitäisi täyttää jokaiselta kohdaltaan, johon kukaan muu kuin Jeesus ei ole
kyennyt, eikä kykene.
Vain Jeesuksen omat ovat pyhiä, Jeesuksen ansaitsemia.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
Siis jos kerskaatte - olkoon kerskauksenne Herra Jeesus. - endtimes
Usko Toivonen kirjoitti:
Niin, jos Jeesus ei olisi tullut pyhitykseksi, ei kenelläkään olisi mitään toivoa pelastumisesta.
kyennyt, eikä kykene.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
Siis jos kerskaatte - olkoon kerskauksenne Herra Jeesus.Tähän aamen!
- _greeeeen
endtimes kirjoitti:
Tähän aamen!
Samoin.
Usko Toivonen kirjoitti:
kyennyt, eikä kykene.
Apt. 20.
Siis jos kerskaatte - olkoon kerskauksenne Herra Jeesus.Kirjoitat Usko näin: >>Vain Jeesuksen omat ovat pyhiä, Jeesuksen ansaitsemia.
- Usko Toivonen
Kirjoitat Usko näin: >>Vain Jeesuksen omat ovat pyhiä, Jeesuksen ansaitsemia.
Mikä ihmeen vaihtoehtoinen oppi?
Miksi minun pitäisi kumota Jumalan sanaa?
Eiköhän kysymyksessä ole meidän näkemyseromme omien tekojen osalta pyhitykseen liittyen.
Jos luet läpi tuon kirjeen galatalaisille, niin huomaat mistä on kysymys.
Jeesuksen omat ovat Jeesuksen johdatuksessa ja ulkopuolisesta eksytyksestä
huolimatta pysyvät Kristuksessa.
Galatailisiahan pyrittiin käännyttämään lain tekojen alle, ympärileikkauksineen jne.. - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Samoin.
Jaak.2:13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka toista armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
- k.kiusaantunut
Tuo on hengellistä väkivaltaa että uhkaat kalamosta jumalan vitsauksilla. Uskovaista ihmistä, minutkin on jo kerennyt evankelioimaan....
- Lunastettu pyhitetty
Hepr. 10:9
Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]
Ja niin mekin tahdomme tehdä Jumalan tahdon, mutta emme pelastuaksemme, niin halventaen Kristuksen sovitusuhrin, vaan me tahdomme koska meidät on kalliisti ostettu.- k.kiusaantunut
1.Kor.1:25-27" Jumalan hulluus on ihmistä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
Ajatelkaa veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut montaakaan viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa oli heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta."
Häpeään? Mitäs tämä oikein tarkoittaa.. Haluatko kääntää Jumalan tahdon tekemisen "pelastuksen vastaiseksi"?
Mitä halventavaa siinä on, että Kristuksessa Jeesuksessa sovitettu ihminen haluaa tehdä omassa elämässään Jumalan tahdon?
Eikö Herramme Jeesus voimakkaasti nimenomaan siihen kehota?
Jumalan tahdon tekemättä jättäminen estää pääsyn Isän luokse.
Olethan lukenut vuorisaarnan; siellä Jeesus tekee asian selväksi.
Tunnistan kommentissasi perususkonnollisen vastalauseen sille Totuudelle, jota meidän EI tulisi vastustaa - ei missään olosuhteissa.
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2.Kor.13:8.- Lunastettu pyhitetty
Haluatko kääntää Jumalan tahdon tekemisen "pelastuksen vastaiseksi"?
Mitä halventavaa siinä on, että Kristuksessa Jeesuksessa sovitettu ihminen haluaa tehdä omassa elämässään Jumalan tahdon?
Tunnistan kommentissasi perususkonnollisen vastalauseen sille Totuudelle, jota meidän EI tulisi vastustaa - ei missään olosuhteissa.
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2.Kor.13:8.Jos me kuvittelemme omilla töillämme ansaitsevamme pelastuksen, olemme julkeina tallanneet Kristuksen ristin jalkoihimme. Hän kuoli juuri siksi, että ihminen ei parhaalla tahdollaankaan pysty koko lakia täyttämään.
Mutta joka on uudestisyntynyt, tahtoo kaikessa tehdä Jumalan tahdon, ja hänellä on Pyhä Henki, joka auttaa siinä. Mutta uskovainen ihminen ei tee sitä ansaitakseen, vaan kiitollisuudesta, ja Jumalan pyhästä kunnioituksesta käsin. - k.kiusaantunut
Haluatko kääntää Jumalan tahdon tekemisen "pelastuksen vastaiseksi"?
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta." 2.Kor.13:8.Room2:sta
Sinä luotat lakiin ja ylpeilet Jumalastasi. Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen mikä on tärkeää.
Sinä uskot olevasi sokeiden opastaja ja pimeydessä olevien valo, kun sinulla on tieto lakiin kirjoitettuna.
Kun siis opetat muita etkö opetakkaan itseäsi?
On kirjoitettu: teidän vuoksenne pakanakansat pilkkaavat Jumalan nimeä. Lunastettu pyhitetty kirjoitti:
Jos me kuvittelemme omilla töillämme ansaitsevamme pelastuksen, olemme julkeina tallanneet Kristuksen ristin jalkoihimme. Hän kuoli juuri siksi, että ihminen ei parhaalla tahdollaankaan pysty koko lakia täyttämään.
Mutta joka on uudestisyntynyt, tahtoo kaikessa tehdä Jumalan tahdon, ja hänellä on Pyhä Henki, joka auttaa siinä. Mutta uskovainen ihminen ei tee sitä ansaitakseen, vaan kiitollisuudesta, ja Jumalan pyhästä kunnioituksesta käsin.Kirjoituksesi näyttää kumpuavan riidanhalusta, murheellista sanoa.
En ole missään viitannut omiin ansioihin - saati niiden merkitykseen pelastuksen perusteena. Kirjoituksesi kuvaa omaa vastarintaasi Totuutta ja Jumalan pyhää Sanaa kohtaan, tuskinpa mitään muuta.
Ystävä hyvä, niin julkea en ole, että koskaan haluaisin Jumalan sanaa vastaan tietoisesti toimia tai todistaa. Voit olla aivan huoleti siltä osin!
Hyvää illanjatkoa ja rauhallista mieltä sinulle!
SF- k.kiusaantunut
Kirjoituksesi näyttää kumpuavan riidanhalusta, murheellista sanoa.
En ole missään viitannut omiin ansioihin - saati niiden merkitykseen pelastuksen perusteena. Kirjoituksesi kuvaa omaa vastarintaasi Totuutta ja Jumalan pyhää Sanaa kohtaan, tuskinpa mitään muuta.
Ystävä hyvä, niin julkea en ole, että koskaan haluaisin Jumalan sanaa vastaan tietoisesti toimia tai todistaa. Voit olla aivan huoleti siltä osin!
Hyvää illanjatkoa ja rauhallista mieltä sinulle!
SFLuuk.12::33"Myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille. Hankkikaa kukkarot.."
- Väliaikaisesti
Luuk.12::33"Myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille. Hankkikaa kukkarot.."
Niistä kukkaroista voi sitten antaa niille köyhille. Ei ollut sen ajan vaatteissa taskuja:)
- k.kiusaantunut
Väliaikaisesti kirjoitti:
Niistä kukkaroista voi sitten antaa niille köyhille. Ei ollut sen ajan vaatteissa taskuja:)
Kukkaroista kuitenkin puhutaan:"Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene"lukee Raamatussa. Heillä siis on ollut siihen aikaan kukkaroita, vaikka taskuja ei ole ollut.
- Herran kukkarossa
Kukkaroista kuitenkin puhutaan:"Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene"lukee Raamatussa. Heillä siis on ollut siihen aikaan kukkaroita, vaikka taskuja ei ole ollut.
Luuk. 12:33
Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. - 1Kor.1:18-33
1.Kor.1:25-27" Jumalan hulluus on ihmistä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
Ajatelkaa veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut montaakaan viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa oli heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta."
Häpeään? Mitäs tämä oikein tarkoittaa..Risti on jakautuneisuuden vastalääke.
Vain ristin juurella on mahdollista olla yhtä yhden sanoman äärellä, silloin vältetään ihmiskeskeisyyden synti.
Vain risti voi pelastaa meidät ihmisviisaudesta ja antaa tilalle Jumalan todellisen viisauden.
Sana rististä on kadotetuille mielettömyyttä, mutta pelastetuille se on Jumalan voima.
Maailman viisauden turhuutta verrataan ristin saarnan mahtavaan voimaan.
Usko ristin sanomaan päästää Jumalan viisauden ja voiman vaikuttamaan, jottei ihminen voisi kerskua Jumalan edessä.
Jumala on se elämän lähde joka meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.
Hän on tullut meille viisaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi Jumalalta.
Sentähden sen, joka kerskuu, on kerskuttava Herrassa Jeesuksessa.
Kerskumisen syynä on uskovan asema Kristuksessa, ei se, mitä hän on itsessään. - k.kiusaantunut
1Kor.1:18-33 kirjoitti:
Risti on jakautuneisuuden vastalääke.
Vain ristin juurella on mahdollista olla yhtä yhden sanoman äärellä, silloin vältetään ihmiskeskeisyyden synti.
Vain risti voi pelastaa meidät ihmisviisaudesta ja antaa tilalle Jumalan todellisen viisauden.
Sana rististä on kadotetuille mielettömyyttä, mutta pelastetuille se on Jumalan voima.
Maailman viisauden turhuutta verrataan ristin saarnan mahtavaan voimaan.
Usko ristin sanomaan päästää Jumalan viisauden ja voiman vaikuttamaan, jottei ihminen voisi kerskua Jumalan edessä.
Jumala on se elämän lähde joka meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.
Hän on tullut meille viisaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi Jumalalta.
Sentähden sen, joka kerskuu, on kerskuttava Herrassa Jeesuksessa.
Kerskumisen syynä on uskovan asema Kristuksessa, ei se, mitä hän on itsessään.1.kor.21
Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne jotka uskovat. - k.kiusaantunut
1.kor.21
Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne jotka uskovat.Tarkoitan 1.Kor1:21
- Tuon jakeen alaviite
Tarkoitan 1.Kor1:21
on Matt.11:25.26:
Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
"Minä ylistän Sinua, Isä, taivaan ja maan Herra.
että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Niin, Isä, sillä näin on Sinulle hyväksi näkynyt"
Ristinsanoma on hullutusta maaiman ihmiselle.
Ihmiset pitävät Jumalaa sadistina, kun Hän uhrasi
Oman Poikansa.
Nuo Korinttolaiskirjeen kohdat osoittavat miten ihminen joutuu
riisuutumaan omasta itseriittoisuudestaan. Ihmisellä ei ole mitään
kerskumista itsessään, omassa viisaudessaan, eikä voimassaan,
ei missään, mitä hänessä on, ainoastaan voi vain turvata kaikessa
Häneen ja Hänen sovitustyöhönsä. - k.kiusaantunut
Tuon jakeen alaviite kirjoitti:
on Matt.11:25.26:
Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
"Minä ylistän Sinua, Isä, taivaan ja maan Herra.
että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä
ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Niin, Isä, sillä näin on Sinulle hyväksi näkynyt"
Ristinsanoma on hullutusta maaiman ihmiselle.
Ihmiset pitävät Jumalaa sadistina, kun Hän uhrasi
Oman Poikansa.
Nuo Korinttolaiskirjeen kohdat osoittavat miten ihminen joutuu
riisuutumaan omasta itseriittoisuudestaan. Ihmisellä ei ole mitään
kerskumista itsessään, omassa viisaudessaan, eikä voimassaan,
ei missään, mitä hänessä on, ainoastaan voi vain turvata kaikessa
Häneen ja Hänen sovitustyöhönsä."ilmoittanut ne lapsenmielisille"
Ved kielsi minulta pelleilyn. Kehoitti menemään surutaloon.
Eivät lapset niin käyttäydy, ja minä olen jollakin tavalla lapsenmielinen.
Meneepäs todella vaikeaksi. Surutaloissa on tullut käytyä, eikä se ole hauskaa.
Välttelisin niitä jos vain voin.
Eikö tässä ollut kyse ilosanomasta, ei suremisesta ja sydämen itkemisestä, josta ved myös kirjoittaa?
Matt.11:25 alaviitteet Luuk.10:21,22 Job37:24 Ps 119:130; 1.Kor1:26-29
Otan tuon psalmin 119:130
Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee, tyhmäkin saa siitä ymmärrystä.
:)
- endtimes
Tarkoittaa sitä, että jos joku on ollakseen, kompastuu omaan ylpeyteensä. Jos toinen taas ei luule itsestään liikoja, mutta turvaa Jumalan suuruuteen, hänen kunniaansa varjelee Jumala, sillä Jumala varjelee vain omaa kunniaansa.
- k.kiusaantunut
Kiitos vastauksesta.:)
- endtimes
Tämä vastauksena k.kiusaantuneelle, jäi näköjään vähän kauaksi.
- Hound Dog
Kiitos virkistävästä viestistä, toverini Semper! On mukava lukea vaihteeksi taas Raamattuun perustuva alustus. Se toimii oivallisena vastapainona "Jumalaa ei ole olemassa"-mölyämisten loppumattomassa pikselisuossa.
Minulla nyt menee vähän kenties puurot ja vellit sekaisin kuitenkin alustustasi kun luen. Jumalan tahto oli murskata poikansa, jotta meillä olisi pääsy kaikkeinpyhimpään ja tästä tahdosta puhuu Hebr.10. Siinä kirjoittaja tekee tyhjäksi ihmiskonstit osoittamalla niiden riittämättömyyden, vaikka niitä pitkään toistettaisiinkin. Kirjeen lopussa on varoitus niille, jotka hylkäävät Jeesuksen tarjoaman uhrin tallaten sen jalkoihinsa, että heille ei pelastuskonsteja enää ole.
Hebr. 10: 14. "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."
Emme me kelvollisimmiksi taida Jumalalle tulla tekoja suorittamalla, vaan pyhityselämämme on merkki siitä, että Hänen lakinsa on kirjoitettuna sydämiimme Kristuksen uhrin tähden, Hänen henkensä kautta. Uudestisyntynyt Jumalan lapsi ei voi olla suostumatta Jumalan tahtoon ja elämättä pyhityselämää.
Muuan Zac Poonen puhui tästä hienosti. Hän vertasi lain alla tarpojaa siaksi, jonka tulisi päästä mutaisen pihan toiselle puolelle likaantumatta. Remmeillä köytettynä se voisi vaivalloisesti onnistua. Mutta jos tuolle sialle annettaisiinkin kissan luonne, se nuolisi itsensä puhtaaksi jos vähänkin likaantuisi. Emme me pyhemmiksi tule tekemällä asioita ansaitaksemme pelastustamme, vaan olemme asemastamme pyhiä mutta tilamme on syntinen. Ihana, inhottava, ikuinen paradoksi - kunnes Kristus tulee takaisin.
En tiedä ymmärsinkö oikein vai väärin tekstisi, mutta oman kantani ainakin esitin. Jotenkin kirjaimistasi kuvastuu, että pelastuksemme olisi riippuvainen teoistamme, eikä yhden täydellisestä teosta. Korjaat varmasti jos olen väärässä.
Korjannet, vaikka olisin oikeassakin! :D
Hyvää kesän alkua uskolliselle!Kiitos kommentistasi, parahin Hound!
Oikeassa vai väärässä, hmm...;)
Tottakai olen oikeassa (hymiö), enhän väärässä ainakaan tietoisesti ole!
Niin, haluan tutkailla kommenttiasi tarkemmin, ennenkuin vastaan.
Sen voin toki suoraan sanoa, että mitkään teot eivät meitä pelasta.
Silti sinun kannattaa huomata jo "kättelyssä", mitä Jaakob kirjoittaa
uskosta ilman tekoja. Sellainen usko ei näytä apostoli-veljeämme
Jaakobia juuri vakuuttavan; kuolleeksi hän nimittää sellaista 'uskoa':
Jaak.2:26 "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut,
niin myös usko ilman tekoja on kuollut."- _greeeeen
Kiitos kommentistasi, parahin Hound!
Oikeassa vai väärässä, hmm...;)
Tottakai olen oikeassa (hymiö), enhän väärässä ainakaan tietoisesti ole!
Niin, haluan tutkailla kommenttiasi tarkemmin, ennenkuin vastaan.
Sen voin toki suoraan sanoa, että mitkään teot eivät meitä pelasta.
Silti sinun kannattaa huomata jo "kättelyssä", mitä Jaakob kirjoittaa
uskosta ilman tekoja. Sellainen usko ei näytä apostoli-veljeämme
Jaakobia juuri vakuuttavan; kuolleeksi hän nimittää sellaista 'uskoa':
Jaak.2:26 "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut,
niin myös usko ilman tekoja on kuollut."Näinhän Hound Dog juuri totesi ->
>>Emme me kelvollisimmiksi taida Jumalalle tulla tekoja suorittamalla, vaan pyhityselämämme on merkki siitä, että Hänen lakinsa on kirjoitettuna sydämiimme Kristuksen uhrin tähden, Hänen henkensä kautta. Uudestisyntynyt Jumalan lapsi ei voi olla suostumatta Jumalan tahtoon ja elämättä pyhityselämää. Hound Dog kirjoitat: >>Jumalan tahto oli murskata poikansa, jotta meillä olisi pääsy kaikkeinpyhimpään ja tästä tahdosta puhuu Hebr.10.
- Hound Dog
Hound Dog kirjoitat: >>Jumalan tahto oli murskata poikansa, jotta meillä olisi pääsy kaikkeinpyhimpään ja tästä tahdosta puhuu Hebr.10.
Post Scriptumeihin:
ZP on intialainen Raamattua lukemaan ryhtynyt ex-military, joka on evankeliumia julistanut n. 40 vuotta. Päälle 70v nyt ja luotan hänen opetuksiinsa.
Jaksan vastata ja korjata! :) Aina!
Tottakai tuo mitä puhut on totta. "Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja niin minä näytän sinulle USKONI teoillani." Paino sanalla usko, ei sanalla teot. Kun ansioiton ihminen syntyy uudesti ylhäältä, hän saa uuden sydämen ja mielen. Jumalan lapsena hän elää noita tekoja todeksi.
Toki kun meillä tulee valinnan paikka ja Sanaan sidottu omatuntomme sanoo mikä on oikein, meidän tulee tehdä se. Emme kuitenkaan tee sitä omassa voimassamme vaan Hänen voimassaan, joka on meidät kutsunut. Ainoa TEHTÄVÄ teko mitä meillä lopulta on, on alistua kuolemaan pois Pyhän Hengen tieltä. (senkin teemme vain lahjaksi saadun uskon kautta, mutta tämä menee jo topicin ohi)
Eli saamme olla mukana omassa pyhityselämässämme, missä yksikään tekomme ei ole omaa ansiotamme vaan Hänen, joka on meidät uudestisynnyttänyt. Aivan kuin lammas seuraa paimentaan ja määkii, mekään emme enää röhki / hauku / murise, vaan elämme niin kuin lammas elää, sillä me emme ole enää sitä mitä ennen olimme.
Jumalan lapsi ei siis voi olla tekemättä sitä, mikä on Herran edessä oikein - lopulta. Mutta vuohi ei voi alkaa esiintymään lampaana vain opettelemalla lammasmaisia toimintamalleja.
Pähkinä kuoressaan: Hyvät tekomme eivät ole keinomme päästä pelastukseen, vaan hedelmä siitä, että me todella olemme Jumalan lapsia.
Lopulta Raamattu kuvaa parhaitakin tekojamme likaisiksi alusvaatteiksi. Se siis tekojen arvosta Jumalan edessä. "Emmekö me sinun nimessäsi sitä tätä ja tuota?" jne.
Teot - kuuliaisuutta - hedelmää, ei keino pyhitykseen, vaan MERKKI pyhityksestämme. Kun tarkkaamme omaa vaellustamme huomaamme olemmeko Kristuksessa. Tekomme paljastavat olemmeko Jumalan lapsia vai emme.
PS. Suosittelen Zac Poonenia, vaikka mies onkin ilmeinen arminialainen! :D
PPS. Kiitos hyvästä keskusteluyhteydestä. Tätä on veljeys.
- Lunastettu pyhitetty
Kirjoitukseni ei kumpua riidanhalusta, vaan halusin vain selvittää oman kantani. Sain kirjoituksestasi sen käsityksen, että teot pelastavat, ja siihen halusin tuoda oman ymmärrykseni Raamatun sanasta, että teot itsessään eivät pelasta. Osasit Hound Dogille vastata asiallisesti, ja siinä minäkin sain tiedoksi kantasi. Kannattaa lähteä siitä olettamuksesta että ihmiset ovat hyväntahtoisia kunnes toisin todistetaan.
- body2
Tuossa seisoo lumiukko,joku voisi sanoa,se on pyhä /pyhitetty ja toinen voisi sanoa, se on lumiukko ja se on siinä.
Nuo pyhityksen määritteet ovat ihmisten määritteitä ja Jumalalla ei ole niitten kanssa mitään tekemistä. Anteeksi, jos vastaukseni loukkasi sinua. Reaktioni oli se, mikä oli, koska viittaukset >>teot itsessään eivät pelasta
- Raamatun sana.
Mitä sanoo Raamattu? Joh.6:28-29. Niin he sanoivat hänelle: Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme? Jeesus vastasi ja sanoi heille: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, joka Jumala on lähettänyt. Room.3:22. 28. Fil.3:9.
- endtimes
Gal3:2
Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13]
2. Tess. 1:11
Sen tähden me rukoilemme aina teidän puolestanne, että Jumalamme pitäisi teitä saamanne kutsun arvoisina ja että hän voimallaan vahvistaisi teidän haluanne hyvään ja saattaisi päätökseen ne teot, jotka todistavat uskostanne. [Fil. 1:27 ]
Pelastus on armosta.
Pelastuksen hedelmistä taasen voi maistaa kuinka hyvin oksa on viinipuuhun istutettu. Sillä viinipuun rungosta tulee elämä myös oksaan. * S F, Nyt en ihan voi yhtyä käsitykseesi, täsät TAHDOSTA ! Poika sanoo Isälleen, " Sinun takhtosi minä, Jeesus, teen mielelläni." Ja tämän Jeesuksen tahdon perusteella, me olemme pyhitetyt. Emme siis sen , että me tekisimme Jumalan tahdon, ja sen kautta pyhittyisimme . Vaan TÄMÄN tahdon, siis se, että Jeesus tahtoi tehdä Isän tahon, ja antautui ruumiinsa ja verensä puolesta syntiuhriksemme, ja tämä Jeesuksen tahto olla Isän tahdon arvoinen ja oli kuuliaianen hamaan ristin kuoemaan asti. Hänen tahtonsa kautta me olemme pyhitetyt, kun antoi ruumiinsa , tahtoi antaa itsebsä meidän tähtemme, siksi olemme pyhiteyt Hänen ruumiinsa uhrin kautta kertakaikkiaan, muuta ei tarvita. Me uskomme tämän ja se usko jonka Jeesus vaikuttaa meissä, pyhittää meidät, eli Jeesus Kristus itse on ainut pyhityksemme, mitään muuta pyhitystä ei ole olemassakaan.
* Kun uskoon tulimme, uudestisynnyimme, Jumalan Hengen kasteessa, olimme samassa hetkessä täysin pyhitetyt ja Jumalalle otolliset, Hänen ruumiinsa uhrinkautta kertakaikkiaan. Jos Jeesus olisi silloin siinä hetkessä tullut, olisimme olleet pyhitetyt ja päässeet näkemään Herran, Hänen pyhityksessään on meidänkin pyhityksemme. Niin pyhä kuin Jeesus on, yhtä pyhät on Hänen seurakuntansakkin !Olen samaa mieltä kanssasi siitä, mitä Jeesus on tehnyt sovittaakseen meidän syntimme verellään ja "lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee", Tiit.2:14.
Siitä EN ole samaa mieltä, etteikö pyhitys ja pyhittyminen vaadi myös meiltä kuuliaisuutta Jeesuksen käskyjä ja Jumalan tahtoa kohtaan. Pyhitys raukeaa takuulla tyhjiin, jos kieltäytyy tulemasta puhdistetuksi kaikesta, siis KAIKESTA, lihan ja hengen saastutuksesta. Miten sellainen voisi pyhittyä tai olla pyhä, joka tahallaan saastuttaa itseään? Jumalan sana EI tunne sellaista 'pyhyyttä'.
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
Minulla on aivan kirkkaana sydämessäni Jeesuksen sovitus ja armotyö, joka on kertakaikkiaan avannut minulle tien "täydelliseen pyhitykseen Jumalan pelossa". Yhtä kirkkaaksi on tultava myös sen, että oma vaellus ratkaisee, mitä tuolle Jeesuksen valmistamalle perustukselle rakentuu.
Kukaan ei voi luottaa pyhitykseen ilman, että ehdoitta alistuu Jumalan tahdon kuuliaisuuteen. Raamattu on TÄYNNÄ kehotuksia siihen, uskon kuuliaisuuteen Hänen nimeänsä kohtaan. Meidän ei tule kehitellä omia vapaalipputeorioita. Niillä ihmiskyhäyksillä (en nyt tarkoita sinun tekstiäsi Mohis!) ei ole mitään arvoa, kun kirjat kerran avataan, Ilm.20:12.- Mohikaani_27 ei kirj
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, mitä Jeesus on tehnyt sovittaakseen meidän syntimme verellään ja "lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee", Tiit.2:14.
Siitä EN ole samaa mieltä, etteikö pyhitys ja pyhittyminen vaadi myös meiltä kuuliaisuutta Jeesuksen käskyjä ja Jumalan tahtoa kohtaan. Pyhitys raukeaa takuulla tyhjiin, jos kieltäytyy tulemasta puhdistetuksi kaikesta, siis KAIKESTA, lihan ja hengen saastutuksesta. Miten sellainen voisi pyhittyä tai olla pyhä, joka tahallaan saastuttaa itseään? Jumalan sana EI tunne sellaista 'pyhyyttä'.
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
Minulla on aivan kirkkaana sydämessäni Jeesuksen sovitus ja armotyö, joka on kertakaikkiaan avannut minulle tien "täydelliseen pyhitykseen Jumalan pelossa". Yhtä kirkkaaksi on tultava myös sen, että oma vaellus ratkaisee, mitä tuolle Jeesuksen valmistamalle perustukselle rakentuu.
Kukaan ei voi luottaa pyhitykseen ilman, että ehdoitta alistuu Jumalan tahdon kuuliaisuuteen. Raamattu on TÄYNNÄ kehotuksia siihen, uskon kuuliaisuuteen Hänen nimeänsä kohtaan. Meidän ei tule kehitellä omia vapaalipputeorioita. Niillä ihmiskyhäyksillä (en nyt tarkoita sinun tekstiäsi Mohis!) ei ole mitään arvoa, kun kirjat kerran avataan, Ilm.20:12.* Tämä pyhitys mistä sinä nyt puhut, on samaa, kuin elämän vanhurskaus, että olisimme valmit kaikkiin hyviin töihin, tämä on elämamme siistimsitä tehdäksemme itsemme kelvollisiski hengelliseen työhön, eli sielujen voittamiseen.
* Mutta pyhitys HENGESSÄ, sitä emme voi edesauttaa millään tavalla, se on Jeesus ja ainut pyhityksemme taivaaseen pääsemiseksi. Vain Kristuksen veren ja uhrinkautta Pyhän Hengen osallisuudessa voimme olla pyhitetyt Jumalalle, ja siihen kelpaamme vain olemalla ja pysymällä Kristuksessa, ja kun Hän on Jumalassa, olemme kätketyt Kristuksessa Jumalaan. Raamatun jakeita nykykristillisyys tulkitsee karkeasti väärin ja perustelevat tällä, että "koska Kristus on kuollut ja kärsinyt
- p u o l e s t a m m e -, niin meidän ei tarvitse lihassa kuolla ja kärsiä!" Ei se niin ole, sillä Pietari opetti:
1.Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"
Tässä tulee esille se Mohikaanin ja trinitaarien hylkäämä "mielen valinta" kirjaimellisen lihan veren asemasta. Lihan veri muistuttaa tekemistämme synneistä, mutta Jumalan tahto muistuttaa meitä armosta ja anteeksi antamisesta.
1.Pietarin kirje 2
21 "Sillä siihen (lihassa kärsimään) te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,"
Kolossalaiskirje 3
13 "kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa."
Sijaiskärsimyksen hyvä esikuva on viestikapula, se täytyy viedä perille. Jos yksikin sen pudottaa laittomalla alueella, joukkueen juoksu hylätään.
- ~~tähkäpää~~
Niinhän se on, että Jumala saa aikaan ja vaikuttaa meissä tahtoa ja tekemistä!
Me emme edes tiedä, mitä meidän tulisi tehdä, että oikein tekisimme, ellei Jumalan Henki, jonka olemme saaneet uudestisyntymässämme, ohjaisi meitä tekemään Jumalan tahdon mukaan.
Toki Raamattu antaa meille jokaiselle tienviitat ja ajo-ohjeet, mutta ilman Jumalan Pyhää Henkeä me emme kykene niitä oikein "tulkitsemaan", eikä meillä olisi voimaa niitä toteuttaa, ellemme sitä Häneltä saisi.
L. kaikki ja kaikessa aikaansaajana ja vaikuttajana on kaikesta huolimatta
- juuri ja runko -, jossa me olemme oksina ja sieltä juuren kautta rungosta virtaa se voima, joka meissä aikaansaa hedelmää, eli pyhitystä.
Room. 11
18. .... et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. - ~~tähkäpää~~
Tuolla ihan alussa oli muuten paljon puhuvia kysymyksiä K.Kiusaantuneella:
>>>
Pyhisty, mitä se on?
Voinko minäkin alkaa tuosta noin vain pyhittymään.- k.kiusaantunut
En kirjoittanut sitä tosissaan vaan aika varautuneesti.
Ei tähän minun elinpiiriini kuulu uskonasiat. Mieheni kyllä tietää minun kirjoittavan tälle palstalle mutta on sanonut ettei tahdo tietää palstan asioista, hän käsittää ne hengellisiksi.
Kyllä periaatteessa uskonasiat ovat minulle vielä tässä vaiheessa aika vieraita.
Heprealaiskirjeen kirjoittaja selittää Uuden liiton Uhrin merkitystä
verrattuna vanhan liiton uhreihin:
"Hän poistaa ensimmäisen asettaakseen toisen". (Hepr 10:9)
Tuo jälkimmäinen uhri (Jumalan Karitsa) poisti ensimmäisen (eläinuhrit).
Ja niin ei enää tarvita jatkuvaa uhraamista, vaan
"meidät on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kertakaikkisesti."
Tämän Jumalan tahdon toteutuminen edellytti sitä,
että Hänen ainokainen Poikansa suostuu uhrattavaksi.
Ja sitä varten Hän oli tullut maailmaan.
Hän tosin rukoili, että jos olisi mahdollista,
Häneltä otettaisiin pois tuo malja. Niin katkera se oli juoda.
Mutta Hän jatkoi rukoustaan:
"Ei kuitenkaan niinkuin minä TAHDON, vaan niinkuin Sinä". (Matt 26:39)- Mohikaani_27 ei kirj
* " Sinun tahtosi minä teen mielelläni," Isän tahto totteutui Jeesusken tahdossa meidän hyväksemme, niin, että olemme pyhitetyt Hänen ruumiinsa uhrinkautta kertakaikkiaan." Tämä "kertakaikkiaan" on kaiken täyttävä, eikä siihen jää sijaa meille kenellekkään sitä saada paremmaksi omilla töillämme. Yksin armosta, yksin Kristuksen ruumiin uhrin kautta, siinä on pyhiteyksemme. Ja tämä Kristuksen pyhityksessä lepääminen vapauttaa meidät Jumalan lasten vapauteen kaikista töistä. Ja tämä pyhitys Kristuksessa pyhittää meitä myös elämäsämme , niin, ettemme yritä edes pyhittää omaa lihaamme ja vertamme, koska ne ei peri taivaan valtakuntaa, eikä näinollen voi koskaan pyhittyä.
- Lepoa vai työtä?
Onko pyhitys vain olemista Jeesuksessa vai tuleeko meidän pyrkiä siihen? Emmekö kovasti pyrkiessämme enää lepäisi armossa. Mikä on armon suhde pyhitykseen?
On totta, että uskova luottaa yksin Jumalan anteeksiantoon ja käsittämättömään armoon. Tämä luottamus säilyy vaeltaessamme Hengessä (Pyhän Hengen täyteydessä), jolloin me mielellämme olemme kuuliaisia Sanalla ja kartamme kaikkea pahaa ja taipumustamme itsekkääseen ja omahyväiseen elämään. Gal. 5:16: ”Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä”. Uskova seuraa mielellään Jeesusta, ojentautuu elämässään Sanan mukaan ja iloitsee saadessaan olla vapaa kaikesta siitä, mihin synti hänet aikaisemmin sitoi.
Meillä on taipumus ottaa kehotus hengessä vaeltamisesta ankarana käskynä, joka vaatii meitä tosissaan pyrkimään olemaan kuuliaisia kaikessa. Välillä koemme onnistuvamme ja tunnemme olevamme hyvinkin hengellisiä. Sitten, kun kompastumme, mieleemme iskee ajatus, etten olekaan enää riittävän hengellinen ja yritämme vielä kovemmin totella Sanaa. Näin joudumme Sanan kehotuksen, lain alle. Kuin vaivihkaa toimimme omassa lihassamme sen sijaan, että uskoisimme turvallisesti olevamme Pyhän Hengen täyttämiä.
Ainoastaan yksin armoon turvautuva voi vaeltaa Hengessä, eikä hänen enää tarvitse hampaat irvessä pyrkiä hyvään ja oikeaan elämään. Paavali sanoo: ”Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla”(Gal.5:18). Toisin sanoen, Jumalan Henki on sinussa, sallien sinun joka hetki olla osallinen hänen voimaa antavasta armostaan. Kun Paavali sanoo: ”Vaeltakaa Hengessä”, hän tarkoittaa: ”Vaeltakaa armon eikä lain alla.” Armossa vaeltaminen tuottaa sisimpäämme aitoa rauhaa ja turvallisuutta. ”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensä hillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki”(Gal.5:22- 23). Nämä asiat eivät tapahdu siksi, että teemme jotakin. Ne ovat Jumalan vanhurskauden hedelmä, jonka hän laittaa meihin. Se on siis hänen työnsä tulos meissä.
Me vaellamme uskossa, emmekä näkemisessä – me keskitymme Kristukseen emmekä omiin pyrkimyksiimme. Et koe olevasi kovin rakastava, mutta rakkaus on sinussa, koska Jumala laittoi sen sinuun. Et ehkä koe iloa ja rauhaa, mutta Jumala on istuttanut kummatkin näistä syvälle sinuun. Hänen Henkensä tekee työtä sinussa joka hetki, joka päivä, itselleen kiitokseksi ja sinulle syväksi siunaukseksi.
Lakihenkinen pyrkii kelpaamaan Jumalalle. Hengessä elävä tietää kelpaavansa Jeesuksen ristin tähden. Armossa vaeltavan ei tarvitse pelätä epäonnistumisten hetkillä, ettemme enää kelpaisi Jumalalle: ” Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! … Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista”(Room. 7:25, 8:1-2).
Kilvoitteluumme kuuluu päivittäinen ristin ottaminen ja itsemme (itsekkään elämämme) kieltäminen. Hengessä vaeltaja tekee tämän mielellään kuin lapsi hyvällä isälleen, eikä niin kuin orja ankaralle isännälleen. Room.8:13-15 ”Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"- Hyvä kirjoitus
sinulta nimim. Lepoa vai työtä!
Kirjoitat hyvin, poimin viestistäsi yhden kohdan: >>Kilvoitteluumme kuuluu päivittäinen ristin ottaminen ja itsemme (itsekkään elämämme) kieltäminen. Hengessä vaeltaja tekee tämän mielellään kuin lapsi hyvällä isälleen, eikä niin kuin orja ankaralle isännälleen.>Päivittäinen ristin ottaminen ja itsemme (itsekkään elämämme) kieltäminen
Kirjoitat hyvin, poimin viestistäsi yhden kohdan: >>Kilvoitteluumme kuuluu päivittäinen ristin ottaminen ja itsemme (itsekkään elämämme) kieltäminen. Hengessä vaeltaja tekee tämän mielellään kuin lapsi hyvällä isälleen, eikä niin kuin orja ankaralle isännälleen.>Päivittäinen ristin ottaminen ja itsemme (itsekkään elämämme) kieltäminen
* Sinun opetuksesi S F, johtaa vääjäämättömästi yrittämään elää lainalaista lihan tyydyttämiseksi omatoimisesti puhdasta elämää. Tiedätkö, mistä tietää, yrittääkö itse pyhittyä omin voimin, vai leppätkö todella Jeesuksen pyhityksessä ? Jos tunnet hiemankin onnistuneesi siinä " pyrkimimisessä" pyhittymään, olet vain lihan töitä tekemässä. Sinun opetuksesi on yhtä raatamista, ponnistelua yrittämistä, pyrkimistä ja kaikkea sitä, mitä PITÄÄ itse tehdä. Ainut mitä uskovan pitää tehdä, pyrkiessään pyhittymään, on olla ja elää Jeesuskessa Kristuksessa, sillä Jumalalle ei kelpaa meidän lihan pyhitys touhut, vain ja ainoastaan Isälle kelpaa Pojan pyhyys, ja siksi meidän tulee olla ja pysä Hänessä, Isä näkee meidät Pojan veren läpi, ja hyväksyy meidät pojassaan, ilman Poika ei kukaan ole näkevä Herraa. Jos me pyrimme pyhitykseen, se on pyrkimystä pääsemään Kristukseen, ja Häneen päästään uudestisyntymän kautta Jumalan Hengen kasteessa, ja Hänen vererensä kautta olemme pyhiteteyt vain ja ainoastaan Hänessä. Juuri uskoonlullut ja kymmeniä vuosia uskossa ollut ovat tasan yhtä pyhät Kristusessa Jeesuksessa. Jeesusken tullessa, molemmat bousee ja pääsee muukaan. Onhan tästä vertuskin, se joka kesti koko päivän helteen, ja se, joka tuli viimeisellä, eli 11:llä hetkellä mukaan saa saman palkan kuin se, joka oli tehnyt koko päivän töitä elopellolla ! Isäntä niin määräsi, eikä veli vanhempi saanut siitä rutista, jos nuorempi sai saman palkan !
* Avaus sinänsä on ihan asiallinen ja aina ajankohtainen, ja todella hedelmöinyt monenlasita eri kirjoittajien tuntoja ja tietoja pyhityksestä !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinun opetuksesi S F, johtaa vääjäämättömästi yrittämään elää lainalaista lihan tyydyttämiseksi omatoimisesti puhdasta elämää. Tiedätkö, mistä tietää, yrittääkö itse pyhittyä omin voimin, vai leppätkö todella Jeesuksen pyhityksessä ? Jos tunnet hiemankin onnistuneesi siinä " pyrkimimisessä" pyhittymään, olet vain lihan töitä tekemässä. Sinun opetuksesi on yhtä raatamista, ponnistelua yrittämistä, pyrkimistä ja kaikkea sitä, mitä PITÄÄ itse tehdä. Ainut mitä uskovan pitää tehdä, pyrkiessään pyhittymään, on olla ja elää Jeesuskessa Kristuksessa, sillä Jumalalle ei kelpaa meidän lihan pyhitys touhut, vain ja ainoastaan Isälle kelpaa Pojan pyhyys, ja siksi meidän tulee olla ja pysä Hänessä, Isä näkee meidät Pojan veren läpi, ja hyväksyy meidät pojassaan, ilman Poika ei kukaan ole näkevä Herraa. Jos me pyrimme pyhitykseen, se on pyrkimystä pääsemään Kristukseen, ja Häneen päästään uudestisyntymän kautta Jumalan Hengen kasteessa, ja Hänen vererensä kautta olemme pyhiteteyt vain ja ainoastaan Hänessä. Juuri uskoonlullut ja kymmeniä vuosia uskossa ollut ovat tasan yhtä pyhät Kristusessa Jeesuksessa. Jeesusken tullessa, molemmat bousee ja pääsee muukaan. Onhan tästä vertuskin, se joka kesti koko päivän helteen, ja se, joka tuli viimeisellä, eli 11:llä hetkellä mukaan saa saman palkan kuin se, joka oli tehnyt koko päivän töitä elopellolla ! Isäntä niin määräsi, eikä veli vanhempi saanut siitä rutista, jos nuorempi sai saman palkan !
* Avaus sinänsä on ihan asiallinen ja aina ajankohtainen, ja todella hedelmöinyt monenlasita eri kirjoittajien tuntoja ja tietoja pyhityksestä !Aika monta väärinymmärrystä sait mahtumaan viestiisi, Mohikaani.
En kommentoi niitä kaikkia erikseen. Totean vain, että tokko helluntailiikkeessä mitään yhtä kammottavaa nähdäänkään kuin Jumalan tahdon tekeminen ja siihen liittyvä "raataminen". Kuuliaisuus Sanan edessä ja lihan tahdon kuolettaminen ristillä Jeesuksen käskyn mukaisesti on todellinen kauhistus helluntaiopettajalle.
Mohikaani, minulle Jeesuksen seuraaminen EI ole >>pojan veren läpi- _greeeeen
Aika monta väärinymmärrystä sait mahtumaan viestiisi, Mohikaani.
En kommentoi niitä kaikkia erikseen. Totean vain, että tokko helluntailiikkeessä mitään yhtä kammottavaa nähdäänkään kuin Jumalan tahdon tekeminen ja siihen liittyvä "raataminen". Kuuliaisuus Sanan edessä ja lihan tahdon kuolettaminen ristillä Jeesuksen käskyn mukaisesti on todellinen kauhistus helluntaiopettajalle.
Mohikaani, minulle Jeesuksen seuraaminen EI ole >>pojan veren läpiSemper.Fidelis
15.4.2012 09:32:
>>Helluntaiopetuksen mukaan, jota jaikal edustaa, Pyhä Henki toimii uskovissa lähinnä näkyvällä ja kuuluvalla tavalla. Ellei ns.vapinaa näy tai ääntelyä kuulu, niin silloin ihminen ei ole saanut Henkeä. - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Semper.Fidelis
15.4.2012 09:32:
>>Helluntaiopetuksen mukaan, jota jaikal edustaa, Pyhä Henki toimii uskovissa lähinnä näkyvällä ja kuuluvalla tavalla. Ellei ns.vapinaa näy tai ääntelyä kuulu, niin silloin ihminen ei ole saanut Henkeä.Ei tota... pysytään mieluummin tässä päivässä. Jaikal on aika lapsellinen.
Mä ajattelin että sä tarvitset taustatukea..
Semperhän ei ole täällä keskustelemassa vaan hänen vaikuttimena on löytää virheitä toisen uskosta.
Ja palstan yllä lukee: keskustele helluntailaisuudesta. - Enemmän Semper
Ei tota... pysytään mieluummin tässä päivässä. Jaikal on aika lapsellinen.
Mä ajattelin että sä tarvitset taustatukea..
Semperhän ei ole täällä keskustelemassa vaan hänen vaikuttimena on löytää virheitä toisen uskosta.
Ja palstan yllä lukee: keskustele helluntailaisuudesta.täällä palstalla keskustelee ja vieläpä Raamattuun liittyen, kuin Green, jonka keskustelut kohdistuu Semperiin.
- nähtyseonjo
Enemmän Semper kirjoitti:
täällä palstalla keskustelee ja vieläpä Raamattuun liittyen, kuin Green, jonka keskustelut kohdistuu Semperiin.
Semper ei tee muuta kuin tuomitsee ja haukkuu toisia. Aina joku revittävänään.
- _greeeeen
nähtyseonjo kirjoitti:
Semper ei tee muuta kuin tuomitsee ja haukkuu toisia. Aina joku revittävänään.
Ei niin, ja minähän vain jatkoin Semperin asiaa hänen aikaisemmilla omilla väitteillään helluntailaisuudesta. Minusta Semperin nyt Mohikaanille kirjoittama teksti liitettynä tuohon aikaisempaan väitteeseensä tiivistää hyvin Semperin asenteen toisten ihmisten uskoon ->
>>En kommentoi niitä kaikkia erikseen. Totean vain, että tokko helluntailiikkeessä mitään yhtä kammottavaa nähdäänkään kuin Jumalan tahdon tekeminen ja siihen liittyvä "raataminen". Kuuliaisuus Sanan edessä ja lihan tahdon kuolettaminen ristillä Jeesuksen käskyn mukaisesti on todellinen kauhistus helluntaiopettajalle.>>Helluntaiopetuksen mukaan, jota jaikal edustaa, Pyhä Henki toimii uskovissa lähinnä näkyvällä ja kuuluvalla tavalla. Ellei ns.vapinaa näy tai ääntelyä kuulu, niin silloin ihminen ei ole saanut Henkeä.
Minä ainakin mielin etsiä Hänen tahtoansa päivittäin ja ottamaan ristini ja kieltämään oman itsekkään tahtoni. Hänen täydellinen uhrinsa minun edestäni kannustaa laittamaan kaiken sen väärän pois, mitä ikinä Pyhä Henki näyttääkään. Katso ihminen peiliin ja jos siellä täydellistä näet, mene toki palvelemaan lähimmäistäsi, niin tulet tuntemaan totuuden itsestäsi.
Kiitos Jeesus, että tänäkin päivänä saamme turvata sinuun, sinun askelissasi tällaisenamme kulkea. Sinun voimastasi tänäänkin palvelemaan.
:)Katso ihminen peiliin...
Kun eräs ruoko katsoi peiliin, niin hän näki siellä Kristuksen, sikäli mikäli oikein muistan.
Itse kun katsoin peiliin, niin näin siellä syntisen ihmisen, jonka Jeesus tulee kerran pelastamaan, kun uskon hänen sovitustyöhönsä ja kun tunnustan joka päivä syntini enkä rehvastele sanomalla, kerran pelastettu aina pelastettu.
Jumalan tahto on se, että sanomme: Jumala ole minulle syntiselle armollinen.
Silloin menemme vanhurskautettuna eli syyttömäksi julistettuna kotiimme.
Vrt. Fariseus, joka kiiteli Jumalaa itsevanhurskaana, että hän ei ollut niinkuin muut ihmiset.
PS.
Sanasta kalamos Wikipediasta:
Kastikat (Calamagrostis) on heinäkasvisuku, johon kuuluu noin 230–270 lajia. Monet kastikoista ovat morfologiallisesti samanlaisia, mutta niillä on oma maantieteellinen levinneisyys. Sana ”Calamagrostis” tulee Kreikan kielen sanoista kalamos (ruoko) ja agrostis (heinäkasvi).
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)- Toisin kuin eräät
Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
Kun eräs ruoko katsoi peiliin, niin hän näki siellä Kristuksen, sikäli mikäli oikein muistan.
Itse kun katsoin peiliin, niin näin siellä syntisen ihmisen, jonka Jeesus tulee kerran pelastamaan, kun uskon hänen sovitustyöhönsä ja kun tunnustan joka päivä syntini enkä rehvastele sanomalla, kerran pelastettu aina pelastettu.
Vrt. Fariseus, joka kiiteli Jumalaa itsevanhurskaana, että hän ei ollut niinkuin muut ihmiset.
PS.
Kastikat (Calamagrostis) on heinäkasvisuku, johon kuuluu noin 230–270 lajia. Monet kastikoista ovat morfologiallisesti samanlaisia, mutta niillä on oma maantieteellinen levinneisyys. Sana ”Calamagrostis” tulee Kreikan kielen sanoista kalamos (ruoko) ja agrostis (heinäkasvi).
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Jes. 42:3
Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti. - Usko Toivonen
Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Mutta tiedätkös "Jonah", että ruoko kasvaa vain vesilähteen äärellä.
( Job 8:11) Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Armon lapset ovat autuaita parannuksen tekijöitä.
Ja uusi startti päivään!- ~~tähkäpää~~
psalmilaulu kirjoitti:
Armon lapset ovat autuaita parannuksen tekijöitä.
Ja uusi startti päivään!http://www.youtube.com/watch?v=TvBmsHmN4aI
Vähän erilainen versio tästä ihanasta laulusta.
Sahan taidokkaasti soittajia, kun tuskin on montaakaan tässä maassa. Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Jonah
Sanan peili kertoo meille tämän:
"Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille
hänen tuntemisensa kautta kaiken,
mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon.
Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan
ja niiden kautta lahjoittanut meille kallisarvoiset
ja mitä suurimmat lupaukset,
että te niiden avulla tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta
ja pääsisitte pakoon turmelusta,
joka maailmassa himojen tähden vallitsee.
Pyrkikää juuri siitä syystä innokkaasti
osoittamaan uskossanne hyveitä, hyveissä ymmärrystä,
ymmärryksessä itsehillintää,
itsehillinnässä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalanpelkoa,
jumalanpelossa veljesrakkautta
ja veljesrakkaudessa rakkautta kaikkia kohtaan.
Jos teillä on nämä ja ne yhä enentyvät, ne eivät anna teidän olla toimettomia eivätkä hedelmättömiä Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa."
Sitten se, joka taas unohtaa, mitä peilistä näki on tällainen.
"Mutta se, jolla ei näitä ole, on sokea ja likinäköinen.
Hän on unohtanut puhdistuneensa entisistä synneistään."
Ja näin ei saa olla meidän kohdallamme.
"Pyrkikää sen tähden, veljet,
yhä innokkaammin tekemään kutsumisenne ja valintanne lujaksi.
Jos näin teette, ette koskaan lankea,
ja niin teille runsaskätisesti tarjotaan pääsy
meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen
iankaikkiseen valtakuntaan."
Lainaus oli 2 Piet 1:3-11
Eli niin kauan kuin me unohdamme, mitä Sanan peili sanoi,
me emme pääse osallisiksi Jumalallisesta luonnosta.
Me emme pääse siihen olotilaan ja lepoon Kristuksessa,
joka kuuluu Jumalan Valtakunnan lapsen tunnusmerkistöön.
Siis Vanhurskauteen, Rauhaan ja Iloon Pyhässä Hengessä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937/#comment-60930173- _greeeeen
Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Kylläpäs on Jonahilla taas kerran ilkeilevä sävy kirjoituksessaan.
Tuotakin asiaa koskevaa vääristelyä on oiottu jo aiemmin, mutta aina vain jatkuu tämä sama 'unohtelu' ja irvailu jollakin asialla, toisten ihmisten kustannuksella...
4.4.2013 12:53
Täytyy vielä sanoa Jonahille, että kukaan ei ole sanonut sellaista, mitä sinä väität. Sinä et ymmärrä ollenkaan Kalamos'n sanomaa. Ei hän väitä sellaista, että kun ihminen menee ja kävelee tuikitavallisen peilin eteen, siellä näkyisi Kristuksen kasvot, vaan jotakin ihan muuta.
Jonahin väännös:
>>Voihan sitä tietenkin kuvitella, että siellä peilissä näkyvätkin Kristuksen kasvot omien kasvojen sijasta.
Heh, heh sanon minä, hyvä mielikuvitus.>Me katselemme kuin kuvastimesta Kristusta.
Kristus on vapauttanut meidät.
Meitä hallitsee nyt vapauden laki.
Jos me pidämme katseemme Kristuksessa eli Jumalan Sanassa,
niin kaikki on hyvin. Jos alamme katsella jotain muuta,
vaikkapa omaa lihaamme, niin mikään ei ole hyvin,
emmekä koskaan pääse eteenpäin missään tekemisessämme,
emmekä Jumalan palvelemisessa. Jonah kirjoitti:
Katso ihminen peiliin...
PS.
Että tällainen on heinäkasvilaji (rikkaruoho) on kalamos. :)Noo tuota noin. Rikkaruohoa taitaa olla kaikkien meidän ihmisten liha ja lihan veri?
Jesaja 40
6 'Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaa?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:'
1. Pietarin kirje 1
24 'Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,'
Toisin on jokainen Jumalasta syntynyt hengellinen mielen ihminen;
1. Johanneksen kirje 3
9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."- Jotaas green!
_greeeeen kirjoitti:
Kylläpäs on Jonahilla taas kerran ilkeilevä sävy kirjoituksessaan.
Tuotakin asiaa koskevaa vääristelyä on oiottu jo aiemmin, mutta aina vain jatkuu tämä sama 'unohtelu' ja irvailu jollakin asialla, toisten ihmisten kustannuksella...
4.4.2013 12:53
Täytyy vielä sanoa Jonahille, että kukaan ei ole sanonut sellaista, mitä sinä väität. Sinä et ymmärrä ollenkaan Kalamos'n sanomaa. Ei hän väitä sellaista, että kun ihminen menee ja kävelee tuikitavallisen peilin eteen, siellä näkyisi Kristuksen kasvot, vaan jotakin ihan muuta.
Jonahin väännös:
>>Voihan sitä tietenkin kuvitella, että siellä peilissä näkyvätkin Kristuksen kasvot omien kasvojen sijasta.
Heh, heh sanon minä, hyvä mielikuvitus.>Me katselemme kuin kuvastimesta Kristusta.
Kristus on vapauttanut meidät.
Meitä hallitsee nyt vapauden laki.
Jos me pidämme katseemme Kristuksessa eli Jumalan Sanassa,
niin kaikki on hyvin. Jos alamme katsella jotain muuta,
vaikkapa omaa lihaamme, niin mikään ei ole hyvin,
emmekä koskaan pääse eteenpäin missään tekemisessämme,
emmekä Jumalan palvelemisessa.Kalamos kyllä osaa vastata jokaiselle ihan asiallisesti - ei sinun tarvitse sekaantua.
kalamos kirjoitti:
Jonah
Sanan peili kertoo meille tämän:
"Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille
hänen tuntemisensa kautta kaiken,
mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon.
Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan
ja niiden kautta lahjoittanut meille kallisarvoiset
ja mitä suurimmat lupaukset,
että te niiden avulla tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta
ja pääsisitte pakoon turmelusta,
joka maailmassa himojen tähden vallitsee.
Pyrkikää juuri siitä syystä innokkaasti
osoittamaan uskossanne hyveitä, hyveissä ymmärrystä,
ymmärryksessä itsehillintää,
itsehillinnässä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalanpelkoa,
jumalanpelossa veljesrakkautta
ja veljesrakkaudessa rakkautta kaikkia kohtaan.
Jos teillä on nämä ja ne yhä enentyvät, ne eivät anna teidän olla toimettomia eivätkä hedelmättömiä Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa."
Sitten se, joka taas unohtaa, mitä peilistä näki on tällainen.
"Mutta se, jolla ei näitä ole, on sokea ja likinäköinen.
Hän on unohtanut puhdistuneensa entisistä synneistään."
Ja näin ei saa olla meidän kohdallamme.
"Pyrkikää sen tähden, veljet,
yhä innokkaammin tekemään kutsumisenne ja valintanne lujaksi.
Jos näin teette, ette koskaan lankea,
ja niin teille runsaskätisesti tarjotaan pääsy
meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen
iankaikkiseen valtakuntaan."
Lainaus oli 2 Piet 1:3-11
Eli niin kauan kuin me unohdamme, mitä Sanan peili sanoi,
me emme pääse osallisiksi Jumalallisesta luonnosta.
Me emme pääse siihen olotilaan ja lepoon Kristuksessa,
joka kuuluu Jumalan Valtakunnan lapsen tunnusmerkistöön.
Siis Vanhurskauteen, Rauhaan ja Iloon Pyhässä Hengessä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937/#comment-60930173Kalamos, sinun "peiliuskosi" edustaa kokonaan sinun omaa luovuuttasi.
Jumalan sanaan tuolla peiliuskolla ei ole mitään yhteyttä.
Tyhjistä puheista ja peiliuskontojen taruista varoittaa Paavali:
"Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;" Ef.5:6.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kalamos, sinun "peiliuskosi" edustaa kokonaan sinun omaa luovuuttasi.
"Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;" Ef.5:6."Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät Totuuden Sanalla,
että me olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä." (Jaak 1:18)
Sanasta syntyneet katsovat itseään (syntymisensä kasvoja) Sanan Peilistä.
Se, joka unohtaa, millainen hän Sanan peilin mukaan on,
on se, joka ei tee Sanan mukaan.
"Olkaa sanan tekijöitä eikä vain sen kuulijoita,
pettäen itsenne.
Jos joku on sanan kuulija mutta ei sen tekijä,
hän on kuin mies,
joka kuvastimesta tarkastelee luonnollisia kasvojaan.
Hän tarkastelee itseään,
lähtee pois ja unohtaa heti, millainen oli." (22-24)
Sitten taas, se joka ei unohda,
minkälainen hän Sanan peilin mukaan on,
on se, joka tekee Sanan mukaan ja on autuas tekemisessään.
Sillä hän on löytänyt Sanasta, josta on syntynyt,
vapauden lain ja pysyy siinä.
"Mutta se, joka on katsonut täydelliseen lakiin,
vapauden lakiin, ja pysyy siinä eikä ole muistamaton kuulija
vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään." (25)
Ja tällaisen vapauden lain alle päässeen
ihmisen sydämessä on rauha.
Ja se, mitä sydän on täynnä, tulee sitten kyllä ulos ja näkyviin.
"Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija,
mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä,
niin hänen jumalanpalveluksensa on turha." (26)
Ja juuri tästä rauhattoman sielun käyttäytymisestä
Jaakob puhuu johdantona tähän peilivertaukseen:
"Tietäkää, rakkaat veljeni,
että jokaisen ihmisen tulee olla nopea kuulemaan
mutta hidas puhumaan ja hidas vihaan,
sillä miehen viha ei toteuta Jumalan vanhurskautta" (19-20)kalamos kirjoitti:
"Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät Totuuden Sanalla,
että me olisimme hänen luomistekojensa ensi hedelmä." (Jaak 1:18)
Sanasta syntyneet katsovat itseään (syntymisensä kasvoja) Sanan Peilistä.
Se, joka unohtaa, millainen hän Sanan peilin mukaan on,
on se, joka ei tee Sanan mukaan.
"Olkaa sanan tekijöitä eikä vain sen kuulijoita,
pettäen itsenne.
Jos joku on sanan kuulija mutta ei sen tekijä,
hän on kuin mies,
joka kuvastimesta tarkastelee luonnollisia kasvojaan.
Hän tarkastelee itseään,
lähtee pois ja unohtaa heti, millainen oli." (22-24)
Sitten taas, se joka ei unohda,
minkälainen hän Sanan peilin mukaan on,
on se, joka tekee Sanan mukaan ja on autuas tekemisessään.
Sillä hän on löytänyt Sanasta, josta on syntynyt,
vapauden lain ja pysyy siinä.
"Mutta se, joka on katsonut täydelliseen lakiin,
vapauden lakiin, ja pysyy siinä eikä ole muistamaton kuulija
vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään." (25)
Ja tällaisen vapauden lain alle päässeen
Ja se, mitä sydän on täynnä, tulee sitten kyllä ulos ja näkyviin.
"Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija,
mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä,
niin hänen jumalanpalveluksensa on turha." (26)
Ja juuri tästä rauhattoman sielun käyttäytymisestä
Jaakob puhuu johdantona tähän peilivertaukseen:
sillä miehen viha ei toteuta Jumalan vanhurskautta" (19-20)Annan arvoa rauhallisuudelle, jolla jatkat oman peiliteoriasi kuvaamista:
>>Sanasta syntyneet katsovat itseään (syntymisensä kasvoja) Sanan Peilistä- _greeeeen
Jotaas green! kirjoitti:
Kalamos kyllä osaa vastata jokaiselle ihan asiallisesti - ei sinun tarvitse sekaantua.
Kalamos osaa kyllä, siitä ei ole epäilystäkään, mutta Jonah ja Semper pyrkivät vääntämään kaiken kieroon.
- _greeeeen
Annan arvoa rauhallisuudelle, jolla jatkat oman peiliteoriasi kuvaamista:
>>Sanasta syntyneet katsovat itseään (syntymisensä kasvoja) Sanan Peilistä22 Kun te totuudelle kuuliaisina olette puhdistautuneet elääksenne vilpittömässä, veljellisessä rakkaudessa, niin rakastakaa toisianne uskollisesti ja kaikesta sydämestänne.
22 Seeing ye have purified your souls in obeying the truth through the Spirit unto unfeigned love of the brethren, see that ye love one another with a pure heart fervently:
(1. Piet. 1:22)
Miksi piikittelet lähimmäistäsi? _greeeeen kirjoitti:
22 Kun te totuudelle kuuliaisina olette puhdistautuneet elääksenne vilpittömässä, veljellisessä rakkaudessa, niin rakastakaa toisianne uskollisesti ja kaikesta sydämestänne.
22 Seeing ye have purified your souls in obeying the truth through the Spirit unto unfeigned love of the brethren, see that ye love one another with a pure heart fervently:
(1. Piet. 1:22)
Miksi piikittelet lähimmäistäsi?Jumalan lapsi kilvoittelee lunastettuna, Isän lapsena, Hänen ansaitsemassaan vapaudessa. Käyt jatkuvasti vikaan vääntämällä todellisen sydämen kilvoittelun uskossa kuin se olisi jotakin lainalaista orjatyötä.
* " psalmilaulu" noin minäkin, Jumalan tahtoa noudattaen olemme oikealla tiellä ja siinä Jumalan tahdossa on hyvä olla. Mutta nyt on ollut puhetta pyhityksestä, ja siihen pyhyyteen, joka vie meidät taivaaseen, kelpaa ainoastaan se pyhyys, joka on Herralla Jeesuskellakin, muuta pyhitystä saavuttaaksmme taivaan maan, ei ole olemasskaan, Jeesus meissä, kirkkauden toivo !
- _greeeeen
psalmilaulu kirjoitti:
Jumalan lapsi kilvoittelee lunastettuna, Isän lapsena, Hänen ansaitsemassaan vapaudessa. Käyt jatkuvasti vikaan vääntämällä todellisen sydämen kilvoittelun uskossa kuin se olisi jotakin lainalaista orjatyötä.
Tähhhhh? Kirjoititko, psalmilaulu, tuon oikeasti minulle? Olen tuosta asiasta kanssasi täysin samaa mieltä.
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Tähhhhh? Kirjoititko, psalmilaulu, tuon oikeasti minulle? Olen tuosta asiasta kanssasi täysin samaa mieltä.
Siis tästä:
>>Jumalan lapsi kilvoittelee lunastettuna, Isän lapsena, Hänen ansaitsemassaan vapaudessa. _greeeeen kirjoitti:
Sitten sisälukutaidossasi on jotakin vikaa, sillä minä ainakaan en ole lukenut kertaakaan Semperin teksteistä, etteikö hän olisi Jumalan Pojan uskossa, Hänen ansaitsemassaan armossaan vapaa.
_greeeeen kirjoitti:
Siis tästä:
>>Jumalan lapsi kilvoittelee lunastettuna, Isän lapsena, Hänen ansaitsemassaan vapaudessa.Ja huom! Vapaa vielä kilvoittelemaan niin kuin todellisen Jumalan lapsen kuuluukin.
- _greeeeen
psalmilaulu kirjoitti:
Sitten sisälukutaidossasi on jotakin vikaa, sillä minä ainakaan en ole lukenut kertaakaan Semperin teksteistä, etteikö hän olisi Jumalan Pojan uskossa, Hänen ansaitsemassaan armossaan vapaa.
Vapaus näkyy kyllä ihmisen käytöksessä ja teoissa silloin kun se on todellista. Kuten Kalamos juuri tuossa yllä sanoi ->
>>Ja tällaisen vapauden lain alle päässeen
Ja se, mitä sydän on täynnä, tulee sitten kyllä ulos ja näkyviin. Semper.Fidelis kirjoitti:
Annan arvoa rauhallisuudelle, jolla jatkat oman peiliteoriasi kuvaamista:
>>Sanasta syntyneet katsovat itseään (syntymisensä kasvoja) Sanan PeilistäJohdanto on todellakin kaksiosainen.
Rauhattoman sielun käyttäytyminen (19-20),
joita sinulle korostin,
ja rauhan saaneen ihmisen käyttäytyminen (21),
jota minulle korostit.
Jälkimmäisen ryhmän ihmiset tunnistaa sävyisyydestä.
He ottavat hiljaisuudella vastaan Jumalan Sanan,
joka on heihin istutettu. Siis Jeesus saa sijaa heissä.
He katsovat Sanan Peiliin, ja muistavat,
minkälaisia he Totuuden Sanasta syntyneinä
Hänen luomistekojensa ensihedelminä ovat.
Ja niin he myös tekevät Sanan mukaan.
"Me kaikki,
jotka peittämättömin kasvoin katselemme
Herran kirkkautta kuin kuvastimesta,
muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen,
niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki."
Ensin mainitun ryhmän ihmiset katsovat Sanan peiliin,
ja unohtavat heti, millaisia he Sanan mukaan ovat,
ja niin he eivät myöskään tee Sanan mukaan.
He katselevat Jumalan Sanan eli Kristuksen sijasta
itseään ja taistelevat itsensä kanssa.
Nämä ihmiset tunnistaa myrkystä,
jota heidän kielensä sylkee toisten päälle.
Josta varoittaen Jaakob aloittaa ja päättää peilivertauksen:
sillä miehen viha ei toteuta Jumalan vanhurskautta
. . .
Jos joku luulee palvelevansa Jumalaa,
mutta ei hillitse kieltään,
hän pettää sydämensä
ja hänen jumalanpalveluksensa on turha."- _greeeeen
kalamos kirjoitti:
Johdanto on todellakin kaksiosainen.
joita sinulle korostin,
jota minulle korostit.
"Me kaikki,
. . .
hän pettää sydämensä
ja hänen jumalanpalveluksensa on turha."Juuri näin.
- Usko Toivonen
kalamos kirjoitti:
Johdanto on todellakin kaksiosainen.
joita sinulle korostin,
jota minulle korostit.
"Me kaikki,
. . .
hän pettää sydämensä
ja hänen jumalanpalveluksensa on turha."Aamen! Aamen! Aamen!
Tuon sanan mukaan, kun vaan pystyisi Herraa palvelemaan, aina katse kiinnettynä
hyvään Jeesukseen, eikä ollenkaan pahaan ihmiseen tai maailman tarjoamiin turhuuksiin.
Kiitos "kalamos", viestistäsi tuntuu Kristuksen hyvä tuoksu. - _greeeeen
psalmilaulu kirjoitti:
Ja huom! Vapaa vielä kilvoittelemaan niin kuin todellisen Jumalan lapsen kuuluukin.
Tietenkin juuri siten.
- _greeeeen
Usko Toivonen kirjoitti:
Aamen! Aamen! Aamen!
Tuon sanan mukaan, kun vaan pystyisi Herraa palvelemaan, aina katse kiinnettynä
hyvään Jeesukseen, eikä ollenkaan pahaan ihmiseen tai maailman tarjoamiin turhuuksiin.
Kiitos "kalamos", viestistäsi tuntuu Kristuksen hyvä tuoksu.Niin, ja se tuoksu voi välittyä vain puhtaan mielen kautta ->
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
(2. Kor. 2:15-17)
_______
17 For we are not as many, which corrupt the word of God: but as of sincerity, but as of God, in the sight of God speak we in Christ.
(2. Kor. 2:17) - k.kiusaantunut
Kalamos, sinun "peiliuskosi" edustaa kokonaan sinun omaa luovuuttasi.
"Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;" Ef.5:6.Ole hiljaa, tyhmä. Et osaa kuin haukkua muita. Tuomitseva uskova, se sinä olet.
Matt.11:24
Minä sanon: Sodoman maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin sinä! - Kylvät riitaa
_greeeeen kirjoitti:
Vapaus näkyy kyllä ihmisen käytöksessä ja teoissa silloin kun se on todellista. Kuten Kalamos juuri tuossa yllä sanoi ->
>>Ja tällaisen vapauden lain alle päässeen
Ja se, mitä sydän on täynnä, tulee sitten kyllä ulos ja näkyviin.Vapus täällä palstalla sallii jatkuvan piikittelyn toisia kohtaan, se joka ei tätä tajua, provoaa provoamisesta päästyään, rakentelee olkiukkoja ja elää näiden varassa, kirjoittaa toissijaisista ja siis vääristä asioista, siirtyen samalla evankeliumista syrjään.
Greeenin kohtalo on tämä, kirjoitat jatkuvasti toisten kirjoittajien kautta, et sitä mikä on evankeliumeissa, mikä rakastettavaa, mikä hyvää, mikä siis Jumalan olemus on. - Olen huomannut myös
Kylvät riitaa kirjoitti:
Vapus täällä palstalla sallii jatkuvan piikittelyn toisia kohtaan, se joka ei tätä tajua, provoaa provoamisesta päästyään, rakentelee olkiukkoja ja elää näiden varassa, kirjoittaa toissijaisista ja siis vääristä asioista, siirtyen samalla evankeliumista syrjään.
Greeenin kohtalo on tämä, kirjoitat jatkuvasti toisten kirjoittajien kautta, et sitä mikä on evankeliumeissa, mikä rakastettavaa, mikä hyvää, mikä siis Jumalan olemus on.saman, kuin nimim.Kylvät riitaa!!! Greenillä ei ole mitään omaa sanottavaa, mutta kovasti ottaa kantaa riitaan ja pyrkii aiheuttamaan niitä erotellen muita kirjoittajia.
Olen huomannut myös kirjoitti:
saman, kuin nimim.Kylvät riitaa!!! Greenillä ei ole mitään omaa sanottavaa, mutta kovasti ottaa kantaa riitaan ja pyrkii aiheuttamaan niitä erotellen muita kirjoittajia.
Näin on marjat.
Greenillä ei ole mitään omia käsityksiä Jumalan sanasta. Toistelee vain muiden sanomisia ja kopioi lainauksia Raamatusta, ilman mitään omia tulkintoja ja selityksiä siitä, miten hän ymmärtää asian.psalmilaulu kirjoitti:
Jumalan lapsi kilvoittelee lunastettuna, Isän lapsena, Hänen ansaitsemassaan vapaudessa. Käyt jatkuvasti vikaan vääntämällä todellisen sydämen kilvoittelun uskossa kuin se olisi jotakin lainalaista orjatyötä.
Oikein kirjoitit, kiitos sinulle viestistäsi, Psalmilaulu!
- _greeeeen
Jonah kirjoitti:
Näin on marjat.
Greenillä ei ole mitään omia käsityksiä Jumalan sanasta. Toistelee vain muiden sanomisia ja kopioi lainauksia Raamatusta, ilman mitään omia tulkintoja ja selityksiä siitä, miten hän ymmärtää asian.:)
- k.kiusaantunut
Jonah kirjoitti:
Näin on marjat.
Greenillä ei ole mitään omia käsityksiä Jumalan sanasta. Toistelee vain muiden sanomisia ja kopioi lainauksia Raamatusta, ilman mitään omia tulkintoja ja selityksiä siitä, miten hän ymmärtää asian.Kävin profiilisivullasi. Olet vanha ilkeä ukko, joka ei edes usko Jeesukseen. Kuuluisit jehovan todistajien palstalle sen sijaan että kulkisit täällä haukkumassa.
Sanoit kalamosta rikkaruohoksi. Katso sinä peiliin. Ilkeä olet, ällöä.
Olen greeenin puolella. - ( :
_greeeeen kirjoitti:
: )
- Hymiösi greeen
( : kirjoitti:
: )
ovat naurettavia aikuiselta ihmiseltä - et sitten keksinyt enää mitään kommentoimista, etkä puolustautumista?
Tajuatko itsekään, miten lapsellista käyttäytymisesi tällä palstalla on? - Hound Dog
Hymiösi greeen kirjoitti:
ovat naurettavia aikuiselta ihmiseltä - et sitten keksinyt enää mitään kommentoimista, etkä puolustautumista?
Tajuatko itsekään, miten lapsellista käyttäytymisesi tällä palstalla on?:)
- : )
Hound Dog kirjoitti:
( :
- _greeeeen
Yksikään ihminen ei ole täydellinen, eikä sellaiseksi täällä tule.
- _greeeeen
: ) kirjoitti:
( :
- 1.Kor. 30,31
- Suurista asioista te täällä kirjoitatte.
- Pyhitystä on kahta sorttia tässä ajassa.
- Kaiken pyhityksen perusta on "Kristus teissä, kirkkauden toivo".
- Nöyrä etsijä löytää Jumalan tahdon pyhityksestä Raamatusta.
- Jumala suomalaisia armahtakoon. - hellari.....
Saatanan taktiiikka on tehdä uskosta ja elämästä aidosti Jumalan yhteydessä uskonto. Ei väliä onko ahdasmielisyys sitten helluntailasta, körttiläistä, lestadiolaista vain ihan mitä tahansa kartanolaista. Nämä väärän, sairaan ja ahdasmielisen tien läpikäyneet henkilöt ovat alkaneet sitten silunvihollisen "lähettiläiksi" hämmentämään aidosti Jumalaa etsiviä - olipa he sitten nyt mielestään vaikka aitoja kirstittyjä tai täysin ateiseja.
Moni etsikon ajassa oleva henkilö saattaa paatua kun kohtaa katkeran uskonnon uhrin.
Eikö kristityn, siis hekilön, joka uskoo että Raamattu on totta ja Jeesus on tie, totuus ja elämä Jumalan yhteyteen pääsemiseksi, pitäisi kaikin tavoin edesauttaa näitä etsiviä löytämään Jumala.
Entäpäs jos sinä katkeroitunut uskovainen tällä "valistutoiminnallasi " syökset jonkun herätykseesä olevan takaisin maailmaan ja jopa ateismiin?
Etkö voisi vain julistaa pelastusta Jeesuksessa?En saanut oikein selvää viestisi kohteesta. Joka tapauksessa kirjoituksesi sisältö on rankan puoleista tekstiä.
Voisitko ystävällisesti yksilöidä tai tarkentaa, keneen viittaat tällä toteamuksella: >>väärän, sairaan ja ahdasmielisen tien läpikäyneet henkilöt ovat alkaneet sitten silunvihollisen "lähettiläiksi"
- 678543
Helluntailaiset ovat toteuttaneet tätä Jeesuksen sanaa...he ajavat riivaajia Minun nimessäni.. silloin kun näkevät että käsien kautta saatu henki onkin joku paha henki joka saattaa puhua kielillä ja kertoa ympärillä olevien syntejä.
Nykyään täytyy toimia salassa ettei joutuisi vastuuseen
kun täytetään hengellä tai ajetaan niitä henkiä ulos uudestisyntyneistä helluntailaisista.
Mutta kummallista että oikeat uskon askeleet ovatkin johtaneet paholaisen pariin ja vapauttaminen pahoista hengistä ei olekaan niin helppoa.- ja..
eenokki ja greenihän ne siinä taas..
- _greeeeen
ja.. kirjoitti:
eenokki ja greenihän ne siinä taas..
Missä?
Jeremia 32:40 sanotaan, että Hän antaa pelon sydämeen, ettemme Hänestä luovu.
Kuuliaisuus on tottelevaisuutta minusta mitä suuremmissa määrin. Sanotun asian = kuullun hyväksymistä ja sen mukaan tekemistä ja toimimista.
Kuuliaisuudesta oliskin jonkun etevän raamatuntutkijan aloittaa oma ketjunsa. Ihan alkukieltäkin tutkien.- _greeeeen
On päivänselvää, että kuuliaisuus on tottelevaisuutta.
_greeeeen kirjoitti:
On päivänselvää, että kuuliaisuus on tottelevaisuutta.
Tuo alla mainittu kysymys siis sinulle, Green.
Totteletko sinä joka päivä ja otat ristisi?
- _greeeeen
Olen nähnyt sen, mihin oman elämänsä ja kokemustensa avaaminen tällä palstalla johtaa. Pysyn edelleenkin päätöksessäni olla kirjoittamatta niistä mitään. Ne, jotka elävät lähelläni, näkevät kysymäsi asian kyllä itse.
- Tällä palstalla on
helppoa myötäillä toisten kirjoituksia, mutta miten käytännössä sitten kunkin osalta on, se onkin sitten jo eriasia ja Jumala kyllä sen tietää.
_greeeeen kirjoitti:
Olen nähnyt sen, mihin oman elämänsä ja kokemustensa avaaminen tällä palstalla johtaa. Pysyn edelleenkin päätöksessäni olla kirjoittamatta niistä mitään. Ne, jotka elävät lähelläni, näkevät kysymäsi asian kyllä itse.
Ymmärrätkö, että sinunkin palstakäyttätymisestä on luettavissa asioita, joista niin kovin rankalla kädellä toisia arvostelet tai arvioit? Esimerkiksi tässä ketjussa. Siksi ei liene ollenkaan tai kenenkään kohdalla kysyä, sinä joka tuomitset, oletko varma, ettet ole itse syypää malkaan omassa silmässäsi.
Jeesuksen käskyn mukaan meidän tulee kieltää itsemme ja ottaa ristimme joka päivä. Ei ole ihmisen vaikea vastata tähän asiaan, jos totisella mielellä kilvoittelee Hänen askelissaan.- k.kiusaantunut
psalmilaulu kirjoitti:
Ymmärrätkö, että sinunkin palstakäyttätymisestä on luettavissa asioita, joista niin kovin rankalla kädellä toisia arvostelet tai arvioit? Esimerkiksi tässä ketjussa. Siksi ei liene ollenkaan tai kenenkään kohdalla kysyä, sinä joka tuomitset, oletko varma, ettet ole itse syypää malkaan omassa silmässäsi.
Jeesuksen käskyn mukaan meidän tulee kieltää itsemme ja ottaa ristimme joka päivä. Ei ole ihmisen vaikea vastata tähän asiaan, jos totisella mielellä kilvoittelee Hänen askelissaan.Et sitten malttanut olla sanomatta? Arvosteleminen on niiin helppoa.
Semper käyttää hengellistä väkivaltaa toisiin ihmisiin. Pelottelee kalamostakin tässä ketjussa jumalan vitsauksilla.
Se on hengellistä ja henkistä väkivaltaa. Psalmilaulu..
Aika yksin greeen on, mutta oikeassa. Semperillä on tuomitseva mieli ja raamattu kieltää tuomitsemisen. k.kiusaantunut kirjoitti:
Et sitten malttanut olla sanomatta? Arvosteleminen on niiin helppoa.
Semper käyttää hengellistä väkivaltaa toisiin ihmisiin. Pelottelee kalamostakin tässä ketjussa jumalan vitsauksilla.
Aika yksin greeen on, mutta oikeassa. Semperillä on tuomitseva mieli ja raamattu kieltää tuomitsemisen.Minä luen toisin, mutta ole toki vapaa. Niin minäkin olen.
- k.kiusaantunut
psalmilaulu kirjoitti:
Minä luen toisin, mutta ole toki vapaa. Niin minäkin olen.
Kuin seinille puhuisi.
Tässä ei ole kukaan viaton, et sinäkään kun kerran greeeniä arvostelet.
Green arvostelee semperiä, ja sinä greeeniä.
Tätäkö se uskovaisten keskinäinen rakkaus on josta niin paljon puhutaan. - SIITÄ SE LÄHTEE
Kuin seinille puhuisi.
Tätäkö se uskovaisten keskinäinen rakkaus on josta niin paljon puhutaan.Tee itse aloitus, jossa et arvostele ketään palstalaista.
Kuin seinille puhuisi.
Tätäkö se uskovaisten keskinäinen rakkaus on josta niin paljon puhutaan.>> Kuin seinille puhuisi.
- _greeeeen
psalmilaulu kirjoitti:
Jeesuksen käskyn mukaan meidän tulee kieltää itsemme ja ottaa ristimme joka päivä. Ei ole ihmisen vaikea vastata tähän asiaan, jos totisella mielellä kilvoittelee Hänen askelissaan.Näytä siis, psalmilaulu, missä teen vääryyttä jollekin!? Missä nimittelen, väheksyn, ivaan ja pilkkaan lähimmäisiäni tai vääristelen heidän sanomaansa, kuten nämä joiden tekemiin vääryyksiin puutun!?
Ja tiedätkö, psalmilaulu, minulle on aivan sama, mitä minusta täällä ajatellaan. En ole täällä hakemassa joukkoja ympärilleni tai ihmiskunniaa. Pyrin oikeudenmukaisuuteen vaikka se aiheuttaisi vääryyden tekijöissä ja puoltajissa ja piilottelijoissa millaisen myrskyn tahansa. - _greeeeen
Et sitten malttanut olla sanomatta? Arvosteleminen on niiin helppoa.
Aika yksin greeen on, mutta oikeassa. Semperillä on tuomitseva mieli ja raamattu kieltää tuomitsemisen.Totta kirjoitat, Kiusaantunut. Ihmetyttää aina vain, että uskovaksi itseään sanova toisensa jälkeen asettuu vääryyden puolelle. Seurakunnissa on kautta aikojen pyritty hiljentämään niitä, jotka ovat pyrkineet tuomaan vääryyksiä valoon...
- k.kiusaantunut
SIITÄ SE LÄHTEE kirjoitti:
Tee itse aloitus, jossa et arvostele ketään palstalaista.
Minulla on aloitus paastosta, kaiken aikaa palstalla.
- SIITÄ SE JATKUU
Minulla on aloitus paastosta, kaiken aikaa palstalla.
Entä muuta?
- k.kiusaantunut
SIITÄ SE JATKUU kirjoitti:
Entä muuta?
Mohiksen ketjussa raamattuaiheinen kysymys, johon parhaillaan odotan vastausta. Edellytti raamatun lukemista, heprealaiskirje 6.
- MENE MENE TEKEL UFAR
Mohiksen ketjussa raamattuaiheinen kysymys, johon parhaillaan odotan vastausta. Edellytti raamatun lukemista, heprealaiskirje 6.
Eikö muuta?
_greeeeen kirjoitti:
Näytä siis, psalmilaulu, missä teen vääryyttä jollekin!? Missä nimittelen, väheksyn, ivaan ja pilkkaan lähimmäisiäni tai vääristelen heidän sanomaansa, kuten nämä joiden tekemiin vääryyksiin puutun!?
Ja tiedätkö, psalmilaulu, minulle on aivan sama, mitä minusta täällä ajatellaan. En ole täällä hakemassa joukkoja ympärilleni tai ihmiskunniaa. Pyrin oikeudenmukaisuuteen vaikka se aiheuttaisi vääryyden tekijöissä ja puoltajissa ja piilottelijoissa millaisen myrskyn tahansa.Osaat piilottaa melko hyvästi ivasi, mutta luepa oikein sydän avoimena tämänaamuinen viestisi klo. 9:56. On aivan sama, kehen se kohdistuu, kun se kohdistuu kuitenkin. Hymiöt perässä eivät pelasta viestissä yhtään mitään.
Kieliikö se sinusta jotakin, kuten itse käytät sanontaa tässä ketjussa toisten teksteistä, vaiko vain yhden henkilön? Vai yleisestikö lauoit mielipiteesi.
Se mikä on nähty, on nähty, sanotaan. Ihminen itselleen useasti sokea piste.
Näihin tunnelmiin, näihin kuviin. Minua ei kiinnosta jatkaa asiasta enempää.
Yöterveisin, Psalmilaulu. :)- _greeeeen
psalmilaulu kirjoitti:
Osaat piilottaa melko hyvästi ivasi, mutta luepa oikein sydän avoimena tämänaamuinen viestisi klo. 9:56. On aivan sama, kehen se kohdistuu, kun se kohdistuu kuitenkin. Hymiöt perässä eivät pelasta viestissä yhtään mitään.
Kieliikö se sinusta jotakin, kuten itse käytät sanontaa tässä ketjussa toisten teksteistä, vaiko vain yhden henkilön? Vai yleisestikö lauoit mielipiteesi.
Se mikä on nähty, on nähty, sanotaan. Ihminen itselleen useasti sokea piste.
Näihin tunnelmiin, näihin kuviin. Minua ei kiinnosta jatkaa asiasta enempää.
Yöterveisin, Psalmilaulu. :)Olen kommentoinut tätä asiaa viestissäni _greeeeen
26.5.2013 08:21.
- k.kiusaantunut
Greeenille:Room.15:3 Ei Kristuskaan ajatellut itseään. Onhan kirjoitettu:"Sinun herjaajiesi herjaukset ovat osuneet minuun. "
Semper kiukuttelee, ainoa oikean opin omistaja.
Huomasin saman kuin sinä-hän nokkii kalamosta, kirjoittelee tuomion raamatunlauseita, vaikka raamatusta löytyisi muutakin.
Room.15:7
"Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät."
15:5 Jumala jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä, Jeesuksen Kristuksen tahdon mukaisesti."
Eli yksimielisyyteen pyrkiminen olisi Raamatun mukaan se Jeesuksen tahto.- Ja sitä ei tapahdu
sitä yksimielisyyttä, jos joku kirjoittajista asettuu jonkun puolelle jotain toista vastaan.
Hyväksyttäisiin nyt ensin se, että uskovilla on yhteinen usko Jeesukseen ja siltä pohjalta keskusteltaisiin eli jonkinlaista nöyryyttä ja nöyrtymistä tarvittaisiin, koska kaikki olemme samalla viivalla Jumalan edessä.
Jos joku ei jotain asiaa ole ymmärtänyt samoin, kuin itse, niin asiasta pitäisi voida keskustella maltillisemmin ja silloin toisellekin osapuolelle voi asia avautua ja vaikka ei avautuisikaan, pitäisi ymmärtää, että meillä kullakin on oma tie ja Jumala on se, joka tekee itsekussakin oman työnsä. - _greeeeen
Kyllä, niin olisi, Kiusaantunut.
Hienoa, että olet alkanut syödä Sanan leipää. :) - _greeeeen
Ja sitä ei tapahdu kirjoitti:
sitä yksimielisyyttä, jos joku kirjoittajista asettuu jonkun puolelle jotain toista vastaan.
Hyväksyttäisiin nyt ensin se, että uskovilla on yhteinen usko Jeesukseen ja siltä pohjalta keskusteltaisiin eli jonkinlaista nöyryyttä ja nöyrtymistä tarvittaisiin, koska kaikki olemme samalla viivalla Jumalan edessä.
Jos joku ei jotain asiaa ole ymmärtänyt samoin, kuin itse, niin asiasta pitäisi voida keskustella maltillisemmin ja silloin toisellekin osapuolelle voi asia avautua ja vaikka ei avautuisikaan, pitäisi ymmärtää, että meillä kullakin on oma tie ja Jumala on se, joka tekee itsekussakin oman työnsä.Eli siis vika on siinä, joka asettuu väärinkohdellun puolelle, niinkö? Eikö se olekaan siinä, joka tekee lähimmäisillemme sitä vääryyttä?!
- Mitä tulee omaan
_greeeeen kirjoitti:
Eli siis vika on siinä, joka asettuu väärinkohdellun puolelle, niinkö? Eikö se olekaan siinä, joka tekee lähimmäisillemme sitä vääryyttä?!
ketjuusi, niin ainut asia, johon kommentoit siellä, oli itsesi puolustaminen..aloituksen aihe, josta niin innokkaasti kyselit ja johon monet ovat vastanneet - et kommentoinut..
- k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Kyllä, niin olisi, Kiusaantunut.
Hienoa, että olet alkanut syödä Sanan leipää. :)En silti ymmärrä semperiä joka niin kevyesti tuomitsee kalamoksen. Uhkaa Jumalan vitsauksilla.
Kalamokselle:
http://www.uskonnonuhrit.fi - k.kiusaantunut
Mitä tulee omaan kirjoitti:
ketjuusi, niin ainut asia, johon kommentoit siellä, oli itsesi puolustaminen..aloituksen aihe, josta niin innokkaasti kyselit ja johon monet ovat vastanneet - et kommentoinut..
Greeenille. Et ole huomannut kun laitoin viestin sinne sinun ketjuusi siitä juuriuskoon tulleen saastaisuudesta.
Kysyin että eikö Jumala anna juuri uskoontulleelle ne synnit anteeksi, eikä pidä saastana.
Vai missä vaiheessa oppisi mukaan ne synnit saa anteeksi.
Semperistä olet oikeassa. - Lopetapas nyt sinäki
Greeenille. Et ole huomannut kun laitoin viestin sinne sinun ketjuusi siitä juuriuskoon tulleen saastaisuudesta.
Kysyin että eikö Jumala anna juuri uskoontulleelle ne synnit anteeksi, eikä pidä saastana.
Vai missä vaiheessa oppisi mukaan ne synnit saa anteeksi.
Semperistä olet oikeassa.K.Kiusaantunut tuo kiusaamisesi! Jos kirjoitat jollekin, älä vedä siihen muita! Semper ei ole sinua loukannut minun tietääkseni, joten anna hänen olla, kun kirjoittelet muille.
Tuollaisella tyylillä lietsot sinäkin ristiriitaa muiden välille. - katso peiliin
Mitä tulee omaan kirjoitti:
Sinä se kummallinen vänkääjä olet. Tuolla Greenin ketjussahan on vaikka kuinka paljon viestejä joissa Green kirjoittaa aloituksessaan olevasta aiheesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11468142
Lisäksi sanon, että ei voi kuin ihmetellä ihmistä joka kulkee ketjusta ketjuun puolustamassa semperiä ja syyttää toista hänen uhriensa puolustamisesta. - En puolusta ketään
katso peiliin kirjoitti:
Sinä se kummallinen vänkääjä olet. Tuolla Greenin ketjussahan on vaikka kuinka paljon viestejä joissa Green kirjoittaa aloituksessaan olevasta aiheesta.
Lisäksi sanon, että ei voi kuin ihmetellä ihmistä joka kulkee ketjusta ketjuun puolustamassa semperiä ja syyttää toista hänen uhriensa puolustamisesta.vaan olen todella kyllääntynyt lukemaan joka toisena viestinä greeenin väittelyjä ja puuttumisia toisten välisiin keskusteluihin!
En ole sattunut huomaamaan palstalla ketään, ketä greeeninkään pitäisi puolustella! - _greeeeen
katso peiliin kirjoitti:
Lisäksi sanon, että ei voi kuin ihmetellä ihmistä joka kulkee ketjusta ketjuun puolustamassa semperiä ja syyttää toista hänen uhriensa puolustamisesta.Näinhän se menee. Tuo samainen kirjoittaja kulkee joka ketjussa puolustelemassa Semperiä. Huvittavaa on se, että hän tosiaan moittii minua Semperin väärin kohtelemien henkilöiden puolustamisesta ja 'sekaantumisesta muiden asioihin', mutta 'sekaantuu' jatkuvasti itse puolustelemalla väärintekijää.
Tämä on yleinen keskustelupalsta ja kaikki tänne kirjoitettu tuodaan kes-kus-te-luun. Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, kun sitä näen. Tuo seuraajani taas ei voi hyväksyä vääryyksiin puuttumista ja moittii minua siitä, joten se hänelle suotakoon, vaikka eihän se Raamatun opetusten mukaista ole. - _greeeeen
Lopetapas nyt sinäki kirjoitti:
K.Kiusaantunut tuo kiusaamisesi! Jos kirjoitat jollekin, älä vedä siihen muita! Semper ei ole sinua loukannut minun tietääkseni, joten anna hänen olla, kun kirjoittelet muille.
Tuollaisella tyylillä lietsot sinäkin ristiriitaa muiden välille.Lopetapas sinä jo viimeinkin tuo komentelusi. :) Yritähän jo pikkuhiljaa ymmärtää, että jokainen kommentoi täällä YLEISELLÄ KESKUSTELUPALSTALLA niitä asioita, joita tahtoo kommentoida, eikä sinulla ole täällä minkäänlaista määräysvaltaa keneenkään.
- ahdistelet
_greeeeen kirjoitti:
Näinhän se menee. Tuo samainen kirjoittaja kulkee joka ketjussa puolustelemassa Semperiä. Huvittavaa on se, että hän tosiaan moittii minua Semperin väärin kohtelemien henkilöiden puolustamisesta ja 'sekaantumisesta muiden asioihin', mutta 'sekaantuu' jatkuvasti itse puolustelemalla väärintekijää.
Tämä on yleinen keskustelupalsta ja kaikki tänne kirjoitettu tuodaan kes-kus-te-luun. Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, kun sitä näen. Tuo seuraajani taas ei voi hyväksyä vääryyksiin puuttumista ja moittii minua siitä, joten se hänelle suotakoon, vaikka eihän se Raamatun opetusten mukaista ole."Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, "
Voi pyhä yksinkertaisuus. Muutahan et täälä teekkään kuin väheksyt toisia, ivaat, pilkkaat jne. vääristelet muita.
Mitenhän paljon kalamosta ärsyttää se, ettei saa rauhassa keskustella semperin kanssa, ettei tämä sinä ole sekaantumassa joka asiaan.
Ota huomioon et semperi aloitti tän ketjun ja kalamos tuli vappaehtoisesti keskustelemaan kanssaan, eikä ole pyytänyt sinua sotkeutumaan keskusteluihinsa.
Tunget apuasi ilman sen pyytämistä ja aiheutat autettavalles vain ongelmia. - _greeeeen
ahdistelet kirjoitti:
"Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, "
Voi pyhä yksinkertaisuus. Muutahan et täälä teekkään kuin väheksyt toisia, ivaat, pilkkaat jne. vääristelet muita.
Mitenhän paljon kalamosta ärsyttää se, ettei saa rauhassa keskustella semperin kanssa, ettei tämä sinä ole sekaantumassa joka asiaan.
Ota huomioon et semperi aloitti tän ketjun ja kalamos tuli vappaehtoisesti keskustelemaan kanssaan, eikä ole pyytänyt sinua sotkeutumaan keskusteluihinsa.
Tunget apuasi ilman sen pyytämistä ja aiheutat autettavalles vain ongelmia.Näytähän, missä teen noita asioita!? Minä pystyn heti näyttämään lukuisia esimerkkejä siitä, miten Semper harjoittaa tuollaista, mutta katsotaan, pystytkö sinä osoittamaan minun kirjoittamaani toisten ihmisten nimittelyä, väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista ja heidän sanomansa vääristelyä. Linkkejä tai kopioita kirjoituksistani siis tähän, kiitos.
- _greeeeen
ahdistelet kirjoitti:
"Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, "
Tunget apuasi ilman sen pyytämistä ja aiheutat autettavalles vain ongelmia.Minun käsittääkseni Kalamos ei kovinkaan mielellään edes tule Semperin avaamiin keskusteluihin, vaan Semper tavallaan pakottaa hänet siihen ampumalla jatkuvasti harppuunan hänen selkäänsä ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937#comment-60913561
Kalamos Semperille 2.8.2012 07:57:
>>Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.>Sinä vain vääristelet tekstejäni. Tässäkin ketjussa.
En ole koskaan kirjoittanut mitään Ristiinnaulitun kuvan katsomisesta
tai erämaakäärmeitten palvonnasta.
Mistä saat voiman tuohon valhetteluun? Valheen isältäkö?
Etkö sinä kestä ollenkaan puhetta Jeesuksen Kristuksen rististä? - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Minun käsittääkseni Kalamos ei kovinkaan mielellään edes tule Semperin avaamiin keskusteluihin, vaan Semper tavallaan pakottaa hänet siihen ampumalla jatkuvasti harppuunan hänen selkäänsä ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11379937#comment-60913561
Kalamos Semperille 2.8.2012 07:57:
>>Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.>Sinä vain vääristelet tekstejäni. Tässäkin ketjussa.
En ole koskaan kirjoittanut mitään Ristiinnaulitun kuvan katsomisesta
tai erämaakäärmeitten palvonnasta.
Mistä saat voiman tuohon valhetteluun? Valheen isältäkö?
Etkö sinä kestä ollenkaan puhetta Jeesuksen Kristuksen rististä?Ihmettelinkin miten rauhallisesti kalamos on kestänyt semperin piikittelyn ja jumalalla uhkaamisen.
Ihan kuin jumala olisi semperin orja. Orja jonka tehtävänä on tuhota kalamos.
Uhkaa jumalan vitsauksilla.
Minä vain en usko jumalan olevan siinä mukana.
SEmperillä on mielikuvituskaveri. Hänellä ei ole oikeaa jumalaa. - En määräile ketään
_greeeeen kirjoitti:
Lopetapas sinä jo viimeinkin tuo komentelusi. :) Yritähän jo pikkuhiljaa ymmärtää, että jokainen kommentoi täällä YLEISELLÄ KESKUSTELUPALSTALLA niitä asioita, joita tahtoo kommentoida, eikä sinulla ole täällä minkäänlaista määräysvaltaa keneenkään.
mutta eikö sinunkin, green - aikuisena ihmisenä? olisi jo soveliasta lopettaa tuollainen lapsellinen ja kypsymätön kirjoittelusi?!
- Missä puolustelen?
_greeeeen kirjoitti:
Näinhän se menee. Tuo samainen kirjoittaja kulkee joka ketjussa puolustelemassa Semperiä. Huvittavaa on se, että hän tosiaan moittii minua Semperin väärin kohtelemien henkilöiden puolustamisesta ja 'sekaantumisesta muiden asioihin', mutta 'sekaantuu' jatkuvasti itse puolustelemalla väärintekijää.
Tämä on yleinen keskustelupalsta ja kaikki tänne kirjoitettu tuodaan kes-kus-te-luun. Minä en voi sietää toisten ihmisten väheksyntää, ivaamista, pilkkaamista jne., enkä toisen sanoman vääristelyä, joten se on asia, johon minä kommentoin, kun sitä näen. Tuo seuraajani taas ei voi hyväksyä vääryyksiin puuttumista ja moittii minua siitä, joten se hänelle suotakoon, vaikka eihän se Raamatun opetusten mukaista ole.Olen puuttunut sinun kirjoituksiisi siksi, että sinä sotket ketjuja riitelymielessä!!!
Olet tässäkin ketjussa tuonut esille Semperin vanhoja kirjoituksia, etkä sinä muissa ketjuissa kommentoikaan, kuin tässä ja omassasi ja suurin osa kirjoituksistasi koskee Semperiä - minäkin jatkan perässäsi kommentoiden niin pitkään, kuin sinäkin sitä teet! - Kirjoitukseni oli
Missä puolustelen? kirjoitti:
Olen puuttunut sinun kirjoituksiisi siksi, että sinä sotket ketjuja riitelymielessä!!!
Olet tässäkin ketjussa tuonut esille Semperin vanhoja kirjoituksia, etkä sinä muissa ketjuissa kommentoikaan, kuin tässä ja omassasi ja suurin osa kirjoituksistasi koskee Semperiä - minäkin jatkan perässäsi kommentoiden niin pitkään, kuin sinäkin sitä teet!greeenille!
- _greeeeen
En määräile ketään kirjoitti:
mutta eikö sinunkin, green - aikuisena ihmisenä? olisi jo soveliasta lopettaa tuollainen lapsellinen ja kypsymätön kirjoittelusi?!
Ihan jatkuvastihan sinä jakelet käskyjä.
- _greeeeen
Ihmettelinkin miten rauhallisesti kalamos on kestänyt semperin piikittelyn ja jumalalla uhkaamisen.
Ihan kuin jumala olisi semperin orja. Orja jonka tehtävänä on tuhota kalamos.
Uhkaa jumalan vitsauksilla.
Minä vain en usko jumalan olevan siinä mukana.
SEmperillä on mielikuvituskaveri. Hänellä ei ole oikeaa jumalaa.Kiusaantunut, kuten varmaankin huomasit, joku väitti tässäkin ketjussa, että Semper vain puolustautuu. Siis mietihän: Semper puolustautuu Kalamos'ia vastaan... ivaamalla, pilkkaamalla, väheksymällä ja vääristelemällä. Kalamos'ia, joka ei itse koskaan tee tuollaisia asioita...
- _greeeeen
Missä puolustelen? kirjoitti:
Olen puuttunut sinun kirjoituksiisi siksi, että sinä sotket ketjuja riitelymielessä!!!
Olet tässäkin ketjussa tuonut esille Semperin vanhoja kirjoituksia, etkä sinä muissa ketjuissa kommentoikaan, kuin tässä ja omassasi ja suurin osa kirjoituksistasi koskee Semperiä - minäkin jatkan perässäsi kommentoiden niin pitkään, kuin sinäkin sitä teet!Selvä, jatketaan siis niin, että minä puutun Semperin tekemiin vääryyksiin, kun niitä näen, ja sinä puutut sitten siihen ja moitit minua...
- k.kiusaantunut
Huomaan vain että semper etsii kalamosta vastaan raamatunlauseita joissa uhataan vitsauksilla. Semper uhkaa Jumalalla, kuin tämä olisi hänen orjansa.
Tim.2:24"Herran palvelija ei saa riidellä vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen." - Stradivarius
Kalamos ja Semper molemmat ansaitsevat kokeneina kirjoittajina analyysin, törmäsin aikaisemmin Kalamokseen etsiessäni Ateismi-palstalla Jumalaa, jota ei näy eikä kuulu missään, ja Kalamos vahvisti uskoani omalla raskaasti koetulla sairaalakokemuksellaan, jonka hän kävi läpi saaden lopulta uskonvarmuuden. Itse olin myös tällöin sen verran heikossa hapessa koko uskomisen suhteen, että pointsit edellisestä Kalamokselle, mutta Semper silti on mielestäni oikeassa siinä, että puhtaan raamatullisesti Kalamos EI opeta, vaan on jotenkin kuin lumoutunut omaan runomuotoiseen kirjoitustyyliinsä, nostaa siis ylös omaa kaunista tyyliänsä. Tietty rosoisuus siis puuttuu, esimerkiksi huutomerkkien käyttö, rytmikkyys puuttuu, teksti on ajatuksenvirtaa joka tuo mieleeni itämaiset filosofiat ja ne, jotka itämaistyylisesti juuri ajatuksenvirtamaisesti yleensä kirjoittavat. En silti ole tietenkään tuomitsemassa kalamoksen tekstejä, päinvastoin, on mielenkiintoista lukea aina välillä hänen tekstejä, mutta jos haluan lukea opetustyylistä tekstiä, niin silloin en lue Kalamoksen tekstejä, vaan pidän ainoana opettamiseen kelpaavana tällä sivulla Semperin tekstejä, jos joku niin hän mielestäni kirjoittaa puhtaasti Raamatun mukaista tekstiä, ja osaa suojella tekstejänsä tarvittaessa piikittelyillään, jota en pidä mitenkään outona täällä, päinvastoin tämäkin, jokainen joka on pidempään täällä kirjoittanut, tietää että on parempi osata puolustautua puskasissejä ja pimeitä ateisteja, sarvipäätrolleja, mm, vastaan. Naturligtvis.
Harvassa näyttävät olevan ne kirjoittajat, jotka näillä palstoilla tilittävät omia henkilökohtaisia elämänkokemuksiaan. Itse en halua tehostaa sanojani sillä, että vetoaisin omiin koettuihin elämänvaiheisiin, iloihin sen enempää kuin suruihinkaan. Yksityiselämä ei kuulu palstalle, ei oma eikä toisten.
Kuulun niihin palstalaisiin, jotka arvioivat eri kirjoittajien opillisia näkemyksiä Jumalan sanan vaakaa totuuden mittana käyttäen. En ole erehtymätön, etkä sitä onneksi tarkoittanut, vaikka myönteisesti minua arvioitkin. Kiitos joka tapauksessa.
Hmm, tällaista opetustyyliä palstalla todella on nähtävissä: >>teksti on ajatuksenvirtaa joka tuo mieleeni itämaiset filosofiat ja ne, jotka itämaistyylisesti juuri ajatuksenvirtamaisesti yleensä kirjoittavat- _greeeeen
Vai että on Semperin ruma käytös puolustautumista... Poinsit sinulle aamun parhaasta vitsistä. ;)
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Vai että on Semperin ruma käytös puolustautumista... Poinsit sinulle aamun parhaasta vitsistä. ;)
*pointsit*
Stradivarius
Muistanet, että en olisi milään halunnut
julkisella palstalla tuoda näitä kokemuksiani esille.
Mutta kun et millään suostunut kahdenkeskiseen keskusteluun kanssani,
niin minulle ei jäänyt kuin kaksi vaihtoehtoa.
Jättää sinut epäuskon suohon,
tai tuoda todistukseni julkisesti näkyviin.
Valitsin jälkimmäisen,
koska Kristuksen Rakkaus minussa vaati niin tekemään.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11358809/#comment-60730086- Vai vitsi?!
_greeeeen kirjoitti:
*pointsit*
Kukapas se nyt ivaa ja pilkkaa???
Ivasi kohdistui Semperille kirjoittavalle Stradivarius-nimimerkille!
Pilkkasi on nyt todeksi osoitettu - enää et voi puolustaa
itseäsi, etkä omaa oikeudenmukaisuuttasi!
Green - olet palstan riidanhaluisin"uskova"! - Ved.2
kalamos kirjoitti:
Stradivarius
Muistanet, että en olisi milään halunnut
julkisella palstalla tuoda näitä kokemuksiani esille.
Mutta kun et millään suostunut kahdenkeskiseen keskusteluun kanssani,
niin minulle ei jäänyt kuin kaksi vaihtoehtoa.
Jättää sinut epäuskon suohon,
tai tuoda todistukseni julkisesti näkyviin.
Valitsin jälkimmäisen,
koska Kristuksen Rakkaus minussa vaati niin tekemään.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11358809/#comment-60730086Em. keskustelurypäs ei kyllä osoita missään määrin pyhityksen edistymistä. En löydä rakennuspuita siihen, vaikka ihan hyviä huomioita on esitetty.Riitelyynhän sitä piti taas langeta. Tämäkin keskustelu jää kyllä ihan otsikon harteille. En kyllä odottanutkaan parempaa. Mutta täytyi olla sen verrran kärsivällinen, että katson kortit tarvittavan pitkälle.
Shame on you ! - Et sinäkään Ved2
Ved.2 kirjoitti:
Em. keskustelurypäs ei kyllä osoita missään määrin pyhityksen edistymistä. En löydä rakennuspuita siihen, vaikka ihan hyviä huomioita on esitetty.Riitelyynhän sitä piti taas langeta. Tämäkin keskustelu jää kyllä ihan otsikon harteille. En kyllä odottanutkaan parempaa. Mutta täytyi olla sen verrran kärsivällinen, että katson kortit tarvittavan pitkälle.
Shame on you !mikään"ulkopuolinen" tässä ketjussa ole..minua ihmetyttää se, että sinäkään et täysin tiedä, mitä mieltä mistäkin olet, kun otat kantaa välillä Semperin kirjoituksia tukien ja taas toisaalta häntä vastaan.
Tällä palstalla on joitakin, joiden mieli muuttuu sen mukaan"mistäpäin tuulee"..niin näyt sinäkin tekevän.
Jos sinä,Ved2, greeen, kuin k.kiusaantunut (mikäli vielä on muitakin)? antaisitte Semperin rauhassa keskustella palstalla omassa aloituksessaa toisten kanssa, niin lukijakin pääsisi paremmin selvyyteen aloituksen aiheesta, mutta näyttää siltä, että joillakin on tarve olla esillä ja vängätä asioista, vaikka ne eivät heille kuuluisikaan! - Ved.2
Et sinäkään Ved2 kirjoitti:
mikään"ulkopuolinen" tässä ketjussa ole..minua ihmetyttää se, että sinäkään et täysin tiedä, mitä mieltä mistäkin olet, kun otat kantaa välillä Semperin kirjoituksia tukien ja taas toisaalta häntä vastaan.
Tällä palstalla on joitakin, joiden mieli muuttuu sen mukaan"mistäpäin tuulee"..niin näyt sinäkin tekevän.
Jos sinä,Ved2, greeen, kuin k.kiusaantunut (mikäli vielä on muitakin)? antaisitte Semperin rauhassa keskustella palstalla omassa aloituksessaa toisten kanssa, niin lukijakin pääsisi paremmin selvyyteen aloituksen aiheesta, mutta näyttää siltä, että joillakin on tarve olla esillä ja vängätä asioista, vaikka ne eivät heille kuuluisikaan!Tämä on julkinen keskustelupalsta! Tiedän ihan tasan tarkkaan mitä mieltä mistäkin olen. Ja vielä Raamatustakin. Kannanottoni varmistaakseni olen aloittaja Semperin kannalla. Mutta kun keskustelu menee riitapuolelle, olen kaikkia niitä vastaan, jotka riitelevät. Aika simppeliä vai?
Ei muuten näytä olevan useimmille. Riitakysymyksistä ollaan kipeitä. Ei vaikuta ainakaan uskovan käytösmallilta. Tuomitsen jyrkästi, ja uskon että tuolla ylhäällä heilahtaa tuomion leikkuri myös.
Ei kannata siteerata Raamattua, jos sitä käyttää riidan väliineenä.
Sitäpaitsi juuri itse komppaan Semperiä. Ja kannustan. S. on pyytänyt minulta rauhaa kirjoituksiinsa, ja sen olen myös antanut.
Lähinnä kritisoin greeniä, en muita. Mutta kannustan häntäkin ystävälliseen ja rakentavaan uskovien väliseen keskusteluun.
Semperin kanssa olen hyvinkin samaa mieltä. Ongelmakohtia tietysti on, mutta en puutu niihin. Ja kun en kirjoittele puskista, niin identiteettiini voi luottaa.
Pitäkää tekin sama mieli! - Ved.2
Ved.2 kirjoitti:
Tämä on julkinen keskustelupalsta! Tiedän ihan tasan tarkkaan mitä mieltä mistäkin olen. Ja vielä Raamatustakin. Kannanottoni varmistaakseni olen aloittaja Semperin kannalla. Mutta kun keskustelu menee riitapuolelle, olen kaikkia niitä vastaan, jotka riitelevät. Aika simppeliä vai?
Ei muuten näytä olevan useimmille. Riitakysymyksistä ollaan kipeitä. Ei vaikuta ainakaan uskovan käytösmallilta. Tuomitsen jyrkästi, ja uskon että tuolla ylhäällä heilahtaa tuomion leikkuri myös.
Sitäpaitsi juuri itse komppaan Semperiä. Ja kannustan. S. on pyytänyt minulta rauhaa kirjoituksiinsa, ja sen olen myös antanut.
Lähinnä kritisoin greeniä, en muita. Mutta kannustan häntäkin ystävälliseen ja rakentavaan uskovien väliseen keskusteluun.
Semperin kanssa olen hyvinkin samaa mieltä. Ongelmakohtia tietysti on, mutta en puutu niihin. Ja kun en kirjoittele puskista, niin identiteettiini voi luottaa.
Pitäkää tekin sama mieli!Jos tuo viittaus on tulkittavissa johonkin keskustelijaan, olipa nyt Kalamos taikka kuka hyvänsä. Ei tarkoita ketään. En ole ketään kategorisesti vastaan. Ymmärrän jokaisen näkökohtaa. Enkä viittaa kehenkään millään piilomerkityksellä. Greeniin voisin viitata vaikka millä merkillä. vaikka ymmärrän toki häntäkin, tiettyyn rajaan saakka.
Minua kiinnostaa seurata Semperin tosi oivalliset Raamatun siitaatit ja ahkeroiminen. Aina kun luen Semperin aloituksia, niin havaitsen omalla kohdallani ihan samoja hengenelämäni alueella sattuneita seikkoja Raamattua rukouksin ja lukien havaittuani. Nykyään en kykene lukemaan niin paljon. Mutta aikoinaan luin n.5 h päivässä.
Näen jokaisen kirjoittajan omasta näkökohdastaan käsin. Kaikilla on paljon kristilliseltä kannalta potentiaalia.Mutta riitahenki on kertakaikkiaan jätettävä! Muuten ei kunnian kukko laula!
Pitää ottaa tosissaan: "Ilman pyhitystä, EI kukaan ole näkevä Herraa !! - Anteeksi Ved2!
Ved.2 kirjoitti:
Tämä on julkinen keskustelupalsta! Tiedän ihan tasan tarkkaan mitä mieltä mistäkin olen. Ja vielä Raamatustakin. Kannanottoni varmistaakseni olen aloittaja Semperin kannalla. Mutta kun keskustelu menee riitapuolelle, olen kaikkia niitä vastaan, jotka riitelevät. Aika simppeliä vai?
Pitäkää tekin sama mieli!En tiennyt mitä tarkoitit - kirjoitit niin yleisesti, että ajattelin sinun tarkoittavan Semperiäkin. Itse olen niin perin kyllästynyt siihen, ettei Semper ehdi tehdä aloitusta rauhassa, kun siinä on heti green kommentoimassa. Muissa ketjuissahan häntä ei näy ja teeskentelee olevansa jokin oikeudenmukaisuuden tuoja tällä palstalla..mitään omaa hengellistä sanottavaa hänellä ei ole ja jos oikein kukin keskittyy lukemaan hänen omaa aloitustaan, niin hän ei ota vastauksista varteen, vaan jankkaa Kalamokselta aina vain uudelleen samaa, eikä kuitenkaan piittaa tuon taivaallista muiden vastauksista..lukekaapa hänen vastauksensa ajatuksella ja laskekaa monessako kohtaa hän tuo esiin ristiriitaa Semperin ja Tähkäpäänkin kanssa?
- Oikeassa olet
Ved.2 kirjoitti:
Jos tuo viittaus on tulkittavissa johonkin keskustelijaan, olipa nyt Kalamos taikka kuka hyvänsä. Ei tarkoita ketään. En ole ketään kategorisesti vastaan. Ymmärrän jokaisen näkökohtaa. Enkä viittaa kehenkään millään piilomerkityksellä. Greeniin voisin viitata vaikka millä merkillä. vaikka ymmärrän toki häntäkin, tiettyyn rajaan saakka.
Minua kiinnostaa seurata Semperin tosi oivalliset Raamatun siitaatit ja ahkeroiminen. Aina kun luen Semperin aloituksia, niin havaitsen omalla kohdallani ihan samoja hengenelämäni alueella sattuneita seikkoja Raamattua rukouksin ja lukien havaittuani. Nykyään en kykene lukemaan niin paljon. Mutta aikoinaan luin n.5 h päivässä.
Näen jokaisen kirjoittajan omasta näkökohdastaan käsin. Kaikilla on paljon kristilliseltä kannalta potentiaalia.Mutta riitahenki on kertakaikkiaan jätettävä! Muuten ei kunnian kukko laula!
Pitää ottaa tosissaan: "Ilman pyhitystä, EI kukaan ole näkevä Herraa !!Ved2 ja kommentoin siitä sinulle vielä erikseen nyt tässäkin vaikka edellä jo vastasin.
Syy siihen, miksi en rekisteröidy, on juuri tuo, että green ja muutama muu olisivat heti kimpussani ja siksi koen paremmaksi kirjoittaa"puskista", jos sitä siksi voi sanoa..
onhan kirjoitustyylini se, että aloitan lauseen nimimerkistäni.. toki jotkut muutkin niin tekevät, mutta minulle se on luonteista. - Ved.2
Anteeksi Ved2! kirjoitti:
En tiennyt mitä tarkoitit - kirjoitit niin yleisesti, että ajattelin sinun tarkoittavan Semperiäkin. Itse olen niin perin kyllästynyt siihen, ettei Semper ehdi tehdä aloitusta rauhassa, kun siinä on heti green kommentoimassa. Muissa ketjuissahan häntä ei näy ja teeskentelee olevansa jokin oikeudenmukaisuuden tuoja tällä palstalla..mitään omaa hengellistä sanottavaa hänellä ei ole ja jos oikein kukin keskittyy lukemaan hänen omaa aloitustaan, niin hän ei ota vastauksista varteen, vaan jankkaa Kalamokselta aina vain uudelleen samaa, eikä kuitenkaan piittaa tuon taivaallista muiden vastauksista..lukekaapa hänen vastauksensa ajatuksella ja laskekaa monessako kohtaa hän tuo esiin ristiriitaa Semperin ja Tähkäpäänkin kanssa?
Onko Green häirikkö tällä palstalla? Mikä lienee häntä vaivaa? En ymmärrä.Kyllä vaikeista asioista pitää saada keskustella, mutta liika toisto kuolettaa. Yritän ihan itsekin suhtautua mahdollisimman ymmärtäväisen kristillisellä lähimmäisen rakkaudella. G:llä on nyt jokin vaikea probleema!
Pyhitys näyttäytyy jotenkin naurettavalta hänen kohdaltaan. Toivottavasti hän tulisi ulos jollain kerrankin myönteisellä tavalla.
Jos joku ei miellytä, niin voisihan sitä ajateltavan kirjoittavan vaikkapa muille lukijoille, joille olemme vastuussa evankeliumin puhtaudessa ja pyhityksessä. - En minäkään ymmärrä
Ved.2 kirjoitti:
Onko Green häirikkö tällä palstalla? Mikä lienee häntä vaivaa? En ymmärrä.Kyllä vaikeista asioista pitää saada keskustella, mutta liika toisto kuolettaa. Yritän ihan itsekin suhtautua mahdollisimman ymmärtäväisen kristillisellä lähimmäisen rakkaudella. G:llä on nyt jokin vaikea probleema!
Pyhitys näyttäytyy jotenkin naurettavalta hänen kohdaltaan. Toivottavasti hän tulisi ulos jollain kerrankin myönteisellä tavalla.
Jos joku ei miellytä, niin voisihan sitä ajateltavan kirjoittavan vaikkapa muille lukijoille, joille olemme vastuussa evankeliumin puhtaudessa ja pyhityksessä.greeniä - jotenkin hän tuntuu katkeroituneen nimimerkin asiastakyseen puolesta, kun Semper otti heidän uskonsa esille. Senjälkeen alkoi greenin puolustelu ja Semperin perässäjuoksu, jossa hän huomasi myöskin nimim. Kalamoksella olleen erimielisyyttä Semperin kanssa ja siitä lähtien green otti asiakseen Kalamoksen puolustamisen ja toi esille olevansa oikeudenmukainen ja heikkojen puolella - ja tiesmitä - aivankuin Kalamos itse ei olisi osannut omasta puolestaan selvittää asioitaan..ja kun kirjoitin Kalamokselle asiasta - Kalamos vastasi asiallisesti, ettei ole täällä keskustelemassa Semperistä, eikä itsestään, vaan Raamatusta, mutta se ei ole greenin intoa vähentänyt, vaan hän kiertää ainavain Semperin ketjuja ja ottaa kantaa kaivellen jotain vanhoja viestejä..en jaksa enempää perehtyä greenin kirjoituksiin, mutta jotain on vinksallaan ihmisellä, joka jatkaa samoin, tajuamatta, että itse on palstan pahempi häirikkö, kuin nimeämänsä Semper!
- Lisään vielä
En minäkään ymmärrä kirjoitti:
greeniä - jotenkin hän tuntuu katkeroituneen nimimerkin asiastakyseen puolesta, kun Semper otti heidän uskonsa esille. Senjälkeen alkoi greenin puolustelu ja Semperin perässäjuoksu, jossa hän huomasi myöskin nimim. Kalamoksella olleen erimielisyyttä Semperin kanssa ja siitä lähtien green otti asiakseen Kalamoksen puolustamisen ja toi esille olevansa oikeudenmukainen ja heikkojen puolella - ja tiesmitä - aivankuin Kalamos itse ei olisi osannut omasta puolestaan selvittää asioitaan..ja kun kirjoitin Kalamokselle asiasta - Kalamos vastasi asiallisesti, ettei ole täällä keskustelemassa Semperistä, eikä itsestään, vaan Raamatusta, mutta se ei ole greenin intoa vähentänyt, vaan hän kiertää ainavain Semperin ketjuja ja ottaa kantaa kaivellen jotain vanhoja viestejä..en jaksa enempää perehtyä greenin kirjoituksiin, mutta jotain on vinksallaan ihmisellä, joka jatkaa samoin, tajuamatta, että itse on palstan pahempi häirikkö, kuin nimeämänsä Semper!
ettei mielestäni sellainen ole kelvollinen julistamaan evankeliumia, joka kantaa kaunaa - green on osoittanut sydämensä tilan.
- silmänne jo avatkaa
En minäkään ymmärrä kirjoitti:
greeniä - jotenkin hän tuntuu katkeroituneen nimimerkin asiastakyseen puolesta, kun Semper otti heidän uskonsa esille. Senjälkeen alkoi greenin puolustelu ja Semperin perässäjuoksu, jossa hän huomasi myöskin nimim. Kalamoksella olleen erimielisyyttä Semperin kanssa ja siitä lähtien green otti asiakseen Kalamoksen puolustamisen ja toi esille olevansa oikeudenmukainen ja heikkojen puolella - ja tiesmitä - aivankuin Kalamos itse ei olisi osannut omasta puolestaan selvittää asioitaan..ja kun kirjoitin Kalamokselle asiasta - Kalamos vastasi asiallisesti, ettei ole täällä keskustelemassa Semperistä, eikä itsestään, vaan Raamatusta, mutta se ei ole greenin intoa vähentänyt, vaan hän kiertää ainavain Semperin ketjuja ja ottaa kantaa kaivellen jotain vanhoja viestejä..en jaksa enempää perehtyä greenin kirjoituksiin, mutta jotain on vinksallaan ihmisellä, joka jatkaa samoin, tajuamatta, että itse on palstan pahempi häirikkö, kuin nimeämänsä Semper!
Tuota noin........... oletteko ihan sokeita kun ette näe, että nytkin Green keskusteli asiasta ja puuttui Semperin käytökseen VASTA SEMPERIN ALETTUA ITSE TOISTAA ILKEÄÄ ITSEÄÄN TAAS TÄSSÄKIN KETJUSSA. Vasta kun Semper alkoi nälviä kalamosta, Green alkoi kirjoittamaan Semperin teoista kohdistuen lähimmäisiimme.
- 2Mooses 20:21
Oikeassa olet kirjoitti:
Ved2 ja kommentoin siitä sinulle vielä erikseen nyt tässäkin vaikka edellä jo vastasin.
Syy siihen, miksi en rekisteröidy, on juuri tuo, että green ja muutama muu olisivat heti kimpussani ja siksi koen paremmaksi kirjoittaa"puskista", jos sitä siksi voi sanoa..
onhan kirjoitustyylini se, että aloitan lauseen nimimerkistäni.. toki jotkut muutkin niin tekevät, mutta minulle se on luonteista.On aivan turha käpertyä nimimerkin ympärille, koska Suomi24:n luonne mahdollistaa juuri kirjoittamisen anonyyminä, tämä on vuosikymmenien aikana hyväksi todettu systeemi, jolla voi kertoa asioista totuuden ja todellakin totuuden, omalla nimellä tällainen asioista suoraan puhuminen on yleensä täysin mahdotonta, eikä nimimerkilläkään kirjoittaminen kaikista vaikeimmista asioista kirjoittaessa ole mahdollista.
Suomi24:n kirjoittavat ovat oppineet aivan kuten sairaanhoitajat, kahlaamaan veressä ja oksennuksessa, paskassa ja tuskassa ja eritteissä, kivussa ja kuolemantuskassa, hoitaessaan potilaina toinen toisiaan. Alkaako vapahtajan nimi häämöttää horisontissa jo : sillä minun on nälkä ja jano, ja minä olen alaston ja köyhä!
Näin se vaan täällä S24:lla menee.
Niin Jumalanhullut kuin kaistapäät skitsofreenikot kuin narsistiset pikkuhitlerit 'sulassa sovussa' voi läpikäydä kaikki ongelmat ja skitsonsa täällä käymättä toistensa kurkkuihin kiinni ja tappamatta toisiaan, vain ja ainoastaan täällä Suomi24:n sivuilla.
Kaikki tänne kirjoittavat tekevät siis todella, todella tärkeää työtä!
Heikot, masentuneet, sairaat ja väsyneet, joiden tietäisi ilman Suomi24:n keskustelevaa henkireikää suurinpiirtein hajoavan kappaleiksi, saavat lohdutuksen ja toivon täällä kun voivat purkaa ja oksentaa ja ulostaa tuskansa täällä ulos, paljon heitä täällä on, apua tarvitsevia, jokainen vähänkin S24:ää seuraava tietää tämän faktan, joka on totista totta.
Ja takaisin 2Moos 20:21 pimeään, missä todellinen lähimmäisistä välittävä Jumala tekee TÖITÄ. - _greeeeen
Vai vitsi?! kirjoitti:
Kukapas se nyt ivaa ja pilkkaa???
Ivasi kohdistui Semperille kirjoittavalle Stradivarius-nimimerkille!
Pilkkasi on nyt todeksi osoitettu - enää et voi puolustaa
itseäsi, etkä omaa oikeudenmukaisuuttasi!
Green - olet palstan riidanhaluisin"uskova"!Niin, minä olen tottunut täällä muualla elämässä siihen, että toisen esittäessä paikkansapitämättömältä tuntuvan väitteen, heitetään ihan puolin ja toisin kiitokset 'päivän parhaasta vitsistä'. Ihan ystävällisellä mielellä, ei todellakaan ivaten. Stradivarius antoi pointseja Kalamos'lle ja minä annoin hänelle pointseja myös, ihan leikkimielisesti. On totta, että joku voi käsittää tarkoitukseni muuksi kuin se oli, ja siksi pyydän Stradivariukselta anteeksi, jos sanani loukkaisvat häntä.
- _greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Jos tuo viittaus on tulkittavissa johonkin keskustelijaan, olipa nyt Kalamos taikka kuka hyvänsä. Ei tarkoita ketään. En ole ketään kategorisesti vastaan. Ymmärrän jokaisen näkökohtaa. Enkä viittaa kehenkään millään piilomerkityksellä. Greeniin voisin viitata vaikka millä merkillä. vaikka ymmärrän toki häntäkin, tiettyyn rajaan saakka.
Pitää ottaa tosissaan: "Ilman pyhitystä, EI kukaan ole näkevä Herraa !!Semper kylvää itse riitahenkeä väheksymällä, ivaamalla, pilkkaamalla ja vääristelemällä, ja siihen minä olen luvannut puuttua niin kauan kuin se jatkuu. Pallo tämän loppumiselle tai jatkumiselle on yhä edelleen Semperillä.
- _greeeeen
silmänne jo avatkaa kirjoitti:
Tuota noin........... oletteko ihan sokeita kun ette näe, että nytkin Green keskusteli asiasta ja puuttui Semperin käytökseen VASTA SEMPERIN ALETTUA ITSE TOISTAA ILKEÄÄ ITSEÄÄN TAAS TÄSSÄKIN KETJUSSA. Vasta kun Semper alkoi nälviä kalamosta, Green alkoi kirjoittamaan Semperin teoista kohdistuen lähimmäisiimme.
Näinhän se aina menee. Hetken ehdin taas jo luulla, että Semper on lopettanut mm. Kalamos'n vainoamisen, mutta niin siinä vain kävi, että jälleen kerran väheksyntä muita uskovia/muiden uskoa kohtaan alkoi näkyä hänen kirjoituksissaan.
Semper ei enää tee suoranaisia aloituksia Kalamos'iin liittyen, mutta ottaa aina esille jonkin asian, josta on eri mieltä tämän kanssa ja aloittaa Kalamos'ista kirjoittelun sitten aloitusta seuraavissa viesteissään. Kalamos on ilmaissut sen, ettei mielellään tule ollenkaan näihin Semperin aloittamiin keskusteluihin, joissa haetaan riitaa, mutta kuten tuolla ylempänä jo totesin, Semper tavallaan pakottaa hänet siihen ampumalla aina harppuunan (Kalamos'n itsensä käyttämä ilmaisu) hänen selkäänsä.
Kalamos'lla ei ole täällä keskustelurauhaa Semperin tekojen takia. Saman on joutunut kokemaan moni muukin uskova kohdallaan.
Joillekin palstalaisille näyttää olevan ylivoimaista kestää sitä, että asetan tässä ketjussa kyseenalaiseksi kalamoksen näkemykset pyhityksestä.
Esimerkkinä herkkähipiäisestä ja jotenkin naurettavasta loukkaantumisesta olkoon nimimerkki 'silmänne jo avatkaa', joka viestissään 25.5.2013 klo 21:08 kertoo nähneensä SF:n taas >>nälvineen kalamosta ja toistaneen ilkeää itseään- AMEN!
Juuri näin on, kuin kirjoitat, Semper!
Nimimerkki: silmänne avatkaa väittää "greenin kirjoittavan asiaa, kun puuttuu Semperin käytökseen"..tuohan juuri on sitä greenin asiaa, muuta ASIAA hänellä ei tällä palstalla olekaan.
Otapas nyt sinäkin, nimim. silmänne avatkaa oikein asiaksesi etsiä ja lukea kaikki greeenin kirjoitukset - katsotaan sitten millaista ASIAA green palstalla kirjoittaa. > asetan tässä ketjussa kyseenalaiseksi
kalamoksen näkemykset pyhityksestä.
Siis minkä näkemuksen.
Tähän mennessä olen kirjoittanut ketjuusi asiasta vain tämän:
_____
"Ei kuitenkaan niinkuin minä TAHDON, vaan niinkuin Sinä". (Matt 26:39)
_____
Tuonko asetat kyseenalaiseksi?- _greeeeen
kalamos kirjoitti:
> asetan tässä ketjussa kyseenalaiseksi
Siis minkä näkemuksen.
_____
_____
Tuonko asetat kyseenalaiseksi?Semper pyrkii asettamaan kyseenlaiseksi sinut, Kalamos. Hänhän sanoo sinun olevan 'alan miehiä' ja kirjoittaa sinusta paljon muutakin.
Minä ainakaan en Semperin köyttä niele. Hedelmistään puu tunnetaan, ja teistä sinä, Kalamos, et ole se, jolla on huono hedelmä. kalamos kirjoitti:
> asetan tässä ketjussa kyseenalaiseksi
Siis minkä näkemuksen.
_____
_____
Tuonko asetat kyseenalaiseksi?Olen monissa yhteyksissä asettanut kyseenalaiseksi sinun opetuksesi pyhityksestä. Omaa oppiasi selostat esimerkiksi tässä avauksessa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11275627#comment-60063573-view
Minun näkemystäni pyhityksestä voit lukea tästä avauksesta.
Näkemyseromme eivät ole vähäiset tuossa asiassa. Sinulle pyhitys on loppuunsaatettu asia, valmis. Minulle pyhitys on prosessi, se on tie.
On murheellista nähdä, että sinun on mahdoton hyväksyä pyhityksen yhteyteen sitä, minkä tuon esiin avausotsikossa: nimittäin Jumalan tahdon.
Viitatessasi avainjakeeseen Heb.10:10 sinä JOHDONMUKAISESTI jätät pois sanat "tämän tahdon".
Pyhitystä voi siis tapahtua vain siinä määrin kuin olemme antautuneet tekemään Jumalan tahtoa. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja todistaa, että Jumalan tahdossa eläminen tuo meille osallisuuden täydelliseen pyhitykseen Jeesuksessa Kristuksessa. Heb.10:10 mukaan:
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."- k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Semper pyrkii asettamaan kyseenlaiseksi sinut, Kalamos. Hänhän sanoo sinun olevan 'alan miehiä' ja kirjoittaa sinusta paljon muutakin.
Minä ainakaan en Semperin köyttä niele. Hedelmistään puu tunnetaan, ja teistä sinä, Kalamos, et ole se, jolla on huono hedelmä.Komppaan greeniä sillä semperi uhkasi kalamosta "Jumalan vitsauksella", joka on sytni, sillä suurin käsky on "tehkää toiselle se mitä toivot itsellesi tehtävän"
Semperilla on kova sydän, eikä hän välität Jumfalan sanastsa kohdallaan.
Sinä olet kalamos tehtnyt jumalan tahdon ainakin siinä kun evankelioit minua, semper taas on pistämässä helvettiin uskovaisetkin.
Niin hirveä kestoviha hänellä on, ja hän ei tee jumalan tahtoa/(elä raamatun mukaan palstalla)mutta kalamos elää(evankelioi)
Semperiltä puuttuu rakkaus, joka raamatun mukaan peittää paljotkin synnit. Ja josta laissa on kyse. Semper.Fidelis kirjoitti:
Olen monissa yhteyksissä asettanut kyseenalaiseksi sinun opetuksesi pyhityksestä. Omaa oppiasi selostat esimerkiksi tässä avauksessa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11275627#comment-60063573-view
Minun näkemystäni pyhityksestä voit lukea tästä avauksesta.
Näkemyseromme eivät ole vähäiset tuossa asiassa. Sinulle pyhitys on loppuunsaatettu asia, valmis. Minulle pyhitys on prosessi, se on tie.
On murheellista nähdä, että sinun on mahdoton hyväksyä pyhityksen yhteyteen sitä, minkä tuon esiin avausotsikossa: nimittäin Jumalan tahdon.
Viitatessasi avainjakeeseen Heb.10:10 sinä JOHDONMUKAISESTI jätät pois sanat "tämän tahdon".
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."Minä en tuossa kohden kuin ei myöskään Hebr 10:10
puhu mitään pyhitysprosessista.
Siinä puhutaan Jumalan tahdosta, jonka mukaisesti
Ja vasta sen jälkeen,
kun meistä näin on kertakaikkisesti tullut pyhiä,
me voimme elää pyhää elämää.
Meistä ei siis tule pyhiä elämällä pyhää elämää,
mutta kun meistä Jeesuksen ruumiin uhrin tähden
uudestisyntymisessä on tullut eläviä ja pyhiä,
niin me voimme elää pyhää elämää.- _greeeeen
kalamos kirjoitti:
Minä en tuossa kohden kuin ei myöskään Hebr 10:10
puhu mitään pyhitysprosessista.
Siinä puhutaan Jumalan tahdosta, jonka mukaisesti
Ja vasta sen jälkeen,
kun meistä näin on kertakaikkisesti tullut pyhiä,
me voimme elää pyhää elämää.
Meistä ei siis tule pyhiä elämällä pyhää elämää,
mutta kun meistä Jeesuksen ruumiin uhrin tähden
uudestisyntymisessä on tullut eläviä ja pyhiä,
niin me voimme elää pyhää elämää.Kalamos, olet oikeassa, ja niin kuin ehkä olet saattanut nähdäkin, Semper on syyttänyt mm. minua omavanhurskaudesta ja lihansa pyhittelystä, mutta kun lukee Semperin omia kirjoituksia, huomaa kyllä, kuka oikeasti pullistelee omilla voimillaan.
- _greeeeen
Komppaan greeniä sillä semperi uhkasi kalamosta "Jumalan vitsauksella", joka on sytni, sillä suurin käsky on "tehkää toiselle se mitä toivot itsellesi tehtävän"
Semperilla on kova sydän, eikä hän välität Jumfalan sanastsa kohdallaan.
Sinä olet kalamos tehtnyt jumalan tahdon ainakin siinä kun evankelioit minua, semper taas on pistämässä helvettiin uskovaisetkin.
Niin hirveä kestoviha hänellä on, ja hän ei tee jumalan tahtoa/(elä raamatun mukaan palstalla)mutta kalamos elää(evankelioi)
Semperiltä puuttuu rakkaus, joka raamatun mukaan peittää paljotkin synnit. Ja josta laissa on kyse.Juuri näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446